Marketing automation - na czym to polega?

Zaktualizowano: 2022-05-11
marketing automation na czym to polega
W dużym uproszczeniu – marketing automation polega na automatyzacji działań marketingowych przy pomocy określonych narzędzi. W rzeczywistości automatyzacja marketingu obejmuje szereg czynności umożliwiających dotarcie do potencjalnych klientów, wzrost sprzedaży oraz zwiększenie wskaźników utrzymania klienta poprzez spersonalizowane treści i komunikaty.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Spis treści:

Co to jest marketing automation?

Osoby, które po raz pierwszy spotykają się z tym terminem, często zadają sobie pytanie: co to tak właściwie jest marketing automation? Okazuje się, że trudno o jedną definicję tego pojęcia, jednak właściwie każda, z którą się zetkniemy, jest prawidłowa. Jak więc opisywany jest marketing automation? Przykładowe definicje wyjaśniają ten termin następująco:

  • Marketing automation to automatyzacja określonych działań marketingowych przy pomocy przeznaczonych do tego narzędzi.
  • Marketing automation pozwala na zastępowanie działań, które tradycyjnie są wykonywane przez pracowników marketingu, sprzedaży lub obsługi klienta, przez automatyzację.
  • Marketing automation to korzystanie z narzędzi automatyzujących, a tym samym – wspierających działania marketingowe.
  • Marketing automation to docieranie do odpowiednich użytkowników we właściwym czasie przy pomocy dopasowanych do userów treści.
  • Marketing automation to sposób komunikacji z klientem polegający na wysyłaniu wcześniej przygotowanych i dopasowanych do niego wiadomości w określonych odstępach czasowych.

Chcąc stworzyć z powyższych definicji jedną, marketing automation można opisać jako automatyzację działań marketingowych z wykorzystaniem określonych narzędzi, które zastępują działania fizycznych pracowników. Ma to na celu dotarcie do konkretnych użytkowników z odpowiednim, skutecznie spersonalizowanym komunikatem we właściwym momencie.

Działania marketing automation prowadzi się przy wykorzystaniu przeznaczonego do tego oprogramowania, obejmującego zwykle szereg różnych narzędzi. Systemy służące do automatyzacji marketingu gromadzą informacje dotyczące zainteresowań użytkowników odwiedzających konkretną stronę internetową i czynności, jakie wykonują podczas wizyty w serwisie, oraz dane demograficzne.

Ile firm w Polsce stosuje Marketing Automation? Dzięki połączeniu algorytmów ze sztuczną inteligencją system marketing automation w oparciu o zebrane informacje kieruje do użytkowników spersonalizowany komunikat – a jako że jego treść jest dopasowana do klienta, kampanie reklamowe przynoszą lepsze efekty.

Automatyzacja marketingu to nie jednak nie tylko sposób na skuteczne docieranie z ofertą do konsumentów. System marketing automation pozwala też na odciążenie członków zespołów marketingu, działu sprzedaży czy obsługi klienta poprzez zdjęcie z nich obowiązku wykonywania powtarzalnych czynności, które zwykle zajmują sporo czasu. Wśród nich można wymienić na przykład wysyłkę maila powitalnego po zarejestrowaniu się w serwisie, wysłanie wiadomości na czacie na stronie internetowej czy gromadzenie i zestawianie danych pochodzących z różnych źródeł.

Jak działa marketing automation i jakie ma funkcje?

Każdy proces odbywający się w ramach automatyzacji marketingu zachodzi na zasadzie ciągu przyczynowo-skutkowego. Zanim zostanie wyzwolone jakiekolwiek działanie, konieczne jest zaprojektowanie określonej ścieżki. Gdy użytkownik wykona konkretną czynność, wyzwalacz automatyzacji – tzw. trigger, wywołuje zaplanowane działanie. Przykładem aktywności podjętej ze strony użytkownika, która jest wyzwalaczem automatyzacji, może być zamówienie newslettera i podanie adresu mailowego. W odpowiedzi na tę czynność wywoływane jest działanie, jakim może być wysyłka maila z podziękowaniem.

W zależności od złożoności ścieżki automatyzacji może ona dotyczyć wszystkich użytkowników lub wyłącznie określonego ich segmentu.

Narzędzia marketing automation pozwalają na wzbogacenie budowanej ścieżki o filtry lub dodatkowe warunki. Jednak niezależnie od tego, jak zaawansowana będzie ścieżka, wszystkie akcje wyzwalane i podejmowane są automatycznie – w określonym momencie i bez konieczności zaangażowania ze strony pracowników.

Marketing automation pozwala między innymi na:

  • gromadzenie danych o użytkownikach odwiedzających stronę internetową,
  • segmentację użytkowników na podstawie zebranych o nich danych, w tym dotyczących zainteresowań,
  • wysyłanie spersonalizowanych wiadomości mailowych,
  • dynamiczne dopasowywanie komunikatów i działań do zachowań konkretnych użytkowników.

Czynności te, choć mogą być wykonywane ręcznie, przy dużej i stale rosnącej liczbie klientów były niezwykle pracochłonne i zabierały członkom poszczególnych zespołów bardzo dużo czasu. Systemy marketing automation pozwalają nie tylko na automatyzację tych procesów, ale też dają szereg możliwości, również tych zaawansowanych.

Dzięki dostępnym narzędziom możliwe jest na przykład automatyczne dostosowywanie grafiki czy tekstu wyświetlającego się na reklamie do konkretnego użytkownika na podstawie zapisanych plików cookies. Systemy marketing automation pozwalają ponadto na przygotowywanie i wysyłanie newsletterów, tworzenie baz danych z informacjami o klientach, sprawne zarządzanie bazą subskrybentów oraz monitorowanie, co dzieje się z wiadomością po tym, jak trafi ona do skrzynki użytkownika (współczynnik otwarć).

 

Marketing Automation - do czego służy?

Dlaczego warto korzystać z automatyzacji marketingu?

Automatyzacja marketingu może zostać wdrożona na każdym etapie lejka sprzedażowego – rozpoczynając od wzbudzenia zainteresowania u potencjalnego klienta, budowania świadomości marki oraz gromadzenia podstawowych danych kontaktowych, poprzez nawiązanie relacji i edukowanie konsumentów, na zachęcaniu odbiorców do podjęcia decyzji zakupowej i wsparcie konwersji kończąc.

Jakie są konkretne korzyści i co daje marketing automation? Dzięki automatyzacji marketingu można przede wszystkim:

  • zwiększyć bazę subskrybentów newslettera realnie zainteresowanych konkretnym produktem czy usługą,
  • spersonalizować komunikaty kierowane do klientów, co przyczynia się do wzrostu ich satysfakcji, zwiększenia lojalności ze strony konsumentów oraz wzrostu sprzedaży,
  • odciążyć pracowników poprzez eliminację powtarzalnych czynności lub wykorzystanie chatbota i automatycznych odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania,
  • zanotować wzrost wskaźników utrzymania klienta dzięki uruchomieniu kampanii z indywidualnie dopasowanymi rekomendacjami czy ratujących porzucone koszyki zakupowe,
  • zwiększyć wskaźnik konwersji poprzez dostosowanie rodzaju treści i czasu interakcji do zachowań oraz preferencji użytkownika.

Możliwość personalizacji prowadzonej komunikacji, wzrost wskaźników utrzymania klienta czy zwiększenie współczynnika konwersji to najczęściej wymieniane zalety marketing automation. Istnieją jednak także inne powody, dla których warto zdecydować się na ten proces. Automatyzacja marketingu pozwala również na wdrażanie skutecznych, a przy tym mniej czasochłonnych kampanii lead nurturing, których celem jest pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych.

Pozwala też na znaczną oszczędność czasu i pracy. Choć nawet najlepsze narzędzie automatyzujące nie jest w stanie całkowicie zastąpić człowieka, może z powodzeniem wyręczyć go w wykonywaniu niektórych czynności.

Należy jednak pamiętać, że to człowiek tworzy strategię, opracowuje szczegóły kampanii i buduje ścieżki, na podstawie których wyzwalane są konkretne działania w ramach marketing automation. Ponadto to człowiek czuwa nad realizowanymi działaniami, a w razie potrzeby – optymalizuje kampanie lub odpowiada za eliminację zidentyfikowanych błędów.

Co należy podkreślić, marketing automation pozwala na regularne dostarczanie indywidualnie dopasowanych treści do licznych, nierzadko różnych grup odbiorców, umożliwiając jednoczesne zachowanie spersonalizowanej formy komunikacji. Przez odbiorców takie wiadomości są lepiej postrzegane – nie traktują ich z góry jako spam, ponieważ są dostosowane do ich potrzeb i zawierają interesujące z ich punktu widzenia informacje.

Jak można zdobywać klientów, wykorzystując marketing automation?

Rodzaje ścieżek oraz ich optymalna ilość są uzależnione od typu prowadzonego biznesu – czy jest to sklep internetowy, marketplace, a może firma usługowa. Istnieje jednak kilka uniwersalnych metod, z których można korzystać w ramach marketing automation, a które mogą wspierać działania marketingowe i generowanie leadów.

Powitalna wiadomość po wejściu na stronę

Jednym z kluczowych zasad, o jakich należy pamiętać, jest powitanie użytkowników odwiedzających serwis internetowy. Tak jak w tradycyjnym sklepie czy placówce usługowej zadanie to wykonuje obsługa, tak na naszej stronie o powitanie potencjalnego klienta może zadbać zautomatyzowany chatbot. Wiadomość wysłana użytkownikowi po jego wejściu na stronę to prosty sposób na zachęcenie go do kontaktu.

Co jednak bardzo ważne, wyświetlające się odbiorcom komunikaty marketingowe powinny zostać starannie przemyślane. Choć ich główną funkcją jest zachęcenie użytkowników do nawiązania kontaktu, nierzadko są także początkiem budowania relacji z klientami. Wiadomość wysyłana przez chatbota powinna być możliwie prosta i zwięzła, ale zarazem stanowić swego rodzaju impuls do rozpoczęcia konwersacji.

Automatyczny czat warto również wykorzystać w firmach, w których pracownicy nie są dostępni przez całą dobę. Jeśli klient będzie próbował nawiązać kontakt, otrzyma wiadomość zwrotną z informacją na temat godzin pracy konsultantów.

Do komunikacji z klientem można używać nie tylko chatbotów, ale też live chatów. Są one chętnie wykorzystywane przez użytkowników, ponieważ ich funkcjonowanie przypomina popularne komunikatory, takie jak Messenger czy WhatsApp. Prowadzenie komunikacji w tej formie jest przez wielu użytkowników odbierana pozytywnie – budzi skojarzenia z rozmową ze znajomymi, co z kolei sprzyja budowaniu i zacieśnianiu relacji.

Wyskakujące okienka

Wyskakujące okienka, w branży znane jako pop-upy, nierzadko są postrzegane jako irytujące. Mimo to jednak trudno odmówić im skuteczności – wyskakujące okienka działają i pozwalają na podniesienie wyników kampanii. Za pośrednictwem pop-upów można poprosić użytkownika na przykład o pozostawienie adresu mailowego, przy czym najlepiej zaoferować mu coś w zamian – zwykle jest to rabat na zakup produktów czy usług obowiązujący przez określony czasy lub przy zamówieniu na określoną kwotę.

Warto także wspomnieć, że okienko wyskakujące natychmiast po wejściu na stronę nie zawsze jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Systemy marketing automation umożliwiają dostosowanie ustawień – tym samym pop-up może być wyświetlany użytkownikom, którzy przykładowo spędzili w serwisie już kilka minut bądź chcą opuścić witrynę.

Kontakt z klientem po dokonanym zakupie

Budowanie relacji z konsumentem nie może kończyć się w momencie, w którym złoży on zamówienie i opłaci produkt czy usługę. Wręcz przeciwnie – tylko poświęcanie mu uwagi już po sfinalizowaniu transakcji może nam pomóc pozyskać stałego, lojalnego klienta. Dobrym pomysłem, którego realizację ułatwi nam marketing automation, jest choćby wysłanie wiadomości do użytkownika z prośbą o opinię.

Automatyzacja marketingu umożliwia także dostarczanie klientowi informacji o specjalnych ofertach czy okazjach cenowych – na przykład początkowo dostępnych wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników. A to jeszcze nie wszystko – wysyłane przez system marketing automation wiadomości mogą również zawierać materiały edukacyjne. Artykuły poradnikowe czy filmy z użytecznymi informacjami mogą zachęcić odbiorców nie tylko do wizyty na stronie, ale i skorzystania z oferty.

Marketing automation pozwala na przygotowanie dystrybucji wiadomości do wszystkich lub poszczególnych grup odbiorców. Co więcej, dostępne narzędzia pozwalają na tworzenie komunikatów i planowanie ich wysyłki z wyprzedzeniem – możliwe jest zarówno ustalenie konkretnej daty, jak i określenie czasu, jaki musi upłynąć od zakupu do wysłania wiadomości.

Przykłady wykorzystania Marketing Automation

Personalizowanie treści na stronie

Choć podstawowe funkcje oferowane przez narzędzia marketing automation pokrywają się, niektóre z nich pozwalają na dostosowywanie treści wyświetlającej się podczas wizyty na stronie do konkretnego użytkownika. Oczywiście możliwość personalizacji obejmuje wybrane pojedyncze elementy – przykładowo pokazujący się komunikat czy wiadomość od chatbota może zawierać imię danej osoby.

Systemy marketing automation a CRM – czym się różnią?

Systemu do automatyzacji marketingu umożliwiają śledzenie aktywności użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę. Przechowywane są przede wszystkim standardowe dane, takie jak adres IP, używana przeglądarka, rodzaj wykorzystywanego do przeglądania witryny urządzenia, język czy lokalizacja. Dodatkowe dane mogą być zbierane automatyczne dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi.

Wśród możliwych do pozyskania informacji wymienia się między innymi dane kontaktowe, szczegółowe informacje związane z działalnością firmy czy dane o tym, kiedy i jaką czynność użytkowników wykonał na stronie internetowej – zamówił newsletter, pobrał e-book czy dokonał zakupu. W trakcie wizyty użytkownika mogą być także zbierane informacje o interesujących użytkownika produktach – mogą to być chociażby dane o przeglądanych przez niego kategoriach produktowych czy konkretnych produktach.

Należy jednak podkreślić, że choć narzędzia marketing automation zbierają i przechowują dane, nie wszystkie równolegle pełnią funkcję systemów CRM (Customer Relationship Management). Nie oznacza to oczywiście, że nie jest to możliwe – dostępne są rozwiązania łączące obie funkcjonalności, dzięki czemu automatyzację i zarządzanie relacjami z klientami można prowadzić za pomocą jednego narzędzia. Inna możliwość to integracja aktualnego systemu CRM z oprogramowaniem marketing automation.

Narzędzia i systemy marketing automation

Na rynku dostępnych jest sporo systemów do automatyzacji marketingu, oferujących różne funkcje i dających nieco inne możliwości. Wybór oprogramowania powinien być dostosowany do indywidualnych preferencji i potrzeb firmy – dlatego przed podjęciem decyzji warto poznać główne cechy najpopularniejszych rozwiązań.

HubSpot

HubSpot jest wielofunkcyjną platformą do inbound marketingu, a zarazem jednym z powszechniej znanych rozwiązań marketing automation. Użytkownik może korzystać z kilku rozwiązań – HubSpot oferuje między innymi darmowy system CRM, system zarządzania treścią (CMS) oraz narzędzia do realizacji kampanii e-mail marketingowych, prowadzenia rozmów za pośrednictwem live chatów, monitoringu profili w mediach społecznościowych czy wspierające działania SEO.

W zależności od potrzeb narzędzia te można wykorzystywać oddzielnie lub zintegrować je ze sobą, co może przyczynić się do osiągania jeszcze lepszych wyników prowadzonych działań. Ciekawą opcją oferowaną przez HubSpot jest możliwość automatycznego dostosowywania treści na stronie do odwiedzającego ją użytkownika. Pomocne mogą okazać się także dodatkowe narzędzia, która wspierają tworzenie contentu oraz jego późniejszą optymalizację.

hubspot crm marketing automation

Źródło: https://www.hubspot.com/products/crm

SALESmanago

SALESmanago to jedno z najpopularniejszych rozwiązań marketing automation wykorzystywanych w Polsce. Jest to kompleksowy system, który daje użytkownikom szereg możliwości jego wykorzystania. W niektórych firmach SALESmanago można nawet zastąpić kilka stosowanych dotychczas narzędzi, zapewniając obsługę poszczególnych procesów za pomocą jednego systemu. SALESmanago pozwala przede wszystkim na identyfikację osób, które odwiedzają stronę internetową, oraz monitorowanie zachowania użytkowników. W ten sposób możliwe jest tworzenie kompletnych baz klientów, na które składają się profile behawioralne konkretnych userów.

Na tej podstawie system dokonuje segmentacji zarówno aktualnych, jak i potencjalnych klientów. Na dalszym etapie oprogramowanie umożliwia realizację procesów marketingowych, które obejmują wdrożenie zautomatyzowanego i spersonalizowanego marketingu w sieciach reklamowych, kanałach mobilnych oraz poprzez wiadomości mailowe, w sprzedaży bezpośredniej, a ponadto wykorzystując dynamiczne wiadomości i treści na stronach internetowych.

SALESmanago znajdzie zastosowanie właściwie w każdej firmie, zarówno małej, jak i dużej, początkującej czy zaawansowanej. Szczególnie rekomendowany jest jednak przedsiębiorcom działającym w branży e-commerce. Wśród największych zalet SALESmanago należy wymienić możliwość oszczędności sporej ilości czasu dzięki automatyzacji wielu procesów. System bazuje na zaawansowanej technologii i oferuje szereg przydatnych funkcji, a za sprawą częstych aktualizacji doskonale odpowiada na potrzeby i oczekiwania użytkowników.

Czy SALESmanago ma zatem jakieś wady? W przypadku rozbudowanych ścieżek konieczne może być dostosowanie wielu ustawień, natomiast dla osób początkujących korzystanie z niektórych zaawansowanych funkcji wymaga specjalistycznego wsparcia.

salesmanago automation tool

Źródło: https://www.salesmanago.pl

GetResponse

GetResponse to jedno z wiodących rozwiązań oferujących wsparcie działań realizowanych w ramach e-mail marketingu. Platforma jest z powodzeniem wykorzystywana zarówno przez mniejsze, jak i większe firmy, które mają do wyboru kilka różnych planów cenowych. Podstawową funkcjonalnością oferowaną przez GetResponse jest zbieranie i systematyzowanie danych. Narzędzie udostępnia dodatkowo funkcję lejka sprzedażowego, który może wspierać generowanie konwertującego ruchu na stronie, pozyskiwanie nowych klientów, a w efekcie – wzrost sprzedaży.

Użytkownicy GetResponse mają do dyspozycji kilkadziesiąt gotowych scenariuszy, które można wykorzystać w celu zwiększenia sprzedaży, poszerzenia bazy kontaktów lub promowania konkretnej oferty. Firmy prowadzące działania w mediach społecznościowych docenią również fakt, że GetResponse jest oficjalnym partnerem marketingowym Facebooka.

Do zalet GetResponse zalicza się także przejrzysty i intuicyjny interfejs, wysoki poziom automatyzacji oraz kilka tysięcy możliwych do wykorzystania szablonów e-mail i zdjęć. Wadą może być natomiast możliwość zaimportowania bardzo ograniczonej liczby kontaktów w podstawowym pakiecie – chęć ich zwiększenia wiąże się z koniecznością poniesienia większych opłat.

getResponse marketing

Marketo

Marketo to system wspomagający działania marketingowe na wielu płaszczyznach. Pozwala na automatyzację czynności podejmowanych względem zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów. Marketo umożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii przy wykorzystaniu różnych kanałów cyfrowych – ale to zaledwie ułamek możliwości tego narzędzia. Do pozostałych funkcji oferowanych przez Marketo zalicza się e-mail marketing, analizowanie prowadzonych kampanii, optymalizację wyszukiwania oraz integracja z CRM i innymi aplikacjami. Ważną zaletą jest opcja logowania się przez klientów za pomocą ich kont w serwisach społecznościowych – jest to udogodnienie dla konsumentów, ale zarazem stanowi możliwość zdobycia cennych informacji przez przedsiębiorców.

Marketo to oprogramowanie, którego funkcjonalności docenią właściciele zarówno małych, jak i średnich czy dużych przedsiębiorstw. Oprócz wskazanych wcześniej zalet i możliwości należy również wskazać możliwość korzystania z funkcji inteligentnych rekomendacji oraz innymi narzędziami wspierającymi prowadzenie biznesu. Pewnym utrudnieniem może być natomiast brak polskiej wersji językowej oraz fakt, że obsługa wymaga pewnej wiedzy – stąd dla osób początkujących niezbędne może okazać się wsparcie ekspertów.

marketo automation

Źródło: https://www.marketo.com/software/account-based-marketing/

Synerise

Synerise, w odróżnieniu od wcześniej proponowanych rozwiązań, jest systemem przeznaczonym głównie dla większych przedsiębiorstw oraz sieci handlowych. Tego typu organizacje z reguły prowadzą sprzedaż nie tylko online, ale też offline, jednocześnie dysponując sporym budżetem reklamowym. Synerise pozwala na efektywne zbieranie informacji o użytkownikach, zapewniając do tego wszystkie niezbędne narzędzia.

Umożliwiają one tworzenie i prowadzenie kampanii digitalowych, korzystając z kanałów i form komunikacji, takich jak e-mail, wiadomości SMS, web push, mobile push, RTB czy landing page. Oprogramowanie pozwala również na wykonanie badania ROI (return on investment), którego celem jest określenie wskaźnika rentowności i zmierzenia efektywności realizowanych działań. Synerise umożliwia też integrację z call center oraz innymi systemami zewnętrznymi. Wśród zalet oprogramowania należy także wymienić możliwość liczenia wartości użytkownika w czasie rzeczywistym.

synerise automatyzacja

Źródło: https://synerise.com/analytics

PushPushGo

PushPushGo to platforma marketing automation służąca do tworzenia i wysyłania powiadomień web push. Są to zwięzłe komunikaty wyświetlające się użytkownikom odwiedzających stronę internetowe w formie niewielkich okienek. Notyfikacje mogą pokazywać się osobom korzystającym zarówno z urządzeń stacjonarnych lub laptopów, jak i urządzeń mobilnych – smartfonów czy tabletów. Z możliwości, jakie daje PushPushGo, można korzystać na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Moduł marketing automation, jaki oferuje PushPushGo, pozwala na tworzenie określonych scenariuszy, które realizują się po wykonaniu przez użytkownika zaplanowanej czynności. Powiadomienie web push może wyświetlić się potencjalnemu lub obecnemu klientowi od razu po wejściu na stronę albo po jej opuszczeniu. Treść notyfikacji można też dostosować do użytkowników poprzez przypisywanie im określonych tagów – dzięki temu można im przesyłać zarówno rekomendacje produktowe, jak i zachęcić ich do kontynuacji zakupów, jeśli przykładowo nie sfinalizowali rozpoczętej transakcji.

Niewątpliwą zaletą PushPushGo jest to, że powiadomienia są wysyłane użytkownikom wyłącznie po uprzednim wyrażeniu przez nich zgody. Jeśli obecni lub potencjalni klienci uznają, że nie chcą już otrzymywać notyfikacji, mogą je w każdej chwili wyłączyć.

pushpushgo edycja kampanii

Źródło: https://pushpushgo.com/pl/poradnik/

iPresso

iPresso to zintegrowany system pozwalający na automatyzację działań marketingowych przy jednoczesnym dopasowaniu ich do specyfiki branży. Za pomocą iPresso można prowadzić nie tylko działania w ramach marketing automation, ale także e-mail marketingu i PR-u w sieci, a ponadto zarządzać profilami w serwisach społecznościowych. Istotną zaletą tej technologii jest bieżące reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku. Oprogramowanie umożliwia zbieranie i gromadzenie informacji o klientach oraz przygotowywanie i prowadzenie kampanii za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Pozwala na komunikowanie się z użytkownikami za pomocą wiadomości SMS, e-mail oraz powiadomień mobile push i web push.

iPresso nie wymaga sporych nakładów finansowych, stąd będzie odpowiednim rozwiązaniem również dla mniejszych firm, które nie dysponują dużym budżetem. Choć możliwość dostosowania działań do specyfiki branży jest niewątpliwą zaletą systemu, warto mieć świadomość, że są one dopasowane tylko dla niektórych z nich. Ponadto iPresso oferuje ograniczoną liczbę funkcjonalności – znacznie mniejszą niż wspomniane już SALESmanago, przez co może nie spełnić oczekiwań większych przedsiębiorstw.

ipresso scenariusz marketing automation

Źródło: https://www.ipresso.pl/baza-wiedzy/ipresso-basic-twoj-poczatek-w-marketing-automation

ActiveCampaign

ActiveCampaign to system łączący różne aspekty marketingu na jednej, przejrzystej i zintegrowanej platformie. Oprogramowanie pozwala na automatyzację procesów realizowanych w ramach zarówno marketingu, jak i sprzedaży. Ciekawą funkcjonalnością jest możliwość definicji celów, dzięki której pracownicy mogą podjąć szybką reakcję w odpowiedzi na działania klienta – wysłać SMS-a lub maila czy rozpocząć rozmowę na czacie. ActiveCampaign oferuje także dostęp do zintegrowanego systemu CRM, który pozwala na automatyzację sprzedaży.

ActiveCampaign to jedno z popularniejszych rozwiązań na rynku, przy czym jest rekomendowane przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom. Wśród zalet ActiveCampaign wymienia się łatwość obsługi, przystępną cenę podstawowej wersji oprogramowania oraz wsparcie klienta przez 7 dni w tygodniu. System można też zintegrować z wieloma aplikacjami, takimi jak Salesforce, WordPress czy Facebook.

activecampaign conversations module

Źródło: https://www.activecampaign.com/learn/guides/conversations-creates-customer-experiences

Narzędzia wykorzystywane w Marketing Automation

Marketing automation – podsumowanie

Choć trudno o jedną definicję marketing automation, można wskazać, że celem realizowanych w ramach automatyzacji działań jest dotarcie do obecnych i potencjalnych klientów ze skutecznymi, spersonalizowanymi komunikatami, a w efekcie zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów i usług. Marketing automation za pomocą dostępnych narzędzi pozwala na automatyzację wielu czynności, które tradycyjnie wykonywane są przez człowieka. Nie należy jednak przy tym zapominać, że czynnik ludzki jest w tym procesie niezwykle istotny, gdyż to od nas zależy, czy zaplanowane działania będą skuteczne, a uzyskiwane efekty – satysfakcjonujące.

Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Maciej

    Dziękujemy za wspomnienie o nas w artykule. Niestety nie możemy się zgodzić w kwestii ograniczonych funkcjonalności. W tekście wspomniano o wersji iPresso BASIC, która faktycznie jest dedykowana mniejszym firmom, natomiast iPresso Enterprise to bardzo rozbudowane narzędzie, które posiada funkcjonalności, których nie ma żaden inny system na rynku. Więcej o tym możne przeczytać tutaj:
    https://www.ipresso.pl/funkcjonalnosci
    https://www.ipresso.pl/enterprise

    2022-06-03, 15:29
  • marketer

    Tych systemów jest więcej. Pushpushgo akurat trudno zaliczyć jako klasyczny system MA, to raptem jeden z jego wielu kanałów. iPresso - tu chyba został opisany w wersji basic, bo występuje również w Enterprise głównie dla większych firm (to raczej główna wersja). Marketo przynajmniej w polskich warunkach do małych firm cenowo odpada. Hubspot to raczej maszynka wsparcia sprzedaży dla b2b.

    2022-06-03, 15:22
Polecane artykuły
Omnichannel –  poznaj tę strategię sprzedaży
Omnichannel – czy warto prowadzić sprzedaż w tym modelu?

Strategia Omnichannel zakłada wypracowanie standardów, w ramach których klient, doświadczając interakcji z naszą marką za pomocą dowolnego kanału komunikacji, zawsze otrzyma tę samą ofertę, cenę oraz zachętę do skorzystania z naszej oferty. W jaki sposób wprowadzić zasady strategii i czy jest to propozycja dla każdego przedsiębiorstwa?