Influencer marketing (influencer w wolnym tłumaczeniu to osoba wpływowa, przywódca opinii) to dziedzina marketingu bazująca na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję. Influencerem może być bloger, vloger, właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych lub ekspert w danej dziedzinie dzielący się swoją opinią w Internecie.

Największą zaletą współpracy z influencerem przy promocji marki jest duża wiarygodność jego komunikatów. Opinia wpływowej osoby jest nie tylko bardziej autentyczna od tradycyjnych reklam, ale owocuje dużo większym zaangażowaniem odbiorców. Influencer marketing przypomina marketing rekomendacji, jednak koncentruje się wyłącznie na opinii wpływowych internautów.

Influencer marketing - zobacz możliwości platformy WhitePress >>

Zachęcamy do lektury!

Influencer marketing
Zarabianie na blogu
Jak zarabiać na blogu? 6 przepisów na zarabianie na blogu w 2024!

Twórca, który zakłada bloga, chciałby dzielić się ze swoimi czytelnikami ciekawymi treściami, zyskać popularność i renomę w branży. Wraz z sukcesami internetowego dziennika pojawia się coraz większa rozpoznawalność i liczniejsze propozycje współpracy ze strony marek. Przyglądamy się blogosferze pod kątem finansowym – jak zarabiać na blogu? Sprawdź 6 sposób na generowanie przychodów dzięki prowadzaniu bloga!

Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?

Ile zarabiają polscy blogerzy i influencerzy
Ile kosztuje influencer marketing?

W artykule staramy się trzeźwym okiem spojrzeć na kwestię zarobków polskich influencerów oraz realnych kosztów kampanii. Odpowiedź jednak wcale nie jest prosta, a na ostateczną wycenę wpływa zazwyczaj wiele czynników. Poznaj te najważniejsze!

Co influencerzy sądzą o barterze?
Co influencerzy sądzą o barterze?

Jakie umowy zawierać z influencerami? Czy zapłata w formie wymiany produktów i usług może być dla blogera satysfakcjonująca? Jeśli tak, to jakie warunki powinny zostać spełnione, by nie zaszkodzić wizerunkowi firmy? W poniższym artykule postanowiliśmy spytać o to samych zainteresowanych.

influencerzy jako pomoc w zażegnywaniu sytuacji kryzysowych
Jak influencer może pomóc Twojej marce zażegnać sytuacje kryzysowe?

Choć utrzymywanie stałych kontaktów z siecią kluczowych influencerów może wydawać się na codzień dosyć kłopotliwe, to w sytuacji kryzysu wizerunkowego ich pomoc jest nieoceniona. Influencerzy potrafią wyjątkowo skutecznie wpływać na opinię konsumentów i już tylko z tego powodu każda znacząca firma powinna włączyć ich na stałe do swojej strategii antykryzysowej.

MasterChef Junior - kampania influencerska sieci sklepów NETTO
Bądź jak MasterChef Junior – case study kampanii influencerskiej sieci sklepów NETTO zorganizowanej poprzez platformę WhitePress

Analiza efektów kampanii influencerskiej "Bądź jak MasterChef Junior" – projektu sieci Netto koordynowanego przez Grupę Netsprint. Ciekawy przykład wykorzystania naszej platformy do budowania trwałych relacji i angażowania konsumentów. Zobacz jak w prosty i efektywny sposób dotrzeć do grona precyzyjnie stargetowanych odbiorców.

influencer marketing - e-book dla reklamodawców, agencji, blogerów i vlogerów
Influencer Marketing - praktyczny e-book

Kilkadziesiąt zaangażowanych osób, setki godzin pracy. Tak powstał e-book o influencer marketingu. Przeznaczony jest dla osób i firm, które chcą lub już współpracują z influencerami, to także lektura dla blogerów oraz vlogerów. Cenne porady i ogromna dawka motywacji.

kampania w branży kulinarnej
5 pomysłów na kampanię w blogosferze - branża kulinarna

W social media nie brakuje contentu, którego zawartość to w istocie pyszne rzecz. Szalona ilość zdjęć posiłków zasypująca Instagram oraz wiele profesjonalnych blogów lub profili na Facebooku daje jeden wniosek - ludzie kochają gotować, jeść i rozmawiać na ten temat. Branża kulinarna doskonale wie, że emocje i dobra, często awangardowa koncepcja, to rewelacyjny przepis do dobrą promocję. Sprawdź 5 dobrych pomysłów na idealną kampanię w branży kulinarnej.

Kampania w blogsferze - branża podróżnicza
10 kampanii w blogosferze. Branża podróżnicza

Lato to czas wakacji, odpoczynku. Wsiadamy w samochód, pociąg lub samolot aby ruszyć w nowe, nieznane miejsca. Jeżeli nie wiesz, jak się przygotować i jakie rzeczy ze sobą zabrać, to koniecznie przeczytaj ten artykuł, w którym dowiesz się, po jakie produkty warto sięgnąć, aby Twoja wyprawa była udana. Przedstawiamy więc dla Was 10 ciekawych kampanii w branży podróżniczej.

Kampania w blogsferze - branża szkolna
5 pomysłów na kampanię szkolną w blogosferze

Wakacyjne szaleństwo, to upragniony i wyczekiwany blisko 10 miesięcy czas przez uczniów. Wakacje jednak się kończą, zatem trzeba zrezygnować z wylegiwania się w łóżku i spakować szkolny plecak. Początek jesieni to powrót do codziennych przedmiotów szkolnych: matematyki, historii, chemii czy lekcji języka obcego. To doskonały czas również dla wielu popularnych marek z wielu branż, gdyż przygotowują na ten czas sporo akcji content marketingowych aby promować swoje produkty. Sprawdź 5 najlepszych pomysłów na szkolną kampanie.

branża podróżnicza - bloggerzy
Czym wyróżnia się współpraca z blogerami? Branża podróżnicza

Gdzie pojechać? Jak wybrać idealne miejsce na podróż życia? Z pewnością może Ci pomóc obserwowanie znanych blogerów z branży podróżniczej, gdzie można znaleźć wiele cennych wskazówek dotyczących wyjazdu w nieznane. Z tego tekstu dowiesz się jednak, w jaki sposób marki, współpracując z autorami blogów podróżniczych, przygotowują kampanie reklamowe i dlaczego taki sposób reklamy się opłaca.

Blogosfera - wpadki
30 wpadek w polskiej blogosferze

Wpadka? W Polskiej blogosferze nie obyłoby się bez kryzysów. Nawet najbardziej popularnym autorom przytrafiły się mniejsze lub większe wpadki. W końcu bloger to też człowiek, dlatego też może się mu przytrafić jakaś wpadka, co nie znaczy że również marki są bez winy. Oczywiście nie będziemy się wyśmiewać, ale wskażemy na co warto uważać, aby podobna wpadka nie przytrafiła się w Naszej pracy.

Digital influencer
Digital influencer – kim jest? Jak się nim stać?

Przyglądając się temu, co dzieje się w blogosferze, można zaobserwować bardzo wpływowych autorów, ich postęp oraz procesy profesjonalizacji działań marketingowych. Tematów do poruszenia jest bardzo sporo i wiele z nich jest obiektem zainteresowania blogerów, ale tylko naprawdę znani twórcy mogą poszczycić się opinią digital influencera. Jak się takim stać? Koniecznie sprawdź w Naszym wpisie.

Gala Twórców Blog Roku
Blog roku krok po kroku. Jak wygrać konkurs?

Konkurs z ponad dziesięcioletnią historią cieszy się ogromną popularnością wśród blogerów i vlogerów. Nic dziwnego, tytuł Bloga Roku to szansa na popularność i nowe propozycje współpracy. W artykule znajdziesz zasady udziału w konkursie, laureatów i patenty na sukces.

Szablony WordPress
Szablony Wordpress - lista darmowych i sprawdzonych źródeł

Nie ocenia się książki po okładce, ale w przypadku bloga wizerunek jest bardzo ważny. Decyduje o tym czy czytelnik zostanie z nami na dłużej. Dlatego też decyzja o wyborze szablonu powinna być przemyślana i dostosowana do charakteru bloga. Przygotowaliśmy dla Was 6 źródeł, w których znajdziecie inspirujące szablony dla Wordpressa, by Wasz blog był atrakcyjny i zachęcał do odwiedzin.

video marketing
Video Marketing czyli praktycznie o video na papierze

YouTube uczy, YouTube bawi, YouTube rządzi w mediach interaktywnych. Coraz większa liczba użytkowników Internetu chętniej obejrzy niż przeczyta instrukcję obsługi sprzętu AGD czy nowego tuszu do rzęs. Facebook, Twitter, Snapchat, Periscope i inne aplikacje umożliwiają publikację treści video, z czego coraz częściej korzystają użytkownicy. Nadchodzą nowe czasy - video wypiera słowo pisane.

wojciech-wawrzak-prakreacja
Prawo w branży kreatywnej - 5 pytań do prawnika

Wywiad z Wojciechem Wawrzakiem (autorem bloga praKreacja) to lektura obowiązkowa dla wszystkich twórców, którzy na codzień mają styczność z takimi zagadnieniami, jak: prawo autorskie, licencje Creative Commons czy umowy cywilnoprawne. Specjalnie dla nas Wojciech odpowiada na 5 pytań dotyczących zagadnień prawnych w branży kreatywnej.

logo-twoje diy
Vine bez tajemnic - wywiad z Kasią Ogórek, TwojeDIY

Kasia Ogórek - blogerka, która prowadzi i tworzy największego polskiego bloga „Zrób to sam” twojediy.pl. Codziennie inspiruje Polaków do handmade, własnoręcznego dekorowania domu, podpowiada jak przeprowadzić remont i żyć kreatywnie. Tworzy też największe polskie konto na Vine, gdzie pokazuje 6-sekundowe filmy DIY, które kupuje między innymi amerykański McDonalds.

współpraca z YouTuberami
Współpraca z YouTuberami - 10 przykazań

Wideo na YouTube jest angażujące, utrzymuje uwagę widza, jest oglądane zdecydowanie dłużej niż reklamy telewizyjne, a widzowie mogą na bieżąco komentować i oceniać film oraz udostępniać go znajomym. Jest też świetnie mierzalne – i to w czasie rzeczywistym. Do tego widzowie YouTube skupieni są wokół digital influencerów – najbardziej wiarygodnych i wpływowych osób dla większości millenialsów.

Personal branding
Czym jest Personal Branding?

Tak naprawdę na początku każdej ścieżki do zrobienia kariery zawodowej, można zacząć od budowy marki osobistej. Personal branding może pomóc Ci znaleźć wymarzoną pracę i możesz być dzięki temu postrzegany jako doskonały specjalista w tym. co robisz aktualnie.

Imprezy branżowe blogerów
Imprezy branżowe dla blogerów. Czy warto się wybrać?

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, co oznacza tylko tyle, na niektóre imprezy warto się wybrać. Publikowanie w sieci łączy i jest okazją do wymiany swoim doświadczeń, poglądów na temat swojej pracy i wiedzy. To również bardzo dobra okazja do nawiązania nowych relacji, dosyć często zawodowych, dzięki czemu możemy poszerzać swoje zasoby znajomych z branży.

Kreowanie marki w blogosferze
Jak kreować markę w blogosferze?

Niestandardowe formy promocji nowych marek są jednym z kluczowym elementów na zaistnienie i docieranie do nowych klientów, a więc i budowanie wizerunku. Aby zaistnieć w szerszym gronie publiczności, wiele organizacji decyduje się na to, żeby swoja promocję rozpocząć od współpracy z blogerami, influencerami. Czy ta metoda jest dobra...? Poczytaj w Naszym artykule.

Współpraca z blogerem kulinarnym
Czym wyróżnia się współpraca z blogerem kulinarnym?

Pora obiadowa = pora, o której myśli większość Polaków. Zdarza się jednak, że tak naprawdę nie wiadomo co sobie przyrządzić, aby było smacznie i na dodatek łatwo przygotować, dlatego coraz chętniej sięgamy po inspiracje na blogi o gotowaniu. Te blogi to idealne miejsce dla marek, które coraz chętniej angażują się w kampanie z blogerami promując swoje produkty. Jak wygląda taka współpraca "od kuchni"? Zapraszamy do artykułu.

Współpraca z blogerami partentigowymi
Czym wyróżnia się współpraca z blogerami parentingowymi?

Obok blogów podróżniczych, modowych czy kulinarnych, jednymi z najchętniej odwiedzanych w polskim Internecie stron są te poświęcone parentingowi. Kobiety postanowiły położyć kres panującemu od lat stereotypowi Matki Polki – śmiało łączą macierzyństwo z karierą zawodową, swoje dzieci wychowują w nowoczesny sposób, a swoimi poradami dzielą się z innymi rodzicami. Czym wyróżniają się blogi parentingowe? Co jest ważne w przypadku współpracy z rodzicami spodziewającymi się dziecka?

Kampania na blogu kosmetycznym
Jak zaplanować kampanię na blogach kosmetycznych?

Kosmetyka w blogosferze to dosyć dobrze oblegany temat do wpisów i promocji. Chcecie wypromować markę/linię kosmetyków w Internecie? Swoje działania podeprzyj na blogosferze! W dzisiejszym artykule postaramy się podpowiedzieć, jak przeprowadzić udaną kampanię na blogach kosmetycznych.

Kampania w blogsferze - dzień kobiet
Jak przeprowadzić kampanię w blogosferze na Dzień Kobiet?

O tym, jak powinna wyglądać kampania z okazji Dnia Kobiet powinien wiedzieć każdy marketer. Wiadomą rzeczą nie od dzisiaj jest fakt, że blogosfera jest zdominowana przez płeć piękną, stąd też niejako one wyznaczają trendy we współczesnym blogowaniu. Marki dobrze zdają sobie sprawę, jak duży potencjał tkwi w współpracy z blogerkami, np. modowymi i dlaczego warto przygotować odpowiednią kampanię dla Pań.

Kampania walentynkowa
Jak przeprowadzić skuteczną kampanię na Walentynki?

14.02 to coroczny dzień zwieńczający wszystkie kampanie reklamowe, które odpowiednio wcześniej muszą zostać rozpoczęte, aby Święto Zakochanych było także sposobem na dobre wyniki finansowe lutego. Kampanie mogą przynieść sporo korzyści, jednak należy wiedzieć, jak dobrze zabrać się do przygotowania kampanii przy okazji Walentynek.

Anna Janda z Tygrysiaki.pl - wywiad

Anna to amatorka rodzinnego spędzania czasu. Na pierwszym miejscu stawia rodzinę, jednak nie zapomina o swoich potrzebach. Jest przede wszystkim mamą i żoną. To właśnie z mężem – Krzysztofem prowadzi popularnego bloga parentingowego – Tygrysiaki.pl

Julita Zamiara -  wywiad
Julita Zamiara: Lioness - wywiad

Julita Zamiara (Lioness) jest autorką dwóch blogów oraz kanału na YouTube. Od ponad trzech lat tworzy wpisy i filmy głównie o tematyce urodowej. Jej blog nie raz pojawił się na stronie głównej gazety.pl i znajduje się w Top 1000 najczęściej czytanych blogów na blox.pl. Lioness dzięki blogowaniu mogła uczestniczyć w największej w Polsce Konferencji Urodowej MeetBeauty 2015.

Ponad 92600 portali, 8300 influencerów, 1390 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto