GoodContent dostarcza opisy produktów dla sklepów internetowych

Opisy produktów dla sklepów internetowych – najszybciej w GoodContent
Oferta platformy GoodContent skierowana jest dla firm, które potrzebują szybkiego wykonania dużej liczby tekstów w niewygórowanej cenie. W marcu 2020 roku wprowadziliśmy rozwiązania dedykowane sklepom internetowym, pozwalające sprawnie zlecić i pobrać setki opisów w sposób zautomatyzowany w oparciu o pliki CSV, XML, DOC i ZIP.
Jesteś copywriterem lub dziennikarzem? Pisz treści na własnych zasadach i zarabiaj lepiej!
Załóż konto

Spis treści:

  1. Czym jest platforma GoodContent?
  2. Kody produktów w zamówieniu
  3. Pobranie opisów w wielu formatach
  4. Opisy produktów PrestaShop
  5. Opisy produktów Shoper
  6. Opisy produktów WooCommerce
  7. Opisy produktów IdoSell

1. Czym jest platforma GoodContent?

GoodContent to platforma, która pośredniczy w tworzeniu różnego rodzaju treści tekstowych. Najczęściej są to opisy produktów, artykuły, teksty na stronę. W ramach jednego zamówienia klient może zlecić opracowanie kilkuset treści, które są realizowane przez wielu copywriterów.

Platforma zrzesza ponad 20000 autorów, z czego każdego miesiąca kilka tysięcy z nich przygotowuje ponad 10000 treści w ramach ponad 4000 zamówień (dane z lutego 2020). Większość zamówień jest realizowana do 6 godzin. Jest to termin napisania treści przez autora po rezerwacji zlecenia.

Zleceniodawca (klient) nie podejmuje ryzyka, ponieważ w momencie, gdy otrzymany tekst nie spełnia jego oczekiwań, może poprosić o jego poprawę lub go odrzucić. Jeżeli odrzuci treść, tekst zostanie napisany od nowa przez inną osobę. Za zamówienia klient otrzymuje fakturę raz w tygodniu. Nie interesują go dalsze formalności.

Od września 2019 roku platformą zarządza WhitePress®, który stale rozwija i udoskonala produkt.
 

2. Kody produktów w zamówieniu 

Już dzisiaj wielu klientów platformy to właściciele sklepów internetowych. Specjalnie dla nich oraz nowych klientów w marcu 2020 roku dodaliśmy kilka ważnych funkcji, które ułatwiają masowe dodawanie i pobieranie tekstów. Jedną z funkcji jest zapamiętywanie kodów produktów (lub usług) przy zleconych tekstach, tak aby potem można było je łatwo zaimportować do sklepu internetowego.

Podczas składania zamówienia klient uzupełnia:

  • ogólne wytyczne do zamówienia (można skorzystać z gotowych wytycznych)
  • wymaganą minimalną liczbę znaków opisu/tekstu
  • stawkę za opis/tekst – klient sam ją ustala, ale istnieją progi minimalne, a także cena domyślna (sugerowana)
  • wytyczne do poszczególnych tekstów (tematów) – tutaj przy każdym tekście można wpisać:
  1. kod produktu/usługi,
  2. opis lub link do produktu/usługi,
  3. liczbę sztuk opisów, jeżeli zlecanych jest więcej niż jeden.
     

Fragment ekranu: Zamówienie opisu produktów

Bardzo ważnym elementem jest określenie ceny za zlecenie i dopasowanie jej do wymagań. Najlepiej w tym celu stosować cenę, którą system podaje domyślnie po wyborze „Rodzaju tekstu”, lub podawać wyższą. Jeżeli podamy niższą kwotę, to możemy długo czekać na realizację zamówienia i mieć więcej pracy z weryfikacją i odrzucaniem tekstów niskiej jakości. Zamówienie może też być odrzucone, jeżeli źle dobierzemy rodzaj treści do wytycznych i do ceny.

Wytyczne do poszczególnych tekstów można dodać także poprzez plik CSV.

Plik CSV to plik zawierający dwie lub trzy kolumny danych (bez nagłówków), kodowany w UTF-8 i ze znacznikiem rozdzielającym „;”. Kolejno: Liczba tekstów; Temat tekstu; Kod, przy czym pole „Kod” nie jest obowiązkowe, ale on właśnie może zawierać numer produktu lub usługi.

System umożliwia pobranie przykładowych plików CSV. Jeżeli Twój sklep tworzy pliki o innej strukturze, to można wykorzystać np. Excel do ich modyfikacji lub zgłosić się do nas. Wtedy pomożemy w tym procesie, albo nawet przygotujemy indywidualny import (jeżeli będzie dotyczył popularnej platformy).

Okno importu treści do Zamówienia z pliku CSV

Po wpisaniu wytycznych, określeniu budżetu i opłaceniu zamówienia jest ono udostępniane wszystkim copywriterom. Przy czym, jeżeli stawka jest większa od 9 zł brutto za 1000 znaków, to zamówienie jest widoczne tylko dla autorów długo współpracujących z GoodContent i mających najlepsze oceny.
 

3. Pobranie opisów w wielu formatach

Po napisaniu tekstu (może być ich wiele w jednym zamówieniu) możesz się z nim zapoznać, zaakceptować go, wnieść poprawki, albo całkiem go odrzucić (trzeba wpisać uzasadnienie). Mamy do dyspozycji wiele formatów, w których możemy pobrać gotowe treści.

Teksty są do pobrania:

  • w formacie DOC (plik WORD) – pojedyncze teksty,
  • w formacie ZIP (z plików DOC) – teksty zaznaczone (wiele),
  • w formacie HTML – teksty pojedyncze lub zaznaczone,
  • w formacie pliku tekstowego – teksty pojedyncze lub zaznaczone,
  • w formacie XML – teksty pojedyncze lub zaznaczone.

W plikach HTML, TXT, XML zawarte są kody produktów lub usług (jeżeli podaliśmy je przy zamawianiu). W przypadku pliku ZIP nazwy plików odpowiadają kodom produktu (jeżeli są wpisane; a jeżeli nie, to nazwy plików są generowane na podstawie tytułów artykułów).

Wszystkie te możliwości widoczne są na poniższym ekranie:

W najbliższym czasie w ramach rozwoju platformy opracujemy importy dedykowane najpopularniejszym platformom sklepowym w Polsce (Shoper, WooCommerce, Magento, PrestaShop). Dla każdej platformy przygotujemy także opis, jak szybko wygenerować zamówienie i zaimportować teksty do sklepu.

W przypadku pytań serdecznie prosimy o kontakt z redakcją GoodContent.pl (kontakt@goodcontent.pl).

4. Opisy produktów PrestaShop

Jeśli korzystasz z oprogramowania PrestaShop, możesz w prosty sposób zlecić przygotowanie nawet bardzo dużej liczby opisów do Twojego sklepu internetowego, korzystając z platformy GoodContent.

Aby maksymalnie uprościć proces zamawiania tekstów, musimy najpierw wyeksportować listę naszych produktów, a następnie zaimportować ją podczas składania zamówienia.

Eksport listy produktów PrestaShop
Niestety PrestaShop nie oferuje wbudowanych funkcji ani modułów umożliwiających eksport produktów. Na forach internetowych oraz sklepach z modułami możemy znaleźć wiele darmowch oraz płatnych modułów umożliwiających eksport produktów, lecz do naszych celów polecamy skorzystanie z menadżera SQL, w którym możemy wpisać zapytanie umożliwiające eksport niezbędnych danych.

Zaloguj się do panelu administracyjnego Twojego sklepu, rozwiń sekcję Zaawansowane, wybierz opcję Baza danych a następnie kliknij przycisk Dodaj nowe zapytanie SQL.

W formularzu musimy podać nazwę zapytania – w naszym przypadku możemy wpisać Eksport produktów. W polu Zapytanie SQL wklej poniższe zapytanie SQL i kliknij Zapisz.

SELECT p.id_product, pl.name
FROM ps_product p
LEFT JOIN ps_product_lang pl ON (p.id_product = pl.id_product)
LEFT JOIN ps_product_tag pt ON (p.id_product = pt.id_product)
GROUP BY p.id_product

Powinniśmy wówczas zobaczyć komunikat informujący o pomyślnym utworzeniu zapytania. Aby pobrać listę naszych produktów w pliku CSV, wystarczy kliknąć ikonę wskazaną na poniższej grafice.

Pobrany plik CSV możemy otworzyć, korzystając z arkusza kalkulacyjnego (np. Microsoft Excel, OpenOffice Calc) lub dowolnego edytora tekstowego. Plik zawiera listę wszystkich produktów wraz z ich identyfikatorami.

Tak przygotowany plik możemy załadować podczas składania zamówienia w GoodContent.

Import opisów produktów PrestaShop

Gdy zamówione opisy produktów są już gotowe, możemy je zaimportować do naszego sklepu internetowego.

Pierwszym krokiem jest eksport opisów z panelu GoodContent i ich zapis na naszym komputerze. W panelu GoodContent zaznacz teksty, które chcesz wyeksportowac do sklepu internetowego i kliknij Eksportuj zaznaczone do sklepu internetowego. W nowym oknie kliknij logo PrestaShop, aby pobrać gotowe teksty w formacie CSV.

Gdy masz już zapisany plik, zaloguj się do panelu administracyjnego PrestaShop, rozwiń sekcję Zaawansowane i wybierz opcję Importuj.

W sekcji Co chcesz zaimportować? z listy rozwijanej zaznacz opcję Produkty a następnie wybierz z dysku plik do zaimportowania.

W polu Język pliku ustaw polski, jako separator pola ustaw „ ; ” (średnik), a w polu separatora wielokrotnych wartości wpisz „ , ” (przecinek).

W opcji Wymuś wszystkie numery ID wybierz Tak i kliknij Następny krok.

Kolejnym etapem jest dopasowanie danych z pliku do danych w sklepie internetowym. W naszym przypadku musimy ustawić tylko 2 pola: ID oraz Opis, następnie możemy kliknąć przycisk Importuj.

Po zakończonym imporcie pojawi się komunikat, a nowe opisy produktów będą już widoczne w naszym sklepie.

5. Opisy produktów Shoper

Wielu użytkowników systemu Shoper zastanawia się, jak zlecić przygotowanie wielu opisów produktów do swojego sklepu internetowego. Z pomocą przychodzi GoodContent, dzięki któremu szybko i sprawnie możemy zlecić opracowane dowolnej liczby tekstów.

Eksport listy produktów Shoper

Aby usprawnić zamawianie dużej liczby opisów, możemy wyeksportować listę produktów z systemu Shoper i zaimportować ją podczas składania zamówienia w GoodContent.

W celu wyeksportowania produktów, zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu, przejdź do zakładki Asortyment a następnie w prawym górnym rogu kliknij Eksportuj.

W nowym oknie kliknij utwórz profil CSV.

Następnym krokiem jest uzupełnienie formularza dodawania profilu. Nazwę profilu możemy podać dowolną, w naszym przykładzie będzie to Eksport produktów. W polu Zakres danych wybierz produkty, a jako Typ wybierz aktualizacja i kliknij Zapisz.

Aby poprawnie przygotować dane, musimy jeszcze określić pola do eksportu. W tym celu przejdź do sekcji Lista pól, zaznacz na liście Kod produktu oraz Nazwa i kliknij Zapisz na dole strony.

Ostatnim etapem jest pobranie listy naszych produktów. Kliknij przycisk Eksportuj w prawym górnym rogu.

W nowym oknie raz jeszcze kliknij przycisk Eksportuj.

Po zakończeniu eksportu pojawi się komunikat. Kliknij pobierz plik i zapisz go na dysku.

Pobrany plik CSV mozesz otworzyć, korzystając z arkusza kalkulacyjnego (np. Microsoft Excel, OpenOffice Calc) lub dowolnego edytora tekstowego. Plik zawiera listę wszystkich produktów wraz z kodem.

Tak przygotowany plik możemy załadować podczas składania zamówienia w GoodContent.

Import opisów produktów Shoper

Gotowe opisy produktów możesz zaimportować do swojego sklepu internetowego.

Wyeksportuj opisy z platformy GoodContent i zapisz je na komputerze.W panelu GoodContent zaznacz teksty i kliknij Eksportuj zaznaczone do sklepu internetowego. W nowym oknie kliknij logo Shoper, aby pobrać gotowe teksty w formacie CSV.

Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu, przejdź do zakładki Asortyment, a następnie w prawym górnym rogu kliknij Importuj.

W nowym oknie kliknij utwórz profil CSV.

Uzupełnij formularz. Nazwę profilu możesz podać dowolną, np. Import opisów. W polu Zakres danych wybierz produkty, a jako typ wybierz aktualizacja i kliknij Zapisz.

W sekcji Lista pól zaznacz Kod produktu oraz Opis. Kliknij Zapisz na dole strony, a następnie Importuj.

Wybierz pobrany wcześniej plik z dysku i kliknij przycisk Importuj.

Po zakończeniu importu, opisy zostaną dodane oraz pojawi się komunikat.

6. Opisy produktów WooCommerce

Użytkownicy systemu WooCommerce mogą sprawnie zamówić opisy produktów do swojego sklepu za pomocą GoodContent. W tym celu należy wyeksportować listę produktów ze sklepu internetowego, a następnie wgrać ją do platformy GoodContent podczas składania zamówienia.

Eksport listy produktów WooCommerce

W celu eksportu produktów ze sklepu internetowego działającego na systemie WooCommerce zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu, przejdź do sekcji Produkty, kliknij Wszystkie produkty, a następnie, w górnej części strony, przycisk Eksport.

W kreatorze eksportu uzupełnij pola:

  • Które kolumny powinny zostać wyeksportowane? – Wybierz ID oraz Nazwa
  • Które typy produktów powinny zostać wyeksportowane? – Pozostaw domyślnie (Eksportuj wszystkie produkty) lub wybierz według swoich potrzeb inne produkty.
  • Którą kategorię produktów wyeksportować? - Pozostaw domyślnie (Eksportuj wszystkie kategorie) lub wybierz według swoich potrzeb, które kategorie produktów chcesz wyeksportować.

Kliknij Generuj CSV. Plik z listą produktów zapisz na dysku.

Pobrany plik CSV mozesz otworzyć, korzystając z arkusza kalkulacyjnego (np. Microsoft Excel, OpenOffice Calc) lub dowolnego edytora tekstowego. Plik zawiera listę wszystkich produktów wraz z kodem.

Tak przygotowany plik możemy załadować podczas składania zamówienia w GoodContent.

Import opisów produktów WooCommerce

Aby zaimportować opisy produktów z platformy GoodContent musisz najpierw pobrać je z platformy - zaznacz teksty, które chcesz wyeksportowac do sklepu internetowego i kliknij Eksportuj zaznaczone do sklepu internetowego. W nowym oknie kliknij logo WooCommerce, aby zapisać na dysku gotowe teksty w formacie CSV.

Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu, przejdź do sekcji Produkty, kliknij Wszystkie produkty a następnie, w górnej części strony, przycisk Import.

W kreatorze wybierz plik CSV z dysku komputera i zaznacz opcję Zaktualizuj istniejące produkty, a następnie kliknij Dalej.

Kolejnym etapem jest zmapowanie danych z pliku do danych w sklepie internetowym. Zmapuj odpowiednie kolumny do pól IDOpis, a następnie kliknij Uruchom importer.

Po zakończeniu importu pojawi się komunikat, a opisy zostaną zmienione.

7. Opisy produktów IdoSell

Eksport listy produktów IdoSell

W panelu sklepu należy przejść do sekcji Towary -> Wyszukiwarka towarów -> Szukaj. Następnie zaznaczamy towary, które chcemy wyeksportować oraz wybieramy przycisk Eksport -> Eksportuj zaznaczone towary do CSV.

Pobrany plik CSV będzie zawierał szereg informacji o towarach. Należy go otworzyć, usunąć zbędne kolumny i pozostawić te, które będą nas interesować.

Import opisów produktów IdoSell

Aby zaimportować opisy produktów niezbędne będzie skorzystanie z aplikacji pomocniczej IAI Downloader. Można ją pobrać z panelu sklepu z sekcji Aplikacje pomocnicze -> IAI Downloader:

Po zainstalowaniu aplikacji, możemy wykonać aktualizację danych. W tym celu wybieramy Dodaj aktualizację.

W kolejnym kroku wskazujemy plik na podstawie którego ma być wykonana aktualizacja.

Następnie wybieramy identyfikator (w naszym wypadku będzie to ID towaru w panelu ale może być to również np. kod producenta).

Aplikacja wykryje, że nasz plik CSV ma odpowiednie nazwy kolumn i może automatycznie przypisać kolumny do typów danych – zgadzamy się na to wybierając przycisk Tak. Finalnie okno mapowania będzie prezentować się w ten sposób:

Zapisujemy dane w prawym dolnym rogu oraz wybieramy przycisk Synchronizuj.

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Jacek

    Sylwia, nie chcesz to nie pisz. Niektórzy chcą i zarabiają.

    2020-04-09, 13:52
  • Pi314

    Super pomysł z tymi funkcjami. Rzeczywiście GoodContent potrafi dostarczyć treści za małe środki, ale też jak się da cenę >9 zł / 1000 znaków) to jakość jest dobra.

    2020-04-03, 18:15
  • Sylwia

    No dajcie spokój. Jakie ceny? Jakie wyższe ceny? Jakie proponowane? Mam u Was konto i co chwila dostaję zaproszenia do zleceń prywatnych za zawrotną stawkę 8 zł/tekst (i to taki na 2 000 zzs, i z wymaganiami na przynajmniej 40 zł/1000 zzs). Z czym do ludzi? Nawet w Etiopii wstydziliby się tyle płacić za pracę. Uczycie klientów złych nawyków i psujecie rynek. Nie możecie ustalić jakichś minimalnych, rozsądnych stawek, poniżej których w danym przypasku klient nie może zejść?

    2020-04-03, 08:29
Polecane artykuły
Copywriting - eksperci i wskazówki
20 ekspertów copywritingu pomoże Ci podrasować warsztat!

Zawsze chciałeś zapytać bardziej doświadczonych copywriterów o wycenę zleceń, wpadki z klientami, sposoby na pobudzanie kreatywności i (tu miejsce na Twoje pytanie)? Zadaliśmy je dwudziestu ekspertom content marketingu, autorom książek o tworzeniu treści, specom od słowa pisanego z wieloletnim doświadczeniem i oddajemy odpowiedzi w Twoje ręce.