FAQ


Poniżej publikujemy odpowiedzi na często zadawane pytania. Zapraszamy także do zapoznania się z instrukcją platformy WhitePress.
 

WhitePress

?Czym jest platforma WhitePress?

Platforma WhitePress jest pośrednikiem pomiędzy Reklamodawcami a Wydawcami portali i stron internetowych. Pośredniczy w publikacji artykułów sponsorowanych lub eksperckich.

Artykuły sponsorowane

Redakcja WhitePress uzgodniła z Wydawcami wielu dobrych stron internetowych warunki i koszty publikacji artykułów sponsorowanych dla Reklamodawców.

Reklamodawca po zalogowaniu się do systemu może zdecydować się na publikację artykułu w wybranych serwisach. Proces przeglądu serwisów oraz ich parametrów jest bardzo wygodny. Jeżeli Reklamodawca ma problem z przygotowaniem tekstu (lub jego wielu wersji), nasi dziennikarze odpłatnie w tym pomagają.

Reklamodawca płaci za publikację przelewem na konto WhitePress. Wydawca otrzymuje wynagrodzenie natychmiast po umieszczeniu artykułu sponsorowanego.

Artykuły sponsorowane mogą być wspomagane wpisami na portalach społecznościowych.

Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie to obiektywne, wartościowe teksty (zawierające grafiki, infografiki itd.), przygotowane przez Reklamodawcę. Nie zawierają one treści reklamowych, a jedynie podpis firmy, która je przygotowała (nazwa, imię i nazwisko autora, link do strony).

Artykuły takie są wartościowe dla Wydawcy, gdyż przekazują unikalną i praktyczną wiedzę. Dla Reklamodawcy są dobrą formą Public Relation. Zawierają także link pozycjonujący, a tym samym stanowią wsparcie dla SEO.

Za artykuły eksperckie Wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia. Od jednej ze stron pobierana jest tylko opłata manipulacyjna w wysokości 15 zł.

Platforma umożliwia:

  • Publikację informacji o zapotrzebowaniu na artykuły eksperckie zgłoszonym przez Wydawców (budowanie bazy i jej rozsyłka do Reklamodawców)
  • Publikację bazy artykułów eksperckich przygotowanych przez Reklamodawców (wysyłka informacji o nowych artykułach do Wydawców )
?Jakie są różnice pomiędzy eksperckimi artykułami gościnnymi a artykułami sponsorowanymi?

Artykuły sponsorowane

Eksperckie artykuły gościnne

Wydawca otrzymuje wynagrodzenie Wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia
Artykuł zawiera treści reklamowe Treść jest obiektywna i nie zawiera komunikatów reklamowych
W treści może znajdować się wiele linków prowadzących do Reklamodawcy Jedyny link do Reklamodawcy znajduje się w stopce
Linki mogą być praktycznie dowolne Link tylko "brandowy"
Według Google linki powinny być nofollow Link według Google może być dofollow
Mniejsze wymagania co do jakości artykułu Artykuł musi być ciekawy i zawierać wiedzę praktyczną

 

?Na czym polega ocena portalu przez redakcję WhitePress?

Redakcja WhitePress przegląda każdą stronę zgłoszoną przez Wydawcę i nadaje jej dwie oceny.

Najpierw dokonywana jest weryfikacja, czy strona internetowa jest wartościowa pod względem merytorycznym, czyli:

  • ma unikalne, aktualne, ciekawe treści
  • jest opiniotwórcza
  • jest popularna, czytana, komentowana, cytowana
  • nie narusza prawa polskiego
  • ma moduł związany z artykułami, spełnia wymagania formalne

Redakcja ocenia też wartość merytoryczną strony w punktacji 0-10.

Ocena "0" oznacza niedopuszczenie serwisu do współpracy.

Następnie poddawana jest ocenie część wizualna i techniczna serwisu, czyli:

  • wygląd strony
  • staranność publikacji treści
  • ergonomia serwisu
  • optymalizacja strony pod względem SEO
  • dostępność i szybkość ładowania się strony
  • widoczność serwisu w różnych przeglądarkach oraz w wersji mobilnej
  • bezpieczeństwo serwisu

Redakcja ocenia wartość wizualną i techniczną strony w punktacji 0-10.

Ocena ''0" oznacza niedopuszczenie serwisu do współpracy.

Nadanie oceny "0" zawsze jest poparte uzasadnieniem.

Wydawca może wnosić o ponowną ocenę strony po jej zmodyfikowaniu.

?Jakie są wymagania techniczne wobec artykułów?

Standardem jest następująca struktura artykułu:

  • krótki tytuł (rzeczowy, wskazujący na treść)
  • zajawka (wstępny tekst opisujący treść - lead) - około 10 słów
  • treść artykułu z osobnym wstępem
  • przynajmniej jedno zdjęcie (JPG - krótszy bok od 400 px, dłuższy maksymalnie 1500 px)
  • podpis pod artykułem
  • długość od 2000 do 8000 znaków (artykuł sponsorowany), 3000 do 8000 znaków (artykuł ekspercki)

Uwaga: wymagania mogą być różne w zależności od portalu wydawcy.


Wymagania subiektywne:

  • bez błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych, stylistycznych
  • tylko teksty mające sens, poruszające konkretną kwestię
  • dłuższe teksty podzielone na sekcje, ze śródtytułami
  • nie przyjmujemy tekstów synonimizowanych!
?Czy można być jednocześnie Wydawcą i Reklamodawcą?

Tak. Jeżeli ktoś posiada serwisy spełniające odpowiednie warunki, a zarazem chce reklamować usługi, strony, produkty czy firmę, to może być zarazem Wydawcą i Reklamodawcą.

Panel do obsługi transakcji jest wtedy wspólny.

?Jakie informacje o stronie Wydawcy widzi Reklamodawca?

Redakcja WhitePress dokonuje bardzo starannej oceny każdej strony internetowej. Zbierane i publikowane są informacje o:

  • tematyce serwisu
  • rodzaju serwisu (blog, strona, portal, inne)
  • regionie, w którym jest czytany
  • oglądalności (UU oraz odwiedziny)
  • profilach na FB, G+
  • warunkach i kosztach współpracy

Dodatkowo serwis otrzymuje ogólną ocenę jakościową na podstawie wyglądu, ergonomii, spójności tematów.

Podawane są także dane o parametrach SEO (PR, BL, Site).

Artykuły a SEO

?Czy artykuły sponsorowane są bezpieczną formą SEO?

Możliwości

W platformie WhitePress dopuszczamy dodawanie linków dofollow w artykułach sponsorowanych. Wydawca danego portalu może jednak taką możliwość zablokować (na etapie rejestracji portalu).

Podczas weryfikacji artykułów do publikacji zwracana jest też uwaga na formę artykułów, w przypadku tekstów z dużą liczbą linków pozycjonujących redakcja WhitePress i Wydawca mogą odrzucić możliwość publikacji.

Stanowisko Google na temat linków z artykułów sponsorowanych

W 2013 roku Google dość jednoznacznie orzekło (publikacja z dnia 23.02.2013 Matta Cutsa na Twitterze), że linki z artykułów sponsorowanych powinny być nofollow. Wtedy też nastąpiło ukaranie firmy Interflory za pozycjonowanie oparte głównie na  linkach dofollow.

Później Google podało nowe przykłady linków, które naruszają wytyczne. Są to:

  • duża liczba artykułów sponsorowanych lub gościnnych wpisów z linkami zawierającymi wiele słów kluczowych w tekście kotwicy,
  • artykuły sponsorowane lub reklamy natywne w przypadku otrzymywania płatności za artykuły, które zawierają linki przekazujące PageRank,
  • Linki ze zoptymalizowanym tekstem kotwicy w artykułach lub publikacjach prasowych rozpowszechnianych w innych witrynach.

Jak widać, powyższe zapisy nie są takie restrykcyjne. Na pewno:

  • nie należy opierać linkowania tylko o takie artykuły,
  • warto dawać linki brandowe, naturalne,
  • warto róźnicować linki dofollow i nofollow.

Wydaje się, że przy takich założeniach tego typu działania są mało ryzykowne.

Co przemawia za dodawaniem linków w artykułach sponsorowanych:

  • publikowane linki znajdują się na zaufanych, popularnych stronach,
  • takie artykuły są zamieszczone na portalach dopasowanych do treści tematów artykułów,
  • takie artykuły są czytane i przekazują PR oraz naturalnych ruch,
  • artykuły zostają na długo w archiwum strony i linki nie znikają,
  • opłata jest jednorazowa, choć stosunkowo wysoka.

Źródła informacji:

http://www.silesiasem.pl/google-zabronil-kolejnych-metod-zdobywania-linkow-z-artykulow

http://blog.seo-profi.pl/google-ostrzega-przed-artykulami-sponsorowanymi-i-karze-interfore/

http://blog.performancemedia.pl/seo/linki-z-komunikatow-prasowych-stanowisko-google

?Czy eksperckie artykuły gościnne są bezpieczną formą SEO?

Zdecydowanie TAK!

Idea powstania platformy WhitePress związana jest z bardzo restrykcyjnymi wymogami Google odnośnie zdobywania linków. Eksperckie artykuły gościnne wydają się być jedną z nielicznych możliwości publikowania takich linków. Aby tak się stało, muszą być spełnione następujące założenia:

  • artykuł musi być ciekawy, obiektywny, bez treści reklamowych,
  • wydawca nie może otrzymać jakiejkolwiek formy wynagrodzenia za publikację,
  • link (brandowy) może znajdować się tylko w podpisie autora.

Dokładnie taką formę mają artykuły eksperckie dopuszczane przez platformę WhitePress.

Nasza idea: praktycy dzielą się dobrą wiedzą, a Wydawcy zyskują dobre treści.

Platforma WhitePress pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł brutto. Domyślnie jest nią obciążany Reklamodawca, ale może on stwierdzić, że nie chce płacić. Wtedy warunkiem pobrania takiego artykuły przez Wydawcę jest opłacenie tej kwoty.

Pragniemy zauważyć, że główną funkcją eksperckich artykułów gościnnych jest PR i ruch na stronie. Jeżeli artykuł umieszczony jest na dobrej i popularnej stronie, to taka publikacja buduje prestiż autora i daje sprofilowany ruch.

Wydawcy

?Kto może zostać Wydawcą WhitePress?

Wydawcą może być właściciel portalu, strony lub bloga internetowego, spełniającego warunki jakościowe. Aby strona została dodana do systemu, Wydawca musi podać informacje o tematyce, oglądalności i profilach społecznościowych.

Następnie serwis oceniany jest przez redakcję WhitePress. Przyjmujemy, że nie interesują nas strony o oglądalności poniżej 2500 UU miesięcznie. Nie będą także akceptowane serwisy zaniedbane, nieaktualizowane, zaśmiecone płatnymi lub agresywnymi linkami. Podczas oceny serwisu bierzemy pod uwagę jego wygląd, staranność dobieranych tekstów i widoczność w przeglądarce Google.

Analizujemy także podstawowe wskaźniki SEO, takie jak BL, PR, TR, podawane przez najpopularniejsze programy.

Z pewnością nie zostaną dopuszczone do systemu następujące strony:

  • strony zapleczowe (pod SEO),
  • strony naruszające prawo polskie, prawo prasowe,
  • strony martwe (nieaktualizowane, rzadko moderowane),
  • serwisy w budowie, niestaranne, bez modułów do publikacji artykułów.
?Dlaczego dla Wydawcy współpraca z WhitePress jest wygodna?
  1. Wydawca sam określa cenę publikacji tekstów sponsorowanych (po negocjacji z redakcją WhitePress).
  2. Wydawca może wprowadzić dodatkowy cennik, np. w przypadku umieszczenia linku na fanpage'u na Facebooku.
  3. Redakcja WhitePress dostarcza Wydawcy tylko sprawdzone i poprawnie napisane teksty.
  4. Redakcja zapewnia unikalność tekstów otrzymywanych od Reklamodawców.
  5. Wydawca otrzymuje natychmiast zapłatę za publikację (wysyłka następuje do kolejnego dnia roboczego od publikacji i otrzymania faktury VAT).
  6. Wydawca może pozyskiwać wartościowe teksty eksperckie bez opłat lub za opłatą 15 zł netto.
  7. Wydawca może zgłosić zapotrzebowanie na teksty eksperckie.
?Czy właściciel bloga może być Wydawcą w systemie WhitePress?

Oczywiście, że tak. Ale pod warunkiem, że jego blog to serwis opiniotwórczy, zadbany, moderowany i opisujący konkretną tematykę.

Dodatkowym warunkiem jest posiadanie działalności gospodarczej, jednak dla wybitnych blogów będziemy robili wyjątki i rozliczali się w oparciu o umowy o dzieło / zlecenie.

?Czy Wydawcą może być osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej?

Oczywiście, że tak. Ale pod warunkiem, że jego blog to serwis opiniotwórczy, zadbany, moderowany i opisujący konkretną tematykę i spełnia minimalne wymagania stawiane dla Wydawców przez Whitepress.pl
Rozliczenia dla Wydawców  nie prowadzących działalności gospodarczej realizujemy w formie umowy o działo lub też umowy zlecenia.

?Jak wygląda procedura dodania serwisu przez Wydawcę?

Aby rozpocząć współpracę, należy się zarejestrować i potwierdzić rejestrację poprzez kliknięcie linka w mailu. Po zalogowaniu się do panelu prosimy o zaakceptowanie regulaminu.

Po tym etapie można dodawać serwisy do systemu. Po naciśnięciu przycisku "Dodaj serwis" należy starannie uzupełnić wszystkie informacje o serwisie.

Po uzupełnieniu informacji o każdym z portali, redakcja dokonuje ostatecznej oceny i powiadamia Wydawcę o aktywacji serwisu.

W przypadku błędnego uzupełnienia danych redakcja skontaktuje się z Wydawcą.

?Czy jedna firma może być wydawcą wielu serwisów?

Tak. Jedna firma może wpisać do systemu wiele serwisów. Każdy z nich jest oceniany i prezentowany dla Reklamodawców niezależnie. Oczywiście rozliczenia po stronie Wydawcy są dokonywane wspólnie.

Reklamodawcy

?Jak długo trwa akceptacja artykułów?

Każdy artykuł, zanim zostanie dostarczony Wydawcy, przechodzi weryfikację redakcji WhitePress. Jest to element polityki utrzymania wysokiej jakości treści oraz wyraz szacunku do Wydawców. W szczególności restrykcyjnie zwracamy uwagę na wartość merytoryczną artykułów eksperckich.

Akceptacja artykułów trwa - w godzinach pracy biura - kilka, kilkanaście minut. W przypadku godzin popołudniowych lub dni wolnych od pracy dokonujemy takiej weryfikacji do kilku / kilkunastu godzin.

?Czy moje eksperckie artykuły gościnne zostaną umieszczone w dobrych serwisach?

Reklamodawca, który przygotuje eksperckie artykuły gościnne, ma pewność, że zostaną umieszczone na dobrych stronach internetowych. Po pierwsze, tylko takie znajdują się w platformie WhitePress, po drugie, może on podać warunki, jakie dany portal ma spełniać.

Warunki dla potencjanych portali publikujących eksperckie artykuły gościnne mogą dotyczyć:

  • rodzaju portalu (strona ogólna, regionalna, tematyczna, blog itd.),
  • tematyki portalu,
  • minimalnej miesięcznej oglądalności (UU),
  • oceny przez redakcję portalu,
  • niepowtarzalności publikacji w danym portalu.

Wydawca przed zgodą na publikację może zobaczyć fragment eksperckiego artykułu gościnnego.

?Czy Reklamodawca ma gwarancję poprawnej publikacji artykułów?

Po stronie Reklamodawcy stoi wysiłek przygotowania i opłaty za publikację tekstów. Dlatego redakcja WhitePress bardzo starannie weryfikuje wywiązanie się Wydawców z publikacji.

Zanim redakcja WhitePress zapłaci Wydawcy, najpierw sprawdza:

  • czy Wydawca zamieścił cały tekst, zrobił to starannie i opublikował artykuł w odpowiednim miejscu,
  • czy linki w artykule mają uzgodnioną formę (dofollow, nofollow),
  • czy w artykułach eksperckich znajduje się opowiedni podpis z linkiem.

Równocześnie swoje uwagi do publikacji może wnieść Reklamodawca.

Dodatkowo, redakcja WhitePress przez okres roku będzie systematycznie sprawdzała dostępność artykułu w Internecie (poprzez automatyczny system). Jeżeli artykuł zniknie, to Wydawca będzie musiał go ponownie opublikować.

?Czy redakcja WhitePress pomaga przygotować eksperckie artykuły gościnne lub artykuły sponsorowane?

Reklamodawca może przygotować tekst do publikacji lub może to zlecić redakcji WhitePress. W przypadku publikacji tej samej treści w wielu serwisach wymagamy unikalności tekstu. Kolejne wersje unikalne mogą być przygotowane przez Reklamodawcę lub przez redakcję WhitePress.

Jeżeli redakcja WhitePress uzna, że tekst przygotowany przez Reklamodawcę nie nadaje się do publikacji, to zostanie to uzasadnione i  zaproponowana zostanie jego odpłatna poprawa. Oczywiście Reklamodawca może także sam dokonać poprawy tekstu.

Przygotowanie tekstów przez redakcję WhitePress jest dokonywane przez zawodowych dziennikarzy.

Tutaj zapoznasz się z cennikiem i terminami realizacji.

Rozliczenia

?Jak dokonuje się opłaty za artykuły sponsorowane?

Opłatę za artykuły sponsorowane ponosi Reklamodawca.

Może to zrobić na dwa sposoby:

a) poprzez przedpłatę większej kwoty na konto w portalu WhitePress,

b) jeżeli nie posiada wystarczających środków na koncie, to poprzez wpłatę wymaganych środków przy zamawianiu konkretnej publikacji lub usługi

Każda firma (Wydawca i Reklamodawca) posiada bilans wpłat, wypłat oraz usług. Na tej podstawie określony jest aktualny stan konta. Jeżeli stan konta jest wystarczający, firma można zamówić wykonanie kolejnej usługi.

Faktury VAT są wystawiane przez redakcję WhitePress natychmiast po wykonaniu wpłaty.

Dla reklamodawców płatne usługi w systemie to:

  • publikacja artykułów sponsorowanych,
  • opłata manipulacyjna za artykuły eksperckie,
  • przygotowanie artykułu eksperckiego, sponsorowanego oraz ich kolejnych unikalnych wersji, a także opcjonalne dodanie zdjęć do artykułów.

Usługą płatną dla Wydawców może być tylko opłata manipulacyjna za artykuł ekspercki.

?Na jakiej podstawie ustalana jest cena artykułów sponsorowanych?

Większość portali i mediów internetowych ma ustalone ceny za publikację artykułów sponsorowanych. Redakcja WhitePress negocjuje te ceny z Wydawcą. Ostateczny koszt, który ponosi Reklamodawca, zawiera prowizję dla redakcji WhitePress.

?Kiedy Wydawca otrzymuje wynagrodzenie za publikację artykułu sponsorowanego?

W momencie, gdy Wydawca opublikuje artykuł, powinien oznaczyć to w platformie WhitePress lub za pomocą specjalnego linku (musi podać adres URL).

Redakcja do 1 dnia roboczego dokonuje weryfikacji poprawności publikacji artykułu, i jeżeli artykuł jest prawidłowo zamieszczony na stronie Wydawcy, pieniądze trafiają do kasy Wydawcy w panelu WhitePress. Stamtąd w każdej chwili Wydawca może wypłacić środki. Wystarczy wybrać opcję "wypłać środki" w kasie i załączyć fakturę VAT. Po otrzymaniu poprawnej faktury VAT (także w formie PDF) redakcja WhitePress dokonuje opłaty na wskazane konto, najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.

Praktycznie w większości przypadków wysyłka przelewu następuje w dniu otrzymania faktury.

?Kto płaci za publikację eksperckiego artykułu gościnnego i kiedy?

Ekspercki artykuł gościnny jest przygotowany przez Reklamodawcę. To Reklamodawca podejmuje dycyzję, czy:

  • opłaci kwotę manipulacyjną (12,20 zł netto),
  • opłatę ponosi Wydawca (12,20 zł netto).

Jeżeli Reklamodawca jest obciążony opłatą manipulacyjną, to musi dokonać wpłaty, zanim artykuł znajdzie się w bazie eksperckich artykułów gościnnych. Dopiero wtedy artykuł znajdzie się w bazie dostępnej dla Wydawców.

W przypadku, kiedy opłata jest przeniesiona na Wydawcę, taka informacja znajduje sie przy artykule w bazie eksperckich  artykułów gościnnych. Zanim Wydawca pobierze artykuł, musi wnieść za niego opłatę.

Z punktu widzenia Wydawców korzystniejsza jest pierwsza opcja. W każdym przypadku przez redakcję WhitePress wystawiana jest faktura VAT.

 

Promocja artykułów - ContentStream

?Od czego zależy stawka CPC w promocji artykułów?

Tylko i wyłącznie od tematyki artykułu. Dla kategorii tematycznych bardziej wymagających (np. prawo, nieruchomości, energetyka) ta stawka jest wyższa. Dla bardziej popularnych jest niższa.

Na dzień 15.10.2014 stawka CPC wynosi od 40-60 groszy. Przed uruchomieniem kampanii zlecający zna dokładne koszty.

?Ile trwa kampania promocyjna i czy można ją przerwać?

Kampania rozpoczyna się od momentu zatwierdzenia jej przez WhitePress oraz operatora, czyli firmę Netsprint. Od tego czasu co godzinę są podawane aktualne statystyki reklamy.

Czas trwania reklamy zależy od tematyki i liczby zamówionych odsłon (klików). Czym atrakcyjniejszy jest temat (i zdjęcie reklamujące artykuł), tym szybciej promocja zostanie zakończona.

Zlecający nie ma wpływu na czas trwania kampanii. Zwykle trwa ona od paru dni do 3 tygodni.

Można przerwać reklamę, wtedy zlecający zostaje obciążony kwotą będącą wynikiem przemnożenia sumy już wykorzystanych klików przez stawkę za klik, oraz opłatą w wysokości 25% wartości pozostałej kampanii.

?Czy można zobaczyć box promujący nasz artykuł?

Jest to dośc trudne. Reklama jest publikowana na 1000 różnych portali i jej pojawienie się zależy od wielu czyników, w tym od zachowań użytkowników.

Reklama ukazuje się w formie box'ów o różnym wyglądzie, w zależności od portalu. Przykładowa reklama opublikowana na wp.pl:

Więcej przykładów jest dostępnych pod adresem: http://contentstream.pl/related-content/przyklady/

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top