GoldenLine – przewodnik dla początkujących

GoldenLine
Czym są portale networkingowe i dlaczego warto zacząć z nich korzystać? Dlaczego GoldenLine zdobył taką popularność w sieci i jak zacząć z niego korzystać? Zapraszamy na praktyczny przewodnik po portalu - jak założyć konto, rozwijać kontakty i dlaczego warto wpisać się do grup dyskusyjnych oraz jak aplikować na wymarzone stanowisko za pomocą GoldenLine.
Ponad 4500 portali, 4100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Łatwo zauważyć, że duża część życia społecznego, w tym życia zawodowego, przeniosła się dziś do Internetu. Dzięki sieci diametralnie zmienił się sposób poszukiwania pracy i prowadzenia rekrutacji. Takie serwisy społecznościowe jak GoldenLine, nazywane fachowo portalami networkingowymi, są obecnie obowiązkowym miejscem dla każdego, kto myśli poważnie o swojej karierze i rozwoju zawodowym. Jak zacząć swoją przygodę z GoldenLine i zbudować z jego pomocą wizerunek kompetentnego pracownika – przeczytacie w naszym poradniku.

 

Krok pierwszy załóż konto

http://www.goldenline.pl/rejestracja/

 

Rejestracja na portalu GoldenLine jest darmowa i w gruncie rzeczy bardzo prosta. Wchodzimy na stronę http://www.goldenline.pl/, podajemy nazwę użytkownika i uzupełniamy stworzony profil. Oczywiście, jak w każdym tego typu portalu, profil chroniony jest podanym przez użytkownika hasłem. Zgodnie z regulaminem serwisu jeden użytkownik może mieć tylko jedno konto. Uzupełnianie profilu można zacząć od wpisania podstawowych informacji o sobie, można też zająć się najpierw prezentacją wizualną swojej osoby – czyli wstawić zdjęcie. Pamiętaj, że fotografia jest ważną częścią zawodowego wizerunku, nie warto go psuć nieprzemyślanym „selfie” bądź innym niestosownym zdjęciem. Edycja profilu nie jest trudna, wystarczy edytować kolejne sekcje, wpisując do rubryk wymagane dane.

 


https://www.goldenline.pl/profil/edytuj/informacje-osobowe

 

Cały profil podzielony jest na następujące działy:

  • dane osobowe
  • imię i nazwisko
  • data urodzenia
  • twój profesjonalny opis
  • miejsce zamieszkania
  • branże
  • blog i strona WWW
  • dane teleadresowe
  • podsumowanie zawodowe
  • umiejętności
  • doświadczenie zawodowe
  • edukacja
  • specjalizacje
  • informacje dodatkowe
  • grupy.

Twój profil będzie widoczny nie tylko dla przyjaciół czy znajomych z pracy, ale też dla obecnego pracodawcy oraz rekruterów. Nawet jeśli akurat nie poszukujesz pracy, warto poświęcić chwilę i wykorzystać możliwości, jakie stwarza GoldenLine, by stworzyć swój spójny i profesjonalny wizerunek. Nigdy nie wiadomo, jakie ciekawe możliwości mogą pojawić się, jeśli właściwie zadbasz o personal branding, czyli markę kompetentnego specjalisty w swojej dziedzinie.


Jak zauważa Kamil Rajtarski, ekspert w dziedzinie personal i employer branding oraz Partner Zarządzający firmy doradczej Y-Consulting:
Kucharz będzie zupełnie inaczej budował swój personal branding na Facebooku i GoldenLine niż konsultant HR. […] Tak jak przy każdym działaniu, musimy najpierw prawidłowo wyznaczyć cel. Najprostsza metodologia, która nam w tym pomoże to S.M.A.R.T. Musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć, komu chcemy swój wizerunek pokazywać. Na przykład dwudziestoparolatek, który wie czego chce, ale nie ma doświadczenia i bujnej kariery, będzie się starać o podniesienie swojej rozpoznawalności, tak, by rzucać się w oczy potencjalnemu pracodawcy" (źródło: http://natemat.pl/23961,personal-branding-na-facebooku-i-goldenline-jak-dobrze-zaprezentowac-sie-pracodawcy-w-serwisach-spolecznosciowych).

Wielkim atutem portalu GoldenLine jest fakt, że daje on zdecydowanie więcej możliwości niż tradycyjne CV – i naprawdę warto z nich skorzystać. Nie trzeba tu wpisywać całego przebiegu naszej kariery czy wszystkich zaliczonych kursów i szkoleń, a jedynie te elementy z naszego życiorysu, które są dla nas istotne i ważne z punktu widzenia dalszego rozwoju zawodowego. W polu „Podsumowanie zawodowe” możemy zawrzeć ciekawy opis swoich kompetencji, wiedzy, tego, co nas motywuje i wyróżnia. I jeszcze porada czysto praktyczna:

Nie tylko jest istotne, co opiszemy, a czego nie, ale także jak to zrobimy. Chociażby ze względu na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. – Ważne też jest użycie słów kluczowych. Jeżeli chcemy, żeby ktoś mógł nas łatwo znaleźć, musimy się zastanowić jakie słowa będą wstukiwać w wyszukiwarkę. Dobrze też pisać tak, by czytało się to przyjemnie i płynnie, żeby nie był to zlepek słów pozycjonujących – zaznacza ekspert.”.
 

Krok drugi – rozwijaj kontakty i dołącz do grup dyskusyjnych

Podobnie jak w innych portalach społecznościowych, na GoldenLine również możesz odszukać znajomych z pracy, szkoły czy uczelni. Możesz również wysłać zaproszenie na pocztę elektroniczną do osób, które nie mają jeszcze konta w tym serwisie (http://www.goldenline.pl/zapros). Portal sam również zasugeruje osoby, które być może chciałbyś mieć wśród znajomych (http://www.goldenline.pl/kontakty/sugerowane). Warto rozwijać swoją sieć kontaktów oraz uzupełnić ją o headhunterów, którzy zresztą sami często rozsyłają zaproszenia.


Zawsze doceniaj swoich znajomych, nigdy nie wiesz kiedy wasze drogi znowu się zejdą. Dbaj o relacje z headhunterami, śledź ich profile, daj się zauważyć. Niech pamiętają o Tobie, w chwili kiedy będą szukać ciekawych osób do realizowanych przez siebie projektów." (źródło: http://www.treningkariery.pl/2013/04/goldenline-linkedinpo-co-mi-to.html)

Ciekawą opcją dostępną na portalu jest możliwość aktywnego uczestnictwa w licznych grupach. Z pomocą wyszukiwarki, do której wpisujemy słowa kluczowe, znajdziesz w serwisie interesujące Cię grupy:


http://www.goldenline.pl/grupy/znajdz-grupe

 

Dział Grupy bez problemu odnajdziesz w głównym menu dostępnym na górze strony:

 

W nowej wersji graficznej strony wygląda ono trochę inaczej, ale też można łatwo tu znaleźć wszystkie potrzebne opcje:

 

Za pomocą przycisku w prawym górnym rogu strony („Stara wersja”/”Nowa wersja”) można wybierać tę wersję strony, która nam bardziej odpowiada. Wracając do tematu grup tematycznych, warto uczestniczyć w dyskusjach na GoldenLine. Są one nie tylko dobrą okazją do wymiany myśli i poglądów z ludźmi o tych samych zainteresowaniach czy z tej samej branży, ale też świetną okazją do nawiązania nowych znajomości. Oczywiście, trzeba uważać na to co i jak się pisze, nie naruszać regulaminu danej grupy ani zasad językowej etykiety etc.


Jeśli nie znajdziesz satysfakcjonującej Cię grupy tematycznej, nic nie szkodzi, możesz założyć własną klikając przycisk „Załóż grupę” (i w razie czego również ją usunąć). Jeśli jesteś szczególnie zainteresowany przebiegiem jakiejś dyskusji i chcesz być na bieżąco z kolejnymi postami, wystarczy na stronie danej grupy wybrać opcję „Obserwuj”, a będziesz dostawać powiadomienia mailowe o nowych wypowiedziach w tym temacie. Poza tradycyjnymi grupami dyskusyjnymi na GoldenLine funkcjonują również mikroblogi różnych firm i instytucji – jak na przykład ten Uniwersytetu Warszawskiego:

 

http://www.goldenline.pl/uczelnie/uw/

 

Krok trzeci – aplikuj o pracę z GoldenLine

I na koniec o sprawie dla wielu z nas priorytetowej – o poszukiwaniu pracy. GoldenLine jest obowiązkowym miejscem dla każdego, kto szuka nowego zatrudnienia. W zakładce „Praca” (lub „Praca dla Ciebie” w nowej wersji strony) znajdziesz aktualne ogłoszenia rekrutacyjne posegregowane według branż, wyszukiwarkę ogłoszeń oraz profile pracodawców i katalog firm. Jeśli interesuję Cię praca w firmie, która akurat teraz nie prowadzi rekrutacji, możesz wybrać opcję obserwowania jej profilu, a wtedy będziesz dostawać na swoją pocztę powiadomienia o jego aktualizacjach.

Przy aplikacji na poszczególne ogłoszenia można skorzystać z informacji zawartych w profilu, jeśli jest on kompletnie uzupełniony (i nie trzeba już dodawać CV). Można za pośrednictwem GoldenLine przesłać również CV, list motywacyjny i inne wymagane pliki. Pod adresem http://www.goldenline.pl/praca/historia (link znajduje się również pod wyszukiwarką ogłoszeń) znajdziesz listę stanowisk, na które aplikowałeś wraz zaznaczeniem, czy dana aplikacja jest jeszcze aktywna. Jeśli szukasz pracy, warto to także zaznaczyć na swoim profilu – wybierając status „Szukam pracy”.

Polecamy Waszej uwadze również blog GoldenLine poświęcony karierze i poszukiwaniu pracy, na którym znajdziecie m.in. porady na temat tworzenia CV czy zachowania na rozmowie kwalifikacyjnej:


http://kariera.goldenline.pl/

 

 

Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • ComTrade

    A pamiętam jak początki goldenline były dla mnie dosyć nieciekawe. W ogóle tego nie używałem do momentu aż się rozproszyło... Do dzisiaj nie do końca odpowiadają mi takie portale. Jest to bardzo podobne do FB. Ale to tylko moja opinia. comtrade.pl

    2018-02-06, 13:46
  • Tadeusz Korach

    Artykuł jest jasny i wyczerpujący. Budowanie profili zawodowych jest dzisiaj nieodzowne a zrobienie tego dobrze jest kluczowym czynnikiem w poszukiwaniu lepszej pracy.
    Bardzo ciekawy artykuł. infotelecom.pl

    2016-03-18, 09:50
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Pozyskiwanie klientów i zwiększanie sprzedaży
Jak pozyskać wartościowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż bardzo się zmieniła. To, co skutecznie oddziaływało na konsumentów jeszcze kilka lat temu, dziś nie przynosi już efektów. Wraz z dynamicznym rozwojem nowych mediów i technologii zmieniły się też przyzwyczajenia i preferencje odbiorców. Jak odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości? Odpowiedzią może być poznanie nowoczesnych technik sprzedażowych.

domeny dla swojego portalu i bloga
Jak wybrać odpowiednią domenę dla swojej strony internetowej

Wybór właściwej domeny dla swojej strony internetowej to jeden z pierwszych problemów na które natknie się każda osoba czy firma chcąca publikować w Sieci. Ceny poszczególnych adresów potrafią bardzo się różnić, nie zawsze odpowiadając ich rzeczywistej wartości. Zobacz jak się w tym chaosie odnaleźć i na co przede wszystkim zwrócić uwagę.