Co nowego w monitoringu mediów - sprawdzamy

Nowości w monitoringu mediów platformy Newspoint
Testujemy nowości w Newspoint - platformie do monitoringu mediów, która już w 2007 roku, jako pierwsza w Polsce, zaoferowała monitoring internetu i social media. Dołączając w kolejnych latach publikacje z prasy oraz audycje radiowe i telewizyjne stała się aplikacją do kompleksowego monitoringu marki. Mediów krajowych, regionalnych i branżowych z Polski, jak i ze 170 krajów na świecie oraz 75 języków.
Ponad 35800 portali, 11500 influencerów, 660 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Jak platforma ewoluowała przez ten czas i czego powinien marketer oczekiwać po takim narzędziu do monitoringu mediów? Sprawdziliśmy to dla Was.

Monitoring nie tylko dla Public Relations

Już dawno minęły czasy, gdy narzędzia do monitoringu mediów wykorzystywane były tylko przez działy PR. Mnogość dostępnych danych i wskaźników daje olbrzymi potencjał do użycia go w marketingu, HR czy obsłudze klienta. Ale to dopiero wierzchołek możliwości.
Monitoring taki znajdzie zastosowanie także w:

  • działach rozwoju produktu (użytkownicy sami sugerują jakie zmiany wprowadzić w produkcie, jakie funkcjonalności dodać, co lepszego mają konkurenci, w którą stronę produkt powinien się rozwijać),
  • działach komunikacji (sprawdzanie wizerunku marki, kto, jak i gdzie wspomina o marce, wychwytywanie negatywnych i pozytywnych opinii, zapobieganie kryzysom wizerunkowym i analiza konkurencji),
  • customer service (reagowanie na zapytania i wątpliwości użytkowników na forach, blogach i platformach social media),
  • content marketingu i SEO (gdzie rozchodzą się nasze publikacje, jakie osiągają parametry, jakie tematy są najwyżej oceniane, o czym pisze konkurencja, na jakie wątki powinniśmy dotworzyć contentu, gdzie pojawiają się rankingi produktów w których nasza obecność jest obowiązkowa, gdzie można powalczyć o linki),
  • badaniach rynku (analiza wypowiedzi internautów według danych słów kluczowych pojawiających się w kontekstach komentarzy, szczere opinie na dany temat),
  • Human Resources (jak kształtuje się wizerunek marki jako pracodawcy, dlaczego ludzie od nas odchodzą, co oferuje konkurencja, jak piszą o nas kandydaci do pracy),
  • sprzedaży (wyszukiwanie zapytań o polecenie, czy zarekomendowanie najlepszej oferty w danym zakresie, gdzie liczy się czas odpowiedzi z naszą propozycją),
  • influencer marketingu (poszukiwanie najlepiej dopasowanego do marki i potrzeb kampanii influencera, sprawdzanie parametrów jego wpisów i reakcji, budowa bazy influencerów tworzących na temat branży, kto pisze dla konkurencji, kto osiąga najlepsze wyniki wedle naszych KPI, kto ma dobrze dopasowaną grupę docelową odbiorców).

Jakie nowe funkcje oferuje monitoring mediów?

W monitoringu mediów od lat liczyło się wyłapanie jak największej liczby wzmianek na zadany temat w jak najkrótszym czasie i poinformowanie o tym użytkownika aplikacji. W testowanym narzędziu otrzymujesz dostęp do publikacji w czasie rzeczywistym dla wybranych serwisów (np. Twitter oraz portale) do kilkunastu minut w przypadku pozostałych mediów.

Dla tych, którzy poszukują historycznych informacji liczy się także obszerne archiwum. Newspoint oferuje je na poziomie 10 lat wstecz!

Oprócz samych wzmianek mamy dostęp do tzw. metadanych. To liczby, ile poszczególne publikacje otrzymały polubień, udostępnień, komentarzy... Sprawdzisz wyświetlenia filmów
i liczby osób obserwujących dane profile. Poznasz zasięg publikacji - liczbę osób, która mogła mieć kontakt z wybraną publikacją, szacowany na podstawie czytelnictwa w przypadku tytułów prasowych, oglądalności w przypadku rtv, miesięcznej liczby unikalnych użytkowników portali oraz średnich zasięgów i skali aktywności pod postami w social media.

Tagi - Etykietowanie znalezionych publikacji

Wyszukane artykuły i publikacje można archiwizować i opisywać za pomocą tagów, jako podręczną bazę danych. Dzięki temu podzielisz je na mniejsze grupy i uzyskasz jeszcze łatwiejszy dostęp tylko do wybranych etykiet. Tagi pozwalają na łatwą kategoryzację publikacji - dzięki temu można oznaczać np. najważniejsze wzmianki, publikacje, do których chcemy nawiązać w naszej komunikacji, lub oznaczyć posty, które powinna zobaczyć tylko konkretna osoba lub konkretny dział w naszej firmie.

Tagi posiadają swoje własne opcje - możemy “przypiąć” (podobnie jak na FB publikacja będzie ukazywała się u góry) te treści, których nie możemy pominąć - co ważne “przypięte” publikacje będą znajdowały się potem na górze wygenerowanych raportów doc/pdf, a nie tylko w samym panelu. Najważniejsze treści zawsze będą na początku.


 

Alerty, czyli informacje o nowych wzmiankach prosto na twojego e-maila

Każda nowa publikacja na interesujący nas temat może zostać wysłana na twoją skrzynkę e-mail. Dzięki temu nie ominie cię żadna ważna wzmianka w mediach, które monitorujesz. Alerty możesz otrzymywać o wybranych porach dnia albo w sposób ciągły, natychmiast po publikacji w mediach. To bardzo ważne - zawsze, kiedy musimy mieć rękę na pulsie. Nawet jeśli o marce/produkcie, za które odpowiadamy, pisze się tak dużo, że nie ma fizycznej możliwości na bieżąco przeglądać wszystkich wzmianek, to warto wybrać dla nas kluczowe źródła lub konteksty (np. najbardziej kryzysogenne) i dostawać o nich powiadomienia na e-maila, aby być zawsze na bieżąco.

Warto zwrócić uwagę, na dodatkowe możliwości, jakie dają nam ustawienia alertów - możemy dodać logo oraz dobrać kolorystykę raportów, tak, aby była zgodna z paletą kolorów firmy.


 

Szybka wyszukiwarka i filtrowanie wyników

Masz ustawiony profil, ale interesuje Ciebie węższy kontekst, np. jak często cytowana była wypowiedź Twojego pracownika? Teraz nie musisz ustawiać nowego konta, ale masz możliwość szybkiego skorzystania z wyszukiwania w projekcie - wyniki wyszukiwania nie są trwałe i w ten sposób możemy szybko sprawdzić wiele kontekstów jeden po drugim.

Szybka wyszukiwarka daje możliwość łatwego przejrzenia treści i wyłonienia pierwszych kontekstów dyskusji.

Wszystkie wyszukane publikacje możesz zawęzić wedle potrzebnych wytycznych. Można je przefiltrować po źródłach, wydźwięku, zasięgu, ekwiwalencie, metadanych, płci i wybranym zakresie dat. Otrzymasz tylko te materiały, które mieszczą się w kryteriach wybranych filtrów.

Konkurencja

Potrzebujesz często, szybkiego, ilościowego porównania liczby wzmianek o swojej marce
i konkurencji - nic prostszego. W aplikacji istnieje możliwość trwałego zapisu i porównywania ilości wzmianek, ich rozkładu w czasie, udziału w głosie i płci autorów wzmianek.

Raz ustawiona konkurencja będzie zawsze widoczna w projekcie - przynajmniej do czasu zmiany ustawień.

Konkurencję możesz rozpatrywać w 2 przekrojach. Share of voice (udział marki w głosie) to procentowy udział dyskusji w mediach na temat brandu w stosunku do sumy materiałów odnośnie konkurencji w wybranym aspekcie porównawczym. Udział w głosie porównuje wzmianki w mediach o nas ze wzmiankami o wybranej konkurencji. Share of discussion (udział marki w dyskusji) to procentowy udział dyskusji w mediach na temat organizacji/brandu w stosunku do wszystkich materiałów na dany - ważny dla ciebie temat. Mierzysz swoje wyniki i porównujesz z wynikami osiągniętymi przez wszystkich konkurentów oraz z tymi, w których ani ty ani konkurencja się nie pojawiliście.

Klikalne wykresy

Widzisz duży wzrost liczby wpisów danego dnia i zastanawiasz się, czym jest on spowodowany? Najedź na wybraną datę na wykresie i kliknij lewym przyciskiem myszy. Zostaniesz przeniesiony do listy publikacji z wybranego okresu czasu. Te oczywiście możesz filtrować np. po estymowanym zasięgu lub AVE, tak, aby wybrać te najbardziej wartościowe.

Tak samo istnieje możliwość klikania nazw TOP stron lub TOP autorów - panel przeniesie nas do publikacji z danej strony/autora, które spełniają kryteria wyszukiwania.


 

Szukanie słów w adresach URL, czyli link building pod kontrolą

Wyszukiwanie zaawansowane umożliwia poszukiwanie słowa kluczowego w adresach URL zebranych przez Newspoint dokumentów. Jeśli poszukiwane frazy znajdą się po publikacji artykułu czy wpisu w domenie, katalogu czy ścieżce adresu www, to możesz je odnaleźć poprzez aplikację. To ciekawa funkcjonalność dla marketera SEO-wca i ePR-owca.

Dostęp do materiałów źródłowych audio, wideo i prasy

W aplikacji nie tylko widzisz wzmianki i ich parametry, ale możesz też odsłuchać zebrane materiały audio, oglądać wideo i czytać interesujące fragmenty wzmianek z prasy.
Poprzez odnośnik przejdziesz do danego artykułu, wpisu blogowego czy komentarza
w social media.


 

Eksport wszystkich wyszukanych danych albo generowanie próbki losowej

Narzędzie umożliwia pobranie danych do pliku .csv, .xls, .docx, .pdf i dalszą, dogłębną ich analizę za pomocą specjalistycznego oprogramowania typu arkusz kalkulacyjny, który posiadasz w firmie. Możesz pobrać wszystkie wyszukane publikacje. W przypadku, gdy uzyskana liczba publikacji jest bardzo duża i ich całościowa analiza byłaby bardzo czasochłonna, możesz pobrać próbę losową z wyników. To wyśmienity materiał badawczy do dalszych prac analitycznych.

Podsumowanie

Tak pokrótce przedstawiają się najnowsze funkcjonalności monitoringu mediów. Jednak, żeby poznać pełnię jego możliwości trzeba samemu przetestować takie narzędzie. Każda branża może mieć swoje przeróżne potrzeby. Newspoint umożliwia przeprowadzenia darmowego 7.dniowego testu w czasie którego zaopiekuje się nami dedykowany konsultant i pomoże w ustawieniu konta i monitorowanego profilu. Dodatkowo umówi się z nami na dłuższe szkolenie online i pokaże, jak dokładnie obsługiwać aplikację. Zachęcamy do przeprowadzenia własnych testów.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły