Wyobraźmy sobie, że chcemy zacząć przygodę z content marketingiem. Mamy już ogromną wiedzę teoretyczną, oglądaliśmy wiele spektakularnych, jednak nie do końca udanych realizacji strategii CM. Czas przejść do działania! Aby osiągnąć zamierzone efekty, najlepiej stosować dobrze dobrane narzędzia. Niektóre z nich są niezbędne w realizacji kampanii, inne po prostu zaoszczędzą nam wiele czasu.

Większość narzędzi wykorzystywanych w procesie CM ma także wiele innych zastosowań. Są używane do projektowania grafik, promocji stron internetowych, mierzenia efektów działań SEM i SEO. Lista takich narzędzi jest bardzo długa, dlatego omawiamy je w kilku osobnych artykułach. Podzieliliśmy je ze względu na funkcje, a raczej ze względu na etap realizacji strategii content marketingu, w którym są wykorzystywane.

Proces realizacji strategii content marketingowej rozgraniczyliśmy na etapy: poszukiwanie i inspiracje, zbieranie i agregacja wiedzy, organizacja procesu, tworzenie treści, dystrybucja, promocja, monitorowanie i raportowanie.

Miłej lektury!

Narzędzia content marketingu
Google Tag Manager – czym jest i jak go używać?
Google Tag Manager – czym jest i jak go używać?

Google Tag Manager to narzędzie, które może pomóc w łatwym – i co równie istotne szybkim – wdrażaniu zmian na stronie. Co więcej, pozwala uniezależnić się od działów IT. Jeśli zastanawiasz, czy warto korzystać z tego narzędzia, to w tym artykule znajdziesz kilka informacji, które te wątpliwości rozwieją. Przy okazji dowiesz się także, co można dzięki GTM zdziałać.

Narzędzia dla blogerów
Narzędzia przydatne blogerom do pracy

Przydatne narzędzia do produkcji dobrej jakości bloga z pewnością ułatwią i uprzyjemnią codzienną pracę blogerów/vlogerów. Trzeba mieć dobry plan, aby skutecznie prowadzić swoje działania, a zatem tworzenie ciekawych grafik i video jest zdecydowanie potrzebną formą przekazywania ciekawych informacji swoim czytelnikom. Z Naszego artykułu dowiesz się, jakimi narzędziami warto się wspomagać w swojej codziennej pracy.

narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu - e-book!

"Narzędzia content marketingu" to obszerny e-book z opisami 74 narzędzi przydatnych marketerom. Proces realizacji strategii content marketingowych składa się z wielu etapów do których przypisaliśmy poszczególne programy, platformy i usługi. Na potrzeby opracowania wyróżniliśmy ich siedem, są to: poszukiwanie, zbieranie, organizowanie, tworzenie, dystrybucja, promowanie i monitoring.

tworzenie treści - narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu: część IV - tworzenie

Masz już zebrane informacje o tym, co ma być zawarte w Twoim przekazie. Masz stworzony cały schemat publikacji. Jedyne, czego brakuje, to 'reason to talk', tego czegoś, co sprawi, że trafi do Twoich odbiorców. Użyj do tego swojej wyobraźni i … któregoś z opisywanych narzędzi, a zobaczysz, że stworzysz coś naprawdę dobrego.

Narzędzia content marketingu: część III - organizacja treści i zarządzanie zadaniami
Narzędzia content marketingu: część III - organizacja treści i zarządzanie zadaniami

Strategia, schemat, decyzja, organizacja – co mówią te słowa? Z pewnością to, że masz już w głowie wizję realizacji swojego projektu. Masz to coś, "reason to talk", podwalinę Twojego przekazu. Ten pomysł czeka na urzeczywistnienie, ale wiesz, że najpierw musisz to jakoś uporządkować. Dlatego właśnie przychodzimy z pomocą - zobacz, jakie narzędzia przydadzą Ci się na etapie organizacji treści i zarządzania zadaniami.

Ponad 64500 portali, 10700 influencerów, 1140 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto