YouTube SEO: 15 sposób na pozycjonowanie filmów na YouTube

Zaktualizowano: 2023-10-13
Pozycjonowanie YouTube
Tworzysz treści video i publikujesz je na kanale na YouTube? Zadbaj o odpowiednią optymalizację swoich filmów dla wyszukiwarek! YouTube SEO to wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności filmów w wynikach wyszukiwania platformy, co bezpośrednio przekłada się na wyższą liczbę odsłon i interakcji. W tym artykule przedstawimy ci 15 kroków do skutecznego pozycjonowania filmów na YouTube!
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Nie zawsze dobre treści obronią się same. Tym bardziej nie w przypadku rosnącej liczby twórców w mediach społecznościowych. Platforma YouTube skupia ponad 27 mln użytkowników i jest drugą, po Google, najpopularniejszą wyszukiwarką. Według raportu Digital 2023 opracowanego przez DataReportal we współpracy z Meltwater i We Are Social! spędzamy tam ponad 23 godziny w miesiącu, nieco mniej niż na TikToku i o ponad 3 godziny więcej niż na Facebooku. Platforma daje ogromne możliwości dotarcia do obdiorców, ale konkurencja jest niezwykle duża. Jeśli już publikujesz lub planujesz tworzyć treści wideo na YouTube, w tym artykule podpowiemy ci jakie kroki wykonać, żeby zwiększyć zasięgi i wyróżnić się na tle konkurencji!

Spis treści:

Pozycjonowanie na YouTube - co to znaczy?

YouTube jest czołową platformą społecznościową w Polsce i na świecie posiadającą własne algorytmy, które określają, jak filmy są klasyfikowane w wynikach wyszukiwania i polecane użytkownikom. Aby osiągnąć sukces nie wystarczą wysokiej jakości, angażujące treści. Niezbędna jest strategia SEO, która pomoże wyróżnić się w wynikach wyszukiwania tej platformy.

Pozycjonowanie na YouTube oznacza optymalizowanie filmów wideo w celu zwiększenia ich widoczności w wynikach wyszukiwania. To proces obejmujący wiele aspektów, zarówno w zakresie samej produkcji wideo, jak i działań poza platformą, które mają na celu przyciągnąć widzów i zwiększyć zaangażowanie. Główne elementy, na które warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania filmów na YouTube, obejmują m.in. dobór słów kluczowych, optymalizację meta danych, jakość treści, angażowanie społeczności i promocję.

Algorytm wyszukiwania YouTube

Celem algorytmu YouTube jest pomóc użytkownikom znaleźć filmy, które odpowiadają zapytaniom i zatrzymają ich jak najdłużej na platformie. Algorytm decyduje, jakie filmy zasugerować, a także co polecić do oglądania w dalszej kolejności.

Algorytm ciągle ewoluuje na podstawie różnych modeli uczenia maszynowego, opinii użytkowników czy celów biznesowych. Jeśli jesteś twórcą na YouTube, powinieneś śledzić oficjalne komunikaty YouTube dotyczące tworzenia treści. Istnieje jednak kilka uniwersalnych czynników, które wpływają na algorytmy:

  • Historia użytkownika: YouTube przywiązuje dużą wagę do zachowań i preferencji użytkownika. Jeśli użytkownik ogląda dużo filmów na określony temat, system prawdopodobnie poleci mu więcej treści o podobnej tematyce.
  • Czas oglądania: Filmy, które angażują użytkowników na dłuższy czas, mają większe szanse na rekomendację.
  • Wskaźniki zaangażowania: Polubienia, udostępnienia, komentarze i subskrypcje mogą wpływać na częstotliwość rekomendacji filmu. Są to wskaźniki jakości i znaczenia filmu dla widzów.
  • Wskaźnik klikalności (CTR): Częstotliwość, z jaką użytkownicy klikają na film, gdy pojawia się w ich katalogu, może wpływać na częstość jego rekomendacji. Jednak wysoki CTR sam w sobie nie gwarantuje czołowego miejsca — filmy muszą nadal utrzymywać wysoki czas oglądania.
  • Świeżość: Nowe filmy mogą otrzymać tymczasowy impuls od algorytmu, zwłaszcza jeśli pochodzą z kanałów, które użytkownik często ogląda.
  • Opinia użytkowników: YouTube czasami pyta użytkowników, dlaczego zdecydowali się nie oglądać rekomendowanego filmu, i ma narzędzia, które pozwalają użytkownikom ukrywać rekomendacje z konkretnych kanałów. Ta opinia może wpływać na przyszłe rekomendacje.
  • Różnorodność treści: Aby uniknąć nadmiernej powtarzalności i zapewnić szerokie doświadczenie z oglądania, YouTube stara się oferować różnorodną zawartość w swoich rekomendacjach.
  • Ruch zewnętrzny: Filmy przyciągające ruch z zewnętrznych źródeł (takich jak strony internetowe, blogi czy media społecznościowe) mogą otrzymać impuls w algorytmie.
  • Unikanie clickbaitu: Filmy, które zachęcają użytkowników do kliknięcia, ale nie spełniają swojej obietnicy, mogą być karane. Jeśli wielu użytkowników kliknie film, ale szybko go opuści, sygnalizuje to YouTube, że treść może być clickbaitem.
  • Bezpieczeństwo treści: YouTube używa swojego algorytmu do filtrowania treści, które nie przestrzegają jego wytycznych społeczności.

YouTube rządzi się swoimi prawami, podobnie jak każdy z mediów społecznościowych. Najlepiej funkcjonują w nim starzy wyjadacze, których kanały mają już kilkuletnią historię, a filmy powstają systematycznie, np. w tygodniowych odstępach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żebyś i Ty odnalazł swoją niszę w filmowym świecie YouTube’a. Musisz jednak zadbać o:

  • temat – w którym jesteś wyjątkowo dobry i który potrafisz przedstawić w roli specjalisty, zagłębiając się w niego pod wpływem kolejnych zapytań użytkowników,
  • jakość nagrań – standardem stało się dodawanie filmów w jakości przynajmniej 720p i z bardzo dobrą jakością dźwięku, a apetyt widzów na jeszcze wyższe parametry i tak rośnie,
  • systematyczność dodawania nagrań – odstępy czasowe pomiędzy jednym a drugim nagraniem nie mogą być zbyt długie. Powinny być w miarę możliwości takie same – najlepiej, jeśli tygodniowo powstanie jedno nagranie,
  • dobór słów kluczowych – o tym, skąd czerpać wiedzę o właściwych słowach i gdzie je umieszczać, opowiemy później. Teraz tylko słowem wstępu nadmieniamy, że są tak samo ważne w wideo, jak w przypadku tworzenia każdego innego rodzaju contentu,
  • fanów – zachęcaj do subskrybowania i lajkowania (kanały dystrybucji oraz komentarze pod filmem). Reakcje społeczności to bardzo ważny czynnik rankingowy YouTube’a.

YouTube to potężne narzędzie, które powinno być uwzględnione jako źródło dystrybucji treści w przypadku większości strategii działań online. W końcu serwis pozwala prezentować unikalne treści, które widzowie mogą łatwo konsumować i udostępniać. W mojej ocenie najważniejszy jest właśnie unikalny i ciekawy dla użytkownika content, który należy wesprzeć odpowiednimi działaniami SEO. Oczywiście optymalizacja filmów i kanału na YouTubie jest bardzo istotna, ponieważ pozwala dotrzeć do użytkowników. Pamiętajmy jednak, że na pierwszym miejscu musi być treść (sposób jej prezentacji, merytoryka, unikalność), którą chcemy przekazać, tak aby użytkownicy chcieli ją komentować i się nią dzielić.

 

Martyna Zagórska, SEO Manager w Content Solutions

Infografika YouTube SEO

Pozycjonowanie filmów na YouTube w 15 krokach

Poniżej przedstawiamy praktyczne wskazówki, jak pozycjonować filmy na YouTube.

1. Badanie słów kluczowych

Na początku musisz zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy będą szukali treści podobnych do Twoich. Keyword research to podstawa działań SEO, żeby dobierać odpowiednie słowa kluczowe. Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc Ci w badaniu słów kluczowych na YouTube. Oto kilka najpopularniejszych:

  • VidIQTubeBuddy — mają wiele usług dla twórców YouTube, w tym narzędzia słów kluczowych. Narzędzia do badania słów kluczowych dostarczają danych na temat wolumenu wyszukiwań, konkurencji i powiązanych słów kluczowych.
  • Google Trends — darmowe narzędzie, które pokazuje aktualne trendy, a także jak popularne było dane słowo kluczowe na przestrzeni czasu i w różnych regionach. Wyszukując frazy kluczowe, możesz zawęzić wyniki tylko do wyszukiwań w YouTube.
  • Keywordtool.io — narzędzie zapewnia listę słów kluczowych, w tym długich ogonów i powiązanych pytań. Dostarcza również dane na temat wolumenu wyszukiwań i konkurencji. Jest dostępna darmowa, ograniczona wersja tego narzędzia
  • Ahrefs — to kompleksowe narzędzie SEO, które oferuje bazę obszerną wyszukiwań w 10 różnych wyszukiwarkach, w tym YouTube. Otrzymasz nie tylko przewidywaną miesięczną liczbę wyszukiwań dla danego słowa kluczowego, ale także powiązane frazy i tematy
  • YouTube Analytics — to darmowe narzędzie dla osób posiadających kanał YouTube, Możesz sprawdzić, jakich słów kluczowych ludzie używają, aby znaleźć twoje filmy. Informacje te mogą być pomocne w znalezieniu nowych fraz kluczowych, a także pomysłów na tematy

Masz sporządzoną listę słów kluczowych? Wprowadź je do wyszukiwarki, zobacz, jakie wyniki podsuwa Google, i wyciągnij wnioski co do tego, czy materiał filmowy jest konieczny lub czy masz okazję przekazać coś więcej niż to, co już zostało przygotowane. Przejrzyj także sugestie samego YouTube’a. Zobacz, ile filmów zostało stworzonych w danym temacie.

Weź pod uwagę intencję użytkownika. Słowa kluczowe dla video mogą być inne niż w przypadku artykułów. Zastanów się, czego oczekuje użytkownik po wpisaniu konkretnej frazy i które z zapytań można zaprezentować w formie artykułu, a które lepiej pasują do filmu.

2. Zoptymalizuj meta dane filmu

Jeśli słowa kluczowe zostały już dobrane, a film nagrany, zoptymalizuj podstronę z nagraniem! Słowo kluczowe należy umieścić:

  • w tytule filmu,
  • w opisie,
  • w tagach,
  • w kodzie źródłowym wgrywanego filmu: wykorzystaj słowa kluczowe i „-” między poszczególnymi słowami tytułu, np. jak-zrobić-drapak-dla-kota.

Metadane, takie jak tytuł, opis i tagi, bazują bezpośrednio na słowach kluczach, czyli określeniach, które pozwalają YouTube'owi określić temat naszego filmu i proponować go odpowiedniej grupie odbiorców (za pośrednictwem strony głównej, proponowanych czy też w odpowiedzi na wyszukiwane hasło). Ważne jest, aby keywordsy były w ramach tych metadanych wyeksponowane. Słowa czy też zwroty kluczowe, na których opieramy swój film (na przykład: „przepis na ciasto”, „recenzja filmu Król Lew”, „trening mięśni brzucha”), powinny zawierać się w najważniejszych partiach metadanych, na początku tytułu i w pierwszych trzech wierszach opisu. Tagi stanowią jedynie wsparcie dla powyższych, ale warto, aby za pośrednictwem słów kluczy oddawały kompleksowy obraz naszego materiału.

 

Marcin Pyć, Strategy Planner w TalentMedia

Przed umieszczeniem filmu na YouTube, zmień nazwę pliku wideo na słowo kluczowe, na które zoptymalizowany jest twój film. Jeśli temat dotyczy domowych sposób na przygotowanie octu jabłkowego, a główna fraza brzmi “jak zrobić ocet jabłkowy”, zadbaj, żeby nazwa pliku zawierała każde słowo po myślniku, bez polskich znaków:

jak-zrobic-ocet-jablkowy.mp4. 

Tytuł filmu to więcej niż tylko nagłówek, ale pierwsze wrażenie i oczekiwania, jakie użytkownik będzie miał do twoich treści. Włączenie głównego słowa kluczowego może zwiększyć jego szansę na wyświetlenie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Na przykład, jeśli twoje badania pokazują, że "przepisy na wegańskie desery" są popularne, tytuł mógłby brzmieć "5 szybkich przepisów na pyszne wegańskie desery".Oprócz słów kluczowych, tytuł powinien wzbudzać ciekawość lub obiecywać wartość. Testowanie różnych tytułów może pomóc zidentyfikować to, co najbardziej przyciąga uwagę, zapewniając wyższy CTR (współczynnik klikalności) w wynikach wyszukiwania i polecanych filmach. Pamiętaj, że każdy tytuł filmu trzeba zamknąć w 100 znakach.

Obszar opisu to nie tylko miejsce do podsumowania twojego filmu — dostarcza on kontekstu dla algorytmu YouTube i widzów. Opis może zawierać do 5000 znaków, choć wystarczy, że dobrze skonstruowany, zawierający najważniejsze informacje i kontekst będzie miał od 200 do 300 słów. Główne słowo kluczowe powinno pojawiać się w pierwszych 25 słowach, aby było widoczne nawet gdy opis jest skrócony. Umieść w nich chwytliwy slogan, odpowiednie linki oraz wezwania do działania. Nie zapomnij dodać słów kluczowych. Treści powinny być unikalne, przyciągające, zoptymalizowane i na temat!

3. Używaj tagów mądrze

 

Tagi to słowa lub frazy, które pomagają algorytmowi wyszukiwarki YouTube zrozumieć kontekst twojego filmu. Dodawanie tagów związanych z twoją treścią sprawia, że film pojawi się w sekcjach z powiązanymi filmami, potencjalnie zwiększając liczbę wyświetleń. Film o "DIY w ogrodnictwie domowym" mógłby mieć tagi takie jak "ogrodnictwo domowe," "porady ogrodnicze," "DIY doniczki," i "ogrodnictwo miejskie."

 

Ważne jest, aby używać różnych fraz, ponieważ użytkownicy mogą wyszukiwać filmu przy użyciu różnych sformułowań.

 

4. Twórz niestandardowe miniatury

90% najlepszych filmów w serwisie YouTube ma niestandardowe miniatury. Zdjęcie główne musi zainteresować, przyciągnąć uwagę, a całościowy kolaż spójnie nawiązywać do całego kanału. Jeśli nie jesteś profesjonalnym grafikiem, a mimo wszystko chcesz przyciągnąć uwagę widzów dopracowanym obrazem, skorzystaj z Canvy! Do zarządzania filmami i sprawdzania ich statystyk warto natomiast przetestować narzędzia takie jak:

  • TubeBuddy,
  • vidIQ.

Źródło:https://www.youtube.com/channel/UCwz-vpQaawff1CxXKpU-FAw/featured


Miniatura filmu ma niezwykle duże znaczenie zarówno w kontekście odbioru przez widzów (jest przecież swego rodzaju okładką, plakatem promującym dany materiał), jak również z perspektywy SEO. YouTube analizuje miniatury publikowanych filmów pod wieloma względami: emocji, jakie przekazują, obiektów, które się na nich znajdują, czy też tekstu. Warto więc zadbać o to, aby miniatura była atrakcyjna dla odbiorcy, ale też czytelna z perspektywy algorytmów YouTube’a. Powinna zawierać kluczowe elementy, do których odnosimy się w filmie (czy to w formie obrazu, czy też tekstu).

 

Marcin Pyć, Strategy Planner w TalentMedia


5. Dodaj napisy i podtytuły

Dostępność ma znaczenie. Napisy są nie tylko dla osób niesłyszących lub niedosłyszących, ale także dla osób oglądających bez dźwięku lub w hałaśliwych miejscach. Ponadto osoby, które nie mówią płynnie w danym języku, mogą polegać na nich, aby lepiej zrozumieć twoją treść. Wysyłanie dokładnych transkryptów, zamiast polegania wyłącznie na automatycznych napisach YouTube, gwarantuje precyzję.

Możliwość przeczytania tego, co znajduje się na nagraniu, ma korzystny wpływ na rozumienie treści przez algorytm i lepsze pozycjonowanie.

6. Twórz tematyczne playlisty

Playlisty są narzędziem do dłuższego zaangażowania. Wyobraź sobie widza zainteresowanego "excel dla początkujących." Po obejrzeniu jednego filmu dobrze dobrana playlista może poprowadzić użytkownika do kolejnych filmów, zwiększając całkowity czas oglądania. Playlisty powinny być tematyczne. Jeśli masz filmy na różne tematy, podziel je na oddzielne playlisty.

Tytuły tych playlist, podobnie jak tytuły filmów, powinny być interesujące i bogate w słowa kluczowe, zachęcając widzów do obejrzenia. Powinny także zawierać opis, wskazujący na to, co można zobaczyć na tych nagraniach.

Im więcej treści dotyczących określonej playlisty, tym większe prawdopodobieństwo, że Google zrozumie, a następnie wyróżni twoje nagrania – co ważne, wskaże je jako pomocne przy poszukiwaniu konkretnych zapytań użytkowników.


Źródło:https://www.youtube.com/user/jezykalnia/playlists

8. Używaj kart i ekranów końcowych

Zarówno karty, jak i ekrany końcowe działają jako interaktywne banery, kierując widzów do kolejnych treści. Na przykład, jeśli wspominasz o powiązanym filmie w twojej treści, karta może pojawić się w tym dokładnym momencie, napędzając ruch. Ekrany końcowe, które pojawiają się w ostatnich 5-20 sekundach, mogą promować nawet do czterech różnych treści, czy to filmy, playlisty, czy przycisk subskrybuj. To ostatnie wezwanie do działania, zachęcające widzów do odkrywania więcej twojego contentu lub zobowiązania się do subskrypcji.

9. Daj łapkę w górę, czyli dlaczego lista subskrypcji jest tak ważna

Zaangażowanie fanów to jeden z najważniejszych czynników rankingowych na YouTubie. Choć tajemnice algorytmu tego narzędzia są rzecz jasna ściśle strzeżone, już dawno zauważono zależność pomiędzy atrakcyjnością profilu a wysokimi pozycjami w Google’u.

Pomyśl sam – na co zwracasz uwagę przy weryfikacji konkretnego profilu? Z pewnością duże zaufanie wzbudza w Tobie liczba subskrybentów. Potem przeglądasz komentarze, zwracasz uwagę na liczbę wyświetleń, by wreszcie pogłębić swoją wiedzę w innych polecanych materiałach.

Jak zwiększyć zaangażowanie? Bezpośrednio zadawaj widzom pytania, zachęcaj do pozostawienia opinii, bądź aktywny w komentarzach — odpowiadanie na nie, czy po prostu daj im polubienie. Organizowanie sesji Q&A na żywo czy ankiet społecznościowych to inne metody na stymulowanie zaangażowania w czasie rzeczywistym, sprawiając, że widzowie czują się docenieni i wysłuchani.

Źródło:https://www.youtube.com/user/Polimaty/featured

10. Promuj wideo na innych platformach

YouTube to nie izolowany ekosystem. Krzyżowa promocja na platformach takich jak Facebook, X.com (dawniej Twitter), Instagram i LinkedIn może dotrzeć do różnych segmentów odbiorców. Każda platforma ma swoją dynamikę.

Masz inne kanały w social mediach? Podziel się swoim nagraniem, udostępniaj! Osadzanie filmów w odpowiednich postach na blogach czy w newsletterach może zwiększyć zaangażowanie twoich odbiorów. Klip-zapowiedź może dobrze działać na Instagramie, a na X.com - link w odpowiednim wątku dyskusyjnym.

11. Optymalizacja kanału

Profil na YouTubie to twoja wizytówka, ale i kolejny element do tworzenia spójnego portfolio z pozostałymi kanałami koniecznymi do prezentacji marki. Podstawowym narzędziem do nawiązywania komunikacji firmowej będzie strona WWW (O nas, Portfolio, Kontakt, Realizacje) lub strona na Facebooku (coraz częściej praktykowane rozwiązanie, przede wszystkim ze względu na niski koszt i łatwość przygotowania). YouTube może pełnić tutaj funkcję służącą dodatkowej promocji lub wręcz przeciwnie – być głównym narzędziem contentmarketingowym.

Wystarczy przyjrzeć się profilom najbardziej znanych youtuberów, by stwierdzić, że z produkcji contentu filmowego można czerpać duże profity, a inne kanały promocji nie muszą być przy tym prowadzone tak samo intensywnie i systematycznie. Jeśli tworzysz ciekawe, angażujące filmy, to zainteresowanie profilem będzie spore.

Ale… nie oznacza to, że nie powinieneś zadbać o poprawność uzupełnienia danych w profilu. Zacznij od doboru odpowiedniej nazwy kanału. Możesz reklamować się brandem (i jest to bardzo dobre wyjście w przypadku profili firmowych) lub wymyśloną nazwą – nickiem. Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie avatara (logo firmowe lub prywatne zdjęcie bądź grafika), zdjęcia w tle oraz linków zewnętrznych. Niezbędne będzie także rzetelne uzupełnienie zakładki Informacje, w której użytkownicy dowiedzą się czegoś więcej na twój temat.

Im precyzyjniejsze będą dane zamieszczone w profilu, tym bardziej profesjonalnie będzie się on prezentował, a także stworzy spójną bazę do komunikacji.

Źródło:https://www.youtube.com/user/lifetubeMCN

12. Jakość wideo i treść

Content is king, a dobre treści muszą iść w parze z pozycjonowaniem. Wartość, którą dostarczasz, będzie najważniejsza dla widzów.

Inwestowanie w lepszy sprzęt audiowizualny, czysty dźwięk, dynamiczny montaż, może znacząco poprawić doświadczenie widza. Poza techniczną jakością liczy się to, co masz do przekazania odbiorcom — czy uczysz, bawisz, czym się dzielisz — każde wideo powinno dostarczyć wartość, skłaniając widzów do powrotu po więcej.

Film może być opatrzony ścieżką muzyczną – to zawsze ciekawy element dodatkowy i forma, która zainteresuje widza. Jest jeden warunek – musisz mieć licencję na wykorzystanie określonego utworu. Nie masz pomysłu, jak rozwiązać ten problem? Zajrzyj do Audio Library, gdzie masz możliwość pobrania dowolnej muzyki na licencji Creative Commons.

13. Długość wideo

Nie ma uniwersalnie idealnej długości wideo; różni się ona w zależności od rodzaju treści i odbiorcy. Jednak wskaźniki zatrzymania odbiorcy w analityce YouTube mogą wskazywać na zainteresowanie widza. Jeśli wielu widzów opuszcza wideo po pierwszej minucie, być może intro powinno być bardziej zwięzłe, treść nie spełniła ich oczekiwań lub różni się od obietnicy zawartej w miniaturce lub tytule. Ważne jest utrzymanie równowagi między dostarczaniem wyczerpującej treści a zatrzymywaniem uwagi widza.

Dla ułatwienia użytkownikom poruszania się po filmie warto dodać rozdziały do video — pozwalają od razu przeskoczyć do interesującej użytkownika części wideo. Dostarczają też informacji, jakich treści mogą się spodziewać.

Zakresy czasowe sprawiają, że film zajmuje więcej miejsca w wyszukiwarce Google. Można lepiej zoptymalizować video, używając słów kluczowych powiązanych z głównym tematem filmu w poszczególnych rozdziałach.

Nie bez znaczenia pozostają ostatnie informacje o kluczowych momentach (key moments) w filmach na YouTubie (opcja dostępna jest na razie tylko w języku angielskim). W praktyce oznacza to, że wyniki wyszukiwania będą zawierać linki do kluczowych momentów filmu. Takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie np. w filmach instruktażowych, które mają wiele kroków. Dzięki temu użytkownik będzie mógł łatwo zweryfikować, czy film zawiera to, czego szuka, i od razu przejść do sekcji, która go interesuje.

Martyna Zagórska, SEO Manager w Content Solutions

14. Optymalizacja mobilna

Znaczna część użytkowników korzysta z YouTube przez urządzenia mobilne, dlatego ważne jest, aby twoja treść była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Miniaturki powinny być wyraźne nawet na mniejszych ekranach. Nakładki tekstowe w filmach powinny być czytelne, a elementy klikalne, takie jak ekrany końcowe, powinny być łatwe do naciśnięcia na urządzeniach mobilnych.

15. Systematyczność

Pamiętaj przy tym, że nawet najwierniejszy fan może przestać oglądać twój kanał, jeśli nie będziesz umieszczał na nim filmików systematycznie. Oczywiście są przypadki, że guru w określonym temacie znika na rok czy dwa, a potem fani cieszą się, gdy ponownie nagrywa, ale ta zasada nie dotyczy profili mało znanych lub dopiero rozpoczynających publikowanie na YouTubie.

Jeśli publikujesz co tydzień, widzowie widząm kiedy mogą oczekiwać twojej treści. Z czasem rozpoznają i doceniają tę konsekwencję, potencjalnie zwiększając lojalność i zaangażowanie

Pozycjonowanie filmów na YouTube. Przydatne wskazówki

  • Pamiętaj, by twoje publikacje dotyczyły tematów, w których czujesz się prawdziwym ekspertem.
  • Dbaj o jakość nagrań, systematyczność, dobór słów kluczowych i... swoich fanów.
  • Uzupełnił wzorowo swój profil, dbając o brand lub chwytliwy nick. Nie zapominaj też o atrakcyjnej oprawie graficznej i linkach zewnętrznych.
  • Pamiętaj o optymalnej długości tytułów i opisów.
  • Dbaj o chwytliwe miniatury.
  • Dobieraj wartościowe słowa kluczowe i umieszczaj je w tytule, opisie, tagach i kodzie źródłowym.
  • Pilnuj właściwej długości nagrań, dodawaj napisy do filmów i dbaj o dystrybucję swoich materiałów.

Jeśli artykuł nie rozwiał wszystkich Twoich wątpliwości lub chciałbyś po prostu zgłębiać wiedzę bezpośrednio u źródła, polecamy zajrzeć na oficjalną stronę Support Google poświęconą serwisowi Youtube. Zaglądając tutaj, dowiesz się z kolei, jak możesz dodać znaczniki do swoich filmów. Możesz również zajrzeć do naszej Bazy Wiedzy, gdzie znajdziesz więcej ciekawostek dotyczących optymalizacji treści i pozycjonowania.

  • Autor: Dominik Olszewski

    Copywriter

    Copywriter, korektor i specjalista od content marketingu. Ekspert od tworzenia treści zgodnej z językiem polskim, zasadami user experience i preferencjami wyszukiwarek. Prywatnie fan minifutbolu, Sandu Ciorby i klapek Kubota.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Wojtek

    Polecam poszukać tematów przy użyciu darmowego narzędzie https://app.semstorm.com/keywords-simple Gdzie jest sekcja poświęcona filmom. Są tam tematy filmów ze specjalnym wsparciem tematów dla Youtube, która znacznie różni się od wyszukiwań tematów z Google :)

    2020-01-14, 12:50
Polecane artykuły
hashtagi instagram
Hashtagi na Instagramie - jak ich używać? Lista najpopularniejszych hashtagów w 2024 roku

Hashtagi to narzędzie służące kategoryzowaniu i promowaniu treści w mediach społecznościowych. Od ich wprowadzenia przez Instagram w 2011 roku, mimo znaczących zmian w platformie, nadal odgrywają istotną rolę w zwiększaniu zasięgu publikacji. Czym dokładnie są hashtagi? Jak, ile i jakie dodawać do treści na Insta? Które są najpopularniejsze w Polsce i na świecie w 2024 roku? W artykule odkrywamy tajniki hashtagów na Instagramie!

jak uzywac instagrama
Funkcje Instagrama. Przewodnik po IG dla początkujących

Instagram jest jednym z największych serwisów społecznościowych. Miesięcznie korzysta z niego ponad 2.4 mld użytkowników na całym świecie. W Polsce na Instagrama regularnie zagląda około 11,6 mln osób – w tym 60% to kobiety (NapoleonCat, grudzień 2023). Serwis stał się popularnym narzędziem marketingowym dla blogerów, celebrytów, tradycyjnych mediów i firm z różnych branż. Wykorzystywany jest do budowania społeczności, generowania sprzedaży, kreowania marki, a także do celów rozrywkowych, informacyjnych i edukacyjnych.