Jak zostać copywriterem i pozyskać klientów?

Zaktualizowano: 2022-10-20
Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Copywriter to jeden z najbardziej popularnych internetowych zawodów, których można nauczyć się praktycznie od podstaw. Przygotowaliśmy poradnik, który podpowie, jak zostać dobrym copywriterem i nauczyć się pisania tekstów do Internetu, ale też do reklam. Dowiesz się również, jak zacząć pozyskiwać klientów na swoje usługi lub zdobyć pracę zdalną w tym zawodzie.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Spis treści:

Jeśli szukasz pomysłu na pracę zdalną i lubisz kreatywne zadania, to warto rozważyć zawód copywritera. Dziś to nie tylko twórca haseł reklamowych i tekstów spotów telewizyjnych, ale również twórca treści do social mediów. Ten zawód ma wiele odmian. Interesująca oferta i ciekawa konfiguracja umiejętności, które odpowiadają aktualnym potrzebom klientów, mogą sprawić, że Twoja oferta zyska zainteresowanie i zaczniesz zarabiać przez Internet.

Kim jest copywriter i czym się zajmuje?

Copywriter to jeden z najbardziej znanych zawodów w świecie reklamy. To właśnie copywriterzy są autorami haseł reklamowych, które stały się tak popularne, że weszły do codziennego języka, na przykład: „Just do it”, „Prawie robi wielką różnicę”, „Brawo ja”, „No to frugo”. Kto nie zna tych tekstów?

Te „łatwe i chwytliwe” hasła to często efekty wielu godzin pracy. Copywriterzy pracują właśnie nad tym, by teksty, które tworzą, „same wpadały w ucho”, były inspirujące, dawały się zapamiętać i powtórzyć, i przede wszystkim, żeby przekonywały potencjalnych klientów do wypróbowania reklamowanego produktu.

Oprócz zapadających w pamięć haseł reklamowych, scenariuszy reklam radiowych i telewizyjnych, copywriterzy mogą czasem tworzyć inne treści o charakterze marketingowym – teksty na strony internetowe, opisy produktów do sklepów internetowych, treści do e-mail marketingu, posty w mediach społecznościowych, a czasem nawet artykuł sponsorowany czy notatkę prasową. Ich zakres obowiązków może się czasem pokrywać z zakresem obowiązków content writera, content creatora, specjalisty ds. social mediów, specjalisty ds. public relations, czy transkrybenta.

W ofertach copywriterów znajdziemy takie usługi jak:

  • artykuły blogowe,
  • artykuły eksperckie,
  • teksty na strony internetowe,
  • posty do mediów społecznościowych,
  • hasła reklamowe,
  • nazwy firm i tagline'y (krótkie hasła przyklejone często do nazwy firmy*),
  • teksty do ofert,
  • opisy produktów,
  • treści do newsletterów,
  • teksty na landing page,
  • teksty zapleczowe.

Oprócz tego w ofertach copywriterów znajdziemy teksty tematyczne, specjalistyczne, opisy produktów i artykuły eksperckie. Można więc powiedzieć, że zakres usług copywriterskich może być bardzo elastyczny i zależeć od umiejętności pisania i specjalizacji danego copywritera.

Co muszę potrafić, by zostać copywriterem?

W pracy copywritera na niewiele zdadzą się umiejętności zdobyte przy okazji pisania wypracowań szkolnych. Każdy, kto chce nauczyć się zawodu i zostać profesjonalnym copywriterem, musi liczyć się ze zmianą sposobu myślenia i opanowaniem warsztatu.

Copywriting to rzemiosło i obowiązuje znajomość funkcjonujących w świecie reklamy formatów copywritingowych, takich jak np. body copy, tagline, slogan, CTA (ang. call to action). Ważna jest także znajomość psychologii sprzedaży, socjologii czy trendów w marketingu.

W poniższej infografice wyróżniono typowe formaty reklamowe, które powinien umieć stworzyć każdy copywriter:

Infografika przedstawiająca formaty reklamowe najczęściej tworzone przez copywriterów
 

Aby zostać dobrym copywriterem, trzeba nie tylko dobrze pisać i mieć lekkie pióro, ale przede wszystkim poznać warsztat copywritera i specyfikę tej pracy.

Przy tym jest wiele odmian i odcieni tego zawodu, więc jeśli nie jesteś mistrzem ciętej riposty, to nadal możesz zacząć swoją przygodę z copywritingiem i odnieść sukces, na przykład jako twórca treści poradnikowych czy opisów produktów. Rzadko bywa tak, że klient potrzebuje jednocześnie wszystkich rodzajów treści, wobec tego zawsze masz szansę znaleźć klienta, który będzie zadowolony z Twojej oferty i zakresu oferowanych przez Ciebie usług

Copywriter na etacie i na zlecenie

Inaczej pracuje copywriter zatrudniony na etacie w agencji reklamowej, a inaczej freelancer, który obsługuje zlecenia z portali. 

Copywriter pracujący w agencji zwykle tworzy treści dla jednego lub kilku klientów. Stale tych samych – a przynajmniej tak długo, jak współpracują oni z daną agencją. W agencjach często jest tak, że copywriter przez wiele lat tworzy treści dla jednej marki i na przykład jest to tylko kilka formatów. Praca copywritera w agencji reklamowej to nie tylko pisanie tekstów. Copywriterzy są również odpowiedzialni za tzw. kreacje reklamowe, tzn. za koncepcję kampanii reklamowych, nie tylko za sam wypowiadany w nich tekst.

Zgoła odmiennie może wyglądać pracą copywritera, który zlecenia pozyskuje z portali ze zleceniami. Co prawda on też może długo współpracować z jedną marką czy z jednym klientem, ale w jego pracy jest zwykle więcej zmienności niż w przypadku osób zatrudnionych na etacie. Jeśli copywriter nie wypracuje sobie stałych kontaktów z klientami, którzy będą jego comiesięczną bazą, zwykle z czasem wypada z rynku

Copywriting – jak zacząć?

Pierwszym krokiem na drodze do zostania profesjonalnym copywriterem jest zaznajomienie się z warsztatem. Możesz zapisać się na kurs copywritingu, wyszukać ciekawe książki czy poradniki. Ważne, by sprawnie operować wszystkimi formatami reklamowymi oraz potrafić wytłumaczyć klientowi różnicę między nimi.

Gdy już zaznajomisz się z warsztatem, możesz zacząć tworzyć pierwsze treści. Dla zdobycia wprawy i ośmielenia się w rozmowach z klientami warto wykonać kilka prac pro bono. Można na przykład zgłosić się do organizacji pozarządowej i zaoferować jej bezpłatną współpracę. W ten sposób wypróbujesz się w zawodzie, dowiesz się, jak wiele czasu zajmuje Ci wykonanie zlecenia, przećwiczysz rozmowy o współpracy i ustalenie warunków.

Te pierwsze zlecenia to czas budowania portfolio i zdobywania podstawowej wiedzy w zawodzie i obsłudze klienta. Dzięki wykonaniu kilku bezpłatnych prac poczujesz się pewniej i będziesz mógł zacząć swoją przygodę z copywritingiem na poważnie – szukać poważnych zleceń i zarabiać na pisaniu.

Zanim zdobędziesz swoje pierwsze zlecenie, powinieneś jeszcze przygotować ofertę i cennik. Wystarczy zwykły plik PDF, w którym opiszesz formaty, jakie potrafisz stworzyć, i podasz stawki lub widełki cenowe. Bardzo ważne, by cennik był przejrzysty i łatwy do zrozumienia.

Zdjęcie przedstawiające roztargnioną copywriterkę.

 

Początki kariery copywritera bywają trudne i frustrujące. Poza niewielką liczbą zleceń zniechęcająca może być rownież zaniżająca stawki konkurencja.

Wchodzimy poziom wyżej, czyli specjalizacja

Kluczem do powodzenia w zawodzie copywritera jest dziś specjalizacja, dlatego im wcześniej zdecydujesz się na wybór głównej branży, do której będziesz kierować swoją ofertę, tym lepiej.

Swoją specjalizację w zawodzie copywritera wybrałam mniej więcej po czterech miesiącach pracy i kilka razy ją zmieniałam wraz z rozwojem mojej działalności. Z czasem zaczęłam specjalizować się w tworzeniu treści na blogi eksperckie i do magazynów firmowych, stałam się więc bardziej specjalistą od dłuższego contentu niż twórcą reklam.

Inną metodą jest wybór według branży docelowej. Tak właśnie wybierałam moją pierwszą specjalizację. Jak podeszłam do tego zadania? Przeanalizowałam całe moje doświadczenie i zdecydowałam, że najwięcej wiem o branży kosmetycznej i farmaceutycznej. Wybierając dziedzinę, w której będę się specjalizować, brałam również pod uwagę potencjał zakupowy firm w poszczególnych branżach. Zarówno firmy kosmetyczne, jak i farmaceutyczne operują dużymi budżetami marketingowymi, a właśnie do takich klientów chcę docierać z moją ofertą.

Po kilku tygodniach wytrwałego poszukiwania klientów zaczęłam współpracę z dyrektorem marketingu jednej z największych polskich firm kosmetycznych. Było to świetne rozwiązanie, ponieważ zapewniło mi stały dopływ zleceń i stabilność w dłuższej perspektywie czasu. Klienta tego udało mi się pozyskać właśnie dzięki specjalizacji.

Zdjęcie kobiety przeczesującej pustynię w poszukiwaniu dobrze płatnych zleceń copywriterskich.
Poszukiwanie wartościowych klientów bez dobrze przemyślanej strategii jest jak szukanie igły w stogu siana.
Zdjęcie: Katerina Radvanska.

Zalety i wady pracy copywritera

Praca copywritera daje wiele możliwości, zwłaszcza tym, którzy są dobrzy w tym, co robią, potrafią dobrze się promować i samodzielnie docierać do wartościowych klientów. Copywriterzy, którzy świetnie opanowali warsztat, marketing i sprzedaż własnych usług, często mogą pozwolić sobie na korzystanie z możliwości, jakie daje praca zdalna, np. z tego, by zostać cyfrowym nomadą. Zaletą może być możliwość pracy z domu lub z dowolnego innego miejsca i elastyczne godziny pracy, co może być dużym plusem na przykład dla rodziców.

Taki san rzeczy wymaga jednak wiele samodyscypliny, ustalenia własnych zasad i trzymania się ich. Copywriter z wypracowaną marką raczej nie będzie narzekał na brak dochodu, bo zleceń jest wiele. Jednak aby faktycznie zarabiać w tym zawodzie i osiągnąć zarobki powyżej 3500 zł netto, warto dobrze przemyśleć nie tylko swoją ofertę i portfolio, ale również strategię dotarcia do klientów z wysokim potencjałem zakupowym.

Odczuwalną wadą zawodu jest stale rosnąca i coraz bardziej specjalizująca się konkurencja. Z drugiej strony istnieje dość dużo nieporozumień co do tego, kim jest copywriter i jakie umiejętności powinien posiadać, ponieważ copywriterem często nazywany jest zarówno ktoś, kto pisze proste teksty pod SEO, jak i ten, kto w zawodzie przepracował wiele lat, tworzył kampanie znanych marek i zdobywał nagrody. Copywriterami często nazywają się osoby, które nie znają warsztatu. Konkurują one zazwyczaj poprzez drastyczne zaniżanie obowiązujących stawek, co psuje rynek. Dotyczy to zwłaszcza ofert na portalach ze zleceniami typu Oferia czy Useme. Sam klient może być nieświadomy tego, z jakiego rodzaju copywriterem ma do czynienia.

Oczywiście można jeszcze wskazać co najmniej kilka wad zawodu copywritera, np. brak czasu na odpoczynek, ciągłe myślenie o pracy, wysokie ryzyko pracoholizmu, jednak w większości sprowadzają się one do problemu samokontroli, produktywności i zarządzania czasem. O równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym musimy w tym przypadku zadbać sami.

Ile zarabia copywriter w agencji?

Mediana zarobków copywritera wynosi 4000 złotych brutto (to znaczy, że 50% copywriterów zarabia więcej i 50% zarabia mniej), co w przypadku umowy o pracę daje 2920 złotych na rękę. Na zarobki powyżej 5160 złotych brutto (3726 zł netto w przypadku umowy o pracę) może liczyć grupa 25% najlepiej zarabiających copywriterów.

Copywriter w dużych ośrodkach miejskich takich jak Warszawa zarobi więcej niż copywriter w małej agencji w średnim mieście Polski. Prawdopodobnie w obu tych agencjach jego praca i zakres obowiązków będzie się bardzo różnić.

Ile zarabia copywriter freelancer?

Copywriter freelancer może zarobić więcej od copywritera pracującego na etacie. W tym przypadku musimy jednak wziąć jeszcze pod uwagę konieczność samodzielnego odprowadzania składek, podatku VAT i koszty działalności, co w efekcie może oznaczać mniejszą stawkę niż stawka etatowa. Wielu copywriterów nadrabia zatem liczbą godzin pracy i pracą w weekendy.

W przypadku copywritera freelancera bardzo wiele zależy od umiejętności pozyskania klientów i specjalizacji we właściwej branży. Umiejętność odmawiania współpracy klientom obniżającym stawki jest tak samo ważna jak umiejętność pozyskania tych klientów, którzy zechcą zapłacić stawki rynkowe.

Informacje o aktualnych zarobkach copywriterów znajdziesz tutaj: https://www.whitepress.com/pl/baza-wiedzy/736/ile-zarabia-copywriter-zarobki-copywriterow-2021 

Jak znaleźć pracę jako copywriter?

Na portalach takich jak Pracuj.pl czy LinkedIn znajdziemy najwięcej ofert pracy dla copywritera. To bardzo popularne stanowisko w reklamie i marketingu, wobec tego ogłoszeń na nie jest bardzo wiele. Szukając pracy jako copywriter i przeglądając ogłoszenia, przeanalizujmy, czym zajmuje się firma klienta, zanim zdecydujemy się wysłać swoje zgłoszenie do pracy.

Jeśli jesteśmy w stanie udowodnić, że znamy się nie tylko na pisaniu tekstów, ale również wiemy już trochę na temat specyfiki branży klienta, mamy większe szanse na to, że otrzymamy propozycję współpracy.

Jak pozyskać klientów jako copywriter?

Sama znajomość warsztatu i specjalizacja to dopiero połowa elementów niezbędnych do tego, by odnieść sukces w zawodzie. Drugą połową równania jest umiejętność dotarcia do właściwych klientów oraz nawiązania z nimi współpracy – czyli po prostu umiejętność sprzedaży przez Internet.

W moim przypadku kwestia dotarcia do właściwych klientów była priorytetowa. Z czasem całkowicie zrezygnowałam z oferowania usług poprzez portale ofertowe, ponieważ proponowane na nich stawki są zwykle bardzo niskie. Samodzielne dotarcie do klientów pozwoliło mi pracować za stawki kilkanaście razy wyższe niż te obowiązujące na nowych portalach.

Dlatego też, jeżeli interesuje Cię praca jako copywriter, nie zapomnij o tym, by nauczyć się również umiejętności pozyskiwania wartościowych klientów i sprzedaży Twoich usług. To znakomity sposób na budowę stabilności finansowej w tym zawodzie i szansa na zdecydowanie wyższe stawki od tych, które oferowane są początkującym freelancerom.

Gdzie znaleźć zlecenia jako copywriter?

Zlecenia dla copywriterów znajdziesz na polskich i zagranicznych portalach z ogłoszeniami oraz w grupach na Facebooku i na LinkedIn. Jest w czym wybierać, ale należy to robić umiejętnie. W tym zawodzie wyobrażenia co do tego, ile powinien zarabiać copywriter i co powinien umieć, są bardzo zróżnicowane. Ktoś, kto szuka copywritera, może mieć na myśli zarówno podstawowe teksty zapleczowe, jak i specjalistyczne artykuły, których stworzenie wymaga warsztatu, wiedzy i umiejętności analizy informacji.

Na jakich portalach szukać zleceń jako copywriter?

  • LinkedIn,
  • Upwork,
  • Freelancer.com,
  • Useme.eu,
  • Oferia.pl.

Poza tym wiele zleceń znajdziemy na OLX, a nawet na Allegro i Gumtree. Przeglądając ogłoszenia, zwróćmy dokładnie uwagę na firmę zleceniodawcy. Na rynku jest bardzo wielu nieuczciwych oferentów, którzy proponują zaniżone stawki.

Marketing copywritera

Przeglądając strony internetowe copywriterów, szybko można dojść do wniosku, że dziś, żeby zaistnieć w świadomości klientów, każdy copywriter musi zadbać o swój marketing. Dopracowane strony internetowe, teksty, które doskonale się pozycjonują, świetnie dobrane fonty, kolory, formularze. Jasne jest to, że copywriterzy stają się coraz bardziej zaznajomieni nie tylko z tekstem, ale również z marketingiem internetowym jako takim.

Chcąc przekonać klienta do współpracy, nie wystarczy już tylko dać słowo. W jakie elementy marketingu warto zainwestować? Wszystko zależy od tego, jak chcesz pozyskiwać klientów. Niezbędne stają się strona internetowa lub profil na LinkedIn i regularna publikacja własnych treści. Twoją najlepszą reklamą na LinkedIn będą Twoje posty, które będą angażować i tym samym przyciągać klientów.

Jak szukać klientów jako copywriter?

Zanim zaczniesz szukać klientów jako copywriter, przygotuj swoje portfolio. W portfolio copywritera powinny znaleźć się próbki tekstów, jakie oferuje. Bardzo dobrze sprawdza się prosty PDF z linkami do tekstów, jeśli prezentujemy głównie teksty internetowe. Alternatywą może być prezentacja lub folder ze zgromadzonymi tekstami (oczywiście również pogrupowanymi w foldery według kategorii tekstu).

Co jeszcze powinniśmy zaprezentować? Z punktu widzenia klienta ważny będzie przejrzysty, jasny do odczytania cennik. Może on być stworzony na kilka sposobów. Możesz wycenić każdy z formatów osobno, np. hasło reklamowe, artykuł na bloga, teksty na strony internetowe, nazwy firm, itp. Możesz również wycenić godzinę pracy.

Sukces w zawodzie copywritera

O tym, czy zostaniemy dobrym copywriterem, który skutecznie będzie prowadził własną działalność, decyduje wiele czynników: nieustanna chęć rozwoju i zdobywania doświadczenia, umiejętności dotarcia do wartościowych klientów, umiejętność organizowania własnej pracy.

Bardzo ważnym czynnikiem, którego nie możemy pominąć, jest umiejętność postrzegania siebie jako firmy, której głównym zadaniem jest utrzymać się i przynieść dochód. Z doświadczenia wiem, że zawsze warto poszukiwać nowych, dobrze płacących klientów. Nie warto jednak skakać od jednego zlecenia do drugiego. Czas pozyskania nowego klienta, przygotowania ofert i wdrożenia się może być bardzo długi. Ten etap jest pracochłonny i wymaga dużo pracy, która może zakończyć się fiaskiem, jeśli potencjalny klient nie zdecyduje się nawiązać współpracy. Jak wyjść z opresji w takiej sytuacji? Jak zadbać o stabilność działalności?

Mój sposób to zapewnienie odpowiedniego workflow. To znaczy dbałość o to, by nasza „firma” posiadała zawsze 1-2 stałych klientów, którzy stale wysyłają pewną partię zleceń co miesiąc. Stała obsługa zawsze powinna być naszym celem po to, aby utrzymać działalność firmy w podstawowym zakresie.

Obsługa stałego klienta powinna wynosić minimum 50% naszego czasu. Poza tym możemy pozyskiwać zlecenia sporadycznie, często o wyższych stawkach, i starać się podnieść rentowność działalności dzięki pojedynczym współpracom, mając jednak tę stabilną podstawę, jaką zapewnia długofalowa współpraca ze stałym klientem. Nawet jeśli zdecydujemy się nieco obniżyć dla niego stawki, taka sytuacja będzie najbardziej pożądana.

Jak się rozwijać jako copywriter?

Każdy copywriter powinien rozwijać przynajmniej dwie umiejętności: stawać się coraz bardziej wyspecjalizowany w zakresie tego, co robi, oraz rozwijać umiejętności pozyskiwania coraz bardziej wartościowych klientów.

W zawodzie copywritera rozwój jest bardzo ważny. Możesz się rozwijać, czytając książki, przeprowadzając dogłębną analizę własnych tekstów, analizując teksty reklamowe, strony internetowe i dobre teksty, zapisując się na kursy online na temat copywritingu, rozwijając swój styl pisania.

Z drugiej strony warto pracować nad marketingiem oraz pozyskiwaniem klientów premium, uczestniczyć w kursach marketingowych i kursach sprzedażowych. Każdy, kto oferuje swoje usługi, powinien umieć je sprawdzać i dotyczy to także copywriterów i osób pracujących przez Internet.

Zobacz również pozostałe artykuły z tej serii:
– Jak pisać, by zainteresować odbiorców
– Dziennikarz a copywriter – czym się różnią
– Redakcja i korekta – poprawianie błędów oraz sprawdzanie pisowni
– Zarobki copywriterów, dziennikarzy, korektorów i redaktorów
– Jak NIE powinna wyglądać współpraca z copywriterem

Książki o copywritingu, które warto znać

Jeśli rozważasz pracę jako copywriter, możesz sięgnąć do wielu źródeł (także książkowych), które przybliżą Ci, na czym polega ta praca. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych pozycji:

  • Maciej Dutko – Copywriting internetowy
  • Piotr R. Michalak, Jakub Woźniak – Sztuka pisania perswazyjnych tekstów
  • Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk – Copywriting. Jak sprzedawać słowem
  • Jason Hunt – Social media start
  • Joe Vitale – Hipnotyczny marketing
  • David Ogilvy – On advertising
  • Ann Handley – Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podcasty, wideo…
  • Joseph Sugarman – The adweek copywriting handbook
  • Anne Lamott – Bird by bird
  • Claude Hopkins – Tajniki warsztatu legendarnego copywritera
  • Joanna Wrycza-Bekier – Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów do Internetu
  • Barbara Stawarz – Content marketing po polsku

Warto również obserwować najlepsze polskie fanpage'e marek na Facebooku, strony firm na LinkedIn, a także czytać media i portale branżowe takie jak Media i Marketing, Brief, Press. By pisać wciągające teksty i rozwijać się w zawodzie copywritera, musimy starać się być na bieżąco z informacjami ze świata reklamy, marketingu i nowych kampanii. Dobrych copywriterów jest tak naprawdę niewielu i są polecani przez klientów, dlatego że współpraca z nimi to coś więcej niż tworzenie treści.

  • Autor: Justyna Fabijańczyk

    zwiekszesprzedaz.pl

    Prowadzi agencje content marketingową ODISEO. Autorka książki „Pozyskaj klientów premium”, programu „Jak zwiększyć sprzedaż usług w internecie” i „LinkedIn w praktyce. Strategia pozyskiwania klientów”.

Wasze komentarze (32)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • 1stplace.pl

    Trening czyni mistrza, każdy kto myśl o zawodzie copywritera powinien czytać jak najwięcej - i to nie tylko tekstów o copywritingu, pozycjonowaniu, marketingu, ale o wszystkim - leczenie kanałowe, poezje, wydmuchiwarki do butelek. itp. I oczywiście pisać, najlepiej codziennie, analizować teksty, sprawdzać, poprawiać. Wiele osób mylnie sądzi, że copy to lekki zawód, a trzeba się nieźle napocić.

    1stplace.pl

    2023-07-30, 20:26
  • Klaudia Minkina

    Pytanie czy można nauczyć się być copywriterem, czy trzeba urodzić się z tak zwanym lekkim piórem. Moim zdaniem jeśli nie czujemy tego, że potrafimy pisać to nie powinniśmy się brać za copywriting. Tu nie chodzi o upchanie dużej ilości słów kluczowych w treść, ale bardziej o to, aby content był wartościowy, merytorycznie i gramatycznie poprawny. Słowa kluczowe możemy analizować za pomocą takich narzędzi, jak Contadu, które bardzo usprawnia pracę. Ponadto musimy też poświęcić czas na poznanie tematu, by móc stworzyć wysokiej jakości tekst.

    2022-01-26, 11:44
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2021-12-16, 10:06
  • Bogna

    Praca copywritera nie jest usłana różami, jak zwykło się myśleć. Na zaufanie klientów trzeba zapracować solidnością, rzetelnością, terminowością. W copywritingu liczy się wysoka jakość treści, a nie wyścig z czasem i trzaskanie w klawiaturę dla "wyrobienia znaków". Branża w końcu weryfikuje i oddziela ziarno od plew.

    ministerstwotekstu.pl

    2021-12-14, 12:24
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2021-12-10, 12:40
  • Agnieszka

    Warto zaznaczyć, że nie każdy ma predyspozycje do tego, by zostać copywriterem. Rynek coraz bardziej się zapełnia, dlatego oprócz ciekawości, ciągłego doskonalenia warsztatu potrzeba również cierpliwości i pokory. Wynika to z dość prostego faktu - wiele osób, które zaczyna swoją pracę w copywritingu ma tendencje do psucia rynku swoimi stawkami. Jasne, zgadzam się, trzeba gdzieś zacząć. Sama pracowałam przez lata z organizacjami pozarządowymi, zaczynając od bycia wolontariuszem, a kończąc na pracy w NGOsach. Mam jednak zgrzyt, jeśli chodzi o darmową pracę dla biznesu. Jeśli zaczynasz pracę jako copy, pisz teksty zapleczowe lub inne mało wymagające formy, ale rób to za nawet mniejszą stawkę. Szanuj swój czas. Praca pro bono dla organizacji której działalność nie jest prowadzona dla zysku, a praca bezpłatna dla firmy to dwie kompletnie różne rzeczy. Nie powinny być traktowane na równi :)

    agendasukcesu.pl

    2021-11-14, 21:37
  • reklamydrukarnia.pl

    Początki w tej branży nie są łatwe, ale jeśli posiadamy umiejętności pisarskie, warto spróbować swoich sił

    reklamydrukarnia.pl

    2021-02-05, 01:07
  • Mateusz

    Jednocześnie ciekawy i wyczerpujący artykuł. Do listy książek dodałbym jeszcze pozycje od Artura Jabłońskiego i Darka Puzyrkiewicza.

    mateuszwinkler.pl

    2020-11-19, 22:26
  • Jacek

    A jak jest w przypadku RODO jeżeli chodzi o copywriterów? Sporo z nich zakłada spółke na LTD.

    wezwijfachowca.pl

    2020-07-03, 12:04
  • Behart

    Ciekawe. :-)))

    2020-06-18, 21:13
  • Szymon Owedyk

    Praca Copywritera nie jest taka prosta. Sam kiedyś chciałem wiedzieć, jak zostać Copywriterem. i tak pracuję już jako Copy od 2006 roku, napisałem własne książki, ebooki i stworzyłem swoje kursy online. Tak to się zaczęło z tą pracą zdalną :)

    jaksierozwijac.pl

    2020-05-27, 16:25
  • Eryk

    Ja właśnie stawiam pierwsze kroki jako copywriter. Najtrudniejsze są początki. Zacząłem od serwisu Good Content, ale mój zapał został szybko ostudzony. Ciężko jest mobilizować się do pisania za pieniądze, z których nie ma szans się utrzymać, ale jakoś trzeba zacząć. Mam nadzieję, że niedługo pozyskam bardziej intratne zlecenia.

    Pozdrawiam
    Eryk Grzeszkowiak

    erykgrzeszkowiak.pl

    2020-03-25, 17:56
  • Marek

    Bardzo dobry artykuł

    2020-02-09, 20:43
  • Maksymilian Kieroński

    3500 netto to dużo dla copywritera? Średniej klasy copy seo zarobi bez problemu ok. 5000 netto.

    maksymiliankieronski.pl

    2019-11-11, 01:03
  • Andrzej Dąbrowski

    Cześć. Pracowałem jako dyr sprzedaży i marketingu w olbrzymiej firmie logistycznej. W 2004 r wypadek samochodowy spowodował, że niemalże przestałem istnieć a całkowicie przestałem pracować. Dziś jestem rencistą. Chciałbym robić coś fajnego i zarabiać. Jestem humanistą, potrafię pisać, tworzyć. Nie jestem informatykiem. Sądzę, że copywriting to mogłoby być coś dla mnie. Szukam wszelkich info na ten temat.

    2019-05-06, 16:24
  • W trakcie zmiany branży

    Obecnie rynek jest baaardzo zepsuty, a wielu klientów jako argument stojący za swoim budżetem podaje „bo student zrobi taniej”. Nie jakość, a cena. Tak wygląda życie copywrittera.

    niemamstrony.pl

    2019-04-29, 16:44
  • Adam

    Świetny artykuł. Szkoda że rynek jest tak zarzucony tanimi ofertami ale jakoś trzeba zaczynać :p

    zbiam.pl

    2019-02-14, 07:17
  • MoniKo

    Przepraszam, nie dwa, więcej...

    Google.pl

    2019-01-29, 13:10
  • MoniKo

    Najbardziej uderza to, że są dwa błędy językowe w komentarzach pod tym tekstem. Wyraźnie świadczy to o tym jak ważna jest praca copywritera jednocześnie pokazuje, że i tak nie zwraca się uwagi na poprawność pisowni w internecie.

    Google.pl

    2019-01-29, 13:05
  • Piotr

    Warto zaznaczyć, że nie każdy może zostać Copywriterem! Dobry Copywriter bierze dobrą kasę, ale tekst jest warty swojej ceny.

    morelastudio.com

    2018-11-13, 17:19
  • teleon.pl

    Jak tylko ktoś ma smykałkę do pisania, warto spróbować :)

    teleon.pl

    2018-10-24, 02:20
  • Michał

    Przede wszystkim trzeba mieć talent do pisania. Bez tego ani rusz...

    x-prawo.blogspot.com

    2018-10-18, 13:08
  • P. Content

    nie jest łatwo zostać copywriterem ;P długi i wyczerpujący artykuł! dzięki :)!

    alfabet-sukcesu.pl

    2018-09-28, 01:00
  • Dawid

    Przydatny artykuł, na pewno pomoże w znalezieniu pracy takim osobą które lubią zdalną pracę i są kreatywni. Dobry copywriter może się cenić i znajdzie sobie pracę zdalnie.

    super-portal.pl

    2018-09-25, 15:37
  • Sebek

    Praca zdalna to na prawdę ogromne udogodnienie ;) Z jednej strony jest to jednak korzyść dla pracownika oraz pracodawcy ;) Nie ma się więc co dziwić dlaczego to rozwiązanie posiada tak dużą popularność ;)

    ecommerce2day.pl

    2018-09-17, 10:15
  • Jasko

    Mnie bardziej zastanawia jaka jest przepasc w stawkach, niektorzy mysla ze pisanie tekstu ze zrozumieniem ma ksoztować 2 zł..... rynek jest zepsuty

    jaskosklep.pl

    2018-09-13, 17:03
  • Memorabbit

    Dobre informacje, wiele osób szuka pracy przez internet taka praca jako copy jest bardzo fajna jak ktoś jest oczytany i potrafi fajne merytoryczne zdania składać to myślę że się nadaje idealnie na takiego copy.

    memorabbit.pl

    2018-09-06, 09:09
  • Dawid

    Praca jako copywriter ma bardzo dużo plusów, jest to przyszłościowy zawód i będzie naprawdę duże zapotrzebowanie na takie usługi . Pozdrawiam serdecznie:)

    x-sklep.pl

    2018-08-29, 13:16
  • Jola

    Dobrze, że SEO zmierza w kierunku wartościowej treści :)

    ememstudio.com.pl

    2018-08-27, 10:49
  • Piotrek

    Freelancing (a w tym copywriting) to przyszłościowy zawód. Myślę, że rynek będzie tylko dalej rozwijał!

    make-cash.pl

    2018-08-17, 12:59
  • Monika

    Jeśli ktoś chce pracować z domu i jest kreatywny to zawód będzie idealny, co raz więcej copywriterów jest poszukiwanych, więc wystarczy być dobrym i bez problemu można mieć w tym pracę.

    punktzaczepienia.pl

    2018-08-13, 10:51
  • Fastwhitecat

    Bardzo przydatny wpis. Zawód copywritera jest bardzo przyszłościowy.

    fastwhitecat.com

    2018-07-28, 20:59
Polecane artykuły
guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!

email marketing
Email marketing w pigułce. Jak stworzyć skuteczną kampanią mailingową?

Skuteczny email marketing kieruje trafny komunikat do odpowiednich osób we właściwym czasie. Dobrze skrojona strategia powinna odpowiadać potrzebom konsumentów i ich zmieniającym się zachowaniom. Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić działania email marketingowe w swoim biznesie w swojej firmie - od pozyskania bazy klientów po budowanie relacji z potencjalnymi klientami prowadzącymi do zakupu.

Siła Topic Cluster w pozycjonowaniu witryny - strategia planowania treści

Planowanie treści to kluczowy etap, który często decyduje o ich późniejszym sukcesie. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna. Topic clustery, które w kontekście SEO czy pozycjonowania publikowanych w sieci treści, odgrywają bardzo ważną rolę. Czym są, w jaki sposób je tworzyć i jak prawidłowo implementować je w tworzonych treściach - tego dowiesz się z tego artykułu.