Reklamodawca – 7 wskazówek, jak zacząć działania w WhitePress®

Zaktualizowano: 2021-04-14
Wskazówki dla reklamodawców WhitePress
Chcesz mieć dostęp do największej bazy wydawców w Polsce i za granicą, sprawnie zamawiać i publikować artykuły w wartościowych serwisach? Podpowiadamy, jak założyć konto reklamodawcy i zacząć współpracę z WhitePress®.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

1. Załóż konto w WhitePress®


Jeśli jesteś już zarejestrowany w platformie, np. jako wydawca, wystarczy, że dodasz nową rolę do swojego konta.

2. Wybierz status Reklamodawca

Zaznacz odpowiednie pole i potwierdź zapoznanie się z regulaminem. Odbierz e-mail z linkiem aktywacyjnym, kliknij i gotowe – możesz zacząć korzystać z WhitePress®.

3. Uzupełnij dane i dodaj projekt(y)

Po zalogowaniu zobaczysz w głównym widoku Pulpit i listę czynności do wykonania, dzięki czemu zawsze jesteś na bieżąco z kolejką swoich zadań. Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, na początku system będzie wymagać uzupełnienia danych dotyczących konta i rozliczeń –  jest to konieczne, by móc w pełni korzystać z możliwości konta Reklamodawcy.

Następnie możesz przejść do kolejnego kroku niezbędnego do zamawiania publikacji, czyli dodać projekt.

W tym miejscu podajesz najważniejsze informacje o domenie, dla której będziesz prowadzić działania, oraz wybierasz języki i kraje publikacji. Pamiętaj, że w WhitePress® możesz już publikować treści u wydawców z 14 rynków zagranicznych w ich językach narodowych!

Projektów możesz dodać kilka, jeśli zamierzasz sporządzać zamówienia dla różnych serwisów.

4. Wybierz portal do publikacji artykułu

Jako reklamodawca masz do dyspozycji ponad 20 tys. portali wydawców do zamawiania publikacji w zróżnicowanych ofertach i cenach. Możesz filtrować je za pomocą zaawansowanej wyszukiwarki i sprawdzać w podglądzie szczegółowe informacje o serwisach wraz z ich statystykami.

Dowiedz się, czym się kierować, by nie przepalać budżetu – przeczytaj poradnik Jak wybrać portal w WhitePress® i osiągać założone cele.

W koszyku zamówienia lądują oferty, które wybrałeś na poszczególnych portalach wydawców. Pamiętaj, aby uzupełnić je o niezbędne szczegóły i sporządzić wytyczne dla copywritera, jeśli zlecasz także napisanie treści. 

5. Potrzebujesz treści? Zamów je w module Content Premium

Korzystanie z WhitePress® to nie tylko wygodne publikowanie na wielu wartościowych serwisach – otrzymujesz też dostęp do obszernej, zaawansowanej wyszukiwarki profesjonalnych dziennikarzy. W module Content Premium znajdziesz wyspecjalizowanego w danej dziedzinie autora, zlecisz mu napisanie treści i zweryfikujesz efekty. 

Działanie modułu jest zintegrowane z zamówieniami w panelu reklamodawcy, a do gotowego tekstu możesz też w razie potrzeby dokupić znaki i zdjęcia. Wszystko po to, abyś mógł realizować swój plan publikacji zewnętrznych od A do Z w jednej platformie.

Więcej o działaniu Content Premium i krótki przewodnik po narzędziu znajdziesz w tym artykule z aktualności WhitePress®.

6. Prześlij artykuł do wydawcy i zweryfikuj publikację

Przy składaniu zamówienia wybrałeś jedną z kilku możliwości dostarczenia artykułu. Jeśli masz już gotowy tekst, po prostu wstawiasz go do zamówienia. Jeśli natomiast zleciłeś jego napisanie w WhitePress® (np. wydawcy, który ma taką usługę w ofercie lub dziennikarzowi z Content Premium), należy go zweryfikować, zanim pojawi się w wybranym serwisie. Po otrzymaniu treści przeczytaj więc ją uważnie, sprawdź zgodność z wytycznymi, linkowanie i ewentualnie odeślij uwagi. Gdy już tekst spełnia Twoje oczekiwania, zatwierdź go i prześlij wydawcy do publikacji

I ostatni etap procesu: po opublikowaniu artykułu przez wydawcę otrzymasz alert na Pulpicie i w wiadomości mailowej. W razie nieprawidłowości możesz zgłosić poprawki. Jeśli natomiast w publikacji wszystko się zgadza, możesz kliknąć Zaakceptuj publikację i ocenić współpracę z tym wydawcą za pomocą gwiazdek.

7. Korzystaj z analityki i mierz efekty

WhitePress® dysponuje bardzo obszerną bazą Wydawców. To umożliwia Reklamodawcy pracę na różnych budżetach, z wysoką skutecznością przy stosunkowo niskim nakładzie czasu i wysiłków. Wiele zależy jednak od umiejętnego wyboru portali i ofert połączonego z mierzeniem efektów. Jeśli chcesz, aby Twoje działania w platformie przynosiły wysokie wyniki, analizuj raporty automatycznie generowane dla Twoich projektów. 

Dane analityczne swojego serwisu znajdziesz, przechodząc do karty Statystyki domeny w sekcji Raporty przy wybranym projekcie (zakładka Moje projekty).

W zestawieniu zobaczysz szereg wskaźników jakościowych dotyczących ruchów i słów kluczowych oraz wykresy związane z linkującymi domenami.

Szczegółowe informacje o analityce dostępnej w WhitePress znajdziesz w artykule: Dashboard projektu - analityka strony Reklamodawcy.

Mamy nadzieję, że ten poradnik ułatwi Ci stawianie pierwszych kroków w platformie jako Reklamodawca.

Rozgość się w panelu i prowadź kompleksowe działania content marketingowe z WhitePress®!

  • Autor: Patrycja Kosek

    Digital Marketing Specialist

    www.whitepress.com/pl

    Digital Marketing Manager w WhitePress®. Z wykształcenia filolog klasyczna, polonistka, redaktorka i korektorka, od 5 lat rozwija się w obszarze content marketingu i optymalizacji treści, prowadziła liczne projekty link buildingowe w oparciu o metody outreach. Nie wyobraża sobie świata bez dobrej kawy, książek i muzyki.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
wybór portalu w WhitePress
Jak wybrać portal w WhitePress®, by osiągnąć zamierzone cele?

To, czym powinieneś się kierować przy wyborze miejsc publikacji swoich artykułów, będzie zależało od tego, jaki cel Ci przyświeca i jakich efektów oczekujesz. Sprawdźmy razem jak zweryfikować jakość portali i wybrać odpowiednią ofertę wydawcy. Przeanalizujmy wspólnie - jak wykorzystać możliwości platformy WhitePress® by publikacje osiągały zamierzone cele.

Wymagania wobec portali wydawców w WhitePress®

Za pomocą platformy WhitePress® można publikować treści wszędzie! Zarówno na największych polskich portalach, popularnych stronach tematycznych, portalach miejskich jak i niszowych blogach. Z artykułu dowiesz się m.in. jak klasyfikujemy portale, oraz jakie warunki należy spełnić, aby trafić do danej jakości. Podsumowujemy także, na czym polega proces weryfikacji portali, prowadzony przez nasz zespół.

Jak zarabiać na Content Premium
Jak zarabiać na Content Premium - poradnik dla dziennikarzy

Copywriting jeszcze nigdy nie był tak przyjemny. W Content Premium od WhitePress® umożliwiamy copywriterom aktywne poszukiwanie zleceń i zapewniamy widoczność w naszej wyszukiwarce dziennikarzy. Zobacz, jak za pomocą prostych działań możesz uzyskać dostęp do mnóstwa ciekawych ofert, które pozwolą Ci realizować się w zawodzie.