FAQ

Poniżej publikujemy odpowiedzi
na często zadawane pytania.
Zapraszamy także do zapoznania się z instrukcją
platformy WhitePress.
Instrukcja platformy WhitePress

Tutoriale

WhitePress®

  • Czym jest platforma WhitePress®?

    Platforma WhitePress® jest pośrednikiem pomiędzy Reklamodawcami a Wydawcami portali i stron internetowych. Pośredniczy w publikacji artykułów sponsorowanych lub gościnnych.

    Artykuły sponsorowane

    Redakcja WhitePress® uzgodniła z Wydawcami stron internetowych warunki i koszty publikacji artykułów sponsorowanych dla Reklamodawców.

    Reklamodawca po zalogowaniu się do systemu może zdecydować się na publikację artykułu w wybranych serwisach. Proces przeglądu serwisów oraz ich parametrów jest bardzo wygodny. Jeżeli Reklamodawca ma problem z przygotowaniem tekstu (lub jego wielu wersji), nasi dziennikarze odpłatnie w tym pomagają.

    Reklamodawca płaci za publikację przelewem na konto WhitePress® lub za pomocą szybkich płatności internetowych PayPal i PayU. Wydawca otrzymuje wynagrodzenie po umieszczeniu artykułu sponsorowanego i może je natychmiast wypłacić.

    Artykuły sponsorowane mogą być wspomagane wpisami na portalach społecznościowych.

    Artykuły gościnne

    Artykuły gościnne to obiektywne, wartościowe teksty (zawierające grafiki, infografiki itd.), przygotowane przez Reklamodawcę. Nie zawierają one treści reklamowych, a jedynie podpis firmy, która je przygotowała (nazwa, imię i nazwisko autora, link do strony).

    Artykuły takie są wartościowe dla Wydawcy, gdyż przekazują unikalną i praktyczną wiedzę. Dla Reklamodawcy są dobrą formą Public Relation. Zawierają także link pozycjonujący, a tym samym stanowią wsparcie dla SEO.

    Za artykuły gościnne Wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia. Od jednej ze stron pobierana jest tylko opłata manipulacyjna w wysokości 12.20 zł netto.

    Platforma umożliwia:

    • Publikację informacji o zapotrzebowaniu na artykuły eksperckie zgłoszonym przez Wydawców (budowanie bazy i jej rozsyłka do Reklamodawców)
    • Publikację bazy artykułów gościnne przygotowanych przez Reklamodawców (wysyłka informacji o nowych artykułach do Wydawców )
  • Czy posiadanie konta w platformie WhitePress® jest darmowe?

    Tak, założenie konta jest zupełnie bezpłatne, zarówno dla Reklamodawców, Wydawców, jak i Influencerów. Płacisz jedynie za konkretne wykupywane usługi.

  • Czy można być jednocześnie Wydawcą i Reklamodawcą?

    Tak. Jeżeli ktoś posiada serwisy spełniające odpowiednie warunki, a zarazem chce reklamować usługi, strony, produkty czy firmę, to może być zarazem Wydawcą i Reklamodawcą. Podczas logowania należy zaznaczyć opcję "Reklamodawca" oraz "Wydawca".

    Należy pamiętać, że dane do rozliczenia będą wspólne - jeśli rozliczenia mają być dokonywane na różne firmy, wówczas należy założyć osobne konta.

     

  • Jakie są różnice pomiędzy artykułami gościnnymi a artykułami sponsorowanymi?
    Artykuły sponsorowane Artykuły gościnne
    Wydawca otrzymuje wynagrodzenie Wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia
    Artykuł zawiera treści reklamowe Treść jest obiektywna i nie zawiera komunikatów reklamowych
    W treści może znajdować się wiele linków prowadzących do Reklamodawcy Jedyny link do Reklamodawcy znajduje się w stopce
    Linki mogą być praktycznie dowolne Link tylko "brandowy"
    Według Google linki powinny być nofollow Link według Google może być dofollow
    Mniejsze wymagania co do jakości artykułu Artykuł musi być ciekawy i zawierać wiedzę praktyczną
  • Na czym polega ocena portalu przez redakcję WhitePress®?

    Redakcja WhitePress® przegląda każdą stronę zgłoszoną przez Wydawcę i nadaje jej dwie oceny.

    Najpierw dokonywana jest weryfikacja, czy strona internetowa jest wartościowa pod względem merytorycznym, czyli:

    • ma unikalne, aktualne, ciekawe treści
    • jest popularna, czytana, komentowana
    • nie narusza prawa polskiego
    • ma moduł związany z artykułami, spełnia wymagania formalne

    Redakcja ocenia też wartość merytoryczną strony w punktacji 0-10.

    Ocena poniżej "4" oznacza niedopuszczenie serwisu do współpracy.

    Następnie poddawana jest ocenie część techniczna serwisu, czyli:

    • ergonomia serwisu
    • optymalizacja strony pod względem SEO
    • dostępność i szybkość ładowania się strony
    • widoczność serwisu w różnych przeglądarkach oraz w wersji mobilnej
    • bezpieczeństwo serwisu

    Redakcja ocenia wartość wizualną i techniczną strony w punktacji 0-10.

    Ocena ''2" oznacza niedopuszczenie serwisu do współpracy.

    Wydawca może wnosić o ponowną ocenę strony po jej zmodyfikowaniu.

    Aktualne wymagania odnośnie portali są dostępne pod tym adresem: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/95/wymagania-wobec-portali-dodawanych-przez-wydawcow-%E2%80%93-listopad-2018.

  • Jakie są wymagania techniczne wobec artykułów?

    Standardem jest następująca struktura artykułu:

    • krótki tytuł (rzeczowy, wskazujący na treść)
    • zajawka (wstępny tekst opisujący treść - lead) - około 10 słów
    • treść artykułu - minimum 2000 znaków
    • przynajmniej jedno zdjęcie (JPG, PNG - krótszy bok od 400 px, dłuższy maksymalnie 1500 px)
    • długość od 2000 do 8000 znaków (artykuł sponsorowany), 3000 do 8000 znaków (artykuł gościnny)

    Uwaga: wymagania mogą być różne w zależności od portalu wydawcy.


    Wymagania subiektywne:

    • poprawność językowa, ortograficzna, interpunkcyjna, stylistyczna
    • minimum poprawna jakość tekstów pod względem logiki treści
    • dłuższe teksty podzielone na sekcje, ze śródtytułami
    • nie przyjmujemy tekstów synonimizowanych.
  • Jakie informacje o stronie Wydawcy widzi Reklamodawca?

    Redakcja WhitePress® dokonuje starannej oceny każdej strony internetowej. Zbierane i publikowane są informacje o:

    • tematyce serwisu
    • rodzaju serwisu (portal ogólnotematyczny, portal tematyczny, blog i inne)
    • regionie, w którym jest czytany
    • oglądalności (UU)
    • profilach na Facebooku i Twitterze
    • warunkach i kosztach współpracy
    • ocenie merytorycznej i technicznej nadanej przez redakcję WhitePress®
    • parametry SEO portalu, w tym m.in. Trust Flow, Domain Rating i widoczność portalu w Semstorm.

     

    Reklamodawcy nie widzą żadnych danych kontaktowych Wydawców, są one dostępne tylko dla redakcji WhitePress®.

     

Reklamodawcy

  • Jak długo trwa akceptacja artykułów?

    Każdy artykuł, zanim zostanie dostarczony Wydawcy, przechodzi weryfikację pod względem unikalności treści i zakazanych słów kluczowych.

    Artykuły sponsorowane są weryfikowane automatycznie. Oznacza to, że jeśli artykuł przejdzie weryfikację poprawnie, będzie gotowy do publikacji po kilkunastu sekundach. Jeśli treść jest nieunikalna lub publikacja budzi wątpliwości, redakcja WhitePress® dokonuje ręcznej weryfikacji, wskazując błędy lub fragmenty do poprawy.

    Artykuły gościnne są weryfikowane ręcznie przez redakcję WhitePress® i w godzinach roboczych proces ten trwa zwykle od kilkunastu minut do godziny. Redakcja sprawdza, czy publikacja nie nosi znamion reklamy oraz czy została prawidłowo umieszczona stopka wraz z linkiem.

     

  • Czy Reklamodawca ma gwarancję poprawnej publikacji artykułów?

    Po stronie Reklamodawcy stoi wysiłek przygotowania i opłaty za publikację tekstów. Wydawca nie otrzymuje swoich środków w momencie otrzymania zlecenia, ale po zatwierdzeniu poprawnego wykonania publikacji. Jeśli publikacja zawiera błędy, platforma umożliwia zgłoszenie poprawek, które Wydawca ma obowiązek nanieść tak szybko jak to możliwe. Reklamodawca ma dwa dni robocze na zatwierdzenie poprawności publikacji, po tym czasie redakcja WhitePress® może dokonać weryfikacji za Reklamodawcę.

    Zanim tekst zostanie zatwierdzony, najpierw należy sprawdzić:

    • czy Wydawca zamieścił cały tekst, zrobił to starannie i opublikował artykuł w odpowiednim miejscu,
    • czy linki w artykule mają uzgodnioną formę (dofollow, nofollow),
    • czy w artykułach eksperckich znajduje się opowiedni podpis z linkiem.

    Redakcja WhitePress® przez okres roku będzie systematycznie sprawdzała dostępność artykułu w Internecie (poprzez automatyczny system). Jeżeli artykuł zniknie, to Wydawca będzie musiał go ponownie opublikować.

  • Czy redakcja WhitePress® pomaga przygotować artykuły gościnne lub artykuły sponsorowane?

    Tak, jeśli Reklamodawca nie ma możliwości przygotowania tekstu samodzielnie może to zlecić redakcji WhitePress®. Niekórzy z Wydawców posiadają także oferty, które poza publikacją artykułu zawierają jego napisanie - zaawansowana wyszukiwarka WhitePress® pomaga wysortować portale zawierające takie oferty.

    Przygotowanie tekstów przez redakcję WhitePress® jest dokonywane przez zawodowych copywriterów i dziennikarzy.

    Tutaj zapoznasz się z cennikiem i terminami realizacji.

  • Czy moje artykuły gościnne zostaną umieszczone w dobrych serwisach?

    Reklamodawca, który przygotuje artykuły gościnne, ma pewność, że zostaną umieszczone na dobrych stronach internetowych. Jest to możliwe dzięki systemowi określania warunków, jakie dany portal ma spełniać, by móc pobrać artykuł.

    Warunki dla potencjanych portali publikujących eksperckie artykuły gościnne mogą dotyczyć:

    • rodzaju portalu (strona ogólna, regionalna, tematyczna, blog itd.),
    • tematyki portalu,
    • minimalnej miesięcznej oglądalności (UU),
    • oceny przez redakcję portalu,
    • niepowtarzalności publikacji w danym portalu.

     

    Wydawca przed zgodą na publikację może zobaczyć fragment eksperckiego artykułu gościnnego.

  • Jak współpracować z Influencerami poprzez platformę WhitePress®?

    Aby skorzystać z modułu influnecerskiego należy zarejestrować się jako Reklamodawca i zaakceptować dostępny na koncie regulamin. Wszystkie czynności związane z kampaniami blogerskimi są dostępne w zakładce Influencer marketing.

    Podstawą rozpoczęcia działań jest stworzenie interaktywnego briefu, który pozwala na szczegółowe opisanie potrzeb klienta. Ta opcja ma za zadanie ułatwić współpracę obu stronom i zmaksymalizować efekty kampanii. Brief można stosować zarówno do prostych jak i wieloetapowych kampanii.

    Bezpośrednio z briefa można przejść do wyboru influencerów. Można to zrobić dodając bezpłatnie brief na Tablicę Ogłoszeń lub wybierając twórców z bazy influencerów poprzez przycisk Dobierz influencerów. Samodzielny dobór twórców wymaga wykupienia dostępu do bazy.

    Na liście influencerów dostępne jest zaawansowane wyszukiwanie. Profile można sortować po nazwie lub słowach kluczowych, tematyce, działaniach jakie realizuje bloger (np. lokowanie produktu, test), cenie czy kanałach mediowych (blog, vlog, Facebook itd.). Można posortować profile od najbardziej do najmniej popularnych czy oferty od najtańszej do najdroższej. Oferty zawierają szacunkowe ceny, a ostateczna cena jest ustalana już po wysłaniu briefa do wybranego influencera.

    W platformie można komunikować się z influencerami i negocjować stawki. 

  • Chcę dokonać modyfikacji treści/zmienić link w opublikowanym artykule. Jak mogę to zrobić?

    Dokonywanie zmian w artykułach opublikowanych i zweryfikowanych jest możliwe poprzez modyfikację publikacji. Dla wygody użytkowników funkcja jest zautomatyzowana, wystarczy zgłosić chęć modyfikacji poprzez platformę. Informacje o tym, jak zgłosić modyfikację, znajdują się w tym artykule: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/81/modyfikacje-opublikowanych-artykulow-%E2%80%93-nowy-modul-w-whitepress%C2%AE

  • Dlaczego na liście portali znajdują się serwisy niespełniające obecnych wymagań WhitePress®?

    Redakcja WhitePress® dokonuje weryfikacji każdego portalu, który dodaje swoją ofertę do platformy. Najnowsze wymagania dla Wydawców można znaleźć tutaj: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/95/wymagania-wobec-portali-dodawanych-przez-wydawcow-%E2%80%93-listopad-2018.

    Serwisy, które zostały dodane wcześniej, nie zostają przez redakcję WhitePress® usunięte jeśli nie spełniają obecnych wymogów. Dlatego na liście portali znajdują się takie, których oglądalność strony nie przekracza 3000 UU/mies lub wskaźnik ruchu organicznego według SemStorm wynosi poniżej 100.

     

     

  • Czy są jakieś inne, ukryte koszty, o których powinienem wiedzieć?

    W WhitePress® płacisz tylko za to, co kupujesz – nie ma żadnych ukrytych kosztów ani dodatkowych opłat za korzystanie z platformy.

    Do usług płatnych należą w szczególności:

    • publikacje artykułów płatnych
    • zamówienia napisania treści i tekstów (copywriting)
    • umieszczenie artykułów gościnnych na liście artykułów gościnnych (za wyjątkiem przerzucenia opłaty na Wydawcę)
    • usługi CPC
    • płatne modyfikacje treści.
  • Czy mam możliwość negocjacji ceny publikacji na portalu?

    Podana przez Wydawcę cena, z doliczoną prowizją dla redakcji WhitePress®, jest ostateczna. 

Wydawcy

  • Kto może zostać Wydawcą w WhitePress®?

    Wydawcą może być właściciel portalu, strony lub bloga internetowego, spełniającego warunki jakościowe. Aby strona została dodana do systemu, Wydawca musi podać wymagane informacje o portalu oraz dodać minimum jedną ofertę.

    Następnie serwis oceniany jest przez redakcję WhitePress®. Przyjmujemy, że nie interesują nas strony o oglądalności poniżej 3000 UU miesięcznie oraz posiadające wskaźnik SEMSTORM poniżej 100. Nie będą także akceptowane serwisy zaniedbane, nieaktualizowane, zaśmiecone płatnymi lub agresywnymi linkami. Podczas oceny serwisu bierzemy pod uwagę jego wygląd, staranność dobieranych tekstów i widoczność w przeglądarce Google. Szczegółowe wytyczne co do wymogów, jakie musi spełnić portal znajdują się tutaj: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/95/wymagania-wobec-portali-dodawanych-przez-wydawcow-%E2%80%93-listopad-2018

    Analizujemy także podstawowe wskaźniki SEO, takie jak DR, AR, TF podawane przez najpopularniejsze programy.

    Z pewnością nie zostaną dopuszczone do systemu następujące strony:

    • strony zapleczowe (pod SEO),
    • strony naruszające prawo polskie i prawo prasowe,
    • strony martwe (nieaktualizowane lub rzadko moderowane),
    • serwisy w budowie, niestaranne, bez modułów do publikacji artykułów.
  • Dlaczego dla Wydawcy współpraca z WhitePress® jest wygodna?
    1. Wydawca sam określa cenę publikacji tekstów sponsorowanych (po negocjacji z redakcją WhitePress®).
    2. Redakcja WhitePress® dostarcza Wydawcy teksty zweryfikowane pod kątem unikalności treści, a treści nieunikalne są oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości.
    3. Wydawca otrzymuje przelew najszybciej jak to możliwe, najpóźniej do dwóch dni roboczych po zleceniu wypłaty w systemie.
    4. WhitePress® przejmuje na siebie wszystkie niezbędne formalności. Wydawca wystawia jedną, zbiorczą fakturę na dane WhitePress®.
    5. Wydawca może pozyskiwać wartościowe teksty w postaci artykułów gościnnych bez opłat lub za opłatą 12.20 netto.
    6. Wydawca może zgłosić zapotrzebowanie na teksty gościnne.
  • Czy właściciel bloga może być Wydawcą w systemie WhitePress®?

    Tak, jeśli tylko spełnia warunki ogólne dla portali: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/95/wymagania-wobec-portali-dodawanych-przez-wydawcow-%E2%80%93-listopad-2018 i jest gotowy publikować artykuły płatne w oparciu o wstawioną ofertę.

    W module wydawców nie ma możliwości negocjacji cen po otrzymaniu zlecenia.

  • Nie prowadzę działalności gospodarczej. Czy mimo to mogę zarabiać jako Wydawca?

    Tak. Osoba fizyczna ma możliwość rozliczenia się z platformą poprzez wystawienie rachunku, którego wzór można pobrać na swoim koncie w zakładce "Kasa".

    Szczegółowe informacje o rozliczeniach z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej znajdują się w osobnym artykule: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/558/rozliczenia-z-influencerami-i-wydawcami-ktorzy-nie-prowadza-dzialalnosci-gospodarczej

  • Jak wygląda procedura dodania serwisu przez Wydawcę?

    Aby rozpocząć współpracę, należy się zarejestrować jako Wydawca i potwierdzić rejestrację poprzez kliknięcie linka w mailu. Po zalogowaniu się do panelu prosimy o zaakceptowanie regulaminu.

    Następnie można rozpocząć dodawanie serwisów do systemu. Po naciśnięciu przycisku "Dodaj portal" należy starannie uzupełnić wszystkie informacje o serwisie. Zachęcamy do zapoznania się z tutorialem prezentującym krok po kroku dodawanie portalu oraz oferty:

    W przypadku błędnego uzupełnienia danych redakcja WhitePress® skontaktuje się z Wydawcą.

  • Czy jedna firma może być Wydawcą wielu serwisów?

    Tak. Jedna firma lub osoba fizyczna może dodać do systemu wiele serwisów. Każdy z nich jest oceniany i prezentowany dla Reklamodawców niezależnie. Należy jednak pamiętać, że rozliczenia po stronie Wydawcy są dokonywane wspólnie.

  • Czy jako Wydawca mam prawo odmówić wykonania zlecenia?

    Tak, Wydawca ma prawo odmówić publikacji. Dotyczy to szczególnie sytuacji:

    • gdy ma wątpliwości prawne co do treści lub reklamowanego produktu
    • gdy reklamowany produkt lub usługa jest niezgodny z jego przekonaniami
    • gdy publikacja byłaby bezpośrednią reklamą konkurencji.

    W takiej sytuacji prosimy o jak najszybszą odmowę na koncie Wydawcy, by pobrane środki wróciły na konto i Reklamodawca mógł wybrać inny portal do publikacji.

  • Nie mam możliwości publikacji artykułu w wyznaczonym terminie. Jak poinformować Reklamodawcę?

    Jeśli wiesz, że z przyczyn losowych nie będziesz mógł opublikować artykułu na czas, zgłoś uwagi do publikacji, podając orientacyjny czas wykonania usługi lub skontaktuj się z redakcją WhitePress®, która powiadomi klienta. Reklamodawca będzie mógł wówczas odmówić publikacji, jeśli nie może czekać na wykonanie zlecenia.

  • Reklamodawca odezwał się do mnie bezpośrednio z prośbą o zmianę linka/treści artykułu. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

    Zarówno Reklamodawców, jak i Wydawców obowiązuje regulamin zakazujący kontaktów bezpośrednich odnośnie zleceń wykonywanych za pośrednictwem WhitePress®. Ponieważ nigdy nie możemy być pewni, czy osoba pisząca jest faktycznym zleceniodawcą czy też nieuczciwą konkurencją – odpisz, że prosisz o kontakt za pośrednictwem redakcji WhitePress®.

Influencerzy

  • Jakie wymagania trzeba spełnić aby dołączyć do platformy jako influencer?

    Przynajmniej jeden z kanałów influencera musi spełniać minimalne wymagania. Pozostałe media, niespełniające minimalnych wymagań będą mogły służyć jedynie jako kanał promocji do kampanii przeprowadzonych w mediach głównych.

    Minimalne wymagania (przynajmniej jeden musi być spełniony):

    • Blog – 1000 UU
    • Kanał na YouTube – 500 subskrybentów
    • Fanpage na Facebooku – 5000 fanów
    • Twitter – 1000 followersów
    • Instagram – 5000 obserwujących
    • LinkedIn – 500 obserwujących
    • Snapchat – minimum 1000 widzów


    Blogi i kanały SM, które nie zostaną dopuszczone do platformy to:

    • zapleczowe (pod SEO)
    • naruszające prawo polskie
    • martwe (nieaktualizowane)
    • w budowie, niestaranne
    • serwisy internetowe (do kampanii content marketingowych służy zakładka wydawca)
  • Jakie informacje musi uzupełnić influencer?

    Obowiązkowymi zakładkami są: Dane ogólne, Twoje media i Oferta. Zakładka kampanie jest opcją dodatkową, dobrowolną.

    O czym należy pamiętać, uzupełniając zakładki:

    • Opis bloga – warto w kilku zdaniach opisać tematykę bloga. Opis ten umożliwia potencjalnemu klientowi łatwiejsze znalezienie bloga podczas filtrowania. Warto opisać swoją ulubioną tematykę oraz formę wypowiedzi, a także scharakteryzować siebie, swojego bloga, vloga lub kanał social media. Warto dodać informację jakich działań bloger się podejmie, a jakich nie.
       
    • Statystyki – w zakładce Twoje Media należy podpiąć statystyki z Google Analytics za poprzedni miesiąc. Honorowane są także statystyki z innych platform blogowych.
       
    • Oferta cenowa – w tej zakładce influencer dodaje szacunkową ofertę z proponowaną ceną. Ostateczna cena za współpracę jest ustalana po otrzymaniu briefa od influencera.
  • Czy muszę przyjmować każde zlecenie otrzymane w platformie WhitePress®?

    Jeśli nie odpowiada Ci produkt lub forma współpracy bez konsekwencji możesz odrzucić propozycję. W platformie masz także możliwość komunikacji z reklamodawcą, gdzie możesz wnieść uwagi do przesłanego briefa i negocjować warunki.

    Jeżeli po zapoznaniu się ze szczegółami jesteś zainteresowany współpracą, za pomocą przycisku Odpowiedz na zapytanie / złóż ofertę możesz przedstawić swoją propozycję działań i ofertę cenową oraz termin realizacji reklamodawcy.

  • Gdzie znajdę informacje na temat szczegółów kampanii?

    Jeśli reklamodawca będzie zainteresowany współpracą, dostaniesz powiadomienie mailowe. W zakładce bloger/vloger w platformie WhitePress otrzymasz interaktywnego briefa, stworzonego przez reklamodawcę i zweryfikowanego przez naszą redakcję.

    Znajdziesz tam:

    Informacje ogólne: cel działań i kanały, w których reklamodawca chce promować produkt/usługę

    Szczegóły współpracy: opis produktu, pomocne linki, zakres współpracy, etapy działań, informacje na temat wykonania zdjęć/video

    Aspekty techniczne: informacje na temat raportowania i linkowania

    Formalne szczegóły współpracy: informacje o licencjach, szczegóły wysyłki produktu, informacje o zakazie konkurencji itp.

  • Czy współpraca z WhitePress® jest płatna?

    Założenie i obsługa modułu bloger/vloger jest całkowicie bezpłatne. Od influencerów nie są pobierane prowizje. Influencer za zrealizowaną kampanię otrzymuje dokładnie taką kwotę, jaką określił podając Reklamodawcy „Ofertę wiążącą”.

Rozliczenia

  • Jak dokonuje się opłaty za artykuły sponsorowane?

    Opłatę za artykuły sponsorowane ponosi Reklamodawca.

    Może to zrobić na dwa sposoby:

    a) poprzez przedpłatę większej kwoty na konto w portalu WhitePress®,

    b) poprzez wpłatę wymaganych środków przy zamawianiu konkretnej publikacji lub usługi

    Faktury VAT są wystawiane przez redakcję WhitePress natychmiast po wykonaniu wpłaty i pojawieniu się środków na koncie.

    Dla reklamodawców płatne usługi w systemie to:

    Usługą płatną dla Wydawców może być tylko opłata manipulacyjna za artykuł gościnny.

  • Na jakiej podstawie ustalana jest cena artykułów sponsorowanych?

    Wydawcy samodzielnie decydują o cenie publikacji. Redakcja WhitePress® może doradzić Wydawcy cenę lub negocjować warunki cenowe z Wydawcą podczas dodawania lub zmiany oferty.

     Ostateczny koszt, który ponosi Reklamodawca, jest widoczny na liście ofert portali i zawiera prowizję dla redakcji WhitePress®. 

  • Kiedy Wydawca otrzymuje wynagrodzenie za publikację artykułu sponsorowanego?

    W momencie gdy Wydawca opublikuje artykuł, powinien zgłosić to w platformie WhitePress® poprzez podanie adresu URL w oznaczonym miejscu na swoim koncie. Od chwili oznaczenia publikacji w platformie Reklamodawca ma dwa dni robocze na akceptację lub zgłoszenie uwag do publikacji. Po tym czasie weryfikacji może dokonać za niego redakcja WhitePress®. Po zatwierdzeniu publikacji środki autmatycznie pojawiają się na koncie Wydawcy.

    Stamtąd Wydawca możew każdej chwili wypłacić środki. Wystarczy wybrać opcję "wypłać środki" w kasie i załączyć fakturę VAT lub rachunek wypełniony według zamieszczonego wzoru. Po otrzymaniu poprawnej faktury VAT lub rachunku księgowość WhitePress® dokonuje wypłaty na wskazane konto. Zgodnie z regulaminem, przelew zostanie wykonany do dwóch dni roboczych. W praktyce księgowość WhitePress® wykonuje przelewy każdego dnia roboczego, środków można więc się spodziewać tego samego dnia lub następnego dnia roboczego.

  • Kiedy Influencer otrzymuje wynagrodzenie na kampanię?

    W momencie, gdy Influencer wykona etap, powinien oznaczyć to w platformie WhitePress®. Po akceptacji działań przez Reklamodawcę pieniądze trafiają do kasy influencera w panelu WhitePress®. Redakcja kontroluje, aby Reklamodawcy sprawnie zatwierdzali wykonane poprawnie etapy. Z kasy influencer w każdej chwili może wypłacić środki. Wystarczy wybrać opcję "wypłać środki" i załączyć fakturę VAT/ pobrać i wypełnić rachunek. Po otrzymaniu poprawnej faktury VAT/ rachunku redakcja WhitePress® dokonuje opłaty na wskazane konto, najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.

    Influencerzy nie posiadający działalności gospodarczej zobowiązani są do rozliczenia wynagrodzenia z Urzędem Skarbowym. Szczegóły dotyczące rozliczenia podatku znajdują się w artykule.

    Praktycznie w większości przypadków wysyłka przelewu następuje w dniu otrzymania faktury/rachunku.

  • Kto płaci za publikację artykułu gościnnego i kiedy?

    Artykuł gościnny jest przygotowany przez Reklamodawcę, który podejmuje decyzję, czy:

    • opłaci kwotę manipulacyjną (12,20 zł netto),
    • opłatę będzie ponosił Wydawca (12,20 zł netto).

    Jeżeli Reklamodawca jest obciążony opłatą manipulacyjną, to musi dokonać wpłaty zanim artykuł znajdzie się w bazie artykułów gościnnych. Dopiero wtedy artykuł znajdzie się w bazie dostępnej dla Wydawców.

    W przypadku, kiedy opłata jest przeniesiona na Wydawcę, taka informacja znajduje sie przy artykule w bazie artykułów gościnnych. Zanim Wydawca pobierze artykuł, musi wnieść za niego opłatę.

    Z punktu widzenia Wydawców korzystniejsza jest pierwsza opcja. W każdym przypadku przez redakcję WhitePress® wystawiana jest faktura VAT.

     

Promocja artykułów - ContentStream

  • Od czego zależy stawka CPC w promocji artykułów?

    Tylko i wyłącznie od tematyki artykułu. Dla kategorii tematycznych bardziej wymagających (np. prawo, nieruchomości, energetyka) ta stawka jest wyższa. Dla bardziej popularnych jest niższa.

    Na dzień 15.10.2014 stawka CPC wynosi od 40-60 groszy. Przed uruchomieniem kampanii zlecający zna dokładne koszty.

  • Ile trwa kampania promocyjna i czy można ją przerwać?

    Kampania rozpoczyna się od momentu zatwierdzenia jej przez WhitePress oraz operatora, czyli firmę Netsprint. Od tego czasu co godzinę są podawane aktualne statystyki reklamy.

    Czas trwania reklamy zależy od tematyki i liczby zamówionych odsłon (klików). Czym atrakcyjniejszy jest temat (i zdjęcie reklamujące artykuł), tym szybciej promocja zostanie zakończona.

    Zlecający nie ma wpływu na czas trwania kampanii. Zwykle trwa ona od paru dni do 3 tygodni.

    Można przerwać reklamę, wtedy zlecający zostaje obciążony kwotą będącą wynikiem przemnożenia sumy już wykorzystanych klików przez stawkę za klik, oraz opłatą w wysokości 25% wartości pozostałej kampanii.

  • Czy można zobaczyć box promujący nasz artykuł?

    Jest to dośc trudne. Reklama jest publikowana na 1000 różnych portali i jej pojawienie się zależy od wielu czyników, w tym od zachowań użytkowników.

    Reklama ukazuje się w formie box'ów o różnym wyglądzie, w zależności od portalu. Przykładowa reklama opublikowana na wp.pl:

    Więcej przykładów jest dostępnych pod adresem: http://contentstream.pl/related-content/przyklady/

Artykuły a SEO

  • Czy artykuły sponsorowane są bezpieczną formą SEO?

    Możliwości

    W platformie WhitePress® dopuszczamy dodawanie linków dofollow w artykułach sponsorowanych. Wydawca danego portalu może jednak taką możliwość zablokować przy każdej ofercie.

    Podczas weryfikacji artykułów do publikacji zwracana jest też uwaga na formę artykułów, w przypadku tekstów z dużą liczbą linków pozycjonujących redakcja WhitePress® i Wydawca mogą odrzucić możliwość publikacji.

    Stanowisko Google na temat linków z artykułów sponsorowanych

    W 2013 roku Google dość jednoznacznie orzekło (publikacja z dnia 23.02.2013 Matta Cutsa na Twitterze), że linki z artykułów sponsorowanych powinny posiadać atrybut nofollow. Wtedy też nastąpiło ukaranie firmy Interflory za pozycjonowanie oparte głównie na  linkach dofollow.

    Później Google podało nowe przykłady linków, które naruszają wytyczne. Są to:

    • duża liczba artykułów sponsorowanych lub gościnnych wpisów z linkami zawierającymi wiele słów kluczowych w tekście kotwicy,
    • artykuły sponsorowane lub reklamy natywne w przypadku otrzymywania płatności za artykuły, które zawierają linki przekazujące PageRank,
    • Linki z zoptymalizowanym tekstem kotwicy w artykułach lub publikacjach prasowych rozpowszechnianych w innych witrynach.

    Jak widać, powyższe zapisy nie są takie restrykcyjne. Na pewno:

    • nie należy opierać linkowania tylko o takie artykuły,
    • warto dawać linki brandowe, naturalne,
    • warto róźnicować linki dofollow i nofollow.

    Wydaje się, że przy takich założeniach tego typu działania są mało ryzykowne.

    Co przemawia za dodawaniem linków w artykułach sponsorowanych:

    • publikowane linki znajdują się na zaufanych, popularnych stronach,
    • takie artykuły są zamieszczone na portalach dopasowanych do treści tematów artykułów,
    • takie artykuły są czytane i przekazują PR oraz naturalnych ruch,
    • artykuły zostają na długo w archiwum strony i linki nie znikają,
    • opłata jest jednorazowa, choć stosunkowo wysoka.

    Źródła informacji:

    http://www.silesiasem.pl/google-zabronil-kolejnych-metod-zdobywania-linkow-z-artykulow

    http://blog.seo-profi.pl/google-ostrzega-przed-artykulami-sponsorowanymi-i-karze-interfore/

    http://blog.performancemedia.pl/seo/linki-z-komunikatow-prasowych-stanowisko-google

  • Czy artykuły gościnne są bezpieczną formą SEO?

    Zdecydowanie TAK!

    Idea powstania platformy WhitePress® związana jest z bardzo restrykcyjnymi wymogami Google odnośnie zdobywania linków. Artykuły gościnne wydają się być jedną z nielicznych możliwości publikowania takich linków. Aby tak się stało, muszą być spełnione następujące założenia:

    • artykuł musi być ciekawy, obiektywny, bez treści reklamowych,
    • wydawca nie może otrzymać jakiejkolwiek formy wynagrodzenia za publikację,
    • link (brandowy) może znajdować się tylko w podpisie autora.

    Dokładnie taką formę mają artykuły gościnne dopuszczane przez platformę WhitePress®.

    Nasza idea: praktycy dzielą się dobrą wiedzą, a Wydawcy zyskują dobre treści.

    Platforma WhitePress® pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 12.20 zł netto. Domyślnie jest nią obciążany Reklamodawca, ale może on stwierdzić, że nie chce płacić. Wtedy warunkiem pobrania takiego artykułu przez Wydawcę jest opłacenie tej kwoty.

    Pragniemy zauważyć, że główną funkcją artykułów gościnnych jest PR i ruch na stronie. Jeżeli artykuł umieszczony jest na dobrej i popularnej stronie, to taka publikacja buduje prestiż autora i daje sprofilowany ruch.