W kilka chwil możesz stać się właścicielem własnej wizytówki w usłudze Google Moja Firma. Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma sprawia, że jeszcze łatwiej można osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
SEO (search engine optimization) czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google. Podejmując działania optymalizacyjne należy również brać pod uwagę użytkownika i optymalizując stronę pod Google pamiętać w szczególności o nim. Działania SEO to ta część działań, która jest bezpośrednio związana ze stroną - to tzw. działania On-site (optymalizacja). Do najważniejszych czynników optymalizacyjnych możemy zaliczyć:
- słowa kluczowe w tagu tytułowym
- umieszczenie słów kluczowych w tekstach, które znajdują się na stronie,
- dobór optymalnych nagłówków (h1, h2, h3),
- odpowiednie linkowanie wewnętrzne na stronie,
- optymalizacja meta tagów, description oraz altów,
- optymalizacja czasu ładowania strony.
Pozycjonowanie (link building) stron internetowych w wyszukiwarce Google jest zestawem działań, jakie powinien wykonać webmaster lub agencja w celu zwiększania widoczności strony w Google. Pozycjonowanie jest skierowane na tzw. działania Off-site, czyli budowę linków do strony pozycjonowanej. Jakość oraz liczba tych linków bezpośrednio wpływa na widoczność strony w Google i jest to najważniejszy z czynników rankingowych algorytmu Google.