Przez filtr, czyli jak prowadzić profil na Instagramie?


Użytkownikami Instagrama są osoby młode z dużych miast, które prowadzą aktywny tryb życia i lubią dzielić się swoją codziennością. Większość Instagramowiczów stanowią kobiety. Poza opisanym typem znajdziemy na nim również artystów oraz osoby pracujące w mediach i marketingu. Jeśli chodzi o profile marek, to najlepiej odnajdują się na nim te związane z dbaniem o siebie, modą, rozrywką, turystyką i szeroko pojętym modnym stylem życia np. gazeta K MAG czy BMW Polska. A jak radzić sobie na Instagramie? Co publikować? Jakich tagów używać? O tym poniżej.
#Jakie treści publikować?
Instagram nie chce widzieć efektów Twojej pracy, a jej przebieg. Rób zdjęcia prezentujące Twoje działania od kuchni. Możesz go używać, by pokazać zespół i relacje, jakie w nim panują, lub też np. etapy produkcji Twoich produktów. Platforma ta wyróżnia się na rynku social media, gdyż nie jest wyposażona w narzędzia promocji wpisów, jak to wygląda np. na Facebooku. To jednoznacznie pokazuje, że nie ma tu mowy o prezentacji bannerów reklamowych. Dobre instagramowe zdjęcie ma uchwycić chwilę, zdradzać tajemnicę i być “fajne”. Jako ciekawostkę warto tutaj wspomnieć o działaniach sieci IKEA, która wykorzystała swój profil do stworzenia interaktywnego katalogu z produktami.
https://www.youtube.com/watch?v=HPW6iHJ6tMM#t
#Jakich tagów użyć?
Patrząc na moje doświadczenia, jeśli chodzi o polski rynek dobrze radzą sobie grafiki opatrzone tagami z nazwami miast, szczególnie tych dużych jak: Warszawa, Gdańsk, Łódź, Poznań, Gdynia, Katowice, Wrocław, Kraków, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin (pisane bez polskich znaków). Lajkowane są również te odwołujące się do śmiechu jak np. beka, haha, hehe, heheszki. Ponadto, publikując treści warto odwołać się do bieżących wydarzeń i stosować tagi odnoszące się do nich jak np. teraz, w trakcie mundialu. Im więcej trafnych słów kluczowyc,h tym lepiej. Nie musisz ograniczać ich liczby.
Jeśli zastanawiasz się nad jakimś tagiem, sprawdź jego popularność w wyszukiwarce znajdującej się w menu Eksploruj lub na głównej stronie Twojego profilu. Możesz również skorzystać ze strony Top-hashtags, na której po wpisaniu danego tagu pokazuje się informacja, jakich słów poza nim użyli użytkownicy Instagrama podczas publikacji swoich zdjęć. Pamiętaj, że tagi nie powinny jedynie opisywać tego, co jest na zdjęciu. Ich głównym zadaniem jest ściągnięcie obserwatorów na Twój profil. Myśląc nad nimi, pomyśl więc, jakie ze słów pasujących do zdjęcia związane są z Twoją grupą docelową.
Przykład:
Prowadząc komis z samochodami nie opisuj tagami mocy silnika, ilości drzwi czy koloru maski. Dodaj lepiej markę samochodu, nazwę modelu i zastosuj potoczne tagi związane z motoryzacją jak np. bryka, wozimysie, przejazdzka.
PS: Pamiętaj, że prowadzenie konta to nie tylko publikacja, ale również uczestnictwo. Przeglądaj zdjęcia użytkowników z interesującym Cię hashtagiem, lajkuj i komentuj. Wraz z dobrej jakości treściami zdobędziesz w naturalny sposób swoją publikę.