Minimalizm i flat design - aktualne trendy w projektowaniu

Zaktualizowano: 2017-07-27
Trendy w web designie w 2018 roku
Mniej znaczy więcej! To zdanie znają wszyscy śledzący ostatnie trendy w projektowaniu stron czy aplikacji. Warto więc zastanowić się, czemu minimalizm zdobywa tak szybko popularność. Proste UI (interfejsy użytkownika) są bardziej przyjazne dla odbiorcy, zarówno pod kątem użytkowym, jak i estetycznym. W jaki sposób projektować nowoczesne strony? Jakie są najnowsze trendy we flat i minimalistic design? Jakich błędów należy unikać? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Moda na minimalistyczne i „płaskie” interfejsy zyskała na popularności w 2013 roku, kiedy firma Apple ogłosiła zupełnie odświeżoną wersję systemu iOS 7, który, choć początkowo spotkał się z krytyką użytkowników, z czasem okazał się strzałem w dziesiątkę. Od daty tej głośnej premiery upłynęło już jednak kilka lat, w trakcie których zarówno flat design, jak i minimalistyczne podejście do projektowania przeszły znaczną ewolucję.

zasady rządzące interfejsem systemu Windows 8
Za doskonały przykład minimalizmu może posłużyć projekt ekranu startowego systemu Windows 8
 

Na co warto zwrócić uwagę, projektując stronę internetową?

Projektując jakiekolwiek strony internetowe, warto pamiętać o kilku zasadach, które zagwarantują uzyskanie estetycznej i w pełni funkcjonalnej witryny, na której nam zależy. Z pomocą przychodzą nam flat i minimalistic design, które znakomicie łączą w sobie walory estetyczne z użytecznością.
 

1. Porządek, system i skalowalność

Przy projektowaniu w minimalistycznym stylu warto pamiętać o zachowaniu porządku i zastosowaniu jednolitego, czytelnego systemu przy rozmieszczaniu czy akcentowaniu treści. W takiej sytuacji ważne jest między innymi, aby komunikować treści nagłówkami w odpowiednim stylu, który skutecznie wyróżni je spośród pozostałej treści (przestrzegaj zasad hierarchicznego nadawania nagłówków – pierwszego, drugiego czy trzeciego stopnia), oraz aby logicznie rozmieszczać treści (przed rozpoczęciem projektowania warto rozrysować siatkę «ang. grid», która wspomoże Cię w podejmowaniu decyzji, gdzie umieścić daną sekcję, np. treść artykułu, jego nagłówek czy menu strony).

przykład zastosowania siatki przy projektowaniu layoutu strony internetowej
Przykład zastosowania siatki na stronie Tapbots

Warto zauważyć, że wykorzystanie layoutów opartych na siatce znacznie ułatwia projektowanie witryn responsywnych, czyli takich, które automatycznie dostosowują się do rozdzielczości i wielkości ekranu, na którym są wyświetlane. Tutaj mniej i prościej znaczy szybciej i efektywniej. Zastosowanie dużej ilości elementów graficznych znacznie utrudnia kodowanie, nierzadko wpływając również na wydłużenie czasu ładowania się strony.

Minimalizm idealnie nadaje się do projektowania responsywnych layoutów.
Minimalizm idealnie nadaje się do projektowania responsywnych layoutów. Responsive Website Animation autorstwa Muharrema Senyila
 

2. Content jest najważniejszy!

Każda strona internetowa służy przekazywaniu określonej treści, dlatego projektując minimalistyczne strony, pamiętaj o tym, aby wszystkie wprowadzane przez Ciebie elementy służyły temu podstawowemu celowi. Zdarza się, że niektóre strony stawiają na zbyt duże rozproszenie treści (np. treść tego samego artykułu znajduje się raz po lewej, raz po prawej stronie, posiadając przy tym różne interlinie), co, choć estetycznie wygląda dosyć interesująco, może być dla odbiorcy dużym utrudnieniem.

W mniejszej skali dobrym zobrazowaniem zasady „less is more” są infografiki, w których niezwykle popularnym stylem jest właśnie flat design. Zastosowanie takiej oprawy wizualnej pomaga użytkownikowi szybko zrozumieć istotę przekazu.
 

3. Poprawa funkcjonalności

Ważna zasada, o której często zapominamy – każda strona internetowa (np. blog, magazyn informacyjny czy agregator treści) ma być przede wszystkim wygodna w użytkowaniu. Projektując, skupiajmy się nie tylko na wizualnej stronie, ale również, a może przede wszystkim, na warstwie użytkowej. Minimalizm funkcjonalny to taki, który nie tylko pomoże użytkownikowi w łatwym poruszaniu się po witrynie (np. mniej klików czy scrollowania), ale i wspomoże ruch na stronie, ułatwiając przy tym osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

ikony na stronach www
Ikony potrafią znacznie usprawnić komunikację, jednak nie należy z nimi przesadzać

W jaki sposób możesz się upewnić, że Twój interfejs będzie odpowiadał potrzebom użytkownika? Warto zadać sobie kilka pytań w odniesieniu do zaprojektowanych elementów:

  • na jaką potrzebę użytkownika odpowiada dany element (np. zastosowanie ikon, o których pisaliśmy w poprzednim artykule)?
  • czy dany element w czytelny i klarowny sposób informuje użytkownika o swojej funkcji?
  • czy na zaprojektowanej podstronie znajdują się wszystkie podstawowe funkcje, których będzie potrzebować użytkownik (np. opcja udostępniania treści w mediach społecznościowych, menu strony, opcja powrotu, tzw. okruszki chleba, podgląd innych artykułów itp.)?
  • ile kliknięć trzeba, aby wykonać daną operację (np. czy zanim wybiorę inną podstronę, muszę najpierw kliknąć w ikonkę menu rozwijanego)?
     

4. Wykorzystaj przestrzeń

Jedną z charakterystycznych cech minimalistycznych designów jest… pustka, brak nadmiaru elementów. Przestrzeń, którą pozostawiamy pustą, jest bardzo ważna. Zarówno wizualna, jak i funkcjonalna wartość blank space jest bardzo istotna – pomaga ona skierować uwagę internauty na najważniejsze informacje, daje odpocząć czytelnikowi od natłoku informacji czy po prostu wspomaga tworzenie bardziej czytelnego layoutu.

przestrzeń neutralna na stronie apple
Przykład zastosowania przestrzeni na stronie Apple
 

Najważniejsze trendy w 2017 roku

Choć popularyzacja flat i minimal designu przyszła wraz z premierą iOS 7, to nie Apple, lecz Microsoft jako pierwszy zaprezentował produkt, w którym zastosowano oba te trendy – mowa oczywiście o Windows Phone i metodzie projektowania „Metro” (przemianowanej później na „Modern”). Od pierwszej wersji wspomnianego systemu operacyjnego minęło już sporo czasu, w trakcie którego zarówno sam minimalizm, jak i flat design przeszły sporą ewolucję. Co jest passé, a czym warto się inspirować przy projektowaniu dzisiaj? Przejdźmy do omówienia najnowszych trendów.
 

1. Trend: Animacje i paralaksa

W 2017 r. zaczynamy komunikować się z użytkownikami również za pomocą prostych, czytelnych animacji utrzymanych zarówno w minimalistycznym, jak i „płaskim” wydaniu. Animacje są, i niewątpliwie wciąż będą, funkcjonalnym elementem strony, podkreślając ważne informacje i poprawiając atrakcyjność warstwy wizualnej. Więcej na temat samych animacji na stronach www pisaliśmy w artykule Animacje – czyli jak poprawić wygląd strony lub bloga.

Efekt paralaksy (ang. parallax), stosowany szeroko w 2017 r., występuje przy przewijaniu strony, powodując, że niektóre jej elementy przesuwają się szybciej od innych. Znakomicie buduje to głębie, wspomagając efektywność naszej strony internetowej. Warto przy tym pamiętać, aby przy stosowaniu parallaxy zachować umiar, ponieważ przeładowana strona może być ciężka i powolna.

architecture blog by tubik studio
Koncept bloga architektonicznego wykorzystujący efekt paralaksy. Ernest Asanov dla Tubik Studio
 

2. Ukryte menu – do lamusa?

Dzięki ukryciu menu pod ikonką zyskujemy dużo przestrzeni. Pod niektórymi względami jest to jednak dosyć niefunkcjonalne rozwiązanie (wydłuża ścieżkę akcji – dopiero dwa kliknięcia powodują przejście do celu), które może ponadto być nie do końca czytelne dla wszystkich użytkowników (szczególnie starsi użytkownicy nie zawsze rozumieją znaczenie ikonki menu, które jest najczęściej przedstawiane jako trzy horyzontalne paski).

Ukryte menu ma też jednak swoją dobrą stronę – ze względu na zajmowanie niewielkiej przestrzeni idealnie sprawdza się na małych ekranach, np. smartfonów. W takiej sytuacji warto ponadto zastanowić się nad tzw. fixed header, czyli nawigacją przylepioną do górnej krawędzi ekranu – dzięki temu menu będzie zawsze pod ręką.

 
Przykładowa ikonka ukrytego menu. Autor: Jack VH
 

3. Trend: Głębia i semi flat design

Flat design 2.0 to nic innego jak płaski design przyprawiony o kolejny wymiar, dzięki któremu uzyskujemy delikatny, nieprzesadzony efekt 3D. Dzięki jednolitym kolorom i brakowi cieni (bądź ich delikatnemu zaznaczeniu) grafika pozostaje czytelna, ale jednocześnie zyskuje ciekawy „świeży” charakter.

efekt cienia to element semi flat design
Delikatny efekt cienia dodaje stronie coaxsoft głębi
 

4. Prosta i wyraźna typografia

Popularne jeszcze w latach 2015 i 2016 elementy graficzne, składające się ze zbyt dużej liczby różnych krojów pisma, lub też jednego kroju w wielu różnych odmianach, odchodzą do lamusa – przeładowane treściami i nie zawsze czytelne strony były męczące i po prostu się przejadły.

Warto natomiast zwrócić uwagę na trend, w którym główne skrzypce odgrywają duże, wybijające się frazy pisane boldem, tj. pogrubioną odmianą pisma. Ciekawe efekty można również uzyskać poprzez wypełnienie tekstu jaskrawym, odznaczającym się od tła gradientem.

typografia na stronie bitsens
Odważna typografia dominująca na stronie agencji Bitsens
 

5. Trend: Content 2.0 (wideo i cinemagraph)

Materiały wideo systematycznie zyskują na popularności – w 2021 roku będą odpowiadać za 81% konsumenckiego ruchu w Internecie (źródło: Cisco). Prognozuje się również, że w tymże roku każdej sekundy internauci będą oglądać ponad milion minut filmów online. Nie zapomnij o tym, tworząc własną stronę internetową czy mailing – umieszczenie krótkiego filmiku znacznie zwiększa zarówno ruch, jak i zaangażowanie użytkowników czy konwersję. Więcej na temat filmów w Sieci przeczytać można w naszym artykule: Wszystko o filmach na stronach www.

Kolejnym typem pliku, który budzi zainteresowanie użytkowników, jest tzw. kinografika (ang. cinemagraph). Kinografiki, choć zapisane w standardowym formacie GIF, różnią się znacznie od animowanych ilustracji, do których zdążyliśmy się przyzwyczaić. Ich istotą jest odtwarzanie nagrania jedynie we fragmencie ilustracji, podczas gdy pozostały jej obszar zajmuje statyczne zdjęcie. Ten ciekawy efekt zobaczyć możemy poniżej:

kinografika - kompozycja z motylem i świecą
Źródło: Ann Street Studio
 

6. Hero image zamiast Slidera

Analizy ruchu na stronach internetowych pokazują, że tylko ułamek internautów dociera do informacji na drugim i kolejnych slajdach. Zamiast prezentować dużo treści w jednym miejscu, warto skorzystać z dostępnej przestrzeni i rozłożyć informacje w różnych punktach strony internetowej, górny fragment strony rezerwując na elementy odpowiadające za stworzenie dobrego pierwszego wrażenia. Interesującą alternatywą dla sliderów wydaje się więc tzw. hero image – duże zdjęcie (bądź animacja) zajmujące całą powierzchnie obszaru wyświetlanego tuż po załadowaniu się strony.

minimalistyczny hero image
Minimalistyczny, statyczny hero image na stronie HUGE
 

7. Trend: One pagers

Świetnym sposobem na prezentacje najnowszego produktu czy opowiedzenie wciągającej historii w myśl tzw. storytellingu jest wykorzystanie one pagerów – witryn, w których wszystkie elementy znajdują się na jednej stronie. Można na nich zamieścić materiały szerokie zarówno na całą stronę, jak i tylko na część ekranu – taka operacja da Ci możliwość uwypuklenia najważniejszych informacji.

onepager
The Slash Workers, źródło: awwwards
 

8. Odważne kolory i gradienty!

Flat design i minimalizm to nie tylko czerń i biel. W oba style umiejętnie można wpleść kolory! A te w ciągu ostatnich miesięcy zdobywają popularność w gradientowym, nasyconym wydaniu. Nie bój się radykalnych rozwiązań, szarosć odważnie przełam mocnym, kolorystycznym akcentem! Dzięki temu Twoja strona internetowa zyska nową świeżość, zaś kolor zwróci uwagę czytelnika na najważniejsze elementy.

Przy doborze kolorystyki swoich projektów warto mieć na uwadze ogólne zasady ich stosowania oraz to, jak poszczególne barwy wpływają na emocje odbiorcy. Szerzej problemy te omówiliśmy w naszym bliźniaczym artykule Barwy w Sieci.

paleta kolorów od google
Interesującym narzędziem ułatwiającym tworzenie i testowanie własnej palety jest Color Tool od Google
 

Jakie trendy w 2018 roku?

Współcześnie, w czasach dominacji Internetu, trendy w projektowaniu zmieniają się na tyle dynamicznie, że dosyć trudno już teraz przewidzieć, co będzie na czasie w przyszłym roku. Na podstawie obserwowanych tendencji można jednak pokusić się o parę ogólniejszych prognoz.

1

Po pierwsze: coraz powszechniej stosowane będą nagrania wideo i animacje. Już teraz narzędzia te szturmem zdobywają ekrany naszych komputerów. Rok 2018 raczej nie powinien zatrzymać ich dynamicznej ekspansji. Prawdopodobnie więc coraz rzadziej będzie można natknąć się na witrynę całkowicie statyczną.

2

Po drugie: należy spodziewać się powrotu odważnej, jaskrawiej kolorystyki. Trend ten obserwowany jest już aktualnie, a rok 2018 powinien go tylko wzmocnić. Wydaje się, że chwilowo internauci znudzeni są wieloma podobnymi, stonowanymi realizacjami. Intensywne, przyciągające wzrok barwy to sprawdzona metoda na wyróżnienie się na tle konkurencji.

3

Po trzecie i prawdopodobnie najważniejsze: dalsza dominacja minimalizmu. Minimalizm to nie tylko wizualne opakowanie produktu czy treści – to dogłębnie przemyślany trend w projektowaniu, dzięki któremu uwypuklamy najważniejsze komunikaty, jakie chcemy przekazać użytkownikowi. Minimalizm to podejście, które pomaga w konstruowaniu prostych, atrakcyjnych treści i form, co na późniejszym etapie przekłada się na wzrost sprzedaży. Dzięki czytelnej, jasnej warstwie wizualnej zyskujemy zarówno na skuteczności komunikacji, jak i wiarygodności. W zasadzie dla minimalizmu nie ma współcześnie sensownej alternatywy. To właśnie dlatego trend ten nie zaniknie w najbliższym okresie. W nadchodzącym roku możemy wiec spodziewać się raczej jego kontynuacji, w ewentualnie lekko zmodyfikowanej odsłonie.
 

Zobacz pozostałe artykuły z tej serii:
Zdjęcia i ilustracje w Internecie
Ikona jako narzędzie komunikacji
Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie
Typografia od A do Z
Barwy w Sieci
Prawa autorskie w Internecie
Wszystko o filmach na stronach www
Animacje – czyli jak poprawić wygląd strony lub bloga

  • Autor: Justyna Fabijańczyk

    zwiekszesprzedaz.pl

    Prowadzi agencje content marketingową ODISEO. Autorka książki „Pozyskaj klientów premium”, programu „Jak zwiększyć sprzedaż usług w internecie” i „LinkedIn w praktyce. Strategia pozyskiwania klientów”.

Wasze komentarze (42)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Karol

    Świetny artykuł, fajnie pokazujący jak powinno się projektować strony internetowe.

    codefia.pl

    2019-06-17, 15:58
  • Ola

    Ludzie coraz większą uwagę przywiązują do aspektów wizualnych, również w marketingu. Warto więc o tym wszystkim pamiętać i nie pozwolić sobie na jakieś niedoróbki w tym temacie. Oczywiście brand to podstawa. Pozdrawiam! :)

    jansen-display.pl

    2019-01-15, 09:46
  • Izabela

    Bardzo dobry artykuł

    lava-designs.pl

    2018-09-03, 10:21
  • Norbert

    Świetny wpis, który z pewnością zainteresuje dużą ilość użytkowników, którzy projektują serwisy www i realizują inne ciekawe projekty. Najlepsze jest to, że minimalizm obecnie wygrywa w każdego rodzaju projektowania - zarówno wnętrz jak i w IT. Ważne jest również to, żeby nie zapominać o przyciskach CTA, które są szczególnie ważne zarówno na stronach firmowych jak i w sklepach online.

    ecommerce2day.pl

    2018-05-18, 12:04
  • Jarek

    Ciekawy artykuł, sporo mi wyjaśnił

    jarexoutlet.pl

    2018-05-09, 20:04
  • GOLDWEB

    I wszystko ma wspólny mianownik - minimalizm, który króluje na stronach internetowych już od kilku lat. Systematycznie i konsekwentnie zmieniając strony www w ładniejsze i bardziej funkcjonalne. Jestem jak najbardziej za! ;)

    goldweb.pl

    2018-05-05, 14:07
  • Artur

    Minimalizm w cenie, ale docelowo i tak to klient decyduje. Trendy poczekają, póki trafiać się będą osoby chcące na stronach wielkie liczniki odwiedzin. Na szczęście klienci szybko dojrzewają i coraz łatwiej przekonać ich ku dobremu.

    pixup.pl

    2018-04-27, 22:18
  • Manuall

    Zgadzam się w 100%. Sami przy projektowaniu trzymamy się tych standardów, mimo że w nieco innym profilu działalności.

    manuall.com.pl

    2018-04-18, 15:24
  • Aleksandra Nowicka

    Obecnie znowu bardzo modne są gradienty. Powróciły także dawno zapomniane cienie.

    mediariver.pl

    2018-04-04, 10:00
  • Janusz

    Content marketing jest szczególnie ważny jeśli zależy nam na promocji w sieci, a śledzenie trendów to sprawa oczywista, jeśli tylko zależy nam na sukcesie. Tylko ciągłe dążenie za nowymi trendami przynieść nam może efekty i to w wielu przypadkach bardzo wysokie ;)

    ideo.pl

    2018-03-19, 15:49
  • Andpol

    Bardzo mi się podoba ten nowy styl :)

    andpol.poznan.pl

    2018-03-19, 09:43
  • KontoManiak

    Super artykuł.

    kontomaniak.pl

    2018-03-04, 21:57
  • Marek

    Piękne rzeczy, ale ile muszą kosztować

    udziele-pozyczki-prywatnie.pl

    2018-03-03, 12:59
  • Mikleks

    Świetny wpis. Na pewno z niego skorzystam. Pozdrawiam :)

    mikleks.pl

    2018-02-28, 09:23
  • Artur

    Bardzo ciekawy artykuł, sporo mi wyjaśnił

    rampa.org

    2018-02-06, 19:28
  • Esentire

    Ważne aby trendy rozwijały się w kierunku nie tylko modnych na daną chwilę rozwiązań, ale również w tę praktyczną i pragmatyczną stronę mając na celu skrócenie czasu nawigacji po stronie czy ostateczne dokonanie na niej określonej akcji.

    esentire.pl

    2018-01-31, 14:53
  • ADesign

    Bardzo ciekawy i rzeczowy artykuł. Czasem trudno przekonać klientów do nowych, ciekawych rozwiązań. Minimalizm - ten trend podoba mi się najbardziej.

    activedesign.pl

    2018-01-24, 14:42
  • Paweł Mansfeld

    Przydałaby się jakaś rewolucja w projektowaniu. Flat design i minimalizm mamy już z dobre 4 lata na topie. Pozdrawiam!

    mansfeld.pl

    2017-12-22, 11:23
  • Piotr

    Ciekawe co ze stronami one page site, których w 2017 był jakiś wysyp. Są one dość czytelne dla użytkownika, ale szkoda że twórcy takich stron nie informują swoich klientów, że wydają 2000-3000zł a czasem nawet więcej i nie mogą ich później promować w Google. Artykuł bardzo ciekawy. Pozdrawiam.

    grupamdb.pl

    2017-12-10, 12:17
  • Sławek

    Z całym artykułem zgadzam się, faktycznie przy zastosowaniu ukrytego menu w formie burgera zwiększy nam się ścieżka dojścia do strony docelowej o jeden klik lecz wygląd strony jest dużo ciekawszy z takim burgerem (można też zastosować takie rozwiązanie aby podczas scrolowania strony do górnej części strony, menu byłe przyczepione i widoczne linki wówczas w pewnym stopniu wyeliminujemy wydłużoną ścieżkę dojścia do strony docelowej ). Odnośnie starszych użytkowników wydaje mi się że już większość z nich kojarzą menu w formie 3 kresek z smartfonów więc sensowne zastosowanie menu ukrytego z mojego punktu widzenia jest jak sensowne.

    web-development.com.pl

    2017-12-06, 21:08
  • Agnieszka Owczarzak

    Miło się patrzy na te trendy, w kontekście stron, które nadal mają grafiki robione w paincie z czcionką Comic Sans.

    redseocopy.pl

    2017-11-29, 12:16
  • Dominik

    Niestety, niejednokrotnie dobry content znika w słabo przygotowanej stronie, która albo jest czasem zbyt prosta, a innego rodzaju przesadnie pstrokata...

    Trenujmy24.pl

    2017-11-08, 11:59
  • Rafał

    Czasami mam wrażenie, że współczesny trend z animacjami sięga gdzieś czasów stron we flashu. Także często widzimy piękne i nagradzane strony ale na tyle skomplikowane, że niemożliwe w obsłudze i z kiepską wydajnością nawet na kilkuletnich komputerach.

    rafalfuczynski.com

    2017-11-06, 15:32
  • BG Tech

    Zgadzam się zwłaszcza z jednym punktem tego ciekawego artykułu (na prawdę dobry, brawo). Strona musi być przede wszystkim funkcjonalna. Nawet najlepsza animacja nie zrobi ze strony popularnej, jeśli nawigacja i linkowanie wewnętrzne będzie słabe.

    bgtechnology.com.pl

    2017-11-03, 21:49
  • Freja Draco

    Czyli tak: rezygnujemy z wyróżnienia 3D dla klikalnych elementów, bo treść jest najważniejsza. Ale jednocześnie walimy po oczach: paralaksą, semi-flatem (dla nieklikalnych elementów), animacjami albo i filmikami na cały ekran.
    Nie widzicie, że ta recepta na czytelny web jest nie dość, że wewnętrznie sprzeczna, to jeszcze sugeruje uwypuklanie i zwracanie uwagi nie na to, co jest dla użytkownika naprawdę istotne?

    Aha i jeszcze długie cienie. Nie zapominajcie o nowoczesnych długich cieniach, które potrafią zasłaniać pół ekranu, bo stare, dobre krótkie cienie (np. pod przyciskami) były przecież złe i zanadto 3D :p

    drakonica.pl

    2017-11-03, 18:02
  • Gerard

    Ciekawy artykuł. Minimalizm mam cały czas na tapecie i cały czas myślę o animacjach w których widzę naprawdę olbrzymi potencjał

    eporady24.pl

    2017-11-03, 16:23
  • Arek

    Minimalizm będzie dominujący, grunt by za minimalizmem szła użyteczność. Ostatnie zmiany w dużych portalach nie zawsze są na plus goniąc za trendami.

    auto-online.pl

    2017-10-25, 14:03
  • Maciej

    Również uważam, że minimalizm będzie nadal stylem dominującym, ludziom bardzo przypada do gustu takie coś.

    pscenter.org

    2017-10-05, 13:28
  • emar

    Od zawsze jestem gorącym zwolennikiem prostych i czytelnych interfejsów. Także tym bardziej jestem fanem obecnych trendów.

    emar.pl

    2017-09-27, 09:43
  • Katarzyna

    Bardzo przydatny artykuł, zresztą na czasie , podejrzewam że minimalizm będzie przez długi czas jeszcze na topie.

    marinasniardwy.pl

    2017-09-26, 11:16
  • Krystian

    Poradnik bardzo dobry, trafił Pan w punkt:) Sam dużo się tutaj dowiedziałem.

    spzakepie.pl

    2017-09-22, 08:25
  • Kasper

    Bardzo dobry poradnik, szczególnie dla osób, które zaczynają przygodę z projektowaniem stron www.

    moonbite.pl

    2017-09-21, 14:42
  • Michał

    Mnie również tak jak Gabriela irytują identyczne strony ale wydaje mi się, że to kwestia kosztów. Stworzenie fajnej w pełni indywidualnej strony zajmuje dużo czasu, a tym samym i pieniędzy. Firmy średnie i małe w większości wolą lecieć na szablonach bo tak taniej i szybciej.

    afterweb.pl

    2017-09-18, 11:02
  • Marta

    Bardzo dobrze opisane aspekty odnośnie trentów w grafice.

    czas-odnowy.pl

    2017-09-12, 18:08
  • Kasia

    Świetny artykuł, dla mnie dobry content + minimalistyczny wygląd strony to klucz do sukcesu jeśli chodzi o strony internetowe.

    stowarzyszenierosa.pl

    2017-09-05, 09:56
  • Gabriel

    Ostatnimi czasy idzie zauważyć to , iż duża ilość stron wygląda bardzo podobnie, żeby nie powiedzieć identycznie, jakby były tworzone na jednym szablonie, według mnie nie tędy droga i warto stosować rozwiązania indywidualne.

    literyzmetalu.pl

    2017-08-30, 11:01
  • Elteb

    Trend video/animacji rzeczywiście już teraz widać bardzo wyraźnie. Ciekawostką jest, że ostatnimi czasy można zauważyć również wzrost popularności materiałów audio. Obecność porządnego lektora lub ciekawy wywiad mogą być co najmniej ciekawym urozmaiceniem contentu strony.

    seo.ltb.pl

    2017-08-25, 11:35
  • Krzysztof

    Nie od dziś wiadomo, że strona to obecnie wizytówka firmy. Zależnie od kategorii musi posiadać odpowiednią paletę barw, być intuicyjna. Gdy klient widzi profesjonalnie wykonaną stronę to na pewno ją przejrzy, a nie wyjdzie od razu.

    art-kris.pl

    2017-08-24, 12:31
  • Projektant stron www z Warszawy

    Czytelność strony internetowej to podstawa. Minimalizm + ładny design połączony z profesjonalnie przygotowanym contentem gwarantuje wartościową i chętnie odwiedzaną stronę www.

    vertesdesign.pl

    2017-08-08, 02:01
  • Ireneusz

    Bardzo dobrze opisany i rozbudowany artykuł, może się przydać każdemu.

    zdrowacaloria.pl

    2017-08-01, 21:16
  • explore11

    Bardzo obszerny i konkretny artykuł, z pewnością będę miała na uwadze zawarte w nim treści, dziękuję! :)

    explore11.pl

    2017-07-29, 14:08
  • Copywriter

    Ach ten minimalizm. Szczególnie pkt. o Contencie mi się spodobał :) Gdy wysokiej klasy, to nawet słabszy desing strony go nie przysłoni.

    blog.copywriterexpert.pl

    2017-07-28, 11:53
Polecane artykuły
guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!

email marketing
Email marketing w pigułce. Jak stworzyć skuteczną kampanią mailingową?

Skuteczny email marketing kieruje trafny komunikat do odpowiednich osób we właściwym czasie. Dobrze skrojona strategia powinna odpowiadać potrzebom konsumentów i ich zmieniającym się zachowaniom. Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić działania email marketingowe w swoim biznesie w swojej firmie - od pozyskania bazy klientów po budowanie relacji z potencjalnymi klientami prowadzącymi do zakupu.

Siła Topic Cluster w pozycjonowaniu witryny - strategia planowania treści

Planowanie treści to kluczowy etap, który często decyduje o ich późniejszym sukcesie. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna. Topic clustery, które w kontekście SEO czy pozycjonowania publikowanych w sieci treści, odgrywają bardzo ważną rolę. Czym są, w jaki sposób je tworzyć i jak prawidłowo implementować je w tworzonych treściach - tego dowiesz się z tego artykułu.