Dlaczego mojej strony nie ma w Google? 11 powodów + rozwiązania

Zaktualizowano: 2023-12-05
strona niewidoczna w google
Wyszukiwarka Google odgrywa fundamentalną rolę dla stron działających w Internecie i często jest ich głównym źródłem ruchu. Co zrobić, gdy tracimy potencjalnych klientów, ponieważ Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania? W tym artykule przyglądamy się najczęstszym przyczynom tego problemu. Podpowiadamy co zrobić, kiedy twoja strona jest niewidoczna w Google oraz jak dbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Dlaczego strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania?

Jeśli twoja strona nie jest widoczna w Google, może być ku temu kilka powodów:

Wiele błędów związanych z widocznością stron zidentyfikujesz w Google Search Console, dlatego na samym początku koniecznie zadbaj o zintegrowanie swojej witryny z tym darmowym narzędziem. O tym jak dodać swoją stronę do GSC pisaliśmy w poradniku po Google Search Console.

11 powodów dlaczego twoja strona jest niewidoczna w Google

Powyżej wymieniliśmy najpopularniejsze przyczyny, dlaczego twoja strona może nie wyświetlać się w Google. W dalszej części artykułu opisujemy szerzej z czego mogą wynikać problemy z widocznością oraz podajemy praktyczne wskazówki jak je rozwiązać!

Twoja strona jest nowa

Wpisujesz słowa kluczowe powiązane z twoim biznesem lub zawierające nazwę firmy, a wyszukiwarka Google nie pokazuje twojej strony w wynikach wyszukiwania? Na początku upewnij się, czy strona jest w indeksie wyszukiwarki. Skorzystaj z komendy „site:” razem z nazwą twojej domeny lub strony, której szukasz.

Dla wybranego adresu URL wygląda to w następujący sposób: site:twojastrona.pl

Jeśli nie pojawia się żaden wynik, zamiast czekać, aż Google znajdzie twoją domenę, upewnij się, że mapa twojej witryny jest stworzona i przesłana w narzędziu GSC.

Mapa witryny (tzw. sitemapa) to lista wszystkich adresów URL, które tworzą strukturę strony internetowej. W przypadku gdy posiadasz nowy portal internetowy, Google prawdopodobnie jeszcze nie wie o jego istnieniu lub roboty indeksujące go przegapiły. Jego znalezienie przez roboty może potrwać kilka dni, a w przypadku zupełnie nowej domeny nawet kilka tygodni lub miesięcy. Przesyłając sitemapę znacznie przyspieszysz ten proces.

Może być również tak, że Google widzi twoją domenę, lecz nie wyświetla konkretnej podstrony. To oznacza, że problem z widocznością dotyczy wybranego adresu URL, a nie całej witryny. Warto mieć na uwadze, że w momencie kiedy tworzona jest nowa podstrona, jej zaindeksowanie przez Google może zająć trochę czasu.

Podobnie jak w przypadku wyszukiwania domeny, możesz sprawdzić konkretny adres URL, korzystając z operatora „site”

Właściciele witryn nie muszą przesyłać pojedynczych podstron do indeksacji, jeśli jednak Google przez dłuższy czas nie widzi twojej strony, warto przesłać jej adres URL za pomocą GSC. Wklej adres strony w konsoli wyszukiwania, a następnie poproś o jej zaindeksowanie.

Jeśli żadna z tych opcji nie działa, możliwe, że twoja domena była wcześniej używana i została nałożona kara. W przypadku kiedy prowadzą do niej szkodliwe linki, możesz się ich zrzec i wysłać prośbę do Google o ponowną weryfikację (w dalszej części artykułu opisujemy jak to zrobić).

Strona zablokowana przed indeksowaniem

Popularnym błędem jest wyłączenie strony z indeksowania za pomocą tagu meta robots “noindex”. Znacznik ten znajduje się w kodzie źródłowym HTML w sekcji head.

Tag meta robots służy do udzielania instrukcji wyszukiwarkom internetowym dotyczących indeksowania i śledzenia danej strony.

Meta tag blokujący indeksację wygląda następująco: 

<meta name=”robots” content=”noindex”>

Wartość „noindex” tagu informuje roboty wyszukiwarek, żeby nie indeksowały strony.

Czasem podczas tworzenia strony internetowej właściciele witryny nie chcą, aby była widoczna, zanim wszystkie elementy będą gotowe. Po publikacji strony zdarza się im przeoczyć usunięcie znacznika „noindex”.

W WordPressie istnieje opcja "Poproś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny". Jeśli ją włączysz, znacznik „noindex” zostanie dodany do kodu twojej strony. Wystarczy wyłączyć tę opcję, aby odblokować indeksację.

Niezaindeksowane strony wyłączone z indeksowania za pomocą tagu meta robots sprawdzisz w Google Search Console w raporcie Indeksowanie -> Strony -> Strona wykluczona za pomocą tagu „noindex”.

Możesz sprawdzić w kodzie źródłowym, czy twoja strona jest wyłączona z indeksu za pomocą tego tagu. Użyj skrótu CTRL+U na swojej stronie (Wyświetl źródło strony), a następnie wyszukaj za pomocą komendy CTRL+F lub CMD+F słowa “noindex.” Jeśli nie pojawi się żaden wynik, to znaczy, że twoja strona jest możliwa do zaindeksowania.

Strona zablokowana przez plik robots.txt

Jeśli twoja strona nie jest oznaczona tagiem “noindex” i pomimo prób indeksacji dalej nie wyświetla się w Google, warto sprawdzić plik robots.txt. To prosty plik tekstowy, który służy do zarządzania ruchem robotów wyszukiwarek na stronach. Zawiera instrukcje, które informują roboty wyszukiwarki, na które strony mogą wejść, a na które nie.

Blokowanie za pomocą robots.txt może mieć zastosowanie na przykład w przypadku podstron sortowania w sklepach e-commerce (filtrowanie według rozmiaru, ceny czy dostępności produktu), a także wewnętrznych rozwiązań takich jak strony logowania czy rejestracji. Należy jednak uważać, żeby nie zablokować istotnych stron.

Plik robots.txt dla domeny możesz sprawdzić, wpisując /robots.txt na końcu adresu domeny, np.: whitepress.com/robots.txt

Witryna nie będzie dostępna dla robotów wyszukiwarek, gdy w pliku robots.txt widnieje polecenie „Disallow: /”, a w linii “User-agent” określony jest któryś z robotów Google lub * (symbol wszystkich botów). Usunięcie znaku „/”, sprawi, że roboty będą miały dostęp do twojej strony.

User-agent: *
Disallow: 

Dyrektywy “allow” i “disallow” mówią robotom, które adresy URL mogą odwiedzać i skanować. Dyrektywa “disallow” blokuje dostęp, natomiast “allow” zezwala na skanowanie konkretnego adresu URL. Nie trzeba jej używać dla każdego adresu, ponieważ domyślnie strony są widoczne dla robotów. “User-agent” definiuje roboty indeksujące, których będą dotyczyć dalsze polecenia.

Plik, w którym chcesz poinformować roboty o zablokowaniu konkretnych stron np. w katalogu o nazwie /przyklad/, będzie wyglądał następująco:

User-agent: *
Disallow: /przyklad

Możesz dodać wyjątek, który pozwala skanować plik w obrębie zablokowanego z indeksowania katalogu:

User-agent: *
Disallow: /przyklad
Allow: /przyklad/wyjatek.php

Za pomocą narzędzia Robots Testing Tool w Google Search Console możesz sprawdzić, czy posiadasz zablokowane strony w obrębie swojej witryny

UWAGA: Jeśli po wpisaniu w przeglądarkę adresu pliku robots.txt otrzymasz błąd 404, oznacza to, że nie nie został dla wybranej strony stworzony. Dowiedz się, jak stworzyć plik robots.txt i jakich błędów przy tym unikać.

Blokada po stronie serwera

Ataki sieciowe, naprawa lub aktualizacja serwera, sprawiają, że operator hostingowy może zablokować ruch. To oznacza, że roboty z określonej lokalizacji nie mogą wejść na stronę.

Podczas diagnozowania problemu pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy dana strona nadal jest niedostępna, czy problem wynika z chwilowej niedostępności serwera. Aby sprawdzić, czy błąd leży po stronie serwera wystarczy otworzyć plik .htaccess. Nawet jedna źle przygotowana linijka kodu może uniemożliwić robotom skanującym poprawną interpretację, co skutkuje błędami 5xx, czyli błędami serwera.

W raporcie GSC Indeksowanie -> Strony, można sprawdzić ogólną informację o wystąpieniu błędu z grupy 5xx. Zweryfikowanie dokładnego statusu strony umożliwiają takie narzędzia jak Redirect Checker, httpstatus.io lub crawlery, np. Screaming Frog.

Sposób naprawy błędów serwera będzie się różnił w zależności od tego, jaki błąd występuje. W przypadku kodu 503 serwer nie może zrealizować zapytania z powodu przeciążenia. Wówczas wina może leżeć po stronie naszej domeny, która jest nieoptymalnie zaprojektowana i nadmiernie obciąża serwer lub po stronie samego serwera, który ma niewystarczające parametry. W niektórych przypadkach konieczny będzie kontakt z dostawcą usług hostingowych.

Treści na stronie są powielone (Duplicate content)

Ze zjawiskiem zwanego duplicate content mamy do czynienia, kiedy witryna internetowa:

  • ma wiele stron o tej samej treści,
  • kopiuje teksty z innych portali,
  • publikuje artykuły sponsorowane lub od partnerów, które znajdują się na wielu serwisach dokładnie w takiej samej formie

Google premiuje unikalne teksty, dlatego może się zdarzyć, że w przypadku występowania bardzo podobnych treści, tylko jedna strona zostanie zaindeksowana. Zazwyczaj zjawisko duplicate content skutkuje spadkiem pozycji, ale ałkowite usunięcie strony z indeksu jest również możliwe, szczególnie jeśli dochodzi do kradzieży treści z innych serwisów.

W łatwy sposób możesz sprawdzić, czy duplicate content występuje na twojej stronie. Użyj komendy “site” w wyszukiwarce, wpisz nazwę domeny oraz dłuższy fragment tekstu. Jeśli pojawi się więcej niż jeden wynik, masz do czynienia z powieleniem treści. Aby sprawdzić, czy dokładnie ten sam tekst nie znajduje się na różnych witrynach, wklej dłuższy fragment jego treści w wyszukiwarkę lub skorzystaj z narzędzi takich jak Siteliner, Copyscape lub Copywritely.

Taka sytuacja może się wydarzyć również w przypadku stron wielojęzycznych. Jeśli istnieje podobny wariant strony w innym języku/regionie, to on może zostać wyróżniony zamiast docelowej wersji. Taki przypadek może mieć miejsce, kiedy mamy dwie wersje strony, np. dla USA i Wielkiej Brytanii, a tagi hreflang nie zostały poprawnie zaimplementowane.

Jeśli prowadzisz serwis w kilku wersjach językowych lub skierowanych na różne regiony przeczytaj nasz przewodnik po międzynarodowym SEO.

Strona pozycjonuje się na zbyt konkurencyjne słowa kluczowe lub niezgodne z intencją użytkownika

Nie zawsze to indeksacja jest problemem w przypadku braku widoczności strony. Przyczyna może być bardziej prozaiczna — Google na wybrane frazy wyżej ocenia konkurentów. Pozycjonowanie strony na zbyt konkurencyjne słowa kluczowe lub niezgodne z intencją użytkownika może mieć znaczący wpływ na jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Bardzo konkurencyjne słowa kluczowe są często wykorzystywane przez domeny z silnym profilem linków zwrotnych i wysokim autorytetem. Jeśli dopiero zaczynasz lub twoja strona jest znacznie mniejsza od konkurencji, możesz mieć problem ze zdobyciem istotnych pozycji. Konkurencyjność i popularność fraz kluczowych znajdziesz w wielu narzędziach SEO, m.in. w Ahrefs lub Senuto.

Inny problemem jest niezgodność treści strony z intencją użytkownika na dane słowo kluczowe. Jeśli strona uzyska wysoką pozycję dla nieodpowiednich fraz, może to w krótkim czasie prowadzić do wysokiej liczby odrzuceń, ponieważ użytkownicy nie znajdą tego, czego szukają.

Jeśli prowadzisz treningi piłki nożnej, próba pozyskania klientów poprzez hasło “trening piłka nożna" może być nieskuteczna, ponieważ na tę frazę pokazują się artykuły informacyjne i poradnikowe. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się fraza “szkółka piłkarska”, na którą pozycjonują się kluby i akademie w danej okolicy.

Przeprowadź badanie słów kluczowych, aby znaleźć te, które są odpowiednie dla twojej niszy. Optymalizacja pod kątem fraz, które są mniej konkurencyjne i lepiej odpowiadają intencji użytkownika, jest kluczowa dla poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pozwala to na efektywniejszą indeksację przez Google, co z kolei może prowadzić do lepszego rankingu i zwiększenia ruchu na stronie.

Strona nie jest dobrze zabezpieczona

Google stara się zapewnić użytkownikom dostęp do bezpiecznych, wiarygodnych i wartościowych treści, dlatego strony uznane za niebezpieczne lub niskiej jakości są często pomijane w procesie indeksowania. Google aktywnie skanuje strony pod kątem złośliwego oprogramowania i jeśli wykryje lukę w naszych zabezpieczeniach, może usunąć ją z wyników wyszukiwania lub oznaczyć jako potencjalnie szkodliwą. Występowanie takich problemów możesz sprawdzić w Google Search Console w zakładce „Problemy dotyczące bezpieczeństwa”.

Twoja strona mogła również stać się celem ataku hakera, który wgrał złośliwe oprogramowanie, spowodował przekształcenie treści lub wstawił podejrzane linki. Sprawdź w ustawieniach GSC, czy do twojego konta są przypisani użytkownicy, których nie rozpoznajesz. Zweryfikuj także dane w Centrum wiadomości w Google Search Console. Koniecznie zidentyfikuj i usuń wszelkie zmiany wprowadzone przez hakera, a także wzmocnij zabezpieczenia strony, aby zapobiec przyszłym atakom.

Strona jest zablokowana dla niezalogowanych użytkowników

Twoja strona jest chroniona hasłem lub wymaga logowania? W takim przypadku zawartość strony będzie niedostępna zarówno dla użytkowników bez odpowiednich dostępów, jak i robotów Google. Jeśli jesteś administratorem i logujesz się automatycznie na stronę, możesz przeoczyć to zjawisko. Żeby wykluczyć występowanie dodatkowych zabezpieczeń dla niezalogowanych użytkowników, otwórz stronę w trybie incognito. Upewnij się, że ten problem nie dotyczy żadnych stron, które chcesz, aby były widoczne.

Do strony kieruje dużo linków niskiej jakości

Google ocenia jakość linków kierujących do strony, aby zrozumieć jej wiarygodność i wartość. Linki z niezaufanych, niskiej jakości lub niezwiązanych tematycznie stron mogą obniżyć ocenę zaufania do twojej witryny.

Profil linków możesz sprawdzić, korzystając z Ahrefs czy Majestic. Dzięki tym narzędziom przeanalizujesz jakie linki prowadzą do twojej strony oraz ich jakość.

Linki z autorytatywnych stron zwiększają moc twojej domeny. Twórz wartościowe treści, aktywnie uczestnicz w branżowych i społecznościowych działaniach, dzięki czemu pozyskasz wysokiej jakości linki.

Google nałożył karę na twoją stronę

Otrzymanie kary od Google jest bardzo mało prawdopodobnym zjawiskiem. Może się jednak zdarzyć, kiedy Google uzna, że strona nie jest zgodna z wytycznymi dla webmasterów. Ręczne działanie można sprawdzić w raporcie „Bezpieczeństwo i ręczne działania” w Google Search Console.

Zazwyczaj w przypadku nieprawidłowości Google nakłada filtry, które skutkują dużymi spadkami pozycji naszych stron.

Powodem nałożenia kary mogą być:

  • niskiej jakości treści lub teksty skopiowane z innych stron,
  • nienaturalne, toksyczne linki wychodzące lub kierujące do twojej witryny,
  • spam w komentarzach,
  • upychanie słów kluczowych
  • ukrywanie treści i linków, tak, aby były widoczne wyłącznie dla robotów lub wyłącznie dla użytkowników (tzw. cloaking)
  • atrybuty ALT niezgodne z zawartością obrazka
  • niejawne przekierowania — jeśli po kliknięciu w wynik wyszukiwania, użytkownik zostaje przeniesiony zostaje na zupełnie inną stronę

Jeśli strona internetowa zostanie ukarana, musisz zmodyfikować ją tak, aby spełniała wytyczne Google. W przypadku kiedy problem leży w toksycznych linkach kierujących do twojej witryny, możesz się ich zrzec za pomocą Google Disavow Links Tool. Po wykonaniu poprawek poddaj stronę ponownej ocenie, przesyłając mapę witryny w GSC.

Filtr SafeSearch jest włączony

Filtr SafeSearch ma na celu odfiltrowanie treści, które mogą być uznane za nieodpowiednie, zwłaszcza dla młodszych użytkowników Internetu. Jeśli na twojej stronie znajdują się treści przeznaczone dla dorosłych, takie jak materiały o charakterze erotycznym, zawierające wulgarny język, związane z hazardem lub inne uznawane za nieodpowiednie, filtr może blokować twoją stronę w wynikach wyszukiwania.

Włącz filtr SafeSearch w wyszukiwarce i wpisz nazwę swojej domeny przy użyciu operatora “site”. Jeśli twoja witryna nie pojawia się w wynikach wyszukiwania przy włączonym filtrze SafeSearch, to znaczy, że jest filtrowana przez Google.

Dobre praktyki na zwiększenie widoczności strony w Google

Odpowiednie działania SEO pomogą ci zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google i przyspieszyć jej indeksację.

Optymalizuj treści pod kątem SEO:

  • Dobór słów kluczowych: przeprowadź badania słów kluczowych, aby zrozumieć, jakie frazy są często wyszukiwane przez twoją grupę docelową. Spróbuj pozycjonować się na mniej konkurencyjne słowa kluczowe, aby zwiększyć szansę na wypozycjonowanie się w Google.
  • Wysoka jakość treści: twórz wartościowe, unikalne i angażujące treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby użytkowników.
  • Optymalizacja nagłówków i meta danych: używaj odpowiednich nagłówków (H1, H2, H3 itd.) i optymalizuj meta tagi, takie jak tytuł i opis, aby były atrakcyjne i zawierały słowa kluczowe.
  • Intencja użytkownika: twórz treści zgodne z zamiarami i oczekiwaniami użytkowników, związane z konkretnymi frazami kluczowymi.

Popraw strukturę i nawigację strony:

  • Przyjazne adresy URL: upewnij się, że twoje adresy URL są czytelne i zawierają słowa kluczowe.
  • Mapa witryny XML: utwórz i wyślij mapę witryny XML do Google Search Console, aby ułatwić Google indeksowanie twojej strony.
  • Optymalizacja UX: struktura witryny powinna być logiczna i łatwa w nawigacji zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek.

Zadbaj o techniczną optymalizację:

  • Szybkość ładowania strony: użyj narzędzi takich jak Google PageSpeed Insights, aby zidentyfikować i poprawić czynniki wpływające na szybkość ładowania strony.
  • Responsywność mobilna: upewnij się, że twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Poprawa bezpieczeństwa: jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, wdróż protokół HTTPS.

Dodaj linki wewnętrzne i buduj linki zewnętrzne:

  • Internal linking: używaj linków wewnętrznych, które odsyłają do innych podstron w ramach twojej domeny, aby pomóc Google zrozumieć jej strukturę.
  • Link building: pozyskuj wysokiej jakości linki zwrotne z zaufanych i wiarygodnych stron.

Wykorzystaj Google Search Console

W artykule wielokrotnie wspominaliśmy o tym, w jaki sposób możesz wykorzystać Google Search Console do identyfikowania i rozwiązywania problemów. Podsumujmy najważniejsze, które pomogą w kwestiach związanych z widocznością i indeksacją:

  • śledzenie statusów indeksowania twojej strony,
  • dodanie mapy witryny,
  • identyfikowanie potencjalnych problemy,
  • zgłoszenie prośby o indeksację strony,
  • sprawdzenie, czy nie podjęto ręcznych działań,
  • sprawdzenie, czy nie znalazło się na niej złośliwe oprogramowanie.

Bądź cierpliwy! Indeksowanie strony to proces, który wymaga czasu. Jeśli zastosujesz się powyższe wskazówki, zminimalizujesz problemy z indeksacją i widocznością twojej strony.

  • Autor: Paulina Bajorowicz

    International SEO Specialist

    www.whitepress.com/pl

    Zawodowo od ponad 5 lat związana z SEO i Content Marketingiem. Obecnie odpowiedzialna za pozycjonowanie marki WhitePress® w Polsce i na rynkach zagranicznych. Z pasji fotografka, miłośniczka sztuk wizualnych, entuzjastka kawowych eksperymentów i alternatyw.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Grzegorz Pilarski

    Witam, ciekawy artykuł, przeanalizowałem swój sklep internetowy pod kątem tych punktów i wszystko wydaje się być ok, ale google wciąż nie indeksuje podstron oraz produktów. Po aktywacji sklepu otrzymałem komunikat od Search Console o nieudanej próbie indeksacji, wyczytałem że mógł wystąpić problem z przeciążeniem. Zorientowałem się że nie miałem wygenerowanych zdjęć przez PHP w zadanym rozmiarze dla produktów (wyczyściłem pamięć podręczną) i strony otwierały się z opóźnieniem. Naprawiłem ten problem ale od kilku miesięcy jedyne co zgłosiło Search Console to "Strona wykryta – obecnie niezindeksowana" z dopiskiem "Weryfikacja powodzenie Data rozpoczęcia: 27.08.2023 Zakończona bez błędów: 25.11.2023". I od tego czasu wciąż robot nie indeksuje stron. Ręcznie wbijam prośby o indeksacje stron i są wykonywane. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna niż te podane? Pozdrawiam.

    charmingboutique.pl

    2023-12-12, 21:43
Polecane artykuły
Czym są linki tiera 2 i po co je budować?

Budowanie linków wielopoziomowych jest strategią znaną SEOwcom nie od dziś, jednak wciąż niewielu z nich z niej korzysta. Na czym polega linkowanie Tier 2 i jak dzięki niemu ulepszyć Twoją strategię link building? Sprawdź dlaczego warto przemyśleć to rozwiązanie i jak wprowadzić je na stałe do swoich działań.

kanibalizacja tresci
Kanibalizacja słów kluczowych - jak wykryć i wyeliminować powielające się treści?

Posiadasz co najmniej dwie podstrony, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla tego samego zapytania? Kanibalizacja treści to zjawisko, które może negatywnie wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania i generować mniejszy ruch organiczny. Poznaj przyczyny tego problemu oraz skuteczne metody, które pomogą zminimalizować ryzyko konkurowania ze sobą stron i poprawić ich widoczność na wybrane słowa kluczowe. 

core web vitals
Core Web Vitals – czym są, jak je zmierzyć i jak zoptymalizować stronę pod ich kątem?

Jakość doświadczeń użytkowników w interakcji ze stroną internetową należy do istotniejszych faktorów, na podstawie których algorytmy wyszukiwarek oceniają wartość witryny. Jak jednak mierzy się satysfakcję odbiorcy? Jedną z możliwych odpowiedzi są Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe. Dowiedz się, co konkretnie badają te metryki, jak wpływają na pozycjonowanie i co możesz zrobić, aby je ulepszyć.