Narzędzia i aplikacje przydatne w agencjach – niezbędnik nowicjusza

Narzędzia przydatne w agencjach - grafika
Realizacja długofalowych strategii marketingowych dla klientów oraz celów biznesowych agencji digitalowej wymaga skrupulatnego zarządzania zespołem specjalistów. Na szczęście istnieją rozwiązania wspierające kreatywną pracę i płynne rozwijanie projektów – bez niepożądanych opóźnień i nieporozumień. Oto aplikacje i narzędzia marketingowe przydatne dla project managerów i team leaderów, ale też copywriterów czy social media managerów.
Dwudniowe szkolenie SEO & Content Marketing w Gdańsku 6 -7 września w cenie 986 zł
Zapisz się

Spis treści:

1. Wsparcie w kreowaniu contentu, czyli skąd brać pomysły na treści

Blog Ideas Generator (Hubspot)
Answer the Public
Forekast

2. Wygodna kontrola nad pracą zespołu, czyli narzędzia marketingowe do planowania zadań

Asana
Buffer
GitMind

3. Czytelne wykresy, bezbłędny teksty, angażujące Instagram Stories - narzędzia marketingowe do tworzenia treści

Infogram
StoryArt
Language Tool

4. Narzędzia dla marketera do dystrybucji i promocji treści

WhitePress®
Linktree

5. Narzędzia marketingowe – podsumowanie

 

Wsparcie w kreowaniu contentu, czyli skąd brać pomysły na treści

Kluczowe narzędzia dla agencji marketingowych wspierają content creatorów w projektowaniu treści odpowiadających potrzebom konsumentów.

Zobaczmy, jak w ciągu kilku minut:

  • wygenerować intrygujące tytuły artykułów,
  • odkryć słowa kluczowe wpisywane przez potencjalnych klientów firm w Google,
  • włączyć śledzenie trendów, do których warto nawiązywać w komunikacji w social mediach, aby zwiększyć zasięgi i liczbę wzmianek o marce.

Blog Ideas Generator (HubSpot) ułatwia zwiększenie ruchu na blogu

Realizacja ambitnej i spójnej strategii contentmarketingowej wymaga nieustannego opracowywania tematów atrakcyjnych dla odbiorców. Darmowy Blog Ideas Generator, stworzony przez jedną z najpopularniejszych platform marketingowych – HubSpot, podrzuca interesujące pomysły na artykuły i nadaje tytułom „klikalny” charakter w mgnieniu oka. Jedyne, co należy zrobić, to wpisać maksymalnie 5 słów związanych z tematyką strony internetowej.

Blog Ideas - grafika promocyjna

Co prawda Blog Ideas Generator działa wyłącznie w języku angielskim, ale proponowane tematy są łatwe do przetłumaczenia. Aby uzyskać dostęp do aż 250 inspiracji, wystarczy podać dane kontaktowe.

Komentarz

Alicja Kubów - fotografia

Alicja Kubów

PR & Communications Manager w agencji Elephate

Najczęściej stosowanym przez nas narzędziem pracy jest Senuto. Znajdziemy tam jedną z największych baz słów kluczowych, umożliwiającą filtrowanie keywordów według rozmaitych kryteriów (np. według średniej miesięcznej liczby wyszukiwań czy liczby wyrazów). Oprócz podstawowej wersji Senuto, na szczególną uwagę zasługują zwłaszcza dwa dodatkowe moduły bazy słów kluczowych: „Pytania” i „Słowa zależne”. Pierwszy z nich pokazuje pytania zawierające wpisane przez nas słowa kluczowe. To inspiracja do opracowywania tematów na nowe treści lub optymalizacji i rozbudowywania istniejących tekstów. Druga funkcjonalność wskazuje słowa powiązane ze wpisanym przez nas keywordem. Użycie ich w tekście pozytywnie wpłynie na autorytet tematu naszych treści.

Senuto oferuje także moduł „Analizy widoczności” dowolnej domeny. Dzięki tej funkcjonalności możemy szybko przejrzeć najważniejsze informacje o danej stronie – m.in. sprawdzić, jak zmieniała się widoczność witryny na przestrzeni czasu, z jakich słów kluczowych pozyskuje najwięcej ruchu, jaka jest jej sezonowość oraz jaką ma konkurencję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Narzędziem, z którego w Elephate korzystamy bardzo często, jest też Ahrefs. To prawdziwa kopalnia danych SEO. Content marketera wesprze w szczególności w procesie link buildingu. Narzędzie pozwala w czytelny sposób przeanalizować profil linków dowolnej domeny. Budowanie strategii linkbuildingowej dobrze zacząć od analizy działań konkurencji w tym obszarze. Dzięki temu łatwiej określimy najskuteczniejsze taktyki zdobywania linków w danej niszy, a także odnajdziemy wartościowe domeny linkujące do konkurencji. Backlinki – zarówno nasze, jak i konkurencji – warto zresztą śledzić na bieżąco, ustawiając odpowiednie alerty. Oprócz tego Ahrefs umożliwia śledzenie wzmianek, które często są punktem wyjścia do zdobycia linków. Dobrym tropem przy tworzeniu strategii contentmarketingowej będą nie tylko działania linkbuildingowe konkurencji, ale również jej aktualne pozycje w wynikach wyszukiwania. Moduł Content Gap analizuje keywordy, na które rankują domeny konkurencji, a nasza nie. Dzięki konkretnym słowom kluczowym dowiemy się, o jakie jeszcze treści warto rozwijać naszą stronę.

Ahrefs przyda się także przy opracowywaniu kolejnych pomysłów na content. Analizując domenę konkurencji w module Site explorer, warto przyjrzeć się sekcjom Best by links i Top content. Znajdziemy w nich podstrony, które w obrębie danej domeny zdobyły najwięcej linków i udostępnień w mediach społecznościowych.

AnswerThePublic odkrywa to, czego szukają internauci

Chociaż serwis AnswerThePublic jest znany przede wszystkim SEO copywriterom i specjalistom SEO, stanowi narzędzie marketingowe przydatne także social media managerom i content marketerom. Niezależnie od tego, czy szukamy pomysłu na wpis blogowy, czy na Instagram Reels, AnswerThePublic pomoże nam odkryć pytania zadawane przez grupę docelową. To imponująca kopalnia podpowiedzi ułatwiających wymyślanie treści z kategorii educational content, czyli edukująco-rozrywkowych.

Jak korzystać z AnswerThePublic? Na stronie głównej określamy zagadnienie (najlepiej użyć jednego lub dwóch wyrazów), kraj oraz język.

Answer The Public - screen z wyszukiwarki

Następnie przeglądamy zapytania w formie mapy myśli lub list podzielonych na mniejsze bloki. Wyniki możemy pobrać jako grafikę lub plik CSV.

Answer The Public - screen wyników z narzędzia

Agencja marketingowa może wykupić jeden z trzech płatnych planów. Warianty różnią się:

  • liczbą użytkowników,
  • liczbą słów kluczowych monitorowanych pod kątem nowych zapytań,
  • materiałami edukacyjnymi (e-bookiem i kursami wideo).

Forekast

Wyobraźmy sobie, że możemy przewidywać topowe tematy w sieci, zanim staną się popularne. To możliwe za pomocą „kalendarza internetu”, czyli Forekast.com – narzędzia dla marketerów, którym nie wystarczą powtarzalne kalendarze świąt nietypowych.

Platforma subskrypcyjna umożliwia śledzenie tysięcy nadchodzących wydarzeń w jednym miejscu – od premier seriali, przez sportowe rozgrywki, po wystrzelenie rakiet w kosmos. Subskrybenci synchronizują aplikację z własnymi kalendarzami, otrzymują cotygodniowy newsletter i ustawiają e-mailowe alerty dla wybranych tematyk.

Komentarz

Paweł Sądaj - fotografia

Paweł Sądaj

CEO agencji Netim

Jako agencja działamy głównie w obszarach SEO i PPC, więc narzędzia, które wykorzystujemy, to przede wszystkim narzędzia, które pozwalają nam zbierać więcej danych o projektach i sprawnie organizować pracę. Są to m.in. Senuto, AhrefsSurfer czy cały pakiet od Google (Analytics, Search Console, Tag Manager, Ads Editor).

Jeżeli chodzi o organizację pracy, z pewnością pomocna jest Asana, gdzie trzymamy informacje o projektach i klientach oraz wyznaczamy zadania i monitorujemy ich postępy. Do komunikacji używamy Slacka i plików na Google Docs (często też współdzielonych z klientami). Microsoft to Do służy nam do współdzielenia bazy ciekawych artykułów, case stuły i rozwiązań, a także dzielenia się nimi w zespole.

Wykorzystujemy też Photoshopa, do drobnych korekt grafik wykorzystywanych choćby w kampaniach Google Ads i Facebook Ads (najczęściej dodatkowe przyciski CTA, zmniejszeniu rozmiarów obrazów), modyfikacji grafik na stronach czy optymalizacji rozmiaru grafik pod kątem szybkości ładowania się danej podstrony, na której taka grafika się znajduje. Pozwala to w istotny sposób zmniejszyć grafiki bez utraty jakości i jest dużo lepszym rozwiązaniem niż używanie wszelkiego rodzaju wtyczek, a pracę tą można też zautomatyzować.

Wygodna kontrola nad pracą zespołu, czyli narzędzia marketingowe do planowania zadań

Im bardziej złożony projekt, tym większe wyzwania stojące przed agencją digitalową. Szczególnie marketing 360° wymaga ścisłej współpracy różnych działów.

Na szczęście istnieją narzędzia usprawniające:

  • rozłożenie wieloetapowych projektów na mniejsze kroki,
  • przypisywanie zadań do poszczególnych pracowników w celu wyeliminowania chaosu,
  • układanie harmonogramu publikacji contentu w różnych kanałach,
  • analizowanie skuteczności działań w skali miesiąca, kwartału czy roku.

Asana wprowadza porządek w projektach i eliminuje nieporozumienia w zespołach

Dzięki Asanie można zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt godzin w tygodniu, które przeznacza się na spotkania zespołów i komunikację e-mailową. Platforma do organizacji pracy ułatwia codzienne zadania zarówno team leaderom, jak i poszczególnym specjalistom.

Asana - screen z rejestracji

Apka jest kompatybilna z ponad 200 narzędziami – do komunikacji, udostępniania plików, tworzenia raportów czy mierzenia czasu. Liczne funkcje sprzyjają efektywnym działaniom dla klientów agencji marketingowej oraz realizowaniu jej wewnętrznych celów.


Buffer – centrum dowodzenia fanpage’ami w mediach społecznościowych

Social media managerowie zarządzający kontami marek na Instagramie, Facebooku, LinkedInie, Twitterze i Pintereście doceniają aplikacje marketingowe, które pomagają w odkrywaniu inspiracji, układaniu kalendarzy contentowych czy ocenianiu zaangażowania odbiorców. Buffer usprawnia planowanie postów w mediach społecznościowych, ułatwia analizowanie efektywności kampanii w poszczególnych kanałach i przyspiesza odpowiadanie na komentarze od fanów marek.

Buffer configuration screen

Wśród licznych funkcji płatnej wersji Essentials warto wyróżnić m.in. dostęp do danych demograficznych odbiorców, pobieranie raportów z dowolnym logo i projektem okładki czy uporządkowanie procesu projektowania i akceptowania postów.

GitMind – źródło szablonów do planowania

Storytelling w reklamie, agenda spotkania biznesowego, launch nowego produktu fizycznego, menu okruszkowe na stronie internetowej – w ich ułożeniu pomaga aplikacja marketingowa GitMind, służąca do projektowania przejrzystych map myśli i schematów blokowych.

GetMind - screen z narzędzia

Każdy szablon podlega dowolnym modyfikacjom. Użytkownicy mogą m.in.:

  • rozwijać poszczególne drzewka,
  • ustalać powiązania między pozornie odległymi zadaniami,
  • formatować tekst,
  • wzbogacać zadania grafikami i linkami do źródeł zewnętrznych,
  • komentować poszczególne sekcje.

Komentarz

Katarzyna Sowicka - fotografia

Katarzyna Sowicka

Head od Content w agencji adCookie

2022 rok stawia przed marketerami zaangażowanymi w content marketing kolejne wyzwania. Pierwszym jest obserwowane już od połowy zeszłego roku zwiększenie budżetów na działania contentmarketingowe, co przekłada się na wzrost konkurencyjności rynku. Drugim, moim zdaniem znacznie większym, jest nietowarzyszące temu powiększanie się zespołów redakcyjnych. Często produkujemy więcej, dysponując tej samej wielkości zespołem.

Biorąc pod uwagę powyższe, narzędzia stają się coraz ważniejszym sprzymierzeńcem content marketerów. Ich przemyślany dobór ma istotny wpływ na zbudowanie przewagi konkurencyjnej. Obszarami, które szczególnie powinniśmy zaopiekować, są strategia i dystrybucja. Strategia pozwala realnie spojrzeć na aspekt produkcyjny – czy damy radę tym zespołem i z tym budżetem stworzyć odpowiadający ambicjom marki/zarządu content? Dobrze zaplanowana i zabudżetowana dystrybucja to z kolei droga do osiągnięcia konkretnych efektów – dotarcie do określonych w strategii person, z contentem odpowiadającym ich potrzebom.

Z pomocą może przyjść kalendarz wydawniczy, znany także pod kilkoma innymi nazwami: kalendarz publikacji, content calendar, editorial calendar, content plan. Jego stworzenie możliwe jest zarówno w zwykłym exelu, jak i bardziej zaawansowanych narzędziach, jak HubSpot (płatny kombajn, połączony z marketing automation) czy Airtable (exel na sterydach, także w wersji bezpłatnej przy ograniczonej liczbie danych). Kalendarz niesamowicie pomaga w planowaniu publikacji, co przekłada się na sprawniejszą egzekucję, a to z kolei wspiera wyższą efektywność.

Czytelne wykresy, bezbłędne teksty, angażujące Instagram Stories – narzędzia marketingowe do tworzenia treści

Popularne narzędzia dla agencji marketingowych ułatwiają przygotowywanie raportów, eliminują różnorodne błędy w tekstach i wpływają pozytywnie na estetykę materiałów udostępnianych w social mediach. Jakie aplikacje powinni znać content creatorzy pracujący z tekstem i grafikami oraz raportujący wyniki klientom?

Infogram – ubiera statystyki w atrakcyjne formy

Infogram sprawia, że każda publikacja obfitująca w liczne dane staje się przyjaźniejsza dla odbiorcy. Dzięki temu prostemu narzędziu marketingowemu można zapomnieć o skomplikowanych raportach i nudnych artykułach o charakterze analitycznym.

W bogatej bibliotece szablonów Infogramu znajdują się pojedyncze infografiki, kilkustronicowe raporty i prezentacje, plansze z interaktywnymi wykresami, a nawet plakaty, nagłówki do newsletterów czy grafiki do mediów społecznościowych.

Infogram - screen

Materiały dostępne w sekcji Pro są przeznaczone dla m.in. marketerów specjalizujących się w branży turystycznej – Infogram zawiera mapki kontynentów, państw, a nawet niedużych miast.

StoryArt – sztuka inspiracyjnych i sprzedażowych relacji na Instagramie

Ponad 4000 szablonów Instagram Stories, 700 gifów i naklejek na każdą okazję oraz 300 animowanych elementów aktywizujących odbiorców relacji. Aplikacja marketingowa StoryArt, dostępna na smartfony z systemem Android i iOS, sprawia, że fani oglądają każdy kafelek Insta Stories z niesłabnącym zainteresowaniem.

Story art - screen

Wśród szablonów do użytku komercyjnego znajdują się grafiki przeznaczone dla sklepów odzieżowych, drogerii internetowych, lokalnych restauracji czy firm świadczących usługi online. Ze StoryArt korzystają także social media managerowie prowadzący profile o tematyce sportowej czy nieruchomościowej.

Language Tool – czujne oko korektora online

LanguageTool to narzędzie pomocne dla copywriterów dążących do wyeliminowania różnorodnych błędów. O ile każda agencja marketingowa powinna współpracować z korektorami, aby zagwarantować klientom stuprocentowo bezbłędne treści, o tyle aplikacja wskazująca podstawowe pomyłki ma walory edukacyjne dla content creatorów. Ponadto LanguageTool przydaje się w podbramkowych sytuacjach, np. kiedy klient wymaga wprowadzenia modyfikacji w pilnym trybie, a zdalny proofreader jest niedostępny.

Language tool - grafika promocyjna

LanguageTool jest dostępny jako:

  • wtyczka do przeglądarki,
  • dodatek do pakietu Office,
  • aplikacja na urządzenia z systemem iOS, macOS lub Windows,
  • dodatek do klientów poczty e-mail.

Narzędzia dla marketera do dystrybucji i promocji treści

Publikowanie treści zgodnie z harmonogramem to połowa sukcesu, który jest zależny także od właściwej dystrybucji materiałów budujących świadomość marki klienta. Narzędzia dla marketerów ułatwiają zarówno promowanie treści w social mediach, jak i wspieranie strategii SEO poprzez zdobywanie wartościowych linków.

Komentarz

Małgorzata Zapłacka - fotografia

Małgorzata Zapłacka

Content Team Manager w agencji Marketing Match

Dzisiejszy marketing to przede wszystkim działania wieloetapowe, którym na każdym szczeblu towarzyszą narzędzia. W swojej pracy do planowania i realizacji treści używamy Surfera, który nie tylko pomaga w produkcji treści, ale także ułatwia wybór słów kluczowych. Innym ekstremalnie przydatnym narzędziem jest Senuto, które analizuje widoczność i pomaga w podglądaniu konkurencji oraz diagnozowaniu niezagospodarowanych zakresów tematycznych (content gap). Wybierając portale do publikacji, posiłkujemy się Ahrefsem, który pomaga zoptymalizować wybór pod kątem statystyk danej witryny. A gdzie ich szukamy? Przede wszystkim w katalogu WhitePress, który pozwala nam wykręcać naprawdę dobre wyniki!

WhitePress®

WhitePress® to wielofunkcyjna platforma, która łączy reklamodawców nie tylko z wydawcami, ale także z copywriterami, dziennikarzami i influencerami. Ponadto panel e-PR pozwala na założenie wirtualnego biura prasowego, służącego do darmowych publikacji materiałów o charakterze newsowym.

Dzięki WhitePressowi możemy m.in.:

  • pozyskiwać linki o określonych parametrach z treści opublikowanych u wydawców,
  • umieszczać artykuły sponsorowane na różnych serwisach tematycznych,
  • sprawdzać oceny serwisów pod kątem SEO, merytorycznym i technicznym,
  • publikować artykuły, infografiki oraz inne treści gościnne.

Screen z platformy WhitePress

Platforma oszczędza czas, który musielibyśmy przeznaczyć na bezpośrednie kontaktowanie się z redakcjami oraz negocjowanie cen i warunków publikacji.

Linktree

Instagram pozwala na publikowanie aktywnych linków do stron zewnętrznych – czy to pod biogramem, czy w formie naklejki w Insta Stories, ale nie da się ukryć, że te rozwiązania mają pewne wady. Po pierwsze – pod biogramem mieści się tylko jeden link. Po drugie – relacje znikają po 24 godzinach. Jeżeli zależy nam na promowaniu zestawu linków, warto skorzystać z Linktree.

LinkTree - grafika promocyjna

Linktree udostępnia 3 rodzaje szablonów:

  • wspierających sprzedaż usług, produktów fizycznych i elektronicznych,
  • promujących content na stronie firmowej oraz w innych mediach społecznościowych,
  • sprzyjających powiększaniu liczby fanów i subskrybentów.

Liczba linków w jednym szablonie jest nielimitowana.

Użytkownicy PRO zyskują dostęp do dodatkowych opcji personalizacji, funkcji zbierania e-maili odbiorców czy precyzyjnych danych o źródłach ruchu. Płatny wariant umożliwia także tworzenie linków wyłącznie dla użytkowników znających sekretne hasło, co sprzyja dystrybucji contentu za paywallem.

Komentarz

Aleksandra Skalska - fotografia

Aleksandra Skalska

Marketing Manager w agencji UDI

Pracę marketera ciężko wyobrazić sobie bez jakichkolwiek narzędzi – w końcu to dzięki nim wiemy, w jakim kierunku warto iść i czy nasze działania mają w ogóle jakiś sens. U mnie w kategorii „must have” są: Senuto, Google AnalyticsSearch Console. Tak naprawdę od sprawdzenia, co się tam dzieje, zaczynam każdy dzień. A jeśli miałabym wymienić narzędzie zmieniające życie, to zdecydowanie będzie to tool do masowej wysyłki maili. W moim przypadku był to GMass, ale myślę, że marka nie ma tutaj znaczenia. Kiedy zaczynałam swoją karierę w agencji contentmarketingowej, w momencie promocji i dystrybucji materiałów z kampanii digital PR wszystko musiałam robić ręcznie. Kilka tysięcy maili tygodniowo, i to metodą „kopiuj-wklej” z dodatkową, ręczną personalizacją. Koszmar… Automatyzacja tego żmudnego procesu była dla mnie wielkim wow i totalnym przełomem.

Narzędzia marketingowe – podsumowanie

Narzędzia dla agencji marketingowej przydają się na każdym etapie realizowania projektu dla klienta – od prac strategicznych i kreatywnych, przez układanie harmonogramów publikacji treści, aż po ich dystrybucję i promocję w różnych kanałach. Popularne rozwiązania dla team leaderów, copywriterów, content managerów, social media managerów czy copywriterów są dostępne w wersjach darmowych oraz płatnych, co pozwala na dopasowanie subskrypcji do potrzeb zespołu.

Opublikowano: 2021-05-24
Zaktualizowano: 2022-01-31
  • Autor: Dominik Olszewski

    Copywriter

    Copywriter, korektor i specjalista od content marketingu. Ekspert od tworzenia treści zgodnej z językiem polskim, zasadami user experience i preferencjami wyszukiwarek. Prywatnie fan minifutbolu, Sandu Ciorby i klapek Kubota.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Tworzenie zespołu w agencji digital marketingowej od pierwszego pracownika
Tworzenie zespołu w agencji digital marketingowej od pierwszego pracownika

Początki wielu firm wyglądają podobnie: założyciel-specjalista postanawia oferować swoje usługi na własny rachunek. Z czasem zdobywa nowych klientów i z jednoosobowej działalności staje się pracodawcą. Taką samą ścieżką przechodzą założyciele małych agencji digital marketingu, a decyzja o przejściu do modelu pracy zespołowej wymusza na nich zmianę sposobu myślenia o biznesie.

Agencja a udział w przetargach - grafika do artykułu
Przetarg od A do Z

Osoby prowadzące agencje marketingowe, reklamowe czy PR-owe często nie doceniają potencjału, który tkwi w przetargach na usługi online. Tymczasem tego typu konkursy dla wielu firm mogą stanowić szanse na zdobycie wieloletniego zlecenia. Czy warto brać udział w przetargach na kampanie digitalowe? Jeśli tak, to jak to robić? Oto jak wygląda cały proces i co sądzą o tym eksperci.