Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z. Na czym polega audyt SEO?

Zaktualizowano: 2023-01-11
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? Sprawdź nasz kompleksowy poradnik na ten temat! Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega audyt SEO, znajdziesz porady kiedy decydować się na wykonanie audytu i jak powinien wyglądać poprawnie przeprowadzony. Ponadto mamy dla Ciebie nasz przykładowy audyt SEO oraz e-book pozwalający na samodzielne przygotowanie darmowego audytu SEO.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Spis treści:

Co to jest audyt SEO?

Nim zaczniemy analizować jakie korzyści niesie ze sobą audyt strony internetowej, to przede wszystkim zdefiniujmy, czym jest audyt SEO.

Audyt SEO (SEO to akronim od Search Engine Optimization) to proces oceny strony internetowej pod kątem potencjalnych ulepszeń dotyczących jej widoczności w wyszukiwarkach. Ocena ta jest zazwyczaj przeprowadzana przez eksperta SEO lub zespół SEO. Audytor używa różnych narzędzi i metryk, aby móc zaproponować usprawnienia bądź znaleźć istniejące błędy na audytowanej stronie internetowej. Zebrane w audycie SEO uwagi wykorzystywane są przez programistów, redakcję oraz inne powiązane ze stroną osoby do wykonywania jeszcze lepszej pracy skupionej na poprawnym SEO.

SEO audyt to potężne narzędzie, które ma zadanie pomóc właścicielom strony dowiedzieć się, jakiego rodzaju działania są wymagane, aby móc znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania, na najlepsze frazy kluczowe związane z prowadzoną działalnością.

Niezależnie od tego dla jakiej strony internetowej będzie przeprowadzany audyt SEO i przez kogo taka usługa zostanie wykonana, zazwyczaj cele audytu SEO są podobne, na przykład:

  • przegląd wszystkich istotnych ze względu na SEO elementów na danej stronie,
  • ocena optymalizacji i dostosowania każdego z istotnych dla SEO elementów,
  • wskazanie mocnych i słabych punktów optymalizacji serwisu,
  • wskazówki dotyczące możliwości poprawy optymalizacji danego elementu,
  • wykrycie problemów w dostosowaniu strony do wytycznych dla Webmasterów.

Posiadanie poprawnie zoptymalizowanej strony jest o tyle istotne, że coraz więcej uwagi ze strony wyszukiwarki Google kierowane jest w stronę bycia przyjazną dla użytkowników oraz robotów indeksujących. Aby strona była przyjazna zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów, konieczne jest przystosowanie jej do najnowszych trendów użyteczności oraz dostosowanie jej do wytycznych dla webmasterów (w przypadku wyszukiwarki Google).

Na czym polega audyt SEO? 

Audyt strony WWW sam w sobie nie rozwiązuje problemów napotkanych podczas tworzenia raportu. Najlepiej traktować go jako listę zadań do wykonania w celu zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania, a w konsekwencji — zwiększenia ilości przychodzącego ruchu organicznego.

Audyt powie Ci, jak Twoja strona wygląda pod kątem SEO, jakie są Twoje mocne i słabe strony. Kiedy już to zrozumiesz, możesz zacząć wprowadzać niezbędne zmiany, aby poprawić swój wynik!

Audyt SEO - infografika 3 kroki

 

Rodzaje audytów SEO

Audyty można podzielić na kilka rodzajów. Do zupełnie podstawowego podziału należy sposób wykonania audytu:

  • Audyt manualny - najbardziej szczegółowy, czasochłonny i kosztowny audyt. Wszystkie działania wykonywane są ręcznie;
  • Audyt automatyczny - istnieje wiele narzędzi, które są w stanie wykonać automatyczny audyt strony. Sprawdzane jest wiele parametrów technicznych strony. Niestety bez czynnika ludzkiego, który sprawdzi i zinterpretuje wyniki, nie będzie on nigdy w pełni wartościowy;
  • Audyt manualno-automatyczny - to połączenie powyższych metod w wykonywaniu audytów. Najpierw korzystasz ze sprawdyonego narzędzia typu Sitechecker, a następnie uzupełniasz działania audytem manualnym. To najlepsza metoda, aby rzetelnie audytować stronę, nie robiąc wszystkiego ręcznie, ale przy weryfikacji wyników narzędzi automatyzujących. 

Czasami zdarza się tak, że audyt SEO nie jest pełnym audytem, lecz obejmuje tylko niektóre obszary, które aktualnie wymagają sprawdzenia. Należą do nich:

  • Audyt on-site - obejmuje wyłącznie kwestie związane z budową audytowanej strony internetowej. Mowa tutaj między innymi o kwestiach technicznych związanych z architekturą i dostępnością strony oraz jakości treści, która znajduje się na niej;
  • Audyt off-site - to wszystko co dotyczy kwestii, które nie dotyczą bezpośrednio strony, ale budowania jej autorytetu w sieci;
  • Audyt techniczny - czyli wszystkie kwestie techniczne od budowy strony po jej crawlowanie i szybkość działania;
  • Audyt podstawowych wskaźników internetowych (Core Web Vitals) - każda strona powinna zostać dostosowana do wytycznych Google dotyczących podstawowych wskaźników internetowych. Raport dotyczy wszystkich kwestii technicznych z nimi związanych;
  • Audyt słów kluczowych - dotyczy głównie doboru odpowiednich słów kluczowych dla aktualnej i nowo tworzonej treści;
  • Audyt konkurencji - analiza działań konkurencji, zarówno on-site jak i off-site, ma na celu wykazanie różnic i wskazanie możliwości wyprzedzania rywali w wynikach wyszukiwania (SERP);
  • Audyt jakości contentu - weryfikacja struktury, zawartości, długości, zagęszczenia słów kluczowych i duplikatów oraz wielu innych kwestii związanych z contentem;
  • Audyt renderowania JavaScript - sprawdza kwestie związane z prawidłowym renderowaniem strony, głównie przez boty wyszukiwarek w celach ich poprawnej indeksacji.

Audyt SEO

 

Kiedy wykonać audyt SEO?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, jednak zalecamy robić to przynajmniej raz w roku, a jeśli mamy taką możliwość i środki, to wykonywać cykliczne audyty SEO raz na kilka miesięcy przez różne zespoły. Jeśli SEO jest dla Ciebie ważne, to trzeba nad nim regularnie pracować i monitorować efekty.

Oto lista kluczowych momentów, kiedy najczęściej wykonujemy audyty.

  1. Proces tworzenia strony internetowej  - aby zbadać rynek i określić, jakie są nasze potrzeby i korzyści z SEO.
  2. Kiedy dokonywane są duże / ważne zmiany w witrynie, np. publikacja nowej strony / zmiana przekierowań.
  3. Przed rozpoczęciem redesignu / zmiany UI, aby zidentyfikować problemy, które mogą zostać niepotrzebnie przeniesione na nową witrynę.
  4. Przed lub po przejściu na nową strategię słów kluczowych;
  5. Po aktualizacjach Google, aby zrozumieć, jak zmiany w algorytmach wpływają na Twoją stronę.
  6. Dla eliminacji zagrożeń / kar np. w celu zrzeczenia się nieodpowiednich linków do strony.
  7. Przejęcie klienta po innej agencji lub specjaliście SEO. Pozwala określić, na jakim poziomie jest nasze SEO i co należy usprawnić.

Audyt SEO w procesie tworzenia nowej strony

Audyt strony www można przeprowadzić jeszcze na etapie projektowania, co pozwoli na wdrożenie rozwiązań zgodnych z zasadami SEO. W sytuacji, gdy planujemy stworzyć nową stronę internetową, dobrze jest przedstawić grafikę lub makietę specjaliście SEO. Pozwoli to wzbogacić dokumentację strony o dodatkowe uwagi dla programistów i deweloperów. Dzięki temu już na etapie pisania strony można wystrzec się wielu błędów, a także wykorzystać możliwe szanse.

Taki audyt jest bardzo specyficzny, ponieważ często bazuje na materiałach, które nie są możliwe do sprawdzenia przez dostępne narzędzia. Wiele elementów należy zweryfikować samodzielnie. Audyt SEO makiety to niejako sprawdzian umiejętności SEOwca.

Nie ma praktycznie szans, aby wykonać dla makiety strony darmowy audyt SEO. Nie istnieje żadne narzędzie, które analizowałoby makietę strony i na jej podstawie określało szanse i zagrożenia. Dlaczego też taki audyt musimy zlecić lub wykonać samodzielnie.

Wykonanie audytu SEO w tym momencie potrafi ustrzec stronę przed najróżniejszymi problemami, które w późniejszym czasie mogą okazać się trudne do poprawy.

Audyt SEO nowo utworzonej strony

Audyt takiej świeżo utworzonej strony najczęściej skupia się głównie na aspektach technicznych, które mogą zostać wykorzystane przez właściciela „teraz” lub w przyszłości, po przeprowadzeniu pierwszych czynności promujących stronę w Internecie.

Wykonywanie audytu SEO w tym momencie może być w przypadku niechętnego na zmiany właściciela strony bardzo problematyczne czy wręcz bezsensowne. Jeżeli jednak mamy świadomość, że audyt SEO może wciąż wpłynąć pozytywnie na planowaną promocję strony w sieci – warto wykonać taki audyt.

Można także spróbować wykonać audyt samodzielnie, wykorzystując do tego pomoc zawartą w tym artykule lub korzystając z jednego z wielu narzędzi do audytowania stron.

Audyt SEO w momencie wprowadzania kluczowych zmian

Najczęściej właściciele decydują się na taki audyt w momencie zmiany wyglądu lub funkcjonalności strony. Nierzadko zmieniana jest struktura strony na inną, bardziej kompleksową i odpowiednią do zmieniającej się oferty firmy. Zdarzają się także sytuacje, gdy właściciel strony zmienia domenę lub łączy kilka serwisów w jeden. Możliwych scenariuszy jest wiele.

Audyt SEO w takich sytuacjach zazwyczaj polega na znalezieniu szans, zagrożeń i analizy słów kluczowych, które warto wykorzystać, by nową lub zmienioną treścią „zaatakować” w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO w takim przypadku raczej nie będzie kompleksową oceną całej witryny, a jedynie analizą konkretnego fragmentu strony.

Możliwe jest wykorzystanie do tego celu narzędzi, które pomogą analizować nawet część strony lub chociażby słowa kluczowe. Można także spróbować wykonać audyt samemu.

Audyt SEO w eliminacji zagrożeń bądź kar

Różnie toczy się życie witryny. Czasem kilka nie do końca przemyślanych decyzji może sprawić, że strona zostanie ukarana przez algorytm wyszukiwarki. Może być to kara za treści, linki przychodzące lub chociażby zgłoszenie problemu włamania na stronę.

Audyt SEO zostanie tu zamieniony na analizę oraz zestaw działań mających na celu usunięcie problemu. Może to być przygotowanie – po ówczesnej analizie – pliku do narzędzia do zrzekania się linków (z ang. disavow tool), analiza treści na stronie i sporządzenie zaleceń ich poprawy albo diagnostyka strony oraz usunięcie źródła i efektów włamania.

Audyt SEO po przejęciu klienta po innej agencji / specjaliście SEO

Najczęściej zmiana firmy/osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie czy też po prostu promocję w sieci wymaga zweryfikowania wcześniejszych działań SEO. Nie chodzi jednak o weryfikację raportowanych wcześniej działań (chociaż jest to istotne) lecz o całościowe spojrzenie czy prowadzona do tej pory strategia pozycjonowania była dobra i planowana na dłuższy czas.

Rozpoczęcie przygody z promowaniem strony w Internecie powinno być oparte o dobrze przemyślaną strategię poprzedzoną audytem SEO witryny, konkurencji i wszystkiego, co może się przydać podczas dalszych działań.

Audyt SEO w tym wypadku to głównie analiza konkurencji, analiza widoczności strony w wynikach wyszukiwania i w zależności od strony być może także audyt samej strony. Najczęściej audyt wykonywany w takiej sytuacji jest najbardziej kompleksowy.

Oczywiście to nie jest tak, że w innych przypadkach nie można wykonać kompleksowego audytu, jednak w tym konkretnym jest to bardzo mocno wskazane.

Można tak wymieniać kolejne przypadki w których warto wykonać audyt SEO. Są to chyba jednak najważniejsze momenty, kiedy powinno się „uśmiechnąć” do specjalisty SEO i przeprowadzić audyt.

Kiedy wykonać audyt SEO?
 

Jak powinien wyglądać audyt?

Nie ma jednego szablonu dla audytu SEO. Wygenerowany raport to mieszanka wiedzy, doświadczenia i estetyki specjalisty SEO. Najczęściej jednak audyt strony WWW to dokument tekstowy przypominający książkę, mniej lub bardziej obszerną. Posiada on spis treści, ilustracje, wyjaśnienia, przypisy oraz szereg innych rozwiązań spotykanych w książkach i publikacjach – często naukowych.

Raport z audytu obejmuje zazwyczaj dwie kategorie: on-site i off-site.

  • Raport z zakresu on-site zawiera informacje odnośnie audytowanej strony pod względem jej działania i prezencji w sieci. Informacje dotyczą tylko i wyłącznie strony (a zwłaszcza jej zawartości i struktury), której dotyczy audyt;
  • Raport z zakresu off-site zawiera wszelkie informacje, które wpływają na optymalizację strony, ale nie są zależne od niej (albo są zależne tylko częściowo). Mowa tutaj głównie o linkbuildingu, a co za tym idzie zdobywaniu autorytetu strony w oczach algorytmów wyszukiwarek.

Na końcu znajduje się zazwyczaj podsumowanie oraz jeśli audyt skierowany jest na sprzedaż to także cennik z zakresem usług.

Ile trwa audyt SEO i od czego to zależy?

Czas trwania audytu zależy od wielkości i złożoności audytowanej strony internetowej. Średnio dla małej bądź średniej firmy lub startupu — wykonanie prawidłowego audytu SEO zajmuje od kilku dni do kilku tygodni. Większa firma z rozbudowanym serwisem i dużą ilością treści, może wymagać miesiąca lub nawet kilku na analizę.

Ile kosztuje audyt SEO?

Czy można otrzymać audyt SEO za darmo? W bardzo skrajnych przypadkach – tak! I nie mówimy tu  o wygenerowanych przez automat prostych analizach, a o pełnoprawnym dokumencie, który pomoże naszej stronie!

Można natrafić na specjalistów SEO, którzy budują dopiero swoje portfolio lub na agencje, które przeprowadzają różnego rodzaju akcje promocyjne. Naturalnie, sytuacje takie nie dzieją się często. Prawdopodobnie szybciej będzie samemu nauczyć się audytowania strony, co w zasadzie nie jest niemożliwe! Warto wziąć pod uwagę, że darmowy audyt, utworzony przez początkującego specjalistę SEO, może zawierać błędy w postaci złych zaleceń i wniosków lub błędnych założeń. Wdrożenie takiego audytu może koniec końców przynieść więcej złego niż dobrego.

Przykładowe ceny za audyt SEO

Typowy prosty audyt SEO kosztuje zazwyczaj od 500 - 2000 zł. Najczęściej w tej cenie znajduje się czas, jaki specjalista SEO musi poświęcić na analizę strony oraz wszystkich czynników z nią związanych. Kwota audytu zależy od wielkości strony. Wielkość strony określa się poprzez ilość podstron i ilość różnych widoków podstron (strona główna, produkt, kategoria itp.), ale także poprzez siłę marki. Można spotkać audyty SEO, które kosztować będą nawet i kilka bądź kilkanaście tysięcy złotych. Są to jednak rozbudowane analizy badające każdy element strony pod wieloma kątami i możliwościami. Takie audyty można spotkać przy naprawdę dużych i znanych markach.

Audyt SEO - przykładowa tabela kosztów
Rodzaj strony Ilość podstron Branża Największe problemy Przykładowa wycena netto
One page 1 Ogrodnictwo Brak treści oraz niezoptymalizowane grafiki na stronie 500 zł
Strona firmowa 10 Prawo Duplikacja treści i braki optymalizacji 1000 zł
Strona firmowa
z blogiem
20 Budownictwo Wolne ładowanie stron 1500 zł
Strona firmowa bez bloga 70 Producent sprzętu sportowego Błędy w linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym 2000 zł
Sklep internetowy 500 Sprzęt elektroniczny Błędne indeksowanie stron 2500 zł
Sklep internetowy 1200 Obuwie Index bloat (indeksowanie zbędnych podstron) 5000 zł
Portal ogłoszeniowy 75000 Motoryzacja Zła budowa linków (URL) oraz nieprawidłowe linkowanie wewnętrzne 10000 zł

 

Darmowy audyt SEO, czy to możliwe?

Jeżeli z różnych względów nie chcesz wydawać pieniędzy na audyt SEO lub po prostu chcesz nauczyć się jak wykonywać audyty – nie ma problemu! Istnieje wiele opcji darmowych audytów SEO przygotowywanych przy pomocy zautomatyzowanych narzędzi. Dokładniejszą analizę osiągniesz, przeprowadzając ocenę strony internetowej samodzielnie. Możesz to zrobić za darmo przy pomocy bezpłatnych narzędzi oraz niniejszego poradnika.

Samodzielny audyt SEO

Przykładowe punkty audytu, o których warto pamiętać w trakcie jego planowania.

  1. Analiza obecnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania
    1. Na jakie frazy strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania?
    2. Jakie pozycje strona zajmuje na istotne słowa kluczowe?
    3. Jakiej wielkości ruch organiczny generują strony?
    4. Jaka jest aktualna widoczność strony internetowej?
  2. Tytuły stron
    1. Czy są poprawnie skonstruowane
    2. Czy się nie powtarzają?
    3. Czy nie są za długie?
    4. Czy wyświetlają się prawidłowo w wynikach SERP?
       
  3. Opisy meta description
    1. Czy są poprawnie skonfigurowane?
    2. Czy są poprawnie skonstruowane?
    3. Czy nie są za długie?
    4. Czy się nie duplikują?
    5. Czy wyświetlają się prawidłowo w wynikach SERP?
       
  4. Nagłówki H1-H6
    1. Czy zachowana jest hierarchia nagłówków?
    2. Czy się nie duplikują?
    3. Czy zawierają słowa kluczowe?
       
  5. Adresy URL
    1. Czy nie powodują duplikacji treści na stronie?
    2. Czy przekierowania są poprawnie wdrożone?
    3. Czy nie są zbyt długie?
    4. Czy zawierają frazy kluczowe?
       
  6. Nakierowanie na słowa kluczowe
    1. Czy odpowiednie strony są zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych?
    2. Czy nie występują sytuacje, w których kilka stron jest zoptymalizowanych pod to samo słowo kluczowe?
    3. Czy publikowane treści pozycjonują się na wszystkie frazy pomocnicze?
       
  7. Grafiki
    1. Czy ich rozmiar nie powoduje wolniejszego ładowania się strony?
    2. Czy grafiki mają poprawnie skonfigurowane opisy alternatywne (atrybut alt)?
    3. Czy są odpowiednio osadzone na stronie i wyświetlają się poprawnie?
       
  8. Instrukcje dla robotów
    1. Czy na stronie znajduje się mapa witryny?
    2. Czy na stronie jest wgrany plik robots.txt?
    3. Czy strona jest dostępna i czytelna dla robotów?
    4. Czy zostały poprawnie wprowadzone ew. blokady dla robotów wyszukiwarek?
       
  9. Unikalność treści
    1. Czy wszystkie treści na stronie są unikalne?
    2. Które treści na stronie mogą być skopiowane?
    3. Czy wszystkie opublikowane treści zostały sprawdzone pod kątem plagiaryzmu i unikalności?
       
  10. Linkowanie wewnętrzne
    1. Czy jest wykonane optymalnie?
    2. Czy linki w menu są widoczne dla robota Google?
    3. Czy linki wewnętrzne mają odpowiednie atrybuty?
    4. Czy linki w witrynie mają odpowiednią strukturę, zapewniającą dostęp robotom wyszukiwarek do wszystkich podstron?
    5. Czy nie występują osierocone strony (orphan pages). do których nie prowdzą żadne linki wewnętrzne?
       
  11. Szybkość ładowania strony
    1. Czy strona spełnia wszystkie podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals)?
    2. Czy strona ładuje się wystarczająco szybko?
    3. Co opóźnia czas ładowania stron?

 

Przykładowe narzędzia do audytu SEO

Poniżej znajduje się lista najlepszych darmowych i płatnych narzędzi do przeprowadzania audytu SEO w całej witrynie. Nie wszystkie z tych narzędzi do audytu SEO będą idealne — wiele z nich ma swoje słabe strony — ale najważniejsze jest to, że pozwalają na wykonanie audytu.

  • Microsoft Excel – pozwala w arkuszu wpisać dowolne wartości, sortować je i filtrować, a co za tym idzie - analizować różne pozyskane dane o stronie. Jego atutem jest łatwość w pozyskaniu i stosunkowo niska cena;
     
  • Arkusze Google - tak jak w przypadku Excela jest to narzędzie do arkuszów kalkulacyjnych, ale największą zaletą jest jego dostępność na każdym urządzeniu z przeglądarką oraz bezpłatność;
     
  • Google Search Console – to bezpłatna usługa Google, która pozwala monitorować pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google oraz usprawniać i rozwiązywać problemy z nią związane. Więcej o Google Search Console przeczytasz w naszej instrukcji: https://www.whitepress.com/pl/baza-wiedzy/199/instrukcja-obslugi-google-search-console
     
  • Pagespeed Insight – to darmowe narzędzie od Google, służące głównie do pomiaru i wyodrębnienia informacji na temat prędkości ładowania witryny oraz jej wydajności. Więcej o tym narzędziu: https://www.whitepress.com/pl/baza-wiedzy/683/pagespeed-insights-jak-skrocic-czas-ladowania-sie-strony
     
  • Ahrefs – jest jednym z kluczowych narzędzi do analizy SEO. Może służyć do analizy linków, wyszukiwanie słów kluczowych, estymacja ruchu na stronie internetowej, badanie stron internetowych, wyszukiwanie treści, do audytowania SEO oraz tropienia pozycji stron internetowych konkurencji. Jego atutem jest możliwość przeprowadzania obszernych analiz, cena tego programu zależy głównie od długości subskrypcji oraz tego ile danych potrzebnych jest do sprawdzenia. Po zweryfikowaniu własności witryny z użyciem konta Google Search Console, narzędzia Ahrefs można używać bezpłatnie w zakresie analizy swojej strony.
     
  • Senuto – narzędzie służące do sprawdzenia i analizy widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala też na analizę możliwości rozwoju treści, którą mamy już na stronie internetowej poprzez optymalizowanie ich pod kolejne frazy kluczowych;
     
  • Semstorm – to bardzo ważne narzędzie pozwalające sprawdzić i poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach. Służy między innymi do monitorowania pozycji słów kluczowych oraz ich analizę pod kątem ilości wyszukiwań w przeglądarkach w skali miesiąca. Umożliwia też porównanie z konkurencją;
     
  • WebPageTest – to darmowe narzędzie do analizy czasu ładowania strony internetowej. Można dzięki niemu wybrać przeglądarkę, która będzie wykorzystana do testu, położenie geograficzne użytkownika oraz typ łącza internetowego.
     
  • YSlow – to darmowe narzędzie bardzo podobne do Pagespeed Insight, jego autorem jest Yahoo!, a wyniki, jakie pokazuje są zbieżne z wynikami narzędzia Google. W wypadku analiz SEO warto wykonać test przy użyciu obu tych narzędzi;
     
  • Screaming Frog – to rozbudowany crawler stron internetowych, pozwalający przeprowadzić analizę czynników on-site. Dostępna jest darmowa wersja z ograniczoną ilością funkcji oraz wersja płatna, która nie posiada limitów i sprzedawana jest w subskrypcji rocznej;
     
  • Sitebulb – to narzędzie konkurencyjne dla Screaming Frog. Jest to crawler stron internetowych służący do analizy i raportowania SEO na naszych stronach internetowych. Wybór zależy od preferencji własnych i możliwości finansowych;
     
  • Clusteric Search Auditor to narzędzie służące do analizy linków wewnętrznych i zewnętrznych audytowanej strony lub do analizy linków konkurencji. Dodatkowo może posłużyć do sprawdzenia jakości wygasłych domen. Jest to płatne narzędzie, którego zaletą jest licencja dożywotnia — płacimy jednorazowo za zakup licencji.

 

Efekty po wrożeniu zaleceń z audytu SEO.

Ostatecznym celem audytu SEO jest pomoc firmie, a zwłaszcza jej witrynie w poprawieniu jej widoczności w sieci, a co za tym idzie polepszenie jej pozycji w wyszukiwarkach. Wyniki audytu SEO zależą od metody, która została użyta do analizy. Niektóre metody dostarczają użytecznych spostrzeżeń, podczas gdy inne nie. Na przykład, skonsultowanie listy kontrolnej audytu SEO ze specjalistą SEO, może pomóc właścicielowi witryny odkryć niektóre problemy, które wymagają naprawy. Rozwiązanie to nie zapewni jednak dogłębnej analizy witryny lub firmy.

Na powyższym wykresie widać znaczny przyrost ruchu w ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia zmian na podstawie audytu SEO. Czasem rozwiązanie kilku prostych problemów potrafi sprawić, że strona rozwija w pełni swoje skrzydła, nieraz podwajając dotychczasowy ruch.

Analiza poprawności wdrożenia po przeprowadzonym audycie SEO

Audyt nie rozwiązuje problemów, ale tworzy niejako listę zadań, które trzeba wykonać, aby móc zwiększyć potencjał swojej strony w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby pamiętać, że SEO nie jest czynnością jednorazową ani wykonywaną z dnia na dzień. Poprawa pozycji w wyszukiwarkach wymaga czasu i wysiłku. Audyt SEO może (i powinien) finalnie doprowadzić do zwiększenia sprzedaży oraz ruchu organicznego. Jednakże nie jest to proces natychmiastowy i mogą minąć miesiące, zanim pojawią się oczekiwane rezultaty.

Nawet jeśli nie nastąpią natychmiastowe zmiany w widoczności witryny, wdrożenie wytycznych z audytu SEO powinno z czasem przynieść pozytywne rezultaty, pomagając w rozwiązaniu bieżących problemów i dając informacje o kwestiach, które mogą stanowić barierę dla przyszłych postępów. Dlatego niezbędne jest sprawdzenie, czy wszystkie wynikające z audytu wnioski zostały przekute na odpowiednie zadania, a następnie wdrożone na stronie internetowej.

Sytuacja jest inna dla każdej strony internetowej i każdej organizacji. Ogólnie rzecz biorąc, największe korzyści z audytu strony internetowej pojawiają się w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia.

Przykładowe efekty po przeprowadzonym i wdrożonym audycie:

  • Zmniejszenie liczby błędów na stronie internetowej. Jest to jedna z pierwszych i najważniejszych korzyści, którą czasami trudno od razu zauważyć;
     
  • Wzrost satysfakcji użytkownika, ponieważ użytkownicy są w stanie wykonać swoje zadania łatwiej i szybciej. Ponownie, będzie to cenne w perspektywie średnioterminowej, może też prowadzić do większej ilości pozytywnych recenzji o serwisie;
     
  • Poprawa pozycji strony w rankingach, co prowadzi do zwiększenia ruchu organicznego. Może to potrwać nieco dłużej, zanim stanie się zauważalne;
     
  • Zwiększona liczba leadów sprzedażowych, które powinny zwiększyć sprzedaż w perspektywie średnioterminowej;
     
  • Bardziej wydajne procesy wewnętrzne, ponieważ w pełni wykorzystujesz zawartość swojej strony internetowej i prowadzisz większą sprzedaż offline (lub sprzedaż online poprzez inne kanały). Ten jeden jest trudniejszy do zmierzenia, ale powinien mieć natychmiastowy wpływ na wydajność.

Błędy w audytach SEO
 

Najczęstsze błędy na stronach, wskazywane w audytach SEO

Każdy popełnia błędy i nie ma ludzi nieomylnych. Ważne aby potrafić te błędy zidentyfikować i wyeliminować. Poniżej kilka najczęściej popełnianych błędów podczas realizacji audytów SEO.

  • Zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych. (z ang. keyword stuffing)
    Prawdą jest, że słowa kluczowe w tytule strony wpływają na pozycje w rankingach, ale upychanie ich tam, gdzie nie są istotne lub naturalne może prowadzić do błędów i problemów w pozycjonowaniu strony internetowej, więc uważaj na to, ile ich upychasz w swoich tagach tytułowych i wewnątrz treści;

     
  • Nieprawidłowe wykorzystanie HTML lub brakujące znaczniki HTML.
    Jeśli chcesz, aby Twoja witryna była dobrze indeksowana i pozycjonowana, ważne jest, aby boty indeksujące mogły poprawnie odczytać wszystkie informacje zawarte na Twoich stronach;

     
  • Nieprawidłowe metatagi.
    Opis strony internetowej znajduje się w meta tagu w kodzie HTML, jeśli ten opis nie jest odpowiedni lub nie opisuje dokładnie tego, co znajduje się na Twojej stronie internetowej może wprowadzić w błąd użytkownika lub go odstraszyć;

     
  • Niewłaściwe użycie anchorów.
    Ważne jest, abyś nie próbował manipulować wyszukiwarkami poprzez linkowanie do swoich stron za pomocą anchor text, który nie opisuje odpowiednio zawartości;

     
  • Duplikaty treści.
    Jeśli masz zduplikowaną treść, wyszukiwarki mogą indeksować te same strony więcej niż raz lub wcale, co może doprowadzić do tego, że Twoja strona zostanie wykluczona z wyników wyszukiwania. Jeżeli występują w twojej witrynie adresy URL zawierające zbliżone znaczeniowo treści, możesz wskazać wyszukiwarkom stronę kanoniczną za pomocą atrybitu rel=cannonical;

     
  • Nie działające linki.
    Jeśli masz nieprawidłowe linki - to znaczy linki do podstron, które nie istnieją w Twojej witrynie - ważne jest, aby je naprawić, ponieważ te problemy mogą powodować błędy lub uniemożliwić wyszukiwarkom indeksowanie kluczowych stron w Twojej witrynie. 
    Linki warto sprawdzić pod względem poprawności elementu URL slug oraz prawidłowości wprowadzanych w adresach protokołów http/https;

To tylko niektóre z możliwcyh błędów, jakie mogą powstać podczas audytów SEO. Aby uniknąć problemów, należy pozyskać jak najwięcej informacji na temat tego, co będzie wykonywał specjalista, któremu zlecimy audyt oraz jakie ma doświadczenie w ich przeprowadzaniu. Jeśli jednak robimy audyt sami, warto zastanowić się jakie problemy występują na naszej stronie, przed wykonaniem audytu i zwrócić na nie uwagę w pierwszej kolejności.

 

O co zapytać przed zleceniem audytu strony WWW?

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie czynniki wpływają na wydajność lub pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach, to audyt strony internetowej jest najlepszym raportem.

Zadawanie właściwych pytań może pomóc Ci uzyskać cenne spostrzeżenia na temat problemów ze stroną i podjąć odpowiednie kroki w kierunku ich rozwiązania.

Oto kilka pytań wraz z krótkim wyjaśnieniem, które możesz zadać przed zamówieniem audytu SEO:

Jak działa proces audytu?

Proces audytu składa się ze wstępnej konsultacji w celu określenia Twoich potrzeb i celów, a następnie kompleksowego przeglądu technicznego audytowanej strony internetowej w celu zidentyfikowania wszelkich problemów, potencjalnych ulepszeń i zaleceń dotyczących dalszego postępowania.

Co otrzymam po audycie?

Otrzymasz szczegółowy raport dotyczący wszystkich zidentyfikowanych problemów (zazwyczaj on-page i off-page) w Twojej witrynie, wraz z rekomendacjami dotyczącymi ich rozwiązania oraz sugestiami dotyczącymi poprawy ogólnej widoczności witryny.

Jak długo trwa audyt?

Audyt trwa od kilku dni do kilku miesięcy, w zależności od rozmiaru analizowanej strony.

Jaka jest cena za audyt?

Cena standardowego audytu oscyluje w granicach 2000 zł. Zależy ona od czasu poświęconego na analizę strony.

Co zrobić po zakończeniu audytu SEO?

Przede wszystkim przetworzyć wnioski z audytu strony www na zadania i zaplanować wdrożenie sugerowanych poprawek.

Kolejnym ważnym krokiem po audycie SEO jest analiza bieżącej sytuacji. Daje nam ona wgląd w to, jak prowadzić dalsze działania. Należy również przeanalizować dane, na podstawie których możliwe będzie zmierzenie obecnego ruchu na stronie, a w efekcie skuteczna weryfikacja efektów wdrożenia wniosków z audytu w przyszłości.

Zakończenie audytu SEO
 

Jakie dostępy warto nadać audytorom?

Każde przekazanie dostępów administracyjnych do strony powinno być uprzedzone podpisaniem stosownej umowy, która zagwarantuje poufność naszych danych.

Im więcej dostępów do danych otrzyma firma audytująca, tym większe będzie miała możliwości analizy on-site strony. Jeśli firma nie dostanie żadnych dostępów, będzie także w stanie audytować stronę, ale niektóre błędy mogą nie zostać dostrzeżone.

Podstawowe dostępy to panel administracyjny strony (CMS), Google Search Console oraz Google Analytics. W przypadku audytów mocno technicznych, warto także dać dostęp do kodów źródłowych strony. Audytor będzie mógł wtedy zasugerować potencjalne zmiany, które rozwiążą napotkane problemy bądź usprawnią działanie.

Darmowy audyt SEO od WhitePress

WhitePress oferuje swoim klientom o statusie wydawcy darmowy automatyczny audyt najważniejszych parametrów z użyciem najbardziej popularnych narzędzi SEO.

Bezpłatna aktualizacja statystyk udostępniana jest raz w miesiącu dla wszystkich projektów, które w ostatnich 1, 3, 6 lub 12 miesiącach realizowały wydatki na publikacje płatne o średniej wartości miesięcznej powyżej 300,00 zł netto.

 

W raporcie znajdują się:

  • Wskaźniki jakościowe,
  • Wskaźniki dotyczące ruchu oraz słów kluczowych,
  • Lista unikalnych domen odsyłających,
  • Pozyskane i utracone domeny linkujące,
  • Wykresy widoczności,
  • Listy słów kluczowych,
  • Najważniejsze słowa kluczowe domeny,
  • Analiza konkurencji,
  • Najpopularniejsze anchory,
  • Najpopularniejsze podstrony serwisu.

Raport pomoże za darmo sprawdzić najważniejsze parametry bez większego wkładu w drogie narzędzia SEO.

  • Autor: Dominik Fajferek

    Head of SEO w SEM House

    fajferek.com

    Obsługuje największe polskie marki linkbuildingowo i content marketingowo. Doświadczenie w SEO zdobywa już od ponad 10 lat. Znany także jako SEO Detektyw z serii edukacyjnych webinarów. Ciekawy nowych technologii. Informatyk z wykształcenia oraz zamiłowania.

Wasze komentarze (84)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Jakub z Pecetowicz

    Trafiłem tutaj dzięki forum które mam w nicku. Dobry artykuł, zabieram się za optymalizację mojej strony :-)

    pecetowicz.pl

    2022-08-02, 23:49
  • Radek

    Bardzo pomocny artykuł, dzięki

    Tkaninydlaciebie.pl

    2022-02-02, 21:53
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2021-06-13, 17:06
  • Tomek

    Artykuł przydatny, ale mam taką uwagę, że należy go aktualizować co pare miesięcy o nowe wytyczne Google. Niestety, ale algorytmy Google zmieniane są co parę miesięcy i może główne zmienne pozostają bez zmian ale cała masa szczegółów już nie. Pozdrawiam

    westom.pl

    2021-05-08, 09:13
  • Kamil

    Przydatny artykuł :) dzięki

    stronynazlecenie.pl

    2021-02-19, 10:36
  • Mateusz

    Czy wynik w narzędziu od google pagespeed insinght na poziomie 95% dla komórek i 99% dla komputerów to dobry wynik ? Czy koniecznie musi być 100%, żeby strona mogła piąć się w górę w wyszukiwarce ??

    albaniaholiday.pl

    2020-04-21, 19:03
  • Marcin Pawłowski

    Jakość materiałów i tekstu 10/10 jak widać po SERP-ach ;) Jedyne o co można się przyczepić, to ta nieszczęsna przykładowa kwota :) Problem polega na tym, że wiele osób będzie się sugerowało później takim przedziałem cen. Powstaje przekonanie wśród potencjalnych klientów, że wszystko od strony, po sklep i marketing można robić w internecie za "pincet". Kwoty od 1000 zł stają się w takim przypadku "zaporowymi". I na niewiele się zda pisanie zaraz poniżej w treści, że "no mogą też być droższe audyty", bo magia liczb zadziałała. Klient chce za 500 piękny raport i transfer wiedzy, a najlepiej 2 - 3 miesiące pozycjonowania "na próbę" :)

    pawlovski.pl

    2020-01-09, 15:06
  • magda

    Dziękuję za pomoc! To bardzo ważne informacje.

    mydlawas.pl

    2019-12-21, 16:51
  • Krzysztof Muszyński

    Przede wszystkim audyt strony ma odpowiedzieć czy projekt uwzględnia wytyczne Google pod kątem SEO. Często niestety klienci w momencie uruchomienia projektu nie interesują się wytycznymi, a potem jest problem ponieważ okazuje się, że strona internetowa nie pozycjonuje się dostatecznie dobrze.

    codefia.pl

    2019-09-11, 11:55
  • Krzysztof

    Bardzo pomocny i merytoryczny tekst.

    SEOlokalni.pl

    2019-06-16, 10:32
  • skup aut Warszawa

    I'm 100 percent sure that there will be a lot of people on this blog. That's my private opinion.

    skup-aut-gotowka.pl

    2019-06-12, 08:57
  • Krzysztof

    Pomocne i ciekawe.

    chimp.sklep.pl

    2019-02-15, 13:55
  • Marek

    Przydatny artykuł dla początkujących, startujących w branży seo.

    bezbiku.info

    2019-02-06, 17:57
  • tonyHalik

    Przydatny artykuł dla początkujących. Bardzo dużo informacji można dowiedzieć się o samym tworzeniu audytów.

    salonvisage.eu

    2018-11-24, 16:50
  • Michał

    Bardzo przydatne informacje. Dużo wiedzy napisane w przystępny sposób.

    beautyqueen.pl

    2018-11-10, 08:44
  • Marcin

    Optymalizacja strony to najważniejsza rzecz jaką należy zrobić przed udostępnieniem jej w internecie. Ciekawy artykuł. Brawo dla autora.

    wyceniono.pl

    2018-10-09, 12:17
  • Paweł

    Ciekawy i przydatny artykuł. Wszystko uporządkowane i przejrzyste dla początkujących:).

    szafomania.pl

    2018-10-07, 18:12
  • Paweł Strzebiecki

    Świetna infografika i super artykuł o audycie :)

    alfabet-sukcesu.pl

    2018-09-28, 01:22
  • Mariusz

    Jak wynika z artykułu porządna optymalizacja strony to podstawa. Polecam

    laweta-magdeburg.com.pl

    2018-09-07, 17:43
  • Sławomir Karkuciński

    Super wartościowy artykuł. Bardzo dużo informacji można dowiedzieć się o samym tworzeniu audytów.

    web-development.com.pl

    2018-09-04, 20:00
  • Mariusz

    Fajnie i rzeczowo opisane krok po kroku, nic tylko zabierać się do pracy. Polecam lekturę. Pozdrawiam.

    laweta-hamburg.com.pl

    2018-08-26, 13:28
  • Ania

    Dziękuję za pomocny pdf! Potężna dawka wiedzy!

    lyxigrepublik.com

    2018-08-16, 11:26
  • gapper-agencja.pl

    Super ksiega gości :)

    gapper-agencja.pl

    2018-08-02, 15:42
  • Polbudrol-Bis

    Bardzo ciekawy artykuł zawierający przydatne wskazówki.

    polbudrol-bis.pl

    2018-07-16, 14:43
  • Klara

    Przydatny artykuł :-)

    igopol.pl

    2018-06-21, 23:36
  • Wadam

    Takie audyty po części też robią strony w sieci online - wyniki przestawiają punktowo i okazują co jest do poprawy. Choć to są generatory automatyczne także warto z nich korzystać.

    open-youweb.com

    2018-02-12, 01:11
  • Gerard

    Super artykuł i ebook.

    prawo-cywilne.info

    2018-02-06, 21:28
  • Tomasz

    Najgorzej jest jeśli trzeba uprzątną po "specjaliście" który myślał, że zasypanie strony spamerskimi linkami doprowadzi do wysokich pozycji w SERp-ach

    komandoseo.pl

    2018-01-31, 23:37
  • Biuro24h

    Dobry artykuł, świetne metody na audyt strony i cała optymalizacja pod tym kątem, dobre porady ! ;)

    biuro24h.pl

    2018-01-24, 11:57
  • Jurek

    Ciekawe opcje daliście. Według mnie warte swojej ceny !

    simplubani.ro

    2017-12-08, 16:06
  • Jacek

    Super informacje. Bardzo mi pomogły.

    smartcredite.ro

    2017-12-08, 16:06
  • Andrzej Załęski

    Naprawdę wartościowa treść, dziękuję. Z tym, że raczej na pewno nie będę zabierał się za robienie takiego audytu sam, raczej zrozumienie tematu mi pomoże w rozmowie z agencją SEO z której usług korzystam

    anzasoft.pl

    2017-11-30, 18:08
  • yourdecor.pl

    Cena jest trochę zaniżona. Realnie za audyt należy zapłacić 2-3 razy tyle i to jest dolna kwota. Porządny audyt i optymalizacja to kilka tysięcy złotych.

    yourdecor.pl

    2017-11-22, 02:25
  • E-prom

    Bardzo dobry artykuł, konkretny audyt strony przekłada się znacznie na widoczność i wzrost pozycji na poszczególne słowa kluczowe. Zawsze po wdrożeniu audytu oraz zgłoszenia strony w GSC, widać efekt. Optymalizacja strony znacznie wpływa w późniejszym etapie na pozycjonowania. Dobrze zrobiony audyt przekłada się mniejszą inwestycję związaną np z linkowaniem.

    e-prom-nowysacz.pl

    2017-10-26, 09:52
  • Karol

    Świetna infografika oraz treść przekazywana w artykule. Po zapoznaniu się z prezentacją uważam ją za bardzo przydatną posiadającą duże zasoby informacji. Polecam tym mniej i jak i bardziej doświadczonym zapoznanie się z nią.

    matydezynfekcyjne24.pl

    2017-10-19, 12:50
  • Arkadiusz Król

    Do pełni szczęścia w przykładowym audycie brakuje jeszcze tylko skondensowanych wytycznych dla programisty, który na serwis będzie to wdrażał. Podejrzewam, że 60 stron może stanowić barierę nie do przejścia, a skondensowanie informacji na zasadzie "tutaj proszę zmienić to, a tutaj tamto" może pozytywnie wpłynąć na późniejsze wdrożenie.

    pro-pozycje.pl

    2017-10-18, 16:32
  • Damian Borucki

    Ciekawy i przydatny artykuł. Samemu zdarzyło mi się podobny popełnić. Uważam jednak, że mogą one jedynie przybliżyć pracę SEOwca i nakreślić istotę audytu, lecz niestety osoba bez doświadczenia, która tworząc stronę nie zwróciła uwagi na te istotne elementy, nie wyłapie wszystkich rzeczy. Teoretycznie może wydawać się to niezbyt skomplikowane, lecz w praktyce wykonanie audytu wymaga pewnego doświadczenia. Prosta zasada - jeśli ktoś jest w czymś dobry, robi to wystarczająco długo. Pozdrawiam ;)

    sitab.pl

    2017-10-11, 10:25
  • Konrad

    Super opcja na dobrej jakości audyt !

    aasapolska.pl

    2017-09-29, 09:13
  • Dawid

    Audyt strony, a następnie jej optymalizacja jest niezwykle istotna w SEO. Ale faktycznie cena 500-600zł nie ma się w żaden sposób do cen proponowanych przez specjalistów. Zwykle cena ta wynosi około 3-4tys za dobrze przeprowadzony audyt.

    magicmirror-3city.pl

    2017-09-08, 08:36
  • Sylwia

    Też się nie zgodzę z ceną. Średnio 10 -20 godzin ok, ale zazwyczaj stawka jest liczona 100 zł netto za godzinę pracy specjalisty. Daje nam to cenę za audyt seo na poziomie 1000-2000 zł i takie są ceny rynkowe

    brandbay.pl

    2017-08-30, 14:13
  • Darek Krzeszowiec

    Ciekawy artykuł o audycie, wielu właścicieli serwisów internetowych dowie się, że praca nad stroną www nie skończyła się w momencie jej wykonania :) Warto analizować co się dzieję ze stroną, jak wygląda w kontekście np. zaleceń Google.

    webaudytor.pl

    2017-08-28, 12:15
  • Michał

    Cóż audyt offsite i onsite to podstawa pracy. Bez tego nie ruszy się dalej. Fajnie, że powstał tak rozbudowany poradnik :)

    afterweb.pl

    2017-08-24, 16:05
  • Grzegorz

    Świetna robota, właśnie szukałem takiego poradnika, zamierzam sam się zabrać za wypozycjonowanie stronki.

    lechtronik.pl

    2017-08-22, 10:50
  • Marek

    Niezłe wskazówki daliście, dzięki za porady !

    cakebox.pl

    2017-08-10, 15:57
  • Paweł

    Fajnie rozpisane czynności odnośnie audytu, przydadzą się na pewno tak cenne informacje.

    rankingubezpieczennazycie.pl

    2017-07-27, 14:01
  • Gosia

    Wszystko się zgadza, jednak mam problem z zamieszczeniem znaczników h1, ponieważ stroną główną jest strona intro.

    way2wedding.pl

    2017-05-02, 16:53
  • Tomasz

    Świetny artykuł!

    rafalreszke.pl

    2017-05-02, 16:51
  • Piotrek

    Wszystko z podstaw w pigułce.

    fotobudeczki.pl

    2017-05-02, 16:50
  • Wojtek

    Bardzo pomocny artykuł, ale z tą ceną 500-600zł za audyt to raczej przesada, za porządny audyt specjaliści liczą sobie od 1000zł w górę. Według mnie takie pieniądze wydać na szkolenia dotyczące audytów SEO i samemu go zrobić.

    walkkings.pl

    2017-05-02, 15:16
  • kargul

    Super materiał do nauki.

    szklonabalustrady.pl

    2017-04-23, 15:15
  • John

    Przydatny artykuł dla nowicjusza, tak jak piszą koledzy z branży, daje do myślenia...

    watford-escort-girls.com

    2017-04-21, 11:27
  • More info

    Audyt rewelacyjny, daje do myślenia !

    2017-04-21, 11:26
  • Marian

    Super to opisaliście !

    london-escorts.co

    2017-04-21, 11:26
  • Jacek

    Świetny wpis na temat audytu, można z niego dużo wyciągnąć !

    escorts-in-london.co.uk

    2017-04-21, 11:24
  • e-conex

    Samemu można się podjąć takiego audytu, jeśli strona jest prosta. Schody zaczynają się jak mamy wiele podstron, produktów itp. Wtedy można się zagubić. Lepiej chyba zlecać to fachowcom;)

    e-conex.com

    2017-04-20, 19:51
  • Krzysiek

    Bardzo ciekawy i pomocny artykuł.

    selfieshooter.pl

    2017-04-18, 21:52
  • Anna

    Świetny portal ! Daje do myślenia ten artykuł, niezłe nowoczesne podejście do tematu.

    aasapolska.pl

    2017-04-18, 10:34
  • Paweł

    Bardzo jasno i klarownie wszystko opisane. Świetny artykuł.

    solutiondesign.eu

    2017-04-11, 17:59
  • Anna

    Genialny artykuł, daje do myślenia, jak żaden inny !

    bramygarazowe.net

    2017-03-28, 20:48
  • hauerpower

    Sami możemy wykonać audyt - owszem, ale nie ma gwarancji, że zrobimy to dobrze. Dość ryzykowne szczególnie przy większych stronach. Lepiej zlecić profesjonalistom. Audyt i potem optymalizacja strony są bardzo ważne.

    hauerpower.com

    2017-03-24, 18:16
  • Rafał z ITI

    Przydatny artykuł dla nowicjusza, jednak ja sądzę że dla klienta czym mniejszy audyt tym lepszy bo klient umówmy się ale nie rozumie specyfiki SEO, więc po co pisać mu o backlinkach, serpach itd? skoro dla niego liczy się pozycja a nawet nie pozycja tylko ruch i zysk.

    itimedia.eu

    2017-03-10, 17:40
  • Grupa TENSE

    Faktycznie, mamy do czynienia z merytorycznym artykułem, ale patrząc na kwestię samodzielnego wykonania audytu z perspektywy właściciela strony, należy wziąć pod uwagę także skutki takich działań. Owszem, postępując według wyżej wskazanych kroków, jak najbardziej jesteśmy w stanie wyłapać niuanse, które mogą powodować gorsze wyniki, natomiast szczerze powątpiewam, że osoba, która dopuściła się pewnych zaniedbań wcześniej, jest w stanie zauważyć każdy błąd lub chociaż ich większość. Często dochodzi jeszcze kwestia nieznajomości aktualnych trendów, a posługiwanie się tutorialami mającymi często kilka miesięcy - w dobie tak częstych zmian i aktualizacji wytycznych - może nie przynieść oczekiwanych korzyści. A jak wiadomo, im dłużej "nie istniejemy" w wynikach wyszukiwania, tym mamy gorszy ruch na stronie i mniejsze obroty.

    Często jest tak, że sam audyt kosztuje najmniej 2-3 tys. zł (również nie zgadzam się z 500 zł, o których mowa w artykule), następnie jeśli nie ma się odpowiednich umiejętności pozwalających na swobodne dokonywanie zmian w kodzie stronie, należy uwzględnić kolejne wynagrodzenie za wprowadzenie wskazanych optymalizacji dla programisty i dopiero wtedy można oczekiwać jakichkolwiek wzrostów. Pytanie tylko, czy opłaca się inwestować kilka tys zł. i nie być pewnym zwrotu inwestycji?

    Z tego też powodu warto przekalkulować koszta związane z samodzielną optymalizacją strony oraz koszta związane z usługą pozycjonowania w agencjach reklamowych zajmujących się kompleksowymi działaniami. Niemal zawsze jest tak, że w ramach umowy o pozycjonowanie zawarty jest bezpłatny audyt oraz optymalizacja strony, a jakąkolwiek opłatę zaczynamy ponosić dopiero w momencie, gdy ustalone frazy są na odpowiednich pozycjach. Słowem, korzystając z kompleksowych usług agencji reklamowych nie narażamy się na dodatkowe koszta - jakakolwiek opłata pojawia się dopiero wtedy, gdy faktycznie działania takich agencji przynoszą efekty.

    Każdej osobie zainteresowanej wykonaniem samodzielnego audytu polecam taką kalkulację, bo może się okazać, że po prostu szkoda czasu, sił i pieniędzy w działania, co do których powodzenia nie ma pewności.

    grupa-tense.pl

    2017-02-06, 15:44
  • Anna

    Świetna robota, zamówię coś takiego !

    olejowaniewlosow.org

    2016-12-22, 17:58
  • Agam

    W jakiej cenie mozna zakupic taki audyt?

    bragam.pl

    2016-12-05, 09:48
  • Krzysztof Piotrowski

    Dobra robota :)

    insane.agency

    2016-11-27, 14:59
  • Seweryn z Pecetowicz.pl

    Bardzo dobry wartościowy wpis. Przeprowadziłem taki audyt i wykryłem u siebie kilka podstawowych błędów.

    pecetowicz.pl

    2016-11-24, 18:24
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2016-11-02, 14:27
  • Anna

    Świetnej jakości podsumowanie. Audyt to podstawa dla każdej strony !

    sprzatanie-grobow-lodz.pl

    2016-11-02, 13:43
  • Nicolas

    Świetny artykuł ! Każdy kto zajmuje sie pozycjonowaniem powinien przeczytać, daje wiele dobrych wskazówek !

    szkolenia-menedzerskie.pl

    2016-10-06, 21:40
  • hyperspace

    Świetny artykuł - Pozdrawiam :)

    hyperspacegroup.pl

    2016-09-28, 16:46
  • Mateusz z SEM Consulting

    Ciekawe zestawienie i wygląda na to, że TOP10 na tę frazę i ilość informacji na temat "jak zrobić audyt seo za darmo" wygeneruję nową potrzebę rynkową, mianowicie audyt działań agencji SEO czy audyt audytu SEO. Brzmi nieźle.

    markiel.eu

    2016-09-15, 15:36
  • adm

    Re: A ja poproszę te kilkanaście audytów po 500zł ;) - poważnie!
    Ale z tym wykresem gdzie jest wzrost o 100% to przesada ;)

    mojeprogramy.com

    2016-08-04, 12:21
  • Szymon Słowik

    @Expert Advisor, audyt nie poprawia widoczności strony :) dobrze przeprowadzony audyt może dać przesłanki do działań optymalizacyjnych, a często także projektowych (gdy struktura strony i cały sposób prezentacji treści wymaga przeprojektowania), które to dopiero służą budowaniu ruchu z Google :)

    szymonslowik.pl

    2016-07-26, 10:38
  • Expert Advisor

    Zdecydowanie dobry audyt SEO poprawia widoczność strony. Jednak jak we wszystkim nie należy przesadzać.

    expertadvisor.pl

    2016-07-25, 14:00
  • Jarek

    500-1000 zł ? Miałem taki audyt kiedyś zrobiony. Nie twierdzę, że był źle zrobiony, ale sporo brakuje w nim i poza tym na wysłaniu audytu i wystawieniu faktury zlecenie uznano za wykonane. Teraz zastanawiam się nad konkretnym :)
    • analizę widoczności w Google,
    • analizę struktury witryny,
    • stworzenie strategii indeksacji,
    • poszukiwanie i analizę słów kluczowych odpowiednich do rynku
    • rekomendacje techniczne (zgodnych z wytycznymi Google dla Webmasterów - dotyczące kodu i wydajności strony),
    • bezpośrednią współpracę w deweloperami witryny,
    • rekomendacje związane z analizą każdego z tych obszarów.
    Do tego pomoc merytoryczna przy wdrażaniu rekomendowanych zmian.
    Kwota zaporowa bo 5 tys netto.

    2016-07-07, 03:28
  • Krzysztof

    Artykuł jest profesjonalnie napisany. Z własnego doświadczenia powiem, że niestety największym problemem jest znalezienie osoby, która by wykonała profesjonalny audyt i zagwarantowała, że po jego wykonaniu przełoży się to na większy ruch na stronie. Na początku, każdy jest profesjonalistą, potem okazuje się, że niestety swoją pracę ten ktoś wykonał poprawnie, a reszta zależy tylko od kaprysu google.

    ogloszenia.informacje.co.uk

    2016-06-25, 01:26
  • Vortalcloud

    Rzeczywiście audyt, jeśli chodzi o cenę, to są raczej widełki w zależności od wielkości/obszerności witryny.
    Zrobienie audytu i ewentualne wprowadzanie zmian w sklepie który ma kilka/kilkadziesiąt tysięcy podstron zajmuje mnóstwo czasu. Efekty po zrobieniu audytu mogą pojawić się dużo szybciej, zwłaszcza kiedy bezpośrednio po wprowadzeniu zmian na stronie wgrywana jest sitemap'a w GSC, wtedy strona szybko się przeindeksowuje i efekty mogą być widoczne nawet po tygodniu. Artykuł bardzo fajny i rzeczowy, przyjemnie skomponowany, oby takich więcej :) Pozdrawiam

    vortalcloud.com

    2016-06-15, 15:20
  • Majk

    Jak wy takie audyty robicie po 500 zł to ja poproszę kilkanaście... sprzedam klientom po 7500 każdy ;)

    majk-seo-master.com

    2016-06-15, 14:50
  • Paweł

    Porządny audyt daje kopa (pozytywnego) sklepom. Pozdrawiamy

    dezynfekcja24.com

    2016-06-15, 14:44
  • Michał

    Merytoryczny wpis. Jedyna rzecz do jakiej bym się doczepił to cena audytu. Bo moim zdaniem cena (fakt, że z pogrubionym "od") jest dość niska. Bo jednak w takiej cenie to prostym stronom można zrobić audyt... ale w praktyce audyt dotyczy jednak najczęściej już większych portali/sklepów. Gdzie pomijając już samą wiedzę, to dostęp do narzędzi kosztuje i z mojej strony napisałbym, że ceny audytu zaczynają się od 1000-1200zł w bardzo marginalnych przypadkach poniżej tego. Zrobić rzetelny audyt, większego portalu - przez osobę z dużym doświadczeniem to na pewno nie kwota set złotych za nawet kilkadziesiąt godzin roboty. Bo by wychodziło, ze specjaliści seo siedzą 1/3 miesięcznego etatu za kilka stów ;)

    Więc zaznaczmy, że realnie to ceny nie są od 500-600 - tylko od +1000zł za audyt większej stronki.

    s90.pl

    2016-06-03, 14:10
  • Marcin

    Bardzo przejrzysty i konkretny artykuł. Dziękuję

    zdjecia.swidnica.pl

    2016-06-02, 20:28
  • Krzysiek

    Wszystko fajnie opisane. Jednak należy sprostować, że pierwsze efekty optymalizacji często widoczne są już po kilku dniach, a nie tygodniach czy miesiącach.

    cyfrowejutro.pl

    2016-06-02, 19:01
  • Radek

    Bardzo dobry dokument audytu. Widziałem w swojej karierze mnóstwo audytów. Większość z nich to była kaszana. Chciałbym, żeby więcej firm SEO robiło takie lub chociaż w połowie tak konkretne dokumenty. Good job!

    paluszak.me

    2016-06-02, 14:59
  • AdamD

    Bardzo dobre podsumowanie. Swoim potencjalnym i obecnym klientom wciąż powtarzam jak istotny jest audyt i zgodnie z nim zoptymalizowana strona. W większości przypadków spotyka się to ze zrozumieniem i przekłada na działania a w efekcie na poprawę widoczności stron.

    skuteczne-seo.net.pl

    2016-06-02, 13:37
Polecane artykuły
kursy seo
Kursy SEO. Gdzie uczyć się optymalizacji stron?

Co dokładnie kryje się za terminem pozycjonowanie stron? Co zrobić, aby nasza witryna zajmowała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania? Kompleksowych odpowiedzi na te pytania możemy szukać na blogach, w kursach SEO, social mediach czy podcastach. W obliczu wielu opcji pytanie brzmi: gdzie najlepiej uczyć się pozycjonowania? W tym artykule proponujemy najlepsze kursy SEO, które pomogą zgłębić wiedzę na temat pozycjonowania stron internetowych.

Aktualizacje algorytmu Google
Ostatnie aktualizacje algorytmu Google

Wyszukiwarka Google dostaje miliardy zapytań każdego dnia w 150 obsługiwanych językach. Aby dostarczać wyszukującym wyniki odpowiadające na wpisywane hasła, wykorzystuje dziesiątki, jeżeli nie setki, algorytmów. Wszystkie te systemy są stale poprawiane, aby dostarczane w wynikach wyszukiwania treści były lepiej dostosowane do potrzeb użytkowników. Sprawdź najnowsze i najważniejsze aktualizacje Google i przekonaj się, jak wpływają na świat SEO!