Pozyskiwanie ruchu poprzez Content Marketing

pozyskiwanie ruchu content marketing
Zastanawiasz się, czy skupić się na zdobywaniu linków czy raczej na pozyskiwaniu ruchu? Nie wiesz, jak można pogodzić jedno z drugim? W takiej sytuacji warto oprzeć swoje działania o Content Marketing. Dzięki temu jednocześnie zdobędziesz jakościowy ruch na swoją stronę, zbudujesz świadomość marki, ale także pozyskasz linki. Wystarczy spojrzeć na kwestię promocji z innego punktu widzenia.
Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Jeżeli kiedykolwiek wcześniej prowadziłeś działania SEO, musisz podejść do kwestii pozyskiwania ruchu poprzez Content Marketing z czystym umysłem. W działaniach CM skupionych na ruchu linki są efektem ubocznym prowadzonych prac. Oczywiście naleźy zadbać o ich odpowiednie umiejscowienie, jednak nie powinny być one Twoim jedynym celem.

Twoim głównym założeniem podczas budowania strategii działań opartych o Content Marketing powinno być pozyskanie jak największej liczby użytkowników poprzez odwołania lub zbudowanie świadomości marki, które przełożą się na wejścia bezpośrednie lub z wyszukiwarki po wpisaniu nazwy Twojej marki. Działania te prowadzone w dłuższej perspektywie będą poprawiać ruch z kanałów organic, referall oraz direct, z mocnym naciskiem na organic.
 

Co zrobić aby Content Marketing generował ruch?

Nie czekaj aż użytkownik trafi na Twoją stronę – znajdź go!

Jeżeli posiadasz stronę na przykład dotyczącą pożyczek, możesz siedzieć z założonymi rękami i czekać aż użytkownicy sami na nią trafią. Biorąc jednak pod uwagę konkurencyjność branży finansowej, może to potrwać długi czas lub wręcz nigdy nie nastąpić. Zamiast czekać, spróbuj dotrzeć do osób, które możesz zainteresować swoją ofertą!

Naturalnie, istnieją portale finansowe na których użytkownicy starają się znaleźć najlepszą pożyczkę dla siebie. Strony te są jednak oblegane przez konkurencję. Znaczy to tyle, że koszt przebicia się przez nią może być bardzo duży. Dlaczego by nie wyprzedzić klienta w jego poszukiwaniach i nie wykorzystać relatywnie taniego sposobu na dotarcie do niego? Co powiedziałbyś, gdyby Twoja zachęta - Twój artykuł - pojawiła się na regionalnym serwisie skupiającym lokalną społeczność? Bardzo prawdopodobne jest, że może się tam znaleźć grupa osób, które będą chciały skorzystać z usług branży finansowej, a dzięki temu z Twojej strony internetowej.

Wystarczy przeprowadzić odpowiedni research i sprawdzić, który obszar Polski lub jaka grupa docelowa ma największą potrzebę skorzystania z Twoich usług, a potem do nich dotrzeć!

Możesz także skorzystać - w sytuacji gdy posiadasz fizyczną lokalizację swojego biznesu - skorzystać z wizytówek w Google Maps. To świetny sposób dotarcia do użytkownika będącego w ruchu! Zobacz jak założyć wizytówkę Google Moja Firma.
 

Artykuł ma zaciekawić od tytułu po ostatni akapit

Jeżeli planujesz stworzyć kolejny artykuł pod tytułem „jaką pożyczkę wybrać” to zdecydowanie odradzam. Zobacz sam, ile jest wyników dla tego zapytania:

Zamiast tworzyć teksty skierowane do jak najszerszej grupy odbiorców, być może warto stworzyć artykuł o bardzo wąskiej tematyce, które to będą miały lepszy współczynnik konwersji? Także promocja takich treści będzie dużo tańsza ze względu na zdecydowanie mniejszą konkurencję.

Warto, aby artykuł tworzony na mocno zawężony temat był w stanie w pełni odpowiedzieć na pytanie użytkownika, a także budował odpowiednią potrzebę, której realizację umożliwi poprzez odwołanie do innej strony. Takie teksty świetnie sprawdzą się w kampaniach Content Marketingowych, ale także na naszej stronie.

Tworząc artykuł o przewrotnym tytule (np. "Jakiej pożyczki NIE wybierać?") lub o tytule obecującym kilka rozwiązań (np. "TOP5 pierwszych darmowych pożyczek") jesteśmy w stanie zainteresować użytkownika zarówno wynikach wyszukiwania, jak i w kanałach social media. Musisz pamiętać tylko, aby tekst posiadał wartość dodaną dla użytkownika oraz był przyjazny SEO.

Jeżeli masz taką możliwość, umieszczaj swoje artykuły w znanych i lubianych serwisach. Sprawi to, że nawet poruszając bardzo delikatną kwestię, jak na przykład pożyczki bez BIK, użytkownik czytając artykuł chętniej podejmie decyzję o skorzystaniu z Twojej oferty.
 

Skoro ruch, to nie linki

Jeszcze do niedawna bardzo popularną metodą na pozyskiwanie linków było tworzenie artykułów o raczej niskiej jakości i dodawanie ich na specjalnie przygotowane strony internetowe (tzw. precle). Dzięki temu możliwe było pozyskanie do strony internetowej kilku linków. Mimo upływu czasu oraz zmian w algorytmie Google część osób wciąż działa w ten sposób. Co więcej, tego typu podejście przesiąka do działań Content Marketingowych. Jeżeli chcesz prawidłowo linkować, przeczytaj nasz artykuł na ten temat: Co dają linki w kampanii content marketingowej.

Jednak zamiast traktować Content Marketing jako sposób na pozyskanie linków, przede wszystkim postaraj się pozyskać z dystrybuowanych artykułów ruch. Umówmy się - praca nad budowaniem wysokiego miejsca w wyszukiwarce jest trudna, czasochłonna oraz potrafi się długo nie zwracać. Podejście do tematu promocji strony jako do próby pozyskania ruchu sprawi, że będziemy dążyć do pozyskania nawet niewielkiej liczby użytkowników zdecydowanych do wykonania konwersji.
 

Dobre treści content marketingowe

Publikowanie treści w ramach Content Marketingu można robić intuicyjnie. Niestety, na dłuższą metę może okazać się, że takie działanie zbuduje w nas przekonanie, że Content Marketing nie działa.

Aby kampania Content Marketingowa przyniosła skutek, należy zastosować taktykę win-win. Korzyść z publikacji masz odnieść Ty, ale również serwis, który tę publikację zamieścił. Dlaczego? Jeżeli przygotujesz ciekawą treść z dobrze opracowanym SEO jest szansa, że poza tym, że artykuł będzie promowany wewnątrz serwisu, pojawi się on w wynikach wyszukiwania. Jeżeli okaże się, że Twój artykuł generuje ruch stronie partnera, może on chcieć, abyś przygotował dla niego kolejne treści. Dodatkowo będziesz mieć stałą promocję swojej strony z artykułu znajdującego się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Staraj się traktować publikacje gościnne jako wstęp do dłuższej i ciekawszej współpracy. Być może okaże się, że dodając jedną publikację odmienisz życie swoje lub partnera, co może przełożyc się także na Twój biznes.
 

Nie bój się multimediów!

Content Marketing to nie tylko treści do czytania. To także infografiki, wideo czy podcasty. Przetestuj, który rodzaj treści będzie najlepszy dla Ciebie. Może zamiast nawiązywać współpracę z portalem, nawiąż współpracę z vlogerem? A może wystarczy umieścić ciekawą prezentację w serwisie slideshare.com?

Zobacz, jaki rodzaj treści najlepiej sprawdzi się u Ciebie! Możesz to zrobić mierząc ruch na swojej stronie z pomocą narzędzi analitycznych. Różne rodzaje treści mogą zaskakująco wpływać na postrzeganie Twojej marki oraz na generowane konwersje.


 

Polecane artykuły
Ikony na stronie i blogu, czyli jak używać piktogramów
Ikona jako narzędzie komunikacji – zastosowanie, rodzaje, bezpłatne źródła

Proste symbole graficzne otaczają nas z każdej strony. Są na tyle rozpowszechnione, że często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak bardzo ułatwiają nam życie. W Internecie i social mediach ikony pełnią równie ważną funkcję co znaki drogowe na jezdni. Komunikują określoną aktywność, oszczędzają nasz czas, i co równie istotne, zwłaszcza z perspektywy content marketingu: wzbogacają treść.

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Doradca

    Ups. Miałem na myśli pożyczki a nie sprzątanie :)
    O myciu okien można pisać dużo.
    Myjemy bez smug, szyby i ramy, konserwujemy uszczelki, czyścimy parapety a gratis podlewamy kwiatki.
    Czyszczenie podłóg, tak samo tylko bez uszczelek. Można wymienić marki pachnideł czyszczących oraz sprzętu, ścierek i mopów użytych do tych prac.
    Co do murowania, dekowania dachów itp. warto zacząć od tego, że prace wykonujemy wyłącznie przed użyciem napojów wyskokowych, w czasie pracy nie zdemolujemy posesji a po pracy uprzątniemy teren. I w tym przypadku warto wskazać na metody, materiały oraz narzędzia.
    Wodolejstwa w tekście raczej nie polecam. Również pochlebstwa lub natrętne sugestie nie są wskazane.
    Ja na ten przykład gdy usłyszę lub przeczytam tekst, że gdy nie kupię czegoś w stylu Rainbow to umrę na alergię albo zarosnę brudem dziękuję i już nie wracam do tematu.

    2015-12-21, 22:38
  • Doradca

    W tej akurat branży nikt KRUKa nie przebije, szkoda mozołu na SEO i ruchy na stronie. Lepiej korzystając z artykułów zmienić branżę :) Ich wartość jest bezcenna.

    2015-12-21, 22:25
  • Maciej Głowski

    Content na witrynie jest bardzo ważny to sprawa oczywista. Pytanie jak go tworzyć by był ciekawy. Często znajomi z innych branż pytają mi się co pisać ciekawego o np. myciu okien i podłóg (firma sprzątająca) albo o dekarstwie, murowaniu (firma budowlana). Przyznam, że mam z tym problem. grafplast.pl

    2015-12-21, 10:07