Influencer marketing
od A do Z

Pierwsza polska książka
o influencer marketingu.
Aż 486 stron za 0 zł
Pobierz e-booka
Co znajdziesz w książce?
4 rozdziały pełne praktycznych wskazówek
Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania marketerów: Jak przygotować skuteczną strategię? Ile kosztuje influencer marketing? Czy warto zatrudnić agencję? Czy lepiej działać in-house? Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?
11 case studies z polskiego rynku
Zebraliśmy case studies kampanii z branż takich jak: finanse, turystyka, technologie, moda czy FMCG. Pokazujemy zasięgi, ROI, koncepcje kreatywne i odpowiadamy na pytanie, czy influencer marketing sprzedaje.
Influencer WhiteList – blisko 200 influencerów
Stworzyliśmy naszą WhiteListę polskich influencerów. W zestawieniu znajdziesz blogerów, instagramerów i youtuberów z ponad 22 kategorii, którzy wyróżniają się jakością tworzonego contentu i zaangażowaniem odbiorców.
36 wypowiedzi ekspertów
Zaprosiliśmy do współpracy ekspertów – influencerów, marketerów, twórców narzędzi, organizatorów eventów branżowych. Efektem tej współpracy są merytoryczne i oparte na praktycznym doświadczeniu komentarze.
Dlaczego warto mieć tę książkę?
Zaoszczędzisz
pieniądze!
Przeanalizowaliśmy setki kampanii influencer marketingowych. Zebraliśmy wskazówki, które uchronią Cię przed przepaleniem budżetu. Dzięki nim wyciśniesz 100% ze swoich kampanii.
Odkryjesz świetne
narzędzia!
Wskażemy Ci narzędzia, dzięki którym wybierzesz odpowiednich influencerów i przeanalizujesz efekty kampanii. Dzięki nim uchronisz się przed fake influencerami i zaoszczędzisz ogrom czasu na koordynacji działań z twórcami.
Poznasz najnowsze
trendy!
W końcu otrzymasz badania i komentarze dotyczące tylko polskiego rynku! W książce zamieszczamy wyniki badania "Influencer marketing 2019 – efektywność i trendy" przeprowadzonego wśród marketerów współpracujących z influencerami.
Autorzy

Patrycja Górecka-Butora
Od roku prowadzi autorski projekt edukacyjny Akademia WhitePress® i szkoli z influencer marketingu. Jako Head of Influencer Marketing rozwijała dział influencer marketingu w platformie WhitePress®. Koordynowała kampanie dla takich marek jak Allegro, Netto, Purina czy BP. Była odpowiedzialna za obsługę kluczowych klientów, agencji i domów mediowych. Wykładowca na kierunkach Social Media&Content Marketing na AGH oraz Social Media Manager na WSEI. Prelegent na licznych konferencjach branżowych, m.in. Golden Marketing Conference, SeeBloggers i Influencers Day. Miłośniczka egzotycznych podróży na własną rękę.

Paweł Strykowski
Pomysłodawca i CEO firmy WhitePress®, jednej z pierwszych w Polsce platform optymalizujących realizację kampanii content i influencer marketingowych, która rozpoczyna podbój rynków zagranicznych. Studiował zanim jeszcze napisał maturę, obronił doktorat w wieku 23 lat. W biznesie stawia na rozwój i optymalizację, jest zawsze na bieżąco z trendami w marketingu i SEO. Seryjny przedsiębiorca. Wyzwania zmienia w cele, a cele w działania. Żyje z pasją – nowoczesne technologie, fotografia, literatura i squash to tylko niektóre z jego licznych zainteresowań.

Katarzyna Biegun
Influencer&Digital Marketing Manager w WhitePress®. Świat mediów społecznościowych bierze pod lupę na branżowych eventach i konferencjach w kraju i za granicą. Instagram'a i Facebook'a zna na wylot. Umiejętnie łączy pasję z pracą. Realizowała kampanie z mikroinfluenerami oraz z najbardziej wpływowymi influencerami w Polsce, m.in. dla marek: Yves Rocher, Alior Bank, Mastercard, Allegro czy PEPCO. W życiu prywatnym miłośniczka mody i odpowiedzialna konsumentka; po godzinach udziela się w organizacji Fashion Revolution. Promuje transparentność produkcji w branży odzieżowej oraz ideę slow fashion.
Oni przeczytali i polecają
Opinie pochodzą od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są zbierane, weryfikowane i publikowane zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania  unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta.
Sprzedaż książki została zakończona.
Pobierz e-booka
Spis treści
Rozdział I: Influencer marketing teoretycznie
W tym rozdziale poznasz historię influencer marketingu, najnowsze trendy i wyniki badań na temat efektywności kampanii z twórcami, które przeprowadziliśmy wśród 400 marketerów.
  • Geneza influencer marketingu – dlaczego influencerzy są popularni?
  • Influencer marketing w liczbach – efektywność i trendy 2019
  • Od nanoinfluencera do celebryty – typy influencerów
  • Korzyści z influencer marketingu
  • Generacja Z a influencerzy
Rozdział II: Influencer marketing praktycznie – kampania w 10 krokach
W tym rozdziale przeprowadzimy Cię przez 10 etapów kampanii influencer marketingowej, pobierz darmowe szablony umów, poznaj narzędzia, stwórz strategię dla własnej marki i naucz się mierzyć efekty.
  • Krok 1 – stwórz strategię
  • Krok 2 – zdecyduj, czy działasz z agencją, czy in-house
  • Krok 3 – korzystaj z monitoringu Internetu
  • Krok 4 – wybierz odpowiednie kanały i formaty
  • Krok 5 – przygotuj brief
  • Krok 6 – wybierz i zweryfikuj influencerów
  • Krok 7 – rozmawiaj, publikuj, promuj
  • Krok 8 – działaj zgodnie z prawem. Umowy, podatki, rozliczenia
  • Krok 9 – zapłać. Ile kosztuje influencer marketing?
  • Krok 10 – mierz efekty
Rozdział III: Influencer marketing w szczegółach
Kolejny rozdział pozwoli Ci wycisnąć z influencer marketingu jeszcze więcej korzyści. Podpowiemy Ci jak łączyć różne działania i jak prowadzić kampanię w konkretnych branżach.
  • SEO a influencer marketing
  • Content marketing a influencer marketing
  • Event marketing i influencerzy
  • Akcje CSR i influencerzy
  • Influencer marketing w branży turystycznej
  • Influencer marketing w branży technologicznej
  • Influencer marketing w branży beauty
  • Influencer marketing w branży finansowej
  • Influencer marketing w branży FMCG
  • Influencer marketing w małych i średnich przedsiębiorstwach
  • Influencer marketing w trudnych branżach
Rozdział IV: Influencer marketing na dokładkę
Ten rozdział to zbiór dobrych praktyk współpracy. Dodatkowo polecamy eventy influencerskie i podpowiadamy jak prowadzić działania z twórcami na rynkach zagranicznych.
  • Influencer marketing na rynku globalnym
  • Eventy influencerskie w Polsce
  • Dobre praktyki. Długofalowa współpraca z influencerami
  • Własne projekty influencerów – czy warto je wspierać?
  • Kryzysy w influencer marketingu
Case studies z polskiego rynku
Influencer WhiteList
Najbardziej inspirujący influencerzy w Polsce. Topowe i dobrze znane nazwiska oraz rokujący mikroinfluencerzy działający w niszowych tematykach. Zestawienie zawiera twórców, którzy wyróżniają się pod względem rzetelności, profesjonalizmu i skuteczności we współpracy. Analizę danych przygotowali Newspoint oraz Instytut Monitorowania Mediów.
Newspoint IMM
W zestawieniu znaleźli się m.in.
Blisko 200 influencerów podzieliliśmy na 22 kategorie tematyczne
Beauty
Beauty
Biznes i prawo
Biznes i prawo
DIY
DIY
Dom i wnętrza
Dom i wnętrza
Edukacja i nauka
Edukacja i nauka
Finanse i oszczędzanie
Finanse i oszczędzanie
Fotografia
Fotografia
Gaming
Gaming
Książki i filmy
Książki i filmy
Kulinaria i vege
Kulinaria i vege
Lifestyle
Lifestyle
Moda
Moda
Motoryzacja
Motoryzacja
Muzyka
Muzyka
Ogrodnictwo i przyroda
Ogrodnictwo i przyroda
Parenting
Parenting
Podróże
Podróże
Rozrywka
Rozrywka
Social media, PR i marketing
Social media, PR i marketing
Sport i fitness
Sport i fitness
Technologia i mobile
Technologia i mobile
Zdrowie i dieta
Zdrowie i dieta
Komentarze 36 ekspertów
W książce znajdziesz komentarze, wskazówki i opisy kampanii od 36 praktyków z branży. W tworzeniu książki wsparli nas m.in. Influencerzy, marketerzy, twórcy narzędzi i organizatorzy eventów influencerskich.
Ewa Grzelakowska-Kostoglu Youtuberka - Red Lipstick Monster
Rafał Myśliński i Kamil Natil Autorzy Suchara Codziennego
Dominik Dróżdż Marketing Director CEE w NA-KD.com
Karolina Gliniecka Autorka bloga charlizemystery.com
Ola Gościniak Autorka bloga Jestem Interaktywna
Justyna Borkowska Kierownik ds. Digital Marketingu w Play
Anna Zając Współorganizatorka SeeBloggers
Karolina Kosno Communication Manager w Coffeedesk
Łukasz Turkowski Vice President, Sales Director w Gameset
Jagoda Prętnicka-Markiewicz Head of PR & Comm CEE w Sentione
Krzysztof Budzyński Account Manager w Hash.fm
Paulina Michalik Senior Marketing Specialist w ASUS
Zuzia Biegun Instagramerka zuzi.bi
Mateusz Górski Executive Director w Patronite
Piotr Stolarczyk Radca Prawny w Kancelaria Stolarczyk
Łukasz Kielban Autor bloga Czas Gentlemanów
Konrad Kruczkowski Autor bloga Halo Ziemia
Maciej Samcik Autor bloga Subiektywnie o finansach
Marcin Nowak Autor bloga Gdziewyjechac.pl
Ilona Kostecka Autorka bloga mumandthecity.pl
Robert Stalmach CEO Newspoint
Sandra Honkisz Influencer Marketing Manager w WhitePress
Tomasz Biegun Head of SEO w WhitePress
Aneta Kotkowska Content marketing specialist w WhitePress
Anna Jaroszewska Head of content marketing w WhitePress
Magdalena Urbaniak Brand Manager w Brand24
Piotr Kostecki Założyciel Influencer Live Poznań
Maciej Mazurek Autor bloga Zuch.media
Agnieszka Żur Marketing Expert w ING Bank Śląski
Tomasz Bąk Strategic Marketing Head, Digital Marketing w Citi Handlowy
Joanna Grabowska Social Media and Brand Manager w Citi Handlowy
Justyna Bajowska Social Media Expert w adCookie
Małgorzata Cozac-Babiarz Specjalista ds. Influencer Marketingu w Cyfrowa Foto Sp. z o.o.
Antonina Grzelak Marketing Manager w notiOne
Ariel Nosal Kierownik działu e-commerce SFD
Magdalena Tokaj Kierownik ds. badań IMM
Zobacz pozostałych ekspertów
Pobierz e-book
influencer marketing od A do Z (486 stron)
i zapisz się do naszego newslettera – będziesz otrzymywał informacje o najnowszych artykułach. Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Pobranie e-booka jest zupełnie darmowe, każdy może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji newslettera bazy wiedzy WhitePress.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Partnerzy i patroni medialni