Influencer marketing
od A do Z

Pierwsza polska książka
o influencer marketingu.
Aż 486 stron za 0 zł
Pobierz e-booka
Co znajdziesz w książce?
4 rozdziały pełne praktycznych wskazówek
Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania marketerów: Jak przygotować skuteczną strategię? Ile kosztuje influencer marketing? Czy warto zatrudnić agencję? Czy lepiej działać in-house? Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?
11 case studies z polskiego rynku
Zebraliśmy case studies kampanii z branż takich jak: finanse, turystyka, technologie, moda czy FMCG. Pokazujemy zasięgi, ROI, koncepcje kreatywne i odpowiadamy na pytanie, czy influencer marketing sprzedaje.
Influencer WhiteList – blisko 200 influencerów
Stworzyliśmy naszą WhiteListę polskich influencerów. W zestawieniu znajdziesz blogerów, instagramerów i youtuberów z ponad 22 kategorii, którzy wyróżniają się jakością tworzonego contentu i zaangażowaniem odbiorców.
36 wypowiedzi ekspertów
Zaprosiliśmy do współpracy ekspertów – influencerów, marketerów, twórców narzędzi, organizatorów eventów branżowych. Efektem tej współpracy są merytoryczne i oparte na praktycznym doświadczeniu komentarze.
Dlaczego warto mieć tę książkę?
Zaoszczędzisz
pieniądze!
Przeanalizowaliśmy setki kampanii influencer marketingowych. Zebraliśmy wskazówki, które uchronią Cię przed przepaleniem budżetu. Dzięki nim wyciśniesz 100% ze swoich kampanii.
Odkryjesz świetne
narzędzia!
Wskażemy Ci narzędzia, dzięki którym wybierzesz odpowiednich influencerów i przeanalizujesz efekty kampanii. Dzięki nim uchronisz się przed fake influencerami i zaoszczędzisz ogrom czasu na koordynacji działań z twórcami.
Poznasz najnowsze
trendy!
W końcu otrzymasz badania i komentarze dotyczące tylko polskiego rynku! W książce zamieszczamy wyniki badania "Influencer marketing 2019 – efektywność i trendy" przeprowadzonego wśród marketerów współpracujących z influencerami.
Autorzy

Patrycja Górecka-Butora
Od roku prowadzi autorski projekt edukacyjny Akademia WhitePress® i szkoli z influencer marketingu. Jako Head of Influencer Marketing rozwijała dział influencer marketingu w platformie WhitePress®. Koordynowała kampanie dla takich marek jak Allegro, Netto, Purina czy BP. Była odpowiedzialna za obsługę kluczowych klientów, agencji i domów mediowych. Wykładowca na kierunkach Social Media&Content Marketing na AGH oraz Social Media Manager na WSEI. Prelegent na licznych konferencjach branżowych, m.in. Golden Marketing Conference, SeeBloggers i Influencers Day. Miłośniczka egzotycznych podróży na własną rękę.

Paweł Strykowski
Pomysłodawca i CEO firmy WhitePress®, jednej z pierwszych w Polsce platform optymalizujących realizację kampanii content i influencer marketingowych, która rozpoczyna podbój rynków zagranicznych. Studiował zanim jeszcze napisał maturę, obronił doktorat w wieku 23 lat. W biznesie stawia na rozwój i optymalizację, jest zawsze na bieżąco z trendami w marketingu i SEO. Seryjny przedsiębiorca. Wyzwania zmienia w cele, a cele w działania. Żyje z pasją – nowoczesne technologie, fotografia, literatura i squash to tylko niektóre z jego licznych zainteresowań.

Katarzyna Biegun
Influencer&Digital Marketing Manager w WhitePress®. Świat mediów społecznościowych bierze pod lupę na branżowych eventach i konferencjach w kraju i za granicą. Instagram'a i Facebook'a zna na wylot. Umiejętnie łączy pasję z pracą. Realizowała kampanie z mikroinfluenerami oraz z najbardziej wpływowymi influencerami w Polsce, m.in. dla marek: Yves Rocher, Alior Bank, Mastercard, Allegro czy PEPCO. W życiu prywatnym miłośniczka mody i odpowiedzialna konsumentka; po godzinach udziela się w organizacji Fashion Revolution. Promuje transparentność produkcji w branży odzieżowej oraz ideę slow fashion.
Oni przeczytali i polecają
Opinie pochodzą od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są zbierane, weryfikowane i publikowane zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania  unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.
Sprzedaż książki została zakończona.
Pobierz e-booka
Spis treści
Rozdział I: Influencer marketing teoretycznie
W tym rozdziale poznasz historię influencer marketingu, najnowsze trendy i wyniki badań na temat efektywności kampanii z twórcami, które przeprowadziliśmy wśród 400 marketerów.
  • Geneza influencer marketingu – dlaczego influencerzy są popularni?
  • Influencer marketing w liczbach – efektywność i trendy 2019
  • Od nanoinfluencera do celebryty – typy influencerów
  • Korzyści z influencer marketingu
  • Generacja Z a influencerzy
Rozdział II: Influencer marketing praktycznie – kampania w 10 krokach
W tym rozdziale przeprowadzimy Cię przez 10 etapów kampanii influencer marketingowej, pobierz darmowe szablony umów, poznaj narzędzia, stwórz strategię dla własnej marki i naucz się mierzyć efekty.
  • Krok 1 – stwórz strategię
  • Krok 2 – zdecyduj, czy działasz z agencją, czy in-house
  • Krok 3 – korzystaj z monitoringu Internetu
  • Krok 4 – wybierz odpowiednie kanały i formaty
  • Krok 5 – przygotuj brief
  • Krok 6 – wybierz i zweryfikuj influencerów
  • Krok 7 – rozmawiaj, publikuj, promuj
  • Krok 8 – działaj zgodnie z prawem. Umowy, podatki, rozliczenia
  • Krok 9 – zapłać. Ile kosztuje influencer marketing?
  • Krok 10 – mierz efekty
Rozdział III: Influencer marketing w szczegółach
Kolejny rozdział pozwoli Ci wycisnąć z influencer marketingu jeszcze więcej korzyści. Podpowiemy Ci jak łączyć różne działania i jak prowadzić kampanię w konkretnych branżach.
  • SEO a influencer marketing
  • Content marketing a influencer marketing
  • Event marketing i influencerzy
  • Akcje CSR i influencerzy
  • Influencer marketing w branży turystycznej
  • Influencer marketing w branży technologicznej
  • Influencer marketing w branży beauty
  • Influencer marketing w branży finansowej
  • Influencer marketing w branży FMCG
  • Influencer marketing w małych i średnich przedsiębiorstwach
  • Influencer marketing w trudnych branżach
Rozdział IV: Influencer marketing na dokładkę
Ten rozdział to zbiór dobrych praktyk współpracy. Dodatkowo polecamy eventy influencerskie i podpowiadamy jak prowadzić działania z twórcami na rynkach zagranicznych.
  • Influencer marketing na rynku globalnym
  • Eventy influencerskie w Polsce
  • Dobre praktyki. Długofalowa współpraca z influencerami
  • Własne projekty influencerów – czy warto je wspierać?
  • Kryzysy w influencer marketingu
Case studies z polskiego rynku
Influencer WhiteList
Najbardziej inspirujący influencerzy w Polsce. Topowe i dobrze znane nazwiska oraz rokujący mikroinfluencerzy działający w niszowych tematykach. Zestawienie zawiera twórców, którzy wyróżniają się pod względem rzetelności, profesjonalizmu i skuteczności we współpracy. Analizę danych przygotowali Newspoint oraz Instytut Monitorowania Mediów.
Newspoint IMM
W zestawieniu znaleźli się m.in.
Blisko 200 influencerów podzieliliśmy na 22 kategorie tematyczne
Beauty
Beauty
Biznes i prawo
Biznes i prawo
DIY
DIY
Dom i wnętrza
Dom i wnętrza
Edukacja i nauka
Edukacja i nauka
Finanse i oszczędzanie
Finanse i oszczędzanie
Fotografia
Fotografia
Gaming
Gaming
Książki i filmy
Książki i filmy
Kulinaria i vege
Kulinaria i vege
Lifestyle
Lifestyle
Moda
Moda
Motoryzacja
Motoryzacja
Muzyka
Muzyka
Ogrodnictwo i przyroda
Ogrodnictwo i przyroda
Parenting
Parenting
Podróże
Podróże
Rozrywka
Rozrywka
Social media, PR i marketing
Social media, PR i marketing
Sport i fitness
Sport i fitness
Technologia i mobile
Technologia i mobile
Zdrowie i dieta
Zdrowie i dieta
Komentarze 36 ekspertów
W książce znajdziesz komentarze, wskazówki i opisy kampanii od 36 praktyków z branży. W tworzeniu książki wsparli nas m.in. Influencerzy, marketerzy, twórcy narzędzi i organizatorzy eventów influencerskich.
Ewa Grzelakowska-Kostoglu Youtuberka - Red Lipstick Monster
Rafał Myśliński i Kamil Natil Autorzy Suchara Codziennego
Dominik Dróżdż Marketing Director CEE w NA-KD.com
Karolina Gliniecka Autorka bloga charlizemystery.com
Ola Gościniak Autorka bloga Jestem Interaktywna
Justyna Borkowska Kierownik ds. Digital Marketingu w Play
Anna Zając Współorganizatorka SeeBloggers
Karolina Kosno Communication Manager w Coffeedesk
Łukasz Turkowski Vice President, Sales Director w Gameset
Jagoda Prętnicka-Markiewicz Head of PR & Comm CEE w Sentione
Krzysztof Budzyński Account Manager w Hash.fm
Paulina Michalik Senior Marketing Specialist w ASUS
Zuzia Biegun Instagramerka zuzi.bi
Mateusz Górski Executive Director w Patronite
Piotr Stolarczyk Radca Prawny w Kancelaria Stolarczyk
Łukasz Kielban Autor bloga Czas Gentlemanów
Konrad Kruczkowski Autor bloga Halo Ziemia
Maciej Samcik Autor bloga Subiektywnie o finansach
Marcin Nowak Autor bloga Gdziewyjechac.pl
Ilona Kostecka Autorka bloga mumandthecity.pl
Robert Stalmach CEO Newspoint
Sandra Honkisz Influencer Marketing Manager w WhitePress
Tomasz Biegun Head of SEO w WhitePress
Aneta Kotkowska Content marketing specialist w WhitePress
Anna Jaroszewska Head of content marketing w WhitePress
Magdalena Urbaniak Brand Manager w Brand24
Piotr Kostecki Założyciel Influencer Live Poznań
Maciej Mazurek Autor bloga Zuch.media
Agnieszka Żur Marketing Expert w ING Bank Śląski
Tomasz Bąk Strategic Marketing Head, Digital Marketing w Citi Handlowy
Joanna Grabowska Social Media and Brand Manager w Citi Handlowy
Justyna Bajowska Social Media Expert w adCookie
Małgorzata Cozac-Babiarz Specjalista ds. Influencer Marketingu w Cyfrowa Foto Sp. z o.o.
Antonina Grzelak Marketing Manager w notiOne
Ariel Nosal Kierownik działu e-commerce SFD
Magdalena Tokaj Kierownik ds. badań IMM
Zobacz pozostałych ekspertów
Pobierz e-book
influencer marketing od A do Z (486 stron)
i zapisz się do naszego newslettera – będziesz otrzymywał informacje o najnowszych artykułach. Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Pobranie e-booka jest zupełnie darmowe, każdy może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji newslettera bazy wiedzy WhitePress.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich ich podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Podanie danych osobowych, takich jak adres e-mail w powyższym formularzu jest dobrowolne, lecz konieczne, aby otrzymać nieodpłatną licencję niewyłączną na korzystanie z oferowanego e-booka. Państwa dane będą przetwarzane w celu udostępnienia publikacji elektronicznej oraz w celach marketingowych prowadzonych przez WhitePress sp. z o.o. i jej zaufanych partnerów handlowych.

Zapisując się na newsletter, wyrażacie Państwo zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną od WhitePress sp. z o.o. oraz jej partnerów. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest uzasadniony interes Administratora i jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Przesłanie formularza jest równoznaczne z akceptacją Polityki Prywatności.

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych przez WhitePress sp. z o.o., w tym także przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
Partnerzy i patroni medialni