Pozycjonowanie / SEO


SEO (search engine optymalization) czyli optymalizacja strony internowej  pod wyszukiwarkę Google. Oczywiście należy również brać pod uwagę użytkownika i optymalizując stronę pod Google pamiętać w szczególności o nim. Działania SEO to ta część działań, która jest bezpośrednio związana ze stroną - to tzw. działania On-site (optymalizacja). Do najważniejszych czyników optymalizacyjnych możemy zaliczyć:

  • słowa kluczowe w tagu tytułowym,
  • umieszczenie słów kluczowych w tekstach, które znajdują się na stronie,
  • dobór optymalnych nagłówków (h1, h2, h3),
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne na stronie,
  • optymalizacja meta tagów, description oraz altów,
  • optymalizacja czasu ładowania strony.

Pozycjonowanie (link building) stron internetowych w wyszukiwarce Google jest zestawem działań, jakie powinien wykonać webmaster lub agencja w celu zwiększania widoczności strony w Google. Pozycjonowanie jest skierowane na tzw. działania Off-site, czyli budowę linków do strony pozycjonowanej. Jakość oraz liczba tych linków bezpośrednio wpływa na widoczność strony w Google i jest to najważniejszy z czyników rankingowych algorytmu Google.


wybór portalu w WhitePress
Jak wybrać portal w WhitePress i osiągać założone cele - poradnik
Dystrybucja treści, w szczególności wybór portalu i jego oferty powinny być zależne od naszych celów. WhitePress daje wgląd w oferty ponad 3000 serwisów. Programiści i redaktorzy platformy dwoją się i troją, dostarczając unikalne wskaźniki, historyczne dane, wykresy i oceny jakościowe. Warto z nich korzystać.
bezpieczeństwo wordpress
Zabezpieczanie strony firmowej opartej o CMS WordPress
System zarządzania treścią - CMS - jest obecnie powszechnie stosowany na stronach firmowych. Rozwiązanie jest nie tylko szybkie i proste w obsłudze, ale przede wszystkim przyjazne dla osób niezwiązanych zawodowo lub hobbystycznie z branżą informatyczną. Musimy jednak pamiętać, że jak każdy system może on paść ofiarą hakerów. Przedstawiamy poradnik, który przedstawia wskazówki przydatne do zabezpieczenia CMS strony.
Badanie White Hat SEO 2016
Wyniki ankiety "White Hat SEO w 2016" oraz wypowiedzi specjalistów SEO
Jak można promować stronę internetową w 2016 roku, tak aby nie zostać posądzonym o stosowaniem działań Black Hat? Jak uchronić się przed karą od Google? Zobacz nasze badania White Hat SEO w 2016 według specjalistów SEO.
audyt SEO i UX - wzór umowy
Audyt SEO i audyt UX - wzór umowy na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem
Jako pierwszą usługę dla nowych klientów, którym zależy na dobrej konwersji i pozyskaniu wartościowego ruchu, firmy interaktywne najczęściej proponują wykonanie audytu SEO i UX. Audyty mają wartość dla klienta dopiero w momencie wdrożenia, do którego konieczny jest nadzór autora audytu. Poniżej znajdziecie darmowe i profesjonalne wzory umów obejmujące przygotowanie audytu i jego wdrożenie. Można je modyfikować w zależności od uwarunkowań.
Mierzenie działań agencji SEO
Jak mierzyć działania agencji SEO?
Raportowanie prowadzonych działań nie zawsze odbywa się tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Czasem dostajemy niepełne informacje, czasem są one wysyłane za rzadko. Zobacz w jaki sposób możesz samodzielnie weryfikować działania agencji SEO.
Accelerated mobile pages markup html
Accelerated mobile pages czyli przyspieszone strony mobilne AMP - co to jest?
Niedawno pojawiła się zupełnie nowa opcja w Google Search Console, zachęcająca do wdrożenia na stronie internetowej funkcji AMP czyli przyspieszonych stron mobilnych. Zobacz, czym dokładnie jest AMP, dla kogo jest skierowane a także czy powinieneś już wdrażać tę funkcjonalność!
Meta znaczniki - obrazek pochodzi z serwisu moz.com
Meta znaczniki - podstawowa optymalizacja strony
Optymalizacja meta znaczników oraz dbanie o odczucia użytkowników po wejściu na stronę internetową z wyszukiwarki doczekała się własnej nazwy - SXO czyli Search eXperience Optimisation. Zanim jednak zaczniesz zgłębiać tajniki SXO, skupmy się na podstawach - dlaczego w ogóle warto meta znacznikami się przejmować.
SEMSTORM przydatne funkcjonalności
6 funkcji SEMSTORM przydatnych w działaniach SEO
Poznaj 6 ciekawych funkcjonalności dostępnych w SEMSTORM. Zobacz jakie dane i informacji można wyciągnąć z systemu i wykorzystać je w celu poprawy widoczności strony internetowej. Badaj i analizuj dowolną stronę internetową - zobacz, jak prześcignąć konkurencję i jak wypracować większą przewagę nad konkurencją.
SEO i content marketing
Agencja SEO czy interaktywna - dlaczego warto integrować SEO z innymi usługami
Wszystko co robimy, powinniśmy wykonywać perfekcyjnie. Sprzyja temu specjalizacja usług, która jest bardzo popularna w marketingu internetowym. W szczególności wiele osób z branży SEO uważa za słuszne ograniczanie się do wykonywania jednego rodzaju usług. W tym artykule, który zbiera opinie wielu specjalistów z branży, prezentowane jest odmienne stanowisko. Zostaną podane powody, dla których agencja SEO powinna poszerzać swoje usługi.
analiza linków przychodzących
Analiza linków przychodzących
Analizuj linki przychodzące do Twojej strony internetowej i wystrzegaj się zagrożeń. Wykorzystuj też potencjalne szanse na rozwój strony! Dowiedz się, czy Twoja strona jest popularna wśród internautów i czy linkują do Ciebie. Sprawdź też, czy konkurencja nie stara się zaszkodzić Twojej stronie.
SEO - zarabianie
Jak zarobić na usługach SEO opartych o CM?
Chcesz wiedzieć, ile można zarobić prowadząc usługi SEO oparte o Content Marketing? Zobacz, jak może kształtować się Twój zarobek w przypadku usunięcia ze swojej oferty "pozycjonowania", a wstawieniu na jego miejsce "promocji strony w wynikach wyszukiwania". Sprawdź nasz przykładowy harmonogram wraz z kwotami jakie przyjdzie Ci wydać, ale i zarobić w trakcie comiesięcznej współpracy.
epr - public relations SEO
Public relations - bezpieczne i skuteczne SEO
Public relations może być narzędziem SEO. Jednak czy e-PR jest przeznaczony dla każdego? Wiele firm uważa, że nie stać ich na usługi agencji, a sami nie są w stanie realizować działań e-PR. Jak więc je realizować, żeby pozyskiwać linki do własnej strony? W tym artykule odpowiemy na pytania związane z połączeniem działań public relations i pozycjonowania.
Content Marketing w SEO
Dlaczego Content Marketing jest ważny dla SEO?
Masz dość starych, niedziałających schematów w promocji swojej strony? Skorzystaj z rozwiązań opartych o Content Marketing. Poznaj nasz pogląd na to, dlaczego przyszłością SEO jest powiązanie go między innymi z Content Marketingiem.
linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne - jak wykonać je poprawnie?
Zobacz, jak zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne na swojej stronie! Poznaj kilka technik, które pozwolą lepiej zapanować nad propagowaniem PageRank na Twojej stronie. Naucz się wybierać najważniejsze podstrony swojego serwisu, które będziesz mógł ze spokojem pozycjonować.
Wykorzystaj potencjał SEO przy kampanii Content Marketingu
Realizując kampanie Content Marketingowe możemy przy okazji bardzo dobrze wykorzystać je przy optymalizacji wyników wyszukiwania. Jak to zrobić, by osiągnąć oba efekty naraz? Jakie działania należy wdrożyć i jakich efektów możemy się spodziewać po realizacji takiej kampanii?
przyszłość Google
Co nowego już wkrótce w polskiej wyszukiwarce Google?
Obserwując działanie Google na innych większych rynkach możemy być pewni, że większość z nowinek zostanie niebawem wprowadzona na polski rynek. Niestety na wprowadzaniu większości z nich tracą właściciele stron internetowych, ponieważ spada im odsetek odwiedzin. W tym artykule przewidujemy co będzie się działo w 2015 roku!
panda i komentarze na stronie
Pilnuj komentarzy na stronie, bo możesz mieć do czynienia z Pandą
Wielu webmasterów i wydawców przykłada dużą wagę do jakości publikowanego contentu. Jednocześnie nie poświęcają wystarczającej ilości czasu i uwagi kwestii komentarzy, również stanowiących część treści strony. To może stanowić zaproszenie dla aktualizacji Google Panda.
bezpieczeństwo whitepress
Bezpieczeństwo publikacji przez WhitePress
WhitePress zajmuje się m.in. publikacją artykułów sponsorowanych i content marketingowych oraz promocją treści w oparciu o rozliczenia CPC. Jeśli chcesz wiedzieć, które z nich są najbardziej bezpieczne i jak mają się do bezpieczeństwa wydawców i reklamodawców w aspekcie ostatnich działań Google i aktualizacji Pingwin - czytaj dalej.
wtyczki SEO do firefoxa
Wtyczki do Firefox’a ułatwiające codzienne zadania w SEO
Większość pozycjonerów potrafi wskazać kilka narzędzi, najczęściej używanych w pracy. Wśród nich znajdują się aplikacje desktopowe jak i te działające po stronie serwera. Narzędzie, które bez wątpienia znajdzie się na liście każdego specjalisty SEO to przeglądarka internetowa, a w jej obrębie rozmaite wtyczki.
pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne – na co zwrócić uwagę?
Google wychodząc naprzeciw swoim użytkownikom, proponuje im lokalne wyniki wyszukiwania. Bardziej spersonalizowane wyniki to dobra informacja dla mniejszych firm, które mają szansę na większą widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie lokalne wymaga odmiennej optymalizacji. Sprawdź co jest w niej najistotniejsze.
rozliczenie usług seo
Jak rozliczać się za SEO? Wady i zalety różnych modeli rozliczania.
Obecnie na rynku funkcjonuje kilka modeli rozliczania się za usługi SEO. Jedne firmy zmieniają zasady rozliczania, inne dodają nowe. Każda z nich ma inne właściwości i dobrze poznać je wszystkie aby wybrać tą, która będzie dla nas najlepszym, sprawiedliwym i mało ryzykownym rozwiązaniem.
optymalizacja e-commerce
Optymalizacja serwisów e-commerce na przykładzie Merlin.pl
Kluczowym elementem widoczności serwisu w wyszukiwaniu Google jest jego optymalizacja. Jest to dopasowanie witryny do obecnych wymogów algorytmu wyszukiwarki. Proces ten jest ważny dla wszystkich stron, jednak w przypadku dużych serwisów
e-commerce, może oddziaływać na sprzedaż. Optymalizacja na przykładzie Merlin.pl.
praca pozycjonera
Praca pozycjonera - od A do Z
Praca specjalisty SEO to nie przysłowiowa bułka z masłem. Fachowiec wie, że pełny wachlarz obowiązków, takich jak np. kontakt z członkami danego projektu, prowadzenie analiz oraz duża dawka kreatywności to droga do sukcesu. Przedstawiamy od A do Z pracę specjalisty SEO. Zapraszamy do lektury.
sposoby pozyskiwania linków
6 kreatywnych sposobów pozyskiwania linków
Algorytm Pingwin oraz jego aktualizacje wprowadzone przez Google, powodują konieczność zmiany spojrzenia na zdobywanie linków przychodzących. Aktualnie pozyskiwane odnośniki muszą być dobrej jakości. Zapraszamy do zapoznania się ze skutecznymi metodami kreatywnego linkbuildingu.
filmy o pozycjonowaniu strony www
Filmy o pozycjonowaniu które warto oglądać
Nowinki z branży SEO to bardzo popularne zagadnienie. Dlatego w sieci pojawia się wiele informacji na ten temat. Jednak jak w wielu innych kwestiach, wiadomości możemy podzielić na te przydatne i takie, które nie są warte poświęcenia naszego czasu. Zobacz jakie kanały wideo na temat pozycjonowania warto śledzić.
strategia content marketingowa
Planowanie strategii content marketingowej z użyciem SEMSTORM
Napisanie ciekawego artykułu to wielka sztuka, ale stworzenie tekstu, który będzie zawierał chodliwy content, to majstersztyk. Taki artykuł powinna poprzedzać dogłębna analiza tematu, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo kierujemy tekst, a także skrupulatna analiza SWOT. Wsparciem działań contentowych może być narzędzie SEMSTORM.
szkodliwość linków
Ocena szkodliwości linków - jakie parametry warto przeanalizować?
Co zrobić, aby linki nie zaszkodziły serwisowi nad którym sprawujemy piecze? Przede wszystkim dokładnie przeanalizować realizowane do tej pory kampanie. Można wykorzystać do tego specjalne programy, albo sprawdzić odnośniki samodzielnie. Druga opcja wymaga pewnej wiedzy, którą prezentujemy w poniższym artykule.
teksty na potrzeby seo
Skąd brać teksty na potrzeby SEO? Przegląd platform umożliwiających zamówienie treści.
Obecnie specjaliści branży SEO są zgodni co do faktu, że wartościowe treści są najważniejsze. Dlatego dużą popularnością cieszą się platformy, dzięki którym możemy zamawiać teksty na potrzebny nam temat. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze z nich, omawiając różnice pomiędzy nimi.
zarządzanie wordpressami
7 popularnych narzędzi do zarządzania Wordpressami
Administratorzy stron założonych na Wordpressie nie mają łatwego życia, zwłaszcza jeśli zarządzają nie jedną, ale kilkoma domenami. Zarówno stworzenie jak i obsługa kilkudziesięciu, a nawet kilkuset witryn to proces wymagający mnóstwo pracy i czasu. O wiele prościej byłoby działać w jednym panelu z dostępem do wszystkich stron.
Panda, Pingwin i inne zmiany w wyszukiwarce Google
Panda, Pingwin i Koliber to przykłady algorytmów stworzonych przez Google, które mają zwalczać działania podejmowane przez specjalistów SEO. W poniższym artykule charakteryzujemy dla Was poszczególne algorytmy i przedstawiamy najskuteczniejsze metody walki z nimi.
10 podstawowych błędów popełnianych w SEO
Internet to największa biblioteka informacji o SEO, jednak nawet powszechny dostęp do wiedzy nie uchronił webmasterów od błędów. W tym artykule skupiamy się na 10-ciu sztampowych błędach właścicieli stron internetowych. Nie jest sztuką tylko krytykować, dlatego proponujemy także proste rozwiązania problemów.
narzędzia do audytów SEO
Przegląd narzędzi wspomagających wykonywanie audytów SEO
Sukces SEO jest możliwy dzięki wartościowym linkom zewnętrznym i dobrej optymalizacji strony. O drugim składniku warto pomyśleć już podczas projektowania witryny. Dla tych, którzy pominęli optymalizację w początkowym etapie, powstały narzędzia pozwalające samodzielnie wykryć słabe punkty strony internetowej.
katalogowanie stron
Katalogowanie stron w erze Pingwina
Pigwin z miesiąca na miesiąc ciągle zmienia zasady katalogowania stron internetowych. Specjaliści SEO muszą bacznie śledzić wytyczne i dostosowywać strategię. W niniejszym artykule podpowiadamy jak z głową pozycjonować serwis, gdzie warto dodać strony, jakie są rodzaje katalogów oraz ile to wszystko kosztuje.
analiza linków narzędzia
Przegląd narzędzi do analizy linków
W świecie SEO jest wiele różnorodnych linków. Najbardziej wartościowe są linki przychodzące, ważne aby pochodziły z zaufanych i mocnych witryn. Śledzenie skąd pochodzi link jest czasochłonne i wymaga specjalistycznych narzędzi. W naszym artykule pokazujemy jakich narzędzi można użyć i ułatwić sobie pracę.
marketing szeptany
Marketing szeptany - praktyka SEO i narzędzia
Zastanawiasz się czym jest marketing szeptany? Jaka jest różnica pomiędzy buzz marketingiem, a "szeptanką"? Wszystkie wątpliwości pozycjonerów rozwieje nasz artykuł, w którym wyrażnie tłumaczymy jakie zadanie ma spełniac taka forma promocji strony na podstawie ciekawego narzędzia brandle.pl.
pozycjonusz
Pozycjonusz - analiza narzędzia
Pozycjonowanie nie jest łatwe i wymaga sporej wiedzy. Doskonale o tym wiedzą specjalisci ds. SEO. Jest wiele narzędzi, które ułatwiają podniesienie statusu strony w wyszukiwarkach. Jednym z nich jest Pozycjonusz, z którego korzystamy od dłuższego czasu i ułatwia nam katalogowanie. Czy narzędzie będzie Wam odpowiadać - sprawdźcie w naszym artykule.
listy SEO
Analiza rozwiązań dla pozycjonerów – LISTYSEO.PL
Pozycjonerzy z roku na rok, mają coraz trudniej, jeśli chodzi o wypromowanie strony wysoko w wyszukiwarce Google. Ciągłe zmiany algorytmów, wymagają od specjalistów SEO coraz bardziej kreatywnych i przemyślanych działań w internecie. Znaleźliśmy narzędzie ListySEO.PL, które z pewbnością ułatwi im pracę.
Linki w SEO
Linki w artykułach a SEO
Tajemnicą poliszynela pozostaje fakt, jakie metody linkowania są bezpieczne. Google ciągle zmienia algorytmy i wytyczne dotyczące pozycjonowania stron. Webmasterzy w każdym miesiącu mają "twardy orzech do zgryzienia", które linki mogą zaszkodzić serwisowi, a które są naturalne i bezpieczne.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top