Recykling treści - tchnij życie w stary content

Recykling to ostatnio modny temat. Warto się nim zainteresować nie tylko w kontekście odpadów, ale również treści na stronie internetowej. Dzięki niemu możesz znacząco ułatwić sobie pracę nad contentem, wykorzystać potencjał najciekawszych i najlepiej odebranych artykułów oraz zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych. Czym jest recykling treści i jak go stosować, by zyskać? Wyjaśniamy!
Ponad 18000 portali, 12300 influencerów, 120 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Czym jest recycling treści?

Jak zapewne nietrudno się domyślić, recycling treści polega na ich ponownym wykorzystaniu. Nie oznacza to jednak publikowania po raz drugi dokładnie tego samego artykułu! Wówczas mielibyśmy do czynienia z duplikacją treści (duplicate content), która wyjątkowo negatywnie wpływa na SEO. Chodzi raczej o nadanie nowego życia wcześniej wykorzystanym pomysłom, danym i informacjom. Być może obecnie masz większą wiedzę na dany temat lub zmieniły się trendy? Może dzięki nowym osiągnięciom technologicznym przedstawione wcześniej rozwiązania jakiegoś problemu są nieaktualne? A może masz nowy pomysł na podejście do omówionej już kwestii? Możliwości jest naprawdę wiele.

Recycling treści – dlaczego warto?

Myślisz, że „odgrzewanie starego kotleta” nic nie da? A może martwisz się, że taki ruch nie spodoba się Twoim stałym odbiorcom? Nic bardziej mylnego! Istnieją treści i tematy, które nigdy się nie starzeją i zawsze wzbudzają zainteresowanie. Ich recycling, przeprowadzony w odpowiedni sposób, może przynieść naprawdę wiele korzyści. Zazwyczaj również znacząco upraszcza proces dostarczania odbiorcom ciekawego contentu. Dlaczego warto się nim zainteresować?

Pozytywny wpływ na pozycjonowanie

Przerobienie lub zaktualizowanie treści to możliwość dodania do niej większej liczby słów kluczowych. Długie artykuły co do zasady również uważane są przez algorytmy Google za bardziej wartościowe. Dzięki temu Twoja pozycja w wyszukiwarce może znacząco się poprawić. Warto również pamiętać, że Google lubi strony, które „żyją” – stale się uaktualniają i rozbudowują. Jeśli tylko nie zapomnisz o jakości, recycling treści może być bardzo korzystnym działaniem z punktu widzenia SEO.

Lepsze przystosowanie do nowych wymagań Google

Warto też pamiętać, że algorytmy Google są ciągle aktualizowane. W związku z tym zmieniają się zasady dotyczące zalecanych i zakazanych zachowań. Jeszcze niedawno promowane było zagęszczanie słów kluczowych, jednak obecnie zbyt duża ich koncentracja może obniżać pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zaleca się raczej stosowanie synonimów i bardziej naturalne konstruowanie wartościowych treści. Dzięki recyclingowi możesz więc dostosować swój istniejący content do aktualnych wytycznych.

Dbanie o nowych i stałych odbiorców

Nawet stały czytelnik Twojej strony czy bloga po maksymalnie kilkunastu miesiącach zapomina o większości informacji, które na niej przeczytał. Z kolei nowi odbiorcy rzadko sięgają do starszych treści – szczególnie tych sprzed kilku lat. Dlatego recycling jest świetnym pomysłem, by zaspokoić potrzeby obu stron – szczególnie, jeśli przedstawisz ten sam temat znacznie obszerniej niż wcześniej lub też w odświeżonej, ulepszonej formie.

Możliwość zastosowania innej formy przedstawienia treści

Skoro już o formie mowa, recycling treści pozwala na jej uaktualnienie. Obecnie panują zupełnie inne trendy dotyczące prezentacji informacji niż jeszcze kilka lat temu. Zamień swój merytoryczny, ale niezbyt przystępnie skonstruowany artykuł na wypunktowaną listę lub poradnik, najlepiej uzupełniony o treści wizualne – infografiki, diagramy, zdjęcia itp. Możesz też zaproponować swoim odbiorcom prezentację, film albo podcast. Dzięki temu z całą pewnością na nowo zainteresujesz ich „starymi” informacjami.


 

Recycling treści – jak robić to dobrze?

Jak więc sprawić, by „stara” treść dostała nowe życie i mogła ponownie zainteresować Twoich odbiorców? Sposobów jest kilka, podobnie jak zasad, których warto się trzymać. Jak wyjaśniliśmy wcześniej, recycling treści może polegać na różnych działaniach. Warto rozważyć każde z nich – możliwości jest naprawdę wiele! To przede wszystkim:

  • aktualizacja dawnego contentu,
  • urozmaicenie treści,
  • zmiana formy przedstawienia tematu,
  • zmiana perspektywy, z której omawiany jest temat,
  • urozmaicenie treści o dodatkowe elementy.

Można też pokusić się o złączenie kilku artykułów w cykl. Ciekawym zabiegiem jest również cykliczna publikacja najpopularniejszych lub najciekawszych treści (w okresie tygodnia, miesiąca, kwartału czy roku). To bardzo prosta metoda, dzięki której Twój content trafi do większej liczby odbiorców.

Recycling treści to wielka szansa, szczególnie dla tych twórców, którzy są obecni w sieci od dawna i zmagają się z pozyskiwaniem nowych odbiorców lub pomysłami na nowy, „świeży” content marketing. To również sposób na dostosowanie się do nowych wymagań algorytmów Google, czy też samych internautów, którzy obecnie mają zupełnie inne oczekiwania niż jeszcze parę lat temu. Jeśli zrobisz to dobrze, osiągniesz założone cele.

 

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Karol Walkiewicz

    To się chyba bardziej profesjonalnie nazywa repurposing content. Tak słyszałem. Ale pewnie nazwa jest spolszczona..

    seochess.pl

    2020-10-22, 04:33
Polecane artykuły
Jak współpracować z copywriterem, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień.
Jak NIE powinna wyglądać współpraca z copywriterem?

Czy współpraca z copywriterem zawsze musi kończyć się nieporozumieniami i konfliktem? Po czyjej stronie leży odpowiedzialność za taki stan rzeczy? W poniższym artykule prezentujemy najczęstsze problemy, jakie występują na linii copywriter–zleceniodawca, oraz metody pozwalające na uniknięcie ich w przyszłości.

Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.