Raport SEO 2018 - liderzy branż w wynikach wyszukiwania Google

Zaktualizowano: 2019-03-05
Raport SEO
Widoczność w sieci to obecnie jedno z najważniejszych działań marketingowych. Kto osiąga pod tym względem najlepsze wyniki? Kto przyciąga ruch z największej ilości słów kluczowych? I co najważniejsze – jakie serwisy są w Polsce najczęściej odwiedzane? Na te i inne pytania odpowiada „Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż”, który jak co roku został opracowany przez agencję MAYKO.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż” został przygotowany przez agencję MAYKO oraz portal Marketing w sieci, a jego partnerem medialnym został WhitePress®.

Do stworzenia zestawienia wykorzystano dane zgromadzone przez SEMSTORM. Dzięki temu udało się ustalić liczbę odwiedzin danych serwisów przypadającą na każdy miesiąc w 2018 roku, a następnie wyciągnięto z tego średnią roczną. Na podstawie tej wartości wybrano liderów raportu.

W samym raporcie znajdziemy, także takie dane jak:

  • średnią ilość słów kluczowych z każdego miesiąca 2018 roku, na które domena występowała w TOP10 wyników naturalnych Google,
  • pozycję serwisu w poprzednim roku,
  • procentową zmianę średniego szacunkowego ruchu w stosunku do poprzedniego roku.

W tegorocznej edycji pojawiła się nowość – wykorzystano możliwości technologiczne narzędzia SURFER. Dzięki niemu do każdej branży dołączono wykresy określające ilość innych domen linkujących do przedstawionych serwisów. Taka analiza jest bardzo przydatna zwłaszcza dla firm, które chcą walczyć o pozycję lidera w swojej branży – pomaga ustalić, jak wygląda konkurencyjność pod względem linków przychodzących.

W raporcie znalazło się wiele znanych marek. W sekcji wypowiedzi możemy przeczytać komentarze przedstawicieli wyróżnionych firm. Na temat wskaźników wypowiedzieli się między innymi:

Prognozy ekspertów branży SEO

To jeszcze nie wszystko – podsumowanie ubiegłego roku oraz prognozy na rok 2019 przygotowali uznani eksperci z branży. Swoją opinią podzielili się: 

Jeżeli chcesz, aby strona Twojej firmy znalazła się kiedyś w zestawieniu i zawalczyła o najwyższe miejsce, koniecznie zajrzyj do artykułu: SEO - Optymalizacja stron internetowych. Znajdziesz tam tipy jak zadbać o swoją stronę od podstaw lub jak przygotować się do współpracy z agencją SEO!

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Dominik

    Warto być obeznanym wśród liderów branży mimo, że mogą działać oni zupełnie w innej tematyce. Zawsze staram się zaadoptować coś, co sprawdza się w innej branży. Czemu by to miało u mnie nie zadziałać?

    Blogujmy24.pl

    2019-06-23, 12:01
Polecane artykuły
HTTP2
HTTP/2 - co to jest i czy warto to wdrażać?

HTTP/2 to odpowiedź firm IT na kładziony coraz częściej nacisk na szybkość działania stron. Za sprawą HTTP/2 możliwe staje się przyspieszenie wczytywania stron internetowych niemal dwukrotnie! Zobacz czy HTTP/2 jest dla Ciebie i czy także Twoja strona powinna mieć już wdrożony ten protokół.