5 najczęściej popełnianych błędów przy współpracy z blogerem

Przypadki współprac z blogerami, które niejednemu pozycjonerowi lub właścicielowi sklepu internetowego zdążyły „wyjść bokiem” są bardzo dobrze znane. Dlaczego? Istnieje wiele powodów, które mogą zaburzać relację na linii bloger – marka. Bardzo często ciężko jest określić kto ma rację, ponieważ każda ze stron ma inne cele.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Oto 5 najczęściej popełnianych błędów, jakie występują podczas współpracy z blogerem:

1. Złe podejście

Gdy rozpoczynamy współpracę i nawiązujemy kontakt z blogerem, musimy wziąć pod uwagę, że jego wizja nie zawsze musi pokrywać się z naszą. Bloger podejmując współpracę reklamową zwykle tworzy treści tak, by były one zgodne z jego wizerunkiem, ideą, pomysłem. Dzięki temu jego czytelnicy odbiorą to w sposób naturalny, co również przełoży się na skuteczność wpisu sponsorowanego czy lokowania produktu na blogu.

2. Nieodpowiednia stawka/wartość barteru

Kwestie finansowe zwykle wzbudzają najwięcej kontrowersji. Każdy bloger ma inne cele i inne założenia. Jedni wybierają barter, a drudzy wyłącznie gotówkę. Oferując blogerowi konkretną cenę lub wartość barteru postaraj się oszacować, czy nie obrazisz tym blogera. Blogowanie na poważnie to nie zabawa. To bardzo często ciężka praca, której bloger poświęca czas, zaangażowanie i talent.

3. Brak konkretnych ustaleń

To kolejny powód, który może zepsuć nawet najlepszy pomysł na współpracę (wpis sponsorowany, kampanię reklamową etc.). My, jako zleceniodawcy powinniśmy ustalić (jeszcze zanim skontaktujemy się z blogerem) na czym nam zależy, jaki jest cel naszej kampanii i czego oczekujemy. Oczywiście nie możemy ingerować w tekst – to indywidualne dzieło blogera. Zanim bloger zacznie tworzyć wpis sponsorowany warto potwierdzić wcześniejsze ustalenia.

4. Założenie, że bloger jest gorszy od nas

Kilkukrotnie spotkałem się z tym, że właściciel sklepu z góry uznał, że bloger to istota bez głosu, która pokazuje tylko ciuszki, kosmetyki i inne „bzdury”. Takie podejście utrudniło komunikację, ponieważ bystry bloger zawsze wyczuje brak szacunku czy traktowanie z góry. Pamiętaj, że aby bloger szanował Ciebie i Twój interes, a także profesjonalnie podszedł do współpracy, musisz okazać mu to samo. W końcu to on dysponuje znacznie większym zasięgiem niż sklep, który chce wykupić u niego reklamę.

5. Brak statystyk 

Zanim zdecydujemy się na współpracę z konkretnym blogerem powinniśmy dopytać o jego statystyki (np. z Google Analytics) i zasięgi. Blogerzy, którzy profesjonalnie podchodzą do swojej działalności zawsze dysponują konkretnymi informacjami. Na tej podstawie będziemy mogli ocenić, czy faktycznie bloger oferuje nam wartościową publikę, która wpasowuje się w naszą wizję.

Pamiętajmy, że istotny jest również obustronny szacunek i komunikacja – to zdecydowanie ułatwia współpracę.

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Darius Salamon

    Kłopoty nigdy nie nadejdą jeśli nie nawiążemy współpracy a więc mamy pierwszy próg, który nas przed nimi chroni :-)

    dariussalamon.com

    2018-11-01, 23:40
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?