Content Premium w 10 krokach – poradnik dla dziennikarzy i copywriterów

Zaktualizowano: 2021-04-09
10 kroków, by zostać dziennikarzem w Content Premium
Jesteś profesjonalnym dziennikarzem lub copywriterem? Zarejestruj się w Content Premium i otrzymuj jakościowe zlecenia. Zobacz, jak krok po kroku założyć konto, uzupełnić i aktywować profil, oraz pozyskiwać atrakcyjne zlecenia na specjalistyczne treści.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Moduł Content Premium to innowacyjne narzędzie do zamawiania specjalistycznych treści profesjonalnym autorom. To miejsce dla Ciebie, jeśli jesteś doświadczonym copywriterem lub dziennikarzem i szukasz opłacalnych zleceń w określonej tematyce. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o działaniu serwisu, przeczytaj nasz poprzedni artykuł o Content Premium. Poniżej natomiast zebraliśmy 10 wskazówek specjalnie dla dziennikarzy, które pomogą Ci utworzyć atrakcyjny profil w platformie i realizować pierwsze zlecenia.

1. Załóż konto w WhitePress®


Jeśli jesteś już zarejestrowany np. jako influencer, nie musisz zakładać nowego konta – w takim przypadku od razu przejdź do kroku 2.

2. Uzupełnij dane

I skonfiguruj konto: spośród dostępnych opcji wybierz jestem dziennikarzem, zatwierdź zapoznanie się z regulaminem i kliknij Rozpocznij korzystanie z WhitePress® . Brawo, konto założone! 

Screen konfiguracja konta WhitePress

Na samym początku w widoku głównym – na Pulpicie – zobaczysz uwagi, by zweryfikować swój e-mail i uzupełnić dane rozliczeniowe. Gdy to zrobisz, możesz przejść do przyjemniejszych działań – tworzenia Twojego profilu dziennikarza.

3. Dodaj profil(e) 

Wejdź w zakładkę Moje profile i kliknij Dodaj profil.

Dodaj profil - screen z panelu WhitePress

Jako freelancer działający samodzielnie możesz stworzyć tylko jeden profil. Natomiast jeśli prowadzisz działalność lub agencję zrzeszającą więcej autorów, masz możliwość utworzenia kilku profilów dziennikarzy na jednym koncie. Wówczas każdy z nich ma swoją wizytówkę, otrzymuje i realizuje własne zlecenia w ramach tego konta.

4. Uzupełnij profil dziennikarza

Informacje o dziennikarzu, których wymaga WhitePress®, podzielone są na 6 sekcji.

  • dane ogólne
  • wykształcenie
  • doświadczenie
  • zakres tematyczny
  • portfolio
  • cennik i oferta

Każdą należy starannie uzupełnić prawdziwymi informacjami - im więcej, tym lepiej. Dlaczego to ważne i jak wypełnić profil, by zyskał wysoką notę w systemie? Przeczytaj artykuł, w którym szczegółowo to wyjaśniamy: Jak uzupełnić profil dziennikarza – najważniejsze zasady i wskazówki.

Nie pomijaj żadnej sekcji, jeśli chcesz, by profil pomyślnie przeszedł proces weryfikacji. Dokładnie wypełnione pola nie tylko sprawiają, że profil jest atrakcyjny dla zleceniodawców, ale i zwiększają szanse na pozyskanie wielu zleceń. Algorytm w wyszukiwarce dziennikarzy w Content Premium powiązuje dane w profilach z tymi zamieszczonymi w wytycznych zleceniodawcy. Miej to na uwadze i podawaj treściwe informacje z zastosowaniem słów kluczowych.

5. Wyślij profil do weryfikacji

Pamiętaj, że uzupełnienie wszystkich sekcji w koncie dziennikarza nie jest równoznaczne z zakończeniem edycji profilu. By został aktywowany, trzeba zgłosić go do sprawdzenia redakcji – czyli kliknąć button Wyślij do weryfikacji w głównym widoku zakładki Moje profile.


Ważne: dane w profilu możesz zaktualizować w dowolnym momencie, ale za każdym razem po dokonaniu zmian należy ponownie przesłać profil do weryfikacji.

Dopóki tego nie zrobisz, po uzupełnieniu lub zaktualizowaniu danych Twój profil nie będzie wyświetlał się w wyszukiwarce. Pamiętaj, że weryfikacja w platformie trwa średnio 2 dni robocze. W razie problemów technicznych możesz skontaktować się z nami bezpośrednio, korzystając z danych w zakładce Kontakt.

6. Podpisz umowę o prawach autorskich

Oczywiście, jeśli chcesz. Podpisanie tej umowy nie jest konieczne do aktywacji profilu, ale wpływa na liczbę zleceń, jakie będziesz otrzymywać. Zleceniodawcy w zdecydowanej większości wolą jasną sytuację z prawami autorskimi i chętniej wybierają do współpracy osoby, które podpisały taką umowę z WhitePress®.

Gotowy dokument pobierasz z systemu – jest generowany automatycznie. Aby jednak stał się prawomocny, umowę o prawach autorskich należy podpisać i przesłać pocztą tradycyjną. Dopiero po jej otrzymaniu do Twojego profilu dodamy informację o podpisanej umowie.

7. Twoja profesjonalna wizytówka online

Podczas gdy uzupełniasz profil dziennikarza w Content Premium, system automatycznie generuje Twoją wizytówkę dziennikarza. Możesz ją zobaczyć, klikając podgląd wizytówki w zakładce Moje profile. To Twoja unikalna podstrona, na której w przejrzystej i profesjonalnej oprawie wizualnej zawierają się: imię i nazwisko, zdjęcie/awatar i opis, podane przez Ciebie informacje o doświadczeniu, wykształceniu, specjalizacjach i ulubionych tematach oraz przykładowe realizacje. 

Taką wirtualną wizytówką możesz posługiwać się wszędzie w charakterze CV czy portfolio, np. przesyłając link do potencjalnego klienta, gdy starasz się o zlecenie zewnętrzne.

Opcja ta jest dowolna: wizytówka w formie URL Twojego profilu w Content Premium będzie działała, jeśli tak zadecydujesz. Jeśli nie jest Ci to potrzebne, w ustawieniach profilu możesz w każdej chwili wyłączyć funkcję wizytówki.

8. Łap zlecenia Premium

Dane uzupełnione, profil gotowy? Czas zacząć współpracę ze zleceniodawcami WhitePress®! Aby realizować zlecenia w platformie, musisz mieć profil zweryfikowany i aktywny (patrz wyżej). Następnie możesz zaangażować się w pozyskiwanie nowych zleceń, bądź bez dodatkowych działań poczekać na bezpośrednie zlecenie.

W tym pierwszym przypadku odwiedzaj regularnie zakładkę Giełda ogłoszeń i przeglądaj pojawiające się na niej propozycje. Gdy pojawią się interesujące Cię zamówienia, odpowiedz na ogłoszenie, podając swoją ofertę z wyceną. Zleceniodawca przydzieli Ci zlecenie, gdy zdecyduje się skorzystać z właśnie z Twojej oferty.

Jeśli jednak planujesz mniej aktywnie korzystać z serwisu, będziesz otrzymywać zlecenia tylko od użytkowników, którzy składają zamówienie, wybierając autorów bezpośrednio z wyszukiwarki. Powiadomienia o nowych zleceniach będziesz otrzymywać na adres e-mail podany przy rejestracji: informujemy także o wiadomościach od zleceniodawców, opóźnieniach i wszelkich istotnych zmianach w związku ze zleceniami.

9.  Realizacja zlecenia i kontakt ze zleceniodawcą

Od razu po otrzymaniu zlecenia możesz przystąpić do jego realizacji, chyba że z jakiegoś powodu postanowisz odrzucić ofertę. W takim przypadku w widoku edycji artykułu kliknij zrezygnuj z pisania treści, przy czym będziesz poproszony o podanie powodu.

W widoku zlecenia, które realizujesz, znajdziesz pola na poszczególne części tekstu (tytuł, lead, treść główna). Możesz wpisywać je na bieżąco, kopiować, a także zaimportować treść automatycznie. W tym celu załaduj plik (DOCX, DOC, ODT, RTF) ze swojego komputera i sprawdź, czy poszczególne elementy odpowiednio się zaimportowały. W panelu możesz formatować treść oraz dodać załącznik.

Jeżeli chcesz wrócić do tekstu i go dokończyć, koniecznie zapisz zmiany. Gdy wszystko gotowe, zakończ edycję i przekaż treść do akceptacji przyciskiem Zapisz i udostępnij reklamodawcy.

Z prawej strony w podglądzie zlecenia możesz skontaktować się ze zleceniodawcą, wysłać zapytanie lub poinformować o statusie zlecenia.

10. Akceptacja treści i zakończenie współpracy

Po wysyłce tekstu pozostaje czekać na akceptację zlecenia i ewentualnie wprowadzić poprawki, jeśli zamawiający przesłał uwagi. Po zatwierdzeniu treści przez zleceniodawcę możesz ocenić współpracę z tym użytkownikiem, przyznając mu 1-5 gwiazdek. W międzyczasie wypłata za realizację trafia na Twoje konto WhitePress®.



Aby wypłacić na swoje konto bankowe środki z Content Premium, wystarczy zaledwie kilka kliknięć, jeśli masz uzupełnione dane rozliczeniowe. Zapomnij o długim czekaniu na przelew – zlecenie wypłaty realizujemy w 1 dzień roboczy.

Dlaczego warto dołączyć do Content Premium?

  • dostęp do atrakcyjnych zleceń od różnych reklamodawców
  • własny cennik – Ty określasz stawki
  • szybka wypłata środków i niska marża
  • darmowa wizytówka: Twoja strona internetowa z portfolio 
  • wygodna współpraca przy minimum formalności
  • wkrótce międzynarodowe zlecenia w różnych językach

Zarabiaj w Content Premium i załóż konto już dziś!

  • Autor: Patrycja Kosek

    Digital Marketing Specialist

    www.whitepress.com/pl

    Digital Marketing Manager w WhitePress®. Z wykształcenia filolog klasyczna, polonistka, redaktorka i korektorka, od 5 lat rozwija się w obszarze content marketingu i optymalizacji treści, prowadziła liczne projekty link buildingowe w oparciu o metody outreach. Nie wyobraża sobie świata bez dobrej kawy, książek i muzyki.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • https://rafaljelen.pl/jak-zostac-dziennikarzem/

    Korzystam od dłuższego czasu, bardzo użyteczne narzędzie :)

    rafaljelen.pl

    2022-06-01, 09:59
Polecane artykuły
guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!

wybór portalu w WhitePress
Jak wybrać portal w WhitePress®, by osiągnąć zamierzone cele?

To, czym powinieneś się kierować przy wyborze miejsc publikacji swoich artykułów, będzie zależało od tego, jaki cel Ci przyświeca i jakich efektów oczekujesz. Sprawdźmy razem jak zweryfikować jakość portali i wybrać odpowiednią ofertę wydawcy. Przeanalizujmy wspólnie - jak wykorzystać możliwości platformy WhitePress® by publikacje osiągały zamierzone cele.

Wymagania wobec portali wydawców w WhitePress®

Za pomocą platformy WhitePress® można publikować treści wszędzie! Zarówno na największych polskich portalach, popularnych stronach tematycznych, portalach miejskich jak i niszowych blogach. Z artykułu dowiesz się m.in. jak klasyfikujemy portale, oraz jakie warunki należy spełnić, aby trafić do danej jakości. Podsumowujemy także, na czym polega proces weryfikacji portali, prowadzony przez nasz zespół.