Reklama natywna


- Nie musi być idealnie, wystarczy, że będzie dobrze – w takich słowach można zdefiniować prawidłową kampanię reklamową. Każdy wie, że idealna reklama nie istnieje, bo nigdy nie dopasujemy treści do każdego z odbiorców. Nagle jednak - zupełnie po cichu, ni stąd ni zowąd, pojawiło się pojęcie reklamy natywnej, które mówi o „idealnie dopasowanych treściach”. O co do licha chodzi i jak to jest? Czas jasno sobie odpowiedzieć, czym jest reklama natywna.

Dziś nie da się precyzyjnie określić, kiedy po raz pierwsza pojawiła się reklama natywna. Występuje ona w wielu formach i z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że zanim została stricte nazwana była już obecna w wielu kampaniach reklamowych. Jej „popularność” gwałtownie wzrosła w odpowiedzi na zachowania użytkowników i zmianę algorytmów Google.

Dlaczego o reklamie natywnej zrobiło się głośno?

  1. Reklama banerowa przestała mieć sens. Całkowita liczba pobrań wtyczki Adblock to ponad 310 milionów. Z danych udostępnionych na stronie rozszerzeń dla przeglądarki Firefox, wynika że liczba użytkowników Adblocka Plus to średnio 20 milionów.
  2. Standardowe treści sponsorowane są omijane przez użytkowników, a ich content jest nachalny, a dla niektórych nawet „niesmaczny”.
  3. Google zmieniło algorytm wyszukiwania stawiając na dobre jakościowo treści. W przypadku reklamy natywnej ma to olbrzymie znaczenie, bo ta jest też po części content marketingiem.
  4. Gdyby zapytać przeciętnego użytkownika, jaka powinna być idealna reklama, ten zapewne odpowiedziałby, że nie może być nachalna, powinna być delikatnie wpasowana w content, sugerująca, a nie nakłaniająca do zakupu. Taka właśnie jest reklama natywna.

 

Reklama natywna – co to jest

Nie ma jednoznacznej, książkowej definicji reklamy natywnej, dlatego pokusiliśmy się o przejrzystą definicję.

Reklama natywna to rodzaj płatnej treści reklamowej, wyrażonej w formie standardowego tekstu, grafiki, zdjęcia, wpisu w social media, lokowania produktu, treści video lub CAPTCHA, której celem jest zwrócić uwagę użytkownika na dany produkt lub usługę, ale w delikatny, wyważony, subtelny sposób, a całość – chcąc spełniać definicję reklamy natywnej – powinna być idealnie wpasowana w layout strony, na której promowana treść jest publikowana i współgrać całościowo z contentem. Celem reklamy natywnej – obok promocji treści – jest minimalizowanie naszego poczucia dyskomfortu podczas korzystania ze stron internetowych i serwisów. 

 


reklama natywna a przyszłość dziennikarstwa
Jak reklama natywna wpłynie na przyszłość dziennikarstwa
O tym, jak istotna i kontrowersyjna jest reklama natywna świadczą wydarzenia z newsroomu magazynu Forbes. Dwójka wpływowych dziennikarzy dyskutowała o reklamie natywnej i pośrednio związanej z nią przyszłością dziennikarstwa.
Reklama natywna w praktyce – co mówią liczby
Historia reklamy natywnej rozpoczyna się w roku 1950, kiedy to zaczęły pojawiać się pierwsze kampanie oparte na native advertising. W przeciągu tych kilkudziesięciu lat opinie, a także wyobrażenie o tego typu reklamie znacznie się zmieniło. Reklama natywna na jakiś czas też czas ustąpiła kroku innym formom promocji. Dlaczego wokół native advertising zrobił się w ostatnim czasie tak duży hałas i jakie to ma przełożenie na liczby?
dział reklamy natywnej
Dział reklamy natywnej w lokalnym wydawnictwie?
Reklama natywna staje się coraz bardziej popularnym narzędziem marketingowym. Wielu wydawców sprzedając kampanie oferuje właśnie reklamę natywną. Rośnie tez świadomość odbiorców. Okazuje się, że o reklamę natywną walczą również lokalne gazety chociaż na razie tylko w USA.
ślepota bannerowa
Ślepota bannerowa otwiera oczy na reklamę natywną
Osoby “cierpiące” na ślepotę bannerową to prawdopodobnie prawdziwi szczęściarze. Asertywnie unikają bannerów internetowych, sprytnie kierując wzrok tylko w te punkty ekranu, w których nie ma żadnych reklam. A ponieważ ich nie widzą, albo udają, że tak jest, to już na pewno w nie nie klikają. Tę teorię popierają specjalistyczne i specyficzne badania, według których prawdopodobnie przydarzy nam się nawet główna wygrana na loterii niż to, że zareagujemy na tego typu element reklamowy. Marketingowcy mają jednak swój sposób na ślepców z wyboru. I tak oto, na zgliszczach bannerów, jak feniks z popiołów, rodzi się reklama natywna...
reklama natywna a banerowa
Reklama natywna na wojnie z banerami reklamowymi. Dlaczego banery odejdą do lamusa
W Internecie można się reklamować na wiele sposobów. Z chwilą gdy dostęp do sieci w Polsce stał się bardziej powszechny, pojawił się w naszym kraju, wyraźny trend na banery reklamowe. Tendencja ta stopniowo odchodzi już do historii, a miejsce banerów reklamowych przejmuje reklama natywna.
reklama natywna - czym jest
Reklama natywna – po tym tekście zrozumiesz, czym jest
Najwyższa pora by wyłożyć „kawę na ławę” i wyjaśnić na przykładach, różnice między reklamą natywną, artykułem sponsorowanym, a content marketingiem – związanym lub też nie – z reklamą natywną. Dziś przybliżamy „sylwetkę” reklamy natywnej.
reklama natywna
Reklama natywna to nie content marketing! Czy na pewno?
Gdyby zapytać marketerów, pracowników agencji reklamowych, przedsiębiorców inwestujących w reklamę, studentów dziennikarstwa, PR-u, marketingu, czy nawet wykładowców akademickich, czym jest reklama natywna albo, co ma wspólnego z content marketingiem, wielu zaczęłoby się zastanawiać i błądzić w odpowiedziach. Czas rozstrzygnąć, co jest czym, co łączy te dwa pojęcia i na czym to w ogóle polega.
Reklama natywna podprogowa
Reklama natywna - nowe wcielenie reklamy podprogowej?
W ostatnich latach reklama stała się nieodłącznym elementem środowiska. Naturalnego i wirtualnego. Pojawia się zwykle znikąd i najczęściej po coś. Marketingowcy, zauważając niechęć odbiorców do nachalności współczesnych reklam, starają się odkrywać kolejne ich odmiany. I właśnie zbieranie tych wszystkich doświadczeń doprowadziło do powstania reklamy natywnej.
reklama natywna
5 przykładów pokazujących, że reklama natywna jest skuteczna
Dziś przedsiębiorca jak i klient z każdej strony otoczeni są reklamami. Ci pierwsi szukają skutecznych sposobów na pozyskanie klientów poprzez skuteczne zainwestowanie w reklamę i dobrą stopę zwrotu, Ci drudzy szukając konkretnych produktów lub usług trafiają – przypadkiem lub celowo – na reklamy. Coraz częściej przewija się nowa forma reklamy określana jako reklama natywna.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top