Mamy bardzo dobrą wiadomość! Pozycjonowanie nie wymaga ogromnych zasobów, skończenia studiów, drogich narzędzi. Z roku na rok staje się procesem coraz bardziej naturalnym, zgodnym z działaniami podejmowanymi dla ruchu, a nie sztuką samą w sobie.

Zawsze najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem jest zatrudnienie dobrej agencji SEO. Jednak z wielu przyczyn firmy podejmują decyzję o samodzielnym pozycjonowaniu lub po prostu chcą rozumieć, co się dzieje.

Ten poradnik powstał dla osób, które:

  • zaczynają przygodę z pozycjonowaniem
  • chcą pozycjonować własne strony
  • lubią wiedzieć więcej o usługach, które zlecają.

Edukację w zakresie SEO warto rozpocząć od artykułu: na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, następnie przemyśleć temat wyboru słów kluczowych i optymalizacji strony. Kolejnym krokiem jest poznanie i konfiguracja narzędzi: Google Analytics i Google Webmaster Tools

Jeżeli nasza firma ma charakter lokalny, to polecamy tekst o pozycjonowaniu lokalnym. Dla wszystkich firm ważne jest linkowanie początkowe oraz linkowanie comiesięczne - szczególnie z wykorzystaniem wielu różnych SEO narzędzi.

Jedyną czynnością, którą polecamy zlecić firmie zewnętrznej na każdym etapie, jest audyt seo. Miłej lektury!

Pozycjonowanie dla początkujących
SEO dla Blogerów – Dlaczego jest ważne? Jak podwyższać?

SEO to dla każdego autora bloga być, albo nie być. Tak naprawdę każdy autor swojego bloga musi znać zasady poprawnej optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarki Google-a i dbać o ruch organiczny na swoim blogu. Na czym to polega i dlaczego jest tak ważnym elementem dla każdego blogera dowiesz się z tego artykułu.

Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy też zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy ze swoją konkurencją? Czy monitorujesz ich zachowanie? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Zacznij to robić najlepiej już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Google Moja Firma - optymalizacja wizytówki Google Maps
Jak zoptymalizować wizytówkę w Google Moja Firma?

Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma nie jest trudne. Jak się okazuje, nie jest także trudne uzupełnienie jej o informacje na temat naszej firmy! Wszystko sprowadza się do uzupełnienia pól zgodnie z przyjętymi w usłudze standardami. Generuj dwa razy więcej przejść na swoją stronę poprzez synergię działań!

Kurs Wordpress SEO
Recenzja "Kurs Wordpress optymalizacja SEO" od Edugrafia.pl

Zostaliśmy poproszeni o zrecenzowanie wideo kursu, którego tematem jest SEO w Wordpress. Kurs został przygotowany przez platformę Edugrafia. Czy daje nam możliwość nauczenia się jak budować strony przyjazne pod SEO? Czy informacje w nim zawarte są przydatne dla początkujących użytkowników? Czy zaawansowani użytkownicy znajdą coś dla siebie? Na te oraz inne pytania znajdziecie odpowiedź w naszej recenzji!

Google Search Console - Narzędzia dla Webmasterów od Google
Instrukcja obsługi Google Search Console

Google Search Console jest narzędziem od Google, którego wykorzystanie może pozytywnie przełożyć się na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Niestety nieodpowiednie zastosowanie może poważnie zaszkodzić i  doprowadzić do spadku ruchu na stronie. Dzięki poniższemu artykułowi, dowiesz się jak poprawnie wykorzystać funkcjonalność GSC.

wersje językowe strony, a seo
Jak optymalnie skonfigurować wersje językowe strony dla SEO?

Jak najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na zasięg serwisu, a co za tym idzie - ilość odwiedzin na stronie. Stąd tak istotne są działania SEO zmierzające do wzrostu pozycji serwisu, jednak są one o wiele trudniejsze w przypadku wielojęzykowych serwisów o zasięgu globalnym. Co należy zrobić, by zoptymalizować różne wersje językowe witryny?

Usługi w abonamencie SEO
Jakie usługi zawrzeć w swojej ofercie?

Rynek usług marketingowych to brutalne miejsce. Trzeba się ciągle rozwijać i bezkompromisowo brnąć do przodu. Czasem wymaga to sprzedawania tych samych usług, ale pod innymi nazwami. W tym artykule pokażę Ci jak sprzedawać pozycjonowanie na kilka sposobów, nie używając w ogóle słowa "pozycjonowanie", a jedynie SEO oraz kilka innych dobrze znanych pojęć.

content marketing - najczęstsze błędy
Na co zwracać uwagę podczas publikacji treści?

Na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia treści oraz podczas ich publikowania? Jakie strony warto brać pod uwagę tworząc strategię Content Marketingową? Jakie błędy mogą skutecznie popsuć nawet najlepszą kampanię Content Marketingową? Najważniejsze czynniki zostały omówione w tym artykule. Zapraszamy do lektury!

copywriting
Gdzie warto zlecać treści i jaki jest ich koszt?

Treści na swoją stronę i do działań content marketingowych możesz tworzyć sam. Możesz też zlecić to komuś, kto jest zdecydowanie bardziej doświadczony w tym temacie. Mowa oczywiście o copywriterze. Zobacz, jak copywriter może Ci pomóc oraz jakie stawki za artykuły są aktualne.

unikalność treści
Dlaczego treści na stronie powinny być unikalne?

Czy wiesz, dlaczego treść na Twojej stronie internetowej powinna być unikalna? Jej brak może bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarkach. Nie wiesz, jak to sprawdzić? Podpowiemy Ci! Zapraszamy do lektury artykułu, który nauczy Cię, jak zyskać na widoczności w Google!

wybór agencji SEO
Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Wybór agencji SEO jest wymagającym i trudnym procesem. Często jednak jest to jedyna droga do poprawienia sytuacji naszej strony internetowej, a nierzadko też całego biznesu. W tym artykule pomożemy Ci w procesie wyboru odpowiedniej agencji SEO oraz powiemy, na co powinno się zwracać uwagę przy podpisywaniu umowy.

Content Marketingu a SEO
Wpływ Content Marketingu na SEO

Panda i Pingwin to aktualizacje, które wprowadziły wiele zmian w sposobie promowania stron internetowych. Aby móc skutecznie promować stronę w wynikach wyszukiwania, konieczna jest nowa koncepcja na promocję. My proponujemy skorzystać z połączenia SEO oraz Content Marketingu!

specjalista
Umiejętności współczesnego specjalisty SEO

Wraz ze zmianami wprowadzanymi w Google (zmiany wagi poszczególnych sygnałów, poprawa skuteczności algorytmów, większa ilość filtrów etc.) zmienia się zestaw umiejętności, jakie są niezbędne, aby efektywnie pozycjonować strony www. Oprócz umiejętności o charakterze technicznym coraz większe znaczenie zaczynają mieć umiejętności miękkie.

narzędzia i platformy do pozycjonowania
Narzędzia i platformy przydatne przy pozycjonowaniu

Pozycjonowanie to złożony i wymagający dużej różnorodności działań proces, więc warto korzystać z narzędzi, które pomogą nam, ułatwiając niektóre czynności i skracając czas naszej pracy. W tym celu możemy skorzystać z polskich lub zagranicznych platform - jak Reach Blogger, WhitePress czy Brandle - które funkcje SEO realizują niejako "przy okazji".

pozyskiwanie linków do swojej strony
Jak pozyskiwać linki do swojej strony?

Wiesz już, jak zacząć pozyskiwać linki prowadzące do Twojej strony internetowej. Musisz jednak pamiętać, że to nie wystarczy, by być w rankingach wyżej niż Twoja konkurencja - w tym celu musisz stale dbać o pozyskiwanie nowych linków. Dlatego poniżej prezentujemy kolejne sposoby na ich pozyskiwanie, które pomogą Ci być jeszcze bardziej skutecznym.

pozyskiwanie linków do nowej strony
Jak zacząć pozyskiwanie linków dla nowej strony?

Jeżeli masz już gotową i zoptymalizowaną pod kątem SEO stronę, pora zająć się jej dobrym wypozycjonowaniem. W tym celu musisz zainteresować się tematem linków prowadzących do Twojej strony z innych stron internetowych. Przedstawiamy praktyczne rady, od czego zacząć i jak należy szukać miejsc, w których możesz dodać linki.

pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak się do niego zabrać?

Szukając w Google konkretnej usługi głównymi kryteriami, jakimi się kierujemy, jest odległość, cena i jakość usługi. Google utworzyło mechanizm, który lokalizując nasze miejsce pobytu, pokazuje nam najbardziej polecane przez innych użytkowników miejsca blisko nas. Warto więc sprawić, by w pozycjonowaniu lokalnym nasza firma zajmowała jak najwyższą pozycję.

Google Analytics dla początkujących
Google Analytics dla początkujących

Analiza prowadzonych działań SEO jest niezbędna do weryfikacji ich efektywności. Możemy wykonać ją za pomocą m. in. Google Analytics. Dzięki temu będziemy mogli przeanalizować ruch na naszej stronie m. in. pod kątem odbiorców, ich lokalizacji i zachowania na stronie, a także dowiemy się, o co warto zadbać, by strona była bardziej atrakcyjna.

google  dla webmasterów
Google dla Webmasterów - przydatne informacje o Twojej stronie

W środowisku SEO Google jest postrzegane jako funkcjonariusz, który karze za złe praktyki. Jednak nie taki diabeł straszny..." - firma oferuje także webmasterom niezbędne narzędzia (Narzędzia Google dla Webmasterów). Są one pomocne w szybszym indeksowaniu witryn, a także umożliwiają ustalenie przyczyn problemów z pozycją strony w wyszukiwarce.

optymalizacja stron www pod SEO
Podstawy optymalizacji stron internetowych pod SEO

Optymalizacja domeny pod kątem wyszukiwarek to niezbędny fundament pod skuteczne pozycjonowanie. Jeśli słowa kluczowe dla naszej strony nie mają sporej konkurencji, sama optymalizacja może znacznie polepszyć pozycję w wyszukiwarkach. Poniżej zebraliśmy elementy, które należy wziąć pod lupę w pierwszej kolejności.

słowa kluczowe do pozycjonowania
Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowania?

Osiągnięcie sukcesu w SEO i trwała zmiana pozycji w wyszukiwarkach to efekt wielu działań pozycjonerów. Jednym z nich jest fundamentalna analiza słów kluczowych. Dobrze wykonana uchroni nas przed sytuacją, w której mimo wysokiej pozycji wyszukiwania na dane frazy, nasze działania będą nieefektywne.

pozycjonowanie stron www
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Niemal każdy z błyskawicznie rosnącej rzeszy polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Fakt ten pokazuje, że w trosce o swój biznes, warto zadbać o widoczność swojej witryny w wyszukiwarce. Z myślą o osobach chcących samodzielnie pozycjonować stronę, zaczynamy cykl artykułów na ten temat.

Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto