Content Marketing Polska Blog


Content marketing, czyli strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów za pomocą publikacji przydatnych i bardzo atrakcyjnych treści, których celem jest zainteresowanie zarówno ogólnej, jak i ściśle określonej grupy odbiorców. Ten sposób marketingu bazuje na jednostronym przekazie reklamowym, skierowanym na budowanie stabilnych i długoterminowych relacji poprzez zaangażowanie zarówno osób promujących treści, jak i ich odbiorców.

Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:

  • poradniki      
  • artykuły sponsorowane                                                                   
  • ebooki 
  • artykuły eksperckie
  • video 
  • webinary
  • ikonografiki

Zadaniem content marketingu, oprócz popularyzacji marek, jest również stworznie podstaw do budowania widoczności w Google, które "promuje" dobry content. Dodatkowo, publikowanie oraz promocja popularnych i wysokiej jakości treści powoduje, że użytkownicy w sposób naturalny linkują dobre treści, co bezpośrednio wpływa na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce.

Blog Content Marketing Polska jest tworzony przez redakcję WhitePress oraz osoby z nami współpracujące. Znajdują się na nim nasze prywatne przemyslenia dotyczące tematu content marketingu.

Blog został stworzony po to, aby propagować ideę content marketingu oraz dzielić się wiedzą na ten temat z naszymi czytelnikami. Chcemy pokazać wiele aspektów, z którymi popularny marketing treści jest związany.

W naszych wpisach staramy się poruszać wiele tematów pośrednio i bezpośrednio związanych z content marketingiem, ukazując jak bardzo rozległy jest ten temat. Mamy nadzieje, że dostarczymy Państwu dużo wartościowej wiedzy, którą można wykorzystać w praktyce.

Zachęcamy do lektury!


wybór portalu w WhitePress
Jak wybrać portal w WhitePress i osiągać założone cele - poradnik
Dystrybucja treści, w szczególności wybór portalu i jego oferty powinny być zależne od naszych celów. WhitePress daje wgląd w oferty ponad 3000 serwisów. Programiści i redaktorzy platformy dwoją się i troją, dostarczając unikalne wskaźniki, historyczne dane, wykresy i oceny jakościowe. Warto z nich korzystać.
definicja content marketingu
Definicje content marketingu - historia prawdziwa
Ta akcja była jedną z najprzyjemniejszych związanych z WhitePress w social media. Zaczęło się od oferty szkolenia, a skończyło na kreatywnych definicjach content marketingu. Zobaczcie efekty wyzwania jakie podjęła Taka Ania.
ankiety i formularze - content marketing
Interaktywny content marketing czyli jak pozyskiwać więcej leadów
Ewoluuj albo giń - takie hasło mogłoby towarzyszyć marketerom, którzy w trosce o zwiększanie konwersji wciąż proponują potencjalnemu odbiorcy nowe rozwiązania - zarówno wciąż popularne quizy i konkursy, jak i mikrostrony, badania czy formularze do pozyskiwania feedbacku.
Jacek Szlak Opowieści w marketingu
Opowieści w marketingu - recenzja książki
Przedstawiamy krótką i subiektywną recenzję książki Jacka Szlaka, redaktora naczelnego portalu Marketing przy kawie. WhitePress został partnerem publikacji, która powstała w oparciu o prawie 20-letnie doświadczenie marketingowe autora. Czy warto ją kupić?
Case study - eactive.pl
Jak zwiększyć sprzedaż o 300%? [CASE STUDY]
Wielu właścicieli sklepów internetowych, którzy decydują się na nawiązanie współpracy z firmą zajmującą się marketingiem internetowym chce przede wszystkim zwiększyć sprzedaż swoich produktów oraz usług. Aby otrzymać oczekiwane efekty, czyli zwiększenie ilości wejść na stronę połączone ze zwiększeniem sprzedaży należy spójnie zastosować kilka elementów strategii marketingowej.
Content Marketing i SEO dla dużych firm
Content Marketing i SEO dla dużych firm - case study!
Podczas zwiększania widoczności serwisów, możecie się natchnąć na wiele przeszkód. Sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdy firma już dawno zdominowała swoje nisze. Czy w takim wypadku dalsza poprawa widoczności jest możliwa? Zapraszamy do zapoznania się z case study, w którym znajdziecie odpowiedź na to pytanie.
Komentarze użytkowników
10 sposobów na zwiększenie liczby opinii użytkowników
Zgromadzone komentarze przyczyniają się do podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Dodatkowo, jeśli są unikalne pozytywnie wpływają na SEO. Poznajcie 10 sposobów na pozyskiwanie opinii użytkowników.
content marketing - email marketing
Content marketing w działaniach email marketingowych
W tym momencie szeroko rozumiane działania content marketingowe są podstawą obecności marki w sieci. Sprawia to, że marketerzy poświęcają bardzo dużo czasu na tworzenie oraz dystrybucje treści. Dlatego właśnie wykorzystanie email marketingu jako sposobu na maksymalizacje działań content marketingowych jest bardzo ważne.
Zero Moment of Truth i Content Marketing
Content Marketing i SEO a Zerowy Moment Prawdy (ZMOT)
Optymalizacja konwersji to bardzo istotny element każdej strategii content marketingowej, która za cel stawia sobie pozyskanie ruchu. Czy wiesz, że możesz zmaksymalizować szansę dotarcia do odpowiednich użytkowników dzięki filozofii ZMOT - Zero Moment of Truth? Sprawdź czym jest Zerowy Moment Prawdy i sprawdź jak wykorzystać go w działaniach SEO i content marketingowych.
SEO i content marketing
Agencja SEO czy interaktywna - dlaczego warto integrować SEO z innymi usługami
Wszystko co robimy, powinniśmy wykonywać perfekcyjnie. Sprzyja temu specjalizacja usług, która jest bardzo popularna w marketingu internetowym. W szczególności wiele osób z branży SEO uważa za słuszne ograniczanie się do wykonywania jednego rodzaju usług. W tym artykule, który zbiera opinie wielu specjalistów z branży, prezentowane jest odmienne stanowisko. Zostaną podane powody, dla których agencja SEO powinna poszerzać swoje usługi.
konwersja w content marketingu
10 przydatnych wskazówek na zwiększenie konwersji w kampanii content marketingowej.
Prowadź działania content marketingowe, które będą przynosić reklamowej stronie maksymalną liczbę konwersji. Zobacz nasze wskazówki, dzięki którym ilość konwersji jakie możesz uzyskać będzie większa! Analizuj, badaj i docieraj do swoich potencjalnych użytkowników wieloma kanałami. Nakłoń ich do skorzystania z usług Twojej firmy!
Pierwsze polskie badania efektywności content marketingu - E-book
20 pytań, 260 polskich marketerów,13 obszernych komentarzy eksperckich - przedstawiamy wyniki badań efektywności polskiego content marketingu. W raporcie znajdziecie zaskakujące odpowiedzi, porady ekspertów na temat zwiększenia efektywności działań, a także wnioski oparte na odpowiedziach polskich marketerów.
pozyskiwanie ruchu content marketing
Pozyskiwanie ruchu poprzez Content Marketing
Pozyskiwanie ruchu poprzez działania content marketingowe ma dwie zalety: pozwala pozyskać - przy dobrze przeprowadzonych działaniach - dobrze stargetowany ruch, który łatwo jest przekuć w konwersję. Jednak z drugiej strony działania te mają wpływ na pozyskiwanie naprawdę ciekawych i jakościowych linków, których konkurencja może po prostu nie być w stanie zdobyć.
linki - content marketing
Content Marketing jako źródło linków
SEO ewoluuje powoli w kierunku pozyskiwania linków, których głównym celem jest skierowanie jakościowego i konwertującego ruchu na stronę docelową zamiast samego pozyskiwania linków. Taka strategia jest dużo bezpieczniejsza i buduje ruch z kanałów organic, referall oraz direct.
Content Marketing w SEO
Dlaczego Content Marketing jest ważny dla SEO?
Masz dość starych, niedziałających schematów w promocji swojej strony? Skorzystaj z rozwiązań opartych o Content Marketing. Poznaj nasz pogląd na to, dlaczego przyszłością SEO jest powiązanie go między innymi z Content Marketingiem.
inspiracje seo
Skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści?
Przygotowanie samodzielnie treści nie powinno być dla Ciebie problemem z naszym poradnikiem! W tym artykule otrzymasz szybki zastrzyk informacji, skąd czerpać wiedzę oraz inspirację do tego, aby treści które przygotowujesz były ciekawe. Pamiętaj, aby były one także przyjazne SEO!
Nowa Koncepcja SEO
Czym jest Nowa Koncepcja SEO?
Nowa Koncepcja SEO to nowe spojrzenie na promowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Projekt ma pokazać ścieżkę migracji z automatycznych usług SEO rozliczanych za pozycje do bezpiecznych, kompleksowych i transparentnych usług.
Dobry content marketing jest jak dobry seks – 7 cech wspólnych
Jedno i drugie potrafi dać satysfakcję, jak nic innego. Jedno i drugie prowadzi do chwil pełnych uniesień. Jedno i drugie angażuje na tyle, że wciąż nam mało... Mowa o dobrym marketingu i dobrym seksie. Zobacz, co jeszcze sprawia, że tak wiele je łączy.
public relations i content marketing
Public relations i content marketing - idealna para!
Public relations i content marketing mają ze sobą wiele wspólnego. Dążąc do tych samych celów, wspierają się we wzajemnym działaniu i dają wartość dodaną dla marki i jej odbiorców. Czy można sobie wyobrazić bardziej dobraną parę w branży kreatywnej? Chyba nie.
Newslettery i content marketing
Newslettery i content marketing to dobrze dobrana para
Tradycyjne newslettery nie odeszły do historii, nawet mimo szybkiego rozwoju mediów społecznościowych czy mobile marketingu. Jest to znakomita metoda dystrybucji contentu, ale i skuteczne narzędzie sprzedażowe. Dobrze zaprojektowany, może też sam w sobie stanowić wartościowy content.
long form
Long-form, czym jest, dlaczego warto go stosować oraz najlepsze przykłady
"Internauci skanują, zamiast czytać" czy "nikt nie doczyta tego wpisu do samego końca" - coraz częściej możemy usłyszeć tego typu opinie. W obecnych czasach, komunikat musi zostać dopasowany do szybkiego tempa życia jego odbiorców. Czy jest to prawdą? Czy po prostu nie ufamy na tyle swoim odbiorcom, by stworzyć content, na zapoznanie którego poświęcą więcej czasu?
facebook - zasady
Ze strategią czy na żywioł? 7 zasad obecności marki na Facebooku
Obecnie prawie każda firma ma lub planuje założenie fanpage'a na Facebooku. Jednak bez planu i pomysłu na działalność w tym serwisie prowadzenie fanpage'a będzie tylko stratą czasu i finansów. Jak więc jak stworzyć dobrą strategię marketingową na FB? Najważniejsze elementy przedstawiamy w poniższym artykule.
Context marketing
Context marketing - przenieś content marketing na następny poziom
Co mają ze sobą wspólnego content marketing i context marketing? Jak je należy rozumieć i jak je wykorzystać z korzyścią dla swojej marki? W poniższym artykule przedstawiamy definicję, rozwiewamy wątpliwości i podajemy praktyczne przykłady rozwiązań context marketingowych.
8 form video, które możesz wykorzystać w strategii content marketingowej
Jeśli zależy Ci na skutecznej strategii content marketingowej, powinieneś koniecznie poznać wszystkie najpopularniejsze formy filmów, tak, aby Twoja działalność nie była chaotycznym umieszczaniem filmików w sieci, ale przemyślaną, dobrze zaplanowaną i skuteczną strategią video.
Czy marki mogą zmieniać świat na lepsze?
Programy społecznej odpowiedzialności biznesu są skutecznym pomysłem na kampanię marketingową. Przedstawiamy rzeczywiste korzyści, jakie firma może odnieść z wdrożenia działalności CSR oraz warunki skutecznej strategii.
Historia content marketingu
Historia content marketingu - ebook
"Historia content marketingu" to jedyne takie opracowanie w polskim internecie. Udostępniony ebook został przygotowany przez redaktorów WhitePress i można pobrać go zupełnie za darmo. Prezentowane są najlepsze przykłady oraz praktyczne wnioski z historii.
Case study kampanii content marketingowej
Case study kampanii content marketingowej - 100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej
Właśnie mija miesiąc od publikacji naszego artykułu „100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej”. Jest to odpowiedni moment, aby podzielić się case study z zastosowania viral marketingu w naszym wykonaniu i jego efektów.
Public Relations może wspierać działania content marketingowe
8 skutecznych sposobów na to, jak Public Relations może wspierać działania content marketingowe
Zyskujący na popularności content marketing zmienił zapatrywanie nie tylko na marketing, ale i na public relations. Ściślej mówiąc – zintegrował te dziedziny. Obydwie mają zbliżone cele, obydwie potrzebują też treści, by je realizować. Bliska współpraca marketingowców i PR-owców może maksymalizować efektywność ich działań.
5 sposobów na content marketing dla nudnych marek
5 sposobów na content marketing dla nudnych marek
Niektóre firmy są tak nudne, że nie można stworzyć dla nich interesujących treści? Dla specjalisty nie ma czegoś takiego jak "nudna firma", jest tylko brak pomysłu. Jak więc zainteresować potencjalnych klientów?
Storytelling - marketing narracyjny
Storytelling w content marketingu – porywająca moc narracji
My, ludzie, już tak mamy, że lubimy słuchać porywających historii. Takowe towarzyszyły nam od lat. Okazuje się, że storytelling to bardzo mocne i skuteczne narzędzie, które w połączeniu z content marketingiem może przynieść firmie wiele korzyści. Warto poznać najlepsze przykłady marketingu narracyjnego w Polsce i na świecie.
Content marketing po polsku 2014
Content marketing po polsku – podsumowanie 2014 roku
W naszym podsumowaniu skupimy się na przemyślanych i angażujących kampaniach content marketingowych w Polsce, jakie udało nam się znaleźć i które zachwyciły ciekawą koncepcją oraz niebanalnym rozwiązaniem (Lidl, Fundacji Ruch na Rzecz Zwierząt Viva, Brand24).
Najlepsze kampanie content marketingowe
Najlepsze kampanie content marketingowe w 2014 roku
Wyobrażacie sobie zdjęcie za 20 milionów dolarów? Tyle przeznaczył Samsung na selfie gwiazd: Ellen DeGeneres, Meryl Streep, Kevina Spacey, Angeliny Jolie i Jennifer Lawrence. Zapraszamy do przeglądu najlepszych kampanii content marketingowych w 2014 roku na świecie.
content marketing w 2015
Content Marketing 2014/2015 - Podsumowanie i prognozy
Rok temu pod pojęciem Content Marketingu rozumiano tworzenie materiałów o treści edukacyjnej i popularyzującej markę w celu utrzymania bądź zainteresowania klientów. W tym roku nastąpiła redefinicja pojęcia. Co rozumiemy pod nim obecnie i jakie trendy w zakresie Content Marketingu będą obowiązywać w roku przyszłym?
content marketing
Zmieniamy świat dzięki content marketingowi
Jeżeli sądzisz, że content marketing jest tylko komercyjnym narzędziem do sprzedaży produktów lub usług - jesteś w błędzie. To nowa siła, która potrafi inspirować, inicjować działania, wpływać na nasze poglądy, po prostu: zmieniać świat! Jeśli jesteś ciekawy, co udało się osiągnąć niektórym za pomocą content marketingu, zapraszamy do lektury.
efekty w content marketingu
Jak mierzyć efekty w Content Marketingu
Content Marketing proponuje nam szeroki wachlarz form i zastosowań narzędzi, które pomogą nam uatrakcyjnić nasz przekaz. Jest to konieczne, gdyż im wyższa atrakcyjność w postaci infografik, raportów czy aplikacji, tym większe zainteresowanie publikowanymi przez nas treściami.
kody java script
Jak umieszczać kody JavaScript w artykułach?
Prawie każdy klient prowadzący działania e-marketingowe, czy to samodzielnie, czy za pośrednictwem agencji, oczekuje mierzalnych efektów. Wychodząc naprzeciw naszym reklamodawcom umożliwiamy wstawianie kodu śledzenia w publikowane artykuły. Poniższe wskazówki pomogą administratorom stron bezproblemowo uporać się z kodem.
informacje prasowe
Informacje prasowe - skuteczną strategią w e-commerce
Dlaczego działania typu "pull" są skuteczniejsze od "push"? Jak pisać interesujące notki prasowe, by przyciągnąć uwagę czytelników i dotrzeć do mediów, na których nam najbardziej zależy? Zapraszamy do lektury o skutecznych działaniach w sieci w zakresie e-commerce.
strategia content marketingowa
Planowanie strategii content marketingowej z użyciem SEMSTORM
Napisanie ciekawego artykułu to wielka sztuka, ale stworzenie tekstu, który będzie zawierał chodliwy content, to majstersztyk. Taki artykuł powinna poprzedzać dogłębna analiza tematu, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo kierujemy tekst, a także skrupulatna analiza SWOT. Wsparciem działań contentowych może być narzędzie SEMSTORM.
jak prowadzić profil na instagramie
Przez filtr, czyli jak prowadzić profil na Instagramie?
Czy w serwisie Instagram można odszukać coś więcej niż tylko słodkie zdjęcia nastolatek otagowane #yolo #swag #f4f? Takie pytanie zadałem sobie, kiedy parę miesięcy temu zakupiłem mój pierwszy smartfon z Androidem, na którym można było zainstalować aplikację do tego kanału. W tym wpisie chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami.
strategie content marketingowe
Strategia Content Marketingowa cz.1
Dobranie odpowiedniej strategii content marketingowej jest bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na powodzenie kampanii marketingu treści. W tym wpisie naszego bloga zdradzamy to, o czym warto pamiętać przy planowaniu oraz realizacji działań, które mają dać dobre efekty marketingowe
prowadzenie bloga
Od czego rozpocząć prowadzenie bloga?
Blog firmowy jest doskonałą formą komunikacji, ale również narzędziem służącym do budowania relacji i edukowania klientów. Za pomocą bloga możesz wzmocnić relacje z Twoimi klientami, możesz też podkreślić rolę eksperta w oczach swoich klientów tworząc blog ekspercki. Od tym, jak prowadzić bloga, dowiesz się czytając ten wpis.
formy contentu konwertującego
Formy contentu konwertującego
Wcześniej na tym blogu, we wpisie na temat form content marketingu, wymieniliśmy cztery rodzaje contentu, ze specjalnym uwzględnieniem form konwertujących. Bardzo dobra kampania CM powinna być oparta na wykorzystaniu każdej ze wskazanych form. Ten rodzaj marketingu powinien dawać konkretne efekty prowadzonych działań
content marketing insgaram vs pinterest
Content Marketing – Instagram vs Pinterest
W obecnych czasach mamy do czynienia z boomem informacyjnym, a liczba komunikatów do nas docierających nigdy wcześniej nie była jeszcze tak duża. W zasadzie, jeśli tylko chcemy, możemy być dostępni dla ludzi z całego świata. Powoduje to zmianę nawyków oraz oczekiwań konsumenta względem produktów i usług.
Blogowanie, Content Marketing a e-commerce
Stworzenie bloga w e-commerce jest idealną formą do prowadzenia działań content marketingowych. Blogi są zyskującym na popularności źródłem informacji. W coraz większym stopniu użytkownicy szukają informacji na blogach, rezygnując z portali, które tworzą content tylko po to, żeby zalać nas reklamami.
content marketing efektywność
Współczynniki efektywności w Content Marketingu
Mierzenie efektywności kampanii marketingowych jest bardzo ważne. W content marketingu jest wiele wskaźników, które umożliwiają ocenę realizacji zamierzonych celów. W tym wpisie zdradzamy na co powinno się zwrócić uwagę przy ocenie rentowności działań oraz w jaki sposób mogą one być mierzone.
content marketing edukacyjny
Formy contentu edukacyjnego
Content marketing to bardzo szerokie pojęcie, którego częścią jest content marketing edukacyjny. W tym wpisie spróbujemy przedstawić oraz szczegółowo omówić różne jego formy. Warto podkreślić, że najlepszym sposobem działania jest synergia wielu przedstawionych form, ponieważ daje to najlepszy efekt.
formy content marketingu
Formy Content Marketingu cz.1
Różne rodzaje Content Marketingowe to sposoby w jakie chcielibyśmy prezentować nasz content. Ich znajomość i odpowiednia selekcja są bardzo istotne w momencie planowania działań content marketingowych oraz podczas realizacji naszych działań. Bardzo dobry wybór rodzaju form contentowych może sprawić, że treści będą sherowane przed dłużą ilość osób.
historia content marketingu
Historia Content Marketingu
Historia content marketingu jest bardzo ciekawym tematem. Można określić dwa funkcjonujące poglądy, jeśli chodzi o genezę samego pojęcia i to, co za sobą kryje. W naszym artykule przedstawiamy różnicę pomiędzy dwoma sposobami toku myślenia, oraz zarysujemy to, w jaki sposób ukształtowało się tworzenie treści.
mity o content marketingu
3 mity Content Marketingu
Content Marketing jest określeniem, które staje się coraz bardziej popularne. Mówi się o tym, że na content marketing w 2014 i 2015 roku nastąpi wielki boom. W content marketingu panuje wiele mitów. Na naszym blogu podjeliśmy się rozważań dotyczących trzech z nich.
content marketing trendy
Content Marketing trendem 2014?
Czy content marketing będzie w 2014 roku trendem? Według najbardziej aktualnych danych, niemal 60% przedsiębiorców używa różnych form content marketingu jako elementu swojej kampanii marketingowej. Jednak pewnie gdyby zapytać o to każdego z nich, nie do końca potrafiliby wytłumaczyć, czym jest content marketing.
content marketing definicja
Content Marketing - definicja
Content Marketing, od momentu gdy stał się w Polsce popularny, jest definiowany na bardzo wiele sposobów. Wystarczy popatrzeć, jak dużo różnych definicji (czasami odmiennych) content marketingu możemy spotkać w internecie. Ponieważ nazwa tego bloga brzmi "Content Marketing Polska", my również chcemy pokazać, czym on dla nas jest.
artykuł sponsorowany na blogu
Artykuł sponsorowany na blogu
W dzisiejszych czasach autorzy branżowych blogów mają się jak "pączki w maśle" - są doceniani zarówno przez agencje marektingowe, jak i zwykłych czytelników, którzy swój dzien rozpoczynają od prasówki najpopularniejszych wpisów. Artykuł sponsorwany zamieszczony na poczytnym blogu może okazać się skuteczną formą dotarcia do klienta.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę.
Najlepsze kampanie content
marketingowe tylko z nami.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 7.00-16.00
Top