SEM (SEO + PPC) -  mianem SEM (search engine marketing) określamy wszystkie działania, które są podejmowane w internecie w celu uzyskania jak najlepszych pozycji - zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych.

PPC - (pay per click), czyli reklama w wynikach płatnych Google Adwords. Zaletą tej formy promocji jest to, że jest ona niemal błyskawiczna i daje natychmiastowe rezultaty. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii otrzymujemy możliwość wybrania odpowiednich słów kluczowych oraz regulacji stawki, za jaką bindujemy.

SEO - (search engine optymalization)  jest procesem długofalowym. Przez SEO należy rozumieć wszystkie działania, które są podejmowane dla poprawy widoczności strony w wynikach organicznych. SEO dzielimy na:

  • On-page - czyli działania związane bezpośrednio z optymalizacją strony 
  • Off-page - czyli działania związane z budowaniem linków 
SEM - marketing internetowy
domeny dla swojego portalu i bloga
Jak wybrać odpowiednią domenę dla swojej strony internetowej

Wybór właściwej domeny dla swojej strony internetowej to jeden z pierwszych problemów na które natknie się każda osoba czy firma chcąca publikować w Sieci. Ceny poszczególnych adresów potrafią bardzo się różnić, nie zawsze odpowiadając ich rzeczywistej wartości. Zobacz jak się w tym chaosie odnaleźć i na co przede wszystkim zwrócić uwagę.

reklama lekarzy i aptekarzy
Czy reklama lekarzy i aptek jest dopuszczalna?

Oprócz prawników zakaz reklamy obowiązuje również lekarzy, apteki i punkty apteczne, a mimo to nie można powiedzieć żeby gabinety lekarskie "świeciły pustkami". Podobnie sytuacja ma się z aptekami - przybywa ich coraz więcej i nie narzekają na brak klientów. W jaki sposób mogą oni promować swoją działalność?

Email marketing automation (EMA)
Czym jest i jak wykorzystać Email Marketing Automation?

Jeśli zastanawiasz się czym jest email marketing automation (EMA) lub chcesz dowiedzieć się jak go wykorzystać, to ten artykuł jest dla Ciebie. Dzięki dzisiejszej analityce webowej masz możliwość śledzenia i reagowania na działania użytkowników, a co za tym idzie, możesz w pełni wykorzystać atuty automatyzacji mailingów. Potwierdzeniem tego, że warto pochylić się nad tym tematem jest choćby fakt, że najlepsi marketerzy korzystają z tego narzędzia w celu osiągania lepszych efektów swoich kampanii.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy też zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy ze swoją konkurencją? Czy monitorujesz ich zachowanie? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Zacznij to robić najlepiej już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Newsletter dla blogera – warto?

Moda, podróże, lifestyle itp. Wiele tematyk i jeszcze więcej blogerów, których liczba ciągle rośnie. Oczywistą sprawą jest, że takie blogi wywierają wpływ na wiele aspektów naszego życia, bo w końcu ktoś coś napisał o tym i o tym, więc trzeba sprawdzić - proste, prawda? Być może jednak istnieje potrzeba, aby dotrzeć do swoich czytelników inaczej, niż tylko wpisem w social media, stąd właśnie pomysł na newsletter, aby jeszcze bardziej zaangażować użytkowników.

Google AdWords redesign
Google AdWords przejdzie bardzo dużą przebudowę!

Google poinformowało właśnie za pośrednictwem swojego bloga, że wkrótce pojawią się bardzo duże zmiany w sposobie działania panelu Google AdWords. Zmiany dotyczyć będą wyglądu jak i mechaniki działania samego narzędzia. Zobacz jakie zmiany czekają wkrótce panel Google AdWords i czy możesz się jakoś na te zmiany przygotować.

HTTP2
HTTP/2 - co to jest i czy warto to wdrażać?

HTTP/2 to odpowiedź firm IT na kładziony coraz częściej nacisk na szybkość działania stron. Za sprawą HTTP/2 możliwe staje się przyspieszenie wczytywania stron internetowych niemal dwukrotnie! Zobacz czy HTTP/2 jest dla Ciebie i czy także Twoja strona powinna mieć już wdrożony ten protokół.

Dlaczego warto współpracować z blogerami?

O tym, dlaczego warto współpracować z blogerami do pewnego czasu nie było wiadomo. Blogerzy po prostu byli i coś tam pisali. W momencie jednak, gdy okazało się, że blogerzy są idealnym medium do potencjalnych użytkowników, wiele marek zdecydowało się na podjęcie współpracy właśnie z Nimi.

Jak wypromować bloga? Wartościowe pisanie

Pomysł i kreatywność to wciąż za mało, by zainteresować czytelnika. Treść publikowana na blogu powinna przyciągać uwagę, intrygować i sprawiać, że przynajmniej co druga osoba widząca tytuł posta, nie pozostanie wobec niego obojętna. Taki tekst powinien być adresowany do określonej grupy społecznej, a przytoczone w nim argumenty poparte przykładami wziętymi z życia. Dowiedz się zatem, jak wypromować swojego bloga.

UX i SEO
Podstawy UX i wykorzystanie go w SEO

W poniższym artykule omówimy kilka podstawowych zagadnień, jakie najczęściej spotyka się podczas działań SEO, a które wykorzystują działania UX. Poprawiając takie elementy jak czytelność treści, linkowanie wewnętrzne czy szybkość wczytywania strony możemy wypracować sobie sporą przewagę nad konkurencją lub mocno się do niej zbliżyć w wynikach wyszukiwania. Zobacz, jak można wykorzystać UX w działaniach SEO.

selekcja klientów SEO
Jak wykonać selekcję klientów w agencji SEO?

Zobacz, jak relatywnie łatwo odsiać klientów, którzy nie pozwalają rozwinąć Ci skrzydeł, a także nie pozwalają zarobić i skupić się tylko na gwiazdach, które chętnie zdecydują się na pogłębienie współpracy. W tym artykule znajdziesz najczęściej spotykane problemy na które możesz natrafić, próbując renegocjować umowę w oparciu o inne warunki.

abonament SEO
Jak przekonać klienta do abonamentu SEO?

Zastanawiasz się jak, można skutecznie przekuć zapytania ofertowe wysyłane do Ciebie w leady rozliczane o stały miesięczny abonament? Głowisz się, jak przekonać swoich obecnych klientów na przejście z rozliczania za pozycje na rozliczanie abonamentowe? Nie wiesz jak przedstawić im swoją ofertę? Zobacz, jak możesz to zrobić.

Usługi w abonamencie SEO
Jakie usługi zawrzeć w swojej ofercie?

Rynek usług marketingowych to brutalne miejsce. Trzeba się ciągle rozwijać i bezkompromisowo brnąć do przodu. Czasem wymaga to sprzedawania tych samych usług, ale pod innymi nazwami. W tym artykule pokażę Ci jak sprzedawać pozycjonowanie na kilka sposobów, nie używając w ogóle słowa "pozycjonowanie", a jedynie SEO oraz kilka innych dobrze znanych pojęć.

Podstawowa analityka strony internetowej
Podstawowa analityka strony - Google Analytics

Bez poprawnej analizy możemy jedynie snuć domysły, czy wykonywane przez specjalistę lub agencję SEO działania przynoszą oczekiwany rezultat. Nie dowiemy się, jaką osiągamy widoczność w Google ani jak sprawdza się nasza strategia content marketingowa. Bez podstawowej analityki nic nie będziemy wiedzieć o naszej stronie. Zobacz, jak można to zmienić.

google analytics - nowa koncepcja seo
Dlaczego warto mierzyć ruch na swojej stronie?

Czy warto analizować ruch na swojej stronie? Warto! A czy wiesz od czego zacząć taką analizę? Nie? Zainteresuj się tym wpisem, a dowiesz się, jakie narzędzia powinny stać się Twoim numerem jeden oraz numerem dwa w codziennej pracy. Mając przygotowane stosowne analizy, jesteś w stanie szybko wyprzedzić swoją konkurencję wykorzystując otrzymywane dane.

fanpage a blog
Dlaczego fanpage nie jest alternatywą dla bloga firmowego

Czy warto jeszcze prowadzić bloga, czy może jednak lepiej skupić się na promocji swojej strony na Facebooku? Co ma większy zasięg i jest skuteczniejsze? Jeśli prowadzisz firmę i chcesz wiedzieć, jak skutecznie promować swoje usługi i co powinno być dla Ciebie priorytetem, zapraszamy do lektury tego artykułu.

LinkedIn – przewodnik dla początkujących

Portale networkingowe są najlepszym sposobem na znalezienie pracy w swoim zawodzie. Największym z nich jest LinkedIn - ponad 300 milionów zarejestrowanych. Chciałbyś zacząć korzystać z tego portalu, ale nie wiesz jak? Na co warto zwrócić uwagę i jak zoptymalizować swój profil, tak, by potencjalny pracodawca sam nas znalazł?

GoldenLine
GoldenLine – przewodnik dla początkujących

Obecnie większość osób poszukujących pracy korzysta z Internetu. W tym celu powstały specjalistyczne portale, takie jak GoldenLine, pomagające stworzyć własny profil zawodowy i profesjonalne CV online. Dowiedz się, jak rozpocząć swoją przygodę z tym najpopularniejszym w Polsce portalem networkingowym i za jego pomocą znaleźć wymarzoną pracę.

Centrum pomocy Facebook - główne sekcje
Centrum pomocy Facebooka - jak i po co z niego korzystać

Centrum pomocy Facebooka to sekcja, o istnieniu której wielu użytkowników nie ma pojęcia. Warto jednak czasem do niej zajrzeć i dotyczy to zarówno użytkowników "prywatnych", jak i osób prowadzących biznes w obrębie tej sieci społecznościowej. Centrum pomocy pomaga znaleźć odpowiedź na większość najważniejszych pytań związanych z obsługą serwisu, jak i prowadzeniem działań promocyjnych i reklamowych.

Google Plus
Google Plus - liczby, funkcje i optymistyczne przewidywania

Niektórzy mówią że ten portal nigdy nie żył i dalej jest wymarły. Jednak w wielu branżach jest zupełnie inaczej. Warto też cały czas mieć na uwadze, że Google Plus to element ekosystemu Google. Zapraszamy do zapoznania się z możliwościami tej platformy, podamy też kilka ważnych liczb oraz argumentów, dlaczego warto w niej być.

Human to human
Human to human - nowa era marketingu?

Zapowiadamy początek ciekawych kampanii pełnych ludzkiego głosu. Prognozach na rok 2015 mówią bardzo wyrażnie - to będzie rok człowieka w komunikacji marketingowej. Kończą się podziały na B2B, B2C - teraz zaczynamy działać w sferze human to human.

zwiększenie ruchu na stronie internetowej
21 inspiracji na zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Właściciele serwisów internetowych dążą do zdobycia jak największego ruchu na stronie. Wykorzystują m.in linki płatne, SEO, social media, marketing szeptany czy content marketing. Poniżej przedstawiamy listę możliwości, która przyda się zwłaszcza osobom stawiającym pierwsze kroki w promocji własnych stron i blogów.

źródła wiedzy
Internetowe ciekawe źródła wiedzy.

Wiemy, że z naszej platformy korzystają ludzie różnych profesji m. in. marketingowcy, PR-owcy, wydawcy, pozycjonerzy. Dlatego
z myślą o wszystkich naszych partnerach, regularnie publikujemy ciekawe artykuły, które dostarczają wiedzę i inspirację. Inne artykuły godne uwagi, nie będące naszego autorstwa wskażemy poniżej.

Ponad 3800 portali, 1800 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto