Branża SEO pomaga przetrwać koronawirusa. Inicjatywy, z których możesz skorzystać

Już nic nie będzie takie jak kiedyś. Niektórzy będą zaczynać od początku, inni dają z siebie 200% możliwości, aby utrzymać swój biznes. Są branże, w które kryzys już dość mocno uderzył, ale i takie, w których popyt na usługi i produkty wzrósł i potrzebują dodatkowych rąk do pracy. O ile łańcuch dostaw nie zostanie przerwany i inne czynniki zewnętrze nie zawiodą, to takie biznesy będą dla nas działać.
Ponad 16400 portali, 12400 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Szczęście w nieszczęściu – branża SEO powinna wyjść obronną ręką z tej sytuacji. Oczywiście bez ofiar się nie obejdzie, jednak specyfika działań tej gałęzi rynku oraz determinacja właścicieli agencji pozwala na kontynuowanie strategii, tyle tylko, że strategia musi być odpowiednio dostosowana do obecnej sytuacji.

Dzisiejszy kryzys obudził w wielu przedsiębiorcach społeczną odpowiedzialność, starają się na różne sposoby nieść pomoc, szczególnie służbie zdrowia. Nasza branża również może się pochwalić takimi inicjatywami, co prawda nie na tak szeroką skalę, jak giganci, np. McDonald’s, Samsung czy T-Mobile. O tych najgłośniejszych akcjach możecie poczytać tutaj.

Jednak każdy może być bohaterem, nawet lokalnym, bo drobny gest czasem potrafi zdziałać bardzo dużo. Pomocne są nie tylko darowizny i szycie maseczek, ale także wyjście naprzeciw klientowi i nieodpłatna pomoc w dobie epidemii. Aby pokazać, że SEOwcy też mogą być bohaterami, zebraliśmy dla Was przykłady takich akcji i inicjatyw.

 

Prezenty i darowizny na walkę z koronawirusem

Nie każdy bohater nosi pelerynę. Taki wielkoformatowy mural powstał w ostatnich dniach na budynku w centrum Warszawy. Grupa naTemat postanowiła w nietypowy sposób podziękować służbie zdrowia, która codziennie walczy z pandemią koronawirusa. Słowa są tu zbędne, grafika jest bardzo wymowna i przypomina nam, kto najbardziej potrzebuje teraz naszego wsparcia. Nie tylko mentalnego, ale materialnego i finansowego. Poniżej przedstawiamy agencje z branży SEO, które dołożyły swoją cegiełkę w tej walce.

    • Agencja Delante wsparła Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego w Krakowie kwotą 10 000 zł na zakup sprzętu dla oddziału zakaźnego. Szczegóły tutaj,
    • Transition Technologies przekazało 100 000 zł na szpitale w walce z koronawirusem. Szczegóły tutaj,
    • Agencja Whites przekazała 25 000 zł darowizny na inicjatywę Pomagamy Polskiej Onkologii. Szczegóły tutaj,
    • CrashMonday organizuje zbiórkę na krakowskie szpitale. Szczegóły tutaj,
    • Bluerank wziął udział w akcji #ratujmylokalnebiznesy i przeznaczył na ten cel 100 000 zł. Szczegóły tutaj,
    • Ogólnopolska zbiórka na służbę zdrowia – siepomaga.pl. Chcesz pomóc? Kliknij tutaj.
    • Harbingers - firma zakupiła dla swoich pracowników i partnerów charytatywne koszulki produkowane przez markę Vistula.
    • WhitePress - jesteśmy partnerem akcji charytatywnej, której celem jest zbiórka na innowacyjne bramy odkażające dla personelu medycznego. Celem kampanii jest wyposażenie wszystkich 94 szpitali zakaźnych w bramy odkażające. Wszystko odbywa się pod patronatem Politechniki Śląskiej. Więcej informacji o akcji tutaj.

 

Darmowy content z poradami dla firm SEO w dobie koronawirusa

Jeżeli chodzi o branżę SEO, to oczywiście nie możemy zapomnieć o contencie. W ostatnich dniach powstało wiele treści w temacie koronawirusa. Prezentujemy przykłady tych pomocnych materiałów, w których specjaliści dzielą się swoimi doświadczeniami, jak w dobie kryzysu przetrwać w naszej branży. Poniżej znajdziecie wiele przydatnych i ciekawych artykułów wartych uwagi.

 

Jak radzić sobie w tych trudnych czasach – webinary, szkolenia i konsultacje online

Szkolenia w branży SEO musiały zostać przeniesione z offline do online, dlatego też wiele firm wyciągnęło pomocną dłoń i dostosowało swoje warunki i tematy wystąpień do obecnej sytuacji. Powstało wiele materiałów i szkoleń, jak sobie radzić, często bez żadnych opłat możemy otrzymać pomoc merytoryczną i sporą dawkę inspiracji. Wszystko mamy na wyciągnięcie ręki, bez wychodzenia z domu.

  • #Tarcza Antykryzysowa Senuto, czyli obszerny pakiet, który ma pomóc biznesom przetrwać trudny czas epidemii koronawirusa. Cały plan naprawczy opisany jest tutaj, a w skrócie dostaniemy w nim:
    • bezpłatne webinary dla specjalistów i właścicieli agencji SEO,
    • obniżkę cen wszystkich pakietów rocznych o 50% aż do zakończenia kwarantanny,
    • konsultacje live,
    • pakiet treści edukacyjnych (pisaliśmy o tym powyżej).
  • Bananowe webinary z Crashmonday – dotychczasowa forma wydarzeń została przeniesiona do internetu. W kwietniu zaplanowanych jest aż 6 wystąpień prelegentów, którzy poruszą tematy związane z marketingiem, a także zagadnienia o copywritingu. Szczegółowy kalendarz wystąpień dostępny jest tutaj. Dodatkowo polecamy:
    • szkolenie online z konkretną dawką wiedzy, więcej przeczytacie pod tym linkiem,
    • darmowe konsultacje, czyli pogotowie marketingowe MoreBananas.
  • Semstorm w czerwcu 2020 planuje przekazać Wam sporo wiedzy podczas organizowanej Konferencji Online. Więcej szczegółów już wkrótce.
  • Fox Strategy wychodzi naprzeciw swoim klientom i jako jedni z pierwszych zaproponowali bezpłatne konsultacje, które cieszą się dużym zainteresowaniem i wysoką jakością merytoryczną, szczegóły tutaj. Oprócz tego ruszyli z akcją SEO na start i proponują całkiem ciekawy pakiet na rozwój biznesu. Sprawdźcie szczegóły.
  • Akademia sprawny.marketing – co prawda jest to oferta płatna, ale marka mówi sama za siebie. Marcowa 4-dniowa konferencja została przełożona na październik 2020, ale to nie przeszkodziło, aby wiedzą podzielić się w świecie online. Zobaczcie, jak wygląda pierwsza w Polsce platforma wymiany wiedzy dla zaawansowanych marketerów i marketerek. Naprawdę znajdziecie tutaj dużo informacji. Szczegóły tutaj.
  • Insightland – bezpłatne konsultacje SEO online. Więcej informacji tutaj.
  • DevaGroup – darmowe konsultacje online tutaj.
  • Digital Hill – darmowe konsultacje SEO tutaj.
  • Landingi – darmowe konsultacje i zwiększenie limitu użytkowników kont. Szczegóły tutaj.
  • Eactive – darmowe konsultacje. Szczegóły tutaj.
  • Artefakt – płatne szkolenie SEO, szczegóły.
  • Fabryka Marketingu – webinar SEO 112, czyli praktyczne porady dotyczące pozycjonowania. Sprawdź wydarzenie.
  • Widoczni – darmowa konsultacja + audyt. Szczegóły tutaj.
  • Semahead udostępnia antykryzysowy raport GDS za darmo. Zobacz, co dokładnie wchodzi w skład pakietu.
  • MBridge – wspierają polski e-commerce i bezpłatnie udostępniają technologię CSS. Szczegóły tutaj.
  • Festiwal SEO – jedna z najważniejszych konferencji branżowych. To już będzie siódma edycja, gdzie prelegenci pokażą interesujące studia przypadków, wymieniają się nowościami w marketingu w Google oraz gdzie można spotkać mnóstwo osób, które także interesują się tematem. Niestety termin wydarzenia został przeniesiony z maja na październik 2020. Więcej informacji tutaj.
  • Delante - Wstrzymałeś SEO? Co zrobić żeby nie stracić ruchu? – Webinar
  • GroupOne - wpierają polskie marki pod hasłem #pomagamy! Firma oferuje bezpłatne doradztwo w obszarze wszystkich usług, w których jako house of communication mają kompetencje: strategia, komunikacja, kreacja, media, e-commerce, data. Szczegóły tutaj.
  • Harbingers - stworzył dedykowane konsultacje dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć działania online oraz e-commerce. Szczegóły tutaj.
  • Performance Media - firma przygotowalła swoją tarczę antykryzysową dla biznesu, która składa sięa z 8 modułów. Każdy z elementów stanowi bazę do wejścia w świat marketingu online. Sprawdź szczegóły.

 

Promocje, ciekawe inicjatywy dla SEO’wców

Mówi się, że jedynym ograniczeniem dla pomysłowości jest wyobraźnia. Rzeczywiście, mimo okoliczności, wiele można zdziałać, jeśli tylko nie brakuje nam koncepcji i umiemy przenieść ją na realia. Przedstawiamy przykłady, jak firmy wyszły naprzeciw kryzysowi i w jaki jeszcze sposób wspierają tych, którzy ucierpieli m.in. przez krach na rynku pracy.

    • Senuto – pomaga osobom z branży SEO, które straciły pracę w wyniku następstw spowodowanych epidemią koronawirusa. W jednym miejscu można znaleźć CV wielu rozchwytywanych specjalistów z branży, których stanowiska dotknął kryzys. Możesz tutaj zamieścić swoje ogłoszenie lub znaleźć doświadczonego pracownika.
    • Szymon Słowik z Takaoto – poszukuje do swojej agencji osób, które w ostatnim czasie straciły zatrudnienie. Sprawdź, jakie są wymagania.
    • Grupa Tense – również szuka pracowników do swojego zespołu w tym trudnym okresie. Sprawdź, na jakie stanowiska odbywa się rekrutacja.
    • Tomasz Stopka z SEMURAI – przypomina o Bankach Żywności. Pamiętajmy, aby nie marnować jedzenia, szczególnie w obecnej rzeczywistości. A jeżeli już mamy nadmiar, to oddajmy je osobom potrzebującym. Przy okazji zobaczcie tutaj jak można stworzyć adekwatny cennik swoich usług do zaistniałej sytuacji ;).
    • Mateusz Dela z ContentLine również szuka pozytywów w dzisiejszej sytuacji i dla zainteresowanych zorganizował swobodne SEO ZOOM PARTY vol.1, czyli branżowe ploteczki online. Pierwsze posiedzenie odbyło się 3 kwietnia i czekamy na następne ;).

Brawo dla wszystkich pomysłodawców i ich inicjatyw. Przedstawione powyżej przykłady dotyczą jedynie naszej rodzimej branży SEO. Jednak z każdej strony obserwujemy, jak wzrosła odpowiedzialność społeczna nie tylko przedsiębiorców, ale też osób prywatnych. Przykłady można mnożyć, my natomiast skupiamy się na swoim ogródku i działamy intensywnie, jak tylko możemy.

Niektóre akcje już mogły minąć, ale jeżeli słyszeliście o podobnych formach pomocy w branży, to wysyłajcie nam informacje w komentarzach pod tym postem. Będziemy na bieżąco opisywać bohaterów.

 

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • liftnet.pl

    Bardzo fajnie, że są takie akcje. Widać branża seo szybko reaguje na to co dzieje się na rynku

    liftnet.pl

    2020-05-04, 08:52
  • Kamil z DevaGroup

    To wspaniałe, że wszyscy sobie pomagają - razem możemy więcej! Wierzymy, że najgorsze już za nami! Należy szukać pozytywów nawet w tej sytuacji: duża liczba webinarów, ciekawe wpisy na blogach - czas nadrobić zaległości!

    devagroup.pl

    2020-04-15, 08:32
  • agencja-display.pl

    Bardzo fajnie, że cała branża SEO aktywizuje się i działa we wspólnym interesie. Można wyłapać fajne kursy np. szkolenie SEO Manager od Blue Array. Izolacja to dobry czas, by usystematyzować oraz poszerzyć wiedzę z pozycjonowania.

    agencja-display.pl

    2020-04-14, 18:40
  • TheJurek

    Tu tez jest cos: https://www.grouponemaplan.pl/

    2020-04-14, 14:59
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły