Najlepsze kampanie content marketingowe w 2014 roku

Najlepsze kampanie content marketingowe
Spośród licznych kampanii content marketingowych wybraliśmy pięć, które przyniosły markom i organizacjom ogromny rozgłos. Ponad 100 milionów wyświetleń na YouTube, 2 miliony retweetów czy też 40 tysięcy obserwujących, to tylko niektóre z efektów content marketingu.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Miejsce 1. Samsung i selfie gwiazd z rozdania Oskarów

Wyobrażacie sobie zdjęcie za 20 MILIONÓW DOLARÓW? Tyle przeznaczył Samsung na selfie gwiazd: Ellen DeGeneres, Meryl Streep, Kevina Spacey, Angeliny Jolie czy Jennifer Lawrence.

Jak do tego doszło?

Samsung był oficjalnym sponsorem ceremonii rozdania Oskarów 2014 i, jak podaje „The Wall Street Journal”, telewizja ABC zasugerowała Ellen wykonanie zdjęć smartfonem Samsunga. W trakcie prób wybrane osoby pokazały Ellen DeGeneres, jak obsługiwać Samsunga Galaxy Note 3. Aktorka wykorzystała przerwę podczas gali i wraz z innymi gwiazdami wykonała wspólne selfie. Chwilę po wykonaniu zdjęć celebrytka opublikowała je w mediach społecznościowych.

Wpis z Twittera. W zaledwie kilka godzin zdjęcie udostępniło ponad 3 mln osób.

 

Wpis z Facebooka. Aktorka zebrała ponad 2 miliony polubień.

 

Od momentu kiedy zdjęcie pojawiło się na Twitterze, zaledwie w kilka godzin udostępniło je ponad 3 mln osób, a polubiło 2 miliony. Nieco inaczej statystyki wyglądają na Facebooku - selfie polubiło ponad 2 miliony osób, udostępniło ponad 200 tysięcy.

Oglądając telewizję, zawsze mamy do czynienia z product placement – lokowaniem produktu bądź usługi. Tak też stało się w tym przypadku, jednakże Samsung odbiegł od standardowych technik marketingowych i postanowił wykorzystać coś, co było „na czasie” - selfie. Zdjęcie największych gwiazd kina przyćmiło rozdanie nagród do tego stopnia, że wszystkie czasopisma i portale zamiast pisać o wręczonych nagrodach, pisały o… zdjęciu.

Selfie gwiazd to jedna z najdroższych akcji marketingowych w 2014 roku zrealizowanych przez Samsunga. W tym przypadku na kampanię przeznaczono duże pieniądze, lecz nie zawsze tak musi być. Druga wybrana przez nas kampania została zrealizowana przy dużo mniejszych nakładach, co nie oznacza, że jest gorsza. Jest wspaniała!

 

Miejsce 2. Dumb Ways to Die

Ryzykowne zachowanie młodych ludzi na stacji metra w Melbourne stało się inspiracją do stworzenia kampanii: Dumb Ways to Die. Dwa lata temu dochodziło tam do wielu wypadków. Tradycyjne komunikaty z prośbą o zachowanie bezpieczeństwa nie przynosiły żadnych efektów, dlatego zarząd metra w Melbourne postanowił promować bezpieczne zachowanie w mediach społecznościowych.

Z myślą o młodych osobach powstała kampania Dumb Ways to Die - wspaniała animacja z przyjemną muzyką, która z humorem ukazuje różnorakie sposoby śmierci.

Kampania obiegła cały świat. Teledysk tak spodobał się internautom, że od momentu jego upublicznienia każdego dnia dociera do nowych odbiorców za pomocą social media.

Do promowania kampanii Dumb Ways to Die wykorzystano:

  • YouTube
  • SoundCloud
  • Tumblr
  • iTunes

Na YouTube zamieszczono 3-minutową animację, a w opisie dodano linki do każdego z serwisów. Na iTunes internauci mogli kupić piosenkę, na Soundcloud pobrać za darmo, a w serwisie Tumblr – bezpłatnie uzyskać animację GIF. Poza tym stworzono gry na iOS i Androida, cieszące się ogromną popularnością.

Po opublikowaniu wideo na YouTube, w ciągu zaledwie jednego miesiąca animację wyświetlono ponad 30 milionów razy. Obecnie liczba odsłon sięga 95 milionów i ciągle wzrasta. Wideo poruszyło cały świat, pisano o nim nie tylko w gazetach, serwisach www, ale też omawiano na zajęciach w szkole, prezentowano w telewizji. Kreskówkowe postaci pojawiają się już na gadżetach, bluzach i koszulkach. Uwielbiają je dzieci, młodzież, a nawet osoby dorosłe.

Animacji towarzyszy przyjemny utwór, na podstawie którego powstało ponad kilkaset coverów. Młodzież udostępniała swoją twórczość w mediach społecznościowych, informując znajomych o kampanii Dumb Ways to Die. Poprzez marketing wirusowy rozprzestrzeniła się na całym świecie. To kampania, która doskonale pokazuje, jak wykorzystać content w działaniach społecznych.

 

Miejsce 3. Snickers

Z meczu Włochy - Urugwaj pamiętamy nie ilość goli, lecz gryzonia Louisa Suareza, który zaatakował Giorgio Chielliniego! To nie pierwszy raz piłkarz pokazał swoje zwierzęce zdolności. O incydencie natychmiast usłyszał cały świat, co bezzwłocznie postanowił wykorzystać Snickers w swojej reklamie. W social media (głównie na Twitterze i Facebooku) natychmiast opublikowali reklamę z hasłem „Snickers - more satisfying than Italian”, otagowaną najpopularniejszymi wówczas frazami: #worldcup#luissuarez.

Na Twitterze wpis doczekał się ponad 46 000 retweetów. Nieco gorzej wypada Facebook, gdzie post zdobył ponad 4 tysiące lajków.

Szacuje się, że podczas tych paru dni widoczność Snickersa w social media wzrosła o ponad 130 procent.

Skoro  Suarez już wcześniej ugryzł kogoś, to przecież można było spodziewać się, że zrobi to jeszcze raz. Prawda?... W tym przypadku, nawet niepozorne ugryzienie okazało się szansą promowania marki. Kampania Snickersa to doskonały przykład marketingu real-time. Marki tylko czekają na okazję, która pozwoli im połączyć się ze swoimi fanami.

Jeśli chcesz prowadzić skuteczny content marketing, wystarczy, że będziesz na bieżąco. Doskonałe wyczucie czasu i miejsca, a potem tylko umiejętna prezentacja produktu, jest gwarancją udanego real-time marketingu.

Słynna reklama Snickersa: More satisfying than Italian, opublikowana zaraz po meczu Włochy – Urugwaj.

 

Miejsce 4. Petplan Insurance

Miejsce nr 4 na naszej liście TOP5 kampanii w 2014 r. zajmuje Petplan Insurance – ubezpieczenia zdrowotne dla zwierząt domowych.

Właściciele Petplan mówią o swojej firmie, że nie jest to typowa ubezpieczalnia dla zwierząt.  Promują markę poprzez content i doskonałą obsługę klienta. W wizualnie atrakcyjnej formie udostępniają istotne i proste w odbiorze informacje dotyczące zdrowia zwierząt.

Pierwsze działania content marketingowe zdecydowali się przeprowadzić przy użyciu Pinteresta.  Zależało im na tym, aby wizualnie zaprezentować swoją wiedzę i jak najlepiej przekazać osobowość marki, dlatego Pinterest wydał się najlepszym kanałem do jej promowania.

Największy ruch z social media generowały wspaniałe i pouczające grafiki umieszczone na Pintereście. Petplan odnotował o 69% więcej ruchu z Pinteresta niż z Twittera. Oprócz tego, fani z Pinteresta spędzili aż 97% więcej czasu w serwisie niż fani przychodzący z Twittera. Przez kilka miesięcy Pinterest rywalizował jedynie z Facebookiem.

Obecnie profil obserwuje ponad 40 000 osób. To wynik godny uwagi, zwłaszcza że Pinterest często nie jest pierwszym wyborem jeśli chodzi o działania content marketingowe.

Kiedy chcemy edukować odbiorców, budować zaufanie do marki oraz komunikować się z fanami przy użyciu atrakcyjnych grafik, to Pinterest może okazać się pomocnym serwisem społecznościowym. Skoro Petplan Insurance doskonale wykorzystał możliwości tego serwisu, tak też i Ty możesz wykorzystać go w działaniach komunikacji swojej marki.

Pinterest Petplan Insurance. Atrakcyjny, ciekawy, zabawny. Wspaniały!

 

Miejsce 5. Kampania Nike

W TOP5 kampanii 2014 roku ostatnią pozycję zajmuje firma NIKE, która przed Mundialem opublikowała na YouTube swoje wideo pt. Nike Football: Winner Stays.

O czym jest kampania? Otóż na boisku brazylijskiego osiedla spotykają się dwie drużyny, które rozpoczynają mecz od rozmowy:
- Guess I’m Cristiano Ronaldo”
- Yeah? Well I’m Neymar”

W taki oto sposób zwykli gracze kolejno przekształcają się w gwiazdy futbolu: Christiano Ronaldo, Neymar da Silva Santos Júnior, Wayne Rooney, Zlatan Ibrahimović, David Luiz inne gwiazdy. Nike zawsze podkreślało, że w piłkę nożną może grać każdy, niezależnie od pochodzenia czy warunków.

Kampania piłkarska stworzona przez NIKE stała się jednym z najpopularniejszych tematów rozmów podczas Mundialu.  Przedstawienie futbolu z innego punktu widzenia zagwarantowało im niesamowity sukces do tego stopnia, że film obiegł cały świat i media społecznościowe. Na YouTube wideo odnotowało 101 mln wyświetleń. 2 miesiące później NIKE opublikowało już animację: „Nike Football: The Last Game”, która w chwili obecnej ma już 74 mln wyświetleń

 

 

Podsumowanie

Wybrane przez nas przykłady najlepszych kampanii 2014 roku pokazują, że content marketing można skutecznie realizować zarówno mając wielomilionowe budżety, jak i dużo skromniejsze. Realizując działania CM należy pamiętać, że liczy się głównie pomysł i kreatywność twórców. Stanowią one podstawę doskonałej komunikacji marki. Warto również dodać, że pomysłowy plan możemy zrealizować jedynie dzięki doskonałej jakości oraz konsekwentnym działaniom w dążeniu do celu. Tylko w taki sposób możemy stworzyć kampanię skazaną na sukces!

Zapraszamy do pobrania naszej infografiki podsumowującej to zestawienie.

Autor opracowania: Joanna Krems

 


Linki:


Miejsce 1. Samsung i selfie gwiazd z rozdania Oskarów
http://twitter.com/TheEllenShow/status/440322224407314432/photo/1
https://www.facebook.com/ellentv/photos/a.182755292239.124686.26012002239/10152299789332240/

Miejsce 2. Dumb Ways to Die
http://dumbwaystodie.com/
http://dumbwaystodie.tumblr.com/
https://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw

Miejsce 3. Snickers
https://twitter.com/SNICKERS/status/481533752477495300/photo/1
https://www.facebook.com/snickers/photos/pb.20645199461.-2207520000.1419887855./10152479230974462/?type=3&theater

Miejsce 4. Petplan Insurance
http://www.pinterest.com/petplan/

Miejsce 5. Kampania Nike
https://www.youtube.com/watch?v=3XviR7esUvo
https://www.youtube.com/watch?v=Iy1rumvo9xc

 

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Krystian

    Kampania Samsunga to mistrzostwo. Najlepiej jak nie udolnie na Polsacie próbowali przy każdej możliwej okazji robić sobie selfie. To akurat było żałosne :) krystianbrzoza.pl

    2015-01-27, 14:52
  • Damian

    To teraz każda reklama, to "content marketing"? :D

    2014-12-31, 08:11
  • Damian

    Dumb Ways to Die to także bardzo popularna gra mobilna appki.com.pl

    2014-12-30, 15:50
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.