SEO (search engine optymalization) czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę Google. Oczywiście należy również brać pod uwagę użytkownika i optymalizując stronę pod Google pamiętać w szczególności o nim. Działania SEO to ta część działań, która jest bezpośrednio związana ze stroną - to tzw. działania On-site (optymalizacja). Do najważniejszych czynników optymalizacyjnych możemy zaliczyć:

  • słowa kluczowe w tagu tytułowym,
  • umieszczenie słów kluczowych w tekstach, które znajdują się na stronie,
  • dobór optymalnych nagłówków (h1, h2, h3),
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne na stronie,
  • optymalizacja meta tagów, description oraz altów,
  • optymalizacja czasu ładowania strony.

Pozycjonowanie (link building) stron internetowych w wyszukiwarce Google jest zestawem działań, jakie powinien wykonać webmaster lub agencja w celu zwiększania widoczności strony w Google. Pozycjonowanie jest skierowane na tzw. działania Off-site, czyli budowę linków do strony pozycjonowanej. Jakość oraz liczba tych linków bezpośrednio wpływa na widoczność strony w Google i jest to najważniejszy z czynników rankingowych algorytmu Google.

Pozycjonowanie / SEO
dozwolone sposoby reklamy notariuszy i komorników sądowych
Reklama notariuszy i komorników sądowych

Reklama to skuteczny sposób na zbudowanie przewagi konkurencyjnej, jednak nie wszyscy mogą się nią posługiwać ograniczeń. Są grupy zawodowe, które obowiązuje wiele zakazów w tej kwestii, na przykład komornicy sądowi i notariusze. Jak w takiej sytuacji można promować swoją działalność?

bezpieczeństwo wordpress
Zabezpieczanie strony firmowej opartej o CMS WordPress

System zarządzania treścią - CMS - jest obecnie powszechnie stosowany na stronach firmowych. Rozwiązanie jest nie tylko szybkie i proste w obsłudze, ale przede wszystkim przyjazne dla osób niezwiązanych zawodowo lub hobbystycznie z branżą informatyczną. Musimy jednak pamiętać, że jak każdy system może on paść ofiarą hakerów. Przedstawiamy poradnik, który przedstawia wskazówki przydatne do zabezpieczenia CMS strony.

Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy też zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy ze swoją konkurencją? Czy monitorujesz ich zachowanie? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Zacznij to robić najlepiej już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Czym jest przekierowanie 301? (źródło obrazka:seoblog.com)
Przekierowanie 301 i inne - co to jest i jak je wykorzystać?

Nowa strona? Zmienia się adresacja? A może łączysz kilka treści w jedną? Nie zależnie od tego jaki jest powód, warto zainteresować się przekierowaniami. Wykonać je możesz na etapie serwera, plików PHP czy nawet kodów JavaScript. Ogrom możliwości sprowadza się do tego samego efektu! Zobacz czym jest przekierowanie i zacznij z niego korzystać!

audyt SEO i UX - wzór umowy
Audyt SEO i audyt UX - wzór umowy na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem

Jako pierwszą usługę dla nowych klientów, którym zależy na dobrej konwersji i pozyskaniu wartościowego ruchu, firmy interaktywne najczęściej proponują wykonanie audytu SEO i UX. Audyty mają wartość dla klienta dopiero w momencie wdrożenia, do którego konieczny jest nadzór autora audytu. Poniżej znajdziecie darmowe i profesjonalne wzory umów obejmujące przygotowanie audytu i jego wdrożenie. Można je modyfikować w zależności od uwarunkowań.

Mierzenie działań agencji SEO
Jak mierzyć działania agencji SEO?

Raportowanie prowadzonych działań nie zawsze odbywa się tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Czasem dostajemy niepełne informacje, czasem są one wysyłane za rzadko. Zobacz w jaki sposób możesz samodzielnie weryfikować działania agencji SEO.

Zmiany w wytycznych Google dla Webmasterów
Zmiany w wytycznych Google dla Webmasterów

Pojawiły się nowe wskazówki i zalecenia dla webmasterów dotyczące prawidłowego budowania strony dla wyszukiwarki Google. Jest to bardzo ważne wydarzenie, ponieważ wprowadzone zostały zmiany wyjaśniające wiele kwestii do tej pory będących spornymi.

specjaliści seo - celne komentarze
27 polskich specjalistów odpowiada na 3 pytania związane z SEO.

Zebraliśmy komentarze od 27 polskich specjalistów SEO którzy posiadają bogate doświadczenie w prowadzeniu działań SEO. Ich unikalna wiedza oraz wykonane działania pozwoliły na zebranie opinii odnośnie tego co wydarzyło się istotnego według nich w 2015 roku, jak doświadczenia z 2015 roku wpłyną na aktualny 2016 rok a także - gdyby mieli taką możliwość - jakie zmiany w wyszukiwarce warto byłoby wprowadzić.

Meta znaczniki - obrazek pochodzi z serwisu moz.com
Meta znaczniki - podstawowa optymalizacja strony

Optymalizacja meta znaczników oraz dbanie o odczucia użytkowników po wejściu na stronę internetową z wyszukiwarki doczekała się własnej nazwy - SXO czyli Search eXperience Optimisation. Zanim jednak zaczniesz zgłębiać tajniki SXO, skupmy się na podstawach - dlaczego w ogóle warto meta znacznikami się przejmować.

Pobierz kompletny audyt SEO portalu weselnego!

Pobierz już dziś kompletny audyt SEO portalu weselnego. W 63-stronicowym audycie znajdziesz zalecenia oraz uwagi w takich dziedzinach jak analityka, techniczne SEO, a także UX. Zobacz jakie nietypowe problemy udało się odszukać i jakie przedstawiliśmy propozycje na ich rozwiązanie.

SEMSTORM przydatne funkcjonalności
6 funkcji SEMSTORM przydatnych w działaniach SEO

Poznaj 6 ciekawych funkcjonalności dostępnych w SEMSTORM. Zobacz jakie dane i informacji można wyciągnąć z systemu i wykorzystać je w celu poprawy widoczności strony internetowej. Badaj i analizuj dowolną stronę internetową - zobacz, jak prześcignąć konkurencję i jak wypracować większą przewagę nad konkurencją.

SEO i content marketing
Agencja SEO czy interaktywna - dlaczego warto integrować SEO z innymi usługami

Wszystko co robimy, powinniśmy wykonywać perfekcyjnie. Sprzyja temu specjalizacja usług, która jest bardzo popularna w marketingu internetowym. W szczególności wiele osób z branży SEO uważa za słuszne ograniczanie się do wykonywania jednego rodzaju usług. W tym artykule, który zbiera opinie wielu specjalistów z branży, prezentowane jest odmienne stanowisko. Zostaną podane powody, dla których agencja SEO powinna poszerzać swoje usługi.

UX i SEO
Podstawy UX i wykorzystanie go w SEO

W poniższym artykule omówimy kilka podstawowych zagadnień, jakie najczęściej spotyka się podczas działań SEO, a które wykorzystują działania UX. Poprawiając takie elementy jak czytelność treści, linkowanie wewnętrzne czy szybkość wczytywania strony możemy wypracować sobie sporą przewagę nad konkurencją lub mocno się do niej zbliżyć w wynikach wyszukiwania. Zobacz, jak można wykorzystać UX w działaniach SEO.

analiza linków przychodzących
Analiza linków przychodzących

Analizuj linki przychodzące do Twojej strony internetowej i wystrzegaj się zagrożeń. Wykorzystuj też potencjalne szanse na rozwój strony! Dowiedz się, czy Twoja strona jest popularna wśród internautów i czy linkują do Ciebie. Sprawdź też, czy konkurencja nie stara się zaszkodzić Twojej stronie.

SEO - zarabianie
Jak zarobić na usługach SEO opartych o CM?

Chcesz wiedzieć, ile można zarobić prowadząc usługi SEO oparte o Content Marketing? Zobacz, jak może kształtować się Twój zarobek w przypadku usunięcia ze swojej oferty "pozycjonowania", a wstawieniu na jego miejsce "promocji strony w wynikach wyszukiwania". Sprawdź nasz przykładowy harmonogram wraz z kwotami jakie przyjdzie Ci wydać, ale i zarobić w trakcie comiesięcznej współpracy.

selekcja klientów SEO
Jak wykonać selekcję klientów w agencji SEO?

Zobacz, jak relatywnie łatwo odsiać klientów, którzy nie pozwalają rozwinąć Ci skrzydeł, a także nie pozwalają zarobić i skupić się tylko na gwiazdach, które chętnie zdecydują się na pogłębienie współpracy. W tym artykule znajdziesz najczęściej spotykane problemy na które możesz natrafić, próbując renegocjować umowę w oparciu o inne warunki.

abonament SEO
Jak przekonać klienta do abonamentu SEO?

Zastanawiasz się jak, można skutecznie przekuć zapytania ofertowe wysyłane do Ciebie w leady rozliczane o stały miesięczny abonament? Głowisz się, jak przekonać swoich obecnych klientów na przejście z rozliczania za pozycje na rozliczanie abonamentowe? Nie wiesz jak przedstawić im swoją ofertę? Zobacz, jak możesz to zrobić.

Usługi w abonamencie SEO
Jakie usługi zawrzeć w swojej ofercie?

Rynek usług marketingowych to brutalne miejsce. Trzeba się ciągle rozwijać i bezkompromisowo brnąć do przodu. Czasem wymaga to sprzedawania tych samych usług, ale pod innymi nazwami. W tym artykule pokażę Ci jak sprzedawać pozycjonowanie na kilka sposobów, nie używając w ogóle słowa "pozycjonowanie", a jedynie SEO oraz kilka innych dobrze znanych pojęć.

epr - public relations SEO
Public relations - bezpieczne i skuteczne SEO

Public relations może być narzędziem SEO. Jednak czy e-PR jest przeznaczony dla każdego? Wiele firm uważa, że nie stać ich na usługi agencji, a sami nie są w stanie realizować działań e-PR. Jak więc je realizować, żeby pozyskiwać linki do własnej strony? W tym artykule odpowiemy na pytania związane z połączeniem działań public relations i pozycjonowania.

linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne - jak wykonać je poprawnie?

Zobacz, jak zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne na swojej stronie! Poznaj kilka technik, które pozwolą lepiej zapanować nad propagowaniem PageRank na Twojej stronie. Naucz się wybierać najważniejsze podstrony swojego serwisu, które będziesz mógł ze spokojem pozycjonować.

przyszłość Google
Co nowego już wkrótce w polskiej wyszukiwarce Google?

Obserwując działanie Google na innych większych rynkach możemy być pewni, że większość z nowinek zostanie niebawem wprowadzona na polski rynek. Niestety na wprowadzaniu większości z nich tracą właściciele stron internetowych, ponieważ spada im odsetek odwiedzin. W tym artykule przewidujemy co będzie się działo w 2015 roku!

bezpieczeństwo whitepress
Bezpieczeństwo publikacji przez WhitePress

WhitePress zajmuje się m.in. publikacją artykułów sponsorowanych i content marketingowych oraz promocją treści w oparciu o rozliczenia CPC. Jeśli chcesz wiedzieć, które z nich są najbardziej bezpieczne i jak mają się do bezpieczeństwa wydawców i reklamodawców w aspekcie ostatnich działań Google i aktualizacji Pingwin - czytaj dalej.

wtyczki SEO do firefoxa
Wtyczki do Firefox’a ułatwiające codzienne zadania w SEO

Większość pozycjonerów potrafi wskazać kilka narzędzi, najczęściej używanych w pracy. Wśród nich znajdują się aplikacje desktopowe jak i te działające po stronie serwera. Narzędzie, które bez wątpienia znajdzie się na liście każdego specjalisty SEO to przeglądarka internetowa, a w jej obrębie rozmaite wtyczki.

pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne – na co zwrócić uwagę?

Google wychodząc naprzeciw swoim użytkownikom, proponuje im lokalne wyniki wyszukiwania. Bardziej spersonalizowane wyniki to dobra informacja dla mniejszych firm, które mają szansę na większą widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie lokalne wymaga odmiennej optymalizacji. Sprawdź co jest w niej najistotniejsze.

optymalizacja e-commerce
Optymalizacja serwisów e-commerce na przykładzie Merlin.pl

Kluczowym elementem widoczności serwisu w wyszukiwaniu Google jest jego optymalizacja. Jest to dopasowanie witryny do obecnych wymogów algorytmu wyszukiwarki. Proces ten jest ważny dla wszystkich stron, jednak w przypadku dużych serwisów
e-commerce, może oddziaływać na sprzedaż. Optymalizacja na przykładzie Merlin.pl.

praca pozycjonera
Praca pozycjonera - od A do Z

Praca specjalisty SEO to nie przysłowiowa bułka z masłem. Fachowiec wie, że pełny wachlarz obowiązków, takich jak np. kontakt z członkami danego projektu, prowadzenie analiz oraz duża dawka kreatywności to droga do sukcesu. Przedstawiamy od A do Z pracę specjalisty SEO. Zapraszamy do lektury.

sposoby pozyskiwania linków
6 kreatywnych sposobów pozyskiwania linków

Algorytm Pingwin oraz jego aktualizacje wprowadzone przez Google, powodują konieczność zmiany spojrzenia na zdobywanie linków przychodzących. Aktualnie pozyskiwane odnośniki muszą być dobrej jakości. Zapraszamy do zapoznania się ze skutecznymi metodami kreatywnego linkbuildingu.

filmy o pozycjonowaniu strony www
Filmy o pozycjonowaniu które warto oglądać

Nowinki z branży SEO to bardzo popularne zagadnienie. Dlatego w sieci pojawia się wiele informacji na ten temat. Jednak jak w wielu innych kwestiach, wiadomości możemy podzielić na te przydatne i takie, które nie są warte poświęcenia naszego czasu. Zobacz jakie kanały wideo na temat pozycjonowania warto śledzić.

strategia content marketingowa
Planowanie strategii content marketingowej z użyciem SEMSTORM

Napisanie ciekawego artykułu to wielka sztuka, ale stworzenie tekstu, który będzie zawierał chodliwy content, to majstersztyk. Taki artykuł powinna poprzedzać dogłębna analiza tematu, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo kierujemy tekst, a także skrupulatna analiza SWOT. Wsparciem działań contentowych może być narzędzie SEMSTORM.

zarządzanie wordpressami
7 popularnych narzędzi do zarządzania Wordpressami

Administratorzy stron założonych na Wordpressie nie mają łatwego życia, zwłaszcza jeśli zarządzają nie jedną, ale kilkoma domenami. Zarówno stworzenie jak i obsługa kilkudziesięciu, a nawet kilkuset witryn to proces wymagający mnóstwo pracy i czasu. O wiele prościej byłoby działać w jednym panelu z dostępem do wszystkich stron.

10 podstawowych błędów popełnianych w SEO

Internet to największa biblioteka informacji o SEO, jednak nawet powszechny dostęp do wiedzy nie uchronił webmasterów od błędów. W tym artykule skupiamy się na 10-ciu sztampowych błędach właścicieli stron internetowych. Nie jest sztuką tylko krytykować, dlatego proponujemy także proste rozwiązania problemów.

narzędzia do audytów SEO
Przegląd narzędzi wspomagających wykonywanie audytów SEO

Sukces SEO jest możliwy dzięki wartościowym linkom zewnętrznym i dobrej optymalizacji strony. O drugim składniku warto pomyśleć już podczas projektowania witryny. Dla tych, którzy pominęli optymalizację w początkowym etapie, powstały narzędzia pozwalające samodzielnie wykryć słabe punkty strony internetowej.

katalogowanie stron
Katalogowanie stron w erze Pingwina

Pigwin z miesiąca na miesiąc ciągle zmienia zasady katalogowania stron internetowych. Specjaliści SEO muszą bacznie śledzić wytyczne i dostosowywać strategię. W niniejszym artykule podpowiadamy jak z głową pozycjonować serwis, gdzie warto dodać strony, jakie są rodzaje katalogów oraz ile to wszystko kosztuje.

analiza linków narzędzia
Przegląd narzędzi do analizy linków

W świecie SEO jest wiele różnorodnych linków. Najbardziej wartościowe są linki przychodzące, ważne aby pochodziły z zaufanych i mocnych witryn. Śledzenie skąd pochodzi link jest czasochłonne i wymaga specjalistycznych narzędzi. W naszym artykule pokazujemy jakich narzędzi można użyć i ułatwić sobie pracę.

marketing szeptany
Marketing szeptany - praktyka SEO i narzędzia

Zastanawiasz się czym jest marketing szeptany? Jaka jest różnica pomiędzy buzz marketingiem, a "szeptanką"? Wszystkie wątpliwości pozycjonerów rozwieje nasz artykuł, w którym wyrażnie tłumaczymy jakie zadanie ma spełniac taka forma promocji strony na podstawie ciekawego narzędzia brandle.pl.

linkowanie profilami
Analiza seosklep24.pl - linkujemy profilami

Istnieją różne sposoby na zdobywanie linków. Jednym z bardziej bezpiecznych jest pozyskiwanie wartościowego ruchu ze stron o wysokim PR i dużym ruchu. Często zdarza się, że firmy chcąc ominąć taki długotrwały proces, pozyskują linki płacąc za nie. Seosklep24.pl jest narzedziem dla niecierpliwych i umożliwia zdobywanie linku z profilów.

pozycjonusz
Pozycjonusz - analiza narzędzia

Pozycjonowanie nie jest łatwe i wymaga sporej wiedzy. Doskonale o tym wiedzą specjalisci ds. SEO. Jest wiele narzędzi, które ułatwiają podniesienie statusu strony w wyszukiwarkach. Jednym z nich jest Pozycjonusz, z którego korzystamy od dłuższego czasu i ułatwia nam katalogowanie. Czy narzędzie będzie Wam odpowiadać - sprawdźcie w naszym artykule.

listy SEO
Analiza rozwiązań dla pozycjonerów – LISTYSEO.PL

Pozycjonerzy z roku na rok, mają coraz trudniej, jeśli chodzi o wypromowanie strony wysoko w wyszukiwarce Google. Ciągłe zmiany algorytmów, wymagają od specjalistów SEO coraz bardziej kreatywnych i przemyślanych działań w internecie. Znaleźliśmy narzędzie ListySEO.PL, które z pewbnością ułatwi im pracę.

Linki w SEO
Linki w artykułach a SEO

Tajemnicą poliszynela pozostaje fakt, jakie metody linkowania są bezpieczne. Google ciągle zmienia algorytmy i wytyczne dotyczące pozycjonowania stron. Webmasterzy w każdym miesiącu mają "twardy orzech do zgryzienia", które linki mogą zaszkodzić serwisowi, a które są naturalne i bezpieczne.

Ponad 3500 portali, 1400 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto