Przez filtr, czyli jak prowadzić profil na Instagramie?

jak prowadzić profil na instagramie
Czy na Instagramie można znaleźć coś więcej niż tylko słodkie fotki nastolatek otagowane #swag #yolo #f4f? To pytanie zadałem sobie, kiedy kilka miesięcy temu kupiłem pierwszy telefon z Androidem, na którym mogłem zainstalować aplikację do obsługi tego kanału. Poniżej chciałbym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami i doświadczeniem, które zdobyłem podczas publikacji pierwszych zdjęć.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Użytkownikami Instagrama są osoby młode z dużych miast, które prowadzą aktywny tryb życia i lubią dzielić się swoją codziennością. Większość Instagramowiczów stanowią kobiety. Poza opisanym typem znajdziemy na nim również artystów oraz osoby pracujące w mediach i marketingu. Jeśli chodzi o profile marek, to najlepiej odnajdują się na nim te związane z dbaniem o siebie, modą, rozrywką, turystyką i szeroko pojętym modnym stylem życia np. gazeta K MAG czy BMW Polska. A jak radzić sobie na Instagramie? Co publikować? Jakich tagów używać? O tym poniżej.

 

#Jakie treści publikować?

Instagram nie chce widzieć efektów Twojej pracy, a jej przebieg. Rób zdjęcia prezentujące Twoje działania od kuchni. Możesz go używać, by pokazać zespół i relacje, jakie w nim panują, lub też np. etapy produkcji Twoich produktów. Platforma ta wyróżnia się na rynku social media, gdyż nie jest wyposażona w narzędzia promocji wpisów, jak to wygląda np. na Facebooku. To jednoznacznie pokazuje, że nie ma tu mowy o prezentacji bannerów reklamowych. Dobre instagramowe zdjęcie ma uchwycić chwilę, zdradzać tajemnicę i być “fajne”. Jako ciekawostkę warto tutaj wspomnieć o działaniach sieci IKEA, która wykorzystała swój profil do stworzenia interaktywnego katalogu z produktami.

https://www.youtube.com/watch?v=HPW6iHJ6tMM#t

 

#Jakich tagów użyć?

Patrząc na moje doświadczenia, jeśli chodzi o polski rynek dobrze radzą sobie grafiki opatrzone tagami z nazwami miast, szczególnie tych dużych jak: Warszawa, Gdańsk, Łódź, Poznań, Gdynia, Katowice, Wrocław, Kraków, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin (pisane bez polskich znaków). Lajkowane są również te odwołujące się do śmiechu jak np. beka, haha, hehe, heheszki. Ponadto, publikując treści warto odwołać się do bieżących wydarzeń i stosować tagi odnoszące się do nich jak np. teraz, w trakcie mundialu. Im więcej trafnych słów kluczowyc,h tym lepiej. Nie musisz ograniczać ich liczby.

Jeśli zastanawiasz się nad jakimś tagiem, sprawdź jego popularność w wyszukiwarce znajdującej się w menu Eksploruj lub na głównej stronie Twojego profilu.  Możesz również skorzystać ze strony Top-hashtags, na której po wpisaniu danego tagu pokazuje się informacja, jakich słów poza nim użyli użytkownicy Instagrama podczas publikacji swoich zdjęć. Pamiętaj, że tagi nie powinny jedynie opisywać tego, co jest na zdjęciu. Ich głównym zadaniem jest ściągnięcie obserwatorów na Twój profil. Myśląc nad nimi, pomyśl więc, jakie ze słów pasujących do zdjęcia związane są z Twoją grupą docelową.

 

Przykład:

Prowadząc komis z samochodami nie opisuj tagami mocy silnika, ilości drzwi czy koloru maski. Dodaj lepiej markę samochodu, nazwę modelu i zastosuj potoczne tagi związane z motoryzacją jak np. bryka, wozimysie, przejazdzka.

 

PS: Pamiętaj, że prowadzenie konta to nie tylko publikacja, ale również uczestnictwo. Przeglądaj zdjęcia użytkowników  z interesującym Cię hashtagiem, lajkuj i komentuj. Wraz z dobrej jakości treściami zdobędziesz w naturalny sposób swoją publikę.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Andrzej

    Bardzo ciekawy artykuł - szczególnie informacje o stosowaniu instagramowych tagów.
    Zabrakło mi jednak jednej drobnej informacji dot. właśnie hashatagów - zastanawiam się czy w przypadku tagów składających się z paru słów, lepiej pisać całość jednym ciągiem, czy stosować myślnik.
    Wiem, że np Google widzi osobno słowa dopiero po zastosowaniu myślnika, natomiast w przypadku hashstagów często widzę pisane jako jedno słowo...

    tey-hostel.pl

    2015-08-03, 15:32
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Jak współpracować z copywriterem, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.
Jak NIE powinna wyglądać współpraca z copywriterem?

Czy współpraca z copywriterem zawsze musi kończyć się nieporozumieniami i konfliktem? Po czyjej stronie leży odpowiedzialność za taki stan rzeczy? W poniższym artykule prezentujemy najczęstsze problemy, jakie występują na linii copywriter–zleceniodawca, oraz metody pozwalające na uniknięcie ich w przyszłości.

Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.