Google Analytics 4 niebawem zagości na dobre w obszarze analityki internetowej jako nowy standard. Dowiedz się jakie najistotniejsze zmiany i funkcje wprowadza nowa wersja GA4 oraz jak wpłynie to na twój biznes.
Realizujesz różne działania marketingowe i kampanie reklamowe? Jeśli tak, to z pewnością wiesz, że nawet najbardziej udane akcje promocyjne nie miałyby sensu bez mierzenia ich efektów i wyciągania wniosków na przyszłość.
To, jakie dane są dla Ciebie istotne zależy w dużej mierze od tego, czym zajmujesz się w firmie, jak długo Twoja marka jest obecna na rynku, jaki produkt lub usługę oferuje oraz jaki był cel prowadzonych przez Ciebie działań. Innych informacji będzie potrzebował marketingowiec, który sprawdza jak kampania z influencerem na Instagramie wpłynęła na zwiększenie sprzedaży produktu, a na inne zwróci uwagę marketer B2B, który buduje bazę firm potencjalnie zainteresowanych systemem ERP.
Na szczęście na rynku jest wiele narzędzi, które znacznie usprawniają zarówno pomiar danych, jak i ich raportowanie i analizę. Część z nich dostępnych jest bezpłatnie i wykorzystywanych w praktycznie każdej firmie, jak choćby Google Analytics. Dzięki Universal Analytics oraz GA4 możesz śledzić m.in. liczbę odsłon, liczbę odwiedzających Twoją stronę i czas, jaki na niej spędzają. Dzięki odpowiedniemu skonfigurowaniu usługi możesz uzyskać również bardziej precyzyjne informacje dotyczące liczby pobrań e-booka, a nawet ilości kliknięć w numer telefonu na stronie.
W instalacji na stronie GA, piksela Facebooka i innych narzędzi analitycznych pomoże Ci Google Tag Manager. To swoiste centrum zarządzania każdego marketingowca, dzięki któremu bez pomocy programisty zaimplementujesz na stronie odpowiednie kody śledzenia.
W tym dziale sukcesywnie będziemy prezentować Ci wszystkie istotne narzędzia pomocne w codziennej pracy z danymi. Dowiesz się dlaczego są Ci potrzebne oraz jak zacząć z nich korzystać.
Zapraszamy do lektury!