Wygodna i efektywna kontrola linkowania - nowość w AI Media Plannerze

18 lip 2023

AI Media Planner w WhitePress® właśnie wzbogacił się o kolejną przydatną nowość. Tym razem przygotowaliśmy dla Ciebie funkcję zarządzania linkami w publikacjach. Od teraz możesz zdefiniować typ oraz anchor dla wielu linków w artykułach, wdrożyć strategię typu trust link, podlinkować automatycznie wcześniejsze publikacje lub wzmocnić dowolne adresy URL z zaimportowanej listy.

Wygodna i efektywna kontrola linkowania

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

 

Przez pierwsze 3 miesiące od uruchomienia AI Media Plannera nasze nowe narzędzie przetestowało kilkuset specjalistów. Wielu z nich zadaliśmy pytanie, jakiego elementu brakuje im najbardziej. Okazało się, że chcą oni efektywnie, ale też wygodnie zarządzać 2 i 3 linkiem w publikowanych artykułach. Nasi klienci nie chcą tych linków wpisywać ręcznie. Ma to za nich zrobić algorytm zgodnie z ich wytycznymi. Przy czym te wytyczne mogą być bardzo proste lub całkiem zaawansowane.

 

W odpowiedzi na te oczekiwania rozbudowaliśmy AI Media Planner o nową funkcję, która znacząco ułatwi Twoją pracę. Niezależnie od wspomnianego wcześniej poziomu zaawansowania wytyczne dla copywritera oraz koszyk będą teraz zawierały informacje o tym, jakie linki mają być stosowane w danej publikacji.
 

Zdecyduj, ile linków potrzebujesz

To jakie oferty Wydawców rozpatrujesz przy wyborze miejsc do publikacji, powinno być zależne od tego, ile i jakich linków chcesz zamieścić w publikacjach. Do dzisiaj Twoje sugestie mogły dotyczyć atrybutu follow / nofollow i agresywności linkowania (EML / brand / URL).

WhitePress® rozszerzył możliwość wpisywania oczekiwań, możesz teraz określić:

  • jaki atrybut i jaki rodzaj anchora (jak ma być agresywny: EML, brand, url) ma mieć pierwszy link;
  • czy chcesz w artykule drugi link, czy jest on obowiązkowy oraz jaki ma mieć atrybut i rodzaj anchora;
  • czy chcesz w artykule trzeci link, czy jest on obowiązkowy oraz jaki ma mieć atrybut i rodzaj anchora.

 

Te parametry to jednak nie wszystko! To dopiero początek, gdyż w przypadku 2 i 3 linku masz aż 4 opcje do wyboru.

 

Opcja #1 - Artykuł wzmacnia kilka adresów URL i keywordów z danej strategii

 

Pierwsza opcja jest dla tych, którzy chcą działać optymalnie, realizując daną strategię. Możesz w niej zadecydować, że 2 lub 3 link będzie prowadził do innego adresu URL (i z nastawieniem na inną frazę kluczową) w ramach uruchomionej strategii.

 

Algorytm losuje za każdym razem jaką parę keyword + URL wybrać. Przykładowo, jeżeli dana strategia zaproponowała Ci 30 fraz i 30 różnych adresów URL, to moższ w każdej publikacji linkować do 3 słów kluczowych i odpowiadających im adresów.

 

W tym przypadku może się zdarzyć, że w ramach grupy opublikowanych artykułów pewne keywordy / URL się powtórzą.

Opcja pierwsza dotycząca linkowania

Przykład konfiguracji, w której drugi link będzie wzmacniał inny URL / wyrażenie kluczowe w ramach aktualnej strategii (link oznaczamy jako obowiązkowy, dofollow i typu Exact match)

 

Opcja #2 - Linkujesz swoje poprzednie publikacje - Tier 2

 

Czy warto przy okazji podlinkować poprzednie publikacje? Oczywiście! Dzięki temu drugi lub trzeci link się nie marnuje i wzmacnia Twoje poprzednio opublikowane artykuły. Mamy tu coś w rodzaju Tier 2”, czyli wspierania Twojej strony poprzez linkowanie dodatkowo do wcześniej zlecanych publikacji i to realizowanego bardzo wygodnie.


System zaproponuje Ci poprzednie publikacje, a Ty możesz zaznaczyć / odznaczyć wybrane. Przy tworzeniu wytycznych dla copywritera zostanie wylosowany jeden z opublikowanych artykułów (dla każdego linku) i zostanie dopasowany odpowiedni anchor.

 

Opcja druga dotycząca linków

Przykład konfiguracji linkowania do poprzednich publikacji


 

Opcja #3 - Linkujesz dowolne adresy URL (możliwość importu)

 

Drugi lub trzeci link stosowany w artykułach może pochodzić z zaimportowanej zewnętrznej listy. System dopuszcza plik CSV, którego struktura jest bardzo prosta (dostępny jest przykładowy plik).

 

W tej opcji również możesz wybrać atrybut, sposób linkowania i czy jest to link obowiązkowy, czy „mile widziany”.
 

Opcja #4 - A może link do cenionego źródła (trust link)?

 

Strategia ta polega na dodawaniu naturalnego, niekomercyjnego linku do artykułu. Oparta jest na dwóch koncepcjach:

  1. Dobrze mieć dobre towarzystwo.
  2. Wygląda to naturalnie.

Jeżeli chcesz taki link lub inny zgodny z Twoim opisem, to masz możliwość zastosowania go w swoich artykułach.

 

Przykład wytycznych dla linków trust:

Prosimy o zamieszczenie naturalnego linku z odnośnikiem do źródła, gdzie znajdziemy rozszerzenie omawianych w artykule informacji. Link ten ma prowadzić do strony, która nie jest prowadzona przez konkurencję klienta i najlepiej jeżeli prowadzi do strony urzędowej lub popularnego / opiniotwórczego portalu.
 

Losowanie… i możliwość kontroli

Na etapie wyboru ofert Wydawców algorytm AI Media Planner dobiera sposób linkowania do każdego portalu. W tym procesie opiera się o wytyczne specjalisty SEO oraz losuje linki np. z zaimportowanego pliku lub do poprzednich publikacji.

Jeżeli nie spodoba Ci się sposób linkowania w danym portalu możesz to zmienić już na etapie okna Wybór portali, gdzie udostępniony został przycisk Linkowanie, który otwiera okno edycji parametrów linków.

 

Strategia linkowania z publikacji

 

Edycja sposobu linkowania dla portalu: URL + keyword

 

Wygodny eksport wytycznych

 

Ostatecznie wytyczne do linkowania są dostępne na etapie zatwierdzania koszyka. Tam możesz je sprawdzić i wyeksportować do pliku zewnętrznego XLS (opcja Wytyczne do opracowania treści).

 

Wytyczne do opracowania treści

Bardzo przydatna funkcja eksportu wytycznych i importu treści do publikacji obsługuje również wytyczne do linkowania.


Kolejny krok do poprawy efektywności Twoich działań SEO

Wprowadzenie funkcji kontroli nad linkowaniem w artykułach to krok ku jeszcze większej personalizacji i efektywności strategii SEO dostępnych w AI Media Plannerze. Jesteśmy przekonani, że ta nowa funkcjonalność przyczyni się do zwiększenia skuteczności Twoich działań SEO i pozwoli osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

 

Zachęcamy do wypróbowania i czekamy na Twoją opinię na jej temat!

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.