Artykuły sponsorowane - jak pisać i gdzie publikować treści z oznaczeniem marki?

Zaktualizowano: 2023-09-27
artykuly sponsorowane
Artykuł sponsorowany to doskonałe narzędzie link buildingu, sposób na budowanie świadomości marki i wizerunku eksperckiego, subtelna forma reklamy dopasowana kontekstowo do kanału publikacji. To jeden z najpopularniejszych formatów marketingowych, z pogranicza content marketingu i reklamy natywnej. Podpowiadamy jak ugryźć temat artykułów sponsorowanych — jakich błędów nie popełniać i jak pisać teksty sponsorowane?
Jesteś copywriterem lub dziennikarzem? Pisz treści na własnych zasadach i zarabiaj lepiej!
Załóż konto

Od lat zmagamy się ze ślepotą banerową, a polskie społeczeństwo, zwłaszcza przedstawiciele pokolenia Z i Alfa, jest wyczulone na różne formy reklamy, przede wszystkim te nachalne, przerywające wartościowy content (audio, wideo, tekst). Prawie połowa obywateli instaluje adblocki w przeglądarkach internetowych. Marketerzy dwoją się i troją, aby tworzyć takie materiały brandowe, które nie tylko nie wzbudzą natychmiastowej negatywnej reakcji odbiorcy, ale i będą dla niego przydatne, interesujące, być może humorystyczne. I tu rozwiązaniem są artykuły z lokowaniem marki - nazywane artykułami sponsorowanymi.

Z tego artykułu dowiesz się:

Przepis na sukces teoretycznie jest prosty - dobry copywriter z lekkim piórem, minimum reklamy, maksimum wartości merytorycznej, niestandardowy pomysł, a następnie odpowiednie miejsce dystrybucji treści. W praktyce okazuje się, że droga do perfekcyjnego artykułu sponsorowanego bywa długa i wyboista. Aby zdobyć serca czytelników i skłonić ich do wykonania pożądanej czynności np. przejścia na stronę marki, zakupu produktu czy udostępnienia dalej materiału należy zastosować 5 zasad. Ale zanim je poznasz…

Artykuł sponsorowany - co to jest?

Artykuł sponsorowany to z definicji tekst niosący wartość merytoryczną dla użytkownika, różniący się od artykułu redakcyjnego umieszczeniem w nim nazwy firmy, logotypu lub innej formy subtelnej reklamy. Jest to format kiedyś publikowany głównie w prasie, który wraz z rozwojem mediów elektronicznych przeniósł się i z powodzeniem zagościł w portalach internetowych. Teksty sponsorowane mogą być pisane przez redaktorów i dziennikarzy, w zamian za wynagrodzenie (pieniężne lub niekiedy w formie upominków PR) lub dostarczane przez przedstawiciela marki i publikowane odpłatnie przez wydawcę.

Artykuł sponsorowany a artykuł gościnny

Ewolucja mediów internetowych, a wraz z nią mnogość formatów reklamowych, sprawiły że ciężko wyodrębnić książkowe przykłady poszczególnych działań.

Początkujący marketerzy spotykają się z różnymi definicjami i nie do końca wiedzą, jak zabrać się za przygotowanie artykułu sponsorowanego, natywnego, PR-owego, gościnnego czy eksperckiego. W dodatku wydawcy stosują różną nomenklaturę, a także warunki publikacji poszczególnych formatów. To, co według jednego będzie artykułem natywnym, u innego okaże się sponsorowanym. Spróbujmy jednak mniej więcej wyjaśnić, na czym polega różnica.

Artykuł gościnny lub też ekspercki to przeważnie treść publikowana przez wydawcę nieodpłatnie, ze względu na wartość merytoryczną. Powiedzmy, że portal marketingowy otrzymuje od agencji interaktywnej opracowanie badań na temat zarobków w branży, wzbogacone infografikami, wypowiedziami ekspertów i o unikalnej treści. Publikacja takiej treści w zamian za umieszczenie stopki z bio autora i nazwą firmy czy też niewielkim logotypem firmy na infografikach, może okazać się dla obu stron korzystna. Wydawca nie musi prowadzić kosztownych badań na własną rękę, otrzymuje wartościowy i ciekawy content dla swoich odbiorców, zaś reklamodawca promocję. Powszechna jest też polityka dorzucania artykułów gościnnych w pakietach. Oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za inne formaty reklamowe np. baner na stronie głównej, promocję w newsletterze czy artykuły stricte sponsorowane, a dodatkowo otrzymuje przywilej publikacji merytorycznych treści bezpłatnie.

Czym różni się artykuł sponsorowany od reklamy natywnej?

O tyle, o ile różnicę między artykułem sponsorowanymgościnnym dość łatwo wyjaśnić, ta między tekstem sponsorowanymnatywnym jest dość subtelna i umowna. Porównując opracowania ekspertów branżowych, większość sugeruje, że tzw. native advertising cechuje się wysoką jakością merytoryczną, a lokowanie marki jest na tyle subtelne, że po jego usunięciu treść nie traci na wartości. Stworzenie tekstu natywnego wymaga większego kunsztu, pomysłu i niezwykle przemyślanego umiejscowienia marki. Artykuł sponsorowany pozwala na więcej. Zarówno w sieci, jak i w prasie można znaleźć wiele przykładów tego formatu skupiających się właściwie w całości na opisaniu cech produktu. Nie oznacza to jednak, że artykuł sponsorowany nie może być natywny. Dobrze napisany, naturalnie wkomponowany w tematykę portalu i odpowiadający na potrzeby odbiorców będzie się zawierał w zbiorze artykułów natywnych.

Czytaj więcej: Reklama natywna – co to właściwie jest i czym się różni od artykułów sponsorowanych?

Artykuły sponsorowane - przykłady

Co kraj to obyczaj, a co firma i marketer to inne pomysły na reklamę.

Patrząc na treści sponsorowane, publikowane przez WhitePress® możemy stwierdzić, że podejścia są różne. Artykuły, które do nas trafiają to:

  • wysokiej jakości opracowania merytoryczne z nazwą marki i linkiem wyłącznie w stopce pod tekstem;
  • artykuły bez wzmianek o marce, gdzie wartością dodaną dla reklamodawcy jest link zamieszczony pod frazą kluczową;
  • artykuły w całości poświęcone marce np. 10 najlepszych ofert tygodnia - wybierz wakacje z biurem podróży XYZ;
  • artykuły merytoryczne, z lokowaniem wyłącznie na zdjęciach, np. Łazienka 2022 - trendy, ze zdjęciami prezentującymi wanny wolnostojące marki XYZ;
  • artykuły poradnikowe, gdzie marka pojawia się tylko we fragmencie i pomaga rozwiązać problem, np. tekst o ozdobach świątecznych i subtelne lokowanie samoprzylepnych haczyków, które umożliwiają powieszenie wieńca adwentowego bez robienia dziury w ścianie;
  • neutralne artykuły z wypowiedzią eksperta z danej firmy np. treść poradnikowa dotycząca wyboru pompy ciepła z wypowiedzią eksperta z firmy XYZ.

Przykład 1 - mbank

https://www.e-hotelarz.pl/artykul/47710/bezpieczny-start-w-branzy-horeca/

Artykuł sponsorowany - przykład. Mbank - Horeca

Przykład 2 - Geberit

https://www.miastokobiet.pl/odmien-swoja-lazienke/

Przykład artykułu sponsorowanego - Geberit

Przykład 3: Avon

https://mamopracuj.pl/jaki-jest-najprostszy-warunek-sukcesu/

Przykład artykułu sponsorowanego - Avon

Jak pisać artykuły sponsorowane?

Szukasz "złotego graala" tekstów sponsorowanych? Niestety tu go nie znajdziesz. Nie ma jednej uniwersalnej zasady, która sprawi, że stworzysz rewelacyjne treści niezależnie od tematu, a odbiorcy zaraz po przeczytaniu tekstu kupią produkty Twojej marki. Chętnie podzielimy się jednak tipami, które w połączeniu z lekkim piórem, kreatywnością i znajomością tematu pomogą Ci poprawić Twój warsztat.

Po pierwsze - pomysł

Tekst sponsorowany musi być przede wszystkim wartościowy pod kątem merytorycznym. Powinien odnosić się do tematów aktualnych i interesujących dla potencjalnych klientów.

W niektórych branżach bardzo ciężko o to, by stworzyć ciekawy tekst związany z produktem, jednak nie ma rzeczy niemożliwych. Nawet kłódki, które same w sobie nie są wybitnie ciekawym tematem, można wkomponować w artykuł o mostach zakochanych.

Wielu copywriterów w swoich artykułach stosuje zasady storytellingu. Opowiedzenie historii i umiejscowienie w niej produktu zwiększa prawdopodobieństwo na zdobycie serc, a tym samym i portfeli klientów.

Dobrym przykładem tekstów bazujących na zasadach storytellingu są treści tworzone przez markę BodyBoom. Nawet opisy produktów na stronie uosabiają tzw. archetyp kochanka i w nietuzinkowy sposób łapią zainteresowanie użytkownika. Więcej o storytellingu pisaliśmy tutaj: https://www.whitepress.com/pl/baza-wiedzy/80/storytelling-w-content-marketingu–porywajaca-moc-narracji

BodyBoom

https://www.bodyboom.pl/o-mnie

Po drugie - cel

W marketingu jak mantrę powtarzamy, że każde działanie musi mieć swój cel. Podobnie jest w przypadku artykułów sponsorowanych. Określanie celu na chybił trafił łatwo może doprowadzić do przepalenia budżetu, a jeśli planujesz publikację u popularnego wydawcy, cena za drobny błąd będzie wysoka.

Jedną z najpopularniejszych w naszej branży metod pomocnych w wyznaczaniu celów jest koncepcja SMART. Zgodnie z nią każdy cel powinien być skonkretyzowany, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie. Stosując tę zasadę, na pewno nie założysz już nigdy, że tworzone teksty sponsorowane mają na celu „poprawę wizerunku marki”. To działanie będzie dla Ciebie dobrym drogowskazem do wyboru tematu artykułu, miejsca dystrybucji, kanałów promocji.

Zakładając, że celem artykułu jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce, zwrócisz większą uwagę na parametry SEO serwisu, odpowiednią długość tekstu, zastosowanie słów kluczowych czy określonych parametrów ALT pod grafikami.

Jeśli z kolei liczysz na duży wzrost ruchu na stronie, przyłożysz większą wagę do statystyk serwisu oraz viralowego charakteru treści i przemyślanych CTA (call to action).

Po trzecie - eksperckość

Osoba, która podejmuje się napisania tekstu, powinna doskonale znać produkt i branżę, zwłaszcza jeśli jest ona niszowa i wymaga specjalistycznej wiedzy np. technicznej. Twój artykuł nie może być taki jak setki tych, które można znaleźć w internecie, powinien być lepszy. Jeśli nie masz sprawdzonego copywritera, a tworzysz treść do specjalistycznego serwisu, możesz poprosić wydawcę o napisanie artykułu.

Po czwarte - język

Tekst sponsorowany powinien być pisany przez eksperta, natomiast język dobrze jest dopasować do użytkownika. Im prostszy komunikat i mniej technicznych niuansów, tym lepiej. Stosuj poniższe zasady, a ustrzeżesz się przed dezorientacją czytelnika:

  • Unikaj wielokrotnie złożonych zdań, trudne słowa zastąp prostszymi synonimami, zwroty typowo branżowe lub w innych językach zawsze wyjaśniaj.
  • Pamiętaj o poprawności językowej. Autokorekta w edytorze tekstu nie ustrzeże przed błędami stylistycznymi, więc zawsze sprawdź tekst co najmniej dwa razy i daj do przeczytania koledze przy biurku obok.
  • Stosuj stronę czynną zamiast biernej.
  • Używaj czasu teraźniejszego.
  • Stosuj twierdzenia pozytywne. Dla przykładu, zamiast formy „Chleb pełnoziarnisty nie jest kaloryczny”, można użyć słów „Chleb pełnoziarnisty jest dietetyczny”.

Po piąte - wyróżnienie najważniejszych informacji

Pamiętaj, że w internecie przede wszystkim skanujemy teksty. Twoim zadaniem jest przyciągnąć odbiorcę formą tekstu oraz leadem. Badania pokazują, że 8 na 10 osób czyta tylko nagłówki, dlatego musisz szczególnie przyłożyć się to tego elementu.

Polecamy budowanie artykułów sponsorowanych na bazie odwróconej piramidy. Na samym początku powinny znaleźć się najważniejsze informacje, zaś kolejne akapity to uzupełnienie. Jeśli tekst będzie zbudowany według takiej zasady, nawet w przypadku, gdy czytelnik nie dotrze do końca, zrozumie przekaz. Ten model okaże się też pomocny, gdy tekst będzie zbyt długi i redakcja portalu poprosi o skrócenie przed publikacją. Wtedy, zamiast przebudowy całego artykułu wystarczy obciąć jeden z akapitów.

Dla ułatwienia odbioru tekst powinien być podzielony na akapity, a każdy z nich należy poprzedzić logicznym śródtytułem. W nagłówkach warto zastosować słowa i frazy kluczowe, co pomoże dodatkowo wypozycjonować treść w Google. Dobrą praktyką jest także zaznaczenie ważnych fragmentów boldem lub kursywą, albo tak jak zrobiliśmy to w naszych artykułach, w formie ramki:

Ramka

Każdy artykuł, bez względu na to czy publikowany na własnym blogu, czy sponsorowany, powinien być wzbogacony elementami graficznymi. Mogą to być zdjęcia, infografiki, wykresy, diagramy, tabelki, schematy, embedowane video. Ważne, aby dopełniały tekst, a nie powielały tego, co znajduje się w treści. Na etapie wyboru portalu do publikacji dobrze też zorientować się, ile grafik dopuszcza wydawca i czy ma możliwość zamieszczenia filmu w obrębie tekstu sponsorowanego.

Artykuł sponsorowany - gdzie kupić?

Jak widzisz, na dobry artykuł sponsorowany składa się wiele elementów. Poza tymi wymienionymi powyżej trzeba także pamiętać o dopasowaniu tekstu do miejsca dystrybucji. Planując publikację na specjalistycznym serwisie dla inwestorów i ogólnotematycznym portalu lokalnym będziesz potrzebować dwóch zupełnie różnych tekstów. I tu moja sprawdzona rada. Nie bój się outsourcować tworzenia artykułów sponsorowanych. O zaletach tego rozwiązania pisałam w magazynie Online marketing.

O tyle, o ile na wewnętrznym blogu dobrze utrzymać spójność językową i warto posiadać długoterminowy plan publikacji, przy treściach zewnętrznych nie ma takiej potrzeby. Copywriter zewnętrzny będzie jak znalazł. Co więcej - tak jak wspomniałam wyżej możesz potrzebować tekstu skierowanego do inwestorów, albo opartego o znajomość lokalnego rynku. Odpowiedni research na pewno pomoże znaleźć Ci odpowiedniego specjalistę. Jeśli zastanawiasz się gdzie szukać copywriterów i kupować artykuły sponsorowane wysokiej jakości, dobrze trafiłeś. W naszym module Content Premium zamówisz treści w atrakcyjnych cenach, a korzystając z inteligentnej wyszukiwarki, odnajdziesz precyzyjnie dopasowanego copywritera.

Jak oznaczyć tekst sponsorowany?

Każda treść sponsorowana, czyli opublikowana odpłatnie na portalu wydawcy powinna być odpowiednio oznaczona. Jak mówi art. 16 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji „wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji” jest czynem niedozwolonym.

Wydawcy, których zadaniem jest wyraźne wyróżnienie tekstów sponsorowanych od redakcyjnych, stosują różne formy oznaczenia. Niekiedy artykuły są oznaczone odpowiednią etykietą graficzną, znajdują się w dedykowanej sekcji lub w stopce autora zawierają markę i logotyp. Najczęstszym jednak sposobem jest umieszczenie nad lub pod tekstem zwrotu „artykuł sponsorowany”, „materiał sponsorowany”, „reklama”, „informacja handlowa”, „artykuł płatny”, „artykuł powstał na zlecenie firmy”.

Pamiętaj, że chociaż to wydawca ponosi odpowiedzialność za treść opublikowaną na swoim serwisie, reklamodawca także powinien dołożyć staranności, aby oznaczyć materiał. Naciski na wydawcę i przekonywanie do zdjęcia oznaczenia mogą nie tylko nieść za sobą konsekwencje prawne, ale i wywołać negatywne opinie czytelników, którzy zorientują się, że mają do czynienia z treścią reklamową, a nie neutralną.

Artykuł sponsorowany - oznaczenie

Przykład oznaczenia artykułu sponsorowanego na portalu etransport.pl

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego to dopiero pierwszy krok do osiągnięcia celu. Drugi, równie ważny, o ile nie ważniejszy to przemyślana dystrybucja i promocja. Portal, na którym chcesz zamieścić treść, powinieneś poddać szczegółowej analizie, mając z tyłu głowy wcześniej założony cel publikacji. To od tej decyzji zależy do jakiej grupy docelowej dotrzesz, jaki zasięg publikacji możesz uzyskać i czy renoma serwisu przełoży się na wizerunek promowanej marki.

Portali możesz szukać samodzielnie, ale po pierwsze nie otrzymujesz na wstępie statystyk, danych analitycznych z narzędzi, cen. Z każdym wydawcą musisz się kontaktować bezpośrednio, a to zajmuje mnóstwo czasu. Na szczęście możesz wybrać drogę na skróty i wykorzystać naszą platformę WhitePress®, którą stworzyliśmy, aby ułatwić reklamodawcom publikację artykułów sponsorowanych.

Publikacja artykułów sponsorowanych - na co zwrócić uwagę wybierając portal

Korzystając z WhitePress®, masz do wyboru prawie 50 parametrów wyszukiwania serwisów. Jeśli planujesz publikację typowo zasięgową, wykorzystaj:

  • oferty z gwarancją ruchu,
  • serwisy z wysoką oceną merytoryczną i techniczną - dzięki temu masz pewność, że portal jest wysokiej jakości, ma wiele artykułów redakcyjnych i nie boryka się z problemami technicznymi np. długie ładowanie strony,
  • parametr gwiazdek - dzięki temu sprawdzisz jaką średnią liczbę odsłon miały poprzednie publikacje na danym portalu,
  • wykres Semstorm - statystyki z narzędzia uzupełnią te z Google Analytics wydawcy,
  • możliwość zamieszczenia kodu śledzenia, dzięki któremu na bieżąco będziesz analizować ruch na Twojej publikacji,
  • oferty z dodatkową promocją u wydawcy np. na Facebooku.

Odpowiadasz za link building i artykuły sponsorowane chcesz publikować ze względu na pozyskanie wartościowych odnośników? Zwróć uwagę na:

  • wskaźniki SEO i ruchu (MOZ, Alexa, Google) m.in. Trust flow, Citation Flow, Domain Rating, Domeny in/out oraz Podstrony/domeny out,
  • kategorię tematyczną serwisu,
  • stosunek ceny do jakości (polecamy serwisy z oznaczeniem Atrakcyjna cena”),
  • możliwość zamieszczenia linku dofollow w artykule,
  • linkowanie wewnętrzne serwisu,
  • trwałość publikacji.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

Estymacja budżetu na stworzenie i publikację artykułów sponsorowanych to spore wyzwanie, bo podobnie jak w przypadku wielu innych działań marketingowych na pytanie o cenę otrzymujemy odpowiedź „To zależy”.

W przypadku copywritingu cena zależy od tematyki, jakości opracowania i stawki copywritera oraz długości tekstu. Na rynku można zamówić treści sponsorowane za kilkanaście złotych za 1000 zzs, a nawet wygenerować treści pisane przez narzędzia oparte o sztuczną inteligencję. Jeśli jednak zależy nam na wysokiej jakości i myślimy poważnie o content marketingu, warto zainwestować w dobrego copywritera. Stawki w platformie Content Premium za teksty wysokiej jakości to w zależności od tematyki 20-100 zł/1000 zzs. Ciekawe opracowanie na temat cen dobrych tekstów znajdziesz tutaj.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku pytania o cenę za publikację artykułów sponsorowanych u wydawców. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. To dokładnie tak, jakby zapytać: ile kosztuje samochód? A przecież cena zależy od marki, rocznika, przebiegu czy stanu technicznego. I podobnie tu -każdy wydawca wycenia swoją przestrzeń reklamową indywidualnie, biorąc pod uwagę m.in. tematykę, jakość portalu, zasięg, zakres oferty i możliwości promocji artykułu. W WhitePress® znajdziesz przegląd ponad 30 tysięcy serwisów z dokładnie opisanymi ofertami i stawkami. Możesz przefiltrować portale po stawce maksymalnej, a także porównać serwisy o podobnych parametrach, dzięki czemu nie kupisz kota w worku.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat artykułów sponsorowanych, odezwij się do nas lub zadaj pytanie w komentarzu. Zjedliśmy zęby na tym temacie i chętnie podzielimy się z Tobą swoim doświadczeniem.

  • Autor: Patrycja Górecka-Butora

    Head of International Marketing w WhitePress®

    www.linkedin.com/in/patrycjagorecka

    Odpowiada za komunikację B2B platformy. Od lat zafascynowana content marketingiem i social mediami, z których szkoli m.in studentów AGH i WSEI. Swoim wieloletnim doświadczeniem branżowym dzieli się w książce "Influencer marketing od A do Z" i na scenach konferencji marketingowych. Miłośniczka egzotycznych podróży na własną rękę, gier planszowych i białej czekolady.

Wasze komentarze (17)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Ania

    Świetny artykuł, pozwoli uniknąć błędów przy współpracy z agencjami. Dzięki

    priceman.pl

    2023-02-16, 14:55
  • Monia

    A gdzie w Miesieście Kobiet - artykuł o Geberit jest informacja, że to materiał reklamowy, to według serwisu materiał redakcyjny Miasta kobiet.

    2022-06-20, 10:50
  • Tomasz

    Artykuł z serii kawa na ławę. Rzeczowy

    hydro-solid.eu

    2022-02-08, 23:20
  • Mateusz Ludyga

    Bardzo przydatne wskazówki. Rozpoczynam przygodę z pisaniem artykułów sponsorowanych i teraz wiem więcej :) dzięki

    strony-www.com

    2019-10-29, 09:00
  • Adam

    @Greg: Dziękujemy za miłe słowa :)
    Błędy w treściach faktycznie bardzo trudno całkowicie wyeliminować – w nowszych artykułach staramy się możliwie minimalizować ich występowanie, niemniej mamy świadomość, że w starszych wpisach wciąż znajduje się ich sporo. Między innymi dlatego właśnie tak cenne są dla nas uwagi czytelników, a więc i Twój komentarz, za który raz jeszcze bardzo dziękujemy. :)

    whitepress.pl

    2018-12-18, 11:44
  • Greg

    @Adam: No pewnie, że nikt nie jest doskonały. Żeby nie popełnić żadnego błędu trzeba by chyba popaść w jakąś paranoję sprawdzania wszystkiego po kilka razy ;-) Ja się mocno pilnuję, a np. dobrze wiem, że interpunkcja u mnie kuleje i na pewno dużo mam tego typu błędów w swoich tekstach. Wyjście jest oczywiste, wziąć się do nauki, ale i tak w stu procentach nie da się wyeliminować omyłek. Nawet nie zamierzałem Wam czegokolwiek wytykać, to był taki luźny komentarz. Jak dla mnie Wasz portal jest świetny, a ludzie tu piszący robią to wspaniale. Czyta się Was z przyjemnością :-) Nawet ten błąd poprawiliście, chociaż jakby tak każdy skupiał się na wytykaniu błędów, to ludzie musieliby nie robić nic innego, tylko je do znudzenia poprawiać ;-) Kończę przynudzać, jeszcze raz podkreślę, że jesteście super!

    pomocny-tekst.pl

    2018-12-15, 18:23
  • Adam

    @Greg: Bardzo dziękujemy za wskazanie błędu. Niestety nikt z nas nie jest doskonały.

    whitepress.pl

    2018-11-26, 08:10
  • Greg

    Bardzo ciekawy artykuł. Od jakiegoś czasu przeczesuję polską część Internetu w poszukiwaniu wiedzy na temat copywritingu, SEO, etc. i już któryś raz czytam tekst właśnie z tej strony. Zauważyłem jedną fajną rzecz w treści, cytuję: "dlatego jest kilka zasad, które należy przestrzegać", a niżej "Niedozwolone są jakiekolwiek błędy ortograficzne, stylistyczne i składniowe". Powinno być "których należy przestrzegać". Oczywiście nie uprawiam tu hejtu i krytykanctwa, bo sam robię sporo błędów, tylko widzę że ich po prostu nie można uniknąć w stu procentach, ale dzięki uważności można je ograniczyć do minimum.

    pomocny-tekst.pl

    2018-11-25, 12:15
  • Tomek

    Moim zdaniem przemyślany tytuł to spory plus do dalszej treści, jeśli będzie trafny, jeśli dobrze opisze zawartość artykułu i oczywiście będxzie chwytliwy to artykuł się sprzeda i może wygenerować jakiś ruch.

    ingai.pl

    2018-05-25, 19:29
  • Adi

    Super poradnik. Zgadzam się w całości z autorem. Ale czy każdy jest w stanie sam napisać taki artykuł?

    angliabus.pl

    2018-03-01, 11:21
  • Marcin

    Jedna sprawa to jaki tekst przygotujemy, druga - gdzie go opublikujemy. Sporo osób przygotowuje super teksty i zamieszcza je na stronach - krzakach, stworzonych tylko po to, żeby autor zarobił na publikacji. Aby artykuł coś dał musi znaleźć się grupa czytelników, która go przeczyta!

    dopilar.pl

    2018-01-17, 10:57
  • Dominik

    Dobry artykuł. Jedynie co mógłbym jeszcze zasugerować to warto było by jeszcze w artykule nieco czasu poświęcić na narzędzia, które są przydatne dla piszących artykuły (niezależnie jakie), chodzi głównie o aplikacje takie jak Antyplagiat, tudzież pozwalające na dobrą organizację czasu pracy jak np. TO DO. O edytorach tekstu to nie wspomnę, chociaż to akurat banał.

    drukarniapolska.pl

    2018-01-10, 13:55
  • Wojtek

    Ciekawy artykuł. Sam zaczynam się rozglądać za tą metodą marketingu. Niestety, tradycyjne linki z katalogów nie są już używane przez zwykłych użytkowników a i sam google przestaje na nie zwracać uwagę... Jednocześnie pojawia się problem, gdzie takie artykuły zamieszczać. W przypadku niszowej działalności jest mała szansa, że na danym portalu znajdzie się klient zainteresowany naszym produktem. A portali tematycznych oferujących możliwość zamieszczenia artykułu jest niewiele...

    tfp-foto.slask.pl

    2017-08-14, 18:41
  • Marek

    W 100% zgadzam się z autorką odnośnie zajawki, iż nie powinna być zbyt długa i musi zainteresować czytelnika. To troszkę jak tytuł w ogłoszeniu biznesowym, aby znaleźć inwestora lub partnera biznesowego musimy go zainteresować już samym tytułem lub właśnie zajawką. Ważne jest także dobrze dobrane zdjęcie, które albo szokuje i zaciekawia, albo jest mocno związane z tematyką biznes oferty.

    ogloszenia.ispolka.pl

    2017-06-13, 18:57
  • Tadeusz Korach

    Często jednak można spotkać się z tym, że artykuł sponsorowany mylony jest z reklamą natywną. Niektórzy uważają, że to jest to samo, może ze względu na to, iż zasady pisania tekstów są uniwersalne i różni je w zasadzie stopień nasycenia przekazem reklamowym.

    infotelecom.pl

    2016-04-27, 12:01
  • Anna

    Zgadzam się z Panią Aleksandrą, że polskie artykuły sponsorowane w końcu nie odbiegają od tego, jak to się robi w innych krajach od wielu lat. Wiele jeszcze pozostaje do życzenia, ale już jest coraz lepiej, oby tak dalej :)

    sevana.pl

    2016-03-01, 13:48
  • Aleksandra Niedzielska

    W ogóle mam takie wrażenie, że artykuły sponsorowane (może w dużej mierze dzięki waszej stronie) mocno się w ostatnim roku ucywilizowały. Może się mylę, ale autentycznie widzę i coraz lepszą jakość takich treści i coraz większe zyski z ich umieszczania.
    Bez wstydzenia się za to, co publikujemy.
    Pięknie.

    aleksandraniedzielska.pl

    2015-02-18, 17:19
Polecane artykuły
jak pisac bloga
Jak zacząć pisać bloga? Przewodnik dla początkujących

Chcesz wiedzieć, jak zacząć pisać bloga, który wyróżni się w sieci? Prowadzenie bloga to świetny sposób na zbudowanie marki, zwiększenie widoczności w Google, a także generowanie leadów sprzedażowych. Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć treści, które przyciągną odbiorców i potencjalnych klientów. Zacznij swoją przygodę z blogowaniem, korzystając z naszych porad i strategii!

Jak napisać dobry artykuł?
Jak napisać dobry artykuł?

W erze smartfonów zmienia się nasz sposób przyswajania informacji. Zamiast czytać linijka po linijce, przeglądamy treści w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania. Jak zatem skonstruować tekst, który nie tylko przyciągnie uwagę, ale i zatrzyma czytelnika na dłużej? Co składa się na dobry artykuł? Jak pisać, aby zaangażować odbiorców? W tym artykule podpowiemy, od czego zacząć i jak tworzyć treści przyciągające uwagę.