Mamy bardzo dobrą wiadomość! Pozycjonowanie nie wymaga ogromnych zasobów, skończenia studiów, drogich narzędzi. Z roku na rok staje się procesem coraz bardziej naturalnym, zgodnym z działaniami podejmowanymi dla ruchu, a nie sztuką samą w sobie.

Zawsze najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem jest zatrudnienie dobrej agencji SEO. Jednak z wielu przyczyn firmy podejmują decyzję o samodzielnym pozycjonowaniu lub po prostu chcą rozumieć, co się dzieje.

Ten poradnik powstał dla osób, które:

  • zaczynają przygodę z pozycjonowaniem
  • chcą pozycjonować własne strony
  • lubią wiedzieć więcej o usługach, które zlecają.

Edukację w zakresie SEO warto rozpocząć od artykułu: na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, następnie przemyśleć temat wyboru słów kluczowych i optymalizacji strony. Kolejnym krokiem jest poznanie i konfiguracja narzędzi: Google Analytics i Google Webmaster Tools

Jeżeli nasza firma ma charakter lokalny, to polecamy tekst o pozycjonowaniu lokalnym. Dla wszystkich firm ważne jest linkowanie początkowe oraz linkowanie comiesięczne - szczególnie z wykorzystaniem wielu różnych SEO narzędzi.

Jedyną czynnością, którą polecamy zlecić firmie zewnętrznej na każdym etapie, jest audyt seo.

Miłej lektury!

Pozycjonowanie dla początkujących
pozycjonowanie stron internetowych
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Niemal każdy z błyskawicznie rosnącej rzeszy polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Fakt ten pokazuje, że w trosce o swój biznes, warto zadbać o widoczność swojej witryny w wyszukiwarce. Z myślą o osobach chcących samodzielnie pozycjonować stronę, publikujemy obszerny poradnik.

SEO - podstawy optymalizacji stron internetowych
Podstawy optymalizacji stron internetowych pod SEO

Optymalizacja domeny pod kątem wyszukiwarek to niezbędny fundament pod skuteczne pozycjonowanie. Jeśli słowa kluczowe dla naszej strony nie mają sporej konkurencji, sama optymalizacja może znacznie polepszyć pozycję w wyszukiwarkach. Poniżej zebraliśmy elementy, które należy wziąć pod lupę w pierwszej kolejności.

Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

słowa kluczowe do pozycjonowania
Czym są słowa kluczowe i jaka jest ich rola w SEO?

Osiągnięcie sukcesu w SEO i trwała zmiana pozycji w wyszukiwarkach to efekt wielu działań pozycjonerów. Jednym z nich jest fundamentalna analiza słów kluczowych. Dobrze wykonana uchroni nas przed sytuacją, w której mimo wysokiej pozycji wyszukiwania na dane frazy, nasze działania będą nieefektywne.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Google Analytics co to jest
Google Analytics dla początkujących

Analiza prowadzonych działań SEO jest niezbędna do weryfikacji ich efektywności. Możemy wykonać ją m.in. za pomocą Google Analytics. Dzięki temu będziemy mogli przeanalizować ruch na naszej stronie pod kątem charakterystyki odbiorców, ich lokalizacji i zachowania na stronie, a także dowiemy się, o co warto zadbać, by strona była bardziej atrakcyjna.

SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

W sieci można spotkać masę poradników dotyczących fraz kluczowych. Większość dotyczy ich odnajdywania, stosowania w SEO i pozycjonowania strony, czyli kwestii typowo technicznych. Tymczasem najczęściej to na copywriterze spoczywa ciężar faktycznego ich zastosowania i to on musi dostarczyć dobry content, czyli treść. Podpowiadamy, jak to zrobić.

wersje językowe strony, a seo
Jak optymalnie skonfigurować wersje językowe strony dla SEO?

Jak najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na zasięg serwisu, a co za tym idzie - ilość odwiedzin na stronie. Stąd tak istotne są działania SEO zmierzające do wzrostu pozycji serwisu, jednak są one o wiele trudniejsze w przypadku wielojęzykowych serwisów o zasięgu globalnym. Co należy zrobić, by zoptymalizować różne wersje językowe witryny?

pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak się do niego zabrać?

Szukając w Google konkretnej usługi głównymi kryteriami, jakimi się kierujemy, jest odległość, cena i jakość usługi. Google utworzyło mechanizm, który lokalizując nasze miejsce pobytu, pokazuje nam najbardziej polecane przez innych użytkowników miejsca blisko nas. Warto więc sprawić, by w pozycjonowaniu lokalnym nasza firma zajmowała jak najwyższą pozycję.

seo dla blogerów
SEO dla Blogerów – Dlaczego jest ważne? Jak podwyższać?

SEO to dla każdego autora bloga być, albo nie być. Tak naprawdę każdy autor swojego bloga musi znać zasady poprawnej optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarki Google-a i dbać o ruch organiczny na swoim blogu. Na czym to polega i dlaczego jest tak ważnym elementem dla każdego blogera dowiesz się z tego artykułu.

Kurs Wordpress SEO
Recenzja "Kurs Wordpress optymalizacja SEO" od Edugrafia.pl

Zostaliśmy poproszeni o zrecenzowanie wideo kursu, którego tematem jest SEO w Wordpress. Kurs został przygotowany przez platformę Edugrafia. Czy daje nam możliwość nauczenia się jak budować strony przyjazne pod SEO? Czy informacje w nim zawarte są przydatne dla początkujących użytkowników? Czy zaawansowani użytkownicy znajdą coś dla siebie? Na te oraz inne pytania znajdziecie odpowiedź w naszej recenzji!

Usługi w abonamencie SEO
Jakie usługi zawrzeć w swojej ofercie?

Rynek usług marketingowych to brutalne miejsce. Trzeba się ciągle rozwijać i bezkompromisowo brnąć do przodu. Czasem wymaga to sprzedawania tych samych usług, ale pod innymi nazwami. W tym artykule pokażę Ci jak sprzedawać pozycjonowanie na kilka sposobów, nie używając w ogóle słowa "pozycjonowanie", a jedynie SEO oraz kilka innych dobrze znanych pojęć.

Gdzie zlecać treści?
Gdzie warto zlecać treści i jaki jest ich koszt?

Treści na swoją stronę i do działań content marketingowych możesz tworzyć sam. Możesz też zlecić to komuś, kto jest zdecydowanie bardziej doświadczony w tym temacie. Mowa oczywiście o copywriterze. Zobacz, jak copywriter może Ci pomóc oraz jakie stawki za artykuły są aktualne.

unikalność treści
Dlaczego treści na stronie powinny być unikalne?

Czy wiesz, dlaczego treść na Twojej stronie internetowej powinna być unikalna? Jej brak może bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarkach. Nie wiesz, jak to sprawdzić? Podpowiemy Ci! Zapraszamy do lektury artykułu, który nauczy Cię, jak zyskać na widoczności w Google!

wybór agencji SEO
Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Wybór agencji SEO jest wymagającym i trudnym procesem. Często jednak jest to jedyna droga do poprawienia sytuacji naszej strony internetowej, a nierzadko też całego biznesu. W tym artykule pomożemy Ci w procesie wyboru odpowiedniej agencji SEO oraz powiemy, na co powinno się zwracać uwagę przy podpisywaniu umowy.

specjalista
Umiejętności współczesnego specjalisty SEO

Wraz ze zmianami wprowadzanymi w Google (zmiany wagi poszczególnych sygnałów, poprawa skuteczności algorytmów, większa ilość filtrów etc.) zmienia się zestaw umiejętności, jakie są niezbędne, aby efektywnie pozycjonować strony www. Oprócz umiejętności o charakterze technicznym coraz większe znaczenie zaczynają mieć umiejętności miękkie.

narzędzia i platformy do pozycjonowania
Narzędzia i platformy przydatne przy pozycjonowaniu

Pozycjonowanie to złożony i wymagający dużej różnorodności działań proces, więc warto korzystać z narzędzi, które pomogą nam, ułatwiając niektóre czynności i skracając czas naszej pracy. W tym celu możemy skorzystać z polskich lub zagranicznych platform - jak Reach a Blogger czy WhitePress® - które funkcje SEO realizują niejako "przy okazji".

Ponad 64400 portali, 10700 influencerów, 1140 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto