Prowadząc małego bloga lub duży portal można zarabiać na wiele sposobów. Proces sprzedaży może być zupełnie zautomatyzowany lub oparty o dział handlowy.

W serii artykułów opisujemy jak zarabiać więcej. Publikujemy tylko praktyczne informacje.

Będzie dużo liczb i przykładów, w których omówimy monetyzację wydawców opartą o artykuły sponsorowane, sieci afiliacyjne, programy partnerskie i inne formy reklamy.

Zarabianie na blogu lub portalu
Współpraca barterowa: plusy i minusy

"Praca za skarpetki" - tak niektórzy blogerzy nazywają współpracę barterową, która jest dosyć kontrowersyjną kwestią w blogosferze, ponieważ druga część blogerów nie widzi w takim rozwiązaniu nic sprzecznego z własnymi zasadami blogowania. Czy w momencie aktualnego boom-u, reklamodawcy mogą zaproponować współpracę barterową...? Jakie są "za" i "przeciw"?

Blogerze! Zarabiaj na sprzedaży!

Zarabianie na sprzedaży w blogosferze to doskonały moment aby uświadomić sobie, na czym mogą zarabiać blogerzy oprócz zwykłego blogowania. W tym artykule odpowiemy, kiedy warto rozszerzyć swoją działalność i wydać np. książkę. Zachęcamy do zapoznania się z Naszym artykułem.

Czym jest Personal Branding?

Tak naprawdę na początku każdej ścieżki do zrobienia kariery zawodowej, można zacząć od budowy marki osobistej. Personal branding może pomóc Ci znaleźć wymarzoną pracę i możesz być dzięki temu postrzegany jako doskonały specjalista w tym. co robisz aktualnie.

Jakich ofert współpracy blogerzy nie przyjmują?

Trudna współpraca z blogerem, czy vlogerem nie jest niczym nowym. Okazuje się, że mimo najszczerszych i dobrych intencji, autorzy swoich dzienników nie do końca zgadzają się na nasze propozycje jako reklamodawców. Po krótce omówimy te zagadnienia w Naszym artykule.

Jak kreować markę w blogosferze?

Niestandardowe formy promocji nowych marek są jednym z kluczowym elementów na zaistnienie i docieranie do nowych klientów, a więc i budowanie wizerunku. Aby zaistnieć w szerszym gronie publiczności, wiele organizacji decyduje się na to, żeby swoja promocję rozpocząć od współpracy z blogerami, influencerami. Czy ta metoda jest dobra...? Poczytaj w Naszym artykule.

Jak zarabiać na blogu?

Tworząc bloga, niemal każdy ma z tyłu głowy to, w jaki sposób można na nim zarobić. Oczywistą i naturalną rzeczą jest, że taki blog to długofalowa inwestycja własnego czasu i pieniędzy. Aby zyskać popularność, trzeba również sięgnąć po niestandardowe metody promocji. Tak zorganizowana praca pozwala na zbudowanie dobrze prosperującego miejsca, które przyciąga uwagę reklamodawców, dzięki czemu autor może próbować sprzedać swoją powierzchnię reklamową dalej. Jak to zrobić na swoim blogu? Zapraszamy do wpisu.

Czym wyróżnia się współpraca z blogerem kulinarnym?

Pora obiadowa = pora, o której myśli większość Polaków. Zdarza się jednak, że tak naprawdę nie wiadomo co sobie przyrządzić, aby było smacznie i na dodatek łatwo przygotować, dlatego coraz chętniej sięgamy po inspiracje na blogi o gotowaniu. Te blogi to idealne miejsce dla marek, które coraz chętniej angażują się w kampanie z blogerami promując swoje produkty. Jak wygląda taka współpraca "od kuchni"? Zapraszamy do artykułu.

Czym wyróżnia się współpraca z blogerami parentingowymi?

Obok blogów podróżniczych, modowych czy kulinarnych, jednymi z najchętniej odwiedzanych w polskim Internecie stron są te poświęcone parentingowi. Kobiety postanowiły położyć kres panującemu od lat stereotypowi Matki Polki – śmiało łączą macierzyństwo z karierą zawodową, swoje dzieci wychowują w nowoczesny sposób, a swoimi poradami dzielą się z innymi rodzicami. Czym wyróżniają się blogi parentingowe? Co jest ważne w przypadku współpracy z rodzicami spodziewającymi się dziecka?

Jak zaplanować kampanię na blogach kosmetycznych?

Kosmetyka w blogosferze to dosyć dobrze oblegany temat do wpisów i promocji. Chcecie wypromować markę/linię kosmetyków w Internecie? Swoje działania podeprzyj na blogosferze! W dzisiejszym artykule postaramy się podpowiedzieć, jak przeprowadzić udaną kampanię na blogach kosmetycznych.

Ile kosztuje prowadzenie bloga?

Blogerzy, to coraz częściej pojawiająca się w realnym życiu grupa zawodowa. Blogowanie jest idealnym sposobem na zarabianie, często też po prostu "etatem". Nie ma w tym nic dziwnego, ale trzeba wiedzieć, że prowadzenie bloga też kosztuje i o tym poczytacie w tym artykule.

Dlaczego warto współpracować z blogerami?

O tym, dlaczego warto współpracować z blogerami do pewnego czasu nie było wiadomo. Blogerzy po prostu byli i coś tam pisali. W momencie jednak, gdy okazało się, że blogerzy są idealnym medium do potencjalnych użytkowników, wiele marek zdecydowało się na podjęcie współpracy właśnie z Nimi.

Jak zarabiać na blogu modowym?

W tym artykule dowiedzie się, jak zarabiać na prowadzeniu bloga w branży modowej. Autorzy takich blogów odnoszą wiele sukcesów, o czym poczytacie właśnie w tym artykule, jednak trzeba wiedzieć i znać parę metod na to, jak to zrobić.

Jak profesjonalnie stworzyć dobry artykuł sponsorowany?

Duże zasięgi i rzesza czytelników to domena najlepszych blogerów. Dzięki naturalności swoich wpisów są oni wiarygodni dla swoich czytelników, dzięki czemu można powiedzieć, że utożsamiają się z Nimi. Spora część blogerów niestety bardzo negatywnie podchodzi o kwestii publikacji materiałów zewnętrznych/sponsorowanych. Jak przekonać ich do tego, aby jednak to zrobili? O tym, jak pisać, tworzyć fajne artykuły sponsorowane dowiecie się z tego artykułu.

Jak mądrze wybrać blogera do współpracy?

Wielu blogerów cechuje się tym, że mają niekiedy "swój świat - swoje kredki" i nijak przyda się do zrobienia jakiejś ciekawej kampanii reklamowej z jego udziałem. Z drugiej strony, powinno się dobrze przygotować na taką współpracę, a zatem stworzyć jakiś konspekt współpracy, określić działania i cele do osiągnięcia. O tym, jak mądrze wybrać blogera do takiej współpracy, poczytacie w tym artykule.

dobry tytuł na blog
Dobry tytuł, czyli I zasada dynamiki bloga

Pierwszą rzeczą, która wpływa na to, czy artykuł zainteresuje potencjalnego czytelnika i będzie chciał go przeczytać, czy nie, jest tytuł. Dlatego musimy postarać się, by był jak najbardziej atrakcyjny i chwytliwy. Dzięki temu przyciągniemy czytelników do naszego bloga.

Ponad 3800 portali, 1800 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto