Narzędzia i platformy przydatne przy pozycjonowaniu

narzędzia i platformy do pozycjonowania
Pozycjonowanie strony to czynność bardzo złożona i wymagająca dużej różnorodności prowadzonych działań. W wielu z nich można sprawnie wesprzeć się narzędziami, które ułatwiają pewne procesy i zmniejszają wymagany nakład pracy. Oczywiście jak będziemy wykorzystywali dostępne polskie i zagraniczne platformy zależy tylko od Nas. Wiele z nich realizuje funkcję SEO "przy okazji" - np. Brandle, WhitePress lub ReachaBlogger.
Ponad 4500 portali, 4100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Monitorowanie pozycji

Śledząc efekty działań SEO warto monitorować przede wszystkim: ruch z wyników wyszukiwania oraz pozycje poszczególnych słów kluczowych, które przekładają się na to pierwsze. W zależności od naszych potrzeb, możemy skorzystać z usług typu SaaS(oprogramowanie nie wymagające instalacji, dostępne przez przeglądarkę) lub ze skryptów do zainstalowania na własnym serwerze. Poniżej opis 3 z najpopularniejszych systemów monitorowania pozycji.
 

Stat4Seo - http://www.stat4seo.pl/

Skrypt przeznaczony do instalacji na własnym serwerze. Do prawidłowego działania będziemy musieli dokupić jeszcze tzw. proxy - bramki pośredniczące w odpytywaniu wyszukiwarki Google. Stat4Seo pozwala nam na takie opcje jak podzielenie monitorowanych słów kluczowych na kilka kategorii, czy sprawdzanie pozycji co wybraną ilość dni. Opłata za licencję jest jednorazowa i wynosi 246 zł brutto.

monitoring pozycji - stat4seo

Panel zarządzania Stat4Seo


Seostation - http://seostation.pl/

Narzędzie dostępne w modelu SaaS - nie wymaga instalacji i konfiguracji. Wystarczy założenie konta w systemie i wybór odpowiadającego nam pakietu(te podzielone są ze względu na ilość monitorowanych stron oraz słów kluczowych). Seostatnion pozwala na monitorowanie słów kluczowych sprawdzając wyniki wyszukiwania dla konkretnych lokalizacji. W zależności od wybranego pakietu, za korzystanie z systemu co miesiąc pobierana jest stała opłata. Najtańszy pakiet pozwala na monitorowanie 10 stron i 50 fraz i kosztuje 27 zł brutto / miesiąc.

monitoring pozycji - seostation

 

Positionly - https://positionly.com/pl/

Startup mający międzynarodowe ambicje. Positionly również działa w modelu SaaS. Opłata pobierana jest tutaj comiesięcznie, w zależności od wybranego pakietu. Poza samymi pozycjami Positionly pokazuje również część linków przychodzących, prowadzących do strony. Istnieje również możliwość monitorowania pozycji stron konkurencji.

monitoring pozycji - positionaly

 

Monitorowanie wzmianek

Stałe monitorowanie wzmianek dotyczących naszej marki pozwala nam nie tylko dowiedzieć się “co o nas mówią”, ale często też uzyskać nowe linki do strony. Często zdarza się, że inne portale wymieniają tylko samą nazwę firmy, warto w takim przypadku zwrócić się z prośbą o dodanie linka do strony.
 

Brand24 - http://brand24.pl/

Aktualnie najlepsze na polskim rynku narzędzie zbierające dane z różnych źródeł: strony www, Facebook, Twitter, Google+. Brand24 dość szybko wyłapuje wzmianki, które pojawiają się na dany temat w sieci. Konfiguracja Brand24 jest bardzo prosta, wystarczy wybrać zwroty kluczowe, których występowanie w mediach chcemy śledzić. Ceny pakietów zaczynają się już 19zł netto i pozwalają na monitorowanie 3 słów kluczowych.

monitoring internetu - brand24

Wyniki monitorowania frazy Whitepress w Brand24

 

Sentione - http://sentione.pl/

Alternatywa dla Brand 24. Podobnie skutecznie wyłapuje wzmianki dotyczące wybranych zwrotów w Sociale Media i na stronach Internetowych. W odróżnieniu od Brand24, mamy dostęp także do danych historycznych. Najtańszy pakiet kosztuje 99zł netto i pozwala na monitorowanie 1 tematu.

monitoring intrernetu - sentione

 

Alerty Google - https://www.google.pl/alerts/

Darmowa alternatywa dla 2 powyższych. Działanie Google Alerts nie jest tak dokładne jak Sentione czy Brand24. Jedynym źródłem pozyskiwanych danych jest tutaj indeks wyszukiwarki Google. Jednakże jeżeli nie potrzebujemy bardzo dokładnych danych i nie zależy nam na szybkości wyłapywania wzmianek oraz nie są dla nas szczególnie istotne wzmianki w kanałach Social Media - Alerty Google będą dobrą alternatywą dla 2 wymienionych wyżej narzędzi.

monitoring internetu - alerty google

 

Pozyskiwanie linków

Stałe pozyskiwanie nowych linków to jeden z fundamentów SEO. Warto linki różnicować tak, żeby pochodziły z różnych źródeł. Poniżej wymienione źródła pozwolą na linki z artykułów, forów i blogów. Zanim zaczniemy korzystać z któregokolwiek z narzędzi warto upewnić się, czy wiemy jak robić to w sposób bezpieczny dla naszej strony internetowej.

 

WhitePress

Nasz system daje możliwość publikowania artykułów eksperckich i sponsorowanych w portalach o prawie każdej tematyce. Liczba dostępnych portali stale rośnie, a Whitepress jest uznawany za najlepsze narzędzie tego typu w Polsce.

 

Brandle - http://www.brandle.pl/

Jeżeli uważasz, że możesz pozyskać sporo wartościowych linków dla Twojego biznesu na forach internetowych, z pewnością pracę usprawni Ci Brandle.pl. Narzędzie to służy do zlecania kampanii marketingu szeptanego agentom(osobom realizującym takie zlecenia). Osoby możesz wybierać zarówno kierując się stawką, jak i ich ocenami. Dla każdej kampanii możesz zdefiniować adresy stron, do który chcesz żeby były dodawane linki oraz miejsca, gdzie te linki mogą być dodawane. Po realizacji kampanii Brandle automatycznie wygeneruje raport.

marketing szeptany - brandle

 

ReachaBlogger - http://reachablogger.pl/

Wpisy na blogach to również wartościowa metoda na pozyskiwanie linków. Korzystanie z ReachaBlogger znacząco ułatwi Ci dotarcie do wielu blogerów. ReachaBlogger to narzędzie, które pozwala na przeglądanie ofert blogerów, dotyczących publikacji wpisów na zadany temat na ich blogach. Blogi podzielone są tematycznie, możesz je wyszukiwać według określonych kryteriów (np. tylko te mające więcej niż 1000 odwiedzających miesięcznie).

content marketing - reachblogger

 

Analiza konkurencji

Stały monitoring działań konkurencji jest rzeczą bardzo istotną w działaniach SEO. Porównanie z konkurencją pozwala nam ocenić jak wypadamy na ich tle, w jakich obszarach są mocni, a w jakich jesteśmy mocniejsi.
 

Semstorm - http://semstorm.pl/

Semstorm posiada obecnie największą bazę monitorowanych słów kluczowych z polskiej wyszukiwarki Google. Dzięki Semstorm możesz dowiedzieć się: na jakie słowa kluczowe są wysoko w wynikach wyszukiwania Twoi konkurenci, jaki daje im to ruch na stronie(szacunkowo). Semstorm pozwala też na bardzo wygodną analizę porównawczą z konkurentami(np. przedstawienie słów kluczowych, na które występuje w TOP10 konkurencja, a nasza strona nie. Najtańszy pakiet w Semstorm kosztuje 24zł netto miesięcznie.

analiza konkurencji - semstorm

 

Searchmetrics - http://www.searchmetrics.com/pl/

Narzędzie dużo bardziej rozbudowane niz Semstorm, pozwalające na monitorowanie i śledzenie zmian w widoczności stron internetowych w wyszukiwarce. Searchmetrics bardzo dobrze sprawdzi się do monitorowania cotygodniowych zmian w widoczności w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu możemy szybko ocenić czy np. nasza strona nie została ukarana przez Google podczas aktualizacji algorytmu wyszukiwania. Najtańszy pakiet kosztować nas będzie 69 euro co miesiąc.

 

Przeglądanie linków

Narzędzia do analizy linków pozwolą nam przede wszystkim mieć wgląd w linki kierujące do naszej strony. Pozwoli nam to na obserwacje efektów działań w kampanii SEO, którą zleciliśmy agencji lub freelancerowi. Inne zastosowanie to przegląd linków stron konkurencyjnych. W tym przypadku będzie to źródło inspiracji do pozyskiwania linków do naszej strony.
 

MajesticSEO - https://pl.majestic.com/

Dzięki MajesticSEO będziemy mogli przejrzeć w wygodny sposób: jakie domeny linkują do danej strony, jakie linki prowadzą do strony oraz ze stron o jakiej tematyce pochodzi większość linków. Z MajesticSEO możemy korzystać już od 39 euro za miesiąc.

analiza linków - majestic seo

 

Ahrefs - https://ahrefs.com/

Narzędzie Ahrefs rownież umożliwi nam wgląd w domeny linkujące do danej strony oraz pozwoli na przegląd informacji o linkach. Poza tym Ahrefs oferuje ciekawą opcję wykrywania tzw. zepsutych linków, czyli linków prowadzących do adresów w naszej stronie, które nie istnieją. Użytkownikiem Ahrefs możesz zostać już od 79$ miesięcznie.

analiza linków - ahrefs

 

Zakup treści

Treści, teksty, content - druga obok linków najważniejsza rzecz w SEO. Jeżeli sam nie masz “mocy przerobowych” by pisać je samodzielnie

 

Textbookers - https://www.textbookers.com/

Dzięki usługom Textbookers zamówisz teksty np. do sklepu internetowego(opisy produktów), tekst na bloga firmowego lub stronę internetową(tekst specjalistyczny). Textbookers może wyręczyć Cię także w tłumaczeniu tekstów z języka angielskiego na polski. Cena usługi jest zależna od typu realizowanego zlecenia.

treści seo - textbookers

 

SEOTXT - http://seotxt.pl/

W Seotxt otrzymasz podobny pakiet usług. Poza tekstami specjalistycznymi, czy opisami produktów możesz także zlecić napisanie komentarzy i opinii dotyczących produktów, a także zlecić “unikalne przepisywanie” - usługa ta może być szczególnie przydatna jeżeli masz dużo bardzo podobnych produktów w sklepie internetowym, a chciałbyś żeby każdy z nich miał w miarę unikalny opis.

treści seo - seotxt.pl

Wybrany zbiór narzędzi i platform jest subiektywny. Istnieje oczywiście wiele więcej tego typu narzędzi, ale nie bylibyśmy w stanie ich wszystkich opisać.
Zapraszamy do podzielenia się w komentarzach informacji o tym, jakie jeszcze narzędzia możecie polecić osobom zaczynającym swoją przygodę z pozycjonowaniem.

 

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Gerard

    szukam właśnie narzędzia do sprawdzania pozycji słów, z tego co widzę seostation wygląda ok, może ktoś korzysta? jakieś opinie ? praworolne.info

    2018-01-28, 17:51
  • kamil

    Przygotowywujac teksty do seo, obrabiajac tekst warto także wspomnieć o skryptyonline.pl - przydatne zwlaszcza gdy nie mamy dostepu do excela na kogoś komputerze lub telefonie

    2017-03-28, 14:31
  • Robert Urbański

    Ciekawy artykuł, zajmowałem się przez 14 lat pozycjonowaniem więc od prawie samego początku tego tematu. Dzisiaj zamierzam wrócić po 3 lat przerwy i pewnie przyda się co nieco z listy. roberturbanski.com

    2016-04-23, 14:25
  • Mariusz z Pozycjoneria

    Z powyżej wymienionych w mojej agencji sprawdza sie stat4seo i mogę polecić, ponieważ mimo ostatnich przebojów z proxy z API, program daje rade natomiast support jest jednym z najlepszych z jakimi miałem do czynienia. pozycjoneria.com

    2016-03-25, 08:03
  • Tomek

    Ja korzystam z http://asps.pl od dwóch miesięcy i jestem zadowolony. Tanie pakiety, czytelny interfejs, dużo funkcji, geolokalizacja, pozycje dokładne. asps.pl

    2015-07-01, 22:45
  • Artur

    Ciekawe dopiero czemu dziś udało mi się znaleźć tą stronę??? Ale im więcej przeglądam, tym bardziej mi się tu podoba!!! biuro-tk.pl

    2015-03-14, 22:05
  • Kasia Linka

    Dziękujemy za informacje o naszym serwisie ReachBlogger :)

    2014-12-05, 11:32
  • Karol Soja

    @Piotr
    Poprawione :)

    @Michał
    Z jednej strony masz rację, z drugiej może lepiej jak ktoś się od początku przyzwyczai, że SEO kosztuje :)?

    2014-12-04, 13:00
  • Michał

    Poradnik dla początkujących, jednak ceny większości narzędzi już nie...Oczywiście rozumiem, że nie ma nic za darmo i w biznes trzeba najpierw zainwestować, jednak mimo tego ceny wynoszące kilkaset złotych odstraszają...

    2014-12-04, 11:27
  • Piotr

    Link do seostation jest zle podpięty:)

    2014-12-04, 10:55
  • Taig

    Dzięki za świetny artykuł, dzieki niemu poznałam kilka nowych dla mnie platform i narzędzi;) faktycznie, oferowanych jest wiele tego typu narzedzi i znalezienie naprawdę dobrego i spełniającego w pełni nasze oczekiwania czasem jest bardzo trudne, szczególnie dla osób które dopiero zaczęły swoją przygodę z SEO. Pozdrawiam;)

    http://www.taig.org

    2014-12-04, 10:32
  • Michał Wrotkowski

    Dzięki za wzmiankę o SEMSTORM!

    2014-12-04, 09:39
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!