Realizujesz różne działania marketingowe i kampanie reklamowe? Jeśli tak, to z pewnością wiesz, że nawet najbardziej udane akcje promocyjne nie miałyby sensu bez mierzenia ich efektów i wyciągania wniosków na przyszłość. 

To, jakie dane są dla Ciebie istotne zależy w dużej mierze od tego, czym zajmujesz się w firmie, jak długo Twoja marka jest obecna na rynku, jaki produkt lub usługę oferuje oraz jaki był cel prowadzonych przez Ciebie działań. Innych informacji będzie potrzebował marketingowiec, który sprawdza jak kampania z influencerem na Instagramie wpłynęła na zwiększenie sprzedaży produktu, a na inne zwróci uwagę marketer B2B, który buduje bazę firm potencjalnie zainteresowanych systemem ERP.  

Na szczęście na rynku jest wiele narzędzi, które znacznie usprawniają zarówno pomiar danych, jak i ich raportowanie i analizę. Część z nich dostępnych jest bezpłatnie i wykorzystywanych w praktycznie każdej firmie, jak choćby Google Analytics. Dzięki Universal Analytics oraz GA4 możesz śledzić m.in. liczbę odsłon, liczbę odwiedzających Twoją stronę i czas, jaki na niej spędzają. Dzięki odpowiedniemu skonfigurowaniu usługi możesz uzyskać również bardziej precyzyjne informacje dotyczące liczby pobrań e-booka, a nawet ilości kliknięć w numer telefonu na stronie. 

W instalacji na stronie GA, piksela Facebooka i innych narzędzi analitycznych pomoże Ci Google Tag Manager. To swoiste centrum zarządzania każdego marketingowca, dzięki któremu bez pomocy programisty zaimplementujesz na stronie odpowiednie kody śledzenia. 

W tym dziale sukcesywnie będziemy prezentować Ci wszystkie istotne narzędzia pomocne w codziennej pracy z danymi. Dowiesz się dlaczego są Ci potrzebne oraz jak zacząć z nich korzystać. 

Zapraszamy do lektury! 

Dane i analityka
consent mode
Consent Mode v2 - standard przetwarzania danych, który musisz znać

Consent Mode pojawił się jako odpowiedź na zaostrzające się regulacje, takie jak Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (RODO) w Europie czy California Consumer Privacy Act (CCPA) w USA. Te i podobne regulacje wprowadziły wymóg uzyskania wyraźnej zgody od użytkowników przed zastosowaniem plików cookie służących do celów śledzenia lub personalizacji. W rezultacie firmy muszą zmienić sposób, w jaki podchodzą do przetwarzania danych osobowych.

Google Analytics co to jest
Google Analytics dla początkujących

Analiza prowadzonych działań SEO jest niezbędna do weryfikacji ich efektywności. Możemy wykonać ją m.in. za pomocą Google Analytics. Dzięki temu będziemy mogli przeanalizować ruch na naszej stronie pod kątem charakterystyki odbiorców, ich lokalizacji i zachowania na stronie, a także dowiemy się, o co warto zadbać, by strona była bardziej atrakcyjna.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Screaming frog - jak korzystać z narzędzia
Screaming frog - jak korzystać z narzędzia

Screaming Frog, crawler stron www to jedno z najbardziej popularnych narzędzi w pracy SEOwca. Aby jednak móc w pełni wykorzystać potencjał tego programu, należy nieco się nad nim pochylić. Przeczytaj nasz artykuł, by przekonać się, jak używać Screaming Frog do swoich działań audytowych i jak dzięki temu zwiększyć widoczność swojej strony w sieci.

Google Tag Manager – czym jest i jak go używać?
Google Tag Manager – czym jest i jak go używać?

Google Tag Manager to narzędzie, które może pomóc w łatwym – i co równie istotne szybkim – wdrażaniu zmian na stronie. Co więcej, pozwala uniezależnić się od działów IT. Jeśli zastanawiasz, czy warto korzystać z tego narzędzia, to w tym artykule znajdziesz kilka informacji, które te wątpliwości rozwieją. Przy okazji dowiesz się także, co można dzięki GTM zdziałać.

google analytics - nowa koncepcja seo
Dlaczego warto mierzyć ruch na swojej stronie?

Czy warto analizować ruch na swojej stronie? Warto! A czy wiesz od czego zacząć taką analizę? Nie? Zainteresuj się tym wpisem, a dowiesz się, jakie narzędzia powinny stać się Twoim numerem jeden oraz numerem dwa w codziennej pracy. Mając przygotowane stosowne analizy, jesteś w stanie szybko wyprzedzić swoją konkurencję wykorzystując otrzymywane dane.

Ponad 92700 portali, 8300 influencerów, 1390 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto