Artykuły gościnne - jak dystrybuować wartościowe treści

Artykuły gościnne w WhitePress®
Publikujesz w sieci, ale chcesz pozyskać nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Te oraz wiele innych wymiernych korzyści przyniosą Ci artykuły gościnne.
Dwudniowe szkolenie SEO & Content Marketing w Warszawie 3-4 października w cenie 986 zł
Zapisz się

Artykuły gościnne to jedna z możliwości dystrybuowania wartościowych treści na portalach wydawców WhitePress®. To nic nie kosztuje, a jeśli artykuł zostanie opublikowany, przynosi Reklamodawcy wymierne korzyści. W każdej chwili możesz skorzystać z tej możliwości w naszej platformie. Z poniższego artykułu dowiesz się, na czym polega publikacja artykułów gościnnych w WhitePress® oraz jak krok po kroku przebiega proces publikacji.

Czym są artykuły gościnne w WhitePress®?

To dodatkowy moduł do działań content marketingowych, który jest dostępny w naszej platformie.
Artykuł gościnny nie zawiera treści reklamowych, a jedynie podpis osoby/firmy, która go opracowała (nazwa, imię i nazwisko autora, link do strony). Artykuły gościnne charakteryzuje przede wszystkim obiektywizm oraz wartościowa, merytoryczna treść. To wartość dodana dla czytelnika odwiedzającego serwis.

Czym się różni artykuł gościnny od artykułu sponsorowanego?

Reklamodawcy platformy WhitePress® mogą skorzystać z dwóch głównych możliwości publikacji:

  • Artykuły sponsorowane – mogą zawierać dowolne treści reklamowe oraz linki, nie muszą być wysoce merytoryczne (w zależności od zapotrzebowania). Taki content oznaczony jest jako sponsorowany, a za publikację artykułu trzeba zapłacić Wydawcy zgodnie z jego cennikiem;
     
  • Eksperckie artykuły gościnne – muszą zawierać obiektywne i rzetelne informacje, nie mogą mieć charakteru reklamowego, jednak są podpisane imieniem i nazwiskiem autora oraz nazwą firmy. Tu pojawia się też link prowadzący do strony Reklamodawcy. Wydawca nie pobiera opłaty za publikację, a jedyny koszt to opłata manipulacyjna 12,20 netto (Reklamodawca przy dodawaniu artykułu do bazy określa, kto ponosi tę opłatę - Reklamodawca czy Wydawca). 

Korzyści z publikacji artykułów gościnnych


1. Ułatwiają budowanie pozycji eksperta – szansa na dotarcie do nowych grup odbiorców w internecie. 
2. Zwiększają / budują świadomość marki – szeroka dystrybucja treści poradnikowych lub edukacyjnych. Twoja Marka stopniowo zacznie się kojarzyć ze źródłem cennych informacji branżowych.
3. Pomagają zwiększyć ruch i pozyskanie leadów 
4. Wspierają integrację działań SEO i content marketingu – wysokiej jakości bezpieczne linki z artykułów poprawią reputację Twojej strony w wyszukiwarkach.Treści te są wartościowe także dla Wydawcy, ponieważ przekazują unikalną i praktyczną wiedzę.Takie artykuły pobierają przede wszystkim mniejsze portale, które rozbudowują bazę artykułów, potrzebują jak najwięcej dobrego contentu i gotowa treść jest dla nich sporym ułatwieniem.

Dodawanie artykułów przeznaczonych na wpis gościnny odbywa się w specjalnej zakładce panelu Reklamodawcy. Poniżej wyjaśniamy krok po kroku, co należy zrobić.

Jak dodać artykuł gościnny do publikacji?

1. Aby skorzystać z możliwości oferowanych przez platformę, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, oraz włączoną rolę Reklamodawcy. A więc jeśli nie masz jeszcze konta Reklamodawcy, dokonaj rejestracji. Dopiero po aktywowaniu konta możesz w pełni korzystać z usług WhitePress®.



2. Dodaj Projekt. Aby to zrobić, musisz podać stronę www, którą chcesz promować. Jeżeli Twój projekt jest już dodany, przejdź od razu do sekcji Artykuły gościnne/ Twoje artykuły (dodaj). Dzięki temu dodasz artykuł do publikacji, lub znajdziesz gotowe do publikacji treści zamówione u nas.

Pamiętaj! Jeżeli szybko chcesz zmienić podstawowe ustawienia dotyczące artykułów gościnnych: np.  zdefiniować domyślną Stopkę (tak będą podpisywane artykuły) znajdziesz to w edycji Projektu, zakładka Profil artykułów gościnnych.





3. Teraz dodaj stworzoną przez siebie treść (Dodaj artykuł) lub zamów ją u nas (Zamów).

4. Dodając artykuł, pamiętaj koniecznie o uzupełnieniu wszystkich pól, w tym o wybraniu projektu oraz typu jako gościnny. Podobne działania musisz wykonać, jeżeli zdecydujesz się na zakup artykułu.



5. Wybierając typ artykułu jako gościnny, otwierasz sekcję: Wymagania wobec wydawcy, który opublikuje artykuł. Zawężasz w ten sposób zakres portali, które otrzymają mailowe powiadomienie o możliwości pobrania tego artykułu gościnnego.

Wybierzesz tu m.in.:

a) Tematykę, czyli  grupę portali, która będzie najbardziej zainteresowana publikacją Twojego tekstu, np. Aktualności, newsy.

b) Zaznaczasz, czy publikacja może się pojawić wyłącznie na portalu ze wskazanej powyżej grupy, czy dopuszczasz też inne grupy tematyczne.

c) W następnym kroku określasz, kto płaci opłatę manipulacyjną za publikację - Reklamodawca czy Wydawca.


 

d) Jeżeli wcześniej zdefiniowałeś stopkę, teraz możesz ją dołączyć. Nie będziesz musiał tworzyć podpisu w artykule. 

e) Podaj parametry portalu wydawcy, które muszą być spełnione, jeśli Twój artykuł ma się na nim ukazać:

  • Min. liczba unikalnych użytkowników miesięcznie (0-10),
  • Min. ocena merytoryczna *(0-10),
  • Min. TrustFlow,
  • Rodzaj portalu jeżeli chodzi o zasięg, np. ogólnotematyczny, krajowy.

Po określeniu parametrów i zgłoszeniu artykułu do weryfikacji, trafia on na giełdę tekstów, a określeni wg. parametrów Wydawcy otrzymują codziennie powiadomienie mailowe. Dopóki wydawca nie pobierze artykułu, widnieje przy nim status czeka na pobranie.

Pamiętaj, że bez względu na to, czy zdecydujesz się opublikować artykuł ekspercki czy sponsorowany, musisz też spełnić wymagania Wydawcy.

Dotyczy to zarówno formatowania, jak i wartości merytorycznej. 

Publikacja artykułu gościnnego przez Wydawcę

Co istotne, jeden artykuł gościnny może zostać pobrany tylko przez jednego Wydawcę. 
Po pobraniu artykułu dalsza możliwość pobrania treści przez innego Wydawcę zostaje zablokowana.
Co ważne, redakcja nie daje gwarancji, że artykuł zostanie pobrany - to zależy przede wszystkim od samej treści i zainteresowania Wydawców.

W momencie pobrania artykułu przez Wydawcę, Reklamodawca otrzymuje o tym powiadomienie wraz z informacją, na jakim portalu publikacja się pojawi.

Pobierając artykuł, Wydawca zobowiązuje się opublikować go w ciągu 3 kolejnych dni roboczych. W razie opóźnień otrzymuje stosowne przypomnienie.

Artykuły gościnne – dodatkowe informacje

W WhitePress® zadbaliśmy o to, by zarówno Reklamodawcy, jak i Wydawcy mieli pewien wpływ na proces publikacji artykułów gościnnych. Reklamodawca może wyłączyć konkretne portale z możliwości pobierania jego artykułów gościnnych, pozostawiając tę opcję wyłącznie tym portalom, które w pełni spełniają jego wymagania.Takiego wykluczenia można dokonać przy edycji konkretnego projektu, w zakładce Blokady

Wydawcy mogą z kolei określić swoje zapotrzebowanie na artykuły - takie ustawienia znajdują się w zakładce odpowiadającej zakładce Zapotrzebowanie Reklamodawcy. Tutaj Wydawca może opublikować informację, że potrzebuje artykuły gościnne w danej tematyce oraz ich ilość.
Nie oznacza to, że musi przyjąć każdą propozycję publikacji od Reklamodawców. Ogłoszenie ma charakter informacyjny i zachęca Reklamodawców do tworzenia artykułów na wybrany temat i proponowania ich do publikacji.

Po publikacji warto pamiętać o promocji. Zalecamy wszelką aktywność, która nie pozwoli zginąć Twojej wartościowej treści. Udostępniaj informację na swoich social mediach oraz monitoruj i odpowiadaj na komentarze pod artykułem.

Opublikowano: 2022-07-19
Zaktualizowano: 2022-07-19
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Jak zarabiać na Content Premium
Jak zarabiać na Content Premium - poradnik dla dziennikarzy

Copywriting jeszcze nigdy nie był tak przyjemny. W Content Premium od WhitePress® umożliwiamy copywriterom aktywne poszukiwanie zleceń i zapewniamy widoczność w naszej wyszukiwarce dziennikarzy. Zobacz, jak za pomocą prostych działań możesz uzyskać dostęp do mnóstwa ciekawych ofert, które pozwolą Ci realizować się w zawodzie.