Content Marketing - definicja

content marketing definicja
Od momentu, gdy content marketing stał się popularny, pojawia się coraz więcej jego definicji. Nazwa tego bloga brzmi "Content Marketing Polska" co jest niewątpliwym powodem, aby ustalić, jak to pojęcie jest rozumiane przez Nas. Wystarczy jednak porozmawiać z przedstawicielami kilku różnych agencji, aby zobaczyć, jak bardzo różne definicje CM pojawiają się w branży.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Nazwa tego bloga brzmi "Content Marketing Polska", co jest niewątpliwym powodem aby ustalić, jak owo pojęcie "MY" rozumiemy. Wystarczy porozmawiać z przedstawicielami kilku różnych agencjami, a zobaczymy dużą różnicę w rozumieniu pojęcia Content Marketingu. Zazwyczaj wygląda to tak, że wyśmiewa się działania konkurencji, będąc równocześnie przekonanym o słuszności swojej metodologii. Content Marketing trendem roku 2014? Coraz więcej osób w coraz większej liczbie miejsc powtarza taką mantrę, natomiast ja mam wrażenie, że ślizgamy się w tych ogólnikach po powierzchni tematu, klepiemy te same frazesy. Celem tego bloga jest wraz z jego rozwojem sięgać głębiej, pokazywać case study oraz prowadzić krok po kroku.

Czym więc jest ten Content Marketing?

 

1) Dlaczego mnie to powinno interesować?

Od strony reklamującego. Zasadnicze pytanie, jakie możesz sobie zadać szukając definicji content marketingu, to "dlaczego to w ogóle powinno mnie interesować?". Przede wszystkim, jeśli w jakikolwiek sposób w swojej działalności czy pracy korzystasz z marketingu internetowego, to kwestią czasu jest, nim zobaczysz na własnym podwórku spadek efektywności form promocyjnych, które stosujesz. W przypadku własnej działalności dotkliwie odbije się to na przychodach, a w przypadku pracy w roli marketera efektem będą spadki KPI, związanych z ruchem na www.

Od strony użytkowników. Według badań OMG Metrics internauci w dziesięciostopniowej skali swoją irytację reklamami oceniają na 6. Wydaje mi się, że i tak przebadane zostały osoby cierpliwe, albo społeczność add-blockerów :). Uciekające przed kliknięciem banery, które ganiamy po ekranie swojego monitora, reklamy wstawiane jako przerywnik treści, jej zamiennik i uzupełnienie powodują, że zaczynamy traktować je jak powietrze. To jest najbardziej istotny powód, dlaczego powinieneś zainteresować się marketingiem treści.

 

2) Content Marketing

Przejdźmy do definicji, która jest moim punktem widzenia na ten temat. Content Marketingiem będziemy nazywać tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby naszych odbiorców. Nie polega on tylko na produkcji treści (co np. kojarzy się z SEO), ale na zrozumieniu i słuchaniu naszego klienta.

Trzy elementy, jakie powinna spełniać treść content marketingowa, to: dystrybucja wartościowych, intrygujących treści, w ten sposób zdobycie zainteresowania i wywołanie zaangażowania w społeczności odbiorców, które w wymierny sposób przekłada się na korzyści. Strategia Content Marketingowa może opierać się na wszystkich kanałach przekazu oraz towarzyszyć w każdym etapie zakupowym. Pamiętając, że naszym celem jest użyteczna i potrzebna informacja, ogranicza nas tylko wyobraźnia. Jeśli prowadzimy sklep internetowy sprzedając produkty fizyczne, to dołączenie materiałów contentowych przenosi nasz CM w druk. Jeśli prowadzimy www, newslettera, to edukujemy poprzez e-marketingowe działania. Jeszcze inaczej ma się to w przypadku social media, gdzie mamy do czynienia ze swoistym real time marketingiem.

Powyższe sposoby to tylko przykłady, które w najbliższym czasie będziemy rozbudowywać o case study. Bardzo podoba mi się porownanie, które przytacza w "Epic content marketing – Joe Pulizzi". Mówi on, że content marketing, który angażuje odbiorcę, jest sposobem na to, aby czytelnik sam stwierdził fakt, że nasza usługa czy produkt jest tym, czego potrzebuje.

 

3) Content Marketing, tworzymy medium

Składamy trzy elementy w jedną całość. Wiemy, dlaczego warto tematem CM się zainteresować, wiemy, czym jest, teraz pytanie, co to implikuje.

Ja Content Marketing rozumiem jako posiadanie mediów w opozycji do ich wynajmowania.

Oczywiście to określenie ma pewien poziom ogólności i obala mit, że CM jest czymś, co się własnie rodzi, bo przecież media tworzące content istnieją od bardzo dawna. Tradycyjne działania e-marketingowe bazują na wynajmowaniu powierzchni reklamowej czy powierzchni pod treść w mediach. Moim zdaniem CM daję możliwość, w której współpraca z mediami przechodzi na zupełni inny poziom, gdzie, budując portfel marketingowy, przekierowujemy ruch z mediów na nasz content. Temat jest dość obszerny, daje wiele możliwości i na pewno będziemy do niego wielokrotnie wracali :). Na koniec porównanie, które moim zdaniem jest tematycznym strzałem w dziesiątkę.

"Tradycyjna reklama jest mówieniem światu: JESTEM GWIAZDĄ! Content marketing polega  na POKAZANIU światu, że RZECZYWIŚCIE JEST SIĘ GWIAZDĄ!"

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Conture

    Content marketing cały czas nie traci na popularności. Wynika to z faktu, że jeśli jest dobrze tworzony, to przynosi wiele korzyści: buduje wizerunek firmy, zaangażowanie użytkowników, sprzyja działaniom marketingom, budowania pozycji eksperta czy w końcu w znacznym stopniu wpływa na pozycje w wyszukiwarce. Ciekawe, jak będzie się rozwijał content marketing i jakie funkcje będzie pełnił za kilka lat. conture.pl

    2018-02-22, 12:38
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2016-10-03, 11:45
  • specjalista

    A jak pisać teksty, które sprzedają?
    Zapiszcie się na darmowy webinar na temat copywritingu pod adresem:
    https://wiedza.callpage.io/jak-pisac-teksty-ktore-sprzedaja

    2016-08-12, 11:18
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.