Gwarancja 36 miesięcy - regulamin dla wydawców

 

  1. Postanowienia ogólne
    1. Niniejszy Regulamin określa warunki udziału Wydawców w programie GWARANCJA 36 MIESIĘCY, oferowanym przez WhitePress. Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku – Białej (43-300), przy ul. Legionów 26/28, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145.
       
    2. Jeżeli w niniejszym dokumencie nie zastrzeżono inaczej, wymienione niżej pojęcia pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

      Dzień roboczy – każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy.

      Gwarancja – usługa polegająca na utrzymaniu zamówionej przez Reklamodawcę publikacji na Portalu Wydawcy przez nieprzerywany okres 36 miesięcy od daty publikacji, realizowana w ramach programu GWARANCJA 36 MIESIĘCY, oferowanego przez WhitePress poprzez odpowiednie funkcjonalności Serwisu.

      Portal – portal internetowy lub blog należący do Wydawcy, którego powierzchnię Wydawca oferuje w ramach Serwisu do udostępnienia w celu publikacji artykułów zamawianych przez Reklamodawców, zgodnie z odpowiednimi postanowieniami Regulaminu Reklamodawcy.

      Publikacja – artykuł sponsorowany lub ekspercki artykuł gościnny w rozumieniu Regulaminu Reklamodawcy, będący przedmiotem zamówienia Reklamodawcy w Serwisie.

      Regulamin – niniejszy Regulamin określający warunki korzystania przez Reklamodawcę z usługi Gwarancji w ramach programu GWARANCJA 36 MIESIĘCY.

      Regulamin Reklamodawcy – dokument regulujący warunki korzystania z Serwisu oraz zamawiania udostępnianych w ramach Serwisu usług przez Reklamodawców, dostępny pod tym linkiem.

      Regulamin Wydawcy – dokument regulujący warunki korzystania z Serwisu oraz świadczenia bądź zamawiania udostępnianych w ramach Serwisu usług przez Wydawców, dostępny pod tym linkiem.

      Reklamacja – procedura, w ramach której Reklamodawca dokonuje zgłoszenia żądania związanego z brakiem dostępności publikacji zgodnie z Gwarancją.

      Reklamodawca – Użytkownik Serwisu będący przedsiębiorcą, którego sytuację reguluje Regulamin Reklamodawcy.

      Serwis – serwis internetowy należący do i udostępniany przez WhitePress pod adresem: whitepress.pl, whitepress.net oraz whitepress.com.

      Umowa – umowa o świadczenie przez Wydawcę usługi Gwarancji, zawierana pomiędzy Wydawcą a WhitePress, na warunkach określonych niniejszym Regulaminem.

      Użytkownik – użytkownik końcowych sieci Internet, odwiedzający Serwis.

      WhitePress – WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku – Białej, przy ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko – Biała, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145.

      Wydawca – Użytkownik Serwisu będący przedsiębiorcą, którego sytuację reguluje Regulamin Wydawcy.

      Wynagrodzenie – wynagrodzenie Wydawcy z tytułu świadczenia usługi Gwarancji, uiszczane na rzecz Wydawcy przez WhitePress.
       
    3. WhitePress świadczy na rzecz Użytkowników Serwisu usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Użytkownikiem a WhitePress. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
       
    4. WhitePress świadczy usługi w zakresie zawierania Umów, rozpatrywania Reklamacji z tytułu zawartych umów o świadczenie usługi Gwarancji oraz wypłaty świadczeń z tytułu zawartych umów o świadczenie usługi Gwarancji.
       
    5. Zawarcie umowy w zakresie korzystania z Usług świadczonych przez WhitePress, o których mowa w ust. 4 powyżej jest możliwe pod warunkiem posiadania podłączonego do sieci Internet komputera klasy PC, Mac lub podobnego, wyposażonego w system operacyjny (Windows, Mac OS, Linux lub podobny) oraz przeglądarkę internetową (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Safari), a także dostępu do konta e-mail.
       
    6. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu Wydawcy.
       
    7. Usługi świadczone przez WhitePress na podstawie Regulaminu przeznaczone są dla osób, które z Usług tych korzystają w celach związanych z własną działalnością gospodarczą i jednocześnie mają one dla niej charakter usług zawodowych. Ilekroć z usług świadczonych przez WhitePress objętych Regulaminem będzie chciał skorzystać Użytkownik, który jest konsumentem lub przedsiębiorcą, dla którego korzystanie z usług świadczonych przez WhitePress nie ma charakteru zawodowego (tzw. quasi-przedsiębiorca), umowy w zakresie usług świadczonych przez WhitePress drogą elektroniczną będą z nim zawierane na warunkach uzgodnionych indywidualnie, z tym zastrzeżeniem, że postanowienia Regulaminu oraz dokumentów, do których Regulamin odsyła, stosuje się wobec takiego Reklamodawcy w zakresie cen oraz – w zależności od indywidualnych ustaleń – odpowiednio w pozostałym zakresie.
       
  2. Warunki Gwarancji
    1. Świadcząc usługę Gwarancji, Wydawca zobowiązuje się do zapewnienia nieprzerywanej dostępności zamówionej przez Reklamodawcę za pośrednictwem Serwisu Publikacji na Portalu Wydawcy przez okres 36 miesięcy od daty publikacji.
       
    2. Udział Wydawcy w programie GWARANCJA 36 MIESIĘCY jest dobrowolny. Wydawca może zadeklarować chęć udziału w programie poprzez odpowiednią funkcjonalność Serwisu.
       
    3. WhitePress ma prawo odmówić zakwalifikowania Wydawcy do udziału w programie GWARANCJA 36 MIESIĘCY. Decyzja dotycząca kwalifikacji Wydawcy, konkretnego Portalu Wydawcy lub konkretnej oferty na Portalu Wydawcy do programu GWARANCJA 36 MIESIĘCY podejmowana jest przez WhitePress w sposób arbitralny, a dokonując kwalifikacji Wydawcy WhitePress kieruje się szeroko pojętym interesem Reklamodawców jako ostatecznych beneficjentów Gwarancji.
       
    4. Z zastrzeżeniem ust. 2.5 poniżej, dostępność Publikacji na Portalu oznacza, że w okresie trwania Gwarancji Publikacja jest widoczna na Portalu Wydawcy, a linki w Publikacji pozostają aktywne i mają niezmienne parametry.
       
    5. Okresy przerwy w dostępności Publikacji objętej Gwarancją na Portalu Wydawcy nie mogą przekraczać jednorazowo 9 (dziewięciu) kolejnych dni. Dla uniknięcia wątpliwości, przypadek niedostępności Publikacji przez okres nieprzekraczający jednorazowo 9 (dziewięciu) kolejnych dni nie stanowi naruszenia warunków zawartej Umowy i nie uprawnia Reklamodawcy do złożenia Reklamacji.
       
    6. W przypadku wykrycia przez WhitePress braku dostępności Publikacji objętej Umową na Portalu Wydawcy, Wydawca jest o tym informowany w formie wiadomości mailowej, przesyłanej na adres e-mail Wydawcy podany w ramach konta Wydawcy w Serwisie. Wydawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za brak aktualizacji swoich danych w Serwisie. Informacja dotycząca braku dostępności danej Publikacji widoczna jest dla Wydawcy także w ramach odpowiedniej funkcjonalności Serwisu.
       
    7. Niezwłocznie po otrzymaniu powiadomienia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Wydawca powinien podjąć działania zmierzające do usunięcia przyczyny braku dostępności Publikacji na jego Portalu.
       
    8. W okresie obowiązywania Umowy, Wydawca ma prawo zmienić adres URL Publikacji objętej Umową, z tym zastrzeżeniem, że do dokonania takiej zmiany Wydawca musi posłużyć się przekierowaniem 301. Taka zmiana nie będzie uważana za naruszenie Umowy.
  3. Umowa
    1. Wydawca za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności Serwisu deklaruje, czy chce brać udział w programie GWARANCJA 36 MIESIĘCY w odniesieniu do wszystkich lub niektórych ze swoich Portali lub wybranych ofert.
       
    2. Z momentem oznaczenia przez Wydawcę chęci przystąpienia do programu GWARANCJA 36 MIESIĘCY, przy danym Portalu Wydawcy w Serwisie widoczna jest dla Reklamodawców informacja o możliwości wykupu Gwarancji.
       
    3. Deklaracja Wydawcy, o której mowa w ust. 3.1 powyżej jest równoznaczna ze złożeniem przez Wydawcę oferty zawarcia Umowy o świadczenie usług Gwarancji.

       
    4. Reklamodawca dokonuje wyboru opcji wykupu Gwarancji na etapie składania zamówienia na Publikację poprzez odpowiednie funkcjonalności Serwisu. Z momentem wykupu Gwarancji przez Reklamodawcę, pomiędzy Wydawcą a WhitePress dochodzi do zawarcia Umowy na warunkach określonych niniejszym Regulaminem.
       
    5. WhitePress ma prawo wykluczenia Wydawcy lub konkretnego Portalu Wydawcy z programu GWARANCJA 36 MIESIĘCY w przypadku, w którym w odniesieniu do danego Portalu Wydawcy, w okresie obowiązywania Gwarancji została zgłoszona i pozytywnie rozpatrzona przynajmniej jedna Reklamacja.
       
    6. Usunięcie przez Wydawcę konta w Serwisie, jak również złożenie przez Wydawcę dyspozycji usunięcia konta w Serwisie, nie wpływa na trwałość zobowiązania zaciągniętego przez Wydawcę w związku z zawarciem Umowy, o której mowa w pkt. 3.4 powyżej. 
       
  4. Wynagrodzenie Wydawcy
    1. Usługa Gwarancji jest odpłatna.
       
    2. Wynagrodzenie Wydawcy z tytułu świadczenia usługi Gwarancji wynosi 15% wartości Publikacji, której dotyczy usługa Gwarancji. Dokładna wysokość Wynagrodzenia zostanie każdorazowo określona w Serwisie w odniesieniu do konkretnej Publikacji.
       
    3. Kwota Wynagrodzenia za świadczenie usługi Gwarancji zostaje automatycznie doliczona do wynagrodzenia Wydawcy z tytułu udostępnienia powierzchni Portalu na potrzeby Publikacji, o którym mowa w Regulaminie Wydawcy.
       
    4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie, do Wynagrodzenia, w tym w zakresie zasad dokonywania wypłaty Wynagrodzenia oraz wystawiania faktury VAT lub rachunku przez Wydawcę, stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu Wydawcy.
       
  5. Reklamacje i wypłata z Reklamacji
    1. W przypadku, gdy Publikacja objęta Umową, w okresie obowiązywania udzielonej Gwarancji, nie będzie dostępna na Portalu Wydawcy w rozumieniu pkt. 2.4 Regulaminu przez okres przekraczający 9 (dziewięć) kolejnych dni, Reklamodawca ma prawo zgłoszenia Reklamacji poprzez odpowiednią funkcjonalność Serwisu.
       
    2. W przypadku, gdy Publikacja objęta Umową, w okresie obowiązywania udzielonej Gwarancji, nie będzie dostępna na Portalu Wydawcy w rozumieniu pkt. 2.4 Regulaminu przez okres przekraczający 9 (dziewięć) kolejnych dni, Reklamodawca ma prawo zgłoszenia Reklamacji poprzez odpowiednią funkcjonalność Serwisu.
       
    3. Reklamacje rozpatrywane są przez WhitePress.
       
    4. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia Reklamacji, Wydawca zobowiązany jest do zwrotu 100% wartości wynagrodzenia Wydawcy z tytułu udostępnienia powierzchni Portalu na potrzeby Publikacji.
       
    5. W przypadku, o którym mowa w ust. 5.4 powyżej, Wynagrodzenie Wydawcy z tytułu świadczonej usługi Gwarancji nie podlega zwrotowi.
       
    6. Z momentem pozytywnego rozpatrzenia Reklamacji, konto Wydawcy w Serwisie zostaje automatycznie obciążone kwotą zwrotu, o której mowa w ust. 5.4 powyżej (dalej: kwota potrącenia). W przypadku, w którym na koncie Wydawcy w Serwisie zgromadzone są niewypłacone środki, kwota potrącenia pomniejsza kwotę środków na koncie Wydawcy. W przypadku braku środków na koncie Wydawcy lub w przypadku, gdy kwota potrącenia jest wyższa niż kwota środków zgromadzonych na koncie Wydawcy w Serwisie, konto Wydawcy zostaje obciążone zadłużeniem, tj. wykazuje wartość ujemną (dalej: kwota obciążenia).
       
    7. Wydawca wyraża niniejszym zgodę na dokonywanie przez WhitePress potrąceń kwot zwrotów z Reklamacji z wynagrodzeniem Wykonawcy z tytułu świadczenia usług określonych w Regulaminie Wydawcy, w sposób opisany w ust. 5.6 powyżej.
       
    8. W sytuacji, gdy na skutek zwrotu z Reklamacji konto Wydawcy w Serwisie zostało obciążone zadłużeniem, WhitePress wzywa Wydawcę do zapłaty kwoty obciążenia. Wydawca zobowiązany jest do dokonania wpłaty kwoty obciążenia poprzez odpowiednią funkcjonalność Serwisu w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania do zapłaty. W przypadku, w którym Wydawca nie wywiąże się ze zobowiązania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, WhitePress uprawniona jest do dokonywania dalszych potrąceń z przyszłym wynagrodzeniem Wydawcy z tytułu świadczenia usług, określonych w Regulaminie Wydawcy.
       
  6. Wyłączenia wypłaty z Reklamacji
    1. Wydawca nie jest zobowiązany do dokonania zwrotu, o którym mowa w pkt. 5.4 Regulaminu powyżej w sytuacji, gdy:
       
      1. Publikacja została usunięta z Portalu przed upływem okresu Gwarancji na żądanie Reklamodawcy, przy czym Wydawca usuwa publikację wyłącznie w sytuacji otrzymania odpowiedniego zlecenia od WhitePress;
      2. Publikacja została usunięta w sytuacji, gdy treść Publikacji naruszała przepisy prawa, a Wydawca został zobowiązany do jej usunięcia na podstawie prawomocnego wyroku sądu lub prawomocnej decyzji organu administracji;
      3. Publikacja została usunięta z powodu celowego działania Reklamodawcy na niekorzyść Wydawcy, np. poprzez nienaturalne linkowanie Publikacji;
      4. Publikacja stała się niedostępna z powodu celowego działania Reklamodawcy lub osób działających w interesie Reklamodawcy, stanowiącego próbę wymuszenia otrzymania zwrotu wartości Publikacji w ramach Gwarancji;
      5. Reklamodawca stał się właścicielem Portalu, na którym opublikowana została Publikacja objęta Umową;
      6. linki w Publikacji przestają być aktywne z tego powodu, że linkowana w Publikacji strona internetowa przestaje istnieć lub, gdy zamieszczone w ramach Publikacji linkowanie jest niezgodne z prawem i zostaje z tego powodu usunięte przez Wydawcę.

       
    2. Wydawca nie jest zobowiązany do dokonania zwrotu, o którym mowa w pkt. 5.4 Regulaminu powyżej także w sytuacji, gdy okres niedostępności Publikacji objętej Umową na Portalu Wydawcy nie przekracza jednorazowo 9 (dziewięciu) kolejnych dni.
       
    3. Kontakt pomiędzy Wydawcą a Reklamodawcą w przedmiocie usługi Gwarancji jest możliwy wyłącznie za pośrednictwem Serwisu. Wydawca nie ma prawa kontaktu z Reklamodawcą z pominięciem WhitePress, chyba, że co innego wynika z postanowień Regulaminu, Regulaminu Wydawcy i/lub Regulaminu Reklamodawcy.
       
  7. Odpowiedzialność
    1. Wydawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie naruszenia Regulaminu oraz warunków Umów zawartych w oparciu o Regulamin, jak również za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zawartej na podstawie Regulaminu Umowy.
       
    2. WhitePress dokłada należytych starań w celu zapewnienia każdorazowej, ciągłej i pełnej dostępności świadczonych usług, nie gwarantuje jednakże i nie odpowiada za ich pełną dostępność oraz zastrzega sobie prawo zmiany, wycofania, zawieszenia lub przerwania dowolnej funkcji lub właściwości świadczonej usługi w dowolnym zakresie i w dowolnym czasie. Zmiana, wycofanie, zawieszenie lub przerwanie dowolnej funkcji lub właściwości świadczonych usług nie wymaga uprzedniego ogłoszenia.
       
    3. WhitePress nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem z usług, w szczególności spowodowane korzystaniem przez Wydawcę lub innych Użytkowników Serwisu z usług świadczonych przez WhitePress niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
       
    4. WhitePress nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zawartej Umowy, jeżeli nastąpiło ono wskutek zdarzeń, których WhitePress przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie przewidzieć lub którym nie mógł zapobiec, jak też wskutek zdarzeń losowych i działania siły wyższej.
       
    5. WhitePress nie odpowiada za efekty korzystania przez Wydawcę z oferowanych przez WhitePress usług, co w szczególności oznacza, że WhitePress w żaden sposób nie gwarantuje efektów w postaci zwiększenia przychodów Wydawców ani nie udziela jakiejkolwiek gwarancji osiągnięcia określonego poziomu obrotu z tytułu zawieranych Umów.
       
    6. W żadnym przypadku odpowiedzialność WhitePress nie obejmuje odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści Wydawcy.
       
  8. Postępowanie reklamacyjne w przedmiocie świadczenia usług drogą elektroniczną
    1. Wszelkie Reklamacje dotyczące świadczenia przez WhitePress usług drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu powinny być zgłaszane za pomocą poczty elektronicznej, na adres: .
       
    2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: datę i czas zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji, adres e-mail wnoszącego reklamację oraz zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń.
       
    3. Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 14 dni po ich otrzymaniu, w kolejności daty wpływu.
       
    4. W przypadku braku możliwości zachowania powyższego terminu Usługodawca informuje o tym fakcie osobę składającą reklamację, podając przyczynę przedłużenia terminu, jak również przewidywany czas udzielenia odpowiedzi.
       
    5. O sposobie rozpatrzenia reklamacji osoba składająca reklamację poinformowana zostanie pocztą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej podany w reklamacji.
       
  9. Postanowienia końcowe
    1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu Wydawców oraz przepisy prawa polskiego.
       
    2. Wszelkie spory między Wydawcą a WhitePress będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia, zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu miejscowo właściwego dla siedziby WhitePress.
       
    3. WhitePress przysługuje prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie z ważnych powodów. O zmianach w Regulaminie Wydawca będzie informowany z co najmniej 7 - dniowym wyprzedzeniem, poprzez przesłanie na jego adres e-mail podany w ramach konta Wydawcy w Serwisie informacji o zmianie.
       
    4. Poprzez przystąpienie do programu GWARANCJA 36 MIESIĘCY, Wydawca oświadcza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego treść.
       
    5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 07.04.2022r.