Influencer marketing (influencer w wolnym tłumaczeniu to osoba wpływowa, przywódca opinii) to dziedzina marketingu bazująca na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję. Influencerem może być bloger, vloger, właściciel popularnego konta w mediach społecznościowych lub ekspert w danej dziedzinie dzielący się swoją opinią w Internecie.

Największą zaletą współpracy z influencerem przy promocji marki jest duża wiarygodność jego komunikatów. Opinia wpływowej osoby jest nie tylko bardziej autentyczna od tradycyjnych reklam, ale owocuje dużo większym zaangażowaniem odbiorców. Influencer marketing przypomina marketing rekomendacji, jednak koncentruje się wyłącznie na opinii wpływowych internautów.

Influencer marketing - zobacz możliwości platformy WhitePress >>

Influencer marketing
influencer marketing - e-book dla reklamodawców, agencji, blogerów i vlogerów
Influencer Marketing - praktyczny e-book

Kilkadziesiąt zaangażowanych osób, setki godzin pracy. Tak powstał e-book o influencer marketingu. Przeznaczony jest dla osób i firm, które chcą lub już współpracują z influencerami, to także lektura dla blogerów oraz vlogerów. Cenne porady i ogromna dawka motywacji.

Jak współpracować z YouTuberami?

Antek oraz Ignacy - co łączy tych dwóch młodych mężczyzn? Obydwaj stawiają pierwsze kroki, poznają nowe smaki i doświadczają życia. Dwie różne osobowości, a jednak łączy ich wiele wspólnych aspektów: głos, spojrzenie, oddech. Mawia się czasem, że bliźniacy mają niekiedy niewidoczną nić powiązania, są jednomyślni. Tak przytoczony wstęp może wydawać Ci się znajomy. Bliźniacy z jednej strony są różni, z drugiej tacy sami. Paradoks? Na pewno?

Wtyczki do Wordpressa. 5 ciekawych wtyczek, które ułatwią Ci blogowanie!

Wordpress oferuje możliwość tworzenia wtyczek, które rozszerzają funkcjonalność serwisów. Przedstawiamy wybór bezpłatnych pluginów, dzięki którym samo prowadzenie bloga dużo łatwiejsze i bardziej efektywne. Instalacja wtyczek zajmuje kilka sekund i nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy, a ich działanie znacząco wpływa na funkcjonalność i popularność naszej strony.

Google Analytics - Święty Graal blogerów

Połączenie Google Analytics z blogiem trwa zaledwie kilka minut. Zobacz jak zrobić to krok po kroku, by móc analizować ruch na blogu i zachowania czytelników. Statystyki z Google Analytics są również wartościowe dla agencji i reklamodawców, dlatego warto je mieć!

5 pomysłów na kampanię w blogosferze - branża kulinarna

W social media nie brakuje contentu, którego zawartość to w istocie pyszne rzecz. Szalona ilość zdjęć posiłków zasypująca Instagram oraz wiele profesjonalnych blogów lub profili na Facebooku daje jeden wniosek - ludzie kochają gotować, jeść i rozmawiać na ten temat. Branża kulinarna doskonale wie, że emocje i dobra, często awangardowa koncepcja, to rewelacyjny przepis do dobrą promocję. Sprawdź 5 dobrych pomysłów na idealną kampanię w branży kulinarnej.

10 kampanii w blogosferze. Branża podróżnicza

Lato to czas wakacji, odpoczynku. Wsiadamy w samochód, pociąg lub samolot aby ruszyć w nowe, nieznane miejsca. Jeżeli nie wiesz, jak się przygotować i jakie rzeczy ze sobą zabrać, to koniecznie przeczytaj ten artykuł, w którym dowiesz się, po jakie produkty warto sięgnąć, aby Twoja wyprawa była udana. Przedstawiamy więc dla Was 10 ciekawych kampanii w branży podróżniczej.

5 pomysłów na kampanię szkolną w blogosferze

Wakacyjne szaleństwo, to upragniony i wyczekiwany blisko 10 miesięcy czas przez uczniów. Wakacje jednak się kończą, zatem trzeba zrezygnować z wylegiwania się w łóżku i spakować szkolny plecak. Początek jesieni to powrót do codziennych przedmiotów szkolnych: matematyki, historii, chemii czy lekcji języka obcego. To doskonały czas również dla wielu popularnych marek z wielu branż, gdyż przygotowują na ten czas sporo akcji content marketingowych aby promować swoje produkty. Sprawdź 5 najlepszych pomysłów na szkolną kampanie.

Czym wyróżnia się współpraca z blogerami? Branża podróżnicza

Gdzie pojechać? Jak wybrać idealne miejsce na podróż życia? Z pewnością może Ci pomóc obserwowanie znanych blogerów z branży podróżniczej, gdzie można znaleźć wiele cennych wskazówek dotyczących wyjazdu w nieznane. Z tego tekstu dowiesz się jednak, w jaki sposób marki, współpracując z autorami blogów podróżniczych, przygotowują kampanie reklamowe i dlaczego taki sposób reklamy się opłaca.

30 wpadek w polskiej blogosferze

Wpadka? W Polskiej blogosferze nie obyłoby się bez kryzysów. Nawet najbardziej popularnym autorom przytrafiły się mniejsze lub większe wpadki. W końcu bloger to też człowiek, dlatego też może się mu przytrafić jakaś wpadka, co nie znaczy że również marki są bez winy. Oczywiście nie będziemy się wyśmiewać, ale wskażemy na co warto uważać, aby podobna wpadka nie przytrafiła się w Naszej pracy.

Współpraca barterowa: plusy i minusy

"Praca za skarpetki" - tak niektórzy blogerzy nazywają współpracę barterową, która jest dosyć kontrowersyjną kwestią w blogosferze, ponieważ druga część blogerów nie widzi w takim rozwiązaniu nic sprzecznego z własnymi zasadami blogowania. Czy w momencie aktualnego boom-u, reklamodawcy mogą zaproponować współpracę barterową...? Jakie są "za" i "przeciw"?

Digital influencer – kim jest? Jak się nim stać?

Przyglądając się temu, co dzieje się w blogosferze, można zaobserwować bardzo wpływowych autorów, ich postęp oraz procesy profesjonalizacji działań marketingowych. Tematów do poruszenia jest bardzo sporo i wiele z nich jest obiektem zainteresowania blogerów, ale tylko naprawdę znani twórcy mogą poszczycić się opinią digital influencera. Jak się takim stać? Koniecznie sprawdź w Naszym wpisie.

Gala Twórców Blog Roku
Blog roku krok po kroku. Jak wygrać konkurs?

Konkurs z ponad dziesięcioletnią historią cieszy się ogromną popularnością wśród blogerów i vlogerów. Nic dziwnego, tytuł Bloga Roku to szansa na popularność i nowe propozycje współpracy. W artykule znajdziesz zasady udziału w konkursie, laureatów i patenty na sukces.

Jak założyć bloga w WordPressie? Krok po kroku

Wordpress.com to platforma, która daje możliwość wygodnego i profesjonalnego blogowania bez posiadania informatycznej wiedzy, Natomiast Wordpress.org oferuje profesjonalny CMS, który możesz zainstalować na własnym serwerze i stworzyć bloga pod własną domeną. Dowiedz się, która z tych dwóch opcji będzie dla Ciebie najlepsza!

Zakładanie bloga na Blogspocie.
Załóż bloga na Blogspocie. Tutorial krok po kroku!

Blogspot/Blogger to jedna z najpopularniejszych platform blogerskich, na której możesz założyć darmowego bloga. Jeśli zamierzasz prowadzić bloga to własnie w tym artykule znajdziesz wskazówki jak krok po kroku przejść przez rejestracje, wybór szablonu i pierwsze publikacje. Powodzenia!

Szablony Wordpress - lista darmowych i sprawdzonych źródeł

Nie ocenia się książki po okładce, ale w przypadku bloga wizerunek jest bardzo ważny. Decyduje o tym czy czytelnik zostanie z nami na dłużej. Dlatego też decyzja o wyborze szablonu powinna być przemyślana i dostosowana do charakteru bloga. Przygotowaliśmy dla Was 6 źródeł, w których znajdziecie inspirujące szablony dla Wordpressa, by Wasz blog był atrakcyjny i zachęcał do odwiedzin.

video marketing
Video Marketing czyli praktycznie o video na papierze

YouTube uczy, YouTube bawi, YouTube rządzi w mediach interaktywnych. Coraz większa liczba użytkowników Internetu chętniej obejrzy niż przeczyta instrukcję obsługi sprzętu AGD czy nowego tuszu do rzęs. Facebook, Twitter, Snapchat, Periscope i inne aplikacje umożliwiają publikację treści video, z czego coraz częściej korzystają użytkownicy. Nadchodzą nowe czasy - video wypiera słowo pisane.

wojciech-wawrzak-prakreacja
Prawo w branży kreatywnej - 5 pytań do prawnika

Wywiad z Wojciechem Wawrzakiem (autorem bloga praKreacja) to lektura obowiązkowa dla wszystkich twórców, którzy na codzień mają styczność z takimi zagadnieniami, jak: prawo autorskie, licencje Creative Commons czy umowy cywilnoprawne. Specjalnie dla nas Wojciech odpowiada na 5 pytań dotyczących zagadnień prawnych w branży kreatywnej.

font
Jak wybrać odpowiedni font na bloga?

Nie sposób przedstawić zagadnienia doboru kroju pisma, nie znając podstaw typografii. Każdy początkujący bloger prędzej czy później będzie musiał podjąć decyzję o wyborze fonta. Najlepiej wybrać taki, który odzwierciedla charakter bloga lub naszej marki. Poniżej przedstawiamy mini przewodnik po pasjonującym świecie typografii.

logo-twoje diy
Vine bez tajemnic - wywiad z Kasią Ogórek, TwojeDIY

Kasia Ogórek - blogerka, która prowadzi i tworzy największego polskiego bloga „Zrób to sam” twojediy.pl. Codziennie inspiruje Polaków do handmade, własnoręcznego dekorowania domu, podpowiada jak przeprowadzić remont i żyć kreatywnie. Tworzy też największe polskie konto na Vine, gdzie pokazuje 6-sekundowe filmy DIY, które kupuje między innymi amerykański McDonalds.

współpraca z YouTuberami
Współpraca z YouTuberami - 10 przykazań

Wideo na YouTube jest angażujące, utrzymuje uwagę widza, jest oglądane zdecydowanie dłużej niż reklamy telewizyjne, a widzowie mogą na bieżąco komentować i oceniać film oraz udostępniać go znajomym. Jest też świetnie mierzalne – i to w czasie rzeczywistym. Do tego widzowie YouTube skupieni są wokół digital influencerów – najbardziej wiarygodnych i wpływowych osób dla większości millenialsów.

Blogerze! Zarabiaj na sprzedaży!

Zarabianie na sprzedaży w blogosferze to doskonały moment aby uświadomić sobie, na czym mogą zarabiać blogerzy oprócz zwykłego blogowania. W tym artykule odpowiemy, kiedy warto rozszerzyć swoją działalność i wydać np. książkę. Zachęcamy do zapoznania się z Naszym artykułem.

Czym jest Personal Branding?

Tak naprawdę na początku każdej ścieżki do zrobienia kariery zawodowej, można zacząć od budowy marki osobistej. Personal branding może pomóc Ci znaleźć wymarzoną pracę i możesz być dzięki temu postrzegany jako doskonały specjalista w tym. co robisz aktualnie.

Jakich ofert współpracy blogerzy nie przyjmują?

Trudna współpraca z blogerem, czy vlogerem nie jest niczym nowym. Okazuje się, że mimo najszczerszych i dobrych intencji, autorzy swoich dzienników nie do końca zgadzają się na nasze propozycje jako reklamodawców. Po krótce omówimy te zagadnienia w Naszym artykule.

Imprezy branżowe dla Blogerów. Czy warto się wybrać?

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, co oznacza tylko tyle, na niektóre imprezy warto się wybrać. Publikowanie w sieci łączy i jest okazją do wymiany swoim doświadczeń, poglądów na temat swojej pracy i wiedzy. To również bardzo dobra okazja do nawiązania nowych relacji, dosyć często zawodowych, dzięki czemu możemy poszerzać swoje zasoby znajomych z branży.

Jak kreować markę w blogosferze?

Niestandardowe formy promocji nowych marek są jednym z kluczowym elementów na zaistnienie i docieranie do nowych klientów, a więc i budowanie wizerunku. Aby zaistnieć w szerszym gronie publiczności, wiele organizacji decyduje się na to, żeby swoja promocję rozpocząć od współpracy z blogerami, influencerami. Czy ta metoda jest dobra...? Poczytaj w Naszym artykule.

Jak zarabiać na blogu?

Tworząc bloga, niemal każdy ma z tyłu głowy to, w jaki sposób można na nim zarobić. Oczywistą i naturalną rzeczą jest, że taki blog to długofalowa inwestycja własnego czasu i pieniędzy. Aby zyskać popularność, trzeba również sięgnąć po niestandardowe metody promocji. Tak zorganizowana praca pozwala na zbudowanie dobrze prosperującego miejsca, które przyciąga uwagę reklamodawców, dzięki czemu autor może próbować sprzedać swoją powierzchnię reklamową dalej. Jak to zrobić na swoim blogu? Zapraszamy do wpisu.

Czym wyróżnia się współpraca z blogerem kulinarnym?

Pora obiadowa = pora, o której myśli większość Polaków. Zdarza się jednak, że tak naprawdę nie wiadomo co sobie przyrządzić, aby było smacznie i na dodatek łatwo przygotować, dlatego coraz chętniej sięgamy po inspiracje na blogi o gotowaniu. Te blogi to idealne miejsce dla marek, które coraz chętniej angażują się w kampanie z blogerami promując swoje produkty. Jak wygląda taka współpraca "od kuchni"? Zapraszamy do artykułu.

Czym wyróżnia się współpraca z blogerami parentingowymi?

Obok blogów podróżniczych, modowych czy kulinarnych, jednymi z najchętniej odwiedzanych w polskim Internecie stron są te poświęcone parentingowi. Kobiety postanowiły położyć kres panującemu od lat stereotypowi Matki Polki – śmiało łączą macierzyństwo z karierą zawodową, swoje dzieci wychowują w nowoczesny sposób, a swoimi poradami dzielą się z innymi rodzicami. Czym wyróżniają się blogi parentingowe? Co jest ważne w przypadku współpracy z rodzicami spodziewającymi się dziecka?

Współpraca z Blogerami. Dlaczego warto?

Wiele marek marzy o tym, aby ich produkty znalazły się na liście wpisów blogowych znanych blogerów. Aktualnie jest to jedna z najbardziej skutecznych metod dotarcia do coraz to nowszych nabywców. O czym trzeba pamiętać, przed nawiązaniem współpracy z blogerami? O tym w Naszym artykule.

Jak zaplanować kampanię na blogach kosmetycznych?

Kosmetyka w blogosferze to dosyć dobrze oblegany temat do wpisów i promocji. Chcecie wypromować markę/linię kosmetyków w Internecie? Swoje działania podeprzyj na blogosferze! W dzisiejszym artykule postaramy się podpowiedzieć, jak przeprowadzić udaną kampanię na blogach kosmetycznych.

Jak przeprowadzić kampanię w blogosferze na Dzień Kobiet?

O tym, jak powinna wyglądać kampania z okazji Dnia Kobiet powinien wiedzieć każdy marketer. Wiadomą rzeczą nie od dzisiaj jest fakt, że blogosfera jest zdominowana przez płeć piękną, stąd też niejako one wyznaczają trendy we współczesnym blogowaniu. Marki dobrze zdają sobie sprawę, jak duży potencjał tkwi w współpracy z blogerkami, np. modowymi i dlaczego warto przygotować odpowiednią kampanię dla Pań.

Jak przeprowadzić kampanię – Walentynki

14.02 to coroczny dzień zwieńczający wszystkie kampanie reklamowe, które odpowiednio wcześniej muszą zostać rozpoczęte, aby Święto Zakochanych było także sposobem na dobre wyniki finansowe lutego. Kampanie mogą przynieść sporo korzyści, jednak należy wiedzieć, jak dobrze zabrać się do przygotowania kampanii przy okazji Walentynek.

Anna Janda z Tygrysiaki.pl - wywiad

Anna to amatorka rodzinnego spędzania czasu. Na pierwszym miejscu stawia rodzinę, jednak nie zapomina o swoich potrzebach. Jest przede wszystkim mamą i żoną. To właśnie z mężem – Krzysztofem prowadzi popularnego bloga parentingowego – Tygrysiaki.pl

Julita Zamiara: Lioness - wywiad

Julita Zamiara (Lioness) jest autorką dwóch blogów oraz kanału na YouTube. Od ponad trzech lat tworzy wpisy i filmy głównie o tematyce urodowej. Jej blog nie raz pojawił się na stronie głównej gazety.pl i znajduje się w Top 1000 najczęściej czytanych blogów na blox.pl. Lioness dzięki blogowaniu mogła uczestniczyć w największej w Polsce Konferencji Urodowej MeetBeauty 2015.

Czym wyróżnia się współpraca z blogerami modowymi?

Jak sami pewnie wiecie, konkurencja jest bardzo duża, dlatego warto udoskonalić swoją ofertę w taki sposób, by wybrany bloger uznał ją za najbardziej dla niego korzystną. Jak przekonać blogera modowego do współpracy właśnie z Wami? O tym przeczytacie w Naszym artykule o współpracy z blogerami z modowymi.

Aneta Klimecka: Moja Smaczna Kuchnia - wywiad

Mojasmacznakuchnia.com.pl to blog kulinarny, który powstał z miłości do gotowania. Jego autorka to laureatka wielu konkursów kulinarnych dla amatorów, współautorka książek kulinarnych, jej przepisy publikowane są w najpopularniejszych kulinarnych gazetach w Polsce.

Jak być profesjonalnym blogerem?

Blogowanie - trudna sztuka. Jak robić to na tyle dobrze, aby być w pewien sposób rozchwytywanym? Wielu blogerów zadaje sobie to samo pytanie: Skoro wkładam tak wiele pracy w treści, dlaczego nikt mnie nie czyta? Ten problem dopada wielu młodych blogerów, jednak są pewne sposoby, aby uniknąć takiego stanu rzeczy.

Jak mądrze wybrać blogera do współpracy?

Wielu blogerów cechuje się tym, że mają niekiedy "swój świat - swoje kredki" i nijak przyda się do zrobienia jakiejś ciekawej kampanii reklamowej z jego udziałem. Z drugiej strony, powinno się dobrze przygotować na taką współpracę, a zatem stworzyć jakiś konspekt współpracy, określić działania i cele do osiągnięcia. O tym, jak mądrze wybrać blogera do takiej współpracy, poczytacie w tym artykule.

Ponad 3800 portali, 1700 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto