Jakim rokiem był 2014 dla polskiej branży SEO?

seo i pozycjonowanie 2014
Rok 2014 był kolejnym rokiem, który przyniósł wiele zmian w procesie pozycjonowania stron internetowych. Definitywnie skończyła się era pozycjonowania tylko i wyłącznie linkami, a wpływ takich czynników jak optymalizacja, merytoryczność strony, zawartość treści czy UX stale rośną. Sporej zmianie uległa codzienna praca specjalisty SEO.
Ponad 3500 portali, 1400 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Dotychczasowe masowe pozyskiwanie linków zastąpiło tworzenie i wdrażanie kompleksowej strategii marketingowej zwiększającej widoczność strony w wyszukiwarce. Stopień trudności działań SEO wszedł na kolejny poziom, co może przyczynić się do oczyszczenia rynku z nierzetelnych firm oferujących usługi na niskim poziomie. Jest to zjawisko pozytywne zarówno dla branży jak i dla klientów.

Mijający rok stał pod znakiem aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google – począwszy od aktualizacji związanych z wyglądem i treściami na stronach (Page Layout 3.0, Panda 4.0, Panda 4.1), poprzez aktualizacje związane z wyświetlaniem wyników wyszukania (Autorship Removed), aktualizacje dotyczące stron i wyrażeń kluczowych do pozycjonowania których najczęściej używano metod spamerskich (Pay Day Loan 2.0, Pay Day Loan 3.0), kończąc na aktualizacji uderzającej w sposoby pozyskiwania linków (Penguin 3.0).

Łącznie mniejszych i większych aktualizacji w tym roku było co najmniej trzynaście! Tak więc średnio raz w miesiącu specjaliści z dziedziny SEO mieli powody do poważnych rozmyślań i analiz. Należy pamiętać, że w tym roku mieliśmy do czynienia z nowym zjawiskiem, którym było zamrożenie wyników wyszukania na około trzy miesiące.

 

Zmiany w algorytmie Google - rok 2014 - pobierz plik w formacie PDF.

Wszystkie powyższe okoliczności spowodowały konieczność zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń niektórych pozycjonerów i zwrócenie się w kierunku działań metodami white hat. Optymalizacja i użyteczność witryny, dbałość o merytoryczną treść oraz linki wysokiej jakości przenoszące ruch, to elementy na których należało się skupiać.

Potrzeba zapewnienia budżetu na pozyskanie linków wysokiej jakości, poprzez m.in. działania content marketingowe rewolucjonizuje systemy rozliczeń za usługi SEO w Polsce. Z dotychczasowego bardzo popularnego rozliczenia za efekt, coraz więcej firm przechodzi na rozliczenie abonamentowe lub abonament połączony z rozliczeniem za efekty. Dzięki temu możliwy będzie rozwój tych firm i konsolidacja rynku, lepsze wyszkolenie – podnoszenie poziomu wiedzy i zakup specjalistycznych narzędzi. W związku z powyższym w perspektywie kilu lat nasze SEO ma szansę dogonić zachodnie standardy.

Analizując kierunek w jakim zmienia się wyszukiwarka Google, ciężko przewidzieć czym zaskoczy nas w 2015 roku, jednak z całą pewnością można powiedzieć, że nie będzie łatwiej. Tworzenie kanałów promowania merytorycznej treści, pozyskiwanie wysokiej jakości źródeł linków, testowanie rożnych rozwiązań optymalizacyjnych oraz budowanie i aktywizacja społeczności, to działania na które w nadchodzącym roku firmy oferujące usługi SEO powinny kłaść duży nacisk.

 

Polecane artykuły
Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!
Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!

Wydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie rozpoczął rekrutację na czwartą już edycję studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing”. Studia cieszą się bardzo dobrą opinią u absolwentów, a wśród zalet słuchacze wymieniają możliwość nabycia praktycznych umiejętności, fachową kadrę oraz możliwość nawiązania cennych kontaktów.

Zmiany w projekcie NKS
Podsumowanie projektu NKS

Projekt Nowa Koncepcja SEO kończy swoją dynamikę - choć nadal będziemy publikować artykuły i prowadzić szkolenia z zakresu NKS i link buildingu, zmniejszamy częstotliwość naszych działań. Po tych kilku bardzo intensywnych miesiącach pora na podsumowania projektu - co udało nam się osiągnąć i jaki był odbiór NKS w branży?

Wasze komentarze (8)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Greg

    Witam, nie warto dla jednej czy dwóch stron budować zaplecze, lepiej i taniej wyjdzie korzystanie z firm pozycjonerskich moim skromnym zdaniem... Diety.pl

    2015-03-17, 15:36
  • Rado

    Ci, którzy od początku budowali markę swojej firmy/strony na jakości, teraz widzą tego efekty. Czasem warto pójść dłuższą krętą drogą a nie na skróty. hotelwradomiu.pl

    2015-03-16, 19:37
  • Dawid

    Jak dla mnie to rok 2014 był pod znakiem nieudanych update'ów algorytmów. Prawie po każdym z nich było widać ręczne modyfikacje, bo dobre strony obrywały.. życzyłbym sobie i wszystkim, żeby 2015 przyniósł uproszczenie algo, bo teraz widać nastawienie na zysk z adwords.. wynikilotto.net.pl

    2015-03-03, 23:39
  • Piotrek

    bardzo dobry artykuł, chyba jednak zaczynamy powoli gonić zachód pod względem SEO jak widać ;) bdkarma.pl

    2015-01-08, 08:58
  • Googler

    @Krzysztof Dzięki za info ;) googlerzy.pl

    2015-01-07, 20:06
  • Krzysztof Knecht

    @Tebim: zamrożenie wyników nie zostało oficjalnie potwierdzone w związku z czym ciężko określić dokładną datę, jednak pierwsze sygnały świadczące o zamrożeniu można było obserwować w czerwcu-lipcu, a odmrożenie po aktualizacji Panda 4.1 we wrześniu.

    @Googler: Grafika powstała na podstawie danych z moz.com, natomiast jeżeli chodzi o treść artykułu to wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń jest przypadkowe ;)

    2015-01-07, 19:54
  • Googler

    Kopia tego co jakiś czas temu widziałem na SEO Moz ? Czy mi się wydaje ? googlerzy.pl

    2015-01-07, 19:17
  • Tebim

    Jesteście w stanie podać przybliżony czas (od - do) zmrożenia wyników? Wpis krótki, ale w zasadzie... co tu więcej mówić :-) Ostatni rok, a dokładnie od września/października 2013 do dnia dzisiejszego, zmieniło się na tyle dużo, że chyba nie wielu spodziewało się, ze tak drastycznie zmiany nastąpią tak szybko, tj. na przestrzeni kolejnych 12-15 miesięcy. tebim.pro

    2015-01-07, 18:17