Wyobraźmy sobie, że chcemy zacząć przygodę z content marketingiem. Mamy już ogromną wiedzę teoretyczną, oglądaliśmy wiele spektakularnych, jednak nie do końca udanych realizacji strategii CM. Czas przejść do działania! Aby osiągnąć zamierzone efekty, najlepiej stosować dobrze dobrane narzędzia. Niektóre z nich są niezbędne w realizacji kampanii, inne po prostu zaoszczędzą nam wiele czasu.

Większość narzędzi wykorzystywanych w procesie CM ma także wiele innych zastosowań. Są używane do projektowania grafik, promocji stron internetowych, mierzenia efektów działań SEM i SEO. Lista takich narzędzi jest bardzo długa, dlatego omawiamy je w kilku osobnych artykułach. Podzieliliśmy je ze względu na funkcje, a raczej ze względu na etap realizacji strategii content marketingu, w którym są wykorzystywane.

Proces realizacji strategii content marketingowej rozgraniczyliśmy na etapy: poszukiwanie i inspiracje, zbieranie i agregacja wiedzy, organizacja procesu, tworzenie treści, dystrybucja, promocja, monitorowanie i raportowanie.

Miłej lektury!

Narzędzia content marketingu
gemini google bard
Jak korzystać z Google Gemini (Bard)? Poradnik dla początkujących

W połowie lipca 2023 do Polski trafił Google Bard z obsługą naszego języka. Ten zaawansowany system oparty na AI został stworzony jako odpowiedź na rosnącą popularność innych modeli językowych, takich jak GPT od OpenAI. Ciągle udoskonalana wersja chatbota od Google oferuje coraz więcej możliwości dla użytkowników. Przyglądamy się funkcjom i możliwościom Gemini oraz planom Google na dalszy rozwój chatbota AI.

Google trends jak korzystac
Jak korzystać z Google Trends i dlaczego warto znać to narzędzie?

Zastanawiasz się, jak kształtuje się natężenie wyszukiwań konkretnych fraz na przestrzeni miesięcy lub lat? Jeśli interesujesz się marketingiem internetowym, odpowiedź wydaje się oczywista. Google Trends pozwalają analizować trendy wyszukiwania, oceniać sezonowość słów kluczowych i sprawdzać, co jest na topie. W artykule dowiesz się, jak efektywnie korzystać z narzędzia Trendy Google, jakie informacje możesz w nim znaleźć i jak może pomóc w pozycjonowaniu oraz content marketingu.

Kobieta przed komputerem. Napis na grafice: W jaki sposób osiągnąć sukces w content marketingu dzięki AI?
W jaki sposób osiągnąć sukces w content marketingu dzięki AI?

Sztuczna inteligencja pozwala rozwijać marketing na wielu płaszczyznach. To także sposób na cyfrowe, spersonalizowane rozwiązania. Od kiedy odkryto potencjał AI, coraz częściej wykorzystuje się go w sprzedaży oraz samym budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto korzystać z możliwości, jakie dostarcza nam sztuczna inteligencja.

Google Tag Manager – czym jest i jak go używać?
Google Tag Manager – czym jest i jak go używać?

Google Tag Manager to narzędzie, które może pomóc w łatwym – i co równie istotne szybkim – wdrażaniu zmian na stronie. Co więcej, pozwala uniezależnić się od działów IT. Jeśli zastanawiasz, czy warto korzystać z tego narzędzia, to w tym artykule znajdziesz kilka informacji, które te wątpliwości rozwieją. Przy okazji dowiesz się także, co można dzięki GTM zdziałać.

Narzędzia dla blogerów
Narzędzia przydatne blogerom do pracy

Przydatne narzędzia do produkcji dobrej jakości bloga z pewnością ułatwią i uprzyjemnią codzienną pracę blogerów/vlogerów. Trzeba mieć dobry plan, aby skutecznie prowadzić swoje działania, a zatem tworzenie ciekawych grafik i video jest zdecydowanie potrzebną formą przekazywania ciekawych informacji swoim czytelnikom. Z Naszego artykułu dowiesz się, jakimi narzędziami warto się wspomagać w swojej codziennej pracy.

narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu - e-book!

"Narzędzia content marketingu" to obszerny e-book z opisami 74 narzędzi przydatnych marketerom. Proces realizacji strategii content marketingowych składa się z wielu etapów do których przypisaliśmy poszczególne programy, platformy i usługi. Na potrzeby opracowania wyróżniliśmy ich siedem, są to: poszukiwanie, zbieranie, organizowanie, tworzenie, dystrybucja, promowanie i monitoring.

tworzenie treści - narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu: część IV - tworzenie

Masz już zebrane informacje o tym, co ma być zawarte w Twoim przekazie. Masz stworzony cały schemat publikacji. Jedyne, czego brakuje, to 'reason to talk', tego czegoś, co sprawi, że trafi do Twoich odbiorców. Użyj do tego swojej wyobraźni i … któregoś z opisywanych narzędzi, a zobaczysz, że stworzysz coś naprawdę dobrego.

Ponad 92600 portali, 8300 influencerów, 1390 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto