Dobry tytuł, czyli I zasada dynamiki bloga

dobry tytuł na blog
Aby blog firmowy przyciągał publiczność, podstawowym warunkiem jest poruszanie tematów, które dotyczą grupy docelowej Twoich produktów, usług czy Ciebie jako fachowca. Jednak zanim czytelnik dotrze do treści, musisz sprawić, aby chciał się z nią zapoznać. Poza pozycjonowaniem narzędziem, które Ci w tym pomoże, jest odpowiednie zredagowanie tytułu.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Aby blog firmowy przyciągał publiczność, podstawowym warunkiem jest poruszanie tematów, które dotyczą grupy docelowej Twoich produktów, usług czy Ciebie jako fachowca w danej dziedzinie. Jednak zanim czytelnik dotrze do treści, które dla niego przygotowałeś, musisz sprawić, aby chciał się z nimi zapoznać. Poza pozycjonowaniem, pierwszym narzędziem, które Ci w tym pomoże, jest odpowiednie zredagowanie tytułu. Jak zrobić to dobrze?

Głównym błędem, jaki spotykam w sieci jest dokładne odwzorowanie w tytule tego, o czym jest artykuł. Nie chcę przez to powiedzieć, żeby zmyślać w nim jak autorzy nagłówków w śmieciowych gazetach. Chodzi o zachowanie świeżości i sprawienie wrażenia, że czytelnik zapoznaje się z czymś nowym. Omówię to zagadnienie na podstawie przygotowania tytułu dla nowego artykułu na mój blog na temat interesujących profili artystów związanych z rękodziełem na Instagramie. Jako, że nie chciałem powielać konwencji pt: Comiesięczny przegląd Instagramowych profili, które śledzę po zastanowieniu się wybrałem tytuł Przez filtr, czyli John Brinegar na Instagramie. Widzisz różnicę? Nadal pokazany jest temat, ale tytuł posiada również element zainteresowania (kim jest John Brinegar?) oraz niesie dynamiczny, lifestylowy klimat.

 

Dobry tytuł to taki, który w kilku słowach oddaje główną myśl artykułu oraz budzi ciekawość użytkownika. Aby taki stworzyć warto odejść od schematu i trochę zabawić się językowo. Sprzedając kosmetyki tytułując artykuł o cieniach do powiek jego nazwą, nie przyciągniesz tak uwagi czytelnika jak budując go na podstawie skojarzeń np. Schroń się pod cieniem (nawiązując do letniej pogody) lub Miej oczy szeroko otwarte (odwołując się do funkcji narzędzia - optycznego powiększania oczów).

 

Wskazówka: Jeśli Twój produkt odwołuje się do stylu życia warto użyć do stworzenia tytułu przysłów, powiedzeń i mądrości ludowych. Wystarczy je odpowiednio przeredagować i gotowe!

 

Porady na początek

Mimo, że stworzenie dobrego tytułu opiera się głównie na fantazji twórcy istnieją podstawowe reguły, które pomogą Ci w zredagowaniu go tak, aby przyciągał uwagę czytelników.

1. Użyj liczb To świetny sposób, by pokazać czytelnikowi konkretnie, co otrzyma po kliknięciu w link. Ludzie lubią użyteczne informacje, a listy kojarzą się z rzetelnym skrótem najważniejszych wiadomości.

2. Idź za głosem wyszukiwarki Większość osób wpisując hasło do wyszukiwarki szuka instrukcji i poradników jak coś zrobić lub definicji. Zredaguj więc tak tytuł, aby był zbliżony do zapytania użytkownika. Pamiętaj o jego długości (do 70 znaków).

 

Poniżej 34 inspiracje do stworzenia idealnego tytułu podzielone na 4 kategorie:

Lista:

  • 10 rozwiązań na...
  • 5 pomysłów na...
  • 4 fakty o...
  • 6 rozwiązań, które warto znać, aby...
  • 8 inspirujących przykładów na...
  • 3 powody, które sprawią, że...
  • 3 reguły...
  • 5 efektywnych metod, aby...
  • 8 istotnych kroków, aby...
  • 12 pytań, które zadajesz sobie przed...
  • 6 źródeł, które pozwolą Ci...
  • 5 sekretów osób, które...
  • 15 ...trendów na... w 2014 roku...
  • 3 rzeczy o których nie powiedział Ci...
  • 7 rozwiązań, które warto rozważyć zanim...
  • 8 reguł dla początkujących...
  • 5 porad dla...
  • 3 Najbardziej skuteczne praktyki...
  • 4 proste, ale rzadko stosowane sposoby na...
  • 4 przykłady, które zmotywują Cię do...
  • 6 sprawdzonych sposobów na...
  • 7 pytań, które należy zadać przed...

Samouczek:

  • Kompletny przewodnik o...
  • Szybki poradnik dla...
  • Zrób to sam:...
  • Jak zrobić ... w 5 krokach.
  • Jak zrobić ... za pomocą...

Pytania:

  • Kto jeszcze chce wiedzieć jak...?
  • Co powinienieś zrobić, aby...?
  • Co wpływa na...?
  • Co musisz wiedzieć przed...?

Porównania:

  • ... VS ...: Porównanie...
  • ... VS ...: Co będzie lepsze dla Ciebie?
  • Dlaczego … jest lepsze od…?
Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Karolina

    Artykuł wyczerpujący temat. Od siebie dodam jeszcze, że użytkownik sieci lubi być na wstępie poinformowany o korzyściach jakie będzie mieć z tego, że przeczyta nasz artykuł. Znana nazwa, lub nazwisko postaci też mają dar przyciągania czytelnika.

    blog.memtor.pl

    2015-08-20, 15:29
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Ile zarabiają polscy blogerzy i influencerzy
Ile kosztuje influencer marketing?

W artykule staramy się trzeźwym okiem spojrzeć na kwestię zarobków polskich influencerów oraz realnych kosztów kampanii. Odpowiedź jednak wcale nie jest prosta, a na ostateczną wycenę wpływa zazwyczaj wiele czynników. Poznaj te najważniejsze!

Współpraca barterowa: plusy i minusy

"Praca za skarpetki" - tak niektórzy blogerzy nazywają współpracę barterową, która jest dosyć kontrowersyjną kwestią w blogosferze, ponieważ druga część blogerów nie widzi w takim rozwiązaniu nic sprzecznego z własnymi zasadami blogowania. Czy w momencie aktualnego boom-u, reklamodawcy mogą zaproponować współpracę barterową...? Jakie są "za" i "przeciw"?