Narzędzia content marketingu


Wyobraźmy sobie, że chcemy zacząć przygodę z content marketingiem. Mamy już ogromną wiedzę teoretyczną, oglądaliśmy wiele spektakularnych, jednak nie do końca udanych realizacji strategii CM. Czas przejść do działania! Aby osiągnąć zamierzone efekty, najlepiej stosować dobrze dobrane narzędzia. Niektóre z nich są niezbędne w realizacji kampanii, inne po prostu zaoszczędzą nam wiele czasu.

Większość narzędzi wykorzystywanych w procesie CM ma także wiele innych zastosowań. Są używane do projektowania grafik, promocji stron internetowych, mierzenia efektów działań SEM i SEO. Lista takich narzędzi jest bardzo długa, dlatego omawiamy je w kilku osobnych artykułach. Podzieliliśmy je ze względu na funkcje, a raczej ze względu na etap realizacji strategii content marketingu, w którym są wykorzystywane.

Proces realizacji strategii content marketingowej rozgraniczyliśmy na etapy: poszukiwanie i inspiracje, zbieranie i agregacja wiedzy, organizacja procesu, tworzenie treści, dystrybucja, promocja, monitorowanie i raportowanie.

Etapy procesu content marketingu w formie infografiki


wybór portalu w WhitePress
Jak wybrać portal w WhitePress i osiągać założone cele - poradnik
Dystrybucja treści, w szczególności wybór portalu i jego oferty powinny być zależne od naszych celów. WhitePress daje wgląd w oferty ponad 3000 serwisów. Programiści i redaktorzy platformy dwoją się i troją, dostarczając unikalne wskaźniki, historyczne dane, wykresy i oceny jakościowe. Warto z nich korzystać.
narzędzia content marketingu
Narzędzia Content Marketingu - e-book!
"Narzędzia content marketingu" to obszerny e-book z opisami 74 narzędzi przydatnych marketerom. Proces realizacji strategii content marketingowych składa się z wielu etapów do których przypisaliśmy poszczególne programy, platformy i usługi. Na potrzeby opracowania wyróżniliśmy ich siedem, są to: poszukiwanie, zbieranie, organizowanie, tworzenie, dystrybucja, promowanie i monitoring.
monitorowanie - narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu - część VII - monitorowanie
Efekty działań content marketingowych, tak jak i innych działań marketingowych, można mierzyć w skuteczny sposób. Ważne by od początku znać cele, które chcemy osiągnąć. A także by ustalić wskaźniki, pozwalające nam na weryfikację osiągniętych celów.
płatna promocja treści
Narzędzia content marketingu: część VI - płatna promocja treści
Wysokiej jakości treści reklamy nie potrzebują. Jeśli jednak chcemy zwiększyć zasięg i dotrzeć do jak najszerszej społeczności warto sięgnąć po narzędzia płatnej promocji. W tej części cyklu omówimy rodzaje reklamy natywnej i narzędzia, które z powodzeniem możemy wykorzystać do promowania treści.
dystrybucja treści - content marketing
Narzędzia content marketingu - część V: dystrybucja treści
Dystrybucja treści to jeden z najważniejszych elementów w content marketingu. Dlaczego? Przede wszystkim pozwala wypłynąć na szerokie wody temu, co chcesz przekazać. Po drugie - umożliwia dotarcie z przekazem do docelowej grupy odbiorców. Poznaj razem z nami filary skutecznej dystrybucji.
tworzenie treści - narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu: część IV - tworzenie
Masz już zebrane informacje o tym, co ma być zawarte w Twoim przekazie. Masz stworzony cały schemat publikacji. Jedyne, czego brakuje, to 'reason to talk', tego czegoś, co sprawi, że trafi do Twoich odbiorców. Użyj do tego swojej wyobraźni i … któregoś z opisywanych narzędzi, a zobaczysz, że stworzysz coś naprawdę dobrego.
Narzędzia content marketingu: część III - organizacja treści i zarządzanie zadaniami
Narzędzia content marketingu: część III - organizacja treści i zarządzanie zadaniami
Strategia, schemat, decyzja, organizacja – co mówią te słowa? Z pewnością to, że masz już w głowie wizję realizacji swojego projektu. Masz to coś, "reason to talk", podwalinę Twojego przekazu. Ten pomysł czeka na urzeczywistnienie, ale wiesz, że najpierw musisz to jakoś uporządkować. Dlatego właśnie przychodzimy z pomocą - zobacz, jakie narzędzia przydadzą Ci się na etapie organizacji treści i zarządzania zadaniami.
Zbieranie informacji
Narzędzia content marketingu: część II - zbieranie informacji
Znamy już źródła inspiracji, wspaniałych artykułów i autorów. Okazuje się, że napływ treści jest ogromny, a nam zależy na zbieraniu i oznaczaniu tych najcenniejszych. Na szczęście nie musimy codziennie zaglądać na setki stron internetowych. Z pomocą przychodzą nam narzędzia takie jak Feedly, Pocket czy Flipboard.
Poszukiwanie i inspiracja - narzędzia content marketingu - część I
Narzędzia content marketingu: część I - poszukiwanie i inspiracja
Podobno pomysł na treść w strategii content marketingowej jest najważniejszy. To on wpłynie na to, że uzyskamy efekt "wow". I właśnie na ten pomysł każdy marketingowiec musi wpaść. W poszukiwaniu inspiracji, trendów, historii mogą nam pomóc różne narzędzia - w tym artykule omówimy wybrane z nich.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top