Content marketing, czyli strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów za pomocą publikacji przydatnych i bardzo atrakcyjnych treści, których celem jest zainteresowanie zarówno ogólnej, jak i ściśle określonej grupy odbiorców. Ten sposób marketingu bazuje na jednostronym przekazie reklamowym, skierowanym na budowanie stabilnych i długoterminowych relacji poprzez zaangażowanie zarówno osób promujących treści, jak i ich odbiorców.

Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:

  • poradniki
  • artykuły sponsorowane
  • ebooki
  • artykuły eksperckie
  • video
  • webinary
  • ikonografiki

Zadaniem content marketingu, oprócz popularyzacji marek, jest również stworzenie podstaw do budowania widoczności w Google, które "promuje" dobry content. Dodatkowo, publikowanie oraz promocja popularnych i wysokiej jakości treści powoduje, że użytkownicy w sposób naturalny linkują dobre treści, co bezpośrednio wpływa na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce.

Blog Content Marketing Polska jest tworzony przez redakcję WhitePress oraz osoby z nami współpracujące. Znajdują się na nim nasze prywatne przemyślenia dotyczące tematu content marketingu.

Blog został stworzony po to, aby propagować ideę content marketingu oraz dzielić się wiedzą na ten temat z naszymi czytelnikami. Chcemy pokazać wiele aspektów, z którymi popularny marketing treści jest związany.

W naszych wpisach staramy się poruszać wiele tematów pośrednio i bezpośrednio związanych z content marketingiem, ukazując jak bardzo rozległy jest ten temat. Mamy nadzieje, że dostarczymy Państwu dużo wartościowej wiedzy, którą można wykorzystać w praktyce.

Zachęcamy do lektury!

Content Marketing Polska Blog
Trendy w web designie w 2018 roku
Minimalizm i flat design - aktualne trendy w projektowaniu

Trendy w projektowaniu zmieniają się bardzo dynamicznie, niezależnie czy mówimy o modzie, architekturze czy grafice. Webdesign nie jest tu wyjątkiem - wraz z gwałtownym rozwojem Internetu ewolucji ulega również warstwa wizualna stron www. Chcąc zadbać o nowoczesny wygląd swojego portalu/bloga konieczne jest regularne śledzenie aktualnych tendencji. Dowiedz się co jest na czasie w 2017 roku i co pozostanie modne w roku 2018.

animacje na stronach internetowych
Animacje - czyli jak poprawić wygląd strony lub bloga

Współcześnie, aby skutecznie wyrożnić się na tle konkurencji, konieczne jest wykorzystanie coraz bardziej wyszukanych narzędzi. Znakomitym sposobem na uatrakcyjnienie treści swojej strony może okazać się dodanie do niej różnorodnych animacji. Ich niewątpliwą zaletą jest przyciąganie uwagi czytelnika, a odpowiednio zaprojektowane powinny pomóc mu w odbiorze naszej treści.

Filmy w Sieci - tworzenie, edycja i osadzanie plików wideo
Wszystko o filmach na stronach www – tworzenie, edycja, osadzanie

Współcześnie nie dziwi już wykorzystanie filmu wideo na stronie internetowej. Filmy stały się wszechobecne w Sieci, i to nie tylko w formie osadzonych nagrań z sewisów typu YouTube. Tendencja ta za bardzo nie dziwi, wszak dobrze zrealizowany filmik to znakomity sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy i zatrzymanie go na naszej stronie.

Kolor w Internecie
Barwy w Sieci – jak wykorzystać psychologię kolorów na swojej stronie

Badania wskazują, że od 62% do nawet 90% dokonywanych przez nas ocen produktu opiera się w dużej mierze na jego kolorze. W tych okolicznościach na decyzję o zastosowaniu konkretnej barwy nie powinno mieć wpływ wyłącznie dążenie do wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto w sposób świadomy wpływać na nastrój i emocje naszych odbiorców. Dowiedz się jak to zrobić dzięki wykorzystaniu psychologii koloru.

Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie. Darmowe wektory
Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie

Wraz z popularyzacją formatu SVG wzrasta znaczenie grafiki wektorowej w Sieci. Wektory to już nie tylko fonty - stopniowo zaczynają odpowiadać one za coraz większą liczbę elementów wyświetlanych na naszych ekranach. Grafika wektorowa niewątpliwie oferuje wiele zalet, jednak wiąże się z koniecznością zrozumienia kilku podstawowych zasad. Poznaj wraz z nami tę mniej znaną stronę grafiki komputerowej.

Jak wykorzystywać zdjęcia na stronie i blogu. Darmowe stocki
Zdjęcia i ilustracje w Internecie – gdzie szukać, jak dobierać i optymalizować

Jak wyglądałby Internet pozbawiony zdjęć i materiałów ilustracyjnych? Raczej mało interesująco. Fotografie dla treści są tym, czym dobra reklama dla produktu. Współczesny content marketing nie może koncentrować się wyłącznie na słowie. Niemalże równie istotne jest to, jak nasza treść się prezentuje, zwłaszcza na tle konkurencji. Warto więc zadbać o prawidłowy dobór i optymalizację publikowanych ilustracji.

Ikony na stronie i blogu, czyli jak używać piktogramów
Ikona jako narzędzie komunikacji – zastosowanie, rodzaje, bezpłatne źródła

Proste symbole graficzne otaczają nas z każdej strony. Są na tyle rozpowszechnione, że często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak bardzo ułatwiają nam życie. W Internecie i social mediach ikony pełnią równie ważną funkcję co znaki drogowe na jezdni. Komunikują określoną aktywność, oszczędzają nasz czas, i co równie istotne, zwłaszcza z perspektywy content marketingu: wzbogacają treść.

Jacek Szlak Opowieści w marketingu
Opowieści w marketingu - recenzja książki

Przedstawiamy krótką i subiektywną recenzję książki Jacka Szlaka, redaktora naczelnego portalu Marketing przy kawie. WhitePress został partnerem publikacji, która powstała w oparciu o prawie 20-letnie doświadczenie marketingowe autora. Czy warto ją kupić?

Case study - eactive.pl
Jak zwiększyć sprzedaż o 300%? [CASE STUDY]

Wielu właścicieli sklepów internetowych, którzy decydują się na nawiązanie współpracy z firmą zajmującą się marketingiem internetowym chce przede wszystkim zwiększyć sprzedaż swoich produktów oraz usług. Aby otrzymać oczekiwane efekty, czyli zwiększenie ilości wejść na stronę połączone ze zwiększeniem sprzedaży należy spójnie zastosować kilka elementów strategii marketingowej.

Współpraca z Blogerami. Dlaczego warto?

Wiele marek marzy o tym, aby ich produkty znalazły się na liście wpisów blogowych znanych blogerów. Aktualnie jest to jedna z najbardziej skutecznych metod dotarcia do coraz to nowszych nabywców. O czym trzeba pamiętać, przed nawiązaniem współpracy z blogerami? O tym w Naszym artykule.

Content Marketing i SEO dla dużych firm
Content Marketing i SEO dla dużych firm - case study!

Podczas zwiększania widoczności serwisów, możecie się natchnąć na wiele przeszkód. Sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdy firma już dawno zdominowała swoje nisze. Czy w takim wypadku dalsza poprawa widoczności jest możliwa? Zapraszamy do zapoznania się z case study, w którym znajdziecie odpowiedź na to pytanie.

content marketing - email marketing
Content marketing w działaniach email marketingowych

W tym momencie szeroko rozumiane działania content marketingowe są podstawą obecności marki w sieci. Sprawia to, że marketerzy poświęcają bardzo dużo czasu na tworzenie oraz dystrybucje treści. Dlatego właśnie wykorzystanie email marketingu jako sposobu na maksymalizacje działań content marketingowych jest bardzo ważne.

Zero Moment of Truth i Content Marketing
Content Marketing i SEO a Zerowy Moment Prawdy (ZMOT)

Optymalizacja konwersji to bardzo istotny element każdej strategii content marketingowej, która za cel stawia sobie pozyskanie ruchu. Czy wiesz, że możesz zmaksymalizować szansę dotarcia do odpowiednich użytkowników dzięki filozofii ZMOT - Zero Moment of Truth? Sprawdź czym jest Zerowy Moment Prawdy i sprawdź jak wykorzystać go w działaniach SEO i content marketingowych.

SEO i content marketing
Agencja SEO czy interaktywna - dlaczego warto integrować SEO z innymi usługami

Wszystko co robimy, powinniśmy wykonywać perfekcyjnie. Sprzyja temu specjalizacja usług, która jest bardzo popularna w marketingu internetowym. W szczególności wiele osób z branży SEO uważa za słuszne ograniczanie się do wykonywania jednego rodzaju usług. W tym artykule, który zbiera opinie wielu specjalistów z branży, prezentowane jest odmienne stanowisko. Zostaną podane powody, dla których agencja SEO powinna poszerzać swoje usługi.

pozyskiwanie ruchu content marketing
Pozyskiwanie ruchu poprzez Content Marketing

Pozyskiwanie ruchu poprzez działania content marketingowe ma dwie zalety: pozwala pozyskać - przy dobrze przeprowadzonych działaniach - dobrze stargetowany ruch, który łatwo jest przekuć w konwersję. Jednak z drugiej strony działania te mają wpływ na pozyskiwanie naprawdę ciekawych i jakościowych linków, których konkurencja może po prostu nie być w stanie zdobyć.

linki - content marketing
Content Marketing jako źródło linków

SEO ewoluuje powoli w kierunku pozyskiwania linków, których głównym celem jest skierowanie jakościowego i konwertującego ruchu na stronę docelową zamiast samego pozyskiwania linków. Taka strategia jest dużo bezpieczniejsza i buduje ruch z kanałów organic, referall oraz direct.

inspiracje seo
Skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści?

Przygotowanie samodzielnie treści nie powinno być dla Ciebie problemem z naszym poradnikiem! W tym artykule otrzymasz szybki zastrzyk informacji, skąd czerpać wiedzę oraz inspirację do tego, aby treści które przygotowujesz były ciekawe. Pamiętaj, aby były one także przyjazne SEO!

Nowa Koncepcja SEO
Czym jest Nowa Koncepcja SEO?

Nowa Koncepcja SEO to nowe spojrzenie na promowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Projekt ma pokazać ścieżkę migracji z automatycznych usług SEO rozliczanych za pozycje do bezpiecznych, kompleksowych i transparentnych usług.

long form
Long-form, czym jest, dlaczego warto go stosować oraz najlepsze przykłady

"Internauci skanują, zamiast czytać" czy "nikt nie doczyta tego wpisu do samego końca" - coraz częściej możemy usłyszeć tego typu opinie. W obecnych czasach, komunikat musi zostać dopasowany do szybkiego tempa życia jego odbiorców. Czy jest to prawdą? Czy po prostu nie ufamy na tyle swoim odbiorcom, by stworzyć content, na zapoznanie którego poświęcą więcej czasu?

Historia content marketingu
Historia content marketingu - ebook

"Historia content marketingu" to jedyne takie opracowanie w polskim internecie. Udostępniony ebook został przygotowany przez redaktorów WhitePress i można pobrać go zupełnie za darmo. Prezentowane są najlepsze przykłady oraz praktyczne wnioski z historii.

5 sposobów na content marketing dla nudnych marek
5 sposobów na content marketing dla nudnych marek

Niektóre firmy są tak nudne, że nie można stworzyć dla nich interesujących treści? Dla specjalisty nie ma czegoś takiego jak "nudna firma", jest tylko brak pomysłu. Jak więc zainteresować potencjalnych klientów produktem, który raczej nie kojarzy się im z ciekawą treścią?

Storytelling - marketing narracyjny
Storytelling w content marketingu – porywająca moc narracji

My, ludzie, już tak mamy, że lubimy słuchać porywających historii. Takowe towarzyszyły nam od lat. Okazuje się, że storytelling to bardzo mocne i skuteczne narzędzie, które w połączeniu z content marketingiem może przynieść firmie wiele korzyści. Warto poznać najlepsze przykłady marketingu narracyjnego w Polsce i na świecie.

content marketing w 2015
Content Marketing 2014/2015 - Podsumowanie i prognozy

Rok temu pod pojęciem Content Marketingu rozumiano tworzenie materiałów o treści edukacyjnej i popularyzującej markę w celu utrzymania bądź zainteresowania klientów. W tym roku nastąpiła redefinicja pojęcia. Co rozumiemy pod nim obecnie i jakie trendy w zakresie Content Marketingu będą obowiązywać w roku przyszłym?

content marketing
Zmieniamy świat dzięki content marketingowi

Jeżeli sądzisz, że content marketing jest tylko komercyjnym narzędziem do sprzedaży produktów lub usług - jesteś w błędzie. To nowa siła, która potrafi inspirować, inicjować działania, wpływać na nasze poglądy, po prostu: zmieniać świat! Jeśli jesteś ciekawy, co udało się osiągnąć niektórym za pomocą content marketingu, zapraszamy do lektury.

efekty w content marketingu
Jak mierzyć efekty w Content Marketingu

Content Marketing proponuje nam szeroki wachlarz form i zastosowań narzędzi, które pomogą nam uatrakcyjnić nasz przekaz. Jest to konieczne, gdyż im wyższa atrakcyjność w postaci infografik, raportów czy aplikacji, tym większe zainteresowanie publikowanymi przez nas treściami.

kody java script
Jak umieszczać kody JavaScript w artykułach?

Prawie każdy klient prowadzący działania e-marketingowe, czy to samodzielnie, czy za pośrednictwem agencji, oczekuje mierzalnych efektów. Wychodząc naprzeciw naszym reklamodawcom umożliwiamy wstawianie kodu śledzenia w publikowane artykuły. Poniższe wskazówki pomogą administratorom stron bezproblemowo uporać się z kodem.

strategia content marketingowa
Planowanie strategii content marketingowej z użyciem SEMSTORM

Napisanie ciekawego artykułu to wielka sztuka, ale stworzenie tekstu, który będzie zawierał chodliwy content, to majstersztyk. Taki artykuł powinna poprzedzać dogłębna analiza tematu, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo kierujemy tekst, a także skrupulatna analiza SWOT. Wsparciem działań contentowych może być narzędzie SEMSTORM.

jak prowadzić profil na instagramie
Przez filtr, czyli jak prowadzić profil na Instagramie?

Czy w serwisie Instagram można odszukać coś więcej niż tylko słodkie zdjęcia nastolatek otagowane #yolo #swag #f4f? Takie pytanie zadałem sobie, kiedy parę miesięcy temu zakupiłem mój pierwszy smartfon z Androidem, na którym można było zainstalować aplikację do tego kanału. W tym wpisie chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami.

strategie content marketingowe
Strategia Content Marketingowa cz.1

Dobranie odpowiedniej strategii content marketingowej jest bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na powodzenie kampanii marketingu treści. W tym wpisie naszego bloga zdradzamy to, o czym warto pamiętać przy planowaniu oraz realizacji działań, które mają dać dobre efekty marketingowe

prowadzenie bloga
Od czego rozpocząć prowadzenie bloga?

Blog firmowy jest doskonałą formą komunikacji, ale również narzędziem służącym do budowania relacji i edukowania klientów. Za pomocą bloga możesz wzmocnić relacje z Twoimi klientami, możesz też podkreślić rolę eksperta w oczach swoich klientów tworząc blog ekspercki. Od tym, jak prowadzić bloga, dowiesz się czytając ten wpis.

formy contentu konwertującego
Formy contentu konwertującego

Wcześniej na tym blogu, we wpisie na temat form content marketingu, wymieniliśmy cztery rodzaje contentu, ze specjalnym uwzględnieniem form konwertujących. Bardzo dobra kampania CM powinna być oparta na wykorzystaniu każdej ze wskazanych form. Ten rodzaj marketingu powinien dawać konkretne efekty prowadzonych działań

content marketing insgaram vs pinterest
Content Marketing – Instagram vs Pinterest

W obecnych czasach mamy do czynienia z boomem informacyjnym, a liczba komunikatów do nas docierających nigdy wcześniej nie była jeszcze tak duża. W zasadzie, jeśli tylko chcemy, możemy być dostępni dla ludzi z całego świata. Powoduje to zmianę nawyków oraz oczekiwań konsumenta względem produktów i usług.

Blogowanie, Content Marketing a e-commerce

Stworzenie bloga w e-commerce jest idealną formą do prowadzenia działań content marketingowych. Blogi są zyskującym na popularności źródłem informacji. W coraz większym stopniu użytkownicy szukają informacji na blogach, rezygnując z portali, które tworzą content tylko po to, żeby zalać nas reklamami.

content marketing efektywność
Współczynniki efektywności w Content Marketingu

Mierzenie efektywności kampanii marketingowych jest bardzo ważne. W content marketingu jest wiele wskaźników, które umożliwiają ocenę realizacji zamierzonych celów. W tym wpisie zdradzamy na co powinno się zwrócić uwagę przy ocenie rentowności działań oraz w jaki sposób mogą one być mierzone.

content marketing edukacyjny
Formy contentu edukacyjnego

Content marketing to bardzo szerokie pojęcie, którego częścią jest content marketing edukacyjny. W tym wpisie spróbujemy przedstawić oraz szczegółowo omówić różne jego formy. Warto podkreślić, że najlepszym sposobem działania jest synergia wielu przedstawionych form, ponieważ daje to najlepszy efekt.

formy content marketingu
Formy Content Marketingu cz.1

Różne rodzaje Content Marketingowe to sposoby w jakie chcielibyśmy prezentować nasz content. Ich znajomość i odpowiednia selekcja są bardzo istotne w momencie planowania działań content marketingowych oraz podczas realizacji naszych działań. Bardzo dobry wybór rodzaju form contentowych może sprawić, że treści będą sherowane przed dłużą ilość osób.

historia content marketingu
Historia Content Marketingu

Historia content marketingu jest bardzo ciekawym tematem. Można określić dwa funkcjonujące poglądy, jeśli chodzi o genezę samego pojęcia i to, co za sobą kryje. W naszym artykule przedstawiamy różnicę pomiędzy dwoma sposobami toku myślenia, oraz zarysujemy to, w jaki sposób ukształtowało się tworzenie treści.

mity o content marketingu
3 mity Content Marketingu

Content Marketing jest określeniem, które staje się coraz bardziej popularne. Mówi się o tym, że na content marketing w 2014 i 2015 roku nastąpi wielki boom. W content marketingu panuje wiele mitów. Na naszym blogu podjeliśmy się rozważań dotyczących trzech z nich.

content marketing trendy
Content Marketing trendem 2014?

Czy content marketing będzie w 2014 roku trendem? Według najbardziej aktualnych danych, niemal 60% przedsiębiorców używa różnych form content marketingu jako elementu swojej kampanii marketingowej. Jednak pewnie gdyby zapytać o to każdego z nich, nie do końca potrafiliby wytłumaczyć, czym jest content marketing.

content marketing definicja
Content Marketing - definicja

Content Marketing, od momentu gdy stał się w Polsce popularny, jest definiowany na bardzo wiele sposobów. Wystarczy popatrzeć, jak dużo różnych definicji (czasami odmiennych) content marketingu możemy spotkać w internecie. Ponieważ nazwa tego bloga brzmi "Content Marketing Polska", my również chcemy pokazać, czym on dla nas jest.

artykuł sponsorowany na blogu
Artykuł sponsorowany na blogu

W dzisiejszych czasach autorzy branżowych blogów mają się jak "pączki w maśle" - są doceniani zarówno przez agencje marektingowe, jak i zwykłych czytelników, którzy swój dzien rozpoczynają od prasówki najpopularniejszych wpisów. Artykuł sponsorwany zamieszczony na poczytnym blogu może okazać się skuteczną formą dotarcia do klienta.

Ponad 4100 portali, 4200 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto