Jak pozyskiwać linki do swojej strony?


Dlaczego warto i trzeba pozyskiwać stale nowe linki do strony internetowej?
Linki prowadzące do strony internetowej są bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie strony. Istotna jest zarówno ilość samych linków, jak i ilość różnych stron, które linkują do naszej strony. Z tego powodu warto stale prowadzić działania, które mają na celu zdobycie nowych linków do naszej strony. Słynne powiedzenie mówi: “Konkurencja nie śpi”. Jak najbardziej ma ono zastosowanie także w branży SEO, co jest kolejnym ważnym argumentem za tym, żeby cały czas pozyskiwać nowe odnośniki do strony. Jeżeli będziemy stać w miejscu, a konkurencja stale będzie prowadzić aktywne działania SEO - w końcu zostaniemy przez nią wyprzedzeni. Przedstawiamy zbiór kilku sposobów na linki do strony.
Publikuj artykuły eksperckie i artykuły sponsorowane
Jednym z najprostszych, a jednocześnie skutecznych sposobów na linki są publikacje artykułów eksperckich i sponsorowanych na portalach internetowych. Platforma Whitepress pośredniczy w procesie zakupu tego typu publikacji, czyniąc go bardzo wygodnym i szybkim sposobem na pozyskanie nowych linków. Publikacje artykułów zarówno sponsorowanych, jak i eksperckich polegają na opublikowaniu treści przygotowanej przez nas na innym portalu. Wykupując publikację artykułu eksperckiego przez Whitepress musimy ponieść stała opłatę 15zł, a nasz artykuł zostanie pobrany przez portal, który akurat ma zapotrzebowanie na temat, o którym napisaliśmy. W przypadku artykułów sponsorowanych, cena publikacji zależna jest od serwisu internetowego. Czym różni się artykuł ekspercki od sponsorowanego?
- Artykuł ekspercki
- Opisuje dane zagadnienie z pozycji eksperta
- Jego głównym celem powinno być przekazanie wiedzy
- Artykuł sponsorowany
- Przeważnie ma za zadanie zareklamować produkt lub usługę
- Pobierana jest opłata za jego publikację
Poza Whitepress istnieją także inne systemy umożliwiające tego typu publikacje jak np. Rankseller(bardziej popularny za granicą). Korzystanie z systemu Whitepress jest proste i intuicyjne, a szerszy opis jego funkcjonalności pojawi się w jednym z kolejnych artykułów tej serii.
Poza platformami pośredniczącymi w zakupie artykułów sponsorowanych i eksperckich można oczywiście samodzielnie odszukać listę portali działających w naszej branży i samodzielnie wysłać zapytanie o możliwość publikacji tego typu treści.
Więcej o artykułach sponsorowanych i eksperckich w Whitepress: https://www.whitepress.pl/faq
Whitepress.pl - baza poszukiwanych tematów
Buduj wizerunek eksperta
Prowadząc serwis dotyczący pewnej tematyki warto postarać się o wizerunek eksperta w branży. Jeżeli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, możesz poszukać okazji, gdzie możesz wypowiedzieć się jako ekspert. Możesz zrobić to na kilka różnych sposobów:
- udzielać porad na forach tematycznych, związanych z Twoją branżą
- być prelegentem na konferencjach i spotkaniach branżowych
- wypowiadać się na tematy związane z branżą
Każde z tych działań przyczyni się do pozyskania nowych linków do Twojej strony:
- udzielając porad na forach tematycznych, związanych z Twoją branżą możesz w podpisie ustawić link kierujący do Twojej strony
- jeżeli będziesz wymieniony jako jeden z uczestników danej konferencji z pewnością będziesz mógł poprosić o podlinkowanie Twojej strony domowej
- publikując artykuł ekspercki masz możliwość dodania stopki, z Twoim imieniem i nazwiskiem oraz adresem strony
Artykuł z wypowiedziami ekspertów na portalu silesiasem.pl
Prezentacja branżowych ekspertów - uczestników WordUp. Screen ze strony http://worduplodz.pl/
Publikuj wpisy gościnne
Wielu blogerów umożliwia publikację wpisów gościnnych na swoich blogach. Dzięki temu masz możliwość wypowiedzenia się na dany temat, dotyczący wybranej tematyki. Publikując wpis gościnny bloger otrzymuje treści wysokiej jakości(w końcu napisane przez Ciebie - eksperta), a Ty masz okazje delikatnie zareklamować siebie i swoją stronę. Wpis gościnny zazwyczaj musi spełniać określone warunki, spisane przez właściciela bloga. Niektóre z blogów tworzą specjalną stronę opisujące warunki współpracy w oparciu o wpis gościnny, jednak nie wszystkie. Dlatego też warto poszukać blogów piszących artykuły o danej tematyce i wysłać zapytanie o możliwość publikacji wpisów gościnnych.
Najprościej będzie to zrobić po prostu wpisując w Google: wpisy gościnne lub wpisy gościnne + tematyka
Warunki przesyłania wpisów gościnnych dla bloga http://thespinningtopblogger.wordpress.com/
Poproś o publikacje blogera
Blogerzy są osobami chętnie komentującymi i recenzującymi różnego rodzaju produkty, usługi, czy wydarzenia. Jeżeli prowadzisz np. sklep internetowy dobrym pomysłem będzie prośba o recenzję produktu na podstawie darmowej próbki. Na dobrej jakości blogach będzie trzeba za to oczywiście zapłacić, ale zdarzają się także osoby chętne do napisania tego typu recenzji lub wpisu za samo otrzymanie danego produktu. Dotrzeć do blogerów możesz próbować samodzielnie(zbierając blogi w danej tematyce i wysyłając wiadomości email z zapytaniem o możliwość odpłatnego napisania wpisu) lub skorzystać z narzędzi ułatwiających dotarcie do blogerów
Takim serwisem jest Reachblogger, który umożliwia szybkie odnalezienie blogów o danej tematyce, przegląd stawek za napisanie wpisu i komunikację z blogerem.
Reachblogger - przegląd ofert blogerów
Bądź sponsorem
Sponsorowanie różnego rodzaju wydarzeń branżowych zapewne nie będzie tanim sposobem na pozyskanie linka. Jednakże link jest tutaj akurat jednym z “efektów ubocznych” bycia sponsorem. Poza odnośnikiem do strony, umieszczonym w zakładce “Sponsorzy” masz szansę na wypromowanie swojej marki. Rozejrzyj się za wydarzeniami w Twojej branży, może nie jest potrzebny wcale duży wkład, by zaistnieć jako sponsor i tym samym zyskać wartościowego linka do Twojej strony.
Sponsorzy konferencji WordCamp - wymienieni wraz z linkami do stron (fot: www.rownanek.art.pl)
Napisz o kimś innym: stwórz ranking, zrecenzuj produkt, zdaj relację z wydarzenia
Natura człowieka już taka jest, że lubimy się pochwalić, jeżeli ktoś inny docenia nas, nasze produkty lub nasze usługi. Jeżeli prowadzisz stronę tematyczną to doskonałym sposobem może być napisanie:
- rankingu - może to być np. ranking najlepszych produktów w danej kategorii, ranking najlepszych sklepów internetowych w danej kategorii, ranking oprogramowania specjalnego typu. Często osoby ujęte w rankingu z chęcią pochwalą się o zajęciu wysokiego miejsca, oczywiście jeżeli je o tym poinformujesz i jeżeli jesteś w miarę znany w branży
- recenzji lub relacji - podobnie jak wyżej. Napisanie recenzji w przypadku produktów lub oprogramowania lub relacji w przypadku wydarzenia będzie dobrą okazją na zdobycie linka.
Na stronie http://proline.pl/ znalazła się informacja o zajęciu 1. miejsca w rankingu wraz z odnośnikiem do rankingu
Obserwuj wzmianki o swojej firmie
Jeżeli jeszcze nie monitorujesz wzmianek o swojej firmie warto zacząć to robić. Jedna sprawa to kwestie PR-owe - warto wiedzieć czy o nas piszą i jak o nas piszą. Druga sprawa to uciekające okazje na linki. Często bowiem zdarza się, że w artykule na jakimś serwisie jest tylko wymieniona nazwa naszej firmy, ale nie zawiera aktywnego linka. Monitorując wzmianki na swój temat warto zwrócić uwagę na obecność linka i jeżeli go nie ma, poprosić o niego. Do monitorowania wzmianek o swojej firmie możesz wykorzystać darmowe alerty Google lub Brand24.
Wzmianki o Whitepress.pl w Brand24
Przeprowadź kampanię informacyjną na forach
Marketing rekomendacji, jeżeli wykonany jest w odpowiedni sposób może być bardzo dobrym źródłem linków prowadzonych do Twojej strony. Pod tym pojęciem kryje się po prostu polecanie Internautom konkretnych produktów lub usług. Użytkownicy forów internetowych są już bardzo wyczuleni na tego typu działania, dlatego też działania takie należy prowadzić bardzo ostrożnie. Do zlecania tego rodzaju prac i pośredniczenia z osobami zajmującymi się takimi działaniami służy narzędzie Brandle. Agreguje ono tzw. “agentów” - osoby zajmujące się marketingiem szeptanym na forach.
Baza agentów Brandle.pl
Twórz wartościowe treści, poradniki FAQ, listy TOP, case-study
Większość zaleceń Google można podsumować do krótkiego zdania: “Twórz wartościowe treści, a użytkownicy sami będą do nich linkować”. Oczywiście nie jest to aż takie proste. Po pierwsze, treści muszą być naprawdę wybitne, żeby “same” zyskały wiele treści. Po drugie, jeżeli odpowiednio ich nie wypromujesz(Social Media, Wykop, wzmianki na blogach) - to nikt się o nich nie dowie. Szczególnie duże szanse na “sukces” maja następujące typy treści:
- Poradniki("Jak dobrać podkład", "Wybór rowera krok po kroku", "Jak dopasować rozmiar nart")
- Listy("10 sposobów na odporność", "10 rzeczy których nie wiedziałeś o grypie")
- FAQ("FAQ - co powinieneś wiedzieć o OFE")
- Case study("Kampania AdWords - Case Study", "Kampania reklamowa, która podwoiła przychody - case study"
Podsumowanie
Jak widać, sposobów na pozyskiwanie linków jest wiele. Te wymienione wyżej to tylko część, z całej masy możliwych sposobów. Różnią się one od siebie przede wszystkim: potrzebnym budżetem i potrzebnym nakładem czasu. Warto przeanalizować i pomyśleć, którego z tych sposobów możesz użyć, żeby spróbować pozyskać linki do swojej strony. Pamiętaj jednak, że jeżeli nie masz pewności, czy dana metoda będzie bezpieczna dla Twojej strony - skonsultuj się ze specjalistą w dziedzinie SEO.