Aspekty prawne


Świetnie zdajemy sobie sprawe z tego, że nieznajomość prawa szkodzi. Dlatego też postanowilismy stworzyć w naszym serwisie kategorię aspekty prawne, w której przedstawiać będziemy informacje dotyczące uregulowań prawnych dotyczących sfery Internetu, w szczególności branży marketingu internetowego.

Omawiamy tu na przykład kwestię ograniczeń prawnych w reklamie i content marketingu, podpowiadamy też, jak rozliczyć przychody z bloga lub strony internetowej. Zachęcamy także do zapoznania się z przygotowanym przez prawnika Umowami o dzieło na działania Content Marketingowe. Mamy nadzieje, że te i inne tematy tutaj podjęte pomogą wielu z Was odnaleźć się w zawiłościach prawa.


Copywriting i rekrutacja
Próbki tekstu a proces rekrutacyjny copywritera – prawo autorskie
Jak wygląda kwestia praw autorskich podczas procesu rekrutacyjnego na stanowisko copywritera? Specjalista prawa pracy mec. Wojciech Krawiec z Kancelarii Adwokackiej LASSOTA I PARTNERZY odpowiada na pytania związane z tekstami próbnymi tworzonymi w ramach rekrutacji do pracy etatowej.
blog prawo
Blog internetowy a przepisy prawa prasowego
Prowadzisz bloga i nigdy nie zastanawiałeś się czy polskie prawo reguluje Twoją działalność? Zobacz czy musisz zarejestrować swoją stronę w rejestrze czasopism!
copywriter - zabezpieczenie tekstu
Copywriterze - wysyłasz tekst próbny? Sprawdź jak się zabezpieczyć
Copywriterzy często otrzymują propozycję współpracy pod warunkiem wysłania teksty próbnego. Czy zleceniodawca może wykorzystać Twój próbny artykuł? Czy może to zrobić bez zapłaty i uzgodnienia z Tobą? Jak się zabezpieczyć? Na te pytania odpowiadamy w naszym artykule.
wojciech-wawrzak-prakreacja
Prawo w branży kreatywnej - 5 pytań do prawnika
Wywiad z Wojciechem Wawrzakiem (autorem bloga praKreacja) to lektura obowiązkowa dla wszystkich twórców, którzy na codzień mają styczność z takimi zagadnieniami, jak: prawo autorskie, licencje Creative Commons czy umowy cywilnoprawne. Specjalnie dla nas Wojciech odpowiada na 5 pytań dotyczących zagadnień prawnych w branży kreatywnej.
audyt SEO i UX - wzór umowy
Audyt SEO i audyt UX - wzór umowy na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem
Jako pierwszą usługę dla nowych klientów, którym zależy na dobrej konwersji i pozyskaniu wartościowego ruchu, firmy interaktywne najczęściej proponują wykonanie audytu SEO i UX. Audyty mają wartość dla klienta dopiero w momencie wdrożenia, do którego konieczny jest nadzór autora audytu. Poniżej znajdziecie darmowe i profesjonalne wzory umów obejmujące przygotowanie audytu i jego wdrożenie. Można je modyfikować w zależności od uwarunkowań.
umowa o dzieło
Umowa o dzieło jako instrument content marketingu - darmowy wzór i omówienie
Umowa o dzieło jest jednym z podstawowych instrumentów prawnych dla potrzeb prowadzenia działalności w zakresie SEO oraz content marketingu. Taki rodzaj umowy daje możliwość przedsiębiorcom pozyskiwania od autorów ściśle określonych treści (np. artykułów content marketingowych) i przeniesienia na nich majątkowych praw autorskich. W celu ułatwienia tego procesu przygotowaliśmy uniwersalne wzory umów, które można stosować przy zakupie treści!
prawo cytatu
Czy wykorzystywanie PrintScreenu narusza prawa autorskie?
Bardzo często w artykułach content marketingowych znajdujemy zrzuty ekranów z innych stron. Takie uzupełnienie treści zwiększa wartość merytoryczną i wizualną treści. Jednak czy zawsze jest to legalne? Warto zaznajomić się z zasadami stosowania "prawa cytatu".
ograniczenia w content marketingu
Ograniczenia prawne w content marketingu i reklamie
Content marketing jest działaniem nastawionym na tworzenie i publikowanie atrakcyjnych dla odbiorców treści, co ma zbudować zaufanie potencjalnych klientów do usługodawcy i sprawić, by był on bardziej skłonny do zakupu jego usług. Ponieważ jest to więc rodzaj reklamy, wymaga dostosowania się do przepisów prawnych danego kraju.
rejestracja bloga lub portalu
Czy i jak rejestrować portal lub blog internetowy
W dobie rozwoju internetu coraz częściej prasa tradycyjna jest wypierana przez informacyjne portale internetowe. Co ciekawe - z punktu widzenia prawa serwis online lub blog także może wymagać rejestracji jako dziennik czy czasopismo. Jak wygląda taka rejestracja i z czym się wiąże? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
pomówienia w komentarzach
Pomówienie w komentarzach czyli odpowiedzialność wydawcy
Prawo do wyrażania swoich poglądów i opinii przysługuje każdemu człowiekowi. Jednak wyrażając swoje zdanie nie możemy być w tym bezgraniczni. Wypowiadając się w możemy naruszyć czyjeś dobra lub zniesławić jakąś osobę. Jaką odpowiedzialność ponosi wydawca serwisu internetowego za opinie i komentarze internautów.
reklama na stronie internetowej
Jak rozliczyć przychody z reklam na blogu lub stronie internetowej?
Każdego świeżo upieczonego właściciela serwisu, nurtuje wiele pytań zwiazanych z prowadzeniem własnego biznesu. W naszym artykule wyjaśniamy jaka forma rozliczenia z Urzędem Skarbowym jest najbardziej korzystna, czy opłaca się zakładać działalność gospodarczą oraz jak ważne jest wybór odpowiedniego PIT-u.
prawo prasowe
Publikacja artykułów z linkami pozycjonującymi a prawo prasowe
Publikacja artykułów z linkami powinna być zgodna z prawem prasowym. Zarówno Wydawcy, jak i Reklamodawcy powinni tego prawa przestrzegać. Jakie dokładnie są aspekty prawne, jaka jest odpowiedzialność Wydawcy oraz jaki jest stosunek Google do tego typu publikacji przeczytacie w naszym artykule.
etyczny artykuł sponsorowany
Etyczny artykuł sponsorowany
Zastanawiasz się nad publikacją artykułu sponsorowanego, ale masz wątpliwości, czy takie działanie jest etyczne? Chciałbyś napisać dobry tekst, który bez problemu zostanie opublikowany, ale nie wiesz, jak się za niego zabrać? Poznaj najważniejsze wytyczne, jakie powinien spełniać wartościowy artykuł.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top