Od czego rozpocząć prowadzenie bloga?

Zaktualizowano: 2014-06-25
prowadzenie bloga
Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko świetna metoda komunikacji, ale również narzędzie służące edukowaniu Twoich klientów. Dzięki niemu możesz wzmocnić relację z Twoimi odbiorcami oraz podkreślić Twoją rolę jako eksperta - również wśród tych, którzy jeszcze nie skorzystali z Twojej oferty. Jak wykorzystać to narzędzie? Od czego zacząć pracę nad blogiem?
Szkolenie SEO & Content Marketing 14-15 czerwca w Warszawie
Kup bilet

 

Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko świetna metoda komunikacji, ale również narzędzie służące edukowaniu Twoich klientów. Dzięki niemu możesz wzmocnić relację z Twoimi odbiorcami oraz podkreślić Twoją rolę jako eksperta, również wśród tych, którzy jeszcze nie skorzystali z Twojej oferty. Jak wykorzystać to narzędzie? Od czego zacząć pracę nad blogiem?

 

Pierwsza zasada tworzenia treści na bloga brzmi: Nie ma złej publiczności, są tylko dobre pomysły, dzięki którym możesz do niej trafić. Zastanów się nad tym, czy produkt, który oferujesz, jest prosty w obsłudze, przeanalizuj też rozmowy z klientami, popytaj znajomych o to, jakich porad oczekują od firmy, która posiada podobną ofertę lub realizuje usługę z podobnej kategorii. Przyjrzyj się również działaniom konkurencji, pytaniom na forach i grupach dyskusyjnych. Pomoże Ci to zagłębić się w sposób myślenia Twoich klientów.

 

Social media to jedna rodzina

Mimo różnic w korzystaniu i celów, jaki spełniają kanały w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Google+ czy blogi, mają one cechę wspólną: Tworzą społeczność. Dlatego w pisaniu artykułów warto skorzystać z analizy treści dostępnych na pozostałych kanałach, z których korzystasz. Przyjrzyj się ich statystkom. Zobacz, co się lajkuje, jakie treści dostały najwięcej komentarzy w ostatnim czasie. Jeśli jest to np. zdjęcie, na którym pokazane jest, jak domowym sposobem wyczyścić okna, a Ty zajmujesz się ich produkcją, napisz o tym post. Pamiętaj jednak, że dobry temat to nie wszystko. Musi być podany we właściwy sposób.

 

Język, który da do zrozumienia

Ta część pracy nad blogiem wymaga czasu. To jak rozmowa z nowo poznanym znajomym, musicie trochę pogadać, żeby znaleźć wspólne fale. Pracując nad postem zastosuj regułę: UPS, czyli upraszczaj, przywołuj i skonkretyzuj. Pierwsza jej część odwołuje się do prostego sposobu przekazywania informacji, druga do przybliżenia użytkownikowi tematu poprzez powoływanie się na sytuacje, z którymi się spotyka. Ostatnia część mówi o weryfikacji tekstu pod względem zrozumienia. Na tym etapie pracy nad tekstem usuń te fragmenty, które nic nie wnoszą. Tekst powinien być przyjemny, ale przede wszystkim nieść konkretny przekaz.

 

O czym pisać?

Blog firmowy powinien stawiać Cię, jak wspomniałem wcześniej, w pozycji eksperta. Nie kopiuj więc na nim artykułów z innych stron, a jeśli temat jest powszechnie znany, dodaj do niego coś od siebie. Blog to świetne miejsce na edukację klienta w zakresie usług i produktów. Jeśli oferujesz specjalistyczny sprzęt, możesz pokazać na nim sposoby użytkowania narzędzi lub zaprezentować z czym produkt sobie poradzi. Tutaj warto zapamiętać, że to, co Ty wiesz o produkcie, niekoniecznie jest jasne dla użytkownika. Dlatego pamiętaj, aby pisząc artykuł brać to pod uwagę. Kolejną możliwością edukowania klienta jest przekazanie użytkownikowi wiedzy okołotematycznej np. sprzedając szczoteczki do zębów możesz prezentować porady dotyczące dbania o zęby. Dobrym pomysłem jest też informowanie poprzez bloga o nowościach, które wprowadzasz w swojej ofercie.

 

Na koniec rada: Myśl o blogu jak o produkcie, a nie banerze reklamowym. To narzędzie do autokreacji, a nie autopromocji. Blog musi być przydatny użytkownikowi. Klient powinien pomyśleć: Ta firma dba o to, żebym był na bieżąco z jej ofertą i podsuwa mi fajne pomysły, a nie: O, znów napisali jacy to oni są fajni.

 

PS: Gotowy do napisania pierwszego posta? Masz jakieś pytania? Zapraszam do dyskusji:)

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Jak detektory AI radzą sobie z weryfikacją treści?
Detektory treści AI - jak radzą sobie z klasyfikacją tekstu?

Udostępnienie darmowej wersji ChatGPT pod koniec listopada 2022 roku wywołało niemałą burzę w Internecie. Wielu SEOwców zaczęło zacierać ręce, myśląc o nieskończonych ilościach artykułów, które będą w stanie napisać. Inni zaczęli się zastanawiać, jak Google będzie traktowało takie treści oraz czy nie będą one wykrywane i „karane” przez wyszukiwarki. Stąd, jak grzyby po deszczu, pojawiły się narzędzia do weryfikacji czy tekst został napisany przez człowieka, czy stworzony przy pomocy AI.

efekty w content marketingu
Jak mierzyć efekty w Content Marketingu

Content Marketing proponuje nam szeroki wachlarz form i zastosowań narzędzi, które pomogą nam uatrakcyjnić nasz przekaz. Jest to konieczne, gdyż im wyższa atrakcyjność w postaci infografik, raportów czy aplikacji, tym większe zainteresowanie publikowanymi przez nas treściami.

SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

W sieci można spotkać masę poradników dotyczących fraz kluczowych. Większość dotyczy ich odnajdywania, stosowania w SEO i pozycjonowania strony, czyli kwestii typowo technicznych. Tymczasem najczęściej to na copywriterze spoczywa ciężar faktycznego ich zastosowania i to on musi dostarczyć dobry content, czyli treść. Podpowiadamy, jak to zrobić.