Presta, Shoper czy Magento – zalety i wady najpopularniejszych platform sklepowych

Zaktualizowano: 2020-01-15
Presta, Shoper, Magento
Jeśli chcesz założyć sklep internetowy i szukasz idealnej platformy do jego obsługi, z pewnością jesteś na etapie czasochłonnych wdrożeń. Możesz je skrócić i ułatwić sobie zadanie, jeśli skupisz swoje działania na wybraniu odpowiedniej wersji oprogramowania. W niektórych sytuacjach sprawdzi się popularne Magento, a kiedy indziej Presta czy Shoper. Sprawdź, co warto wiedzieć na temat tych platform.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Dlaczego wybór odpowiedniej platformy jest tak ważny?

System zarządzania stroną internetową to podstawa właściwego działania Twojej witryny, ale również miejsce do komunikowania się z klientem. Jeśli przekaz z platformy będzie zakłócony lub schemat witryny zaprojektowany w sposób nieprawidłowy czy trudny do opanowania przez personel obsługujący e-sklep, nie można wróżyć takiemu biznesowi sukcesu. Jeśli chcesz osiągać wysokie wyniki sprzedażowe, powinieneś po prostu lubić swoją platformę i wybrać oprogramowanie, które będziesz mógł z łatwością zmieniać, optymalizować i zarządzać nim zawsze wtedy, kiedy zajdzie taka konieczność.

Możesz wybierać spośród darmowych platform sklepowe, które na późniejszych etapach wdrożeń przekształcisz za pomocą płatnych dodatków. Możesz też zacząć od unikalnych, spersonalizowanych oprogramowań, za które trzeba zapłacić (prawie zawsze sporo). Wybór należy do Ciebie, ale nie przepłacaj! Przyjrzyj się bliżej najpopularniejszym platformom sklepowym, które nie generują dużych kosztów.

Zacznij od następujących pytań, które zadasz sobie przed wyborem platformy:

1. Jak duży będzie mój sklep?

  • Czy rozpoczynam z małego pułapu, ale wiem, że szybko rozbuduję asortyment o kolejne kategorie?
  • Czy planuję sprzedaż serii kilku produktów, których liczba może się powiększyć, ale raczej minimalnie?
  • A może nie potrafię odpowiedzieć, czy i w jakim czasie rozbuduję asortyment sklepu?

2. Co będę sprzedawać?

  • Czy będą to produkty ze stałej oferty?
  • Czy produkty będą rotować?
  • Czy będą to produkty w różnych/wielu wersjach?

3. Czy budżet, który zaplanowałem na rozkręcenie biznesu, zakłada wsparcie merytoryczne i techniczne podczas wdrożenia oraz optymalizacji i prowadzenia witryny, czy sklep będę prowadził samodzielnie?

4. Jakie funkcje podczas obsługi platformy mogą mi się przydać?

5. Na jaką formę zabezpieczeń liczę? Czy bezpieczeństwo witryny oraz danych pozostawianych przez klientów jest dla mnie ważne?

6. Jak powinien wyglądać panel z obsługą dostawy oraz płatności?

7. Jaki mam budżet na wdrożenie witryny sklepowej?

8. Czy planuję sprzedaż międzynarodową?

To oczywiście nie wszystkie pytania, które można sobie zadać przed wdrożeniem platformy sklepowej. Wydaje się jednak, że powyższy zestaw będzie kluczowy podczas rozpatrywania zalet i wad idealnego narzędzia.

Cztery typy platform – każda inna

Z czego wynika tak duża rozpiętość propozycji w oprogramowaniu dla e-sklepów? Oczywiście z zapotrzebowania. Zupełnie inne wymagania będzie miał duży korporacyjny sklep obsługujący sprzedaż międzynarodową, a inne mały lokalny biznes, który dopiero stawia pierwsze kroki w internetowej sprzedaży produktów.

To jasne, że w tym drugim przypadku przeszkodą we wdrożeniu niektórych opcji oprogramowania będzie niski budżet i brak zasobów ludzkich. Nadal przecież pojawiają się na rynku e-sklepy, w których jedna osoba jest właścicielem, „programistą” a zarazem przedstawicielem działu technicznego i dystrybucji.

Trudno się dziwić, że dla takich biznesów wybór oprogramowania dedykowanego, z dodatkowym wsparciem merytorycznym i opłatą abonamentową za prowadzenie sklepu, będzie niemożliwy.

Jakie platformy są zatem do wyboru?

Chcąc je skategoryzować, możemy wyróżnić platformy takie jak:

  • SaaS (Software as a service) – otrzymujemy gotowy produkt, który nic nas nie kosztuje, a każda zmiana jest możliwa dzięki darmowym dodatkom. Wystarczy odpowiednio spersonalizować witrynę i dobrać narzędzia, które nam odpowiadają. Z intuicyjnym panelem zwykle może sobie poradzić – i to dość dobrze – prawie każdy założyciel e-sklepu. Wsparcie merytoryczne nie powinno kosztować zbyt wiele, ponieważ edycja jest poparta szerokim doświadczeniem innych osób, a pomoc dostępna u wielu innych użytkowników platformy.
  • Open Source – oprogramowanie bezpłatne i instalowane na serwerze, do indywidualnej modyfikacji. Jego wdrożenie wymaga specjalistycznej wiedzy, a nieprzychylne opinie tego tym typie oprogramowania dotyczą przede wszystkim bezpieczeństwa w użytkowaniu.
  • Oparte na licencji – bezpieczne i z możliwością indywidualnej personalizacji. Dedykowane dużym witrynom sklepowym, dla których ważne są nieograniczanie funkcjonalności oraz możliwości rozbudowy poszczególnych kategorii. Wdrożenie i prowadzenie e-sklepu w takiej wersji wymaga pomocy specjalistów.
  • Platformy dedykowane – od podstaw buduje je zespół deweloperów. Rozwiązanie zdecydowanie najdroższe zarówno na etapie startu, jak i podczas optymalizacji i prowadzenia serwisu e-commerce.

Presta, Shoper czy Magento – co wybrać?

Jakie zalety i wady mają najpopularniejsze platformy? Co sądzą o nich eksperci z branży? Który system najczęściej wybierają duże serwisy e-commerce, a na który zazwyczaj stawiają właściciele mniejszych serwisów internetowych? O tym poniżej.

Magento

Źródło: Panel administracyjny sklepu on-line na platformie Magento.

Czy wiesz, że aż 17% spośród wszystkich światowych e-sklepów jest prowadzonych na platformie Magento? To bardzo wiele, biorąc pod uwagę fakt, że jest jeszcze kilku całkiem mocnych rywali. Samo Magento dostępne jest w dwóch wersjach: Magento Open Source (można pobrać za darmo, a następnie odpłatnie poszerzać moduły o dodatkowe funkcjonalności) oraz Magento Commerce (z płynną obsługą na urządzeniach mobilnych i do zarządzania kilkoma sklepami jednocześnie).

Źródło: http://www.eworkswsi.com.cy/images/Blog/global-ecommerce-systems-market-share.jpg

Magento Commerce pozwala ponadto na personalizację grupy docelowej oraz pełną modyfikację zawartości sklepu. Marketing Automation w Magento Commerce jest oparty na Dotmailer, czyli sprawnym systemie integracji klientów.

Oczywiście wersja płatna jest znacznie obszerniejsza w funkcje i atrybuty do pełnej obsługi, a ponadto idealnie sprawdza się przy obsłudze wyjątkowo dużych witryn internetowych, gdzie zgromadzone są produkty różnego typu ze sporą liczbą zdjęć i wersji. Na takiej platformie można spokojnie dokonywać błyskawicznych płatności, optymalizować sklep pod kątem SEO, a także wprowadzać nieograniczone możliwości sprzedażowe.

Magento nie wprowadza ponadto ograniczeń w zakresie analityk i sprzedaży dedykowanej, a sprzedaż można prowadzić dla wielu sklepów z jednego miejsca. Dzięki tak dużej popularności oprogramowania wsparcie techniczne jest naprawdę szczegółowe i ogólnodostępne.

Dodatkowe zalety to:

  • wielowalutowość,
  • wielojęzyczność,
  • możliwość ustawienia niestandardowego kosztu wysyłki i definiowania etapów procesu składania zamówienia,
  • rozbudowane możliwości wyszukiwania,
  • kompleksowe zarządzanie zamówieniami z poziomu panelu administracyjnego.

Magento cenię szczególnie za elastyczność, która pozwala na zastosowanie go w najbardziej innowacyjnych projektach w obszarze e-commerce. Świetnym przykładem jest zrealizowany przez nasz zespół ŠKODA Sklep online – zdobywca nagrody THINK OUT OF THE BOX w konkursie e-Commerce Polska Awards 2019. Przy wykorzystaniu Magento powstało pierwsze tego typu rozwiązanie, które umożliwia zamówienie samochodu w leasingu za pośrednictwem strony internetowej zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym.

 

Anna Schabikowska, Head of eCommerce Project Management w Exorigo-Upos


Warto pamiętać też o trzech modułach Magento:

  • moduł wysyłkowy ułatwia zarządzanie sprzedażą i wysyłką towarów,
  • moduł analityczny przydaje się specjalistom ds. marketingu; w standardowym pakiecie znajdują się raporty porzuconych koszyków, najczęściej i najrzadziej kupowanych produktów, wykorzystania rabatów czy wyszukań w obrębie sklepu,
  • moduł Google Analytics umożliwia tworzenie precyzyjnych analiz i uzyskanie dokładnych danych dotyczących sprzedaży.

Czy ta potężna platforma ma jakieś minusy? Nie istnieje produkt idealny – w zakresie obsługi Magento najwięcej negatywnych opinii zbiera samodzielny hosting wymagający bardzo wydajnego serwera. Potencjału Magento nie wykorzystają także mniejsze sklepy, a obsługa oprogramowania może przerosnąć kogoś z niewielką wiedzą programistyczną.

PrestaShop

Źródło: Panel administracyjny sklepu on-line na platformie Prestashop.

Magento jest bardzo dobrze znane właścicielom dużych e-sklepów. Mniejsi dystrybutorzy upatrzyli sobie w Polsce łatwy w obsłudze i bezpłatny PrestaShop. Według statystyk portalu Builtwith na tej platformie działa blisko 30% polskich serwisów e-commerce. Warto dodać, że system ten funkcjonuje na rynku e-commerce już od 11 lat.

Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland

Pamiętaj: PrestaShop działa na licencji kodu Open Source, w modelu biznesowym premium. Jeśli go wybierzesz, otrzymasz pełny dostęp do kodu sklepu internetowego i możesz dokonywać w nim dowolnych zmian – w wyglądzie, rozkładzie elementów i funkcjonalnościach.

PrestaShop sprawdza się idealnie, gdy Twój sklep nie ma dużych rozmiarów, a Ty potrzebujesz czegoś łatwego i intuicyjnego w obsłudze. Wśród darmowych wersji do personalizacji witryny znajdziesz mnóstwo szablonów graficznych i wtyczek, które dopasują widok do Twoich potrzeb i preferencji.

Choć system ten jest darmowy, ma bardzo dobrze działający dział fakturowania, możliwość rozsyłania newslettera oraz dobrze rozwinięte moduły związane z płatnościami (PayU, PayPal), przesyłkami kurierskimi, a także moduły analityczne. Koszty prowadzenia witryny za pomocą PrestaShop są niewielkie, ponieważ trzeba wykupić jedynie hosting i domenę. Warto zwrócić uwagę na liczne możliwości optymalizacyjne pod kątem SEO – można tu edytować tytuły, opisy meta title i meta description, tworzyć przyjazne URL-e, a także opisy stron.


PrestaShop to jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy otwarty silnik dla sklepu internetowego. Jego zaletami, oprócz tego, że można w nim wprowadzać wszelkiego rodzaju zmiany, są m.in.: bardzo duża liczba dodatkowych modułów, które znacznie rozbudowują jego funkcjonalność oraz dostęp do bezpłatnych porad w sieci (zarówno dla obsługującego sklep, jak i webmastera). Minusem jest to, że na uruchomienie sklepu trzeba przeznaczyć większą kwotę niż w przypadkach zamkniętych silników, a wszelkie aktualizacje wykonywać samemu, co przy braku odpowiedniej wiedzy technicznej generuje dodatkowe koszty. Posiadając jednak podstawową wiedzę webmasterską, zarówno instalację, jak i aktualizację można wykonać samemu. Dzięki otwartemu silnikowi możemy rozbudowywać sklep o dowolną funkcjonalność (jedynym limitem jest wyobraźnia). W podstawowej formie jest dobrze dostosowany do wymogów pozycjonowania.

 

Michał Borzyszkowski, ekspert ds. pozycjonowania w agencji Widoczni


Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz indywidualnego modułu w sklepie internetowym, ale nie ma go w ofercie podstawowej, to dobry developer jest w stanie go dla Ciebie stworzyć i zintegrować z serwisem. Poza tym stosunek funkcjonalności do wydajności platformy w przypadku PrestaShop jest wręcz zachwycający, a na pewno dużo bardziej zadowalający niż w przypadku Magento.

Jeśli Twój sklep będzie dobrze zoptymalizowany i zadbasz o odpowiedni serwer, zaowocuje to stabilną i w pełni wydajną platformą.

Shoper

Źródło: Panel administracyjny sklepu on-line na platformie Shoper.

I wreszcie Shoper, czyli polska platforma abonamentowa (SaaS). Koszt prowadzenia tej platformy zależy od wybranego pakietu, np. 10, 20, 50 tys. produktów lub wersja Premium – bez limitu produktów. Który pakiet jest dla Ciebie? Możesz sprawdzić tutaj. Określana jest ona jako narzędzie umożliwiające dobre pozycjonowanie, stworzenie własnych modułów oraz indywidualnego wyglądu. Shoper to także bardzo dobre wsparcie techniczne oraz integracja z Allegro. Ta ostatnia funkcjonalność może być niezwykle ważna z punktu widzenia tych sprzedawców, którzy prowadzą sprzedaż dwutorowo.

Shoper, podobnie jak PrestaShop, sprawdzi się szczególnie w przypadku małych e-sklepów z niewielkim zapleczem produktów. Warto wiedzieć, że od 3 stycznia 2020 roku platforma nie wspiera sklepów na licencji samodzielnej, a wyłącznie w modelu SaaS.  Czy Shoper poradzi sobie z obsługą serwisu, który odnotowuje duży ruch? Pewną odpowiedzią może być ciekawe case study dot. ubiegłorocznego Black Friday.


Shoper to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które zaczynają swoją przygodę ze sklepem internetowym i potrzebują prostego narzędzia. Podstawowe funkcje są łatwo dostępne i można je dostosowywać do swoich potrzeb, choć w ograniczonym stopniu. Dużym ułatwieniem jest możliwość instalacji aplikacji do obsługi przesyłek i płatności w ramach samej platformy. Z drugiej strony mamy obsługę klienta. Realizacja usług, np. indywidualnego projektu graficznego, trwa, biorąc pod uwagę zakres pracy, bardzo długo. Shoper wszystkie swoje działania opiera na schematach i procedurach, które drobiazgowo egzekwuje. W niestandardowej sytuacji może to wprowadzić niepotrzebne zamieszanie i wydłuża proces. Przy jednej z realizacji mieliśmy sytuację kryzysową, której nie udało nam się rozwiązać na szczeblu, na którym były prowadzone dotychczasowe prace. Dopiero odwołanie do managerów wyższego szczebla dało błyskawiczną reakcję, zgodną z najwyższymi standardami rozwiązywania sytuacji konfliktowych z klientem. Tutaj Shoperowi należą się ukłony.

 

Natalia Wójcik, Kierownik Projektów w VIS Media


Warto pamiętać, że Shoper to także dostęp do wielu materiałów i webinarów, które pozwalają lepiej poznać zasady e-commerce i działanie rynku, a także funkcjonowanie samego sklepu. Platforma to idealne rozwiązanie, jeśli potrzebujesz łatwego w obsłudze systemu, z intuicyjnym panelem administracyjnym. Jeśli w grę wchodzi rozbudowany projekt i konieczność dostosowania platformy sklepowej do wielu indywidualnych potrzeb, warto rozważyć inne opcje.

Podsumowanie

Pamiętaj, by dobrze przemyśleć, jaka platforma jest Ci potrzebna. Gdy zajdzie taka konieczność, skonsultuj się z ekspertami albo zajrzyj na branżowe fora. Wybór nieodpowiedniej platformy może z jednej strony narazić Cię na duże koszty, a z drugiej nie pozwoli Ci w pełni wykorzystać Twojego potencjalnie bardzo dobrego pomysłu. Zła platforma to rozczarowanie i marnotrawstwo zasobów.

Na rynku dostępny jest cały wachlarz platform e-commerce o różnych możliwościach. Mają rozliczne funkcje, są dostępne w obszernym zakresie cenowym, a co najważniejsze, wśród nich jest taka, która na pewno spełni Twoje oczekiwania.

A jeśli masz już pewne doświadczenia z opisanymi platformami sklepowymi, podziel się swoją opinią. Chętnie ją poznamy!

 

  • Autor: Natalia Nowaczyk

    Content Manager

    www.contentsolutions.pl

    Content Manager w Content Solutions. Pasjonatka efektywnych rozwiązań dotyczących optymalizacji SEO, content marketingu i dystrybucji treści. Jako jedna z nielicznych potrafi dogadać się z każdym wydawcą i influencerem. Poza tym uwielbia górskie wycieczki i kota Zenka.

  • Autor: Dominik Olszewski

    Copywriter

    Copywriter, korektor i specjalista od content marketingu. Ekspert od tworzenia treści zgodnej z językiem polskim, zasadami user experience i preferencjami wyszukiwarek. Prywatnie fan minifutbolu, Sandu Ciorby i klapek Kubota.

Wasze komentarze (7)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Piotr

    Z tym "bardzo dobrym wsparciem technicznym" w przypadku Shopera to jakiś żart. Właśnie kończę "przygodę" z tą platformą i się stamtąd wynoszę, bo szkoda moich nerwów. Poziom obsługi jest tam wręcz ŻAŁOSNY (czytałem o tym wcześniej w jakichś opiniach i żałuję, że wtedy nie wziąłem sobie tego do serca). Zgłoszone problemy rozwiązywane opieszale (przez TYDZIEŃ byłem tam zablokowany przez błąd, który można było rozwiązać w jeden dzień), o odpowiedzi mailowe czasem nie mogłem się doprosić. Do tego jeszcze lekceważący stosunek do ochrony danych osobowych (wrażliwe dane WŁAŚCICIELA SKLEPU zapisywane są na platformie i mogą być dostępne np. dla firmy, która będize wam konfigurować sklep). No i wisienka na torcie - Shoper urządził sobie narzędzie do dojenia klientów z szybkich płatności - albo będziecie płacić mu prowizję od przelewów, które otrzymacie od operatorów płatności innych niż Blue Media (kłania się Ustawa o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji!) albo wdrożycie płatności Blue Media i tu Shoper ma dla Was system nastawiony na maksymalne złupienie użytkownika - przy najdrobniejszym błędzie tracicie wpłaconą kasę i każą Wam wykonać kolejny przelew. Zupełnie bez uzasadnienia - mimo, że zweryfikowali Wasze dane, to będą ciągnąć od Was kasę, aż zrozumiecie, że po prostu bezczelnie Was okradają.

    Popatrzcie też na to jak Shoper zachowuje się w sieci - napisałem takie komentarze w kilku miejscach, i powiadomiłem o tym firmę. Myślicie, że doczekałem się naprawienia błędu czy choćby przeprosin? Otóż nie - Shoper ma gdzieś niezadowolenie użytkowników. Przyjrzyjcie się też licznym artykułom, w którym autorzy biją peany na cześć Shopera - jaki to jest najlepszy itd. Są zadziwiająco podobne i zadziwiająco dobrze napisane pod kątem SEO. Do tego nie można ich komentować. A jeśli nawet można, to w wielu przypadkach komentarze negatywne nie są wyświetlane.

    Poszukajcie stron, na których użytkownicy opisują jak naprawdę wygląda praca z tą platformą. I trzymajcie się z dala od Shopera - oszczędzicie wiele nerwów!

    2021-02-20, 15:47
  • Dropus

    Niestety zabrakło tutaj informacji o WooCommerce. W Polsce niestety wciąż pomijane, a przecież 22% sklepów na świecie opartych jest o ten właśnie "niewinny" dodatek do WordPress.

    dropus.pl

    2020-05-10, 11:49
  • Kuba

    Dużo nieprawdziwych informacji o Shoperze jest w tym tekście.
    Dużo nieprawdziwych informacji na temat Shopera wypisali w tym tekście.
    "Shoper, podobnie jak Prestashop, sprawdzi się w przypadku małych e-sklepów z niewielkim zapleczem produktów. " Shoper nie ma problemu z obsługą kilkudziesięciu tysięcy czy kilkuset tysięcy produktów. W pakiecie Premium ich ilość nie jest w ogóle limitowana. Zresztą czy za "mały e-sklep" można uważać np. Pat&Rab, który chwali się, że sprzedaje za 20 mln rocznie? I działa właśnie na Shoperze.
    "Niestety Shoper jest uważany za dość drogi i to zarówno w abonamencie, jak i na licencji. "
    Czy 1500 netto rocznie to "drogo" to pozostawiam każdemu do oceny, natomiast nie ma już czegoś takiego jak "shoper na licencji". Od ponad roku oprogramowanie nie jest w tej formie sprzedawane.
    "Do sprawnego funkcjonowania wymaga też wydajnego serwera."
    Shoper jest sprzedawany tylko razem z serwerem gdzie gwarantuje dostępność na poziomie 99,9% w skali roku

    2020-01-23, 21:17
  • Roman

    Z tego co kojarzę to Shoper już nie ma opcji stand alone i jest w pełni na abonamencie, ale może się myle.

    Kolejna sprawa to ustswienie url, meta title i description to nie jest pozycjonowanie, ani nawet do końca SEO. Są to trzy elementy, które źle źle zoptymalizowanu sklepowi nie pomogą.

    rozenberger.com

    2020-01-23, 18:46
  • X13

    Ciekawie przedstawione najważniejsze różnice kilku systemów.
    Bardzo ważne by przed wyborem platformy określić się czego potrzebujemy jak i jaki mamy na to budżet.

    x13.pl

    2020-01-23, 17:01
  • Kinga

    Wśród polskich platform warto wspomnieć też o Sky-Shop. System wyróżnia się pełnym wsparciem dla dropshippingu (głównie z uwagi na zaawansowany moduł integracji z hurtowniami). Podobnie jak Shoper umożliwia też równoczesną obsługę zamówień ze sklepu internetowego, Allegro i innych marketplace'ów.

    sky-shop.pl

    2020-01-23, 16:21
  • Maksymilian Śleziak

    Hej! do Magento dodaliście screen z 1 wersji, która niebawem nie będzie wspierana. Panel Magento 2 wygląda dużo lepiej.

    ageno.pl

    2020-01-23, 14:35
Polecane artykuły
gemini google bard
Jak korzystać z Google Gemini (Bard)? Poradnik dla początkujących

W połowie lipca 2023 do Polski trafił Google Bard z obsługą naszego języka. Ten zaawansowany system oparty na AI został stworzony jako odpowiedź na rosnącą popularność innych modeli językowych, takich jak GPT od OpenAI. Ciągle udoskonalana wersja chatbota od Google oferuje coraz więcej możliwości dla użytkowników. Przyglądamy się funkcjom i możliwościom Gemini oraz planom Google na dalszy rozwój chatbota AI.

Google trends jak korzystac
Jak korzystać z Google Trends i dlaczego warto znać to narzędzie?

Zastanawiasz się, jak kształtuje się natężenie wyszukiwań konkretnych fraz na przestrzeni miesięcy lub lat? Jeśli interesujesz się marketingiem internetowym, odpowiedź wydaje się oczywista. Google Trends pozwalają analizować trendy wyszukiwania, oceniać sezonowość słów kluczowych i sprawdzać, co jest na topie. W artykule dowiesz się, jak efektywnie korzystać z narzędzia Trendy Google, jakie informacje możesz w nim znaleźć i jak może pomóc w pozycjonowaniu oraz content marketingu.

Kobieta przed komputerem. Napis na grafice: W jaki sposób osiągnąć sukces w content marketingu dzięki AI?
W jaki sposób osiągnąć sukces w content marketingu dzięki AI?

Sztuczna inteligencja pozwala rozwijać marketing na wielu płaszczyznach. To także sposób na cyfrowe, spersonalizowane rozwiązania. Od kiedy odkryto potencjał AI, coraz częściej wykorzystuje się go w sprzedaży oraz samym budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto korzystać z możliwości, jakie dostarcza nam sztuczna inteligencja.