Jak mądrze wybrać blogera do współpracy?

Wielu blogerów cechuje się tym, że mają niekiedy "swój świat - swoje kredki" i nijak przyda się do zrobienia jakiejś ciekawej kampanii reklamowej z jego udziałem. Z drugiej strony, powinno się dobrze przygotować na taką współpracę, a zatem stworzyć jakiś konspekt współpracy, określić działania i cele do osiągnięcia. O tym, jak mądrze wybrać blogera do takiej współpracy, poczytacie w tym artykule.
Ponad 4500 portali, 4100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Wielu klientów, którzy się do mnie zgłaszają mają ciągłe wątpliwości – czy bloger w ogóle sprzedaje, jak wybrać dobrze blogera do współpracy? 

Nie dziwię się, że wielu właścicieli sklepów internetowych ma wątpliwości i trudność w podjęciu decyzji. Zwłaszcza, jak ma na swoim koncie nieudaną współpracę z blogerem/blogerką (pieniężną lub barterową). Oto niestety nie jest trudno (wina jest po dwóch stronach). Jak zatem dowiedzieć się, czy dany bloger sprzedaje? I czy nasz wybór jest dobrze przemyślany?

Przede wszystkim przed rozpoczęciem współpracy z blogerem dobrze się do tego przygotujmy. Zastanówmy się, jakie dane będą nam niezbędne do podjęcia analizy. Co chcemy zyskać tworząc kampanię z blogerką? Jakie blogerki nas interesują (młodzieżowe, kulinarne, lifestylowe, kosmetyczne itp.)? Oraz jakie dane statystyczne będą dla nam niezbędne do podjęcia ostatecznej decyzji.

Żeby nie zmarnować pieniędzy i być usatysfakcjonowanym ze współpracy zdobądźmy takie informacje jak:

Liczba unikalnych użytkowników (UU), liczba odsłon i liczba odwiedzin

Dane (najlepiej z Google Analytics) powinny wskazywać okres ok. 3 miesięcy. Ryzykownym jest sugerowanie się statystykami np. z jednego miesiąca. Istnieje ryzyko, że właśnie wtedy bloger przeprowadził konkurs lub inną akcję, która przyciągnęła na jego stronę znacznie większą liczbę czytelników niż normalnie. Oczywiście bloger nie musi takowych danych udostępniać, jeśli uzna, że nie chce lub nie może tego zrobić. Wtedy pozostaje pytanie – czy warto?

Dane demograficzne – wiek, płeć oraz miejsce pochodzenia

To istotne dane na temat odbiorców bloga. Dzięki temu dowiesz się, czy ta grupa to również Twój target, czyli klienci. Jeśli działasz lokalnie, nie bój zapytać się o liczbę użytkowników z konkretnego miasta. Dzięki temu będziesz mógł również oszacować, jak dużo osób może zainteresować się kampanią. 

Język, komunikacja, Social Media – jak komunikuje się bloger i w jakich miejscach w sieci to robi?

Zanim już zdecydujesz się na konkretnego blogera zapoznaj się z kanałami komunikacji, w jakich się porusza. Może to być Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube, Google+… no dobra to ostatnie odpuść :). Każdy bloger to indywidualność, posiadająca swój styl, język, ekspresję, wizerunek. Czy chciałbyś reklamować sklep ze zdrową żywnością na blogu, na którym bloger je wyłącznie fastfood? Z pewnością wybrałbyś prędzej kogoś, kto prowadzi zdrowy i aktywny styl życia.

Pamiętaj o tym, żeby pytać blogera o konkretne zagadnienia i to na czym Ci zależy. Każdy bloger, który nie traktuje swojego bloga jako tablicy reklamowej, lecz traktuje ją jako pracę, bez problemu odpowie i odpowiednio zaangażuje się we współpracę z Tobą.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Konrad

    Moim zdaniem przy wyborze odpowiedniego blogera, najważniejsza jest jego grupa docelowa, która musi również pasować do naszego produktu. Kolejna kwestia to perspektywy tego blogera, jak szybko się rozwija jego popularność oraz działalność. To może być początek bardzo ciekawej współpracy, gdzie oboje wiele zyskujecie. :) seo.ltb.pl

    2017-04-10, 08:33
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?