Content marketing, czyli strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów za pomocą publikacji przydatnych i bardzo atrakcyjnych treści, których celem jest zainteresowanie zarówno ogólnej, jak i ściśle określonej grupy odbiorców. Ten sposób marketingu bazuje na jednostronym przekazie reklamowym, skierowanym na budowanie stabilnych i długoterminowych relacji poprzez zaangażowanie zarówno osób promujących treści, jak i ich odbiorców.

Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:

  • poradniki
  • artykuły sponsorowane
  • ebooki
  • artykuły eksperckie
  • video
  • webinary
  • ikonografiki

Zadaniem content marketingu, oprócz popularyzacji marek, jest również stworzenie podstaw do budowania widoczności w Google, które "promuje" dobry content. Dodatkowo, publikowanie oraz promocja popularnych i wysokiej jakości treści powoduje, że użytkownicy w sposób naturalny linkują dobre treści, co bezpośrednio wpływa na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce.

Blog Content Marketing Polska jest tworzony przez redakcję WhitePress oraz osoby z nami współpracujące. Znajdują się na nim nasze prywatne przemyślenia dotyczące tematu content marketingu.

Blog został stworzony po to, aby propagować ideę content marketingu oraz dzielić się wiedzą na ten temat z naszymi czytelnikami. Chcemy pokazać wiele aspektów, z którymi popularny marketing treści jest związany.

W naszych wpisach staramy się poruszać wiele tematów pośrednio i bezpośrednio związanych z content marketingiem, ukazując jak bardzo rozległy jest ten temat. Mamy nadzieje, że dostarczymy Państwu dużo wartościowej wiedzy, którą można wykorzystać w praktyce.

Zachęcamy do lektury!

Content Marketing Polska Blog
Siła Topic Cluster w pozycjonowaniu witryny - strategia planowania treści

Planowanie treści to kluczowy etap, który często decyduje o ich późniejszym sukcesie. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna. Topic clustery, które w kontekście SEO czy pozycjonowania publikowanych w sieci treści, odgrywają bardzo ważną rolę. Czym są, w jaki sposób je tworzyć i jak prawidłowo implementować je w tworzonych treściach - tego dowiesz się z tego artykułu.

Newsletter
Co to jest newsletter i jak go tworzyć? Dobre praktyki prowadzenia newslettera

Newsletterom nie zaszkodziły ani media społecznościowe, ani rozwój mobile marketingu. Wręcz przeciwnie. Wykorzystując efekt synergii, można uczynić z nich nie tylko najskuteczniejsze narzędzie sprzedażowe, ale też znakomitą metodę dystrybucji contentu. A co więcej – odpowiednio zaprojektowany newsletter sam w sobie może stanowić wartościowy content i źródło pozytywnego doświadczenia marki.

Storytelling - marketing narracyjny
Storytelling: Jak tworzyć kampanie z wykorzystaniem marketingu narracyjnego?

Storytelling, czyli sztuka opowiadania historii, jest nieodzowną częścią komunikacji marki. Począwszy od dawnych malowideł naskalnych i ludowych podań, przez przekazywanie opowieści z pokolenia na pokolenie, sztuka ta ewoluowała, stając się kluczowym składnikiem w budowaniu marki i relacji z klientami. W tym tekście omówimy zasady marketingu narracyjnego i pokażemy przykłady firm, które skutecznie używają storytellingu, aby wpływać na sposób postrzegania marki i wybory konsumentów.

strategia content marketingowa
Strategia content marketingowa. Buduj treści w oparciu o analitykę i kreatywne działania!

Odpowiednio dobrana strategia content marketingowa może przyczynić się do sukcesu marki. Określa, jakie treści będą tworzone, do kogo zostaną skierowane i w jaki sposób będą rozpowszechniane. W tym artykule podpowiadamy, jak planować i wykorzystać dane analityczne do tworzenia strategii content marketingowej. Pokazujemy również przykłady skutecznych działań zarówno polskich, jak i zagranicznych firm.

Generator treści Writer AI od Senuto

Generatory treści AI zyskują na popularności i rewolucjonizują każdy aspekt digital marketingu. Większość z nich posiada te same funkcje i opiera się na podobnych rozwiązaniach zastosowania sztucznej inteligencji. Tym, co wyróżnia AI Writer na ich tle jest połączenie aktualnych danych z bazy Senuto z możliwościami AI, co znacząco usprawnia proces optymalizacji treści pod SEO i skraca czas ich przygotowania. Sprawdź, jakie funkcje oferuje.

pozycjonowanie miedzynarodowe
Pozycjonowanie zagraniczne: jak budować widoczność stron na rynkach międzynarodowych?

Ekspansja na rynki międzynarodowe to wyzwanie dla firm. Jednym z kluczowych elementów wspierających dotarcie do klientów i zwiększenie sprzedaży na nowych rynkach jest pozycjonowanie zagraniczne, czyli proces optymalizacji strony internetowej, w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach w różnych krajach. Sprawdź najważniejsze aspekty SEO za granicą, dzięki którym skutecznie wypromujesz swoją witrynę!

SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

SEO copywriting to sztuka tworzenia treści dostosowanych do potrzeb wyszukiwarek i użytkowników. Rozwój technologii i zmieniające się algorytmy sprawiają, że copywriterzy muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym zasadom SEO copywritingu, przedstawimy wskazówki jak tworzyć treści pod SEO oraz z jakich narzędzi powinni korzystać copywriterzy!

tematy na bloga
Tematy na bloga - o czym pisać i skąd czerpać inspirację?

Jak dobrać odpowiednie tematy do nowego wpisu? Co zrobić, aby były one ciekawe i interesujące dla potencjalnych czytelników? W tym artykule pokażemy, gdzie szukać inspiracji na kolejne publikacje tak, aby twój blog zyskał sporą popularność w sieci. Doradzimy również, z jakich narzędzi warto korzystać przy wyszukiwaniu tematów do wpisów.

Kolor w Internecie
Barwy w Sieci – jak wykorzystać psychologię kolorów na swojej stronie

Badania wskazują, że od 62% do nawet 90% dokonywanych przez nas ocen produktu opiera się w dużej mierze na jego kolorze. W tych okolicznościach na decyzję o zastosowaniu konkretnej barwy nie powinno mieć wpływ wyłącznie dążenie do wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto w sposób świadomy wpływać na nastrój i emocje naszych odbiorców. Dowiedz się jak to zrobić dzięki wykorzystaniu psychologii koloru.

Kobieta przed komputerem. Napis na grafice: W jaki sposób osiągnąć sukces w content marketingu dzięki AI?
W jaki sposób osiągnąć sukces w content marketingu dzięki AI?

Sztuczna inteligencja pozwala rozwijać marketing na wielu płaszczyznach. To także sposób na cyfrowe, spersonalizowane rozwiązania. Od kiedy odkryto potencjał AI, coraz częściej wykorzystuje się go w sprzedaży oraz samym budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto korzystać z możliwości, jakie dostarcza nam sztuczna inteligencja.

Jak detektory AI radzą sobie z weryfikacją treści?
Detektory treści AI - jak radzą sobie z klasyfikacją tekstu?

Udostępnienie darmowej wersji ChatGPT pod koniec listopada 2022 roku wywołało niemałą burzę w Internecie. Wielu SEOwców zaczęło zacierać ręce, myśląc o nieskończonych ilościach artykułów, które będą w stanie napisać. Inni zaczęli się zastanawiać, jak Google będzie traktowało takie treści oraz czy nie będą one wykrywane i „karane” przez wyszukiwarki. Stąd, jak grzyby po deszczu, pojawiły się narzędzia do weryfikacji czy tekst został napisany przez człowieka, czy stworzony przy pomocy AI.

efekty w content marketingu
Jak mierzyć efekty w Content Marketingu

Content Marketing proponuje nam szeroki wachlarz form i zastosowań narzędzi, które pomogą nam uatrakcyjnić nasz przekaz. Jest to konieczne, gdyż im wyższa atrakcyjność w postaci infografik, raportów czy aplikacji, tym większe zainteresowanie publikowanymi przez nas treściami.

Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.

Marketing mix
Marketing mix – czyli 4 elementy, które zwiększają sprzedaż

Czym powinna charakteryzować się wzorowo funkcjonująca firma? Przede wszystkim dobrze zaplanowaną i wdrożoną strategią.
Jest to kluczowe, zwłaszcza gdy planujemy działania związane z  marketingiem, reklamą czy sprzedażą, które w wielu elementach są ze sobą powiązane. O tym czym jest marketing mix, jak pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć świadomość marki dowiesz się
z artykułu.

Agencja interaktywna
Agencja interaktywna – czym się zajmuje i jaką wybrać?

Agencja reklamowa dla większości osób jest jasna do sformułowania, nawet dla tych spoza branży. Pewien kłopot jednak mogą stanowić nowe twory, powstałe na bazie istniejących organizacji. Takim przykładem jest agencja interaktywna. Z artykułu dowiesz się, czym dokładnie jest i na co zwrócić uwagę w procesie selekcji.

Jak współpracować z copywriterem, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.
Jak NIE powinna wyglądać współpraca z copywriterem?

Czy współpraca z copywriterem zawsze musi kończyć się nieporozumieniami i konfliktem? Po czyjej stronie leży odpowiedzialność za taki stan rzeczy? W poniższym artykule prezentujemy najczęstsze problemy, jakie występują na linii copywriter–zleceniodawca, oraz metody pozwalające na uniknięcie ich w przyszłości.

Jak skutecznie zainteresować swoich czytelników
Jak pisać, by zainteresować odbiorców?

Praca copywritera nie należy do najprostszych. Z jednej strony powinien on spełnić oczekiwania swojego klienta – firmy zlecającej konkretny tekst. Z drugiej jednak strony musi mieć przede wszystkim na uwadze oczekiwania docelowego odbiorcy. Ale w jaki sposób zainteresować czytelnika tekstem typowo reklamowym?

Dziennikarz a copywriter
Dziennikarz a copywriter – czym się różnią?

Choć na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że zawody copywritera i dziennikarza są niemal identyczne, to w rzeczywistości bardzo wiele je dzieli. Owszem, ich praca z pozoru wygląda bardzo podobnie. Przy bliższym spojrzeniu stają się jednak widoczne drobne, ale wciąż niezmiernie ważne różnice... o których więcej w artykule.

Trendy w web designie w 2018 roku
Minimalizm i flat design - aktualne trendy w projektowaniu

Trendy w projektowaniu zmieniają się bardzo dynamicznie, niezależnie czy mówimy o modzie, architekturze czy grafice. Webdesign nie jest tu wyjątkiem - wraz z gwałtownym rozwojem Internetu ewolucji ulega również warstwa wizualna stron www. Chcąc zadbać o nowoczesny wygląd swojego portalu/bloga konieczne jest regularne śledzenie aktualnych tendencji. Dowiedz się co jest na czasie w 2017 roku i co pozostanie modne w roku 2018.

animacje na stronach internetowych
Animacje - czyli jak poprawić wygląd strony lub bloga

Współcześnie, aby skutecznie wyrożnić się na tle konkurencji, konieczne jest wykorzystanie coraz bardziej wyszukanych narzędzi. Znakomitym sposobem na uatrakcyjnienie treści swojej strony może okazać się dodanie do niej różnorodnych animacji. Ich niewątpliwą zaletą jest przyciąganie uwagi czytelnika, a odpowiednio zaprojektowane powinny pomóc mu w odbiorze naszej treści.

Filmy w Sieci - tworzenie, edycja i osadzanie plików wideo
Wszystko o filmach na stronach www – tworzenie, edycja, osadzanie

Współcześnie nie dziwi już wykorzystanie filmu wideo na stronie internetowej. Filmy stały się wszechobecne w Sieci, i to nie tylko w formie osadzonych nagrań z sewisów typu YouTube. Tendencja ta za bardzo nie dziwi, wszak dobrze zrealizowany filmik to znakomity sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy i zatrzymanie go na naszej stronie.

Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie. Darmowe wektory
Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie

Wraz z popularyzacją formatu SVG wzrasta znaczenie grafiki wektorowej w Sieci. Wektory to już nie tylko fonty - stopniowo zaczynają odpowiadać one za coraz większą liczbę elementów wyświetlanych na naszych ekranach. Grafika wektorowa niewątpliwie oferuje wiele zalet, jednak wiąże się z koniecznością zrozumienia kilku podstawowych zasad. Poznaj wraz z nami tę mniej znaną stronę grafiki komputerowej.

Jak wykorzystywać zdjęcia na stronie i blogu. Darmowe stocki
Zdjęcia i ilustracje w Internecie – gdzie szukać, jak dobierać i optymalizować

Jak wyglądałby Internet pozbawiony zdjęć i materiałów ilustracyjnych? Raczej mało interesująco. Fotografie dla treści są tym, czym dobra reklama dla produktu. Współczesny content marketing nie może koncentrować się wyłącznie na słowie. Niemalże równie istotne jest to, jak nasza treść się prezentuje, zwłaszcza na tle konkurencji. Warto więc zadbać o prawidłowy dobór i optymalizację publikowanych ilustracji.

Ikony na stronie i blogu, czyli jak używać piktogramów
Ikona jako narzędzie komunikacji – zastosowanie, rodzaje, bezpłatne źródła

Proste symbole graficzne otaczają nas z każdej strony. Są na tyle rozpowszechnione, że często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak bardzo ułatwiają nam życie. W Internecie i social mediach ikony pełnią równie ważną funkcję co znaki drogowe na jezdni. Komunikują określoną aktywność, oszczędzają nasz czas, i co równie istotne, zwłaszcza z perspektywy content marketingu: wzbogacają treść.

Jacek Szlak Opowieści w marketingu
Opowieści w marketingu - recenzja książki

Przedstawiamy krótką i subiektywną recenzję książki Jacka Szlaka, redaktora naczelnego portalu Marketing przy kawie. WhitePress został partnerem publikacji, która powstała w oparciu o prawie 20-letnie doświadczenie marketingowe autora. Czy warto ją kupić?

Jak zwiększyć sprzedaż? Case study - eactive.pl
Jak zwiększyć sprzedaż o 300%? [CASE STUDY]

Wielu właścicieli sklepów internetowych, którzy decydują się na nawiązanie współpracy z firmą zajmującą się marketingiem internetowym chce przede wszystkim zwiększyć sprzedaż swoich produktów oraz usług. Aby otrzymać oczekiwane efekty, czyli zwiększenie ilości wejść na stronę połączone ze zwiększeniem sprzedaży należy spójnie zastosować kilka elementów strategii marketingowej.

Content Marketing i SEO dla dużych firm
Content Marketing i SEO dla dużych firm - case study!

Podczas zwiększania widoczności serwisów, możecie się natchnąć na wiele przeszkód. Sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdy firma już dawno zdominowała swoje nisze. Czy w takim wypadku dalsza poprawa widoczności jest możliwa? Zapraszamy do zapoznania się z case study, w którym znajdziecie odpowiedź na to pytanie.

content marketing - email marketing
Content marketing w działaniach email marketingowych

W tym momencie szeroko rozumiane działania content marketingowe są podstawą obecności marki w sieci. Sprawia to, że marketerzy poświęcają bardzo dużo czasu na tworzenie oraz dystrybucje treści. Dlatego właśnie wykorzystanie email marketingu jako sposobu na maksymalizacje działań content marketingowych jest bardzo ważne.

Zero Moment of Truth i Content Marketing
Content Marketing i SEO a Zerowy Moment Prawdy (ZMOT)

Optymalizacja konwersji to bardzo istotny element każdej strategii content marketingowej, która za cel stawia sobie pozyskanie ruchu. Czy wiesz, że możesz zmaksymalizować szansę dotarcia do odpowiednich użytkowników dzięki filozofii ZMOT - Zero Moment of Truth? Sprawdź czym jest Zerowy Moment Prawdy i sprawdź jak wykorzystać go w działaniach SEO i content marketingowych.

SEO i content marketing
Agencja SEO czy interaktywna - dlaczego warto integrować SEO z innymi usługami

Wszystko co robimy, powinniśmy wykonywać perfekcyjnie. Sprzyja temu specjalizacja usług, która jest bardzo popularna w marketingu internetowym. W szczególności wiele osób z branży SEO uważa za słuszne ograniczanie się do wykonywania jednego rodzaju usług. W tym artykule, który zbiera opinie wielu specjalistów z branży, prezentowane jest odmienne stanowisko. Zostaną podane powody, dla których agencja SEO powinna poszerzać swoje usługi.

inspiracje seo
Skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści?

Przygotowanie samodzielnie treści nie powinno być dla Ciebie problemem z naszym poradnikiem! W tym artykule otrzymasz szybki zastrzyk informacji, skąd czerpać wiedzę oraz inspirację do tego, aby treści które przygotowujesz były ciekawe. Pamiętaj, aby były one także przyjazne SEO!

Nowa Koncepcja SEO
Czym jest Nowa Koncepcja SEO?

Nowa Koncepcja SEO to nowe spojrzenie na promowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Projekt ma pokazać ścieżkę migracji z automatycznych usług SEO rozliczanych za pozycje do bezpiecznych, kompleksowych i transparentnych usług.

long form content
Long-form, czym jest, dlaczego warto go stosować oraz najlepsze przykłady

"Internauci skanują, zamiast czytać" czy "nikt nie doczyta tego wpisu do samego końca" - coraz częściej możemy usłyszeć tego typu opinie. W obecnych czasach, komunikat musi zostać dopasowany do szybkiego tempa życia jego odbiorców. Czy jest to prawdą? Czy po prostu nie ufamy na tyle swoim odbiorcom, by stworzyć content, na zapoznanie którego poświęcą więcej czasu?

Blogowanie
Blogowanie, Content Marketing a e-commerce

Stworzenie bloga w e-commerce jest idealną formą do prowadzenia działań content marketingowych. Blogi są zyskującym na popularności źródłem informacji. W coraz większym stopniu użytkownicy szukają informacji na blogach, rezygnując z portali, które tworzą content tylko po to, żeby zalać nas reklamami.

kody java script
Jak umieszczać kody JavaScript w artykułach?

Prawie każdy klient prowadzący działania e-marketingowe, czy to samodzielnie, czy za pośrednictwem agencji, oczekuje mierzalnych efektów. Wychodząc naprzeciw naszym reklamodawcom umożliwiamy wstawianie kodu śledzenia w publikowane artykuły. Poniższe wskazówki pomogą administratorom stron bezproblemowo uporać się z kodem.

content marketing insgaram vs pinterest
Content Marketing – Instagram vs Pinterest

W obecnych czasach mamy do czynienia z boomem informacyjnym, a liczba komunikatów do nas docierających nigdy wcześniej nie była jeszcze tak duża. W zasadzie, jeśli tylko chcemy, możemy być dostępni dla ludzi z całego świata. Powoduje to zmianę nawyków oraz oczekiwań konsumenta względem produktów i usług.

content marketing efektywność
Współczynniki efektywności w Content Marketingu

Mierzenie efektywności kampanii marketingowych jest bardzo ważne. W content marketingu jest wiele wskaźników, które umożliwiają ocenę realizacji zamierzonych celów. W tym wpisie zdradzamy na co powinno się zwrócić uwagę przy ocenie rentowności działań oraz w jaki sposób mogą one być mierzone.

content marketing edukacyjny
Formy contentu edukacyjnego

Content marketing to bardzo szerokie pojęcie, którego częścią jest content marketing edukacyjny. W tym wpisie spróbujemy przedstawić oraz szczegółowo omówić różne jego formy. Warto podkreślić, że najlepszym sposobem działania jest synergia wielu przedstawionych form, ponieważ daje to najlepszy efekt.

Ponad 92700 portali, 8300 influencerów, 1390 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto