Ile trwa odpowiedź na zapytanie klienta? Raport Lead Response Time

https://www.whitepress.pl/userfiles/baza_wiedzy//637/156406067973319400.png
Jak szybko agencje marketingowe, firmy ecommerce i biznesy z 10 innych branż odpowiadają na zapytania klientów? Konsumenci robiąc zakupy online nie chcą czekać tydzień na przesyłkę lub kilka dni na odpowiedź w sprawie reklamacji. Dzwoniąc na infolinię nie będą zadowoleni, że przez 20 minut słuchają wesołej melodyjki, bo konsultant jest niedostępny. W teorii firmy to wiedzą. A jak jest z praktyką? Niestety nie za dobrze.
Dwudniowe szkolenie SEO & CM w Gdańsku 16-17.09 2019 w cenie 876 zł
Zapisz się

„Raport Lead Response Time” został przygotowany przez firmę CallPage, a wśród jego partnerów medialnych znalazł się WhitePress®.

Firma CallPage, która oferuje narzędzie do callbacku, umożliwiające natychmiastową reakcję na zapytania klientów. W czerwcu przeprowadziła badanie szybkości obsługi potencjalnego klienta wsród 2275 firm z 12  różnych branż:

  • Nieruchomości, 
  • E-commerce, 
  • Usługi dla firm w formie księgowości, doradztwa/consultingu, porad prawnych,
  • HR,
  • Branża ubezpieczeniowa i kredytowa,
  • Medycyna (głównie prywatne usługi medyczne), 
  • Software house'y/usługi IT, 
  • Agencje marketingowe/PRowe, 
  • Telekomy, 
  • Fitness/Trenerzy personalni/Dietetycy,
  • Hotele.

Szybkość reakcji a konwersja i sprzedaż.

Lead Response Time, czyli średni czas, jaki jest potrzebny osobie odpowiedzialnej za sprzedaż na skontaktowanie się z potencjalnym klientem, czyli osobą, która wysłała zapytanie czy prośbę o kontakt (Harvard Business Review) to bardzo istotny wskaźnik.

Dzięki niemu nie ocenia się jedynie poziomu obsługi klienta, ma on również wpływ na wyniki sprzedażowe. Szybkość „obrobienia” leada, czyli reakcji na niego, nie wpływa bezpośrednio na konwersję w sprzedaż, bo ani nie usprawnia Twojego produktu, ani nie poprawia umiejętności sprzedażowych Twoich handlowców. Jednak szybkość reakcji ma szansę znacząco poprawić konwersję w klasyfikacji. - przekonuje Sergey Butko, Dyrektor Marketingu CallPage.

Jak poradziły sobie firmy ecommerce?

W badaniu CallPage E-commerce odnotowało najlepszy średni wynik ze wszystkich branż - 2 godziny 20 minut. Średnio na odpowiedź na wiadomość wysłaną z formularza sklepów online trzeba było czekać 1 godzinę i 2 minuty. Za to aż 5 godzin i 29 minut napływały odpowiedzi na emaile przesłane do firm z tej branży. 

Telefon był odbierany w 28,25 sekund.

Tylko 4% firm był w stanie odpowiedzieć na wiadomość przesłaną przez formularz w 5 minut.

W tym samym czasie zaledwie 2% przebadanych sklepów internetowych odpowiedziało na email.

Godzinę na odpowiedź na email czekało 9,45% potencjalnych klientów. 17,36% przesłanych formularzy zostało obsłużonych w 60 minut od momentu ich przesłania.

Czas reakcji w agencjach marketingowych 

Agencje marketingowe odpowiadały na zapytania przesłane poprzez formularz kontaktowy na stronie w 5 godzin i 41 minut. 6 godzin i 3 minuty zajmowała im odpowiedź na przesłany email. Telefon odbierały po średnio 23 sekundach.

Nie dość, że Lead Response Time jest dość wysoki, to aż 64,18% emaili pozostało bez odpowiedzi. Podobnie było w przypadku 49,05% wiadomości przesłanych przez formularz.

13,34% telefonów do agencji marketingowych skończyło się brakiem odpowiedzi, co może nieco pocieszać.

Wyniki innych branż i dokładniejsze dane dotyczące agencji marketingowych i sklepów online można znaleźć tutaj

Jeśli chcesz poznać skuteczne sposoby na zwiększenie pozyskiwanych leadów, zapoznaj się z artykułem „Interaktywny content marketing, czyli jak pozyskiwać więcej leadów”.

 

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
See Bloggers 2016 – relacja

Relacja z See Bloggers 2016. Czwarte wydarzenie jednego z największych spotkań digital influencerów w Polsce zgromadziło mnóstwo osób z branży. Warsztaty i liczne prelekcje były świetną okazją, aby bliżej poznać realia działalności blogerskiej. Jeżeli nie udało się Wam udać do Gdynii na to spotkanie, koniecznie przeczytajcie tę relację.

Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!
Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!

Wydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie rozpoczął rekrutację na czwartą już edycję studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing”. Studia cieszą się bardzo dobrą opinią u absolwentów, a wśród zalet słuchacze wymieniają możliwość nabycia praktycznych umiejętności, fachową kadrę oraz możliwość nawiązania cennych kontaktów.