3 mity Content Marketingu

mity o content marketingu
Z content marketingiem jest związanych wiele mitów. W ramach naszego bloga poddaliśmy pod rozważania 3 z nich. Mówi się o wielkim boom na content marketing w 2014 i 2015 roku, jakie następuje w firmach, które przenoszą budżety na działania CM. Postaramy się rozwiać parę mitów na ten temat.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Content Marketing jest określeniem, które staje się coraz bardziej popularne, stosowane i mam wrażenie... nadużywane. Mówi się wiele o boom, jakie następuje, o firmach które przenoszą budżety w działania CM. Potwierdzają to również wypowiedzi brand managerów dużych marek.  Na pewno dobre i rozsądne jest to, że dostrzegamy płynące z CM korzyści. Jednak wydaje mi się, że czasem przeceniamy sam Content Marketing albo przedstawiamy go w nieco przejaskrawionym świetle. O samym CM powtarza się wiele mitów, w tym wpisie omówię trzy, moim zdaniem, najciekawsze.

 

Mit Pierwszy: Celem Twojego marketingu jest tworzyć treści pod Google.

Jest to pogląd, który nie budzi mojej wielkiej sympatii. Mówi się, że CM to nowe SEO, które bazuje na tworzeniu treści dla Google. Wyszukujemy frazy kluczowe i budujemy treść, która ma sprowadzić nam naturalny ruch na www. Owszem, jest to bardzo skuteczny sposób. Różnica pomiędzy "starym" SEO a CM w definicjach takich osób sprowadza się do użyteczności informacji. W przypadku nowego podejścia do pozycjonowania prócz fraz kluczowych powinniśmy patrzeć również na informację samą w sobie. Taki trend budzi moje wątpliwości ze względu na intencje, jakie przyświecają osobom działającym w tym stylu. Treści w internecie jest coraz więcej, ale coraz mniej miejsc, gdzie możemy spotkać się z opiniami, tekstami przemyślanymi i wnoszącymi coś nowego w danych zagadnieniach tematycznych.  

 

Mit Drugi: Content Marketing sam będzie sprzedawał Twoje usługi.

Gdy słyszę tego rodzaju tezy jak powyższa, przypominają mi się domorośli doradcy, którzy powiedzą Ci, jak zarabiać 23 000 złotych w 12 minut, bez wychodzenia z domu. Osoby, które w ten sposób zechcą tworzyć treść, bardzo szybko otrzymują łatkę pod tytułem "no response" od userów, którzy trafiają na ich treści. Nikt nie chce czytać informacji o tym, dlaczego Twój ekspres do kawy jest najlepszy, a na dodatek w super promocyjnej cenie. Bardzo chętnie dowiem się, w jaki sposób mogę zrobić kawę w domu tak, aby jej smak był wyjątkowy. Jakie dodatki do kawy stosować, aby smakowała jak w najlepszych kawiarniach. Oferujesz produkty, które mogą mi w tym pomóc? Pokaż w takim razie, gdzie mogę zamówić produkty!

 

Mit Trzeci: Twórz wartościowy content na blogu, a ludzie będą Cię czytać.

Bardzo podobają mi się artykuły, które mówią o tym "że trzeba tworzyć wysokiej jakości content, który będzie przydatny dla użytkowników". Wróć, przeczytaj jeszcze raz i zastanów się czego właściwie się dowiedziałeś :). Zgadzam się z tym że czasem trzeba pewną wiedzę przekazać "od ogółu do szczegółu", natomiast obserwując polskie artykuły na temat CM, mam wrażenie że na ogólnikach się kończy:). W artykule o formach Content Marketingu omówimy sobie sposoby, w zależności od branży i profilu działalności firmy, jak możemy tworzyć użyteczną dla klientów treść. Natomiast jeszcze jedno... często mówi się, że wachlarz narzędzi CM to blog, fanpage na Facebook. Zdecydowanie zalecam podejście do strategii komunikacyjnej zaczynając od tego gdzie Twoja społeczność rozmawia, spotyka się, i na jakie merytoryczne tematy. Dopiero mając tą bazową wiedzę możemy przejść do szczegółów w postaci konkretnych rozwiązań. Przykład. Jednym z klientów agencji, w której pracuję, jest biuro podróży organizujące wyjazdy, obozy dla dzieci i nastolatków. W momencie gdy zaczęliśmy analizować dla nich grupę docelową okazało się, że najbardziej efektywnym, generującym największe zainteresowanie jest portal ask.fm, podobnie jak Instagram. Natomiast sam FB w tym wypadku stał się miłym dodatkiem do wyżej wymienionych bazowych kanałów komunikacji. Każdego z nas zalewa natłok informacji. Skrzynka pocztowa pęka w szwach, a czasu na przyswajanie nowych informacji mamy niewiele. Miej na uwadze, że Twój potencjalny klient danego dnia może kilkukrotnie przejrzy skrzynkę pocztową, a do mediów społecznościowych, na których ma założone konta, zagląda raz na trzy dni. Dlatego warto dywersyfikować kanały, w których publikujemy treści, tak aby docierać do zainteresowanych osób możliwie najszerzej.

Oczywiście mitów dotyczących Content Marketingu jest więcej, sam CM został owiany nimbem doskonałości. Ile głów, tyle opinii.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Roman

    Należy pamiętać o tym, że obecnie Google szczególnie uwzględnia jakość treści, co oczywiście nie jest równoważne z samym umieszczeniem w tekście jak największej ilości słów kluczowych... semkonsultant.pl

    2016-09-16, 12:16
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.