Copywriter płakał jak pisał, czyli zestawienie zabawnych tekstów reklamowych

copywriter płakał, jak pisał
Copywriterzy nie tylko piszą artykuły, ale często także wymyślają koncepty reklamowe i slogany. Zdarzają się zlecenia, produkty, marki lub klienci, którzy wymagają wspięcia się na wyżyny poczucia humoru. Przygotowałam dla was subiektywny przegląd różnych realizacji reklamowych, przy których tworzeniu copywriter na pewno płakał, gdy pisał… ze śmiechu!
Ponad 17300 portali, 12300 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Jak sobota to…

Niezaprzeczalnie lidlowa piosenka jak wpadnie w ucho, to wypaść nie chce – każdy, kto usłyszy pierwsze nutki, od razu wie, co to za utwór i bez problemu jest w stanie go zanucić. Być może już podczas tworzenia tego tekstu copywriter płakał, ale prawdziwym hitem lidlowych treści jest fanpage marki Lidl Polska.

Niemalże każdy post to swego rodzaju perełka. Proste grafiki z produktami znajdującymi się aktualnie w promocji, połączone są każdorazowo z świetnym hasłem. Są one najczęściej krótkie i chwytliwe, bawią się słowem, a często nawiązują również do bieżących wydarzeń (RTM), powiedzonek lub innych powszechnie znanych sloganów.

Chcesz ogóra?

Skoro jesteśmy przy fanpage’ach prowadzonych z wybitnym copy i humorem, muszę wspomnieć o Krakusie. Tutaj chyba cały zespół marketingowy ma świetny ubaw w czasie wymyślania kolejnych kreacji – na grafice każdorazowo znajduje się słoik ogórków oraz figurka z ogórka, okraszona zabawnym hasłem nawiązującym do czasu wolnego, chrupania ogórków czy bieżących wydarzeń w kalendarzu. Nie pozostaje nic innego, tylko wyciągnąć ogóra i się śmiać!

Dzieje się w puszczy

Jednymi z moich ulubionych reklam są reklamy piwa – i to wcale nie dlatego, że tak szalenie lubię ten napój. Ze względu na ograniczone prawem możliwości promowania się, marki te muszą korzystać z najgłębszych zasobów kreatywności.

Niezaprzeczalnie robi to Żubr na swoim fanpage’u i na billboardach. Spójna komunikacja oparta na grach słownych związanych z puszczą, żubrami oraz piciem piwa to po prostu majstersztyk. Często posty skupiają się na temacie działań CSR marki (których jest niemało!), jednak i tak widać w nich dobre i zabawne copy.

Po prostu chce się Ż!

Żeby nie było, że bawią mnie jedynie kampanie facebookowe, teraz więcej o reklamach na billboardach i wideo. Dalej pozostajemy jednak w alkoholowej tematyce! Żywiec od dobrych kilku lat zachwyca mnie swoimi kreacjami z serii „Chce się Ż”. „Żona bez Ż to tylko ona”, „DruŻyna ma w sobie Ż”, „Ż po swojemu” - nie da się odmówić copywriterom tej marki, że świetnych kreacji było mnóstwo.

Absolutnym hitem jest natomiast ostatni spot z przeróbką „The Final Countdown” zespołu Europe, promujący piwa bezalkoholowe. Copy nie miał tutaj dużo pracy przy pisaniu tekstów – niemniej jednak ogromny szacun za pomysł!

 

To nie parówki!

Fantastyczne pod kątem copy są także spoty Berlinek, gdzie ożywione parówki rozmawiają ze sobą, sprytnie grając słowem. Dialogi z jednej strony dotyczą relacji damsko-męskich, z drugiej jedzenia i przekąsek. Często są to takie rozmowy, jakich po parówkach bym się nie spodziewała!

Zmień smak na lepsze

Jeśli już mowa o parówkach, to nieodłączonym ich towarzyszem na talerzu jest ketchup. Zgodnie ze spotem Kotlina, nadaje się on do wszystkiego! Słychać to wyraźnie w zabawnych hasłach rodem z codziennych dialogów na linii rodzic/babcia – dziecko niejadek.

 

Żeby konar nie przestawał płonąć…

Największą bolączką kampanii reklamowych realizowanych przez koncerny farmaceutyczne jest to… że reklamy są po prostu nudne. Wiadomo, musi pojawić się znana wszystkim formułka, ostrzegająca przed samodzielną decyzją o braniu danego leku czy suplementu bez konsultacji z lekarzem lub farmaceutą. Najczęściej w tego typu spotach nazwa leku jest powtarzana do znudzenia, tak by wpadła w głowę potencjalnego klienta/pacjenta. No i musi być też powiedziane, kiedy stosować dany specyfik.

Jak zrobić reklamę nie dość, że medyczną, to jeszcze do tego dotyczącą bardzo wrażliwego tematu, jakim są problemy z potencją? Braveran spróbował zrobić to… z jajem. Czy to się udało? W pierwszym momencie pomyślałam, że zastosowane metafory są nawet zabawne, jednak z czasem (i przy pojawieniu się kolejnego spotu z tej serii) uznaję, że te niedwuznaczne żarty są niestety mocno szowinistyczne i na dodatek uderzające w poczucie męskości u panów z takimi niedomaganiami.

I po bólu – wszędzie!

Pozostając w tematyce medycznej, świetnymi kampaniami może pochwalić się Ibuprom. Najpierw była to seria plakatów z zabawnym hasłem, które określa co dzieje się z bólem – równocześnie grafik usiłuje przedstawić to na ilustracji.

Plakaty to jedno – ciekawym pomysłem było umieszczenie reklam na różnorodnych nośnikach z dopasowanym do nich hasłem.

   

Jednak to nie koniec dobrych reklam znanego leku na ból – po jakimś czasie powrócił z plakatami w różnych miastach Polski. Co ważne, w każdym z nich kreacja była inna, związana bezpośrednio z lokalizacją, w której reklama została zawieszona. Rozwiązanie sprytne, zabawne i oryginalne!

Długi jest tylko most

Zabawę słowem dostosowanym do miejsca podjęło także w 2018 roku ING, umieszczając różne billboardy w różnych miastach Polski. W każdej kreacji zostały wykorzystane smaczki związane z daną lokalizacją oraz słowa nawiązujące – w mniejszym lub większym stopniu – do tematu bankowości i finansów.

*****

To zestawienie jest całkowicie subiektywne i wybrałam dla Was reklamy, kampanie czy kreacje, które mnie bawią – jestem pewna, że copywriter tworząc je, również płakał ze śmiechu. Jeśli i Wam przyszły do głowy przykłady kolejnych zabawnych realizacji, podzielcie się proszę w komentarzach. Pośmiejmy się razem!

  • Autor: Anna Urbańczyk

    Ekspertka ds. słowa. Z wykształcenia i zamiłowania twórca treści: dziennikarskich, marketingowych, contentowych. Uzależniona od zapachu książek oraz używania pióra i klawiatury.

Wasze komentarze (9)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • ElJot

    Warto też wspomnieć, już trochę zapomnianą, reklamę Etopiryny i wykreowanie Goździkowej jako ekspertki od bólu ;-)

    2020-08-31, 08:27
  • Waldek

    A może dla kontrastu - jakie reklamy Was irytują? Mnie Mediamark z Zenkiem.

    Wrzesnia.info.pl

    2020-08-28, 18:03
  • Kaleron

    Pamiętacie łódkę Bols? A pamiętacie, że kapitan Baranowski pływał też na Chopinie i na Polonezie?

    kaleron.pl

    2020-08-28, 17:17
  • Izabela

    Moja ulubiona reklama to reklama piwa bezalkoholowego Warki z udzialem Malenczuka, ktory w polowie trwania reklamy wchodzi mocno oburzony z pytaniem "Bezalkoholowe???serio???"

    orangearts.de

    2020-08-28, 11:28
  • Bartłomiej

    Jeśli wracamy do reklam piwa, to niezapomniane były reklamy Piwa Królewskie, które bawiły i bawią po dziś dzień. Mój tata do tej pory jak wraca z treningu to wtrąca "- trzy strzeliłem..." ;)

    2020-08-28, 08:16
  • Marlon Gałgan

    Bezczeszczenie potraw keczupem, powinno być karane.

    2020-08-21, 20:51
  • Paulina

    Moi faworyci to Lidl, Żubr i Ibuprom. Jeszcze wspaniałe były stare reklamy Biedronki (np. "Ananas wyszedł z puszki").

    affseo.pl

    2020-08-21, 12:33
  • Partyzantka

    Bardzo fajne przykłady! Osobiście uwielbiam hasło Żywca: "żona bez ż to tylko ona" i reklamy Żubra. :) No i klasyk MediaMarkt: "kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, kup zmywarkę".

    partyzantka.com.pl

    2020-08-21, 12:06
  • pi314

    Dobre przykłady :-)

    2020-08-21, 10:29
Polecane artykuły
Copywriting - eksperci i wskazówki
20 ekspertów copywritingu pomoże Ci podrasować warsztat!

Zawsze chciałeś zapytać bardziej doświadczonych copywriterów o wycenę zleceń, wpadki z klientami, sposoby na pobudzanie kreatywności i (tu miejsce na Twoje pytanie)? Zadaliśmy je dwudziestu ekspertom content marketingu, autorom książek o tworzeniu treści, specom od słowa pisanego z wieloletnim doświadczeniem i oddajemy odpowiedzi w Twoje ręce.

Jak rozpoznać dobrego copywritera?
Jak rozpoznać dobrego copywritera?

Niewiele formatów marketingowych może się obyć bez dobrej treści. Wdrażasz strategię content marketingową, działasz w social media, promujesz swoją markę PR-owo? Potrzebujesz świetnego copywritera! Jak znaleźć osobę z lekkim piórem, wiedzą branżową i flow?