Jak pozyskiwać linki do swojej strony?

pozyskiwanie linków do swojej strony
W poprzednim artykule z serii dla początkujących przedstawialiśmy sposoby na to jak zacząć pozyskiwanie linków do strony internetowej. Działania te nie są jednak jednorazowe i aby być wyżej od konkurencji, trzeba stale pozyskiwać nowe linki. Przedstawiamy kolejne sposoby na zdobywanie linków prowadzących do strony internetowej.
Ponad 4100 portali, 4200 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Dlaczego warto i trzeba pozyskiwać stale nowe linki do strony internetowej?

Linki prowadzące do strony internetowej są bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie strony. Istotna jest zarówno ilość samych linków, jak i ilość różnych stron, które linkują do naszej strony. Z tego powodu warto stale prowadzić działania, które mają na celu zdobycie nowych linków do naszej strony. Słynne powiedzenie mówi: “Konkurencja nie śpi”. Jak najbardziej ma ono zastosowanie także w branży SEO, co jest kolejnym ważnym argumentem za tym, żeby cały czas pozyskiwać nowe odnośniki do strony. Jeżeli będziemy stać w miejscu, a konkurencja stale będzie prowadzić aktywne działania SEO - w końcu zostaniemy przez nią wyprzedzeni. Przedstawiamy zbiór kilku sposobów na linki do strony.

 

Publikuj artykuły eksperckie i artykuły sponsorowane

Jednym z najprostszych, a jednocześnie skutecznych sposobów na linki są publikacje artykułów eksperckich i sponsorowanych na portalach internetowych. Platforma Whitepress pośredniczy w procesie zakupu tego typu publikacji, czyniąc go bardzo wygodnym i szybkim sposobem na pozyskanie nowych linków. Publikacje artykułów zarówno sponsorowanych, jak i eksperckich polegają na opublikowaniu treści przygotowanej przez nas na innym portalu. Wykupując publikację artykułu eksperckiego przez Whitepress musimy ponieść stała opłatę 15zł, a nasz artykuł zostanie pobrany przez portal, który akurat ma zapotrzebowanie na temat, o którym napisaliśmy. W przypadku artykułów sponsorowanych, cena publikacji zależna jest od serwisu internetowego. Czym różni się artykuł ekspercki od sponsorowanego?

  • Artykuł  ekspercki
    • Opisuje dane zagadnienie z pozycji eksperta
    • Jego głównym celem powinno być przekazanie wiedzy
  • Artykuł sponsorowany
    • Przeważnie ma za zadanie zareklamować produkt lub usługę
    • Pobierana jest opłata za jego publikację

Poza Whitepress istnieją także inne systemy umożliwiające tego typu publikacje jak np. Rankseller(bardziej popularny za granicą). Korzystanie z systemu Whitepress jest proste i intuicyjne, a szerszy opis jego funkcjonalności pojawi się w jednym z kolejnych artykułów tej serii.
Poza platformami pośredniczącymi w zakupie artykułów sponsorowanych i eksperckich można oczywiście samodzielnie odszukać listę portali działających w naszej branży i samodzielnie wysłać zapytanie o możliwość publikacji tego typu treści.
Więcej o artykułach sponsorowanych i eksperckich w Whitepress: https://www.whitepress.pl/faq

pozyskiwanie linków - whitepress

Whitepress.pl - baza poszukiwanych tematów

 

Buduj wizerunek eksperta

Prowadząc serwis dotyczący pewnej tematyki warto postarać się o wizerunek eksperta w branży. Jeżeli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, możesz poszukać okazji, gdzie możesz wypowiedzieć się jako ekspert. Możesz zrobić to na kilka różnych sposobów:

  • udzielać  porad na forach tematycznych, związanych z Twoją branżą
  • być  prelegentem na konferencjach i spotkaniach branżowych
  • wypowiadać  się na tematy związane z branżą

Każde z tych działań przyczyni się do pozyskania nowych linków do Twojej strony:

  • udzielając  porad na forach tematycznych, związanych z Twoją branżą możesz  w podpisie ustawić link kierujący do Twojej strony
  • jeżeli  będziesz wymieniony jako jeden z uczestników danej konferencji z  pewnością będziesz mógł poprosić o podlinkowanie Twojej strony  domowej
  • publikując  artykuł ekspercki masz możliwość dodania stopki, z Twoim  imieniem i nazwiskiem oraz adresem strony

pozyskiwanie linków - artykuły  eksperckie

Artykuł z wypowiedziami ekspertów na portalu silesiasem.pl

pozyskiwanie linów - wypowiedz eksperckie

Prezentacja branżowych ekspertów - uczestników WordUp. Screen ze strony http://worduplodz.pl/

 

Publikuj wpisy gościnne

Wielu blogerów umożliwia publikację wpisów gościnnych na swoich blogach. Dzięki temu masz możliwość wypowiedzenia się na dany temat, dotyczący wybranej tematyki. Publikując wpis gościnny bloger otrzymuje treści wysokiej jakości(w końcu napisane przez Ciebie - eksperta), a Ty masz okazje delikatnie zareklamować siebie i swoją stronę. Wpis gościnny zazwyczaj musi spełniać określone warunki, spisane przez właściciela bloga. Niektóre z blogów tworzą specjalną stronę opisujące warunki współpracy w oparciu o wpis gościnny, jednak nie wszystkie. Dlatego też warto poszukać blogów piszących artykuły o danej tematyce i wysłać zapytanie o możliwość publikacji wpisów gościnnych.
Najprościej będzie to zrobić po prostu wpisując w Google: wpisy gościnne lub wpisy gościnne + tematyka

pozyskiwanie linków - wpisy gościnne

Warunki przesyłania wpisów gościnnych dla bloga http://thespinningtopblogger.wordpress.com/

 

Poproś o publikacje blogera

Blogerzy są osobami chętnie komentującymi i recenzującymi różnego rodzaju produkty, usługi, czy wydarzenia. Jeżeli prowadzisz np. sklep internetowy dobrym pomysłem będzie prośba o recenzję produktu na podstawie darmowej próbki. Na dobrej jakości blogach będzie trzeba za to oczywiście zapłacić, ale zdarzają się także osoby chętne do napisania tego typu recenzji lub wpisu za samo otrzymanie danego produktu. Dotrzeć do blogerów możesz próbować samodzielnie(zbierając blogi w danej tematyce i wysyłając wiadomości email z zapytaniem o możliwość odpłatnego napisania wpisu) lub skorzystać z narzędzi ułatwiających dotarcie do blogerów
Takim serwisem jest Reachblogger, który umożliwia szybkie odnalezienie blogów o danej tematyce, przegląd stawek za napisanie wpisu i komunikację z blogerem.

pozyskiwanie linków - publikacje na blogach

Reachblogger - przegląd ofert blogerów

 

Bądź sponsorem

Sponsorowanie różnego rodzaju wydarzeń branżowych zapewne nie będzie tanim sposobem na pozyskanie linka. Jednakże link jest tutaj akurat jednym z “efektów ubocznych” bycia sponsorem. Poza odnośnikiem do strony, umieszczonym w zakładce “Sponsorzy” masz szansę na wypromowanie swojej marki. Rozejrzyj się za wydarzeniami w Twojej branży, może nie jest potrzebny wcale duży wkład, by zaistnieć jako sponsor i tym samym zyskać wartościowego linka do Twojej strony.

pozyskiwanie linków - sponsor

Sponsorzy konferencji WordCamp - wymienieni wraz z linkami do stron (fot: www.rownanek.art.pl)


Napisz o kimś innym: stwórz ranking, zrecenzuj produkt, zdaj relację z wydarzenia

Natura człowieka już taka jest, że lubimy się pochwalić, jeżeli ktoś inny docenia nas, nasze produkty lub nasze usługi. Jeżeli prowadzisz stronę tematyczną to doskonałym sposobem może być napisanie:

  • rankingu  - może to być np. ranking najlepszych produktów w danej  kategorii, ranking najlepszych sklepów internetowych w danej  kategorii, ranking oprogramowania specjalnego typu. Często osoby  ujęte w rankingu z chęcią pochwalą się o zajęciu wysokiego  miejsca, oczywiście jeżeli je o tym poinformujesz i jeżeli jesteś  w miarę znany w branży
  • recenzji  lub relacji - podobnie jak wyżej. Napisanie recenzji w przypadku  produktów lub oprogramowania lub relacji w przypadku wydarzenia  będzie dobrą okazją na zdobycie linka.

pozyskiwanie linków - ranking

Na stronie http://proline.pl/ znalazła się informacja o zajęciu 1. miejsca w rankingu wraz z odnośnikiem do rankingu

 

Obserwuj wzmianki o swojej firmie

Jeżeli jeszcze nie monitorujesz wzmianek o swojej firmie  warto zacząć to robić. Jedna sprawa to kwestie PR-owe - warto wiedzieć czy o nas piszą i jak o nas piszą. Druga sprawa to uciekające okazje na linki. Często bowiem zdarza się, że w artykule na jakimś serwisie jest tylko wymieniona nazwa naszej firmy, ale nie zawiera aktywnego linka.  Monitorując wzmianki na swój temat warto zwrócić uwagę na obecność linka i jeżeli go nie ma, poprosić o niego. Do monitorowania wzmianek o swojej firmie możesz wykorzystać darmowe alerty Google lub Brand24.

pozyskiwanie linków - monitoring mediow

Wzmianki o Whitepress.pl w Brand24

 

Przeprowadź kampanię informacyjną na forach

Marketing rekomendacji, jeżeli wykonany jest w odpowiedni sposób może być bardzo dobrym źródłem linków prowadzonych do Twojej strony. Pod tym pojęciem kryje się po prostu polecanie Internautom konkretnych produktów lub usług. Użytkownicy forów internetowych są już bardzo wyczuleni na tego typu działania, dlatego też działania takie należy prowadzić bardzo ostrożnie. Do zlecania tego rodzaju prac i pośredniczenia z osobami zajmującymi się takimi działaniami służy narzędzie Brandle. Agreguje ono tzw. “agentów” - osoby zajmujące się marketingiem szeptanym na forach.

pozyskiwanie linków - marketing szeptany

Baza agentów Brandle.pl

 

Twórz wartościowe treści, poradniki FAQ, listy TOP, case-study

Większość zaleceń Google można podsumować do krótkiego zdania: “Twórz wartościowe treści, a użytkownicy sami będą do nich linkować”. Oczywiście nie jest to aż takie proste. Po pierwsze, treści muszą być naprawdę wybitne, żeby “same” zyskały wiele treści. Po drugie, jeżeli odpowiednio ich nie wypromujesz(Social Media, Wykop, wzmianki na blogach) - to nikt się o nich nie dowie. Szczególnie duże szanse na “sukces” maja następujące typy treści:

  • Poradniki("Jak dobrać podkład", "Wybór rowera krok po kroku", "Jak dopasować rozmiar nart")
  • Listy("10 sposobów na odporność", "10 rzeczy których nie wiedziałeś o grypie")
  • FAQ("FAQ - co powinieneś wiedzieć o OFE")
  • Case  study("Kampania AdWords - Case Study", "Kampania reklamowa, która podwoiła przychody - case study"

 

Podsumowanie

Jak widać, sposobów na pozyskiwanie linków jest wiele. Te wymienione wyżej to tylko część, z całej masy możliwych sposobów. Różnią się one od siebie przede wszystkim: potrzebnym budżetem i  potrzebnym nakładem czasu. Warto przeanalizować i pomyśleć, którego z tych sposobów możesz użyć, żeby spróbować pozyskać linki do swojej strony. Pamiętaj jednak, że jeżeli nie masz pewności, czy dana metoda będzie bezpieczna dla Twojej strony - skonsultuj się ze specjalistą w dziedzinie SEO.

 

Wasze komentarze (11)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Darek

    Maszyneria z pozycjonowaniem to nieustanna walka, dzięki za podsunięcie kilku pomysłów. mibar.pl

    2017-12-10, 00:19
  • Mateusz

    Dziś nie liczy się już ilość linków, a ich jakość. Stawiając na ilość możemy tylko i wyłącznie stracić. Należy pozyskiwać linki od zaufanych stron o wysokim autorytecie. Inna kwestia, że zdobycie takich linków jest ciężkie (lub drogie).
    Problem polega również na tym, że wypozycjonować nową domenę jest bardzo ciężko, a inaczej mówiąc zajmuje to sporo czasu - dla wielu osób może to być zniechęcające.
    Na pozyskiwanie linków trzeba mieć: pieniądze (za umieszczenie artykułu i wcześniejsze go napisanie), czas (research miejsc gdzie można te artykuły umieścić+ ewentualnie je napisać) i cierpliwość. jaki-biznes.pl

    2017-12-07, 12:23
  • Monika

    bardzo ciekawe arytukyly czytam po kolei by rozkrecic bloga. blog.koraliki.pl

    2017-09-19, 21:50
  • Pola FrostSEO

    Warto pamiętać, że ważna jest jakość pozyskanych linków, a nie tylko ich ilość. To już nie te czasy kiedy strona mająca miliony spamerskich linków była wysoko w pozycjach. Na całe szczęście Google zrobił z tym porządek. Artykuł bardzo przystępnie napisany. Dla początkujących w sam raz. frostseo.pl

    2017-05-18, 12:02
  • Ula Manufaktura Mieszkan

    I kolejny artykuł z którego kilku ciekawych rzeczy sie dowiedziałam :) Dzięki i czekam na więcej manufaktura-mieszkan.pl

    2017-01-26, 13:46
  • Elżbieta Ogłuszka

    Szczególnie marketing szeptany na Brandle jest fajnym pomysłem, ale niestety ceny już nie te same, co na początku. Kiedyś było 0,50 zł. Teraz raczej w okolicach 2 zł za wpis :) safeprobhp.pl

    2016-12-29, 18:18
  • Jakub

    bardzo ciekawy artykuł barsena.com

    2016-08-02, 13:58
  • Teksciara

    Świetny łyk wiedzy dla początkujących, którzy chcą przynajmniej spróbować swoich sił w seo ;) Oby takich więcej! teksciara.pl

    2016-07-29, 16:43
  • Flash Media Pablo

    mam pytanie, jak rozróżnić strony wartościowe do dodawania linków od tych nie wartościowych ? (np. zbanowanych w google?) flashmp.pl

    2016-02-25, 13:03
  • Marek

    Witam. Wspaniały artykuł o możliwościach uzyskania linków za pomocą bardzo dobrej treści. Opisane przez was metody stosuje i spełniają się w 100%. Uzupełniam je jeszcze przez inne metody pozyskania linków i wszystko pięknie działa i daje setki różnych możliwości. Fajne różne metody pozyskania linków opisał ostatnio na swoim blogu Sławek http://www.blog.gdaq.pl/2015/11/101-metod-pozyskiwania-linkow-white-hat-seo/ . Przedstawia on aż 101 metod na pozyskanie linków. Polecam do przeczytania.

    2015-11-19, 12:59
  • Rafał Stachlewski

    Marketing rekomendacji na forach, który opisujecie, zwany też marketingiem szeptanym to przecież nic innego jak marketing szemrany.

    2014-12-20, 11:32
Polecane artykuły
Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy też zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy ze swoją konkurencją? Czy monitorujesz ich zachowanie? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Zacznij to robić najlepiej już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!