Agencja interaktywna – czym się zajmuje i jaką wybrać?

Zaktualizowano: 2022-09-05
Agencja interaktywna
Sformułowanie definicji agencji reklamowej zwykle nie stanowi problemu, również dla osób niezwiązanych z branżą. Trudności pojawiają się w przypadku nowych tworów, powstałych na bazie już funkcjonujących instytucji. Przeczytaj i zobacz, czym jest agencja interaktywna, co warto o niej wiedzieć i jak wybrać tę, która pomoże Ci osiągnąć założone cele biznesowe i wizerunkowe, istotne dla rozwoju firmy.
Ponad 55100 portali, 11300 influencerów, 980 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Agencja interaktywna – definicja

Agencja interaktywna to stosunkowo nowy twór. Powstała na bazie agencji reklamowej, czerpie z doświadczenia firm informatycznych i specjalizuje się głównie w kreowaniu marki poprzez przygotowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii. Agencja interaktywna działa wyłącznie w Internecie, proponując szeroki i spójny wachlarz usług i nie powinna być mylona z agencją PR. Mimo zbieżnych celów wykorzystuje bowiem inne narzędzia, kanały i metody.

Pracownicy agencji interaktywnych dążą do zbudowania pożądanego wizerunku danej marki. Żeby to osiągnąć, reklamują swoich klientów w taki sposób, żeby ci odnieśli sukces biznesowy i wizerunkowy. Za podstawowe zadania agencji interaktywnej uznaje się budowanie i rozwijanie relacji i kreowanie przekazu, działania z zakresu marketingu internetowego, SEO i SEM, a także, budowanie stron www i reklamę w Internecie. 

Jakie są główne usługi agencji interaktywnej?

Oferta agencji interaktywnej obejmuje głównie działania z zakresu e-marketingu (projektowanie stron www), ale nie tylko. Dzięki podstawowym usługom agencji interaktywnej możliwe jest stworzenie promocji dostosowanej do profilu danej działalności, prognoza rezultatów podejmowanych działań i zwiększenie efektywności i rentowności firmy w Internecie. 

Projektowanie stron www

Obecność przedsiębiorstwa w Internecie to niemal konieczność. Dobrze przygotowana strona internetowa jest bowiem narzędziem, które pozwala przekazać istotne informacje o firmie, skutecznie reklamować oferowane produkty i zachować ciągłość sprzedaży. Ten kanał komunikacji sprzyja pozyskiwaniu klientów i należy możliwie maksymalnie wykorzystać jego możliwości. Ważnym wyznacznikiem sukcesu jest zatem stworzenie witryny optymalnej (tj. intuicyjnej i funkcjonalnej) z punktu widzenia klienta – użytkownika. 

Żeby osiągnąć zamierzony cel, usługi agencji interaktywnej w zakresie tworzenia stron www niemal zawsze obejmują projektowanie i optymalizowanie witryn oraz przygotowanie portalu przystosowanego do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Na tym etapie ogromne znaczenie ma praca analityków i strategów, którzy dobierają odpowiedni profil witryny, ostatecznie zaś – wdrażają projekt w przestrzeni wirtualnej. Przeczytaj nasz artykuł, żeby dowiedzieć się więcej o korzyściach wynikających z integracji SEO z innymi usługami agencji interaktywnej.

Kreowanie wizerunku marki w Internecie

Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych i w Internecie w ogóle powinno być realizowane zgodnie z założonym harmonogramem. Opracowanie i wdrożenie strategii warto zlecić agencji interaktywnej. Praca zespołu specjalistów pozwala bowiem wyraźnie zwiększyć widoczność przedsiębiorstwa. Zastanawiasz się, jak wizerunek firmy kreują najlepsi? 

  • Stawiają na widoczność marki w sieci. Ogromne znaczenie ma zatem umieszczenie firmy w wyszukiwarce Google i skuteczne pozycjonowanie witryny;
  • Prowadzą przemyślany i zgodny z wizją i misją firmy marketing internetowy i wiedzą, jakie znaczenie ma brand, rozumiany, jako świadomość marki. Odpowiedzialnie i rzeczowo podchodzą także do kwestii rebrandingu;
  • Budują pozytywne relacje z klientami i dbają o utrzymanie tych relacji. Firma zaangażowana w kontakt z użytkownikiem może liczyć na pozytywne opinie, widoczne w wizytówce Google lub bezpośrednio na Facebooku. 

Tworzenie sklepów internetowych

Agencja interaktywna posiada zaawansowane, intuicyjne i możliwie elastyczne rozwiązania w zakresie e-commerce, konieczne do założenia i prowadzenia sklepu internetowego lub platformy aukcyjnej. Decydując się na współpracę z polską agencją interaktywną zyskasz więc kompleksowe wsparcie na każdym etapie budowania i prowadzenia biznesu w sieci. 

Przygotowywanie i prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie

Kampanie reklamowe w Internecie, przygotowane w ramach pracy agencji interaktywnej, wykorzystują wyłącznie skuteczne narzędzia, w tym Google Adwords, pozwalające na wyświetlanie zaplanowanych reklam w wyszukiwarce bądź sieci reklamowej, a także wykorzystanie w kampanii reklamowej w Internecie: 

  • Linków sponsorowanych (reklam tekstowych), stanowiących odpowiedź na zapytanie potencjalnego klienta. Linki sponsorowane pojawiają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania;
  • Spersonalizowanej reklamy (remarketingu), przesyłanej do tych użytkowników, którzy odwiedzili daną witrynę już wcześniej;
  • Kampanie reklamowe w Internecie wykorzystują również możliwości social media. To tam pojawiają się m.in. posty sponsorowane, linkowanie strony przedsiębiorstwa i reklamy produktowe.

Pozycjonowanie

Praca agencji interaktywnej zakłada także pozycjonowanie stron www, czyli działania, które mają na celu promowanie witryny przez podnoszenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Skuteczne pozycjonowanie zawsze jest bezpośrednio związane z odpowiednim doborem słów kluczowych, tj. słów, po których wpisaniu będzie wyświetlana dana reklama, a często również z wykorzystaniem lokalizacji przedsiębiorstwa. Warto mieć świadomość, że na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google ma wpływ nie tylko dobór słów – kluczy. Istotne są także wygląd strony docelowej i podstron, jakość wdrożonego projektu, intuicyjność i funkcjonalność. 

Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?

Wybór dobrej agencji interaktywnej wymaga Twojego zaangażowania – na etapie poprzedzającym właściwą współpracę, musisz weryfikować pozyskane informacje pod względem korzyści dla swojego przedsiębiorstwa. Jakie są podstawowe cechy dobrej agencji interaktywnej? Jśli chcesz dowiedziec się, jak założyć agencję interaktywną, która spełni wymagania klientów, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

agencja interaktywna

  1. Liczba osób w zespole. W przypadku pracy agencji interaktywnej o jakości nigdy nie decyduje ilość. Wydajny zespół powinien zatem składać się ze specjalistów, których pracę koordynuje doświadczony account manager. 
  2. Wiedza i kreatywność. Zespół dobrej agencji interaktywnej dysponuje aktualną wiedzą i proponuje kreatywne rozwiązania. Liczą się zatem pomysłowość, łatwość formułowania myśli, wspólna strategia zespołu i umiejętność łączenia elementów projektu w spójną całość. 
  3. Doradztwo i elastyczność. O sukcesie Twojego biznesu w dużej mierze decyduje czynnik ludzki. Praca agencji interaktywnej powinna być zatem nastawiona na dostosowanie działań do indywidualnych preferencji klienta. Jako klient powinieneś mieć stały dostęp do informacji o postępie prac, co więcej, dobra agencja interaktywna powinna sprawnie i rzeczowo odpowiadać na Twoje pytania. 
  4. Terminowość. Dobra agencja interaktywna jest terminowa. Wybierając partnera, w towarzystwie którego rozwiniesz biznes, zwróć uwagę na poprzednie realizacje. Jeśli dotąd agencja wywiązywała się z zawartych umów, możesz powierzyć jej rozwój i promocję przedsiębiorstwa. 

Jak zlecać zadania agencji interaktywnej?

Każda agencja interaktywna to inna kultura pracy. Nawet jeśli współpracę z zespołem specjalistów masz za sobą, przed podjęciem kolejnej warto dobrze się przygotować. Jak zlecać zadania agencji marketingowej i jak właściwie korzystać z jej usług? Kluczem do udanej współpracy jest przygotowanie briefu – dokumentu, który opisuje markę, produkt i ogólne założenia realizowanego projektu i na którego podstawie agencja interaktywna przygotowuje ofertę, w tym – strategię marketingową. 

Dobrze przygotowany brief musi spełniać konkretne wymagania i zawierać:

  • niezbędne dane przedsiębiorstwa (nazwa, adres strony www, linki do social media i dane osoby kontaktowej);
  • jasną informację o tym, jakie obowiązki chcesz przekazać zespołowi agencji interaktywnej, np. prowadzenie bloga firmowego, zaplanowanie i realizacja kompleksowej kampanii sprzedażowej, przygotowanie analizy konkurencji albo obsługa social media;
  • jasną informację o tym, jakie cele (biznesowe, sprzedażowe, wizerunkowe) chcesz osiągnąć. Realizacja zadania może bowiem mieć różne skutki, m. in. wzrost świadomości konsumenckiej, zwiększenie sprzedaży albo rejestracji w serwisie. Wskazanie celów pozwoli agencji interaktywnej precyzyjnie dobrać narzędzia marketingowe i zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia założonych efektów;
  • inspiracje, czyli wskazówki, dzięki którym praca agencji interaktywnej będzie jeszcze bardziej efektowna. Dobrzy specjaliści nie będą kopiować cudzych pomysłów, niemniej – na ich podstawie stworzą materiały spójne z Twoją wizją marki;
  • jasną informację o tym, jak postrzegasz własną markę. Dla efektywnej współpracy znaczenie mają słabe i mocne strony przedsiębiorstwa/usługi/produktu. Dzięki takiej wiedzy, agencja interaktywna będzie mogła przesunąć nacisk marketingu w najbardziej optymalny punkt; 
  • jasną informację o ograniczeniach mających związek z realizowanym projektem. Jako przedsiębiorca, najlepiej znasz bowiem branżę, w której działasz i wiesz, jakie działania dopuszcza, a jakie – zakazuje obowiązujące prawo. 

Zlecając realizację zadań agencji interaktywnej, warto także wskazać grupę odbiorców, budżet, jakim dysponujesz i wszelkie terminy końcowe, występujące w trakcie realizacji projektu. 

Agencja interaktywna a inne rodzaje agencji – porównanie

Nie ma znaczenia, czy chcesz założyć agencję interaktywną, czy skorzystać z usług proponowanych przez tę już działającą – musisz wiedzieć, czym ten stosunkowo nowy twór różni się od innych rodzajów agencji. Poniżej przedstawiamy zaledwie dwie takie różnice.

Agencja SEO a agencja interaktywna

Agencja SEO i agencja interaktywna różnią się przede wszystkim zakresem działania – agencja SEO skupia się bowiem na pozyskiwaniu ruchu i budowaniu zasięgu, agencja interaktywna natomiast m.in. – na projektowaniu stron www i aplikacji webowych, pracach graficznych i przygotowywaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie. Warto wiedzieć, że agencja interaktywna niemal zawsze proponuje swoim klientom działania z zakresu SEO. 

Agencja reklamowa a agencja interaktywna

Agencji interaktywnej nie należy utożsamiać z agencją reklamową, pomimo że każda z tych agencji jest w pewnym stopniu agencją marketingową. Główna różnica polega na tym, że agencja interaktywna prowadzi działania wyłącznie w Internecie, agencja marketingowa natomiast opiera się przede wszystkim na tradycyjnych mediach.

Jakie mogą być efekty współpracy z agencją interaktywną?

Dobra agencja interaktywna najczęściej skupia zespół doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów. Współpraca z nim niemal zawsze przynosi korzyści. Efekty współpracy z agencją interaktywną możesz obserwować głównie w zakresie wyników i analiz. Opracowana strategia powinna gwarantować bowiem wzrost pożądanych wskaźników, nie należy jednak oczekiwać, że ten nastąpi w stosunkowo krótkim czasie. 

Efekty współpracy z agencją interaktywną będą widoczne głównie w efektach sprzedaży, czyli bezpośrednio – w zyskach. Wyraźnie powinien zwiększyć się także zasięg firmy w Internecie i wzrost ruchu z Google. 

Jak rozpoznać złą agencję interaktywną?

Chcąc uniknąć niesatysfakcjonującej współpracy z agencją interaktywną, unikaj tych agencji, które stawiają na ilość. Liczny zespół i duża liczba zadań, realizowana w maksymalnie krótkim czasie nie gwarantują ich jakości i efektywności. Nie bez znaczenia jest także terminowość – ostrzeżeniem powinny być dla Ciebie wszelkie nieścisłości w ustalonych wcześniej terminach. Agencję interaktywną, z którą nie warto współpracować, charakteryzuje również brak elastyczności (osoba koordynująca realizację projektu nie uwzględnia oczekiwań klienta, nie rozwiewa towarzyszących mu wątpliwości i nie szuka rozwiązań spójnych z misją marki), niekompetentnym doradztwem i cenami nieadekwatnymi do zakresu proponowanych usług. 

Oferta WhitePress® dla agencji interaktywnych

Oferta WhitePress® dla agencji interaktywnych to wsparcie, którego potrzebujesz. Rzetelny partner w biznesie zapewnia możliwość wygodnego świadczenia usług w oparciu o Twoją własną politykę cenową. Podejmując współpracę z platformą, zyskujesz specjalne ceny i usługi, dostęp do profesjonalnych gotowych prezentacji, przykładów realizacji i cenników, tematycznego bloga o tematyce specjalistycznej i eksperckiej, a także – usług wysokiej jakości. Jednocześnie masz pewność pełnej ochrony interesów.Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

W sieci można spotkać masę poradników dotyczących fraz kluczowych. Większość dotyczy ich odnajdywania, stosowania w SEO i pozycjonowania strony, czyli kwestii typowo technicznych. Tymczasem najczęściej to na copywriterze spoczywa ciężar faktycznego ich zastosowania i to on musi dostarczyć dobry content, czyli treść. Podpowiadamy, jak to zrobić.

SEO i Content marketing w ekspansji międzynarodowej
Jak to się robi za granicą? SEO i content marketing w ekspansji międzynarodowej

Start z działalnością na kolejnych rynkach wymaga odpowiedniej strategii, także marketingowej. Zbudowanie widoczności w wyszukiwarce, stworzenie treści na stronę w odpowiednim języku i dotarcie z komunikatem do nowej grupy docelowej to tylko niektóre zadania, które Cię czekają. W WhitePress® przeszliśmy cały proces krok po kroku, a w tym artykule dzielimy się naszymi doświadczeniami.