Najlepsze narzędzia SEO: Przegląd darmowych i płatnych platform, które warto znać

Zaktualizowano: 2023-12-18
narzedzia-seo
Narzędzia SEO stanowią niezbędny zestaw instrumentów do skutecznego pozycjonowania witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dostarczają wielu niezbędnych danych dotyczących naszej strony, dają wgląd do strategii konkurencji oraz informują o efektach podejmowanych przez nas działań. Usprawniają codzienną pracę specjalistów SEO i pomagają w podejmowaniu decyzji, które mają na celu skuteczne pozycjonowanie. W tym artykule znajdziesz listę najlepszych płatnych i darmowych narzędzi SEO!
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Gromadzenie dokładnych danych ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy — jest niezbędne do podejmowania decyzji opartych na danych i zapewnienia, że ​​wysiłki marketingowe nie pójdą na marne. Jeśli budujesz strategię SEO, najlepszym sposobem na uzyskanie niezawodnych i dokładnych danych jest korzystanie ze sprawdzonych narzędzi SEO. Dzięki nim uzyskasz informacje na temat tego, jak funkcjonuje twoja witryna oraz co można w niej ulepszyć. Narzędzia SEO dają wgląd w działania twojej konkurencji, co pozwala na porównanie, jak wypadamy na jej tle.

Spis treści:

Jest wiele narzędzi na rynku, a decyzja o wyborze zależy od konkretnych potrzeb, budżetu, a nierzadko również łatwości obsługi, osobistych preferencji i przyzwyczajeń. Ostatecznie efektywne korzystanie z takich narzędzi może przyciągnąć więcej ruchu do twojej witryny i pomóc w uzyskaniu wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Przygotowaliśmy listę tych narzędzi SEO, o których dobrze wiedzieć i warto wypróbować!

Funkcje narzędzi SEO

Narzędzia SEO mają pomóc w określonych działaniach:

  • Badaniu słów kluczowych: informują o popularności fraz, konkurencji i trendach, identyfikują te, na których warto się skupić.
  • Analizie konkurencji: dostarczają informacji o słowach kluczowych, na które pozycjonują się rywale, linkach prowadzących do ich stron oraz innych czynnikach SEO.
  • Tworzeniu i optymalizacji treści: sugerują odpowiednie słowa kluczowe, strukturę treści oraz oceniają jakość treści pod kątem SEO.
  • Audycie i analizie strony: wspierają identyfikację problemów technicznych na stronie. Analizują strukturę strony, meta tagi, czas ładowania, linki wewnętrzne i zewnętrzne oraz wiele innych czynników.
  • Analizie i budowaniu linków: skupiają się na analizie profilu backlinków oraz budowaniu i śledzeniu linków przychodzących do strony internetowej
  • Raportowaniu, monitorowaniu i analizie danych: pozwalają na zbieranie, analizowanie i prezentowanie danych dotyczących SEO: ruchu organicznego, pozycji słów kluczowych, widoczności czy konwersji.

Najlepsze narzędzia SEO

Na rynku można znaleźć dziesiątki narzędzi, które:

  • oferują wiele funkcji,
  • są wyspecjalizowane do realizowania konkretnych zadań,
  • są bezpłatne, z podstawowymi funkcjami,
  • posiadają zaawansowane możliwości,
  • są dostępne w wersji płatnej jednorazowo lub z planami subskrypcyjnymi.

Profesjonalne narzędzia SEO, które zebraliśmy w tym artykule, pozwolą usprawnić twoją pracę i pomogą zbudować bardziej skuteczną i kompleksową strategię SEO — czasem bez wydawania ani złotówki. Naszą listę zaczniemy właśnie od darmowych narzędzi, które każdy specjalista SEO powinien znać.

Narzędzia Google

Google oferuje zestaw narzędzi, które stanowią cenne źródło danych o wydajności i skuteczności witryny internetowej. Ich znajomość i efektywne wykorzystanie pozwana na śledzenie postępów, identyfikowanie możliwości i podejmowanie decyzji opartych o dane. Co ważne, wszystkie wymienione poniżej narzędzia są całkowicie bezpłatne i mogą wymagać jedynie założenia konta.

Google Search Console

Zintegrowanie domeny z GSC to podstawa, aby efektywnie zarządzać pozycjonowaniem swojej witryny w Internecie. Narzędzie pomaga monitorować i optymalizować widoczność stron w wyszukiwarce Google, mierzyć ruch i wydajność witryny, rozwiązywać problemy i poprawiać pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Google Search Console:

  • informuje, które strony są indeksowane przez wyszukiwarkę Google;
  • dostarcza danych o ruchu w wyszukiwarce, w tym o liczbie wyświetleń, kliknięć i współczynniku klikalności (CTR);
  • informuje o błędach, które mogą uniemożliwiać wyszukiwarce Google indeksowanie witryny.

Sprawdź nasz poradnik o Google Search Console, aby dowiedzieć się więcej, jakie możliwości daje to narzędzie oraz jak korzystać z niego w codziennej pracy.

Google Analytics

Google Analytics to wszechstronna platforma, które pozwala na śledzenie ruchu na stronie internetowej i analizowanie go. Dzięki GA można mierzyć skuteczność kampanii marketingowych, zbierać dane o użytkownikach, którzy odwiedzają stronę, a także monitorować wyniki w czasie rzeczywistym.

Z naszego poradnika Google Analytics dla początkujących dowiesz się, jak poprawnie skonfigurować narzędzie, aby podejmować skuteczne decyzje marketingowe związane z optymalizacją treści, poprawą widoczności czy budowaniem zaangażowania użytkowników

Keyword Planner

Badanie słów kluczowych to podstawa działań SEO, content marketingowych i kampanii PPC. Dostarcza informacji o miesięcznej liczbie wyszukiwań i konkurencyjności, a także szacunkowym ruchu organicznym i reklamowym. Przy wyborze odpowiednich fraz kluczowych do kampanii reklamowych sprawdzi się Keyword Planner.

Warto pamiętać, że informacje podawane przez narzędzie od Google są tylko przybliżonymi wartościami. Rzeczywisty ruch organiczny i reklamowy może różnić się w zależności od wielu czynników, takich jak konkurencja, sezonowość, jakość treści i optymalizacja strony internetowej.

PageSpeed Insights

W PageSpeed Insights możemy w łatwy sposób uzyskać informacje, jak szybko wczytuje się strona internetowa i jakie elementy należy zoptymalizować, aby przyspieszyć jej ładowanie.

Wystarczy wpisać adres URL swojej strony internetowej w polu wyszukiwania, żeby narzędzie przeanalizowało stronę i wyświetliło raport zawierający następujące informacje:

  • Ogólna ocena szybkości ładowania strony
  • Wskaźniki szybkości ładowania
  • Wskazówki dotyczące optymalizacji

 

Google Lighthouse

Google Lighthouse to narzędzie open-source, które pomaga w poprawie jakości witryn internetowych. Przeprowadza audyt strony internetowej dotyczący:

  • wydajności,
  • dostępności,
  • responsywności i dostosowaniu do urządzeń mobilnych,
  • działaniu PWA (progresywnych aplikacji internetowych),
  • wyników SEO ,
  • innych parametrów technicznych.

Lighthouse wykonuje serię testów na stronie i generuje raport na temat jakości strony.

Narzędzie można uruchomić w Chrome DevTools lub jako rozszerzenie Google Chrome.

Google Trends

Analiza i porównanie trendów wyszukiwania oraz wiele innych funkcji przydatnych zarówno marketingowcom, jak i dziennikarzom, jest dostępna w Google Trends. Narzędzie podsuwa podstawowe statystyki dotyczące określonych słów kluczowych, podpowiada frazy pokrewne, a także wskazuje na bieżące trendy wyszukiwania w czasie rzeczywistym!

W naszym artykule znajdziesz więcej informacji, co oferuje i jak korzystać z Google Trends!

Ad Preview

Anonymous Ad Preview umożliwia podgląd i weryfikację płatnych reklam Google Ads. Dzięki możliwości zmiany lokalizacji, języka oraz urządzenia, narzędzie może być przydatne do monitorowania i weryfikacji pozycji naszych stron w SERP. Minusem jest widok ograniczony tylko do pierwszych 10 wyników wyszukiwania.

Google Alerts

Stałe monitorowanie wzmianek dotyczących naszej marki pozwala nam nie tylko dowiedzieć się co o nas mówią, ale często też uzyskać nowe linki do strony. Często zdarza się, że inne portale wymieniają tylko samą nazwę firmy. Warto w takim przypadku zwrócić się z prośbą o dodanie linka do strony.

Darmowym narzędziem pozyskiwania takich danych jest Google Alerts. Jest to dobre rozwiązanie, jeżeli nie potrzebujemy bardzo dokładnych danych i nie zależy nam na szybkości wyłapywania wzmianek. Płatnymi, ale dokładniejszymi alternatywami dla Google Alerts są narzędzia Sentione i Brand24. Informują nie tylko o wzmiankach pojawiających się na stronach internetowych, ale również z kanałów social media.

Looker Studio

Looker Studio (dawniej Google Data Studio) to potężne narzędzie do wizualizacji danych, które przyda się przy monitorowaniu, raportowaniu i prezentacji danych w sposób efektywny i intuicyjny.

Narzędzia all-in-one

Narzędzia typu all-in-one oferują szeroki zakres funkcji związanych z optymalizacją stron internetowych. Zamiast inwestować w różne narzędzia, możemy uzyskać dostęp do wielu funkcji wspierających naszą strategię SEO w jednym miejscu. Dokładne możliwości platform mogą się różnić, jednak najbardziej popularne z nich obejmują:

  • badanie słów kluczowych,
  • analizę backlinków,
  • optymalizację onpage,
  • techniczne SEO,
  • analizę działań konkurencji,
  • monitorowanie i śledzenie postępów.

Powiedzenie, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, nie ma odzwierciedlenia w przypadku narzędzi, które proponujemy. Jednak należy mieć na uwadze, że w tego typu narzędziach nie wszystkie funkcje mogą spełnić nasze oczekiwania. Dlatego przy wyborze należy mieć na uwadze przede wszystkim te obszary, na których najbardziej nam zależy w kontekście naszych działań SEO.

Ahrefs

To wszechstronne i kompleksowe narzędzie, które oferuje szeroki zakres funkcji do badania słów kluczowych, analizy domen, konkurencji i linków zwrotnych.

Ahrefs ma jedną z największych baz danych słów kluczowych oraz powiązanych z nimi wskaźników (tj. trudność, szacowany ruch). Dostarcza informacji o popularności fraz zarówno w Google, jak i w innych wyszukiwarkach (takich jak YouTube, Bing, Amazon czy Baidu), a także na rynkach międzynardowych, co oznacza, że narzędzie bardzo dobrze sprawdzi się do pozycjonowania stron w różnych językach.

Ahrefs umożliwia wgląd w domeny linkujące do danej strony. Jest też świetnym narzędziem do znajdowania potencjalnych linków zwrotnych oraz wykrywania tzw. broken links, czyli linków kierujących do niedziałających podstron naszej domeny. Sprawdzimy szacunkowy ruch z wyszukiwania stron i kluczowych fraz konkurentów.

Jedną z największych wad Ahrefs jest cena oraz złożoność narzędzia, które może okazać się zbyt skomplikowane dla początkujących. Za najbardziej okrojoną wersję (Lite) zapłacimy $99 miesięcznie. Opcja standardowa to aż $199. Aby przekonać się o możliwościach Ahrefs, można wypróbować, jak działają różne funkcje tego narzędzia za darmo.

Semrush

Semrush to narzędzie bardzo podobne do Ahrefs. Jednak różni się od swojego konkurenta bardziej ograniczoną bazą linków oraz słów kluczowych w języku polskim. Sprawdzi się lepiej dla początkujących — ma bardziej przyjazny interfejs i jest łatwiejszy w obsłudze. Semrush oferuje bezpłatną, 7-dniową wersję próbną, która umożliwia zapoznanie się z oprogramowaniem. Podstawowa wersja, choć bardziej kompleksowa od Ahrefs Lite kosztuje $129.95

SpyFu

To wszechstronne narzędzie, które sprawdzi się w wielu zadaniach SEO. SpyFu wyróżnia wiele opcji służących dogłębnej analizie konkurencji. Narzędzie zasadniczo pozwala "szpiegować" konkurentów — identyfikować ich strategię content marketingowa, linki przychodzące, wykorzystywane słowa kluczowe w reklamach PPC, treści i strategie ogólne. Dostarcza porównań z naszą konkurencją i wizualizacji różnych wskaźników.

W SpyFu możemy przeprowadzić także badanie słów kluczowych i monitorować ich pozycję dla naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Aktualizacje rankingu odbywają się co tydzień. Zaletą narzędzia jest także jego cena — miesięczna opłata za podstawowy pakier wynosi $39, a profesjonalny - $79.

SE Ranking

To kolejne kompleksowe narzędzie do pozycjonowania, które pozwala na ocenę wydajności witryny pod kątem on-page, off-page i technicznych aspektów SEO.

SE Ranking zapewnia zaawansowane opcje badania konkurencji i słów kluczowych oraz monitorowania linków przychodzących. W odróżnieniu od innych narzędzi SEO oferuje także funkcje zarządzania mediami społecznościowymi.

SE Ranking pozwala również na zaawansowane monitorowanie słów kluczowych. Raport zawiera informacje o wolumenie słów kluczowych, zmianach pozycji, danych o pozycjach w różnych wyszukiwarkach i lokalizacjach. Istnieje możliwość filtrowania, śledzenia organicznych i płatnych słów kluczowych, a także grupowania według określonych przez nas kategorii.

SE Ranking to jedno z najlepszych narzędzi SEO dostępnych na rynku, jeśli chodzi o zarządzanie wieloma witrynami jednocześnie. Pakiety zaczynają się od €39.20 miesięcznie.

Senuto

Senuto to popularne polskie narzędzie, które sprawdzi się do przeprowadzenia audytu witryny internetowej. Do kluczowych funkcjonalności należy kompleksowa analiza widoczności, badanie słów kluczowych, analiza wyników SERP, monitoring pozycji oraz content planner. Senuto sprawdzi się także do analizy konkurencji i porównywania jej wyników z naszymi. Platforma rozwija narzędzie Writer AI, które służy generowaniu zoptymalizowanych treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W 2024 roku funkcje Senuto zostaną rozszerzone o długo wyczekiwaną analizę backlinków.

Możliwość integracji konta z Google Analytics i Google Search Console pozwala jeszcze lepiej analizować informacje dotyczące naszej witryny internetowej. W naszym artykule znajdziesz więcej informacji o funkcjach Senuto.

Najbardziej podstawowa wersja narzędzia kosztuje 119 zł na miesiąc.

Semstorm

Semstorm to kolejne polskie narzędzie SEO, które oferuje bardzo podobne funkcje co Senuto. Sprawdzi się do analizy stron i słów kluczowych w ojczystym języku. Narzędzie oferuje szeroki zakres funkcji do badania słów kluczowych, analizy stron i monitoringu pozycji w wyszukiwarce. Semstorm pozwala też na bardzo wygodną i kompleksową analizę porównawczą z konkurentami. Sprawdzisz, na które słowa w TOP 10 pozycjonują się rywale, a twoja witryna nie, frazy kluczowe, na jakie wyświetlają się ich strony oraz szacunkowy ruch.

Semstorm posiada asystenta contentu, który pomaga w tworzeniu treści w oparciu o sztuczną inteligencję i dane zebrane na podstawie działań konkurencji. Tutaj przeczytasz więcej o funkcjach SEMSTORM przydatnych w działaniach SEO. Cena pakietu startowego to 129 zł miesięcznie.

Surfer SEO

Ostatnim narzędziem z rodzimego podwórka w kategorii all-in-one jest Surfer SEO. Znane jako świetne narzędzie do tworzenia konspektów i optymalizacji treści, oferuje znacznie więcej możliwości: przeprowadzanie audytu witryny, weryfikacji jej wydajności, szczegółową analizę konkurencji w wynikach wyszukiwania, a także badanie słów kluczowych.

Narzędzie do optymalizacji treści łączy dane wyszukiwania ze sztuczną inteligencją, aby pomóc w tworzeniu tekstów, które będą jeszcze lepiej się pozycjonować. Posiada rownież funkcję generowania artykułów na wybrane przez nas słowa kluczowe przy wsparciu sztucznej inteligencji — Surfer AI. Pakiet podstawowy to $69, a ceny z dodatkowymi funkcjami AI - $119.

Narzędzia all-in-one wymienione powyżej dostarczają mnóstwo informacji nie tylko na temat naszej domeny, ale również dowolnej witryny. W zależności od platformy uzyskamy informacje dotyczące analizy ruchu, fraz, na które pozycjonuje się konkurencja, linków zwrotnych wraz z oceną ich jakości, struktury tekstów oraz jakich słów kluczowych używają w kampaniach PPC. Poniżej przedstawiamy narzędzia wyspecjalizowane do analizy rywali.

Narzędzia SEO do analizy konkurencji

Stały monitoring konkurencji jest bardzo istotny w działaniach SEO. Porównanie z rywalami pozwala nam ocenić, jak wypadamy na ich tle, w jakich obszarach są mocniejsi od nas i co możemy poprawić.

SimilarWeb

Similarweb to intuicyjna w obsłudze platforma, które zapewnia przegląd wydajności twojej witryny i udziału w rynku oraz porównanie jej wyników z głównymi konkurentami

W narzędziu dostajemy informacje o:

  • ruchu (liczba i czas wizyty, liczba przeglądanych stron podczas jednej wizyty, współczynnik odrzuceń),
  • źródłach pochodzenia ruchu (bezpośredni, email, referral, społecznościowy, organiczny, płatny i reklamy displayowe),
  • najpopularniejszych słowach kluczowych i ich pozycjach w SERP.

SimilarWeb przedstawi nam konkurencję pod względem podobieństwa oraz miejsc rankingowych w danej kategorii i państwie. Porównanie z konkurencją można wykonać jednocześnie dla czterech domen.

Baza danych platformy jest aktualizowana codziennie, dzięki czemu możesz być na bieżąco z trendami. Wadą jest cena — miesięczna opłata za najniższy pakiet wynosi $125.

Siteliner

W bezpłatnej wersji tego narzędzia mamy wgląd w działanie naszej witryny oraz konkurencji pod kątem SEO. Siteliner przeprowadzi audyt i zidentyfikuje:

  • najlepsze strony,
  • czas wczytywania się strony,
  • liczbę słów na stronie,
  • liczbę linków wewnętrznych i zewnętrznych,
  • duplicated content,
  • uszkodzone linki.

Darmowa usługa Siteliner pozwala na sprawdzenie każdej strony raz na 30 dni. Opcja Premium nie ma ograniczeń co do częstotliwości sprawdzania witryny. Można zeskanować do 30 tys. stron, a przeskanowanie jednej kosztuje 1 centa w wersji Premium.

Narzędzia SEO do monitorowania pozycji

Śledząc efekty działań SEO, warto monitorować przede wszystkim ruch z wyników wyszukiwania oraz pozycje poszczególnych słów kluczowych, które przekładają się na to pierwsze. W zależności od naszych potrzeb możemy skorzystać z usług typu SaaS (oprogramowanie nie wymagające instalacji, dostępne przez przeglądarkę) lub ze skryptów do zainstalowania na własnym serwerze. Poniżej przedstawiamy jedne z najpopularniejszych systemów monitorowania pozycji.

Stat4Seo

To skrypt przeznaczony do instalacji na własnym serwerze. Do prawidłowego działania narzędzia będziemy musieli dokupić jeszcze tzw. proxy — bramki pośredniczące w odpytywaniu wyszukiwarki Google.

Stat4Seo pozwala na monitorowanie bardzo dużej liczby słów kluczowych w różnych wersjach językowych wyszukiwarki: www.google.pl, www.google.com, www.google.co.uk, www.google.de, www.google.no i innych. Sprawdzi się, gdy pracujemy dla wielu klientów, ponieważ możemy tworzyć dla nich konta w narzędziu i generować automatyczne generowanie raportów pozycji dla klientów w PDF i CSV.

Opłata za licencję jest jednorazowa i wynosi 492 zł brutto. Przed zakupem można wypróbować wersję demo, które jest dostępne na stronie internetowej Stat4Seo.

Seostation

Narzędzie dostępne w chmurze — nie wymaga instalacji i konfiguracji. Wystarczy założenie konta w systemie i wybór odpowiadającego nam pakietu (te podzielone są ze względu na ilość monitorowanych stron oraz słów kluczowych).

Seostation pozwala na monitorowanie słów kluczowych według wyszukiwania dla konkretnych lokalizacji. Zmiany w pozycji fraz, a także w profilu backlinków i uzyskanym ruchu organicznym, z uwzględnieniem lokalizacji, map i urządzeń mobilnych można śledzić na przejrzystych widokach i wykresach.

Obowiązuje opłata miesięczna uzależniona od liczby słów, które chcemy monitorować. Najtańszy pakiet pozwala na monitorowanie 50 fraz i kosztuje 37 zł brutto / miesiąc. Seostation umożliwia monitorowanie fraz za pomocą urządzeń mobilnych.

Webpozycja

Webpozycja to polskie narzędzie do monitorowania pozycji stron internetowych w wyszukiwarkach. W zależności od pakietu można monitorować słowa kluczowe w wyszukiwarce Google dla różnych lokalizacji w Polsce (w wybranych miejscowościach lub województwach), w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Holandii czy Rosji oraz w innych wyszukiwarkach tj. Bing, Yahoo, Seznam czy YouTube. Narzędzie pozwala na sprawdzenie słów kluczowych naszej domeny i konkurentów. Otrzymamy również powiadomienie kiedy strona konkurencji zaindeksuje się na daną frazę.

System daje możliwość analizy SERP, sprawdzenia historii pozycji danej frazy, generowania raportów w formie PDF i CSV.

Cena najniższego pakietu kosztuje 19 zł/miesięcznie przy zakupie konta na rok. Aby wypróbować za darmo to narzędzie, mamy dostęp do monitorowania 10 domen i 15 wyszukiwań dziennie.

Narzędzia SEO do analizy on-site i audytu technicznego

Crawlery umożliwiają sprawdzenie strony internetowej z perspektywy robotów wyszukiwarek. Zbierają w jednym miejscu dane z naszej witryny, by wyłapać błędy techniczne. Umożliwiają dokładny audyt techniczny i weryfikację aspektów on-site naszej strony i są szczególnie przydatne w przypadku dużych i średnich witryn.

Screaming Frog

Screaming Frog wykorzystywany jest do skanowania witryny w celu dogłębnej analizy czynników on-site. Narzędzie zbiera szereg informacji, które pozwalają na dokładny przegląd techniczny witryny: identyfikację błędów, wykrywanie duplicated content, problemów z adresami URL, uszkodzonymi linkami i innymi aspektami, które mogą mieć wpływ na pozycjonowanie. Screaming Frog umożliwia szczegółową analizę struktury witryny, wykorzystując do tego mapę strony oraz linki wewnętrzne. Narzędzie pokazuje głębokość nawigacji w witrynie, co ułatwia zrozumienie hierarchii i organizacji strony.

Screaming Frog umożliwia eksport wyników analizy do różnych formatów, takich jak CSV czy Excel, ułatwiając dalszą analizę i raportowanie.

Aplikacja wymaga instalacji na komputerze i jest narzędziem płatnym. Bezpłatna wersja ogranicza liczbę przetworzonych adresów URL do 500, co może być niewystarczające dla większych witryn. Roczna licencja kosztuje $259.

Netpeak Spider

Narzędzie posiada bardzo zbliżone funkcje do Screaming Froga. Różni się głównie interfejsem i sposobem przedstawiania danych. Dzięki wykresom wizualizującym ogólny obraz witryny informacje są bardziej czytelne i przejrzyste. Netpeak Spider kosztuje $84 w najbardziej podstawowej wersji i $211 w zaawansowanej. W bezpłatnej wersji narzędzie skanuje do 500 adresów URL.

Beam us up

Darmową alternatywą dla wyżej wymienionych crawlerów jest Beam us up. Narzędzie skanuje witrynę, przegląda jej strukturę, filtruje dane i wskazuje błędy — uszkodzone linki, brakujące tytuły stron, zduplikowane treści itp. Na początek drogi z SEO to narzędzie wystarczy, aby wykonać podstawową analizę strony.

Narzędzia SEO do analizy, monitorowania i pozyskiwania linków

Narzędzia do analizy linków dają nam przede wszystkim wgląd w linki kierujące do naszej strony. Pozwala to monitorować ich jakość i obserwować efekty działań kampanii SEO. Inne ich zastosowanie to przegląd linków stron konkurencyjnych. W tym przypadku będzie to źródło inspiracji do pozyskiwania backlinków do naszej domeny. Do najlepszych narzędzi zaliczamy:

  • MajesticSEO
  • Ahrefs
  • SEO SpyGlass

W naszym artykule opisaliśmy płatne i bezpłatne narzędzia do analizy linków. Znajdziesz tam dokładne informacje o możliwościach i ograniczeniach poszczególnych platform.

Stałe pozyskiwanie linków to wciąż ważny element strategii SEO. Warto zadbać, aby pochodziły one z różnych źródeł. Platforma WhitePress® oferuje możliwość publikowania artykułów eksperckich i sponsorowanych na portalach o prawie każdej tematyce. Liczba dostępnych portali to ponad 85 000, a artykuły można pozyskiwać w ponad 30 krajach.

Narzędzia do tworzenia treści

Treści, teksty, content — to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w SEO. Jeżeli nie mamy „mocy przerobowych”, by pisać je samodzielnie, możemy skorzystać z platform do zamawiania treści. Zazwyczaj działają one na podobnej zasadzie — użytkownik wybiera rodzaj treści, jaki chce zlecić, określa temat, zakres i budżet, a następnie platforma prezentuje listę ofert lub copywriterzy sami zgłaszają się do podjęcia zlecenia. Zleceniodawca może przeglądać oferty, opinie o copywriterach, aby wybrać osobę, która najbardziej mu odpowiada.

Takie narzędzia mogą być dobrym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują wysokiej jakości treści, ale nie mają czasu, umiejętności lub chęci do ich samodzielnego pisania. Do takich platform należą m.in.:

  • Seotxt
  • Textbookers
  • GoodContent

W naszym artykule szerzej opisujemy platformy umożliwiające zamawianie treści.

Niektóre ze wspomnianych już wcześniej narzędzi SEO oferują edytory treści, które łączą dane z wyników wyszukiwania z możliwościami AI. Dzięki temu tworzenie angażujących treści zoptymalizowanych pod SEO jest jeszcze łatwiejsze. Wśród nich znajdują się następujące edytory:

  • Writer AI od Senuto
  • Surfer AI od Surfer SEO
  • Asystent Contentu od Semstorma
  • AI Writing Assistant od Semrusha

Zlecając artykuły sponsorowane przez platformę WhitePress® możesz skorzystać z bazy dziennikarzy i copywriterów specjalizujących się w danej dziedzinie, którzy napiszą tekst na wybrany przez ciebie temat. Dzięki Content Premium możesz zlecać treści, począwszy od profesjonalnych opracowań i artykułów, przez specjalistyczne opisy produktów, aż po krótkie posty do social media i slogany reklamowe.

Narzędzia AI w SEO

Już teraz chatboty AI są chlebem powszednim w pracy SEO-wca. Razem z ich rozwojem rośnie liczba zastosowań narzędzi AI. Możemy je wykorzystać zarówno przy tworzeniu oraz redakcji treści, jak i audytach SEO, analizie konkurencji i innych działaniach optymalizacyjnych.

Część specjalistów obawiała się, że treści generowane przez sztuczną inteligencję będą banowane przez Google. Tymczasem we wrześniowej aktualizacji Helpful Content, gigant ogłosił, że ważniejsza jest oryginalność, jakość i odpowiadanie intencji użytkownika.

Teksty generowane przez AI mogą być jednak niewyczerpujące, nieprecyzyjne czy wręcz mylące. Dlatego zawsze warto podchodzić z ostrożnością i nie polegać wyłącznie na odpowiedziach sztucznej inteligencji.

Mimo tego, AI przynosi znaczące korzyści dla działań SEO i content marketingowych. Sztuczna inteligencja usprawnia różne etapy pracy i pozwala na jej optymalizację.

Sprawdź nasze video i artykuły dotyczące ChataGPT, Google Barda oraz Microsoft Copilot (Bing Chat), w których opisujemy funkcje tych chatów, jak z nich korzystać oraz w jaki sposób mogą usprawnić i przyspieszyć proces pozycjonowania stron!


Wybrany zbiór narzędzi i platform jest subiektywny. Istnieje ich oczywiście o wiele więcej, ale nie bylibyśmy w stanie ich wszystkich opisać. Zapraszamy do podzielenia się w komentarzach, jakie inne rozwiązania polecilibyście osobom zaczynającym swoją przygodę z pozycjonowaniem!

  • Autor: Paulina Bajorowicz

    International SEO Specialist

    www.whitepress.com/pl

    Zawodowo od ponad 5 lat związana z SEO i Content Marketingiem. Obecnie odpowiedzialna za pozycjonowanie marki WhitePress® w Polsce i na rynkach zagranicznych. Z pasji fotografka, miłośniczka sztuk wizualnych, entuzjastka kawowych eksperymentów i alternatyw.

  • Autor: Karol Soja

    Head of SEO w Vestigio

    vestigio.agency

    Fan tabelek i wykresów, analiza danych to jego ulubiona część SEO. W branży od 2012 roku, przed Vestigio zdobywał doświadczenie w Money.pl, Wirtualnej Polsce, Eactive. W życiu codziennym entuzjasta biohackingu i sportów zimowych.

Wasze komentarze (20)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Berising

    Dzięki za skondensowaną listę. Mała uwaga – wyglada na to ze strona reachblogger już nie działa.

    be-rising.pl

    2020-01-11, 01:18
  • Kasacja Pojazdów Ciesiółka

    Bajer

    altoria-auto.pl

    2019-05-03, 17:21
  • Zlomowanie Aut

    Extra dziękuję

    grudzieniec.pl

    2019-05-03, 17:20
  • Skup Aut Poznań

    Skuper

    skup-autpoznan.pl

    2019-05-03, 17:20
  • Tomek

    Wiele ciekawych narzędzi do pozycjonowania w jednym miejscu. Fajnie opisane. Dzięki!

    binkle.pl

    2019-03-05, 19:38
  • Mariola

    Dopiero zaczynam swoją przygodę z pozycjonowaniem, więc artykuł w sam raz dla mnie - dzięki :)

    kobosystem.pl

    2019-02-04, 18:50
  • kristiang

    Dziękuję bardzo za dużą bazę wiedzy. Ja skorzystałem z brand24 i jestem bardzo zadowolony.

    urzadzeniapiekarnicze.pl

    2019-01-01, 20:51
  • Michał Fila

    A co z semrush? Czy warto wykupić tam pakiet?

    beautyqueen.pl

    2018-11-29, 09:52
  • Gerard

    szukam właśnie narzędzia do sprawdzania pozycji słów, z tego co widzę seostation wygląda ok, może ktoś korzysta? jakieś opinie ?

    praworolne.info

    2018-01-28, 17:51
  • kamil

    Przygotowywujac teksty do seo, obrabiajac tekst warto także wspomnieć o skryptyonline.pl - przydatne zwlaszcza gdy nie mamy dostepu do excela na kogoś komputerze lub telefonie

    2017-03-28, 14:31
  • Robert Urbański

    Ciekawy artykuł, zajmowałem się przez 14 lat pozycjonowaniem więc od prawie samego początku tego tematu. Dzisiaj zamierzam wrócić po 3 lat przerwy i pewnie przyda się co nieco z listy.

    roberturbanski.com

    2016-04-23, 14:25
  • Mariusz z Pozycjoneria

    Z powyżej wymienionych w mojej agencji sprawdza sie stat4seo i mogę polecić, ponieważ mimo ostatnich przebojów z proxy z API, program daje rade natomiast support jest jednym z najlepszych z jakimi miałem do czynienia.

    pozycjoneria.com

    2016-03-25, 08:03
  • Tomek

    Ja korzystam z http://asps.pl od dwóch miesięcy i jestem zadowolony. Tanie pakiety, czytelny interfejs, dużo funkcji, geolokalizacja, pozycje dokładne.

    asps.pl

    2015-07-01, 22:45
  • Artur

    Ciekawe dopiero czemu dziś udało mi się znaleźć tą stronę??? Ale im więcej przeglądam, tym bardziej mi się tu podoba!!!

    biuro-tk.pl

    2015-03-14, 22:05
  • Kasia Linka

    Dziękujemy za informacje o naszym serwisie ReachBlogger :)

    2014-12-05, 11:32
  • Karol Soja

    @Piotr
    Poprawione :)

    @Michał
    Z jednej strony masz rację, z drugiej może lepiej jak ktoś się od początku przyzwyczai, że SEO kosztuje :)?

    2014-12-04, 13:00
  • Michał

    Poradnik dla początkujących, jednak ceny większości narzędzi już nie...Oczywiście rozumiem, że nie ma nic za darmo i w biznes trzeba najpierw zainwestować, jednak mimo tego ceny wynoszące kilkaset złotych odstraszają...

    2014-12-04, 11:27
  • Piotr

    Link do seostation jest zle podpięty:)

    2014-12-04, 10:55
  • Taig

    Dzięki za świetny artykuł, dzieki niemu poznałam kilka nowych dla mnie platform i narzędzi;) faktycznie, oferowanych jest wiele tego typu narzedzi i znalezienie naprawdę dobrego i spełniającego w pełni nasze oczekiwania czasem jest bardzo trudne, szczególnie dla osób które dopiero zaczęły swoją przygodę z SEO. Pozdrawiam;)

    www.taig.org

    2014-12-04, 10:32
  • Michał Wrotkowski

    Dzięki za wzmiankę o SEMSTORM!

    2014-12-04, 09:39
Polecane artykuły
Audyt SEO
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z. Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to proces oceny strony internetowej, mający na celu zidentyfikowanie obszarów wymagających optymalizacji dla lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. Na czym polega analiza strony internetowej i jakie aspekty należy wziąć pod uwagę? Z naszego artykułu dowiesz się jak przeprowadzić skuteczny audyt, jaki moment jest najlepszy, aby się na niego zdecydować, oraz poznasz najlepsze praktyki dotyczące analizy witryny.

SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

SEO copywriting to sztuka tworzenia treści dostosowanych do potrzeb wyszukiwarek i użytkowników. Rozwój technologii i zmieniające się algorytmy sprawiają, że copywriterzy muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym zasadom SEO copywritingu, przedstawimy wskazówki jak tworzyć treści pod SEO oraz z jakich narzędzi powinni korzystać copywriterzy!

SEO Friendly
SEO friendly, czyli jakie? Poradnik jak tworzyć treści przyjazne użytkownikom

Podejście SEO friendly do stron i treści wpływa na zwiększenie ruchu na stronie i widoczności w wyszukiwarce. Tworzenie treści przyjaznych SEO to ciągły proces, który wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia ciągle zmieniających się algorytmów wyszukiwarek. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak tworzyć strony przyjazne wyszukiwarkom i użytkownikom, czyli SEO friendly strony, które konwertują!