Jak profesjonalnie stworzyć dobry artykuł sponsorowany?

Blogerzy nie bez powodu mają bardzo duże zasięgi. Dzięki swojej naturalności stają się wiarygodni w oczach czytelników, a ci z czasem zaczynają się z nimi utożsamiać. Przez to spora część blogerów negatywnie podchodzi do reklamy na swoich blogach. Dlatego też w tym wpisie dowiecie się, jak tworzyć dobre artykuły sponsorowane.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Na podstawie doświadczeń Naszych własnych oraz tych, zdobytych podczas pracy z klientami podpowiemy, jak w profesjonalny sposób stworzyć artykuł sponsorowany dla zleceniodawcy, który po udanej współpracy zamówi kolejny.

  1. Zapłacone = usunięte – Niekiedy zdarza się, że Bloger po zakończeniu współpracy usuwa link z artykułu lub nawet całą treść. Dlaczego? Być może dlatego, że w rzeczywistości produkt lub marka nie są tymi, za którymi przepada i nie chce być z tym utożsamiany. W takim razie dlaczego się podjął zlecenia? Nie usuwaj linków, za które ktoś zapłacił – w końcu zaufał Tobie i to na Twoim  blogu zostawił pieniądze. W przeciwnym razie zleceniodawca będzie wolał zamówić artykuł sponsorowany na blogu tam, gdzie nikt go nie usunie. Jeśli masz zastrzeżenia co do ilości, rodzaju (np. nofollow) linków czy czasu ich widnienia, ustal to jeszcze przed rozpoczęciem pisania. Unikniesz tym samym niepotrzebnych nerwów (zarówno dla siebie, jak i dla zleceniodawcy).
  2. Staranność! Wiemy, że dobry bloger zawsze robi TO dobrze! Ale na wszelki wypadek zawsze podkreślamy, że istotne jest staranne wykonanie artykułu. Nieważne, czy ma on być recenzją, informacją o promocji, konkursem. Błędy mogą doprowadzić do niepotrzebnych kryzysów wizerunkowych, na które marka (i Ty) nie możecie sobie pozwolić. Zanim oddasz artykuł do zatwierdzenia, sprawdź czy nie ma błędów ortograficznych, stylistycznych, a także czy nazwa marki, z którą współpracujesz jest zapisana poprawnie! 
  3. Naturalność. Naturalność i wiarygodność to Twoja broń. Dzięki niej marka czy sklep chce z Tobą współpracować. Nie zapominaj o tym podczas tworzenia kampanii. Twoi stali czytelnicy nie zwrócą uwagi na dobrą reklamę, w każdym razie nie w negatywny sposób. Jeśli jednak będzie to sztywno napisana formułka, artykuł sponsorowany nie przyniesie oczekiwanych efektów.
  4. Własny materiał. Jeśli już agencja lub marka płaci Ci za stworzenie unikatowego artykułu sponsorowanego, to zadbaj o to, żeby mieć własne zdjęcia lub nawet video. Oczywiście uwzględnij ich produkcję podczas wyceny artykułu sponsorowanego. Jeśli do zdjęc będziesz potrzebowała jednego produktu – uzgodnij to z marką lub agencja odpowiednio wcześniej. Dzięki temu kampania będzie naturalna i jednocześnie profesjonalna.
  5. Informuj – jeśli właśnie pracujesz nad artykułem sponsorowanym i zbliża sie deadline, a Ty jeszcze go nie ukonczyłaś – poinformuj agencję lub markę. Jesteśmy ludźmi i wiemy, że w życiu zdarzaja sie różne losowe sytuacje. Lepiej poinformować o opóźnieniu niż się nie odzywać. To zdecydowanie nie jest mile widziane. 
  6. Zrób rozeznanie – nikt nie wymaga od Ciebie, żebyś wiedziała wszystko na temat produktu, który będziesz reklamować. To reklamodawca powinien dostarczyć Ci materiały reklamowe i informacje, na których publikacji zależy mu najbardziej. Ty, jako wydawca mimo wszystko powinnaś zasięgnąć informacji w Internecie. Dzięki temu będziesz mogła obiektywnie spojrzeć na produkt i stworzyć wiarygodny artykuł sponsorowany. 
  7. Nie kłam. Bywa tak, że niektórzy blogerzy decydują sie na reklamę produktu, którego w rzeczywistości nie darzą sympatią. Robią to dla pieniędzy. Czytelnicy bardzo szybko wyczuwają nieszczery artykuł – zwykle, gdy kłamiemy lub nie piszemy całej prawdy robimy to w nienaturalny dla nas sposób. Wybieraj reklamodawców z głową i nie podejmuj się zleceń za każdą cenę.
Wasze komentarze (17)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Tomasz

    Jakim trzeba być człowiekiem, który decyduje się na sprzedaż miejsca reklamowego w postaci artykułu z linkiem, a po chwili go usunąć. Jak dla mnie takie incydenty powinny być odnotowywane w bazie WP. Jak właściciel usuwa linki to należałoby usunąć właściciela.

    damtox.pl

    2018-08-07, 08:52
  • Michał

    Akurat punkt pierwszy mnie dotyczy. Jako zamawiający na min. 12 artykuł, chyba pierwszy na WhitePress w początkowych miesiącach działania spotkała mnie niemiła niespodzianka, bo po ok miesiącu artykuł w ogóle zniknął z serwisu gdzie go kupiłem. Wiem, że dłuuugo dochodziło by powrócił. Niestety tacy nierzetelni wydawcy sami sobie strzelają w kolano.

    s90.pl

    2018-07-03, 19:17
  • Miko

    Faktycznie każdą treść należy traktować moim zdaniem tak jakby ona miała być w pierwszej linii, a nie to co bezpośrednio promuje. I to jest ogromna sztuka aby taki artykuł powstał. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że bogata i optymalna treść potrafi latami pracować na siebie oraz na daną promocję czy markę.

    perfumyizapachy.pl

    2018-05-17, 09:10
  • cherrylady99

    Nie spotkałam się z usuwaniem linku przez blogera. Jeśli ktoś robi coś takiego to dla mnie jest to bardzo nieprofesjonalne i na pewno nie podjęłabym już z kimś takim współpracy.

    ideo.pl

    2018-04-20, 13:50
  • Thomas

    Artykuły nie mogą być przepełnione treścią reklamową. Zdecydowanie nie osiągniemy upragnionego efektu.
    Uważam, iż jeden lik dofollow zdecydowanie wystarczy i pozwoli polepszyć naszą trust rank ;)

    thomas-it.pl

    2018-03-09, 12:14
  • Szafa Gra

    Mi się wydaje że bardzo wiele osób w zamian z produkt bezczelnie kłamie gdyż w ich filmach czy wpisach często wady są przedstawiane jako zalety albo po prostu oczywiste wady są pomijane mimo ich bardzo jaskrawego występowania. Mało jest osób jakie uczcie do tego podchodzą szczególnie w testach na barter. A przecież ich możliwość barteru opiera się na zaufaniu subskrybentów a nie tym co im coś podsyłają.

    open-youweb.com

    2018-02-11, 17:19
  • Marta

    Jeśli w umowie od początku jest zaznaczony że link jest np. na rok to jeszcze ok, ale jeśli jest usuwany po czasie bez informacji- bardzo nieprofesjonalne.

    galeriamarek.pl

    2018-01-18, 11:51
  • Marcin

    Z tym usunięciem linka to może nie jest jakiś częsty przypadek ale dodanie atrybutu nofollow to już codzienność

    cerlab.pl

    2018-01-17, 11:12
  • Łukasz

    Bardzo ciekawy artykuł, sporo wyjaśnia.

    grupago.pl

    2018-01-08, 20:11
  • Małgorzata

    Dobry artykuł sponsorowany wcale nie jest taki prosty do stworzenia, dzięki za poradnik :)

    ksiegowosc-lublin.pl

    2017-10-10, 14:30
  • Adam

    Świetny artykuł muszę przyznać, moim zdaniem artykuły sponsorowane są naprawdę dobrym rozwiązaniem.

    art-fotografia.com

    2017-10-06, 12:45
  • Karol B24

    Przez wszystkie te lata zamieszczałem na swoich blogach i stronach szereg artykułów sponsorowanych. Zawsze na czas nie ograniczony i nigdy nie robiłem tak by usunąć komuś z takiego artykułu link z treści. Mało profesjonalne podejście, które nie powinno mieć miejsca. Chyba że jasno komuś określimy warunki zamieszczenia linku.

    banki24.com.pl

    2017-10-05, 13:00
  • Bartek

    Fantastyczny artykuł, artykuły sponsorowane według mnie mają duży wpływ na reklamę internetową firmy moim zdaniem. Dla początkujących się przyda w 100 procentach.

    noborder.org.pl

    2017-09-22, 09:25
  • Seortor

    Świetny artykuł, na pewno mi się przyda, bo zamierzałem wejść w artykuły sponsorowane, gdyż mogą przynieść naprawdę duże efekty.

    kubos.pl

    2017-09-14, 13:38
  • Andrzej

    Usuwanie linków po zawarciu umowy ? Chyba tylko kiepscy blogerzy tak robią...

    scancentre.pl

    2017-08-31, 09:12
  • Ola

    Nie spotkałam się z usuwaniem linków, ale myślę, że istotne jest wcześniejsza „umowa”, gdzie zleceniodawca zaznaczy na jakim artykule mu zależy, omówi z blogerem kwestię linków i swoich oczekiwań, co pozwoli na uniknięcie późniejszych nieporozumień.

    eactive.pl

    2017-08-28, 10:42
  • Jarek

    artykuł wydaje się taki oczywisty jak go czytam, ale niestety czasem bywa zupełnie inaczej. Po pierwsze to usuwanie linków to jakaś kpina. Po drugie akapit 6 dla mnie wydaje się jasne że to zleceniodawca daje materiały ale czasem klientom wydaje się że my powinniśmy wszystko wiedzieć w końcu za to nam płacą, wszystko zależy na kogo trafimy.

    superkarcher.pl

    2017-05-23, 12:45
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Event marketing - skuteczne dotarcie do odbiorcy

Nasycenie rynku w branży eventowej z każdym rokiem jest coraz większe. W działaniach związanych z PR organizacja wydarzeń tematycznych jest jedną z sprawdzonych praktyk, po która sięgają specjaliści od komunikacji. Eventy stają się coraz bardziej profesjonalne, a ich ilość rośnie. Czy event marketing dąży do przesycenia rynku, a działania z nim związane stają się nieefektywne?

epr - public relations SEO
Public relations - bezpieczne i skuteczne SEO

Public relations może być narzędziem SEO. Jednak czy e-PR jest przeznaczony dla każdego? Wiele firm uważa, że nie stać ich na usługi agencji, a sami nie są w stanie realizować działań e-PR. Jak więc je realizować, żeby pozyskiwać linki do własnej strony? W tym artykule odpowiemy na pytania związane z połączeniem działań public relations i pozycjonowania.