Reklamodawca – 7 wskazówek, jak zacząć działania w WhitePress®

Wskazówki dla reklamodawców WhitePress
Chcesz mieć dostęp do największej bazy wydawców w Polsce i za granicą, sprawnie zamawiać i publikować artykuły w wartościowych serwisach? Podpowiadamy, jak założyć konto reklamodawcy i zacząć współpracę z WhitePress®.
Ponad 32600 portali, 11600 influencerów, 580 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

1. Załóż konto w WhitePress®


Jeśli jesteś już zarejestrowany w platformie, np. jako wydawca, wystarczy, że dodasz nową rolę do swojego konta.

2. Wybierz status Reklamodawca

Zaznacz odpowiednie pole i potwierdź zapoznanie się z regulaminem. Odbierz e-mail z linkiem aktywacyjnym, kliknij i gotowe – możesz zacząć korzystać z WhitePress®.

3. Uzupełnij dane i dodaj projekt(y)

Po zalogowaniu zobaczysz w głównym widoku Pulpit i listę czynności do wykonania, dzięki czemu zawsze jesteś na bieżąco z kolejką swoich zadań. Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, na początku system będzie wymagać uzupełnienia danych dotyczących konta i rozliczeń –  jest to konieczne, by móc w pełni korzystać z możliwości konta Reklamodawcy.

Następnie możesz przejść do kolejnego kroku niezbędnego do zamawiania publikacji, czyli dodać projekt.

W tym miejscu podajesz najważniejsze informacje o domenie, dla której będziesz prowadzić działania, oraz wybierasz języki i kraje publikacji. Pamiętaj, że w WhitePress® możesz już publikować treści u wydawców z 14 rynków zagranicznych w ich językach narodowych!

Projektów możesz dodać kilka, jeśli zamierzasz sporządzać zamówienia dla różnych serwisów.

4. Wybierz portal do publikacji artykułu

Jako reklamodawca masz do dyspozycji ponad 20 tys. portali wydawców do zamawiania publikacji w zróżnicowanych ofertach i cenach. Możesz filtrować je za pomocą zaawansowanej wyszukiwarki i sprawdzać w podglądzie szczegółowe informacje o serwisach wraz z ich statystykami.

Dowiedz się, czym się kierować, by nie przepalać budżetu – przeczytaj poradnik Jak wybrać portal w WhitePress® i osiągać założone cele.

W koszyku zamówienia lądują oferty, które wybrałeś na poszczególnych portalach wydawców. Pamiętaj, aby uzupełnić je o niezbędne szczegóły i sporządzić wytyczne dla copywritera, jeśli zlecasz także napisanie treści. 

5. Potrzebujesz treści? Zamów je w module Content Premium

Korzystanie z WhitePress® to nie tylko wygodne publikowanie na wielu wartościowych serwisach – otrzymujesz też dostęp do obszernej, zaawansowanej wyszukiwarki profesjonalnych dziennikarzy. W module Content Premium znajdziesz wyspecjalizowanego w danej dziedzinie autora, zlecisz mu napisanie treści i zweryfikujesz efekty. 

Działanie modułu jest zintegrowane z zamówieniami w panelu reklamodawcy, a do gotowego tekstu możesz też w razie potrzeby dokupić znaki i zdjęcia. Wszystko po to, abyś mógł realizować swój plan publikacji zewnętrznych od A do Z w jednej platformie.

Więcej o działaniu Content Premium i krótki przewodnik po narzędziu znajdziesz w tym artykule z aktualności WhitePress®.

6. Prześlij artykuł do wydawcy i zweryfikuj publikację

Przy składaniu zamówienia wybrałeś jedną z kilku możliwości dostarczenia artykułu. Jeśli masz już gotowy tekst, po prostu wstawiasz go do zamówienia. Jeśli natomiast zleciłeś jego napisanie w WhitePress® (np. wydawcy, który ma taką usługę w ofercie lub dziennikarzowi z Content Premium), należy go zweryfikować, zanim pojawi się w wybranym serwisie. Po otrzymaniu treści przeczytaj więc ją uważnie, sprawdź zgodność z wytycznymi, linkowanie i ewentualnie odeślij uwagi. Gdy już tekst spełnia Twoje oczekiwania, zatwierdź go i prześlij wydawcy do publikacji

I ostatni etap procesu: po opublikowaniu artykułu przez wydawcę otrzymasz alert na Pulpicie i w wiadomości mailowej. W razie nieprawidłowości możesz zgłosić poprawki. Jeśli natomiast w publikacji wszystko się zgadza, możesz kliknąć Zaakceptuj publikację i ocenić współpracę z tym wydawcą za pomocą gwiazdek.

7. Korzystaj z analityki i mierz efekty

WhitePress® dysponuje bardzo obszerną bazą Wydawców. To umożliwia Reklamodawcy pracę na różnych budżetach, z wysoką skutecznością przy stosunkowo niskim nakładzie czasu i wysiłków. Wiele zależy jednak od umiejętnego wyboru portali i ofert połączonego z mierzeniem efektów. Jeśli chcesz, aby Twoje działania w platformie przynosiły wysokie wyniki, analizuj raporty automatycznie generowane dla Twoich projektów. 

Dane analityczne swojego serwisu znajdziesz, przechodząc do karty Statystyki domeny w sekcji Raporty przy wybranym projekcie (zakładka Moje projekty).

W zestawieniu zobaczysz szereg wskaźników jakościowych dotyczących ruchów i słów kluczowych oraz wykresy związane z linkującymi domenami.

Szczegółowe informacje o analityce dostępnej w WhitePress znajdziesz w artykule: Dashboard projektu - analityka strony Reklamodawcy.

 

Mamy nadzieję, że ten poradnik ułatwi Ci stawianie pierwszych kroków w platformie jako Reklamodawca.

Rozgość się w panelu i prowadź kompleksowe działania content marketingowe z WhitePress®!

  • Autor: Patrycja Kosek

    Digital Marketing Specialist

    www.whitepress.pl

    Z wykształcenia filolog klasyczna, redaktorka i korektorka, od kilku lat rozwija się w obszarze content marketingu. Przez trzy lata zajmowała się optymalizacją treści i link buildingiem jako content manager w Aplikuj.pl. Obecnie wspiera zespół digital marketingu w WhitePress. Nie wyobraża sobie świata bez książek, muzyki, ruchu i kawy, a przede wszystkim optymizmu i poczucia humoru.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły