Jak profesjonalnie stworzyć dobry artykuł sponsorowany?

Blogerzy nie bez powodu mają bardzo duże zasięgi. Dzięki swojej naturalności stają się wiarygodni w oczach czytelników, a ci z czasem zaczynają się z nimi utożsamiać. Przez to spora część blogerów negatywnie podchodzi do reklamy na swoich blogach. Dlatego też w tym wpisie dowiecie się, jak tworzyć dobre artykuły sponsorowane.
Dwudniowe szkolenie SEO & CM we Wrocławiu 27-28.11.2017 w cenie 776 zł.
Zapisz się

Na podstawie doświadczeń Naszych własnych oraz tych, zdobytych podczas pracy z klientami podpowiemy, jak w profesjonalny sposób stworzyć artykuł sponsorowany dla zleceniodawcy, który po udanej współpracy zamówi kolejny.

  1. Zapłacone = usunięte – Niekiedy zdarza się, że Bloger po zakończeniu współpracy usuwa link z artykułu lub nawet całą treść. Dlaczego? Być może dlatego, że w rzeczywistości produkt lub marka nie są tymi, za którymi przepada i nie chce być z tym utożsamiany. W takim razie dlaczego się podjął zlecenia? Nie usuwaj linków, za które ktoś zapłacił – w końcu zaufał Tobie i to na Twoim  blogu zostawił pieniądze. W przeciwnym razie zleceniodawca będzie wolał zamówić artykuł sponsorowany na blogu tam, gdzie nikt go nie usunie. Jeśli masz zastrzeżenia co do ilości, rodzaju (np. nofollow) linków czy czasu ich widnienia, ustal to jeszcze przed rozpoczęciem pisania. Unikniesz tym samym niepotrzebnych nerwów (zarówno dla siebie, jak i dla zleceniodawcy).
  2. Staranność! Wiemy, że dobry bloger zawsze robi TO dobrze! Ale na wszelki wypadek zawsze podkreślamy, że istotne jest staranne wykonanie artykułu. Nieważne, czy ma on być recenzją, informacją o promocji, konkursem. Błędy mogą doprowadzić do niepotrzebnych kryzysów wizerunkowych, na które marka (i Ty) nie możecie sobie pozwolić. Zanim oddasz artykuł do zatwierdzenia, sprawdź czy nie ma błędów ortograficznych, stylistycznych, a także czy nazwa marki, z którą współpracujesz jest zapisana poprawnie! 
  3. Naturalność. Naturalność i wiarygodność to Twoja broń. Dzięki niej marka czy sklep chce z Tobą współpracować. Nie zapominaj o tym podczas tworzenia kampanii. Twoi stali czytelnicy nie zwrócą uwagi na dobrą reklamę, w każdym razie nie w negatywny sposób. Jeśli jednak będzie to sztywno napisana formułka, artykuł sponsorowany nie przyniesie oczekiwanych efektów.
  4. Własny materiał. Jeśli już agencja lub marka płaci Ci za stworzenie unikatowego artykułu sponsorowanego, to zadbaj o to, żeby mieć własne zdjęcia lub nawet video. Oczywiście uwzględnij ich produkcję podczas wyceny artykułu sponsorowanego. Jeśli do zdjęc będziesz potrzebowała jednego produktu – uzgodnij to z marką lub agencja odpowiednio wcześniej. Dzięki temu kampania będzie naturalna i jednocześnie profesjonalna.
  5. Informuj – jeśli właśnie pracujesz nad artykułem sponsorowanym i zbliża sie deadline, a Ty jeszcze go nie ukonczyłaś – poinformuj agencję lub markę. Jesteśmy ludźmi i wiemy, że w życiu zdarzaja sie różne losowe sytuacje. Lepiej poinformować o opóźnieniu niż się nie odzywać. To zdecydowanie nie jest mile widziane. 
  6. Zrób rozeznanie – nikt nie wymaga od Ciebie, żebyś wiedziała wszystko na temat produktu, który będziesz reklamować. To reklamodawca powinien dostarczyć Ci materiały reklamowe i informacje, na których publikacji zależy mu najbardziej. Ty, jako wydawca mimo wszystko powinnaś zasięgnąć informacji w Internecie. Dzięki temu będziesz mogła obiektywnie spojrzeć na produkt i stworzyć wiarygodny artykuł sponsorowany. 
  7. Nie kłam. Bywa tak, że niektórzy blogerzy decydują sie na reklamę produktu, którego w rzeczywistości nie darzą sympatią. Robią to dla pieniędzy. Czytelnicy bardzo szybko wyczuwają nieszczery artykuł – zwykle, gdy kłamiemy lub nie piszemy całej prawdy robimy to w nienaturalny dla nas sposób. Wybieraj reklamodawców z głową i nie podejmuj się zleceń za każdą cenę.
Wasze komentarze (8)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Małgorzata

    Dobry artykuł sponsorowany wcale nie jest taki prosty do stworzenia, dzięki za poradnik :) ksiegowosc-lublin.pl

    2017-10-10, 14:30
  • Adam

    Świetny artykuł muszę przyznać, moim zdaniem artykuły sponsorowane są naprawdę dobrym rozwiązaniem. art-fotografia.com

    2017-10-06, 12:45
  • Karol B24

    Przez wszystkie te lata zamieszczałem na swoich blogach i stronach szereg artykułów sponsorowanych. Zawsze na czas nie ograniczony i nigdy nie robiłem tak by usunąć komuś z takiego artykułu link z treści. Mało profesjonalne podejście, które nie powinno mieć miejsca. Chyba że jasno komuś określimy warunki zamieszczenia linku. banki24.com.pl

    2017-10-05, 13:00
  • Bartek

    Fantastyczny artykuł, artykuły sponsorowane według mnie mają duży wpływ na reklamę internetową firmy moim zdaniem. Dla początkujących się przyda w 100 procentach. noborder.org.pl

    2017-09-22, 09:25
  • Seortor

    Świetny artykuł, na pewno mi się przyda, bo zamierzałem wejść w artykuły sponsorowane, gdyż mogą przynieść naprawdę duże efekty. kubos.pl

    2017-09-14, 13:38
  • Andrzej

    Usuwanie linków po zawarciu umowy ? Chyba tylko kiepscy blogerzy tak robią... scancentre.pl

    2017-08-31, 09:12
  • Ola

    Nie spotkałam się z usuwaniem linków, ale myślę, że istotne jest wcześniejsza „umowa”, gdzie zleceniodawca zaznaczy na jakim artykule mu zależy, omówi z blogerem kwestię linków i swoich oczekiwań, co pozwoli na uniknięcie późniejszych nieporozumień. eactive.pl

    2017-08-28, 10:42
  • Jarek

    artykuł wydaje się taki oczywisty jak go czytam, ale niestety czasem bywa zupełnie inaczej. Po pierwsze to usuwanie linków to jakaś kpina. Po drugie akapit 6 dla mnie wydaje się jasne że to zleceniodawca daje materiały ale czasem klientom wydaje się że my powinniśmy wszystko wiedzieć w końcu za to nam płacą, wszystko zależy na kogo trafimy. superkarcher.pl

    2017-05-23, 12:45
Polecane artykuły
Event marketing - skuteczne dotarcie do odbiorcy

Nasycenie rynku w branży eventowej z każdym rokiem jest coraz większe. W działaniach związanych z PR organizacja wydarzeń tematycznych jest jedną z sprawdzonych praktyk, po która sięgają specjaliści od komunikacji. Eventy stają się coraz bardziej profesjonalne, a ich ilość rośnie. Czy event marketing dąży do przesycenia rynku, a działania z nim związane stają się nieefektywne?

epr - public relations SEO
Public relations - bezpieczne i skuteczne SEO

Public relations może być narzędziem SEO. Jednak czy e-PR jest przeznaczony dla każdego? Wiele firm uważa, że nie stać ich na usługi agencji, a sami nie są w stanie realizować działań e-PR. Jak więc je realizować, żeby pozyskiwać linki do własnej strony? W tym artykule odpowiemy na pytania związane z połączeniem działań public relations i pozycjonowania.