Świetnie zdajemy sobie sprawe z tego, że nieznajomość prawa szkodzi. Dlatego też postanowilismy stworzyć w naszym serwisie kategorię aspekty prawne, w której przedstawiać będziemy informacje dotyczące uregulowań prawnych dotyczących sfery Internetu, w szczególności branży marketingu internetowego.

Omawiamy tu na przykład kwestię ograniczeń prawnych w reklamie i content marketingu, podpowiadamy też, jak rozliczyć przychody z bloga lub strony internetowej. Zachęcamy także do zapoznania się z przygotowanym przez prawnika Umowami o dzieło na działania Content Marketingowe. Mamy nadzieje, że te i inne tematy tutaj podjęte pomogą wielu z Was odnaleźć się w zawiłościach prawa.

Aspekty prawne
Prawa autorskie i domena publiczna w Internecie
Prawa autorskie w Internecie – rodzaje licencji CC i prawo cytatu

Każdy nowopowstały utwór z zasady chroniony jest prawem autorskim. To autor decyduje o jego ewentualnych kanałach dystrybucji oraz o tym, jak odbiorcy mogą go następnie wykorzystywać. Dotyczy to również publikowania w Internecie! Zobacz co wolno, a czego nie wolno wykorzystując cudzą twórczość. Dowiedz się jak nie zabłądzić w gąszczu rozmaitych licencji i przepisów.

Reklama gier hazardowych
Reklama gier hazardowych

Gry hazardowe są branżą, która musi się liczyć z wieloma obostrzeniami w kwestii reklamy i promocji. Ponadto przepisy restrykcyjnie definiują także sposoby informowania o grach hazardowych, a żeby prowadzić taką działalność potrzebne jest zezwolenie. Jak w takiej sytuacji nie narazić się na kary?

reklama lekarzy i aptekarzy
Czy reklama lekarzy i aptek jest dopuszczalna?

Oprócz prawników zakaz reklamy obowiązuje również lekarzy, apteki i punkty apteczne, a mimo to nie można powiedzieć żeby gabinety lekarskie "świeciły pustkami". Podobnie sytuacja ma się z aptekami - przybywa ich coraz więcej i nie narzekają na brak klientów. W jaki sposób mogą oni promować swoją działalność?

działania reklamowe adwokatów i radców prawnych
Reklama radców prawnych i adwokatów

Obecnie praktycznie każda firma czy osoba publiczna posługuje się reklamą. Niestety są grupy zawodowe, które obowiązują ograniczenia w tym zakresie. Przykładem są np. prawnicy, których działania reklamowe reguluje Kodeksie Etyki Radcy Prawnego oraz Kodeksie Etyki Adwokackiej. Wszelkie naruszenia wiążą się natomiast z poważnymi konsekwencjami.

wojciech-wawrzak-prakreacja
Prawo w branży kreatywnej - 5 pytań do prawnika

Wywiad z Wojciechem Wawrzakiem (autorem bloga praKreacja) to lektura obowiązkowa dla wszystkich twórców, którzy na codzień mają styczność z takimi zagadnieniami, jak: prawo autorskie, licencje Creative Commons czy umowy cywilnoprawne. Specjalnie dla nas Wojciech odpowiada na 5 pytań dotyczących zagadnień prawnych w branży kreatywnej.

audyt SEO i UX - wzór umowy
Audyt SEO i audyt UX - wzór umowy na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem

Jako pierwszą usługę dla nowych klientów, którym zależy na dobrej konwersji i pozyskaniu wartościowego ruchu, firmy interaktywne najczęściej proponują wykonanie audytu SEO i UX. Audyty mają wartość dla klienta dopiero w momencie wdrożenia, do którego konieczny jest nadzór autora audytu. Poniżej znajdziecie darmowe i profesjonalne wzory umów obejmujące przygotowanie audytu i jego wdrożenie. Można je modyfikować w zależności od uwarunkowań.

umowa o dzieło
Umowa o dzieło jako instrument content marketingu - darmowy wzór i omówienie

Umowa o dzieło jest jednym z podstawowych instrumentów prawnych dla potrzeb prowadzenia działalności w zakresie SEO oraz content marketingu. Taki rodzaj umowy daje możliwość przedsiębiorcom pozyskiwania od autorów ściśle określonych treści (np. artykułów content marketingowych) i przeniesienia na nich majątkowych praw autorskich. W celu ułatwienia tego procesu przygotowaliśmy uniwersalne wzory umów, które można stosować przy zakupie treści!

ograniczenia w content marketingu
Ograniczenia prawne w content marketingu i reklamie

Content marketing jest działaniem nastawionym na tworzenie i publikowanie atrakcyjnych dla odbiorców treści, co ma zbudować zaufanie potencjalnych klientów do usługodawcy i sprawić, by był on bardziej skłonny do zakupu jego usług. Ponieważ jest to więc rodzaj reklamy, wymaga dostosowania się do przepisów prawnych danego kraju.

rejestracja bloga lub portalu
Czy i jak rejestrować portal lub blog internetowy

W dobie rozwoju internetu coraz częściej prasa tradycyjna jest wypierana przez informacyjne portale internetowe. Co ciekawe - z punktu widzenia prawa serwis online lub blog także może wymagać rejestracji jako dziennik czy czasopismo. Jak wygląda taka rejestracja i z czym się wiąże? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

pomówienia w komentarzach
Pomówienie w komentarzach czyli odpowiedzialność wydawcy

Prawo do wyrażania swoich poglądów i opinii przysługuje każdemu człowiekowi. Jednak wyrażając swoje zdanie nie możemy być w tym bezgraniczni. Wypowiadając się w możemy naruszyć czyjeś dobra lub zniesławić jakąś osobę. Jaką odpowiedzialność ponosi wydawca serwisu internetowego za opinie i komentarze internautów.

etyczny artykuł sponsorowany
Etyczny artykuł sponsorowany

Zastanawiasz się nad publikacją artykułu sponsorowanego, ale masz wątpliwości, czy takie działanie jest etyczne? Chciałbyś napisać dobry tekst, który bez problemu zostanie opublikowany, ale nie wiesz, jak się za niego zabrać? Poznaj najważniejsze wytyczne, jakie powinien spełniać wartościowy artykuł.

Ponad 3900 portali, 2100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto