Szukasz inspiracji na artykuł, post czy wpis na bloga? Chcesz sprawdzić trendy i zaplanować działania Real Time Marketingowe? Planujesz wzbogacić swoje treści o statystyki dotyczące wyszukiwań konkretnych fraz na przełomie miesięcy? Sięgnij po Google Trends. Podpowiadamy, jak najlepiej wykorzystać to narzędzie.
Wyobraźmy sobie, że chcemy zacząć przygodę z content marketingiem. Mamy już ogromną wiedzę teoretyczną, oglądaliśmy wiele spektakularnych, jednak nie do końca udanych realizacji strategii CM. Czas przejść do działania! Aby osiągnąć zamierzone efekty, najlepiej stosować dobrze dobrane narzędzia. Niektóre z nich są niezbędne w realizacji kampanii, inne po prostu zaoszczędzą nam wiele czasu.
Większość narzędzi wykorzystywanych w procesie CM ma także wiele innych zastosowań. Są używane do projektowania grafik, promocji stron internetowych, mierzenia efektów działań SEM i SEO. Lista takich narzędzi jest bardzo długa, dlatego omawiamy je w kilku osobnych artykułach. Podzieliliśmy je ze względu na funkcje, a raczej ze względu na etap realizacji strategii content marketingu, w którym są wykorzystywane.
Proces realizacji strategii content marketingowej rozgraniczyliśmy na etapy: poszukiwanie i inspiracje, zbieranie i agregacja wiedzy, organizacja procesu, tworzenie treści, dystrybucja, promocja, monitorowanie i raportowanie.
Miłej lektury!