SEO (search engine optimization) czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google. Podejmując działania optymalizacyjne należy również brać pod uwagę użytkownika i optymalizując stronę pod Google pamiętać w szczególności o nim. Działania SEO to ta część działań, która jest bezpośrednio związana ze stroną - to tzw. działania On-site (optymalizacja). Do najważniejszych czynników optymalizacyjnych możemy zaliczyć:

  • słowa kluczowe w tagu tytułowym 
  • umieszczenie słów kluczowych w tekstach, które znajdują się na stronie,
  • dobór optymalnych nagłówków (h1, h2, h3),
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne na stronie,
  • optymalizacja meta tagów, description oraz altów,
  • optymalizacja czasu ładowania strony.

Pozycjonowanie (link building) stron internetowych w wyszukiwarce Google jest zestawem działań, jakie powinien wykonać webmaster lub agencja w celu zwiększania widoczności strony w Google. Pozycjonowanie jest skierowane na tzw. działania Off-site, czyli budowę linków do strony pozycjonowanej. Jakość oraz liczba tych linków bezpośrednio wpływa na widoczność strony w Google i jest to najważniejszy z czynników rankingowych algorytmu Google.

Pozycjonowanie / SEO
marketing szeptany
Marketing szeptany - praktyka SEO i narzędzia

Zastanawiasz się czym jest marketing szeptany? Jaka jest różnica pomiędzy buzz marketingiem, a „szeptanką”? Wszystkie wątpliwości pozycjonerów rozwieje nasz artykuł, w którym wyrażnie tłumaczymy jakie zadanie ma spełniac taka forma promocji strony na podstawie ciekawego narzędzia brandle.pl.

Jak poprawić błędy w sklepie internetowym
10 błędów w Twoim sklepie internetowym - zobacz, jak poprawić techniczne SEO!

W dobie ogromnej konkurencji i stale rozwijającej się wyszukiwarki warto zadbać o techniczne SEO strony. Link building i tworzenie atrakcyjnych treści przyjaznych dla wyszukiwarek to tylko część pracy przy optymalizacji e-sklepu. Często znacznie więcej działań trzeba wykonać w strukturze strony. Dowiedz się, jak uniknąć dziesięciu częstych błędów i poprawić techniczne SEO swojego sklepu internetowego.

Gooogle Knowledge Graph w SEO
Google Knowledge Graph – jak wpływa na SEO i co robić, żeby to wykorzystać

Głównym celem powstania wyszukiwarki jest możliwość znajdowania rzetelnych informacji w sieci. Nasze wyszukiwane słowa kluczowe są bardzo różne, a najważniejsza jest tak naprawdę ich intencja. Dzięki algorytmom semantycznym Google jest w stanie zaprezentować najlepsze zbiory danych, a nawet podać od razu wyszukiwaną przez nas informację. I to jest właśnie głównym celem budowania bazy wiedzy Google Knowledge Graph.

Aktualności w Google 2021
Najważniejsze zmiany i aktualności w wyszukiwarce Google 2021

To, że 2021 upłynie pod znakiem zmian, było wiadomo już od jakiegoś czasu. Wszystko za sprawą zapowiedzianego update’u algorytmu, obejmującego m.in. wdrożenie tzw. Page Experience Signals (PES). Ale to nie jedyne nowości, które Google przygotował dla użytkowników. Jakie trendy zawładnęły środowiskiem SEO w 2021 roku?

Certyfikat SSL - jak zabezpieczyć domenę
Co to jest certyfikat SSL i dlaczego szyfrowanie jest ważne dla SEO Twojej strony?

Protokół SSL zabezpiecza domenę oraz odwiedzających ją użytkowników. Jeśli Twoja strona jeszcze nie ma certyfikatu SSL, koniecznie zastosuj to rozwiązanie – ma ogromne znaczenie nie tylko ze względów bezpieczeństwa. Google nie bez powodu od kilku lat oficjalnie promuje strony z takim protokołem. Sprawdź, dlaczego to ważne, jak wdrożyć certyfikat SSL i jakie jego rodzaje masz do wyboru.

Artykuł na temat SEO copywriting
SEO copywriting w 2021 roku – trendy, które trzeba znać

Z roku na rok SEO copywriting zyskuje na znaczeniu. Bez pozycjonowania coraz trudniej jest zwiększać ruch na stronie, pozyskiwać klientów czy odbiorców. Obecnie nasycanie treści na stronie słowami kluczowymi nie wystarczy do podniesienia widoczności witryny, dlatego konieczna jest współpraca z profesjonalnymi copywriterami. Jak zmienia się SEO copywriting i czego możemy się spodziewać 2021 roku?

Crawl Budget
Crawl budget Google - czym właściwie jest?

Bez indeksacji witryny nie ma ruchu z wyników wyszukiwania, a bez ruchu strona nie zarabia! Chcesz popracować nad jej szybkością? Powinieneś lepiej zrozumieć czym jest Crawl Budget oraz parametry crawl rate limit i crawl demand. Brzmi skomplikowanie? Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć z czym to się je.

Site Explorer od Majestic – praktyczny poradnik
Praktyczny przewodnik po Site Explorer od Majestic

Majestic jako niezależne narzędzie, które analizuje i zbiera dane pochodzące z Internetu, dodatkowo ułatwia analizę profilu linków prowadzących do witryny. Jego szerokie możliwości skanujące pozwalają przefiltrować ponad miliard adresów URL, badając powiązania między nimi. Zebrane dane są przedstawione w czytelny sposób za pomocą raportów i zestawień, co umożliwa dokładną analizę konkurencji i badanie trendów.

Testy A/B
Jak przeprowadzać testy A/B na stronie?

Testy A/B ułatwiają podejmowanie dobrych decyzji o zmianach w witrynie i dają szersze pole widzenia w przypadku tych zmian, które chcesz wprowadzić, ale obawiasz się rezultatu. W czym jeszcze pomagają testy A/B i kiedy warto je stosować? Sprawdź najważniejsze informacje.

kobiety w branży seo
Top 100 kobiet w polskiej branży SEO

Czy SEO to branża przyjazna kobietom? Z roku na rok coraz bardziej, choć wciąż łatwiej jest spotkać specjalistów płci męskiej. Z okazji Dnia Kobiet postanowiliśmy udowodnić, że nie brakuje wykwalifikowanych i odnoszących sukcesy kobiet, które spełniają się w SEO. Poznajmy je bliżej!

Bounce rate - jak zminimalizować?
Jak zmniejszyć bounce rate? Skuteczne sposoby poprawy współczynnika odrzuceń

Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, to nic innego jak udział wizyt, podczas których określona osoba odwiedziła daną stronę, a następnie opuściła serwis. Jak się okazuje w praktyce, bounce rate może nieźle namieszać, szczególnie u tych właścicieli witryn, którzy nie mają pełnej wiedzy o tym, jak go interpretować. Oto, co warto wiedzieć o współczynniku odrzuceń i jak z nim walczyć.

seo dla blogerów
SEO dla Blogerów – Dlaczego jest ważne? Jak podwyższać?

SEO to dla każdego autora bloga być, albo nie być. Tak naprawdę każdy autor swojego bloga musi znać zasady poprawnej optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarki Google-a i dbać o ruch organiczny na swoim blogu. Na czym to polega i dlaczego jest tak ważnym elementem dla każdego blogera dowiesz się z tego artykułu.

domeny dla swojego portalu i bloga
Jak wybrać odpowiednią domenę dla swojej strony internetowej

Wybór właściwej domeny dla swojej strony internetowej to jeden z pierwszych problemów na które natknie się każda osoba czy firma chcąca publikować w Sieci. Ceny poszczególnych adresów potrafią bardzo się różnić, nie zawsze odpowiadając ich rzeczywistej wartości. Zobacz jak się w tym chaosie odnaleźć i na co przede wszystkim zwrócić uwagę.

dozwolone sposoby reklamy notariuszy i komorników sądowych
Reklama notariuszy i komorników sądowych

Reklama to skuteczny sposób na zbudowanie przewagi konkurencyjnej, jednak nie wszyscy mogą się nią posługiwać ograniczeń. Są grupy zawodowe, które obowiązuje wiele zakazów w tej kwestii, na przykład komornicy sądowi i notariusze. Jak w takiej sytuacji można promować swoją działalność?

Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Czym jest przekierowanie 301? (źródło obrazka:seoblog.com)
Przekierowanie 301 i inne - co to jest i jak je wykorzystać?

Nowa strona? Zmienia się adresacja? A może łączysz kilka treści w jedną? Nie zależnie od tego jaki jest powód, warto zainteresować się przekierowaniami. Wykonać je możesz na etapie serwera, plików PHP czy nawet kodów JavaScript. Ogrom możliwości sprowadza się do tego samego efektu! Zobacz czym jest przekierowanie i zacznij z niego korzystać!

audyt SEO i UX - wzór umowy
Audyt SEO i audyt UX - wzór umowy na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem

Jako pierwszą usługę dla nowych klientów, którym zależy na dobrej konwersji i pozyskaniu wartościowego ruchu, firmy interaktywne najczęściej proponują wykonanie audytu SEO i UX. Audyty mają wartość dla klienta dopiero w momencie wdrożenia, do którego konieczny jest nadzór autora audytu. Poniżej znajdziecie darmowe i profesjonalne wzory umów obejmujące przygotowanie audytu i jego wdrożenie. Można je modyfikować w zależności od uwarunkowań.

Mierzenie działań agencji SEO
Jak mierzyć działania agencji SEO?

Raportowanie prowadzonych działań nie zawsze odbywa się tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Czasem dostajemy niepełne informacje, czasem są one wysyłane za rzadko. Zobacz w jaki sposób możesz samodzielnie weryfikować działania agencji SEO.

Zmiany w wytycznych Google dla Webmasterów
Zmiany w wytycznych Google dla Webmasterów

Pojawiły się nowe wskazówki i zalecenia dla webmasterów dotyczące prawidłowego budowania strony dla wyszukiwarki Google. Jest to bardzo ważne wydarzenie, ponieważ wprowadzone zostały zmiany wyjaśniające wiele kwestii do tej pory będących spornymi.

specjaliści seo - celne komentarze
27 polskich specjalistów odpowiada na 3 pytania związane z SEO.

Zebraliśmy komentarze od 27 polskich specjalistów SEO którzy posiadają bogate doświadczenie w prowadzeniu działań SEO. Ich unikalna wiedza oraz wykonane działania pozwoliły na zebranie opinii odnośnie tego co wydarzyło się istotnego według nich w 2015 roku, jak doświadczenia z 2015 roku wpłyną na aktualny 2016 rok a także - gdyby mieli taką możliwość - jakie zmiany w wyszukiwarce warto byłoby wprowadzić.

Meta znaczniki - obrazek pochodzi z serwisu moz.com
Meta znaczniki - podstawowa optymalizacja strony

Optymalizacja meta znaczników oraz dbanie o odczucia użytkowników po wejściu na stronę internetową z wyszukiwarki doczekała się własnej nazwy - SXO czyli Search eXperience Optimisation. Zanim jednak zaczniesz zgłębiać tajniki SXO, skupmy się na podstawach - dlaczego w ogóle warto meta znacznikami się przejmować.

Audyt SEO portalu weselnego
Pobierz kompletny audyt SEO portalu weselnego!

Pobierz już dziś kompletny audyt SEO portalu weselnego. W 63-stronicowym audycie znajdziesz zalecenia oraz uwagi w takich dziedzinach jak analityka, techniczne SEO, a także UX. Zobacz jakie nietypowe problemy udało się odszukać i jakie przedstawiliśmy propozycje na ich rozwiązanie.

SEMSTORM przydatne funkcjonalności
6 funkcji SEMSTORM przydatnych w działaniach SEO

Poznaj 6 ciekawych funkcjonalności dostępnych w SEMSTORM. Zobacz jakie dane i informacji można wyciągnąć z systemu i wykorzystać je w celu poprawy widoczności strony internetowej. Badaj i analizuj dowolną stronę internetową - zobacz, jak prześcignąć konkurencję i jak wypracować większą przewagę nad konkurencją.

SEO i content marketing
Agencja SEO czy interaktywna - dlaczego warto integrować SEO z innymi usługami

Wszystko co robimy, powinniśmy wykonywać perfekcyjnie. Sprzyja temu specjalizacja usług, która jest bardzo popularna w marketingu internetowym. W szczególności wiele osób z branży SEO uważa za słuszne ograniczanie się do wykonywania jednego rodzaju usług. W tym artykule, który zbiera opinie wielu specjalistów z branży, prezentowane jest odmienne stanowisko. Zostaną podane powody, dla których agencja SEO powinna poszerzać swoje usługi.

UX i SEO
Podstawy UX i wykorzystanie go w SEO

W poniższym artykule omówimy kilka podstawowych zagadnień, jakie najczęściej spotyka się podczas działań SEO, a które wykorzystują działania UX. Poprawiając takie elementy jak czytelność treści, linkowanie wewnętrzne czy szybkość wczytywania strony możemy wypracować sobie sporą przewagę nad konkurencją lub mocno się do niej zbliżyć w wynikach wyszukiwania. Zobacz, jak można wykorzystać UX w działaniach SEO.

analiza linków przychodzących
Analiza linków przychodzących

Analizuj linki przychodzące do Twojej strony internetowej i wystrzegaj się zagrożeń. Wykorzystuj też potencjalne szanse na rozwój strony! Dowiedz się, czy Twoja strona jest popularna wśród internautów i czy linkują do Ciebie. Sprawdź też, czy konkurencja nie stara się zaszkodzić Twojej stronie.

SEO - zarabianie
Jak zarobić na usługach SEO opartych o CM?

Chcesz wiedzieć, ile można zarobić prowadząc usługi SEO oparte o Content Marketing? Zobacz, jak może kształtować się Twój zarobek w przypadku usunięcia ze swojej oferty "pozycjonowania", a wstawieniu na jego miejsce "promocji strony w wynikach wyszukiwania". Sprawdź nasz przykładowy harmonogram wraz z kwotami jakie przyjdzie Ci wydać, ale i zarobić w trakcie comiesięcznej współpracy.

selekcja klientów SEO
Jak wykonać selekcję klientów w agencji SEO?

Zobacz, jak relatywnie łatwo odsiać klientów, którzy nie pozwalają rozwinąć Ci skrzydeł, a także nie pozwalają zarobić i skupić się tylko na gwiazdach, które chętnie zdecydują się na pogłębienie współpracy. W tym artykule znajdziesz najczęściej spotykane problemy na które możesz natrafić, próbując renegocjować umowę w oparciu o inne warunki.

abonament SEO
Jak przekonać klienta do abonamentu SEO?

Zastanawiasz się jak, można skutecznie przekuć zapytania ofertowe wysyłane do Ciebie w leady rozliczane o stały miesięczny abonament? Głowisz się, jak przekonać swoich obecnych klientów na przejście z rozliczania za pozycje na rozliczanie abonamentowe? Nie wiesz jak przedstawić im swoją ofertę? Zobacz, jak możesz to zrobić.

Usługi w abonamencie SEO
Jakie usługi zawrzeć w swojej ofercie?

Rynek usług marketingowych to brutalne miejsce. Trzeba się ciągle rozwijać i bezkompromisowo brnąć do przodu. Czasem wymaga to sprzedawania tych samych usług, ale pod innymi nazwami. W tym artykule pokażę Ci jak sprzedawać pozycjonowanie na kilka sposobów, nie używając w ogóle słowa "pozycjonowanie", a jedynie SEO oraz kilka innych dobrze znanych pojęć.

epr - public relations SEO
Public relations - bezpieczne i skuteczne SEO

Public relations może być narzędziem SEO. Jednak czy e-PR jest przeznaczony dla każdego? Wiele firm uważa, że nie stać ich na usługi agencji, a sami nie są w stanie realizować działań e-PR. Jak więc je realizować, żeby pozyskiwać linki do własnej strony? W tym artykule odpowiemy na pytania związane z połączeniem działań public relations i pozycjonowania.

linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne - jak wykonać je poprawnie?

Zobacz, jak zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne na swojej stronie! Poznaj kilka technik, które pozwolą lepiej zapanować nad propagowaniem PageRank na Twojej stronie. Naucz się wybierać najważniejsze podstrony swojego serwisu, które będziesz mógł ze spokojem pozycjonować.

bezpieczeństwo whitepress
Bezpieczeństwo publikacji przez WhitePress

WhitePress zajmuje się m.in. publikacją artykułów sponsorowanych i content marketingowych oraz promocją treści w oparciu o rozliczenia CPC. Jeśli chcesz wiedzieć, które z nich są najbardziej bezpieczne i jak mają się do bezpieczeństwa wydawców i reklamodawców w aspekcie ostatnich działań Google i aktualizacji Pingwin - czytaj dalej.

wtyczki SEO do firefoxa
Wtyczki do Firefoxa ułatwiające codzienne zadania w SEO

Większość pozycjonerów potrafi wskazać kilka narzędzi, najczęściej używanych w pracy. Wśród nich znajdują się aplikacje desktopowe jak i te działające po stronie serwera. Narzędzie, które bez wątpienia znajdzie się na liście każdego specjalisty SEO to przeglądarka internetowa, a w jej obrębie rozmaite wtyczki.

optymalizacja e-commerce
Optymalizacja serwisów e-commerce na przykładzie Merlin.pl

Kluczowym elementem widoczności serwisu w wyszukiwaniu Google jest jego optymalizacja. Jest to dopasowanie witryny do obecnych wymogów algorytmu wyszukiwarki. Proces ten jest ważny dla wszystkich stron, jednak w przypadku dużych serwisów
e-commerce, może oddziaływać na sprzedaż. Optymalizacja na przykładzie Merlin.pl.

praca pozycjonera
Praca pozycjonera - od A do Z

Praca specjalisty SEO to nie przysłowiowa bułka z masłem. Fachowiec wie, że pełny wachlarz obowiązków, takich jak np. kontakt z członkami danego projektu, prowadzenie analiz oraz duża dawka kreatywności to droga do sukcesu. Przedstawiamy od A do Z pracę specjalisty SEO. Zapraszamy do lektury.

sposoby pozyskiwania linków
6 kreatywnych sposobów pozyskiwania linków

Algorytm Pingwin oraz jego aktualizacje wprowadzone przez Google, powodują konieczność zmiany spojrzenia na zdobywanie linków przychodzących. Aktualnie pozyskiwane odnośniki muszą być dobrej jakości. Zapraszamy do zapoznania się ze skutecznymi metodami kreatywnego linkbuildingu.

Matt Cutts - video o pozycjonowaniu
Filmy o pozycjonowaniu które warto oglądać

Nowinki z branży SEO to bardzo popularne zagadnienie. Dlatego w sieci pojawia się wiele informacji na ten temat. Jednak jak w wielu innych kwestiach, wiadomości możemy podzielić na te przydatne i takie, które nie są warte poświęcenia naszego czasu. Zobacz jakie kanały wideo na temat pozycjonowania warto śledzić.

strategia content marketingowa
Planowanie strategii content marketingowej z użyciem SEMSTORM

Napisanie ciekawego artykułu to wielka sztuka, ale stworzenie tekstu, który będzie zawierał chodliwy content, to majstersztyk. Taki artykuł powinna poprzedzać dogłębna analiza tematu, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo kierujemy tekst, a także skrupulatna analiza SWOT. Wsparciem działań contentowych może być narzędzie SEMSTORM.

zarządzanie wordpressami
7 popularnych narzędzi do zarządzania Wordpressami

Administratorzy stron założonych na Wordpressie nie mają łatwego życia, zwłaszcza jeśli zarządzają nie jedną, ale kilkoma domenami. Zarówno stworzenie jak i obsługa kilkudziesięciu, a nawet kilkuset witryn to proces wymagający mnóstwo pracy i czasu. O wiele prościej byłoby działać w jednym panelu z dostępem do wszystkich stron.

Błędy w SEO
10 podstawowych błędów popełnianych w SEO

Internet to największa biblioteka informacji o SEO, jednak nawet powszechny dostęp do wiedzy nie uchronił webmasterów od błędów. W tym artykule skupiamy się na 10-ciu sztampowych błędach właścicieli stron internetowych. Nie jest sztuką tylko krytykować, dlatego proponujemy także proste rozwiązania problemów.

katalogowanie stron
Katalogowanie stron w erze Pingwina

Pigwin z miesiąca na miesiąc ciągle zmienia zasady katalogowania stron internetowych. Specjaliści SEO muszą bacznie śledzić wytyczne i dostosowywać strategię. W niniejszym artykule podpowiadamy jak z głową pozycjonować serwis, gdzie warto dodać strony, jakie są rodzaje katalogów oraz ile to wszystko kosztuje.

analiza linków narzędzia
Przegląd narzędzi do analizy linków

W świecie SEO jest wiele różnorodnych linków. Najbardziej wartościowe są linki przychodzące, ważne aby pochodziły z zaufanych i mocnych witryn. Śledzenie skąd pochodzi link jest czasochłonne i wymaga specjalistycznych narzędzi. W naszym artykule pokazujemy jakich narzędzi można użyć i ułatwić sobie pracę.

linkowanie profilami
Analiza seosklep24.pl - linkujemy profilami

Istnieją różne sposoby na zdobywanie linków. Jednym z bardziej bezpiecznych jest pozyskiwanie wartościowego ruchu ze stron o wysokim PR i dużym ruchu. Często zdarza się, że firmy chcąc ominąć taki długotrwały proces, pozyskują linki płacąc za nie. Seosklep24.pl jest narzedziem dla niecierpliwych i umożliwia zdobywanie linku z profilów.

pozycjonusz
Pozycjonusz - analiza narzędzia

Pozycjonowanie nie jest łatwe i wymaga sporej wiedzy. Doskonale o tym wiedzą specjalisci ds. SEO. Jest wiele narzędzi, które ułatwiają podniesienie statusu strony w wyszukiwarkach. Jednym z nich jest Pozycjonusz, z którego korzystamy od dłuższego czasu i ułatwia nam katalogowanie. Czy narzędzie będzie Wam odpowiadać - sprawdźcie w naszym artykule.

Linki w SEO
Linki w artykułach a SEO

Tajemnicą poliszynela pozostaje fakt, jakie metody linkowania są bezpieczne. Google ciągle zmienia algorytmy i wytyczne dotyczące pozycjonowania stron. Webmasterzy w każdym miesiącu mają "twardy orzech do zgryzienia", które linki mogą zaszkodzić serwisowi, a które są naturalne i bezpieczne.

Ponad 35800 portali, 11500 influencerów, 660 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto