Jak zmniejszyć bounce rate? Skuteczne sposoby poprawy współczynnika odrzuceń

Zaktualizowano: 2023-03-27
Bounce rate - jak zminimalizować?
Bounce rate, to odsetek wizyt, podczas których użytkownik odwiedził daną stronę internetową, a następnie opuścił ją bez przeglądania innych podstron. W praktyce jego wysoka wartość może wprowadzić sporo zamieszania, zwłaszcza u właścicieli stron, którzy nie mają wiedzy na temat jego interpretacji. W artykule przedstawiamy, co warto wiedzieć o współczynniku odrzuceń oraz jak go poprawić.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Spis treści:

Liczby, parametry, statystyki i narzędzia, a na końcu zyski i tak w kółko. Nie ma co ukrywać, że w digital marketingu, w większości przypadków, praca uznana jest za udaną, jeśli śrubujemy wyniki, które przede wszystkim przynoszą zadowalające zyski danemu przedsiębiorstwu. Zaletą działań w digital marketingu jest jednak przejrzystość. Otóż w miarę szybko możemy ocenić, czy dane aktywności w pracy przynoszą rezultaty. Przykładowo analizę ruchu w sieci możemy zbadać za pośrednictwem współczynnika odrzuceń (z ang. bounce rate). Jest to istotny wskaźnik, ponieważ m.in. pozwala określić jakość strony, mierzyć jej skuteczność oraz wyciągać wnioski. Jakie? Koniecznie zapoznaj się z dalszą częścią tego artykułu.

Czym jest bounce rate? Definicja współczynnika odrzuceń

Bounce rate to współczynnik odrzuceń. Oznacza on udział wizyt, podczas których określona osoba odwiedziła daną stronę, a następnie opuściła serwis. Współczynnik odrzuceń dostarcza właścicielom witryny wiedzę o tym, jak zoptymalizowana jest ich strona i jak zachowują się na niej użytkownicy. Generalizując, można by rzec, że bounce rate odpowie nam na pytanie, czy użytkownik docenia nasz wkład w przygotowanie witryny, czy nasza koncepcja jest słuszna i czy architektura strony została zaprojektowana tak, by poruszanie się po serwisie było komfortowe. Gdyby jednak wyciąganie wniosków ze współczynnika bounce rate było tak proste, to podnoszenie wskaźnika konwersji nie stanowiłoby żadnego problemu, a każdy właściciel witryny szybko orientowałby się, co powinien zmienić.

Jak obliczyć Bounce Rate?

Nie musisz posługiwać się specjalistycznym kalkulatorem, żeby przekonać się, czy dana witryna posiada tzw. high bounce rate. Współczynnik odrzuceń pomiędzy 26%40% jest uznawany za optymalny. Powyżej 70% jest uważany za wysoki i może powodować niski współczynnik konwersji. Należy zauważyć, że wysoki bounce rate nie musi być negatywny dla wszystkich rodzajów stron internetowych — jest normalnym zjawiskiem na blogach czy stronach typu one-page, gdzie można się spodziewać sesji jednostronicowych.

Wystarczy, że będziesz miał do dyspozycji takie dane jak:

  • liczbę osób, które odwiedziły tylko jedną stronę na Twoje witrynie (liczba odrzuceń),
  • liczbę wszystkich wejść na platformę.

Współczynnik odrzuceń, czyli tytułowy bounce rate, uzyskamy, dzieląc liczbę odrzuceń przez liczbę wszystkich sesji na stronie internetowej, co przedstawia poniższa grafika

Infografika. Wzór jak obliczyć bounce rate.

Bounce rate w przypadku stron typu one page i blogów – o czym pamiętać?

W przypadku stron blogowych i one-page współczynnik odrzuceń powinien być interpretowany nieco inaczej niż w przypadku rozbudowanych witryn. W końcu, jak wspomniano wyżej, jeśli ktoś wszedł w artykuł umieszczony na blogu, klikając w konkretny adres URL, a następnie wyszedł z witryny, nie świadczy to jeszcze o tym, że nie znalazł na niej niczego wartościowego. Wręcz przeciwnie, być może w tym konkretnym przypadku nasza treść zaspokoiła potrzebę zdobycia informacji.

Pamiętajmy również, że określonego użytkownika mógł ściągnąć na naszą witrynę newsletter. Nowości, które w nim prezentujemy, mogą odnotowywać wiele jednoodsłonowych wizyt.

Strona typu one page z danymi do kontaktu lub prezentacją firmy też będzie odnotowywała jedną, zwykle krótką wizytę. Jeśli ktoś wraca na taką witrynę, to zwykle po to, by podać rekomendację.

Dlatego w takich przypadkach wysokość współczynnika odrzuceń nie tylko jest uzasadniona, ale przede wszystkim niemiarodajna. Ważne, aby uświadomić to klientom, którzy nie biorąc pod uwagę czynników związanych z przeznaczeniem treści i danej podstrony, źle interpretują dane zebrane przez prowadzony blog.

Aby analiza współczynnika odrzuceń przyniosła nam więcej korzyści, należy uwzględnić w jego interpretacji również czas, który użytkownik spędził na stronie. Będzie to dość subiektywna ocena, ponieważ dla każdego czas potrzebny do analizy przydatności konkretnej podstrony może być różny. Można jednak przyjąć, że kilkanaście sekund to niezbędne minimum, by przynajmniej wstępnie zaznajomić się z treścią konkretnej strony. Jak uzyskać cenne informacje na podstawie tego założenia? Warto skorzystać z opcji śledzenia zdarzeń w Google Analytics. Ustawiamy informację o zbieranych danych tak, by współczynnik odrzuceń był liczony przed upływem czasu, który ustawimy jako minimum.

Parametr określający czas zawsze podajemy w milisekundach. Pamiętaj, że 1 sekunda = 1000 milisekund.


W przypadku blogów przyjęło się, że dla stron zawierających artykuły współczynnik odrzuceń może być duży i to nic strasznego. W skrócie: użytkownik wszedł, przeczytał i wyszedł. Ale co w sytuacji, kiedy artykuł ma zachęcić użytkownika do zakupu? Załóżmy, że sprzedajemy laptopy i w naszej sekcji contentowej znajduje się rzetelny i profesjonalny artykuł o najlepszych laptopach w 2019 roku. Umieszczamy w nim odnośniki wewnętrzne do produktów w naszym sklepie z nadzieją, że użytkownik wybierze jeden z nich i kupi go, przechodząc po linkach wewnętrznych umieszczonych w treści. Pech chciał, że współczynnik odrzuceń jest bardzo wysoki. Czy w tej sytuacji, ze względu na to, że mamy do czynienia z blogiem, powinniśmy przyjąć to z pokorą i odpuścić? A może na siłę optymalizować artykuł i dodać jeszcze więcej CTA zachęcających do zakupu? Na pewno warto spróbować. Warto również zwrócić uwagę na inne współczynniki, np. analizę konwersji wspomaganych. Pamiętajmy, że użytkownicy nie muszą być gotowi na zakup w chwili czytania artykułu, co oznacza, że współczynnik odrzuceń nie zawsze daje nam pełny obraz skuteczności lub jej braku w sekcji contentowej.

 

- Martyna Zagórska, SEO Manager w Content Solutions


Czynniki wpływające na bounce rate

Istnieje wiele zmiennych, które wpływają na wartość wskaźnika bounce rate. Dlatego za nim zaczniesz panikować, dokładnie sprawdź, czy poniższe wskaźniki zachowują optymalną wartość.

Wolna prędkość ładowania strony

Jeżeli platforma, z której korzystasz, ładuje się dłużej niż konkurencyjne portale, to interesująca Cię domena może posiadać niezadowalający współczynnik odrzuceń, który najczęściej objawia się niewystarczającymi zyskami firmy.

Około 8 na 10 konsumentów twierdzi, że szybkość ładowania się platformy wpływa na ich decyzje zakupowe (interaktywnie.com). Z kolei z każdą dodatkową sekundą ładowania współczynniki konwersji strony internetowej spadają około o 4,5% (centuria.pl).

Szybkość ładowania się platformy internetowej warto sprawdzić np. za pośrednictwem narzędzia Google PageSpeed Insights. Twoja witryna na pewno będzie potrzebowała pomocy w zakresie prędkości ładowania, jeżeli wspomniane narzędzie oceni ten parametr na mniej niż 50 pkt.

Adekwatność treści do intencji wyszukiwania użytkowników

Jeśli użytkownicy, wchodząc na Twoją stronę, będą rozczarowani, tym co tam zobaczą, możesz być pewny, że odbije się to negatywnie na współczynniku bounce rate.

Wyobraź sobie np., że wpisujesz w przeglądarkę hasło: „Fryzjer Kraków”, a po kliknięciu w proponowaną witrynę otrzymujesz informację o lokówkach, które możesz kupić stacjonarnie w Nowym Targu. Domyślam się, że z takiego portalu z wielkim rozżaleniem będziesz uciekać jak najszybciej.

Dlatego Google z coraz większym natężeniem wyróżnia w swoim rankingu treści, które są dopasowane do wyszukiwań internautów. Ponadto, jeśli treści zlokalizowane na Twoim www nie będą zgodne z wyszukiwaniami użytkowników, algorytm BERT od Google’a negatywnie zinterpretuje Twój serwis.

Doświadczenia użytkownika na stronie

Kolejna bardzo ważna kwestia. Wysoki współczynnik odrzuceń może być także spowodowany negatywnymi doświadczeniami użytkowników poruszających się po danej platformie. Nieintuicyjna struktura witryn internetowych jest zmorą wielu firm, które, mimo konkurencyjnej oferty produktów i usług, nie osiągają spodziewanych konwersji przez niskiej jakości doświadczenia użytkowników na stronie. Statystyki tylko potwierdzają, że niemal co dziewiąty nowy odbiorca nie wróci ponownie na portal, jeśli jego doświadczenia z serwisem będą ocenione jako negatywne (sempire.pl).

Użytkownik, który jest zainteresowany nabyciem danego dobra, powinien mieć przystępną ścieżkę zakupową, wyjaśnioną w przystępny sposób. Wszelkie niejasności, powodują, że potencjalny klient szybko przestaje być zainteresowany finalizacją transakcji i opuszcza witrynę bez wykonania żadnej interakcji.

Słaby projekt witryny internetowej

Większość internautów przywiązuje ogromną wagę do projektu platformy. Dlatego jest to jeden z czynników, który wpływa na ilość sfinalizowanych transakcji w sklepie internetowym, czy pozyskanych leadów w serwisie internetowym. Warto zatem zainwestować pieniądze w dedykowany, oryginalny i intuicyjny projekt.

Techniki poprawy współczynnika odrzuceń

Poniżej zebrałem najważniejsze wskazówki, dzięki którym będziesz mógł zmniejszyć współczynnik odrzuceń.

Zoptymalizuj projekt strony

Jeśli jest to rzeczywiście konieczne, ponieważ nie warto wprowadzać zmian podczas wstępnej analizy konkretnej strony. Na dobrą sprawę nie ma znaczenia to, czy wskaźnik odrzuceń jest wysoki, jeśli cel biznesowy jest realizowany. Zmniejszenie bounce rate samo w sobie może tak naprawdę nie przynieść żadnych korzyści. Czas poświęcony na optymalizację tego wskaźnika lepiej w takiej sytuacji przeznaczyć na inne działania.

W trosce o efektywną pracę warto analizować bounce rate:

  • stron, które przynoszą najwięcej dochodu,
  • stron z największym generowanym ruchem,
  • stron, w przypadku których widzimy szansę na poprawę jakości ruchu.

Postaw na jednolitość barw, spersonalizowaną identyfikacja wizualną marki oraz oryginalne, ale uniwersalne fonty, który wyświetlają się prawidłowo na większości urządzeń.

Źródło: Google Analytics.

Popraw szybkość ładowania

Warto zacząć od odnalezienia przyczyny problemu. Najczęściej za wysoki bounce rate jest odpowiedzialne zbyt długie ładowanie witryny. Tak, wiele sklepów internetowych, zwłaszcza z branż takich jak beauty i fashion, wciąż ma ten problem. Użytkownicy nie chcą tracić cennego czasu, na stronach których czas ładowania przekracza 5 sekund. Najczęściej rezygnują z zakupu i powracają do wyników wyszukiwania. Każda sekunda ładowania strony jest cenna i średnio każda dodatkowa obniża współczynnik konwersji o 2%. Co można zrobić w takiej sytuacji? By zoptymalizować pod tym kątem witrynę, polecamy sprawdzić inny nasz artykuł w Bazie Wiedzy WhitePress®, a konkretnie: Czym jest lazy loading i dlaczego warto się nim zainteresować w kontekście SEO.

Zlikwiduj uciążliwe reklamy

Pomyśl o likwidacji uciążliwych reklam typu pop-up, ponieważ jest to element, który wyjątkowo irytuje użytkowników. Zwłaszcza kiedy takie komunikaty zakrywają treść, a znalezienie charakterystycznego symbolu „X” jest trudne. Pop-upom mówimy stanowcze „nie”.

Dostarczaj odpowiednie i angażujące treści

Content, publikowany na Twojej stronie internetowej, musi być:

  • aktualny,
  • oryginalny,
  • angażujący,
  • na czasie, czyli musi być interesujący dla odbiorców danym czasie.

Klienci mogą opuszczać Twoją witrynę tylko po obejrzeniu jednej podstrony, również wtedy, gdy treść, która znajduje się na stronie internetowej, posiada błędy stylistyczne, ortograficzne, interpunkcyjne, a przede wszystkim merytoryczne. Jakiekolwiek uchybienia tego rodzaju często są traktowane jako brak profesjonalizmu ze strony firmy, której logo widnieje na danej www.


Rok 2020 to przede wszystkim walka o zatrzymanie użytkownika „atakowanego” z każdej strony reklamą internetową. Pomóc może ciekawy, wciągający, wartościowy content, który wyczerpuje temat (a przy okazji buduje Topical Trust Authority danej domeny), a także urozmaicenia, takie jak atrakcyjna graficznie strona (oczywiście w granicach rozsądku) i niezwykle pomocne w wielu branżach wideo. Warto pamiętać, że bardzo pomocne będzie mierzenie stopnia przescrollowania danej strony przez odwiedzających i namierzenie punktu, w którym większość z nich opuszcza domenę. Równie pomocna może być Yandex Metrica z jej możliwością nagrywania wizyt.

 

Paweł Kozłowski, Niezależny konsultant w PAKO Solutions.

Zaangażuj odwiedzających za pomocą wezwań do działania CTA

Współczynnik odrzuceń często jest na wysokim poziomie, ponieważ w strukturze strony internetowej brakuje wezwań do działań. Należy jednak pamiętać, żeby treść CTA dopasować do grupy docelowej danej firmy. Co więcej, przekaz CTA powinien być krótki, konkretny i musi wyróżniać się na tle innych komunikatów zawartych na danej stronie.

Popraw doświadczenie użytkownika na stronie

Nieintuicyjna nawigacja i źle zaplanowana mapa witryny to kolejny częsty powód odrzuceń. Kiedy użytkownik gubi się w gąszczu zagnieżdżonych kategorii i nie może odnaleźć produktu, nie można oczekiwać, że będzie Sherlockiem naszego sklepu. Poszuka rozwiązania i produktu gdzie indziej.

Choć o konieczności dostosowania witryny do wersji mobile mówi się już od kilku lat, to wciąż mamy w tej dziedzinie spore zaległości. Jeśli user odwiedza stronę internetową z poziomu smartfona czy tabletu i widzi, że nie jest ona dostosowana do potrzeb urządzeń mobilnych, to albo zamknie kartę, albo wróci do wyników wyszukiwania. A przecież responsywną wersję strony można wykonać niedużym nakładem kosztów.

 

Widok wersji mobilnej serwisu www.r-gol.com.

Jeśli zależy Ci na poprawieniu doświadczeń użytkowników Twojej platformy, pamiętaj także o tym, żeby:

  • stosować zrozumiałe nazwy dla użytkowników,
  • informować, jakie problemy rozwiązuje dany produkt lub usługa,
  • na stronie znajdowało się proste menu, które usytuowane jest w widocznym miejscu,
  • w menu głównym nie znajdowało się za dużo przekierowań do innych podstron, pięć zdecydowanie wystarczy,
  • zadbać o zaawansowaną wyszukiwarkę, która zlokalizowana jest w widocznym miejscu,
  • w przypadku sklepów internetowych wprowadzić, jak najwięcej możliwości sortowania produktów,
  • nie ignorować narzędzi, które umożliwiają autouzupełnianie formularzy.

Czy za zbyt wysoki bounce rate może odpowiadać język? Jak najbardziej. Szukając przyczyny, należy dokładnie przeanalizować wszystkie możliwości. Być może zbyt specjalistyczna lub po prostu niezrozumiała komunikacja sprawia, że odwiedzający szybko opuszczają konkretną sekcję i szukają odpowiedzi na stronach konkurencji. Lepsze dopasowanie języka do grupy docelowej może być bardzo pomocne, podobnie jak dbanie o aktualizację danych w poszczególnych wpisach.

Wprowadź intuicyjną nawigację na stronie

Jednym ze sposobów na poprawienie współczynnika odrzuceń może być też odpowiednio wykonane linkowanie wewnętrzne, chociażby w sekcji contentowej serwisu, co pozwoli zatrzymać użytkownika w witrynie na dłużej. W tym przypadku warto pamiętać o opcji otwierania odnośników w nowych kartach przeglądarki.

 

Źródło: www.x-kom.pl/poradniki/4412-jaki-aparat-kupic-fotografia-dla-poczatkujacych.html

Jeśli omawiamy nawigację na stronie, to należy zaznaczyć, że wysoki współczynnik odrzuceń może być także spowodowany brakiem na stronie menu okruszkowego - breadcrumps. Jest to system, który zachęca użytkowników do odwiedzenia większej ilości podstron na danej witrynie internetowej.

Wyeliminuj błędne linki (broken links)

Niższy współczynnik odrzuceń będzie trudny do osiągnięcia, jeśli użytkownicy poruszający się po Twojej stronie internetowej napotkają się na zepsute linki, czyli tzw. broken links.

Co to są uszkodzone linki? To nic innego, jak hiperłącza, które kierują internautów do nieistniejących stron lub podstron. Najczęściej przyczyną takiej sytuacji jest zawieszona strona, do której prowadzi odnośnik lub błąd w kodzie zapisanego adresu.

Angażuj użytkowników poprzez obrazy

W swojej komunikacji na stronie internetowej wykorzystuj atrakcyjne zdjęcia i filmy (zdjęcia i wideo stockowe traktuj jako ostateczność). Zamiast umieszczać rozwinięte bloki tekstów, skup się na konkretach, a zawartość poszczególnych stron uzupełnij dobrej jakości grafikami.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, dobrze, abyś wiedział, że 93% użytkowników Internetu podejmuje decyzje, biorąc pod uwagę jakość zdjęcia produktowego. (az.pl).

Na kreacjach warto umieszczać fotografie z twarzami ludzi, które przyciągają wzrok i emanują pozytywnymi emocjami. Jeśli zauważysz, że dana grafika przyciąga szczególną uwagę odbiorców, dobrym rozwiązaniem będzie zadbanie o to, żeby taka kreacja przekierowywała użytkowników na ważną dla Twojego biznesu podstronę.

Certyfikat SSL

Jeśli Twoja strona internetowa nie jest wyposażona w certyfikat SSL, Twoje www nie jest godne zaufania. Coraz więcej osób wchodząc na platformy, które nie są wyposażone w takie zabezpieczenie, od razu je opuszczają z obawy przed utratą danych. Pomijając ten element, nie tylko będziesz miał problem z wysokim współczynnikiem odrzuceń, ale również Twoja marka będzie postrzegana przez internautów jako nieprofesjonalna.

Więcej o certyfikacie SSL, przeczytasz tutaj: {link do nowej aktualizacji o certyfikacie SSL}.

Przeprowadzaj testy A/B

Będziesz wiedział, które rozwiązanie przynosi efekty, jeśli zaczniesz testować i porównywać stosowane taktyki między sobą. To dobry sposób, żeby zmniejszyć współczynnik odrzuceń, ponieważ jeśli np. zauważysz, że button z CTA zlokalizowany na stronie głównej w konkretnym miejscu i unikalną treścią znacznie obniży bounce rate, to na stałe wkomponujesz go do komunikacji wewnątrz swojego portalu.

Możesz też np. testować wygląd projektu portalu i sprawdzać, który przyczynia się do zmniejszenia współczynniku odrzuceń.

Szczegóły na temat testowania A/B znajdziesz tutaj: Jak przeprowadzać testy A/B na stronie?

Sprawdź poprawność śledzenia Google Analytics

Zachęcam Cię również do monitorowania zdarzeń w Google Analytics. Co może być zdarzeniem? Np. przewinięcie strony w dół lub dodanie produktu do koszyka – to tylko kropla w morzu zachowań odwiedzających, z którego można czerpać wiedzę.

Dlatego należy sprawdzać poprawność wdrożenia kodu Analytics i sposób zbierania danych. Niepoprawna implementacja będzie przekłamywać analizę. Pamiętaj, że ruch typu spam może znacząco zwiększać współczynnik odrzuceń, i nie ma w tym nic niepokojącego.

Bounce rate - pozostałe niezbędne informacje, które warto wiedzieć

Bounce rate jest bardzo ważnym wskaźnikiem dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ jeśli jest na wysokim poziomie, to nietrudno się domyślić, że wewnątrz witryny nie dochodzi do żadnych transakcji. Poniżej w punktach wypisuje pozostałe ważne kwestie, na których warto się skupić w kontekście prowadzenia e-sklepu. Jestem przekonany, że jeśli zadbasz o wszystkie z nich, bounce rate Twojej witryny ulegnie zmianie.

  • Sklep internetowy powinien być wyposażony w widoczny numer telefonu, możliwość czatu, rozbudowany FAQ.
  • Informuj o stanach magazynowych i limitach w ofercie.
  • Pamiętaj, że CTA nie powinno przekraczać więcej niż 4 słowa.
  • Kolor buttonu, na którym znajduje się CTA, powinien sugerować działanie (czerwony, pomarańczowy).
  • Postaw na automatyzację działań: czat na stronie e-sklepu, czy spersonalizowane powiadomienia.
  • Najważniejszy przekaz na stronie internetowej powinien być zlokalizowany w pierwszych dwóch linijkach i 120 znakach.
  • Umieszczaj ceny w widocznych miejscach.
  • Nie zmuszaj do subskrypcji i umożliwiaj klientowi jej szybko i intuicyjną anulację.
  • Stwórz sekcje z podobnymi produktami.
  • Przy wyborze produktów lub usług, polecaj inne, które przeglądali pozostali użytkownicy.
  • Wyeksponuj przycisk “dodaj do koszyka”.

Bounce rate, a engagement rate w Google Analytics 4

Współczynnik odrzuceń w nowej wersji GA to wskaźnik o mniejszym znaczeniu i został wyeliminowany w domyślnym widoku raportów. Dominujący staje się nowy parametr, jakim jest współczynnik zaangażowania, czyli engagement rate. Nowy współczynnik bierze pod uwagę tylko te wizyty, podczas których odbiorcy znaleźli się na co najmniej dwóch podstronach, a łącznie wewnątrz serwisu spędzili ponad 10 sekund lub dokonali konwersji. Jeżeli nadal chcesz analizować wydajność swojej strony pod względem współczynnik odrzuceń, skorzystać z naszej instrukcji dostosowywania raportów Google Analytics 4. 

FAQ

Współczynnik odrzuceń – jaki powinien być?

Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ bardzo wiele zależy od struktury i charakteru witryny. Jednak w większości przypadków (szczególnie, jeśli mowa o sklepach internetowych) optymalna wartość powinna wynosić od 26 do 40%.

Czy wysoki poziom bounce rate zawsze jest negatywny?

Nie zawsze. Wysoki współczynnik odrzuceń nie powinien zatrważać np. właścicieli formatów one page lub blogów tematycznych, ponieważ użytkownicy mogą być zainteresowani tylko jednym konkretnym wpisem, który np. promowany jest w mediach społecznościowych.

  • Autor: Dominik Olszewski

    Copywriter

    Copywriter, korektor i specjalista od content marketingu. Ekspert od tworzenia treści zgodnej z językiem polskim, zasadami user experience i preferencjami wyszukiwarek. Prywatnie fan minifutbolu, Sandu Ciorby i klapek Kubota.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Grzegorz

    Spodobał mi się przykład z laptopami i rankingiem na blogu, bo mamy dokładnie taki sam przypadek na swojej stronie. Może się mylę, ale niezależnie od BR taki materiał sprowadza do nas nowych użytkowników, a to zawsze wpływa na wyższe pozycje wyszukiwania. Oczywiście staramy się optymalizować kontent, by z wizyt były jak największe konwersje.

    scrascom.pl

    2020-02-17, 07:38
Polecane artykuły
guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!

pozycjonowanie w Google Maps
Jak pozycjonować firmę w mapach Google?

Jeśli prowadzisz działalność w Internecie, szczególnie na poziomie lokalnym, wiedz, że nie możesz się obyć bez wizytówki w Google. Jednak samo jej stworzenie to dopiero początek. Sekret tkwi w skutecznym pozycjonowaniu firmy w mapach Google. Dowiedz się, jak krok po kroku zoptymalizować swoją wizytówkę, aby zwiększyć liczbę klientów, poprawić wskaźnik konwersji i wyróżnić swój biznes w sieci!

Google Helpful Content
Jak tworzyć treści zgodne z Google Helpful Content?

Helpful Content to system oceniania treści wprowadzony w sierpniu 2022, który ma na celu premiować wartościowe treści odpowiadające na pytania użytkowników. W marcu 2024 system został włączony do głównego algorytmu Google. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć, aby tworzyć treści zgodne z wytycznymi Helpful Content i jak najnowsza aktualizacja może wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce.